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米国のFTL貨物仲介 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


US FTL Freight Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

米国のFTL貨物仲介市場規模は2024年に156.8億米ドルと推定され、2029年には229.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.86%である。 主なハイライト 米国では、パンデミッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

米国のFTL貨物仲介市場規模は2024年に156.8億米ドルと推定され、2029年には229.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.86%である。

主なハイライト

  • 米国では、パンデミック(世界的大流行)の影響により、貨物輸送やロジスティクス産業が停滞し、国境を越えた貨物が閉鎖された。パンデミックの影響は、貨物ヤードや倉庫に大規模な課題を生み出し、COVID-19の状況に苦しむ多くの施設が、人員削減や荷積み・荷受けドックの営業時間短縮を行った。
  • 近年、米国では内陸部の貨物輸送や米国、カナダ、メキシコ間の国境を越えた貿易の需要により、フルトラックロード(FTL)サービスが大幅に成長している。米国の輸出入の前年比成長率も、同国の貨物ブローカー業界の発展を支えている。貨物ブローカーの重要性は、仲介者としての役割と、荷送人と運送業者双方のビジネスを促進することによって高まっている。輸送と貨物輸送サービスは、世界的に台頭する電子商取引企業の数により、米国で増加傾向にある。
  • フルトラック積載貨物の仲介はまだ成長段階にあり、国内市場への参入を目指す新規荷主にとって大きな魅力となっている。しかし、実績のある荷主は、国際貨物輸送業界で主導的な地位を得るために、ブローカー会社や輸送会社との長期契約を求めている。FTLブローカーは荷主のために船積みサービスを促進し、輸送会社の船積みを監視する。多くの貨物ブローカー会社はデジタル・マーケットプレイスを強化し、自動価格設定、アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)接続、データサイエンス、社内向け技術などのテクノロジーを導入している。消費者の嗜好も変化しているため、企業はテクノロジーやイノベーションへの投資や支出を増やしている。技術の進歩が進むにつれ、従来の企業は新興企業との激しい競争に直面している。例えば、北米最大の貨物ブローカーの1つであるC.H.ロビンソンは2019年、デジタル新興企業に対抗するため、2024年まで技術支出を倍増すると発表した。
  • 市場では、あるシナリオが繰り返し展開されている。トラック積載量に満たないサイズの荷物を持つ荷送人は、貨物の迅速な配送を確保するためにフルトラック積載(FTL)サービスに料金を支払っており、その結果、スペースと非効率が発生している。新興企業は主にこの分野を攻撃してきた。これは、LTLや小包よりも複雑でなく、より大きなパイを含んでいるためである。Transfix、Convoy、Uber Freightのような最も資金を集めている新興企業は、貨物のマッチングに焦点を当てている。モバイルテクノロジーを活用し、手作業を自動化することで、従来のブローカーに取って代わろうとしている。

米国FTL貨物仲介市場の動向

燃料価格の変動が市場の成長を妨げる

輸送業者(ロジスティクス会社)は、市況が保証する場合、または高い営業コストをカバーする場合、より高い料金を請求する可能性がある。その結果、ブローカー会社が顧客に対する価格設定を引き上げることができなければ、収入および営業利益は減少する可能性がある。FTLサービスに対する市場の需要の増加や、規制の変更待ちにより、利用可能なキャパシティが減少し、運送会社の価格設定が上昇する可能性がある。燃料価格は変動しやすく、予測が困難な場合がある。過去5年間、燃料価格は劇的に変動した。顧客は、価格の下落が燃料節約に転嫁されることを期待している。輸送会社が燃料費の減少を反映して価格を下げない場合、顧客が代替輸送手段を求めるため、出荷量が減少する可能性がある。

