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ラテンアメリカの第4者物流(4PL) - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


Latin America Fourth Party Logistics (4PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ラテンアメリカの第4者ロジスティクス市場規模は2024年に34.2億米ドルと推定され、2029年には52.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.79%である。 主なハイライト 市場... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカの第4者ロジスティクス市場規模は2024年に34.2億米ドルと推定され、2029年には52.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.79%である。

主なハイライト

  • 市場を牽引するのは、先進技術と、企業が顧客に提供するサービスである。さらに、同地域での製造と事業拡大が市場を牽引している。
  • 今日、企業はさまざまな商品を生産し、世界中でビジネスを展開している。このため、製造業のサプライチェーンの管理は非常に複雑になっている。そこで、これらの外部プロバイダー(4PL)は、顧客のニーズを満たすために、創造的で完全なサービスを考え出す。第4者ロジスティクス市場が成長しているのは、より多くの企業が使いやすく、うまく機能するサプライチェーンシステムを必要としているからであり、企業経営のプロセスは複雑化している。また、カスタマイズされたソリューションに対するニーズの高まりも、市場成長の原動力になると予想される。しかし、企業がロジスティクス機能をアウトソーシングしたがらないことや、各国のロジスティクスを管理する法律が変更されたことなどにより、市場の成長は鈍化する可能性が高い。また、家電製品の増加やeコマース市場の拡大も市場の成長を後押しすると予想される。
  • また、サプライチェーンを調整する主な方法としてウェブやITを使用することで、企業はより効率的に物事を進め、在庫を追跡することに集中することができます。カスタマイズされた4PLサプライチェーン・ソリューションには、倉庫管理、収支管理、プロセスの自動化、貨物の追跡、顧客関係の管理、サプライヤーの追跡などのシステムが含まれる。このため、企業は4PLロジスティクス・ソリューションを利用することで、サプライチェーンの効率を向上させ、製品により多くの注意を向けることができる。
  • 国内製品の生産を外国から自社製品の販売国に戻す「リショアリング」と、企業がその地域の企業に仕事を移管する「ニアショアリング」は、どちらも人手不足や滞留がもたらす潜在的な問題を回避するのに役立つ要素になる可能性がある。2022年に見られたように、デジタル化は、原材料や輸送から製造、流通に至るまで、サプライチェーン全体のプロセスをより明確にする素晴らしい方法だった。デジタル化は、可視性を向上させるだけでなく、手作業のプロセスを排除し、チェーンをより効率的にし、より正確にするため、サプライチェーンマネージャーが最初から最後までチェーン全体を最適化するのに役立つ。サプライチェーンの関係者は、2040年と2050年までに二酸化炭素排出量を削減することに取り組んできた。この目標を達成するためには、多くの労力と計画が必要だ。
  • 人々が環境に優しい選択肢を求めている今、物流、運輸、電子商取引の各業界は、炭素排出量の少ない、適切で責任ある物流ソリューションを考え出すべく、少しずつ戦略を変えつつある。その方法には、二酸化炭素をあまり排出しない輸送、廃棄物を減らすためのリサイクル可能な材料の使用、太陽光や風力などの再生可能エネルギーの使用、ハイブリッド組立ラインの構築、効率的な作業スペースの提供などがある。顧客の80%が、廃棄物をリサイクルしている企業からリピート商品を購入することを好むと言われている。流行が始まって以来、サプライチェーンとそれをいかに断ち切るかが最重要課題であったことはない。輸送とロジスティクスは、商品が作られた場所から使用される場所まで流れ、幅広い顧客のニーズに応えるために重要である。

ラテンアメリカの4PL市場動向

技術統合の成長が市場を牽引

第4者サプライチェーン」という考え方は、複雑なグローバル・サプライチェーンによって引き起こされる問題の大半を取り除くための大きな一歩である。自動車、小売、食品・飲料、ヘルスケア、家電業界のような多くのエンドユーザーの成長も、世界の4PLロジスティクス市場の成長を後押しすると予想される。eコマースの成長と発展途上国におけるインフラのデジタル化のため、例えば小売業者は、店舗とオンライン両方の需要を満たすために並列サプライチェーンを構築する必要がある。小売業者は、戦略的ビジョンの作成と在庫の可視性の向上を支援する4PLサービスのおかげで、顧客の拡大するニーズに合わせて在庫をより適切に割り当てることができる。これらのサービスを活用することで、生産者は複雑なサプライチェーンを管理し、より優れた革新的な製品ポートフォリオの開発に集中することができる。

