世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

海上貨物輸送 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Maritime Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

海上貨物輸送の市場規模は、2024年に3,816億9,000万米ドルと推定され、2029年には4,718億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は4.33%で推移すると予想される。 海上貨... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
150 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

海上貨物輸送の市場規模は、2024年に3,816億9,000万米ドルと推定され、2029年には4,718億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)の年平均成長率は4.33%で推移すると予想される。

海上貨物輸送業界は、世界貿易の約90%を担っている。海上貿易は拡大を続けており、競争力のある運賃によって世界中の消費者に利益をもたらしている。輸送手段としての海運の効率化と経済自由化の進展により、海運業界のさらなる成長の見込みは引き続き高い。

主要な輸出入貿易を含むすべての貿易チェーンがダウンフォールに直面している。この逆境と緊急事態の中、各国は他港、特に中国から輸送されるコンテナや船舶の入港を禁止している。

5万隻を超える商船が国際貿易を行い、あらゆる貨物を輸送している。世界の船隊は150カ国以上に登録され、事実上あらゆる国籍の100万人以上の船員が乗組している。

具体的には、2022年初頭の穀物価格とドライバルク運賃の上昇が、消費者食品価格の1.2%上昇に寄与したと推定される。2021年のコンテナ船の港湾滞在時間は2020年比で13.7%長く、遅延と不足を悪化させた。昨年1年間、世界の船隊からの温室効果ガス総排出量は4.7%増加した。

国連貿易開発会議(UNCTAD)の『海上輸送のレビュー』と題する報告書によれば、2023年の成長率は1.9%に達すると予想されている。

海上貨物輸送市場の動向

コンテナ化はトレンドとして進化している

UNCTAD(国連貿易開発会議)によると、国際海上貿易は特にコンテナ貨物、ドライバルク貨物、ガス貨物の成長によって牽引されている。しかし、地政学的緊張やCOVID-19のような世界的パンデミックのような不確実性は、現在の海上輸送環境における最重要テーマであり続け、リスクは下向きに傾いている。

一般貨物のコンテナ化への長期的なトレンドは、上昇傾向にある。グローバル化したコンテナ貿易の大きなシェアは、アジア-ヨーロッパ、太平洋横断、大西洋横断という東西の主要なコンテナ貿易の大動脈を横切って運ばれ続けている。コンテナ輸送とドライバルク輸送は、予測期間中、それぞれ4.5%と3.9%の複合年間成長率を記録すると予想される。

現在、世界中で1,700万個以上の輸送用コンテナが使用されており、常に進化を続けている。世界貿易が急速に拡大する中、効率的な貨物輸送に対する需要も高まる一方だ。

最初の標準化されたコンテナ以来、需要と供給は成長と変化を促してきたが、コンテナ船のコンテナ数に影響を与えた要因はそれだけではない。長年にわたるコンテナのサイズは、その数にも影響を及ぼしてきた。

アジア太平洋地域が最も急成長している市場

アジア太平洋地域は、中国やインドなど、世界で最も経済成長の著しい国々で構成されている。貿易交流は、国際貿易の大半が海上ルートで行われるこれらの国々による海上輸送部門のこの成長を支えている。

世界のコンテナ港湾荷役活動の傾向も、世界貿易と海運におけるアジアの中心的役割を浮き彫りにしている。アジア諸国は地域内貿易の大幅な増加を経験しており、その大部分は製造業貿易に基づくもので、部品が一般にアジア全域の複数の場所で製造され、別の場所で組み立てられるという、断片化された生産プロセスを反映している。このため、海上輸送に支えられた貿易も増加すると予想される。需要の伸びは、進行中のエネルギー政策の転換とオーストラリアと米国の輸出能力の上昇に後押しされ、ほとんどがアジアに起因する。

アジア太平洋地域は、海上貨物輸送市場に多大な船隊価値をもたらしている主要国の存在が特徴である。中国、日本、シンガポール、韓国は、世界の船舶保有国トップ10に入っている。

例えば、2021年1月現在、中国の車両資産総額は1,960億米ドルに達しているのに対し、日本の車両資産総額は1,880億米ドル、シンガポールの車両資産総額は790億米ドル、韓国の車両資産総額は596億米ドルに達している。

