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GCCの航空貨物輸送:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


GCC Air Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

GCCの航空貨物輸送市場規模は2024年に168.1億米ドルと推定され、2029年には240.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは7.46%で成長する見込みである。 GCCの航空貨物・ロジスティク... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの航空貨物輸送市場規模は2024年に168.1億米ドルと推定され、2029年には240.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは7.46%で成長する見込みである。

GCCの航空貨物・ロジスティクス市場は、主に同地域における電子商取引の継続的な急成長と国際貿易の拡大に牽引され、着実に成長している。製造業、技術、一般貿易、食品・飲料、エンジニアリング・建設、石油・ガス産業が航空貨物・ロジスティクス業界の需要を牽引している。

COVID-19の期間中、世界的な封じ込めが実施されたため、GCC諸国も航空貨物およびロジスティクス市場に悪影響を及ぼした。COVID-19の蔓延を防ぐために厳格な封じ込め措置がとられ、経済・貿易活動の急激な減少につながった。こうした措置のなかには、渡航制限、国境閉鎖、封鎖を課すものがあり、湾岸協力会議(GCC)地域の貨物輸送能力と物資の流れに影響を与えた。自動化、ロボット工学、自動運転車、ビッグデータ分析により、航空貨物やロジスティクス・サービス商品が変化・混乱することが予想される。

この地域は大陸横断貿易の拠点であることから、国内および中継商品ロジスティクスのハブの開発に力を入れている。地理的優位性を生かすため、湾岸諸国政府は空港インフラの改善と拡張に多額の投資を行っている。

GCC航空貨物輸送市場の動向

アラブ首長国連邦におけるEコマースの成長

アラブ首長国連邦は、中東・北アフリカ(MENA)地域で最も急成長しているeコマース市場に急成長している。デジタル化がアラブ首長国連邦の未来となるにつれ、Eコマースも成長している。インターネット利用率の高さとスマートフォンの普及率は、アラブ首長国連邦のEコマース市場成長の主な原動力のひとつです。デジタル技術の著しい進歩により、アクティブなモバイルインターネットユーザーが劇的に増加している。湾岸協力会議(GCC)地域のロジスティクス産業は、非石油部門のGDPへの寄与の増加、インフラの整備、自由貿易区や工業団地の台頭、貿易協力の増加により、急速に発展している。COVID-19パンデミックの反動期には、政府のイニシアチブの支援を受けて、この地域はデジタルトランスフォーメーション計画を採用し、政府と民間の双方にデジタル技術の応用を呼びかける可能性がある。

COVID-19は航空輸送業界に悪影響を与えた

湾岸諸国は国際航空産業にとって重要な拠点である。COVID-19のパンデミックが航空業界を襲う前、ドバイ国際空港は世界で最も忙しい空港のひとつであり、特に旅客輸送量の面では、2019年の旅客処理能力は8630万人を超えていた。湾岸協力会議地域では、ドーハ国際空港が3,000万人の旅客で僅差で続く。燃料費に関しては、湾岸協力会議地域は石油の埋蔵量で知られている。そのため、他の運航地域と比べ、湾岸協力会議加盟の航空会社は燃料価格の低下の恩恵を受ける可能性がある。

海上輸送の効率化とそれに伴う運賃の引き下げは、グローバル・サプライ・チェーン、通関、貿易メカニズムの強化と相まって、航空貨物の減少を促している。航空輸送は高価値商品のハイエンドの特定の顧客を惹きつけるが、特定の市場セグメント(生鮮品など)は現在、他の輸送手段へのアクセスを求めている。

GCC航空貨物輸送産業の概要

GCCの航空貨物輸送市場は競争が激しく断片化されており、多くの国際的・国内的プレーヤーが市場シェアを積極的に争っている。ロジスティクス部門における技術統合は進んでおり、デジタル・プレイヤーの台頭が加速している。Eコマースの成長も、この地域におけるデジタル・プレイヤーの台頭を後押ししている。国内の物流インフラ全体が急速に発展しているため、業界内の競争はさらに激化すると予想される。主なプレーヤーは、フェデックス、DHL、カタール航空グループ、カタール・アビエーション・サービス、ジャジーラ航空などである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 技術動向
4.3 政府の規制と取り組み
4.4 サプライチェーン/バリューチェーン分析
4.5 航空輸送される主要商品のスポットライト
4.6 航空貨物運賃の詳細
4.7 空港の主要地上処理設備に関する洞察
4.8 航空貨物輸送会社のタイプ別洞察(ベリーカーゴとフレイター)
4.9 危険物の安全輸送に関する基準および規制のレビューと解説
4.10 航空貨物部門におけるコールドチェーンロジスティクスの概要
4.11 COVID-19が市場に与える影響

5 市場のダイナミクス
5.1 推進要因
5.2 阻害要因
5.3 機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 サプライヤーの交渉力
5.4.2 消費者/バイヤーの交渉力
5.4.3 新規参入企業の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場区分
6.1 サービス別
6.1.1 フォワーディング
6.1.2 航空会社
6.1.3 郵便
6.1.4 その他のサービス
6.2 目的地別
6.2.1 国内
6.2.2 国際線
6.3 国別
6.3.1 サウジアラビア
6.3.2 アラブ首長国連邦
6.3.3 カタール
6.3.4 その他のGCC諸国

7 競争環境
7.1 概要
7.2 会社概要
7.2.1 フェデックス
7.2.2 DHL
7.2.3 カタール航空グループ
7.2.4 カタール航空サービス
7.2.5 ジャジーラ航空株式会社
7.2.6 サウジアラビア航空カーゴ社
7.2.7 エティハド航空グループ
7.2.8 マキシマスエア
7.2.9 エア・チャーター・サービス
7.2.10 JAS Middle East LLC* (ジャス・ミドルイースト・エルエルシー
7.3 その他の会社

航空貨物業界の主要ベンダー、サプライヤー8社(航空機メーカー、技術プロバイダー、荷役機器メーカーなど

9 市場の将来性

10 付録

 

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Summary

The GCC Air Freight Transport Market size is estimated at USD 16.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.08 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.46% during the forecast period (2024-2029).

