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ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL) - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Germany Third-Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ドイツのサードパーティロジスティクス市場規模は2024年に449.2億米ドルと推定され、2029年には531.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.43%である。 主なハイライト ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ドイツのサードパーティロジスティクス市場規模は2024年に449.2億米ドルと推定され、2029年には531.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.43%である。

主なハイライト

  • ドイツは地域のハブであるため、国内の大手荷主やサードパーティー・ロジスティクス・プロバイダー(3PL)のエコシステムからサポートを受けられる製造業者にとって好ましい場所である。倉庫スペースの需要は過去10年間で拡大し、予測期間中は地域貿易と電子商取引の成長によって押し上げられると予想される。
  • 電子商取引は市場成長を牽引する主な要因のひとつである。同国は、eコマースを通じて収益をあげている上位5位に入っている。近年の電子商取引の台頭は、3PL市場の成長を後押ししている。国内市場が拡大し、在庫予測や在庫管理の効率化が見込まれることから、倉庫供給のニーズは今後緩やかになると予想される。
  • ドイツのロジスティクス・インフラは世界トップクラスであるだけでなく、その企業は世界的なロジスティクスのリーダーでもある。実際、世界最大のロジスティクス・サービス・プロバイダーはドイツ企業であるドイツポスト(DHL)である。ドイツ鉄道はヨーロッパ最大の鉄道網を運営し、ルフトハンザ・カーゴは世界有数の航空貨物会社である。
  • COVID-19が始まると、3PLロジスティクス市場は上昇軌道に乗り、特に電子商取引分野からの需要が増加した。

ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL)市場動向

自動車産業の成長がドイツの3PL市場を牽引

自動車産業はドイツの基幹産業であり、ドイツの自動車産業は世界をリードしている。

ドイツは世界のプレミアムカー生産の中心地である。全世界で生産されるプレミアムブランド車の65%はドイツのOEM生産車である。世界で生産される全車両のうち40%は欧州で生産され、そのうち23%は2021年にドイツで生産された。欧州内では、80%以上がドイツのOEMバッジ車であり、その57%がドイツで生産されている。西欧の軽自動車生産部門は、主にプレミアム部門に重点を置いている。

ドイツ車は主に欧州諸国に輸出された。その他の主要輸出地域には、北米、南米、アジアが含まれる。ドイツ車の主要輸入国リストには、米国、英国、中国がトップ3に入っている。ドイツは米国に200億~250億ユーロ相当の自動車を輸出している。

フォルクスワーゲン、BMW、ダイムラーが上位3位を占め、ボッシュ、シャフラー、ZFなどのサプライヤーも国際的に上位を占めている。業界は今後数年間で、デジタル化、電動モビリティと駆動システム、水素技術、輸送の安全性に1,500億ユーロを投資する計画だ。

Eコマース・フルフィルメント・サービスへの需要の高まり

3PLロジスティクス部門は、eコマースのブームと進化が生み出すロジスティクス・サービスへの需要の高まりを目の当たりにし、落ち着きを失っている。ドイツはヨーロッパで最大の電子商取引市場のひとつである。電子商取引の消費者数、インターネット普及率、年間平均消費額はいずれも欧州平均を上回っている。

2021年の総売上高は1,275億米ドルに達し、2020年比で24%の伸びとなる。ドイツのオンライン人口は、2020年の6,240万人から2025年には6,840万人に増加すると予想されている。2021年のEコマース普及率はドイツ市場の77%に達した。

2020年から2021年にかけてのCOVIDの厳格な封鎖措置の結果、ドイツの消費者の多くがオンラインでの購入を増やし、食料品や生理用品などの商品を初めてオンラインで購入した。消費者がオンラインで買い物をする主な理由は、宅配、24時間365日利用可能、利便性などである。

ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL)産業概要

市場は比較的断片化されており、Dachser、DB Schenker、DHL Supply Chain、Fiege Logistics、Haviなど、国内外に多数のプレーヤーが存在する。国内では規制改革が進められているが、3PL市場は拡大、合併、買収を経験しており、国内および国際市場への支配力を強めている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 市場促進要因
4.2.2 市場の抑制要因
4.2.3 チャンス
4.3 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.4 産業政策と規制
4.5 倉庫市場の一般的動向
4.6 CEP、ラストワンマイルデリバリー、コールドチェーンロジスティクスなど他のセグメントからの需要
4.7 電子商取引ビジネスへの洞察
4.8 ロジスティクス分野における技術開発
4.9 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.10 COVID-19の市場への影響

5 市場区分
5.1 サービス別
5.1.1 国内輸送管理
5.1.2 国際輸送管理
5.1.3 付加価値のある倉庫管理・配送
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 自動車
5.2.2 建設
5.2.3 消費者・小売(Eコマースを含む)
5.2.4 ライフサイエンス・ヘルスケア
5.2.5 製造業
5.2.6 その他のエンドユーザー

