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北米のコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


North America Contract Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

北米のコントラクト・ロジスティクス市場規模は、2024年に1,585億9,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は1.85%で、2029年には1,737億9,000万米ドルに達すると予測されている。 主... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

北米のコントラクト・ロジスティクス市場規模は、2024年に1,585億9,000万米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は1.85%で、2029年には1,737億9,000万米ドルに達すると予測されている。

主なハイライト

  • インフラ整備、デジタル化、工業化はすべて、経済の多様化を目指す政府のイニシアティブが強まっている結果である。これらはおそらく、電子商取引とコントラクト・ロジスティクス市場を拡大し、コントラクト・ロジスティクス・サービスに対する大きなニーズを生み出すだろう。外国直接投資(FDI)の増加、電子商取引産業の急速な拡大、サプライ・チェーンにおけるリスク管理の重視の結果、いくつかのノンアセット・ニューカマーが現在の企業に加わっている。
  • 市場の拡大に寄与するその他の要因としては、製造業の急速な拡大とコア・コンピタンスへの集中、作業の最適化に対する需要の高まり、コスト効率の達成、技術的なサプライ・チェーンの統合などが挙げられる。コントラクト・ロジスティクス業界が発展しないのは、いくつかの制約や課題があるからである。例えば、事実、データ、情報の不正確な解釈につながる潜在的な誤解などの要因により、物流データベースの管理は困難である。地域格差やサプライチェーンの複雑さは、透明性が維持されるように問題を理解し対処する経験豊富な人材が十分でないため、プロセス全体に悪影響を及ぼす。
  • 2022年、米国では近年、地域の物流業者による倉庫スペースのレンタルが急増している。電子商取引や即日配達などのサービス要件が高まった結果、小売業者はより多くのサービスをアウトソーシングするようになっている。
  • パンデミックが世界のサプライチェーンに与えた影響は、米国のサプライチェーン全体をかつてない重圧にさらし、貨物輸送システムの長年の問題を露呈させた。製造業の中断や港湾の閉鎖により、アメリカの港湾への製品の遅延や非常に不均衡な流れが発生した。貨物所有者が「ジャスト・イン・タイム」方式ではなく「ジャスト・イン・ケース」方式の在庫計画に切り替えた結果、より多くの輸入貨物が港に到着し、保管能力に負担がかかった。その結果、アメリカの4大コンテナ港はそれぞれ過去の記録を上回り、2021年の輸入量は2020年比で16%以上増加した。

北米コントラクト・ロジスティクス市場の動向

電子商取引の拡大がコントラクト・ロジスティクス市場を牽引

商務省国勢調査局が発表した2022年第3四半期の米国小売業電子商取引売上高予測(季節変動調整済み、価格調整なし)は、第2四半期比3.0%(0.5%)増の2,659億米ドルであった。2022年第3四半期の小売総売上高1兆7,920億米ドルの予測は、第2四半期から0.7%(0.1%)の増加である。同時期の小売総売上高が9.1%(マイナス0.4%)増加したのに対し、2022年第3四半期の電子商取引予測は2021年第3四半期から10.8%(マイナス1.2%)増加した。2022年第3四半期の電子商取引売上高は、総売上高の14.8%を占めた。

カナダはこの地域の3カ国の中で最も急成長しているeコマース市場であり、米国は最大かつ安定的に成長している市場である。メキシコでは、eコマース・ユーザーの普及率はそれほど高くない。しかし、予測期間を通じて、メキシコのeコマース市場は力強く成長すると予想される。

2021年には2700万人以上のカナダ人がeコマースを利用し、国の総人口の72.5%を占める。2025年には、この割合は77.6%に上昇すると予測されている。カナダにおける小売eコマース売上高は、オンラインショッピング利用者の増加により、実質ベースでも小売全体に占める割合でも着実に増加している。2021年の売上高では、米国が中国と日本を抜いて第2位のEコマース市場となった。今後数年間、eコマースの売上は増加し続ける可能性がある。米国の全小売オンライン売上に占めるeコマースの割合は13.3%である。

ほとんどのeコマース事業者は、物流サービス・プロバイダーに倉庫や配送サービスの契約を発注している。電子商取引のビジネスモデルは高速であるため、企業はフルフィルメント業務を迅速化する技術的ソリューションを必要としている。

