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米国の通関仲介:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


United States Customs Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

米国の通関仲介市場規模は2024年に51億7000万米ドルと推定され、2029年には65億9000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は4.95%で推移すると予測されている。 主なハイライ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国の通関仲介市場規模は2024年に51億7000万米ドルと推定され、2029年には65億9000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024〜2029年)の年平均成長率は4.95%で推移すると予測されている。

主なハイライト

  • 米国の通関市場は着実に成長しており、その成長は予測期間中も続くと予想される。米国税関・国境警備局(CBP)が処理する入国件数は、輸入の増加に伴い着実に増加している。
  • 2019年には2.7兆米ドルの輸入が処理され、米国の入国港では3,550万件の入国と2,870万個以上の輸入貨物コンテナに相当する。
  • 絶え間なく変化する貿易環境とコンプライアンスの複雑化により、特に301条に対応した通関仲介サービスの需要が高まっている。
  • 米国CBPは2019年に約807億米ドルの関税、税金、その他の手数料を徴収しており、この中には719億米ドルの関税が含まれている。2019年に徴収された関税総額は、2018年と比較して70%以上増加している。
  • 通関市場は競争が激しく、特に国境沿いでは多数のブローカーが営業している。しかし、大手企業が大きな市場シェアを占めている。
  • 通関サービスを提供する企業は、市場での競争力を高めるために研究開発活動に投資している。短納期で合理的かつ効果的な通関手続きの需要が高まっているため、研究開発費は予測期間を通じて増加すると予想される。
  • 通関業者を含む世界中の物流関係者は、ブロックチェーン技術の応用を模索している。例えば、Blockchain In Transport Alliance (BiTA)は、ブロックチェーンの採用を推進するためにロジスティクスやその他のプレーヤーによって結成されたアライアンスである。
  • 2019年3月、リビングストンはBlockchain in Transport Alliance(BiTA)への加盟を発表した。この加盟により、同社は国際貨物の世界におけるデジタル化された商取引の中核となる、急速に発展するブロックチェーン技術の進化する業界標準に意見を提供することができる。

米国通関市場の動向

輸入の伸びが米国通関市場を牽引:

貨物輸送の手配は、米国への輸入量の影響をより強く受けるため、完成消費財や国内生産への半製品投入に関する通関規制に関する業界サービスの需要が高まる。輸入の増加は通関市場の主要な推進要因である。2018年と比較すると2019年の輸入は堅調に推移しているが、2018年は9%以上の伸びがある。2019年の減速は米中貿易戦争に起因する。

製造業は、更なる加工を行うための原材料や半製品のタイムリーで信頼できる配送に依存している。また、完成品を倉庫や流通センターに輸送する必要もある。製造需要の主要な決定要因は個人消費である。ジャスト・イン・タイム(JIT)在庫のトレンドは、メーカーがより少量でより頻繁な配送を求めるため、輸送サービスに対する需要の増加も生み出している。JITにより、企業は必要なときだけ資材を購入し、在庫コストを削減することで、収益性を向上させることができる。このようなタイムリーな配送ニーズにとって、効率的な通関は非常に重要であり、通関業者の必要性を高めている。

海上輸送が米国通関仲介市場を独占:

海上貨物輸送は、国際貨物輸送の主要な輸送手段である。輸送形態別の通関件数は海上輸送が最も多く、そのため通関市場の収益も大きい。航空貨物輸送の需要は、生鮮品、化学品、貴重品の需要の増加、商品のジャスト・イン・タイム生産の需要の高まりとともに増加している。航空貨物輸送の米国通関市場は、他の輸送モードと比較して、予測期間中に速い成長を目撃することが期待される。

道路貨物輸送は米国における主要な輸送手段であり、経済成長の重要な要素である。米国と北米のパートナーであるカナダ、メキシコとの間の道路、鉄道、パイプライン輸送を含む国境を越えた陸上輸送は着実に増加しており、USMCAが牽引役となって今後も成長が見込まれている。国境を越えた陸上輸送のための通関サービスは非常に断片化されており、多数の小規模なブローカーが各国境入港地で営業している。

