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GCCコントラクトロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


GCC Contract Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

GCCのコントラクト・ロジスティクス市場規模は、2024年には91億6,000万米ドルと推定され、2029年には128億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は7%以上で推移すると予... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

GCCのコントラクト・ロジスティクス市場規模は、2024年には91億6,000万米ドルと推定され、2029年には128億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は7%以上で推移すると予想される。

COVID-19の発生後、様々な物流会社がサプライチェーンの能力ボトルネックや政府の規制などの障害に見舞われ、その結果、特定のルートで重要なサービスが停止し、コスト圧力やサプライチェーン管理の問題が発生した。一方、自動化技術を利用してきたコントラクト・ロジスティクス・サービス・プロバイダーは、伝染病とその後のロックダウンに対処する上で有利であった。

主なハイライト

  • アラブ首長国連邦は、いくつかの多国間および二国間貿易協定に加盟している。アラブ首長国連邦は、GCCのサウジアラビア、クウェート、バーレーン、オマーンとの経済的結びつきが強い。大アラブ自由貿易地域協定(GAFTA)に基づき、アラブ首長国連邦はバーレーン、エジプト、イラク、ヨルダン、クウェート、レバノン、リビア、モロッコ、オマーン、パレスチナ、カタール、サウジアラビア、シリア、チュニジア、イエメンとの自由貿易アクセスがある。
  • アラブ首長国連邦はまた、パキスタン、アルジェリア、インド、韓国、オランダなどの国とも協定を結んでいる。アラブ首長国連邦は、各国の法律に従って貿易・経済協力のレベルを向上させ、経済の源泉を多様化し、持続可能な発展を実現するため、貿易協定の改善に注力している。
  • UAE経済省はこのほど、アラブ首長国連邦(UAE)政府とインド共和国(インド)政府との間で締結されたCEPAの全文を公表した。この画期的な協定は2022年2月18日に署名され、2022年5月1日に正式に発効した。CEPAの下、両国は今後5年以内に二国間貿易を600億米ドルから1,000億米ドルに拡大することを見込んでおり、この協定の恩恵を直ちに受ける主要製品には、石油・ガス、石油化学製品、鉱物、繊維、農業、宝飾品・宝石、金属などが含まれる。
  • 2022年10月、ムハンマド・ビン・サルマン皇太子は、サプライチェーン分野への国内外の投資を呼び込むため、グローバル・サプライチェーン・レジリエンス・イニシアチブ(GSCRI)を立ち上げた。最初の2年間で400億SR(106億4,000万米ドル)の資金調達を目指しており、投資家に対して100億SRの金融・非金融優遇措置を設けている。
  • このアプローチはまた、輸送・ロジスティクス部門の制度的作業を改善するための効果的なガバナンスモデルに依存している。この戦略では、2030年までに運輸・ロジスティクス部門の国内総生産(GDP)に対する寄与度を10%まで高め、同部門の石油外収益から国家一般予算への寄与度を約450億SARまで高めることを目標としている。サウジアラビアは、2030年までに国際航空機路線数を99から250以上に増やす意向だ。
  • バーレーンは、経済の多様化を目指す同国にとって、地域最速の海上から航空への物流ハブを開設した。このハブは、コストを40%削減し、コンテナのターンアラウンドタイムを短縮し、顧客が半分の時間で貨物を受け取ることを可能にすると期待されている。バーレーンは、ヨーロッパとアジアの間に位置する地理的な優位性と、この新しいマルチモーダルな積み替えハブを通じて地域のターゲット市場に近いという利点を生かす。

湾岸協力会議(GCC)のコントラクトロジスティクス市場動向

Eコマースの成長が市場を牽引

貿易と電子商取引市場を促進するため、アラブ首長国連邦はインフラと技術を開発し、統合された輸送システムと物流インフラを導入する構想を打ち出している。2020年、アラブ首長国連邦は60億米ドルの収益を上げ、電子商取引の30番目に大きな市場となった。電子商取引の増加は、UAEの貨物輸送市場を牽引すると期待されている。2021年第2四半期、「アラブ首長国連邦の小売セクターの現状」調査の統計は、年初に始まった回復が続いているようだと強調した。

アラブ首長国連邦は、2023年までに10,205.5百万米ドルの売上高を予測し、eコマースの27番目に大きな市場である。百万米ドルで、サウジアラビアを上回っています。世界的なeコマースブームもUAEの倉庫需要を後押ししている。Tradeling社の今週のレポートによると、UAEのeコマース市場は2027年までに年間8.4%成長し、173億米ドルに達すると予測されている。

