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米国の貨物仲介 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020-2029年の成長予測


United States Freight Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020-2029

米国の貨物仲介市場規模は2024年に179.6億米ドルと推定され、2029年には268.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は8.35%で推移する見込みである。 主なハイライト 業界... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国の貨物仲介市場規模は2024年に179.6億米ドルと推定され、2029年には268.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は8.35%で推移する見込みである。

主なハイライト

  • 業界筋によると、総貨物市場における米国貨物ブローカー部門の浸透度は著しく高まっている。米国の業者が処理するエントリーの数は、ここ数年着実に増加している。米国・メキシコ・カナダ協定(USMCA)はさらに、国境を越えた輸送を合理化し、北米のサプライ・チェーンに均一性をもたらすと期待されている。
  • 米国市場で続くトラックドライバー不足は、運送業者に大きく依存しているブローカーのようなビジネスに悪影響を及ぼしている。このシナリオは、貨物ブローカーが荷主に高い価格を提示することを余儀なくさせ、最終的には価格上昇と市場での競争につながる。
  • 米国のLTL(less-than-truckload)セグメントは激しい競争上のライバルに直面している。LTL貨物ブローカーは、北米のLTLにイノベーションを導入し、次の収益改善を推進している。

米国貨物ブローカー市場の動向

市場を牽引する技術の統合

テクノロジーを駆使したサービスは、貨物ブローカーが市場に変革的な価値を提供する大きな機会を提供している。Transfix、Convoy、Uber Freight、Loadsmartのような企業は、出発地、目的地、価格、積荷の種類、タイミングに基づいて、複数の輸送会社と積荷をマッチングさせるために異なるアルゴリズムを使用しています。従来の仲介業では、貨物に遅延や問題が生じるが、それを分析するのは難しい。

デジタル貨物仲介の統合により、ロードマッチングとリアルタイムの価格設定が新規参入企業と既存企業の両方から利用できるようになった。テレマティクスの普及は、近い将来、3PLがより高次の問題を解決するのに役立つだろう。この技術は貨物の位置を特定するために発明された。しかし、ビジビリティ・ソリューション・プロバイダーは、トラックに多数のデバイスやアプリをインストールし、それらのデータストリーム上に、より洗練された分析製品を構築している。そのデータにより、3PLは荷主がコストに関して出荷スケジュールを最適化するのを支援し、運送会社が資産をより効率的に活用するのを支援することができるようになる。

この分野での成長機会を開拓するため、従来のプレーヤーが巨額の投資を行って市場に参入している。一部の伝統的な企業は、デジタル分野に参入している。XPO Connectは、自動化と人工知能を組み合わせた顧客主導型ソリューションの一例である。このプラットフォームにより、ユーザーは輸送能力の検索や積荷の予約、エンプティ・マイルを削減するための将来の移動計画、エンゲージメント・メトリクスや追跡ツールに関する洞察を通じてサプライチェーンの可視性と全体的なコントロールを高めることができる。

米国のトラック運送セクターに注目

ロサンゼルス、ロングビーチ、オークランドにある西海岸の港に到着するほとんどの外国貨物の主な輸送手段はトラックである。トラック輸送はアメリカの陸上貨物輸送の大部分を担っている。

米国は中国に次いで世界第2位の電子商取引市場である。ここ数年、米国のeコマース市場は急速に拡大している。Eコマースは今後5年間で13%から16%拡大すると予測されている。Eコマースの売上が増加するにつれて、より迅速な注文処理への需要が高まった。少量多頻度の発送が普通になってきている。

かつて大手小売業者は、地域の配送センターで商品を受け取り、実店舗に出荷していた。現在、貨物は店舗ではなく地域の配送センターに直接配送され、家庭までのラスト・マイルはオンデマンドで配送される。配送センターが比較的小さな都市部のフットプリントで多数のSKUを保管しなければならない場合、フルトラック積載での出荷は不可能である。多くの荷主がLTLサービスを利用して貨物を集約し、コストを低く抑えている。