オンデマンド倉庫やクラウドベースの倉庫の分野の新興企業は、eコマースが軌道に乗るにつれてますます知られるようになってきている。決められたスペースを長期的にリースするのとは対照的に、これらのビジネスでは、季節ごとの需要に応じて倉庫スペースを自由に使用することができる。こうしたビジネスには、Stord、Flexe、Flowspaceなどがある。長期的なプロジェクトも、顧客からこれらのビジネスに託される。また、フルフィルメント・サービスを提供する事業者もあり、現在の標準的なロジスティクス・サービス受託事業者に激しい競争をもたらしている。

伝統的な商業用不動産会社もテクノロジー投資に取り組んでいる。例えば、物流不動産の業界リーダーであるプロロジスは、コントラクト・ロジスティクスの革新的技術への融資を目的としたベンチャー・ファンドを提供している。

予測期間中、製造業と自動車が高成長を遂げる見込み

製造業は、新しい製造技術の開発であれ、より優れた製品の開発であれ、より優れたサプライチェーン・マネジメントであれ、競争に打ち勝つために新しい創意工夫を凝らすことに多くの時間を費やしている。

効率的な経路管理は、製造業にとってロジスティクスの要である。ベンダーに商品を送るコストを削減するため、物流プロバイダーは船荷証券や運賃計画を支援する。ロジスティクス・ニーズをアウトソーシングする製造業は、輸送費を節約するだけでなく、社内で労働者を雇用することに伴う給与、福利厚生、賠償責任などのコストを回避することができる。

パンデミックが2022年の米国製造業に与える影響は有益である。ワクチンの導入と需要の増加により、2021年には回復の勢いが増し、年央には工業生産と稼働率がパンデミック以前を上回った。すべての主要サブセクターで新規受注が好調に増加しており、2022年のさらなる拡大に拍車がかかる可能性がある。業界筋によれば、米国の製造業GDP成長率は2022年に4.1%に達すると予測されている。カナダでは閉鎖が緩和され、2021年の製造業活動は上昇した。

COVID-19パンデミック、継続的なコスト変動、政策決定、業界の混乱リスクは、製造業にとって引き続き要因となっている。パンデミックに関連した供給不足の結果、米国の産業界には、必需品の国内生産を開始し、欧州やアジア諸国への依存度を下げようという圧力がかかっている。

北米の自動車サプライチェーンの管理は、そのほとんどが物流事業者によって行われている。メキシコの自動車製造に使用されるエンジンとギアボックスの大半は米国から輸入されている。

北米コントラクト・ロジスティクス業界の概要

北米のコントラクト・ロジスティクス事業は断片化されており、多くの異なるプレーヤーが顧客争奪戦を繰り広げ、異なる価格帯でサービスを提供している。市場の主な参加企業には、DHL、XPOロジスティクス、UPS、フェデックス、DBシェンカー、ライダー・システムズなどがある。同市場におけるプレゼンスを確立するため、各事業者は統合と拡大のトレンドに従っている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.2 抑制要因
4.2.3 機会
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 技術動向
4.7 この地域のEコマース産業(国内および越境)についての洞察
4.8 アフターセールス/リバースロジスティクスの文脈におけるコントラクトロジスティクスに関する洞察
4.9 ロジスティクス受託事業者が提供する各種サービス(総合倉庫・輸送、サプライチェーン・サービス、その他付加価値サービス)の概要
4.10 注目の貨物輸送コスト/運賃
4.11 NAFTAからUSMCAへの移行が輸送・ロジスティクス業界に与える影響
4.12 COVID-19がコントラクト・ロジスティクス市場に与える影響