COVID-19が流行する中、サウジアラビアの電子商取引は急成長を遂げており、より強力なサプライチェーンが求められている。サウジアラビアの電子商取引市場は34%増加し、世界の成長率29%に貢献した。同地域におけるソーシャルメディア・プラットフォームの露出の増加も、オンライン・エンゲージメントの増加に寄与し、同国企業のEコマース売上につながった。

Eコマースはサウジアラビアの貨物輸送市場にとって最大の成長原動力のひとつになると予想されている。情報筋によると、ユーザー数は2025年までに3,450万人に達し、ユーザー普及率は2025年までに92.5%に達すると予想されている。

倉庫業の機会増加

UAEは、世界貿易におけるドバイの重要性の高まりとその堅調な経済見通しにより、GCC地域で最も急成長している国のひとつです。バーレーンは、他のGCC諸国と比較して30~40%のコスト削減が可能で、物流事業の設立・運営コストが最も低い国のひとつである。このため、複数の企業が同国に投資して事業を立ち上げ、GCCやアラブ世界にアクセスすることを奨励している。

電子商取引や製造業などの高成長産業が産業用不動産への需要を牽引しているため、UAEでは将来のニーズを満たすため、より多くの倉庫を建設する必要がある。ドバイ産業戦略2030」は、首長国を世界的な産業ハブに変貌させることで、10年後までにさらに1,600億AEDを生み出すことを目指している。

UAEの3,000億作戦は、産業部門のGDPへの貢献度を2021年の1,330億AEDから2031年までに3,000億AED(816億米ドル)に引き上げることを目標としている。2022年10月、Edamahはバーレーンの物流部門における一流の倉庫施設であるSitra Logistics Parkの式典を開催した。Trident Warehousingは8,137平方メートルの建物を700万米ドルで10年間のリース契約を結んだ。

2022年9月、MENA地域最大の造船所であるInternational Maritime Industries(IMI)と、Bahriの事業グループのひとつであるBahri Logisticsは、最先端の保管・物流サービスを通じてサプライチェーンを改善する長期契約を発表した。

湾岸協力会議(GCC)コントラクト・ロジスティクス産業の概要

GCCのコントラクト・ロジスティクス市場は極めて細分化されている。GCC地域では、コントラクト・ロジスティクス市場が大きな盛り上がりを見せている。企業が物流プロセスを拡張しながら、増大する国境を越えた商品の流れを処理する最良の方法とみなされることが多い。市場を牽引しているのは、コスト削減、専門サービス・プロバイダーの利用可能性、工業地帯の存在、工業化の拡大である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.1.1 貿易活動の増加
4.2.1.2 製造業の成長
4.2.2 阻害要因
4.2.2.1 規制上の課題
4.2.3 機会
4.2.3.1 先端技術の採用
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入の脅威
4.3.2 代替製品の脅威
4.3.3 買い手/消費者の交渉力
4.3.4 サプライヤーの交渉力
4.3.5 競争ライバルの激しさ
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 技術動向
4.7 地域内の電子商取引産業に関する洞察(国内と越境)
4.8 アフターセールス/リバースロジスティクスの文脈におけるコントラクトロジスティクスに関する洞察
4.9 ロジスティクス受託事業者が提供する各種サービス(総合倉庫・輸送、サプライチェーン・サービス、その他付加価値サービス)の概要
4.10 注目の貨物輸送コスト/運賃
4.11 GCCの自由貿易地域に関する洞察
4.12 COVID-19の影響

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 外部委託
5.1.2 外部委託
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 製造業および自動車
5.2.2 消費財・小売
5.2.3 ハイテク
5.2.4 医療・医薬品
5.2.5 その他のエンドユーザー
5.3 国別
5.3.1 サウジアラビア
5.3.2 アラブ首長国連邦
5.3.3 カタール
5.3.4 クウェート
5.3.5 オマーン
5.3.6 バーレーン

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度、主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール(合併、買収、合弁事業、提携、協定)
6.2.1 Agility Logistics Pvt.
6.2.2 セバ・ロジスティクス
6.2.3 Yusen Logistics Co.Ltd.
6.2.4 ヘルマン ワールドワイド ロジスティクス GmbH & Co.KG
6.2.5 DB シェンカー
6.2.6 ガルフ・ウェアハウジング・カンパニーQPSC (GWC)
6.2.7 アルフッタイム・ロジスティクス
6.2.8 マックワールドロジスティクスLLC
6.2.9 Almajdouie Logistics Co.LLC
6.2.10 ドイツポストDHLグループ(DHLサプライチェーン)※1
6.3 その他の会社(主要情報/概要)
6.3.1 Al Naboodah Group Enterprises、Hala Supply Chain Services、Mohebi Logistics、Integrated National Logistics、Global Shipping & Logistics、United Parcel Service Inc.、Globus Logistics、Al-Jabri Logistics、LSC Logistics and Warehousing Co.