米国貨物ブローカー業界の概要

米国の貨物ブローカー市場は中程度に断片化されており、地域の大手企業、グローバル企業、地元の中小企業が存在し、市場に参入している企業は少数である。C.H.ロビンソンが業界を支配し、XPOロジスティクスとハブ・グループ/モード・トランスポーテーションがこれに続く。貨物ブローカー市場はトップヘビーで、上位8〜10社が総収入の3分の1以上を占めている。

技術統合に関しては、Convoy、Uber Freight、uShipなどの新規参入企業が、運賃の予約や支払いプロセスにおける人的なやり取りをなくすことを目標に、価格の透明性、オンライン積荷ボード、モバイルアプリによる運賃予約のための運賃マーケットプレイスを提供することで、大きな市場シェアを獲得しようとしている。Trucking-as-a-Service (TaaS)は、技術開発とデジタル貨物輸送の需要により、国内で大きく成長すると予想される。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の概要
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.1.1 国内の建設業の成長
4.2.1.2 国内の貨物ブローカーの増加
4.2.2 阻害要因
4.2.2.1 貨物のルート変更など
4.2.2.2 全国的な貨物輸入の減少
4.2.3 チャンス
4.2.3.1 石油・ガス産業からの需要拡大
4.2.3.2 貨物仲介システムおよびロジスティクスの技術進歩
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーの交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 産業バリューチェーン分析
4.5 米国の物流産業(概要、動向、研究開発、主要統計など)
4.6 政府の主な規制と取り組み
4.7 運賃に関する洞察
4.8 テクノロジースナップショット(デジタル貨物仲介、IoTなど)
4.9 米国通関セクターに関する定性的・定量的洞察
4.10 COVID-19が市場に与える影響

5 市場セグメント(市場規模:金額ベース)
5.1 サービス別
5.1.1 LTL
5.1.2 FTL
5.1.3 その他のサービス
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 製造業および自動車
5.2.2 石油・ガス、鉱業、採石業
5.2.3 農業、漁業、林業
5.2.4 建設業
5.2.5 流通業(卸売業、小売業、FMCGを含む)
5.2.6 その他エンドユーザー(電気通信、医薬品など)

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度、主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 CHロビンソン
6.2.2 トータル・クオリティ・ロジスティクス
6.2.3 XPOロジスティクス
6.2.4 エコー・グローバル・ロジスティクス
6.2.5 ワールドワイドエクスプレス
6.2.6 コヨーテ・ロジスティクス
6.2.7 ランドスターシステム
6.2.8 シュナイダー
6.2.9 SunteckTTS
6.2.10 GlobalTranz
6.2.11 J.B.ハント・トランスポート社
6.2.12 ハブグループ
6.2.13 BNSF Logistics LLC
6.2.14 KAG Logistics, Inc.
6.2.15 Uber Freight* (ウーバー・フレイト
6.3 その他の会社

7 市場機会と今後の動向

8 付録

 

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Summary

The United States Freight Brokerage Market size is estimated at USD 17.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.82 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.35% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • According to industry sources, the penetration of the US freight brokerage sector in the total freight market is significantly increasing. The number of entries processed by US players has grown steadily over the years. The US-Mexico-Canada Agreement (USMCA) is further expected to help streamline cross-border shipments and create uniformity for supply chains in North America.
  • The ongoing shortage of truck drivers in the United States market has an adverse effect on businesses like brokerages, which are heavily dependent on carriers. This scenario forces the freight brokers to quote higher prices to the shippers, eventually leading to an increase in price and competition in the market.
  • The US less-than-truckload (LTL) segment is facing intense competitive rivalry. The LTL freight brokers are implementing innovations in North American LTL to drive the next leg of profit improvement.

US Freight Brokerage Market Trends

Integration of Technology Driving the Market

The tech-enabled services offer prominent opportunities for freight brokers to provide transformational value to the market. Companies like Transfix, Convoy, Uber Freight, and Loadsmart use different algorithms to match several carriers and loads based on origin, destination, price, type of load, and timing. Traditional brokerage results in delays or issues with a shipment, but they are hard to analyze.