FMCG(ファストムービング・コンシューマー・グッズ)の需要は常に変化しているため、優れた製造と正確な在庫水準が常に求められている。企業はこれを達成するために、予測されるデータを理解し、その場で決断を下さなければならない。商品の流れを効果的にコントロールするために、このデータの入力、評価、行動にテクノロジーを活用することができる。より良いデータ統合を行うことで、企業は商品を購入する人々をより良く理解することができる。これにより、長期的な計画と予測を改善することが可能になると同時に、短期的な顧客の需要にも対応できるようになる。流通業者や小売業者は、高度なデータ分析によって在庫を追跡することができる。店舗は、発注アルゴリズムを強化することで、より正確で、過去の販売データや消費者の動向を考慮した発注を行うことができる。これにより、サプライチェーンが簡素化され、経済的になる。特に、正確なデータがあれば、物流チームは迅速かつ十分な情報に基づいた意思決定を行うことができる。

異業種からのeコマース売上が市場を牽引

ラテンアメリカはEコマースのトップ市場である。COVID-19の流行が始まった今、これは特に顕著である。以前は躊躇していた消費者グループも、より信頼性の高い決済手段や店舗での受け取りオプションによって、オンラインでの買い物を増やすように説得されている。しかし、ビジネス・オーナーが今こそこのチャンスを活かそうとするなら、その地域特有の課題を念頭に置かなければならない。その解決策は、SEOとEコマースのコンセプトを組み合わせることにある。ラテンアメリカは、2020年にアジアを抜いて最もEコマースが成長する地域となった。Amazon、Mercado Libre、Mercado Livreのような強力なSEOとロジスティクスを持つ "ビッグモンスター "が、この時期の主な勝者として現れた。

とはいえ、この細分化された熾烈な業界は、今まさにEコマース企業にとって理想的である。ラテンアメリカのインターネット利用率は過去最高で、ブラジルとメキシコの国民の3分の2以上、アルゼンチンとエクアドルの国民の5人に4人近くがインターネットを利用している。コロンビアとベネズエラが僅差で続き、2021年にはそれぞれ70%を超える。2021年1月の時点で、この地域の17カ国において、4億人以上の潜在的電子商取引消費者がインターネットを利用している。COVID-19の流行は、オンライン購入の20%近い増加を引き起こし、このブームに貢献した。この増加は今後も続くと予想され、ラテンアメリカのモバイル契約数は2025年までに4億8400万ユーザーに達すると見込まれている。

ラテンアメリカのオンラインショッピング利用者の大半は、iOSよりもAndroidを好み、ウェブサイトの閲覧にあまり時間をかけない。ラテンアメリカの全インターネットユーザーの20%近くが、たとえ広告であってもGoogle検索結果の最初のページをスクロールすることはなく、同地域の全インターネットユーザーの半数近くが、検索結果のトップ3から先に進むことはありません。このため、自社のブランド名をGoogleの検索結果の一番上に表示させることが非常に重要です。今ほどラテンアメリカ市場に参入する絶好のタイミングはないため、SEOとEコマースは連携する必要がある。この地域のeコマース・ビジネスでは、いつもの大手が最初の競争に勝ったのかもしれない。

ラテンアメリカの4PL業界概要

ラテンアメリカの4PL市場はかなり細分化されており、Deutsche Post DHL、Kuehne + Nagel、Logifashionなど、国内外の様々な企業が市場で活躍している。トップ企業は、市場で発展している機会を活用するため、広範囲にわたって革新的な取り組みを行っている。コロンビアにおけるLogifashionの事業へのTexlogの統合はその一例である。この合併により、Logifashionのコロンビアにおける物流能力が向上し、繊維原料の保管と特別サービスの能力が拡大した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要(4PL市場の現状シナリオ)
4.2 COVID-19の市場への影響(市場と経済への短期的・長期的影響)
4.3 市場ダイナミクス(促進要因、阻害要因、機会)
4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 市場のバリューチェーンにおける主要企業(IT企業、コンサルティング会社、物流サービスプロバイダーなど)

5 市場のセグメンテーション
5.1 オペレーションモデル別
5.1.1 リード・ロジスティクス・プロバイダー(LLP)
5.1.2 ソリューション・インテグレーター・モデル
5.1.3 デジタルプラットフォーム・ソリューションプロバイダー(4PL)
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 FMCG(Fast-moving Consumer Goods - 美容・パーソナルケア関連製品、ホームケア関連製品などを含む)
5.2.2 小売(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、Eコマースチャンネル)
5.2.3 ファッション・ライフスタイル(アパレル、靴)
5.2.4 リーファー(果物、野菜、医薬品、肉、魚、シーフード)
5.2.5 テクノロジー(家電、家庭用電化製品)
5.2.6 その他のエンドユーザー
5.3 国別
5.3.1 メキシコ
5.3.2 ブラジル
5.3.3 コロンビア
5.3.4 チリ
5.3.5 その他のラテンアメリカ