この輸送量の減少は、ブローカー会社の売上総利益と営業利益に打撃を与えるだろう。燃料価格が上昇した場合、運送会社は営業費用の増加をカバーするため、より高い料金を請求することが予想される。こうしたコスト増の総額を顧客に転嫁し続けることができなければ、仲介会社の売上総利益および営業利益は減少する可能性がある。燃料費の上昇はまた、顧客が代替輸送手段を利用することを選択する可能性があるため、輸送手段別の収入割合に重大な変化をもたらす可能性もある。ブローカー会社がより低い粗利益率を実現する輸送手段への重大なシフトは、営業成績を悪化させる可能性がある。ロシアは第3位の原油生産国であるため、ウクライナ・ロシア戦争も燃料価格の高騰を引き起こした。

建設部門が最も急成長しているエンドユーザー・セグメント

一部の建設セクターで目先の課題はあるものの、米国の中長期的な成長ストーリーは不変である。米国の建設業界は、今後4四半期にわたって安定した成長が見込まれる。米国では、いくつかのプロジェクトが計画段階を終えつつある一方、世界的なパンデミック(世界的大流行病)関連の1年間の遅れを経てようやく再開したプロジェクトもある。原材料価格の高騰、建築資材の不足、熟練労働者の不足といったグローバル・サプライチェーンに関連する課題にもかかわらず、住宅建設セクターは4〜8四半期にわたって安定した成長を続けるだろう。

住宅建設セクターは、低金利、大型住宅への旺盛な需要、米国内の住宅在庫の少なさなどに支えられている。今後数四半期は、医療・教育セクターが注目を集めるだろう。2021年11月、米国議会は1兆米ドルのインフラ支出法案を可決した。

このインフラ法案では、道路、橋、高速道路の改修、都市交通システムと旅客鉄道網の近代化のために、今後8年間で新たに5,500億米ドルの連邦政府支出を提案している。新たなインフラ支出法案は、当初の2兆3,000億米ドルの提案には及ばないものの、米国のさまざまなインフラ部門に対する1兆米ドルの支出は、今後4~8四半期にわたって同国の建設業界の成長を支え続けるだろう。

米国FTL貨物ブローカー業界の概要

米国のFTL貨物ブローカー市場は比較的細分化されており、著名な地域、グローバル、様々な中小規模のローカルプレーヤーが存在する。業界の主要プレーヤーには、CH Robinson、Echo Global Logistics、Worldwide Express、Landstar System Inc.、Schneider、SunteckTTS、GlobalTranz、JB Hunt Transport Inc.、Hub Group、BNSF Logistics LLCなどがある。Convoy、Uber Freight、uShipなどの新規参入企業は、価格の透明性、オンライン積荷ボード、モバイルアプリによる貨物予約のための貨物マーケットプレイスなどを提供し、貨物予約と支払いプロセスにおける人的交流を排除することで、大きな市場シェアを獲得しようとしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の背景
1.2 調査の前提条件と市場定義

2 調査と関与の枠組み
2.1 調査の枠組み
2.2 二次調査
2.3 一次調査
2.4 データの三角測量と洞察の創出
2.5 プロジェクトのプロセスと構造
2.6 エンゲージメント・フレームワーク

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場の概要
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 市場促進要因
4.2.1.1 効率的な輸送に対する需要の増加
4.2.1.2 eコマース産業の成長
4.2.2 市場の課題/制約要因
4.2.2.1 激しい競争が市場に影響
4.2.2.2 燃料価格の変動
4.2.3 市場機会
4.2.3.1 先端技術の採用
4.2.3.2 物流における持続可能性の重視
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 業界のバリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 米国物流業界(概要、動向、研究開発、主要統計等)
4.6 政府の主な規制と取り組み
4.7 運賃に関する洞察
4.8 技術スナップショット
4.9 米国通関セクターに関する定性・定性的洞察
4.10 シカゴとイリノイ-FTL貨物仲介業に関する洞察
4.11 貨物ブローカー市場の賃金と給与構造に関する洞察
4.12 COVID-19の市場への影響に関する評価

5 市場のセグメンテーション
5.1 エンドユーザー別
5.1.1 製造業と自動車
5.1.2 石油・ガス、鉱業、採石業
5.1.3 農業、漁業、林業
5.1.4 建設業
5.1.5 流通業
5.1.6 その他エンドユーザー