With digital freight brokerage integration, load-matching and real-time pricing are available from both new entrants and incumbents. Telematics’ increasing penetration will help 3PLs solve higher-order problems in the near future. This technology was invented to locate freights. However, visibility solution providers have installed numerous devices and apps on trucks, and more sophisticated analytics products are being built on top of those data streams. That data will enable 3PLs to help shippers optimize shipment schedules with regard to cost and help carriers utilize their assets more efficiently.

To tap the growing opportunities in this sector, traditional players are entering the market with huge investments. Some traditional players have entered the digital space. XPO Connect is an example of how companies are combining automation and artificial intelligence into a customer-driven solution. The platform allows users to find capacity and book loads, plan future moves to reduce empty miles, and increase visibility and overall control of the supply chain through insight into engagement metrics and tracking tools.

Spotlight on the US Trucking Sector

Trucks are the main transport options for most foreign goods arriving at the West Coast ports in Los Angeles, Long Beach, and Oakland. Trucking is responsible for most of the overland freight movement in the United States.

The United States is the world's second-largest e-commerce market after China. Over the years, the e-commerce market in the United States has risen rapidly. E-commerce is predicted to expand between 13% and 16% over the next five years. The demand for speedier order fulfillment increased as e-commerce sales increased. Smaller and more frequent shipments are becoming more usual. ​

Large retailers used to receive products at regional distribution centers and then ship them to physical stores. Freight is now delivered directly to regional distribution centers rather than stores, and the last mile to homes is delivered on demand. Full truckload shipments are not possible when distribution centers must store a large number of SKUs in a relatively small urban footprint. Many shippers use LTL services to consolidate their freight, which helps them keep costs low. ​

US Freight Brokerage Industry Overview

The US freight brokerage market is moderately fragmented, with the presence of large regional players, global players, and small and medium-sized local players with a few players in the market. C.H. Robinson dominates the industry, followed by XPO Logistics and Hub Group/Mode Transportation. The freight brokerage market is top-heavy, with the top 8 to 10 firms accounting for more than one-third of the total gross revenues.

As far as technology integration is concerned, new entrants such as Convoy, Uber Freight, uShip, etc., are trying to gain significant market share by offering price transparency, online load boards, and freight marketplaces for booking freight via mobile apps, with the goal of removing human interaction in the freight booking and payment process. Trucking-as-a-Service (TaaS) is expected to grow significantly in the country with technological developments and demand for digital freight forwarding.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Growing construction across the country
4.2.1.2 The growing number of freight brokers across the country
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 Rerouting of cargo and other factors
4.2.2.2 Reducing freight imports across the country
4.2.3 Opportunities
4.2.3.1 Growing demand from the oil & gas industry
4.2.3.2 Technological advancements in freight brokerage systems and logistics
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 US Logistics Industry (Overview, Trends, R&D, Key Statistics, etc.)
4.6 Key Government Regulations and Initiatives
4.7 Insights on Freight Rates
4.8 Technology Snapshot (Digital Freight Brokerage, IoT, etc.)
4.9 Qualitative and Quantitative Insights on the US Customs Clearance Sector
4.10 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size By Value)
5.1 By Service
5.1.1 LTL
5.1.2 FTL
5.1.3 Other Services
5.2 By End-User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments, FMCG included)
5.2.6 Other End-Users (Telecommunications, Pharmaceutical, etc.)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 CH Robinson
6.2.2 Total Quality Logistics
6.2.3 XPO Logistics Inc.
6.2.4 Echo Global Logistics
6.2.5 Worldwide Express
6.2.6 Coyote Logistics
6.2.7 Landstar System Inc.
6.2.8 Schneider
6.2.9 SunteckTTS
6.2.10 GlobalTranz
6.2.11 J.B. Hunt Transport, Inc
6.2.12 Hub Group
6.2.13 BNSF Logistics LLC
6.2.14 KAG Logistics, Inc.
6.2.15 Uber Freight*
6.3 Other Companies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX

 

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