米国通関業界の概要

米国の通関市場はかなり細分化されている。市場には多数の通関業者が進出しており、競争は激しい。市場のトッププレーヤーには、ユナイテッド・パーセル・サービス、フェデックス・コーポレーションなどがいる。その他の主要プレーヤーには、リビングストン・インターナショナル、エクスペディターズ、A.N.デリンジャー、C.H.ロビンソンなどがいる。参入企業数から推定すると、フェデックスとUPSの合計が市場全体のほぼ35%を占めている。上位5社から10社が市場の50%以上を占めているが、残りの市場シェアを占める企業は数が多く、市場シェアは非常に低い。

これらのプレーヤーとは別に、DB シェンカーやクーネ+ナーゲルなどの世界的な大手貨物輸送会社も、米国の通関市場で優れたサービスを提供している。APLロジスティクスによるCarmichaelの買収、LivingstonによるFPA通関業者の買収など、過去10年間に多くの買収が行われた。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場インサイト
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 技術動向
4.3 政府規制
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 州別の輸入と通関サービスに関する洞察
4.6 貨物フォワーディング機能としての通関業に関する概要
4.7 独立型または優勢な通関業務のみの企業に関する洞察 - 市場への浸透度
4.8 ロジスティクス費用全体に占める通関費用の割合についての考察
4.9 通関関連業務における荷送人のインソーシングとアウトソーシングの傾向
4.10 通関価格設定の概要
4.11 エンドユーザー産業別の通関サービスに関する洞察
4.12 産業調査からの洞察

5 市場のダイナミクス
5.1 推進要因
5.2 阻害要因
5.3 機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者の交渉力
5.4.2 消費者の交渉力
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場の区分
6.1 輸送モード別
6.1.1 海
6.1.2 航空輸送
6.1.3 国境を越えた陸上輸送

7 通関サービス関連ソリューション市場概要
7.1 ソフトウェア
7.2 コンサルティング
7.3 ロジスティクスに基づく通関業務受託
7.4 その他の付加価値サービス

8 競争環境
8.1 概要(市場シェアと主要プレーヤー)
8.2 会社プロファイル
8.2.1 United Parcel Service Inc.
8.2.2 フェデックスコーポレーション
8.2.3 ドイツポストDHLグループ
8.2.4 エクスペディターズ・インターナショナル
8.2.5 リビングストン・インターナショナル
8.2.6 A.N.デリンジャー
8.2.7 C.H.ロビンソン
8.2.8 カーマイケル・インターナショナル
8.2.9 チャーター・ブローケージLLC
8.2.10 CHパウエル・カンパニー
8.3 その他の会社(主要情報/概要)
8.3.1 Trans American Customhouse Brokers Inc.、GHY International、Flexport Inc.Purolator International, Samuel Shapiro & Company, Inc.

9 市場機会と今後の動向

10 付録
10.1 GDPの活動別、地域別分布
10.2 資本の流れに関する洞察
10.3 Eコマースと消費者支出関連の統計
10.4 米国の輸出入統計

 

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Summary

The United States Customs Brokerage Market size is estimated at USD 5.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.95% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The Market for customs brokerage in United States has been growing steadily and the growth is expected to continue through the forecast period. The number of entries processed by US Customs and Border Protection (CBP) has been increasing steadily with increasing imports.
  • In 2019, USD 2.7 trillion of imports were processed, equating to 35.5 million entries and more than 28.7 million imported cargo containers at the US ports of entry.
  • The continuously changing trade environment and increasing complexity of compliance are driving the demand for customs brokerage services, especially with section 301.
  • The US CBP has collected approximately USD 80.7 billion in duties, taxes, and other fees in 2019, which includes USD 71.9 billion in duties. The total duties collected in 2019 has increased by more than 70% when compared to 2018.
  • The market for customs brokerage is highly competitive with large number of brokers operating, especially along the borders. However, the major players account for significant market share.
  • The companies providing customs brokerage services are investing in research and development activities to gain competitive edge in the market. As the demand for streamlined and more effective customs clearance process in short turnaround times is growing, R&D spending is expected to increase through the forecast period.
  • The logistics players across the world, including customs brokers are exploring the application of blockchain technology. For instance, Blockchain In Transport Alliance (BiTA) is an alliance formed by logistics and other players to drive the adoption of blockchain.
  • In Mar 2019, Livingston announced its membership in the Blockchain in Transport Alliance (BiTA). The membership allows the company to provide input into an evolving set of industry standards for rapidly developing blockchain technology that will serve as the core of digitized business transactions in the world of international freight.