7 市場機会と今後の動向

8 付録
8.1 主要国の活動別GDP分布
8.2 資本の流れに関する洞察
8.3 対外貿易統計-輸出と輸入(製品別
8.4 主要輸出先に関する洞察
8.5 主要輸入原産地に関する洞察

 

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Summary

GCC Contract Logistics Market size is estimated at USD 9.16 billion in 2024 and is expected to reach USD 12.88 billion by 2029, growing at a more than CAGR of 7 % during the forecast period (2024-2029).

Following the onset of COVID-19, various logistics companies experienced obstacles, including supply-chain capacity bottlenecks and government restrictions, which resulted in the suspension of important services on particular routes and cost pressure and supply-chain management issuethe other hand, contract logistics service providers who have used automated technology had advantages in dealing with the epidemic and the subsequent lockdowns.

Key Highlights

  • The United Arab Emirates is part of several multilateral and bilateral trade agreements. The United Arab Emirates has strong economic ties with Saudi Arabia, Kuwait, Bahrain, and Oman in the GCC. Under the Greater Arab Free Trade Area Agreement (GAFTA), the United Arab Emirates has free trade access to Bahrain, Egypt, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Palestine, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, and Yemen.
  • The Emirates also has signed agreements with other countries, including Pakistan, Algeria, India, South Korea, and the Netherlands. The United Arab Emirates has been focusing on improving its trade agreements to develop the level of trade and economic cooperation as per the laws prevailing in each country and diversify sources of the economy and sustainable development.
  • The UAE Ministry of Economy has recently published the full text of the CEPA signed between the Government of the United Arab Emirates (UAE) and the Government of the Republic of India (India). The landmark agreement was signed on 18 February 2022, and has officially entered into force on 1 May 2022. Under the CEPA, both countries expect to boost bilateral trade from USD 60 Billion to USD 100 Billion within the next 5 years; key products that will immediately benefit from the Agreement include oil & gas, petrochemicals, minerals, textiles, agriculture, jewellery and gems, metals and more.
  • In October 2022, The Crown Prince Mohammed bin Salman had launched the Global Supply Chain Resilience Initiative (GSCRI) to attract local and international investments in the supply chain sector. Aiming to raise SR40 billion (USD 10.64 billion) in its first two years, the initiative has set SR10 billion in financial and non-financial incentives for investors.
  • The approach also relies on effective governance models to improve institutional work in the transportation and logistics sector. The strategy aims to boost the transport and logistics sector's contribution to national GDP to 10% by 2030 and the sector's non-oil earnings to the state's general budget by around SAR 45 billion. Saudi Arabia intends to raise the number of international aircraft routes from 99 to over 250 by 2030.
  • Bahrain launched the region's fastest sea-to-air logistics hub as the Kingdom seeks to diversify its economy. The hub is expected to cut costs by 40% and reduce the turnaround time for containers, allowing customers to get their shipment in half the time. Bahrain will capitalize on its geographic position between Europe and Asia and on its proximity to regional target markets through its new multi-modal trans-shipment hub.

Gulf Cooperation Council (GCC) Contract Logistics Market Trends

Growth in E-commerce Driving the Market

To facilitate the trade and e-commerce market, the United Arab Emirates has come up with initiatives to develop its infrastructure and technology to implement a well-integrated transport system and logistics infrastructure. In 2020, the United Arab Emirates was the 30th largest market for e-commerce, with a revenue of USD 6 billion. The increasing e-commerce activities are expected to drive the UAE freight forwarding market. In the second quarter of 2021, statistics from the "State of the Retail Sector in the UAE" study highlighted that the recovery that began earlier in the year appeared to be continuing.

