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北米CEP:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


North America CEP - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

北米CEP市場規模は2024年に1460.2億米ドルと推定され、2029年には2269.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.22%である。 CEP市場は北米で高度に成熟しており、世界のトッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米CEP市場規模は2024年に1460.2億米ドルと推定され、2029年には2269.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は9.22%である。

CEP市場は北米で高度に成熟しており、世界のトップサプライヤー(DHL、UPS、FedEx)の間で熾烈な競争が繰り広げられている。B2Cセグメントは2019年にかなりの市場シェアを獲得しており、この傾向は予測期間中も続くとみられる。B2Cセグメントにおける市場地位の維持には、当日配達や荷物の返品といった要素が大きな役割を果たすだろう。

政権交代は規制政策の変更につながる。この地域の多くの政策はビジネスの成長を助長するものであり、これが電子商取引の成長が多くの企業に集中する背景のひとつとなっている。とはいえ、規制構造を確立する決定は、輸送形態や物流ネットワークに影響を与える可能性がある。

企業は現在、UberRUSHのようなクラウドソーシングを利用したオンデマンド・フリート・サービスの実験を行っている。このようなオンデマンド・サービスを利用することで、小売業者やプロバイダーは一時的に配送能力を拡大することができ、柔軟な物流サービスを構築できる傾向にある。

北米CEP市場動向

電子商取引はこの地域で成長している:

2019年、北米は世界のeコマース収益の26%を占め、インターネットの普及率も北米では良好だ(84%)。

北米におけるスマートフォンの普及は、オンライン商取引の継続的成長に影響を与える要因のひとつである。

消費者は2019年に米国の加盟店で6,017億5,000万米ドルをオンラインで消費し、前年2018年の5,236億4,000万米ドルから14.9%増加した、小売総売上高は2019年に3.8%増加し、前年2018年の3兆6,260億米ドルから3兆7,630億米ドルとなった。

北米の電子商取引ロジスティクスは、技術の進歩、発達したインフラ、道路や鉄道を通じた幅広い接続性など、様々な極めて重要な要因によって大きく成長すると予想されている。商品の生産量の多さ、多数の電子商取引産業の存在、可処分所得の高さ、インターネットの普及率の高さは、北米の電子商取引ロジスティクス市場を後押しする他の要因である。北米の電子商取引市場の成長では、質の高いインフラと円滑な物流システムにより、米国の貢献が最も高く、カナダがこれに続いている。

エクスプレスと小口小包部門が成長

北米の成長率は9%で、この地域の市場リーダーである米国は10%の成長を遂げた。北米市場は、UPSとFedExがエクスプレスと小包の分野で独占している。この地域では電子商取引とオンライン小売販売が増加しているため、予測期間中、北米が郵便自動化システムの需要全体を支配すると予測されています。北米では既存の郵便自動化システムの改修ニーズが高まっているため、このようなシステムの導入や拡張が進み、郵便自動化システム市場の成長につながっています。

宅配便における付加価値サービスの成長は、北米における同市場の成長に寄与する最新トレンドの1つである。北米のエクスプレス・デリバリー・サービス市場のベンダーは、商品の等級付けや品揃え、梱包、小包のオンライン追跡、モバイル・アプリケーション、電子メール、SMSアラートなど、明確なタイプのサービスの提供にますます注力するようになっている。このような付加価値サービスの提供に注力するベンダーの動きは、北米のエクスプレス・デリバリー市場の成長を後押しするだろう。

北米CEP産業概要

市場は細分化されており、北米地域ではFedEx、DHL、UPSが市場を独占しているが、国際的なプレーヤーや地元のプレーヤーが参入する余地がある。同地域では、eコマース分野の成長とラストワンマイルデリバリー分野の成長により、予測期間中の市場成長が見込まれている。

この市場におけるエクスプレス・ベンダーの差別化要素やサービスは、サービス・プロバイダーが提供する付加価値サービスである。各ベンダーは、価格、信頼性、配送スピード、サプライチェーン能力に基づいて競争している。また、付加価値サービスを提供することで製品ポートフォリオを拡大し、競争優位性を獲得・維持しようとしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 事業別
5.1.1 B2B(企業間取引)
5.1.2 B2C(消費者向けビジネス)
5.1.3 その他
5.2 仕向地別
5.2.1 国内
5.2.2 海外
5.3 エンドユーザー別
5.3.1 サービス業(銀行、金融、保険)
5.3.2 卸売・小売業(Eコマース)
5.3.3 製造業、建設業、公益事業
5.3.4 第一次産業(農業、その他天然資源)
5.4 国別
5.4.1 米国
5.4.2 カナダ
5.4.3 メキシコ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 DHL Express
6.2.2 UPS
6.2.3 FedEX
6.2.4 USPS
6.2.5 アラメックス
6.2.6 カナダポスト
6.2.7 SFエクスプレス
6.2.8 Puralator
6.2.9 オントラック
6.2.10 TFIインターナショナル

7 市場機会と今後の動向

8 付録

 

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Summary

The North America CEP Market size is estimated at USD 146.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 226.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.22% during the forecast period (2024-2029).