これらの市場以外にも、インド、インドネシア、ベトナム、マレーシア、フィリピン、タイなど、海上アナリティクスを採用する潜在的な発展途上市場がいくつかある。IMF(国際通貨基金)によると、2022年12月の海上貿易国トップ10には、中国、韓国、マレーシア、台湾が含まれている。

海上貨物輸送業界の概要

海運市場はかなり集中しており、少数の企業がかなりのシェアを占めている。同市場の著名企業には、MSC、COSCO、APモラーがある。

海運業は、その本質的な国際性とマルチステークホルダーという側面から、複雑な活動分野である。同部門の企業は現在、2020年1月からの国際海事機関による船舶用燃料の世界的な硫黄含有量上限引き下げを遵守することに注力しており、同部門は二酸化炭素排出量と公害への寄与を削減する計画の実施に向けて動き出している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.1.1 世界貿易の増加
4.2.1.2 費用対効果の高い輸送需要
4.2.2 阻害要因
4.2.2.1 市場の成長に影響する規制の増加
4.2.2.2 市場に影響を与える燃料費の高騰
4.2.3 機会
4.2.3.1 新技術の利用が市場を押し上げる
4.2.3.2 世界的な海上貿易需要の増加
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 技術的進歩
4.6 政府規制と主な取り組み
4.7 積替え貿易に関する洞察
4.8 コンテナ輸送と非コンテナ輸送に関する洞察
4.9 運賃と海上輸送コスト
4.10 インターモーダル/コンテナ利用についての洞察
4.11 需給分析
4.12 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 コンテナ型
5.1.1.1 一般
5.1.1.2 リーファー
5.1.2 非コンテナ型
5.2 地域別
5.2.1 北米
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 その他の北米地域
5.2.2 欧州
5.2.2.1 ドイツ
5.2.2.2 ロシア
5.2.2.3 フランス
5.2.2.4 イギリス
5.2.2.5 その他のヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 日本
5.2.3.3 オーストラリア
5.2.3.4 インド
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 中東・アフリカ
5.2.4.1 サウジアラビア
5.2.4.2 南アフリカ
5.2.4.3 その他の中東・アフリカ地域
5.2.5 南米
5.2.5.1 ブラジル
5.2.5.2 コロンビア
5.2.5.3 アルゼンチン
5.2.5.4 南米のその他

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 会社プロファイル
6.2.1 APモラー(マースク)
6.2.2 地中海海運会社(MSC)
6.2.3 CMA-CGM
6.2.4 中国遠洋海運集団(COSCO
6.2.5 ハパックロイド
6.2.6 ONE - オーシャン・ネットワーク・エクスプレス
6.2.7 エバーグリーン・ライン
6.2.8 HMM Co.
6.2.9 ヤンミン海運
6.2.10 Zim
6.2.11 ワンハイラインズ
6.2.12 PILパシフィック・インターナショナル・ライン

7 市場の将来

8 付録

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Maritime Freight Transport Market size is estimated at USD 381.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 471.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.33% during the forecast period (2024-2029).

The maritime freight transport industry is responsible for the carriage of around 90% of world trade. Seaborne trade continues to expand, bringing benefits for consumers across the world through competitive freight costs. Thanks to the growing efficiency of shipping as a mode of transport and increased economic liberalization, the prospects for the industry’s further growth continue to be strong.

All the trade chains, including the major import and export trade, face a downfall. During this adverse time and the urgency of the situation, a ban had been imposed by various countries on the entry of containers and vessels that are being operated from other ports, especially those that are transported from China.

Over 50,000 merchant ships are trading internationally, transporting every kind of cargo. The world fleet is registered in over 150 nations and manned by over a million seafarers of virtually every nationality.

Concretely, it was estimated that higher grain prices and dry bulk freight rates in early 2022 contributed to a 1.2% increase in consumer food prices. Container ships spent 13.7% longer in port in 2021 compared to 2020, exacerbating delays and shortages. During the last year, total greenhouse gas emissions from the world fleet increased by 4.7%.

For many years, the fastest-growing segment was containerized trade, for which growth in 2023 is expected to reach 1.9%, according to a report titled Review of Maritime Transport by UNCTAD.

Maritime Freight Transport Market Trends

Containerization is Evolving as a Trend

According to UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development), international maritime trade is driven in particular by growth in containerized, dry bulk, and gas cargo. However, uncertainties like geopolitical tensions and global pandemics like COVID-19 remain an overriding theme in the current maritime transport environment, with risks tilted to the downside.