6 競争環境
6.1 概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 CHロビンソン
6.2.2 トータル・クオリティ・ロジスティクス
6.2.3 XPOロジスティクス
6.2.4 エコー・グローバル・ロジスティクス
6.2.5 ワールドワイドエクスプレス
6.2.6 コヨーテ・ロジスティクス
6.2.7 ランドスターシステム
6.2.8 シュナイダー
6.2.9 サンテクツ
6.2.10 グローバルトランツ
6.2.11 J.B.ハント・トランスポート社
6.2.12 ハブ・グループ
6.2.13 BNSFロジスティクスLLC
6.2.14 カジスティクス
6.2.15 トランスプレイス*社

7 市場の将来

8 付録

9 顧客リスト
9.1 クライアント一覧
9.2 業界内の類似案件

10 弊社について

 

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Summary

The US FTL Freight Brokerage Market size is estimated at USD 15.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.90 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.86% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The full truckload freight brokerage market in the United States experienced a strong hit by the pandemic, as the freight transportation and logistics industry slowed down in the country due to pandemic restrictions and the closing of cross-border shipments. The impact of the pandemic has created massive challenges in freight yards and warehouses, where many facilities struggling with COVID-19 conditions have cut their staffing levels and reduced operating hours at loading and receiving docks.
  • In recent years, the US has experienced substantial growth in full-truckload (FTL) services owing to the demand from inland freight movement and cross-border trade between the United States, Canada, and Mexico. The increase in year-on-year growth of the United States exports and imports also supports the development of the freight brokerage industry in the nation. The significance of freight brokers is growing owing to their role as intermediaries and facilitating the business of both shippers and carriers. Transport and freight forwarding services are on the rise in the United States due to the number of e-commerce companies emerging globally.
  • Full truckload freight brokerage is still in a growth phase and is a major attraction for new shippers looking to penetrate the domestic market. However, established shippers seek long-term contracts with brokerage firms and carriers to gain a leading position in the international freight forwarding industry. FTL brokers facilitate the shipping service for shippers and monitor carriers' shipments. Many freight brokerage firms are strengthening their digital marketplace and are adopting technology, such as automated pricing, application programming interface (API) connectivity, data science, and internally facing technology. Companies are increasing their investments and spending on technologies and innovations as consumer preferences are also changing. With the increasing technological advancements, traditional players face intense competition from startups. For instance, C.H. Robinson, one of the largest freight brokers in North America, announced in 2019 that it would double its technology spending through 2024 to compete with digital startups.
  • The market has seen one scenario play out repeatedly. Shippers with less-than-truckload-size loads are paying for full truckload (FTL) service to ensure faster delivery of goods, resulting in space and inefficiencies. Startups have mostly attacked this sector. This is because it is less complex than LTL and parcel and contains a larger piece of the pie. The most funded startups, like Transfix, Convoy, and Uber Freight, focus on freight matching. They are replacing traditional brokers by utilizing mobile technology and automating manual operations.

US FTL Freight Brokerage Market Trends

Fluctuating Fuel prices Hampering the Growth of the Market

Carriers (logistics companies) may charge higher rates if market conditions warrant or cover higher operating costs. As a result, if brokerage firms cannot increase pricing for their customers, revenues, and income from operations may decrease. The increased market demand for FTL services and pending regulatory changes may reduce available capacity and raise carrier pricing. Fuel prices can be volatile and challenging to forecast. Over the last five years, fuel prices have fluctuated dramatically. Clients anticipate that lower prices will pass them on to fuel savings. If carriers do not lower their prices to reflect decreases in fuel costs, shipment volume may suffer as customers seek alternative shipping options.

This volume decrease would harm the brokerage companies' gross profits and operating income. In the event of rising fuel prices, carriers can be expected to charge higher fees to cover higher operating expenses. The gross profit of brokerage firms and income from operations may decrease if they cannot continue to pass through to their clients the total amount of these increased costs. Higher fuel costs could also cause material shifts in the percentage of revenue by transportation mode, as clients may elect to utilize alternative transportation modes. Any material shifts to transportation modes concerning which brokerage firms realize lower gross profit margins could impair operating results. The Ukraine-Russia war also caused a spike in fuel prices as Russia is the third-largest producer of crude oil.