5 市場区分
5.1 タイプ別
5.1.1 インソーシング
5.1.2 アウトソーシング
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 製造業および自動車
5.2.2 消費財・小売
5.2.3 ハイテク
5.2.4 医療・医薬品
5.2.5 その他のエンドユーザー
5.3 国別
5.3.1 米国
5.3.2 カナダ
5.3.3 メキシコ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度、主要プレーヤー)
6.2 企業プロファイル(M&A、ジョイントベンチャー、提携、契約)
6.2.1 ドイツポストDHLグループ(DHLサプライチェーン)
6.2.2 ユナイテッド・パーセル・サービス(UPSサプライチェーン・ソリューションズ)
6.2.3 フェデックス・コーポレーション(フェデックス・サプライチェーン)
6.2.4 Kuehne + Nagel International AG (クーネ+ナーゲルインターナショナルAG)
6.2.5 XPO Logistics Inc.
6.2.6 ライダーシステム
6.2.7 J.B.ハント・トランスポート・サービス社
6.2.8 DB シェンカー
6.2.9 CEVAロジスティクス
6.2.10 ジオディス
6.2.11 ペンスキー・ロジスティクス
6.2.12 ヘルマン ワールドワイド ロジスティクス GmbH & Co.KG
6.2.13 アメリコールド
6.2.14 シュネディエ・ナショナル*社
6.3 その他の会社(主要情報/概要)
6.3.1 ネオビア・ロジスティクス・サービスLLC
6.3.2 TIBA
6.3.3 郵船ロジスティクス(株Ltd.
6.3.4 PiVAL International
6.3.5 SCI*

7 市場機会と今後の動向

8 付録
8.1 主要国の活動別GDP分布
8.2 資本の流れに関する洞察
8.3 対外貿易統計-製品別輸出入
8.4 主要輸出先に関する洞察
8.5 主要輸入原産地に関する洞察

 

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Summary

The North America Contract Logistics Market size is estimated at USD 158.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 173.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 1.85% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Infrastructure development, digitization, and industrialization are all results of increasing government initiatives for economic diversification. They will probably expand the e-commerce and contract logistics markets, creating a big need for contract logistics services. Several non-asset newcomers are joining current companies as a result of the increase in foreign direct investments (FDIs), the rapid expansion of the e-commerce industry, and the emphasis on risk management in supply chains.
  • Additional factors that contribute to market expansion include the manufacturing sector's quick expansion and focus on core competencies, the rising demand for work optimization, achieving cost efficiency, and technological supply chain integrations. The contract logistics industry will not develop because of some constraints and challenges. For instance, managing logistical databases is difficult due to factors including potential misconceptions that lead to inaccurate interpretations of facts, data, and information. Regional disparities and the complexity of the supply chain have a detrimental impact on the process as a whole since there aren't enough experienced people to understand and address problems so that transparency is maintained.
  • In 2022, the United States saw a sharp rise in warehouse space rental from regional logistics players in recent years. Retailers are increasingly outsourcing more of their services as a result of rising service requirements like e-commerce and same-day delivery.
  • The pandemic's impact on global supply chains put the United States' whole supply chain under unprecedented pressure and exposed long-standing issues with its freight transportation system. Delays and a highly unbalanced flow of products to American ports were caused by interruptions in manufacturing and port closures. More inbound freight arrived at ports as a result of cargo owners switching to "just-incase" inventory plans rather than "just-in-time" methods, which put a strain on storage capacity. The system experienced a significant boost in flow as a result, with each of America's four largest container ports exceeding their prior records and importing over 16% more containers in 2021 than in 2020.

North America Contract Logistics Market Trends

Growing E-commerce in the Region Driving the Contract Logistics Market

The estimate of US retail e-commerce sales for the third quarter of 2022, adjusted for seasonal variation but not for price adjustments, was USD 265.9 billion, up by 3.0% (0.5%) from the second quarter of 2022, according to a report released by the Census Bureau of the Department of Commerce. The predicted USD 1,792.0 billion in total retail sales for the third quarter of 2022 represents an increase of 0.7% (0.1%) from the second quarter. While total retail sales climbed 9.1% (minus 0.4%) during the same period, the third quarter of 2022 e-commerce projection increased by 10.8% (minus 1.2%) from the third quarter of 2021. In the third quarter of 2022, e-commerce sales made up 14.8% of total sales.

Canada has the fastest-growing e-commerce market among the three countries in the area, while the US has the largest and steadiest-growing market. In Mexico, e-commerce user penetration is not very high. However, throughout the projected period, the Mexican e-commerce market is anticipated to rise strongly.

Over 27 million Canadians used e-commerce in 2021, making up 72.5% of the country's total population. In 2025, this percentage is projected to rise to 77.6%. Retail e-commerce sales in Canada are rising steadily in real terms and as a share of overall retail, thanks to a rise in online shoppers. The United States, ahead of China and Japan, was the second-largest e-commerce market in terms of revenue in 2021. In the upcoming years, e-commerce sales may continue to rise. The percentage of e-commerce in all US retail online sales is 13.3%.