The CEP market is highly mature in North America with fierce competition among the top global suppliers (DHL, UPS, and FedEx), The B2C segment had a substantial market share in 2019, and this trend is expected to continue over the forecast period. Factors such as the same-day delivery and returns on packages will play a significant role in maintaining its market position in the B2C segment.

Change in government leads to a change in regulatory policies. Many policies in the region are conducive to business growth, which is one of the reasons behind the concentration of e-commerce growth in a number of businesses. Nevertheless, the decision establishing a regulatory structure could affect transport configuration and logistical networks.

Companies are currently conducting experiments with on-demand fleet services using crowd-sourced delivery services such as UberRUSH. Using these on-demand services, tend to create a flexible logistics service for retailers and providers by enabling them to expand their delivery capacity temporarily.

North America CEP Market Trends

E-Commerce is growing in the region:

In 2019, North America accounted 26% of global e-commerce revenue, Internet penetration rates are also good in North America (84%).

The ubiquity of smartphones in North America is one factor affecting the continued growth of online commerce.

Consumers spent USD 601.75 billion online with U.S. merchants in 2019, up 14.9% from USD 523.64 billion the prior year 2018, Total retail sales increased 3.8% in 2019 to USD 3.763 trillion from USD 3.626 trillion the year before 2018.

North-American e-commerce logistics is expected to grow significantly due to various pivotal factors which includes technological advancement, developed Infrastructure and wide connectivity through roadways & railways. High production of goods, presence of large number of e-commerce industries, high disposable income and high internet penetration are some other factors boosting the North America e-commerce logistics market. US contributes highest in the growth of North America e-commerce market followed by Canada due to quality infrastructure and smooth logistic system.

Express and small parcel segment to grow:

North America grew at 9% with the US, the regional market leader growing at 10%. Higher delivery rates and less competition characterize in North America region, The North American market is dominated by UPS and FedEx in the express and small parcel segment. Due to the increased e-commerce and online retail sales in the region, North America is projected to dominate the overall demand for postal automation systems during the forecast period. The growing need for the rehabilitation of existing postal automation systems in North America has resulted in the implementation or expansion of such systems, leading to the growth of postal automation system market.

The growth of value-added services in express delivery is one of the latest trends that will contribute to the growth of this market in North America. Vendors in the express delivery services market in North America are increasingly focusing on providing distinct types of services, such as grading and assortment of products,packaging, online tracking of parcels, mobile applications, e-mail, and SMS alerts. This focus of vendors towards providing such value-added services will subsequently drive the growth of the express delivery market in North America.

North America CEP Industry Overview

The market is Fragmented, The market is dominated by FedEx, DHL, UPS in the North America region, still market has a room for the international and local players. The market is expected to grow during the forecast period due to growth in the e-commerce sector and growing last mile delivery segment in the region.

The key differentiating elements or services, which differentiate Express vendors in this market are the value-added services offered by the service providers. The vendors compete based on price, reliability, delivery speed, and supply chain capacity. They are also trying to attain and sustain competitive advantage by providing value-added services to expand their product portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Imapct of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Business
5.1.1 B2B(Business to Business)
5.1.2 B2C (Business to Consumer)
5.1.3 Other Business
5.2 By Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 By End user
5.3.1 Services(Banking, Financial Services aand Insurance)
5.3.2 Wholesale and Retail trade (E-Commerce)
5.3.3 Manufacturing, Construction and Utilities
5.3.4 Primary Industries (Agriculture, Other Natural Resources)
5.4 By Country
5.4.1 United States
5.4.2 Canada
5.4.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 DHL Express
6.2.2 UPS
6.2.3 FedEX
6.2.4 USPS
6.2.5 Aramex
6.2.6 Canada Post Corporation
6.2.7 SF Express
6.2.8 Puralator
6.2.9 Ontrac
6.2.10 TFI International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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