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 ドイツポストDHL
6.2.2 DBシェンカー
6.2.3 ダッチャー
6.2.4 ヘルマンワールドワイドロジスティクス
6.2.5 WemoveBW GmbH
6.2.6 ヘルム
6.2.7 オノルド
6.2.8 ハヴィ
6.2.9 フィーゲ・ロジスティクス
6.2.10 クーネ+ナーゲル
6.2.11 APLロジスティクス
6.2.12 リグテリンク・ロジスティクス
6.2.13 ジーグラー・ロジスティクス・ドイチェランド*社

7 市場の将来

8 付録
8.1 マクロ経済指標(GDP分布、活動別、運輸・倉庫部門の経済への寄与度)
8.2 対外貿易統計(輸出と輸入、製品別
8.3 主要輸出先および輸入原産国に関する洞察

 

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Summary

The Germany Third-Party Logistics Market size is estimated at USD 44.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.43% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • As Germany is a regional hub, it is a preferred location for manufacturers who can have support from the ecosystem of leading shippers and third-party logistics providers (3PLs) in the country. The demand for warehousing space has expanded in the past decade, and over the forecast period, it is expected to be boosted by growth in regional trade and e-commerce.
  • E-commerce is one of the major factors driving the market growth. The country has been among the top five revenue generating through e-commerce. The emergence of e-commerce in recent years has boosted the growth of the 3PL market. Given the increasing domestic market, and the projected greater efficiencies in inventory forecasting and stock management, the need for warehouse supply is expected to moderate in the future.
  • Not only is Germany's logistics infrastructure world-class, but its companies are also global logistics leaders. In fact, the world's largest logistics service provider is a German company - Deutsche Post (DHL). Deutsche Bahn operates Europe's largest rail network, and Lufthansa Cargo is one of the world's leading global air freight companies.
  • With the onset of COVID-19, the 3PL logistics market saw an upward trajectory, with the increase in demand coming especially from the e-commerce sector.

Germany Third-Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in the Automotive Sector to Drive the German 3PL Market

The automotive sector is the backbone industry in Germany, and the German automotive sector is a global leader.

Germany is the world's premium car production hub. Of all premium branded vehicles produced globally, 65% are German OEM-manufactured. Of all vehicles produced globally, 40% of vehicles were produced in Europe - of which 23% were made in Germany in 2021. Within Europe, more than 80% are German OEM-badged vehicles - 57% of these vehicles were made in Germany. The western European light vehicle production sector is a predominantly premium sector focused.

German vehicles were mainly exported to European countries. Other leading regions for vehicle export included North and South America, as well as Asia. The list of leading import countries for German motor vehicles included the US, the UK, and China among the top three. The country exports EUR 20-25 billion worth of cars to the US.

Volkswagen, BMW, and Daimler occupy the top three slots, with suppliers including Bosch, Schaffler, and ZF also coming out top internationally. The industry plans to invest EUR 150 billion in digitalization, electric mobility and drive systems, hydrogen technology and transport safety in the coming years.

Increasing Demand for E-commerce Fulfillment Services

The 3PL logistics sector is restless, seeing the growing demand for logistics services generated by the boom and evolution of e-commerce. Germany has one of the largest e-commerce markets in Europe. The number of e-commerce consumers, internet penetration, and the average amount spent per year are all above the European average.

In 2021, total sales amounted to USD 127.5 billion, which translated to a 24% growth compared to 2020. It is expected that the online population in Germany will increase from 62.4 million in 2020 to 68.4 million in 2025. E-commerce penetration in 2021 reached 77% in the German market.

As a result of strict COVID lockdown measures throughout 2020 and 2021, many German consumers increased their online purchases and bought goods like groceries and sanitary items online for the very first time. Key reasons for consumers to shop online include home delivery, 24/7 availability, and convenience.

Germany Third-Party Logistics (3PL) Industry Overview

The market is relatively fragmented, with the presence of a large number of local and international players, including Dachser, DB Schenker, DHL Supply Chain, Fiege Logistics, and Havi. While the country is undergoing regulatory changes, the 3PL market is experiencing expansions, mergers, and acquisitions, increasing its grasp over the national and international markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.2 Market Restraints
4.2.3 Oppurtunities
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Industry Policies and Regulations
4.5 General Trends in the Warehousing Market
4.6 Demand from Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, and Cold Chain Logistics
4.7 Insights into E-commerce Business
4.8 Technological Developments in the Logistics Sector
4.9 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.10 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Domestic Transportation Management
5.1.2 International Transportation Management
5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
5.2 By End User
5.2.1 Automobile
5.2.2 Construction
5.2.3 Consumer and Retail (including E-commerce)
5.2.4 Life Sciences and Healthcare
5.2.5 Manufacturing
5.2.6 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL
6.2.2 DB Schenker
6.2.3 Dachser
6.2.4 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.5 WemoveBW GmbH
6.2.6 Helm
6.2.7 Honold
6.2.8 Havi
6.2.9 FIEGE Logistics
6.2.10 Kuehne + Nagel
6.2.11 APL Logistics
6.2.12 Rigterink Logistics
6.2.13 Ziegler Logistics Deutschland*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX
8.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity, Contribution of the Transportation and Storage Sector to Economy)
8.2 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product
8.3 Insights into Key Export Destinations and Import Origin Countries

 

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