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 ドイツポストDHL
6.2.2 クーネ+ナーゲル
6.2.3 ロジファッション
6.2.4 Gefco SA
6.2.5 Alonso Forwarding Colombia(アロンソ・フォワーディング・コロンビア
6.2.6 Belog Integrated Logistics Solutions
6.2.7 Empresas Yoemar
6.2.8 PetroM Logistics
6.2.9 Points logistics Mexico SA de CV
6.2.10 コンパス
6.2.11 XPLogistica* (エックス・プロジスティカ
6.3 その他の会社(概要/主要情報)

7 市場の将来

8 付録

 

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Summary

The Latin America Fourth Party Logistics Market size is estimated at USD 3.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.21 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.79% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market is driven by advanced technology and the services provided by companies to their clients. Furthermore, the market is driven by manufacturing and business expansion in the region.
  • Businesses today produce a wide range of goods and conduct business all over the world. Because of all of this, the management of the manufacturing supply chain has become very complicated. So, these outside providers (4PL) come up with creative and complete services to meet their clients' needs. The fourth-party logistics market is growing because more and more companies need a supply chain system that is easy to use and works well, and the process of running a business is getting more complicated. A rise in the need for customized solutions is also expected to drive market growth. But the growth of the market is likely to be slowed by things like companies not wanting to outsource the logistics function and changes in the laws that govern logistics in different countries. Also, an increase in consumer electronics and a growing e-commerce market are expected to help the market grow.
  • The logistics industry has grown, and smart and creative IT solutions have changed how the company will move forward.As people's expectations have grown, some companies that make warehouse management software have also started to offer 4PL services.Also, using the web or IT as the main way to coordinate the supply chain lets businesses focus on making things more efficiently and keeping track of their stock.Customized 4PL supply chain solutions include systems for warehouse management, managing income and expenses, automating processes, tracking freight, managing customer relationships, and tracking suppliers.Because of this, businesses may use 4PL logistics solutions to improve the efficiency of their supply chains and put more attention on their products.To reduce unnecessary costs, managing delivery times and order fulfillment becomes simple and achievable.
  • Reshoring, which involves moving domestic product production from a foreign country back to the one where the company's products are sold, and nearshoring, which occurs when a company transfers work to a company in its region, could both be the elements that will help get around any potential issue brought on by shortages and backlogs. As we saw in 2022, digitalization was a great way to make the whole supply chain process, from raw materials and transportation to manufacturing and distribution, more clear.Digitalization can help supply chain managers optimize the whole chain from start to finish because it not only improves visibility but also gets rid of manual processes, makes the chain more efficient, and makes it more accurate.Stakeholders in the supply chain have been working to reduce carbon emissions by 2040 and 2050. Reaching this goal has taken a lot of work and planning.
  • Now that people want eco-friendly options, the logistics, transportation, and e-commerce industries are slowly changing their strategies to come up with a relevant, responsible logistics solution that puts out less carbon. Ways to do this include making transportation less carbon-intensive, using recyclable materials to cut down on waste, using solar, wind, and other renewable energy sources, building hybrid assembly lines, and making efficient workspaces. It is said that 80% of customers prefer to buy repeat items from companies that recycle their waste. Since the start of the epidemic, supply chains and how to break them have never been the most important thing. Transportation and logistics are important for the flow of goods from where they are made to where they are used, meeting the needs of a wide range of customers.

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Market Trends

Growth in technology integration driving the market

The idea of a "fourth-party supply chain" is a big step toward getting rid of most of the problems caused by the complicated global supply chain.The growth of many end users, like those in the automotive, retail, food & beverage, healthcare, and consumer electronics industries, is also expected to help the global 4PL logistics market grow.Because of the growth of e-commerce and the digitization of infrastructure in developing countries, retailers, for example, have to set up a parallel supply chain to meet both in-store and online demand.Retailers may better allocate stock to suit the expanding needs of their customers' thanks to 4PL services, which help create a strategic vision and increase inventory visibility. By utilizing these services, producers can concentrate on developing a superior and more innovative product portfolio by managing their complex supply chains.