The long-term trend toward the containerization of general cargo is upward rising. A large share of globalized containerized trade continued to be carried across the major East-West containerized trade arteries, namely Asia–Europe, the Trans-Pacific, and the Transatlantic. Containerized and dry bulk trades are expected to register a compound annual growth rate of 4.5% and 3.9%, respectively, over the forecast period.

Today, over 17 million shipping containers are used worldwide, which is evolving constantly. With global trade expanding rapidly, the demand for efficient cargo transport will only grow as well.

Supply and demand have facilitated growth and change since the first standardized containers, but they’re not the only factors that have impacted how many containers are on a container ship. The size of containers over the years has affected the number as well.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The Asian-Pacific region consists of some of the fastest-growing economies in the world, like China and India. The trade exchanges support this growth in the maritime transportation sector by these countries, of which the majority of international trade takes place via sea routes.

Trends in global container port-handling activities also highlight the central role of Asia in global trade and shipping. Asian countries are experiencing a large increase in intra-regional trade, mostly based on manufacturing trades and reflecting fragmented production processes, where parts are generally manufactured in multiple locations across Asia and assembled in another location. This is also expected to increase trade, supported by marine transportation. Demand growth originated mostly in Asia, bolstered by ongoing energy policy shifts and rising export capacity in Australia and the United States.

The Asia Pacific region is characterized by the presence of some major countries that contribute substantial fleet value to the maritime freight transport market. China, Japan, Singapore, and South Korea are among the top ten ship-owning countries worldwide.

For instance, as of January 2021, China's total fleet asset value reached USD 196 billion, whereas Japan's total fleet asset value reached USD 188 billion, Singapore's total fleet asset value was USD 79 billion, and South Korea's total fleet asset value reached USD 59.6 billion.

In addition to these markets, there are several other potential developing markets for the adoption of maritime analytics, such as India, Indonesia, Vietnam, Malaysia, the Philippines, and Thailand. As per the Internal Monetary Fund (IMF), in December 2022, the top 10 sea trading countries included China, South Korea, Malaysia, and Taiwan.

Maritime Freight Transport Industry Overview

The maritime transport market is fairly concentrated, with a few players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the market are MSC, COSCO, and AP Moller.

Maritime transport is a complex activity area, owing to the inherently international nature of shipping and its multi-stakeholder dimension. The companies in the sector currently are focusing on complying with the International Maritime Organization's lower global sulfur cap on marine fuels from January 2020 as the segment moves towards implementing the plans to reduce its carbon footprint and contribution to pollution.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Increasing global trade
4.2.1.2 Demand for cost-effective transportation
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 Increasing regulations affecting the growth of the market
4.2.2.2 Surge in fuel costs affecting the market
4.2.3 Opportunities
4.2.3.1 Usage of new technologies boosting the market
4.2.3.2 Increasing demand for maritime trade across the globe
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Technological Advancements
4.6 Government Regulations and Key Initiatives
4.7 Insights into Transshipment Trade
4.8 Insights into Containerized and Non-containerized Shipments
4.9 Freight Rates and Maritime Transport Costs
4.10 Insights into Intermodal/Container Utilization
4.11 Demand-Supply Analysis
4.12 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Containerized
5.1.1.1 General
5.1.1.2 Reefer
5.1.2 Non-containerized
5.2 By Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Germany
5.2.2.2 Russia
5.2.2.3 France
5.2.2.4 United Kingdom
5.2.2.5 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 Australia
5.2.3.4 India
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 Middle East and Africa
5.2.4.1 Saudi Arabia
5.2.4.2 South Africa
5.2.4.3 Rest of Middle East and Africa
5.2.5 South America
5.2.5.1 Brazil
5.2.5.2 Colombia
5.2.5.3 Argentina
5.2.5.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 AP Moller (Maersk)
6.2.2 Mediterranean Shipping Company SA (MSC)
6.2.3 CMA-CGM
6.2.4 China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO)
6.2.5 Hapag-Lloyd
6.2.6 ONE - Ocean Network Express
6.2.7 Evergreen Line
6.2.8 HMM Co. Ltd
6.2.9 Yang Ming Marine Transport
6.2.10 Zim
6.2.11 Wan Hai Lines
6.2.12 PIL Pacific International Line*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/20 10:26

155.91 円

165.77 円

200.60 円

ページTOPに戻る