US Customs Brokerage Market Trends

Growth in Imports Driving the US Customs Brokerage Market:

Freight transportation arrangements are more influenced by the volume of imports into the United States, which increases demand for industry services regarding customs regulations for finished consumer goods and semi-finished inputs to domestic production. The growth in imports is a prime driving factor for customs brokerage market. The imports of the country remained steady in 2019 when compared to 2018, while there is growth of more than 9% in 2018. The slowdown in 2019 can be attributed to US-China trade war.

The manufacturing sector depends on timely and reliable deliveries of raw materials, or semi-finished products as inputs to further processing. It also requires finished products to be transported to warehouses or distribution centers. The major determinant of manufacturing demand is consumer spending. The trend toward just-in-time (JIT) inventories has also created increased demand for transportation services, as manufacturers seek smaller and more frequent deliveries. JIT allows companies to improve profitability by purchasing materials only as needed, thereby reducing inventory costs. For such timely delivery needs, efficient customs clearance is of high importance driving the need for customs brokers.

Sea Transportation Dominates the US Customs Brokerage Market:

Maritime freight transport is the major mode of transport of international transport of goods. The number of customs entries by mode is highest in case of Sea transport and so, the revenue of customs brokerage market. The demand for air freight transport is increasing with growing demand for perishables, chemicals & valuables, and the rising demand for just-in-time production of goods. The US Customs Brokerage Market for Air freight transport is expected to witness faster growth over the forecast period when compared to other modes of transport.

The road freight movement of goods is the dominant mode of transportation in the United States and is an important factor for the economic growth. The cross-border land transport, including road, rail, and pipeline transport between US and North American partners Canada and Mexico is increasing steadily and is expected to grow in future driven by USMCA. The customs brokerage services for cross-border land transport is highly fragmented with many number of small brokers operating at each border portof entry.

US Customs Brokerage Industry Overview

The market for Customs Brokerage in United States is fairly fragmented. With many number of customs brokers operating in the market, the competition is high. The top players in the market include United Parcel Service, and FedEx Corporation. Some other significant players include Livingston International, Expeditors, A.N. Deringer, and C.H. Robinson. Based on number of entries, it was estimated that FedEx and UPS together account for almost 35% of the total market. Although the top five to ten players take up more than 50% of the market, the companies that account for the remaining market share are more in number with very less market shares.

Apart from these players, the major global freight forwarding companies such as DB Schenker, and Kuehne + Nagel also have good service offering in the US customs brokerage market. A lot of acquisitions have occurred in the past decade such as Carmichael by APL Logistics, and Livingston acquiring FPA Customs brokers and many others, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Insights on Imports and Custom Brokerage Services by State
4.6 Brief on Customs Brokerage as a Freight Forwarding Function
4.7 Insights on Standalone or Predominant Customs Brokerage Operations-only Firm - Penetration in the Market
4.8 Review of Customs Brokerage Costs as Percentage of Total Logistics Spend
4.9 Shipper Insourcing vs. Outsourcing Trends in Customs Brokerage Related Tasks
4.10 Overview of Customs Pricing
4.11 Insights on Customs Brokerage Services by End-user Industry
4.12 Insights from Industrial Surveys

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Mode of Transport
6.1.1 Sea
6.1.2 Air
6.1.3 Cross-border Land Transport

7 MARKET OVERVIEW FOR SOLUTIONS ALLIED TO CUSTOMS BROKERAGE SERVICE
7.1 Software
7.2 Consulting
7.3 Contract Logistics-based Customs Brokerage
7.4 Other Related Value-added Services

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Overview (Market Share and Major Players)
8.2 Company Profiles
8.2.1 United Parcel Service Inc.
8.2.2 FedEx Corporation
8.2.3 Deutsche Post DHL group
8.2.4 Expeditors International
8.2.5 Livingston International
8.2.6 A.N. Deringer
8.2.7 C.H. Robinson
8.2.8 Carmichael International
8.2.9 Charter Brokerage LLC
8.2.10 CH Powell Company*
8.3 Other Companies (Key Information/Overview)
8.3.1 Trans American Customhouse Brokers Inc., GHY International, Flexport Inc. Purolator International, Samuel Shapiro & Company, Inc., Scarbrough International, Ltd.*

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

10 APPENDIX
10.1 GDP Distribution, by Activity and Region
10.2 Insights on Capital Flows
10.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
10.4 Exports and Imports Statistics of the United States

 

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