Most e-commerce businesses award warehouse and distribution service contracts to logistics service providers. Businesses need to have technical solutions that quicken fulfillment operations because of the high-velocity e-commerce business models.

Startups in the fields of on-demand and cloud-based warehousing are becoming more and more well-known as e-commerce takes off. As opposed to long-term leases for a set space, these businesses give businesses the freedom to use the warehouse space by seasonal demand. These businesses include Stord, Flexe, and Flowspace, to name a few. Long-term projects are also given to these businesses by their clients. Some businesses also provide fulfillment services, giving the current standard contract logistics service providers fierce competition.

Traditional commercial real estate firms also make technology investments. For instance, ProLogis, the industry leader in logistics real estate, offers a venture fund devoted to financing innovations in contract logistics.

Manufacturing and Automotive Expected to Witness High Growth During the Forecast Period

Manufacturing businesses spend a lot of time trying to come up with new and inventive ways to outperform the competition, whether it is by developing new manufacturing techniques, better products, or better supply chain management.

Effective routing management is the crux of logistics for the manufacturing sector. To cut the cost of sending goods to the vendors, logistic providers help with bills of lading and freight planning. Manufacturers who outsource their logistical needs avoid the payroll, benefit, and liability costs associated with hiring in-house workers, in addition to saving money on shipping.

The pandemic's impact on US manufacturing in 2022 will be beneficial. Due to the introduction of vaccines and increasing demand, the recovery gathered steam in 2021, and by the middle of the year, industrial production and capacity utilization were higher than they were before the pandemic. Strong rises in new orders across all key subsectors could spur further expansion in 2022. Manufacturing GDP growth in the United States is predicted to reach 4.1% in 2022, according to industry sources. In Canada, lockdowns were loosened, which resulted in a rise in manufacturing activity in 2021.

The COVID-19 pandemic, continuous cost volatility, policy decisions, and industry disruption risk continue to be factors for the manufacturing sector. There is pressure on US industries to start producing essential commodities domestically and rely less on European and Asian nations as a result of the pandemic-related shortages.

Most of the management of the North American automotive supply chain is done by logistics businesses. The majority of the engines and gearboxes used in Mexican automobile manufacturing are imported from the United States.

North America Contract Logistics Industry Overview

The North American contract logistics business is fragmented, with many different players competing for customers and offering services at different price points. Some of the major participants in the market are DHL, XPO Logistics, UPS, FedEx, DB Schenker, and Ryder Systems. To establish a presence in the market, the businesses are following the trends of consolidation and expansion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights into the E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
4.8 Insights into Contract Logistics in the Context of After-Sales/Reverse Logistics
4.9 Brief on Different Services Provided by Contract Logistics Players (Integrated Warehousing and Transportation, Supply Chain Services, and Other Value-added Services)
4.10 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.11 Effect of the Shift from NAFTA to USMCA on the Transport and Logistics Industry
4.12 Impact of COVID-19 on the Contract Logistics Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Insourced
5.1.2 Outsourced
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Consumer Goods and Retail
5.2.3 High-tech
5.2.4 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.5 Other End Users
5.3 By Country
5.3.1 United States
5.3.2 Canada
5.3.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles (Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group (DHL Supply Chain)
6.2.2 United Parcel Service Inc. (UPS Supply Chain Solutions)
6.2.3 FedEx Corporation (FedEx Supply Chain)
6.2.4 Kuehne + Nagel International AG
6.2.5 XPO Logistics Inc.
6.2.6 Ryder System Inc.
6.2.7 J.B. Hunt Transport Services Inc.
6.2.8 DB Schenker
6.2.9 CEVA Logistics
6.2.10 Geodis
6.2.11 Penske Logistics Inc.
6.2.12 Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG
6.2.13 Americold
6.2.14 Schnedier National*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Neovia Logistics Services LLC
6.3.2 TIBA
6.3.3 Yusen Logistics Co. Ltd
6.3.4 PiVAL International
6.3.5 SCI*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity for Key Countries
8.2 Insights into Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Insights into Key Export Destinations
8.5 Insights into Key Import Origins

 

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