The GCC air freight and logistics market has been growing steadily, mainly driven by the continued rapid growth of e-commerce in the region and the growth of international trade. Manufacturing, technology, general trade, food and beverage, engineering and construction, and oil and gas industries are driving demand in the air freight and logistics industry.

During the COVID-19 period, with the implementation of the global lockdown, the GCC countries also had a negative impact on their air freight and logistics market. Strict containment measures were taken to prevent the spread of COVID-19, which led to a sharp decline in economic and trade activities. Some of these measures include imposing travel restrictions, border closures, and blockades, which have affected the freight capacity and flow of goods in the Gulf Cooperation Council (GCC) region. Automation, robotics, self-driving vehicles, and big data analysis are expected to change or disrupt air freight and logistics service products.

The location of the region in trans-continental trade has promoted its focus on the development of domestic and transit commodity logistics hubs. In order to take advantage of the geographical advantages, the governments of the Gulf countries are investing heavily in the improvement and expansion of their airport infrastructure.

GCC Air Freight Transport Market Trends

Growing E-commerce in United Arab Emirates

The United Arab Emirates is rapidly growing into the fastest growing e-commerce market in the Middle East and North Africa (MENA) region. As digitalization becomes the future of the United Arab Emirates, e-commerce has also grown. High Internet usage and smartphone penetration are one of the main driving forces for the growth of the e-commerce market in the United Arab Emirates. A significant advancement in digital technology has led to a dramatic increase in active mobile internet users. The logistics industry in the Gulf Cooperation Council (GCC) region is developing rapidly, thanks to the increase in the contribution of non-oil sectors to GDP, the development of infrastructure, the rise of free trade zones and industrial parks, and the increase in trade cooperation. During the rebound phase of the COVID-19 pandemic, with the support of government initiatives, the region may adopt a digital transformation plan, calling on both the government and the private sectors to apply digital technology.

COVID-19 has Negatively Impacted Air Transportation Industry

The Gulf Council is an important hub for the international aviation industry. Before the COVID-19 pandemic hits the aviation industry, Dubai International Airport was one of the busiest airports in the world, especially in terms of passenger traffic, with passenger throughput exceeding 86.3 million in 2019. In the Gulf Cooperation Council region, Doha International Airport follows closely behind, with 30 million passengers. In terms of fuel costs, the Gulf Cooperation Council region is known for its oil reserves. Therefore, compared with other operating regions, GCC-based airlines may benefit from lower fuel prices.

The increase in maritime transport efficiency and the consequent reduction in fares, coupled with the enhancement of global supply chains, customs, and trade mechanisms, are driving the reduction of air cargo. Although air transportation attracts certain customers at the high end of high-value products, certain market segments (such as perishables) are now seeking access to other modes of transportation.

GCC Air Freight Transport Industry Overview

The GCC air freight transport market is competitive and fragmented, with many international and local players actively competing for market share. The technology integration in the logistics sector is high, and the emergence of digital players in the pool is increasing. E-commerce growth has also helped in the emergence of digital players in the region. With the overall logistics infrastructure in the country developing rapidly, the rivalry within the industry is expected to be fueled further. Major players are FedEx, DHL, Qatar Airways Group, Qatar Aviation Services, and Jazeera Airways Co.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.5 Spotlight on Key Commodities Transported by Air
4.6 Elaboration on Air Freight Rates
4.7 Insights into Key Ground Handling Equipment in Airports
4.8 Insights on Air Freight Carriers by Type (Belly Cargo and Freighter)
4.9 Review and Commentary on Standards and Regulations on the Safe Transport of Dangerous Goods
4.10 Brief on Cold Chain Logistics in Air Cargo Sector
4.11 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers/Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Services
6.1.1 Forwarding
6.1.2 Airlines
6.1.3 Mail
6.1.4 Other Services
6.2 By Destination
6.2.1 Domestic
6.2.2 International
6.3 By Country
6.3.1 Saudi Arabia
6.3.2 United Arab Emirates
6.3.3 Qatar
6.3.4 Rest of GCC

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 FedEx
7.2.2 DHL
7.2.3 Qatar Airways Group
7.2.4 Qatar Aviation Services
7.2.5 Jazeera Airways Co.
7.2.6 Saudi Airlines Cargo Company Limited
7.2.7 Etihad Aviation Group
7.2.8 Maximus Air
7.2.9 Air Charter Service
7.2.10 JAS Middle East LLC*
7.3 Other Companies

8 KEY VENDORS, AND SUPPLIERS (AIRCRAFT MANUFACTURERS, TECHNOLOGY PROVIDERS, CARGO HANDLING EQUIPMENT MANUFACTURERS , ETC.,) IN AIR CARGO INDUSTRY

9 FUTURE OF THE MARKET

10 APPENDIX

 

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