The United Arab Emirates is the 27th largest market for eCommerce with a predicted revenue of USD 10,205.5. Million by 2023, placing it ahead of Saudi Arabia. The global e-commerce boom is also fuelling demand for UAE warehouses. The UAE's e-commerce market is projected to grow by 8.4 percent annually to USD 17.3 billion by 2027, according to a report this week by Tradeling.

E-commerce in Saudi Arabia is experiencing rapid growth amid the COVID-19 pandemic, demanding stronger supply chains, which will drive the freight forwarding market. With an increase of 34%, the Saudi Arabian e-commerce market contributed to the global growth rate of 29%. The growing exposure of social media platforms in the region also contributed to more online engagement, which converted into e-commerce sales for businesses in the country.

E-commerce is expected to be one of the biggest growth drives for the freight forwarding market in Saudi Arabia. According to sources, the number of users will reach 34.5 million by 2025, and user penetration is anticipated to reach 92.5% by 2025.

Increase in Warehousing opportunities

The UAE is one of the fastest-growing countries in the GCC region, owing to the rising importance of Dubai in world trade and its strong economic outlook. Bahrain offers some of the lowest setup and operating costs for a logistics business with cost savings of 30-40% compared to the rest of the GCC. This has encouraged several companies to invest in the country to set up businesses and access the GCC and the Arab world.

More warehouses must be built in the UAE to meet future needs, as high-growth industries such as e-commerce and manufacturing drive demand for industrial property. The Dubai Industrial Strategy 2030 hopes to generate an additional AED160 billion by the end of the decade by transforming the emirate into a global industrial hub.

The UAE's Operation 300bn aims to increase the industrial sector's contribution to GDP to AED300 billion (USD 81.6 billion) by 2031, from AED133 billion in 2021. In October 2022, Edamah held a ceremony for its Sitra Logistics Park, a top-notch warehouse facility in Bahrain's logistics sector. Trident Warehousing signed a ten-year lease for an 8,137 square-meter building for USD 7 million.

In September 2022, International Maritime Industries (IMI), the largest shipyard in the MENA region, and Bahri Logistics, one of Bahri's business groups, announced a long-term deal to improve their supply chain through cutting-edge storage and logistics services.

Gulf Cooperation Council (GCC) Contract Logistics Industry Overview

The GCC contract logistics market is extremely fragmented. The contract logistics market is getting a lot of traction in the GCC region. It is often regarded as the best way for businesses to handle the growing cross-border flow of commodities while extending their logistical processes. The market is being driven by cost reduction, the availability of specialized service providers, the presence of industrial zones, and expanding industrialization.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Increase in Trade Activities
4.2.1.2 Growth in the manufacturing industry
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 Regulatory Challenges
4.2.3 Opportunities
4.2.3.1 Adoptive of Advanced Technology
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Threat of Substitute Products
4.3.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.4 Bargaining Power of Suppliers
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on E-commerce Industry in the Region (Domestic and Cross-border)
4.8 Insights on Contract Logistics in the Context of After-sales/Reverse Logistics
4.9 Brief on Different Services Provided by Contract Logistics Players (Integrated Warehousing and Transportation, Supply Chain Services, and Other Value-added Services)
4.10 Spotlight - Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.11 Insights on Free Trade Zones in GCC
4.12 Impact of COVID-19

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Insourced
5.1.2 Outsourced
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Consumer Goods and Retail
5.2.3 High-tech
5.2.4 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.5 Other End Users
5.3 By Country
5.3.1 Saudi Arabia
5.3.2 United Arab Emirates
5.3.3 Qatar
5.3.4 Kuwait
5.3.5 Oman
5.3.6 Bahrain

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles (Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Agility Logistics Pvt. Ltd
6.2.2 Ceva Logistics
6.2.3 Yusen Logistics Co. Ltd
6.2.4 Hellmann Worldwide Logistics GmbH & Co. KG
6.2.5 DB Schenker
6.2.6 Gulf Warehousing Company QPSC (GWC)
6.2.7 Al Futtaim Logistics
6.2.8 Mac World Logistics LLC
6.2.9 Almajdouie Logistics Co. LLC
6.2.10 Deutsche Post DHL Group (DHL Supply Chain)*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Al Naboodah Group Enterprises, Hala Supply Chain Services, Mohebi Logistics, Integrated National Logistics, Global Shipping & Logistics, United Parcel Service Inc., Globus Logistics, Al-Jabri Logistics, LSC Logistics and Warehousing Co.*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity for Key Countries
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.4 Inisghts on Key Export Destinations
8.5 Insight on Key Import Origins

 

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