Construction Sector is the Fastest-growng End-user Segment

Despite near-term challenges in certain construction sectors, the medium to long-term growth story in the United States remains intact. The construction industry in the United States is expected to grow steadily over the next four quarters. In the United States, several projects are working their way through the planning phase, whereas others have finally resumed after a year of global pandemic-related delays. Despite the challenges associated with the global supply chain, such as rising raw material prices, shortage of building materials, and lack of skilled labor, the residential construction sector will continue its stable growth over the four to eight quarters.

The residential construction sector largely remains supported by low lending rates, strong demand for bigger homes, and low housing inventory in the United States. Over the next few quarters, the healthcare and education sectors will receive more attention. In November 2021, the US Congress passed a USD 1 trillion infrastructure spending bill.

The infrastructure legislation proposes USD 550 billion in new federal expenditure over the next eight years in the United States for the upgrade of roads, bridges, and highways and modernizing the city transit systems and passenger rail networks. While the new infrastructure spending bill falls short of the original USD 2.3 trillion proposals, the USD 1 trillion spending on various United States infrastructure sectors will keep supporting the growth of the construction industry over the next four to eight quarters in the country.

US FTL Freight Brokerage Industry Overview

The US FTL freight brokerage market is relatively fragmented, with prominent regional, global, and various small- and medium-sized local players. Major players in the industry include CH Robinson, Echo Global Logistics, Worldwide Express, Landstar System Inc., Schneider, SunteckTTS, GlobalTranz, JB Hunt Transport Inc., Hub Group, and BNSF Logistics LLC. New entrants such as Convoy, Uber Freight, uShip, etc., are trying to gain significant market share by offering price transparency, online load boards, and freight marketplaces for booking freight via mobile apps and removing human interaction in the freight booking and payment process.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Background
1.2 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH AND ENGAGEMENT FRAMEWORKS
2.1 Research Framework
2.2 Secondary Research
2.3 Primary Research
2.4 Data Triangulation and Insight Generation
2.5 Project Process and Structure
2.6 Engagement Frameworks

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.1.1 Increasing demand for efficient transportation
4.2.1.2 Growing eCommerce industry
4.2.2 Market Challenges/Restraints
4.2.2.1 Intense competition affecting the market
4.2.2.2 Fluctuating fuel prices
4.2.3 Market Opportunities
4.2.3.1 Adoption of advanced technologies
4.2.3.2 Focus on sustainability in logistics
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Industry Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 US Logistics Industry (Overview, Trends, R&D, Key Statistics, etc.)
4.6 Key Government Regulations and Initiatives
4.7 Insights into Freight Rates
4.8 Technology Snapshot
4.9 Qualitative and Qualitative Insights into the US Customs Clearance Sector
4.10 Insights into Chicago and Illinois - FTL Freight Brokerage
4.11 Insights into Wages and Pay Structure in the Freight Brokerage Market
4.12 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By End User
5.1.1 Manufacturing and Automotive
5.1.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.1.3 Agriculture Fishing, and Forestry
5.1.4 Construction
5.1.5 Distributive Trade
5.1.6 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 CH Robinson
6.2.2 Total Quality Logistics
6.2.3 XPO Logistics Inc.
6.2.4 Echo Global Logistics
6.2.5 Worldwide Express
6.2.6 Coyote Logistics
6.2.7 Landstar System Inc.
6.2.8 Schneider
6.2.9 Suntecktts
6.2.10 Globaltranz
6.2.11 J.B. Hunt Transport Inc.
6.2.12 Hub Group
6.2.13 BNSF Logistics LLC
6.2.14 Kag Logistics Inc.
6.2.15 Transplace*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 CREDENTIALS
9.1 Illustrative List of Clients
9.2 Similar Engagements Within the Industry

10 ABOUT US

 

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