Because the demand for fast-moving consumer goods (FMCG) changes all the time, there is constant pressure to have good manufacturing and accurate stock levels. Businesses must understand anticipated data and take decisions in the moment to accomplish this. To effectively control the flow of goods, technology can be used to input, evaluate, and take action on this data. Having better data integration can help businesses get a better understanding of the people buying their products. This enables improved long-term planning and forecasting while also enabling the company to meet short-term client demand. Distributors and retailers may track their inventories with the aid of sophisticated data analytics. Stores may place orders that are more accurate and take historical sales data and consumer trends into consideration by enhancing their ordering algorithms. This helps to create a supply chain that is simplified and economical. In particular, with precise data, logistics teams can make quick and informed decisions.

Rising e-commerce sales from different industries driving the market

Latin America is a top market for e-commerce because it has a large online population that is growing quickly and is getting bigger. This is particularly true now that the COVID-19 outbreak has started. A previously hesitant consumer group has been persuaded to conduct more of their shopping online by more reliable payment alternatives and store pickup options. But if business owners want to take advantage of an opportunity whose time has come, they must keep in mind the challenges unique to their particular region. The solution to this lies in combining the concepts of SEO with e-commerce. Latin America overtook Asia as the region with the strongest e-commerce growth in 2020. The "big monsters" with their powerful SEO and logistics, like Amazon, Mercado Libre, and Mercado Livre, have emerged as the primary winners from this period.

That being said, this fragmented, cutthroat industry is ideal for e-commerce companies right now. Internet usage in Latin America is at an all-time high, with over two-thirds of Brazilian and Mexican citizens and nearly four out of five Argentines and Ecuadorians having access to the internet. Colombia and Venezuela follow closely, with over 70% of each in 2021. Over 400 million potential e-commerce consumers were online in 17 countries in the region as of January 2021. The COVID-19 epidemic contributed to this boom by causing an almost 20% increase in online purchases. The increase is anticipated to continue, with Latin America's mobile subscriptions expected to reach 484 million users by 2025.

The majority of online shoppers in Latin America favor Android over iOS, and they don't spend much time browsing websites. Nearly 20% of all internet users in Latin America never scroll past the first page of Google search results, even if they are only advertisements, and nearly half of all internet users in the region never go past the top three results. Here, it is crucial to make sure your brand name appears at the very top of the initial Google search results. There has never been a better time to break into the Latin American market than right now, so SEO and e-commerce need to work together. The usual big names in the e-commerce business in the region may have won the first race to the top.

Latin America Fourth Party Logistics (4PL) Industry Overview

The Latin American 4PL market is fairly fragmented, with various domestic and international players, including Deutsche Post DHL, Kuehne + Nagel, and Logifashion, active in the market. The top companies are extensively innovating to leverage the opportunities developing in the market. The integration of Texlog into the operations of Logifashion in Colombia is one example. This merger has boosted the logistics capacity of Logifashion in the country, expanding the custody and special services capacity for textile raw materials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview (Current Scenario of the 4PL market)
4.2 Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market and the Economy)
4.3 Market Dynamics (Drivers, Restraints, and Opportunities)
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Key Companies Across the Value Chain of the Market (IT Companies, Consulting Firms, Logistics Service Providers, etc.)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Operating Model
5.1.1 Lead Logistics Provider (LLP)
5.1.2 Solution Integrator Model
5.1.3 Digital Platform Solutions Provider (4PL)
5.2 By End-User
5.2.1 FMCG (Fast-moving Consumer Goods - Includes Products Related to Beauty and Personal Care, Home Care, etc.)
5.2.2 Retail (Hypermarkets, Supermarkets, Convenience Stores, E-commerce Channels)
5.2.3 Fashion and Lifestyle (Apparel, Footwear)
5.2.4 Reefer (Fruits, Vegetable, Pharmaceuticals, Meat, Fish, Seafood)
5.2.5 Technology (Consumer Electronics, Home Appliances)
5.2.6 Other End-Users
5.3 By Country
5.3.1 Mexico
5.3.2 Brazil
5.3.3 Colombia
5.3.4 Chile
5.3.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL
6.2.2 Kuehne + Nagel
6.2.3 Logifashion
6.2.4 Gefco SA
6.2.5 Alonso Forwarding Colombia
6.2.6 Belog Integrated Logistics Solutions
6.2.7 Empresas Yoemar
6.2.8 PetroM Logistics
6.2.9 Points logistics Mexico SA de CV
6.2.10 Compass
6.2.11 XPLogistica*
6.3 Other Companies (Overview/Key Information)

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

 

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