ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL) - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測Germany Third-Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 ドイツのサードパーティロジスティクス市場規模は2024年に449.2億米ドルと推定され、2029年には531.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.43%である。 主なハイライト ... もっと見る
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サマリードイツのサードパーティロジスティクス市場規模は2024年に449.2億米ドルと推定され、2029年には531.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.43%である。 主なハイライト
ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL)市場動向自動車産業の成長がドイツの3PL市場を牽引自動車産業はドイツの基幹産業であり、ドイツの自動車産業は世界をリードしている。 ドイツは世界のプレミアムカー生産の中心地である。全世界で生産されるプレミアムブランド車の65%はドイツのOEM生産車である。世界で生産される全車両のうち40%は欧州で生産され、そのうち23%は2021年にドイツで生産された。欧州内では、80%以上がドイツのOEMバッジ車であり、その57%がドイツで生産されている。西欧の軽自動車生産部門は、主にプレミアム部門に重点を置いている。 ドイツ車は主に欧州諸国に輸出された。その他の主要輸出地域には、北米、南米、アジアが含まれる。ドイツ車の主要輸入国リストには、米国、英国、中国がトップ3に入っている。ドイツは米国に200億~250億ユーロ相当の自動車を輸出している。 フォルクスワーゲン、BMW、ダイムラーが上位3位を占め、ボッシュ、シャフラー、ZFなどのサプライヤーも国際的に上位を占めている。業界は今後数年間で、デジタル化、電動モビリティと駆動システム、水素技術、輸送の安全性に1,500億ユーロを投資する計画だ。 Eコマース・フルフィルメント・サービスへの需要の高まり3PLロジスティクス部門は、eコマースのブームと進化が生み出すロジスティクス・サービスへの需要の高まりを目の当たりにし、落ち着きを失っている。ドイツはヨーロッパで最大の電子商取引市場のひとつである。電子商取引の消費者数、インターネット普及率、年間平均消費額はいずれも欧州平均を上回っている。 2021年の総売上高は1,275億米ドルに達し、2020年比で24%の伸びとなる。ドイツのオンライン人口は、2020年の6,240万人から2025年には6,840万人に増加すると予想されている。2021年のEコマース普及率はドイツ市場の77%に達した。 2020年から2021年にかけてのCOVIDの厳格な封鎖措置の結果、ドイツの消費者の多くがオンラインでの購入を増やし、食料品や生理用品などの商品を初めてオンラインで購入した。消費者がオンラインで買い物をする主な理由は、宅配、24時間365日利用可能、利便性などである。 ドイツのサードパーティロジスティクス(3PL)産業概要市場は比較的断片化されており、Dachser、DB Schenker、DHL Supply Chain、Fiege Logistics、Haviなど、国内外に多数のプレーヤーが存在する。国内では規制改革が進められているが、3PL市場は拡大、合併、買収を経験しており、国内および国際市場への支配力を強めている。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提 1.2 研究の範囲 2 調査方法 2.1 分析方法 2.2 調査フェーズ 3 要約 4 市場の洞察 4.1 現在の市場シナリオ 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 市場促進要因 4.2.2 市場の抑制要因 4.2.3 チャンス 4.3 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.4 産業政策と規制 4.5 倉庫市場の一般的動向 4.6 CEP、ラストワンマイルデリバリー、コールドチェーンロジスティクスなど他のセグメントからの需要 4.7 電子商取引ビジネスへの洞察 4.8 ロジスティクス分野における技術開発 4.9 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.10 COVID-19の市場への影響 5 市場区分 5.1 サービス別 5.1.1 国内輸送管理 5.1.2 国際輸送管理 5.1.3 付加価値のある倉庫管理・配送 5.2 エンドユーザー別 5.2.1 自動車 5.2.2 建設 5.2.3 消費者・小売(Eコマースを含む) 5.2.4 ライフサイエンス・ヘルスケア 5.2.5 製造業 5.2.6 その他のエンドユーザー 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 ドイツポストDHL 6.2.2 DBシェンカー 6.2.3 ダッチャー 6.2.4 ヘルマンワールドワイドロジスティクス 6.2.5 WemoveBW GmbH 6.2.6 ヘルム 6.2.7 オノルド 6.2.8 ハヴィ 6.2.9 フィーゲ・ロジスティクス 6.2.10 クーネ+ナーゲル 6.2.11 APLロジスティクス 6.2.12 リグテリンク・ロジスティクス 6.2.13 ジーグラー・ロジスティクス・ドイチェランド*社 7 市場の将来 8 付録 8.1 マクロ経済指標(GDP分布、活動別、運輸・倉庫部門の経済への寄与度) 8.2 対外貿易統計(輸出と輸入、製品別 8.3 主要輸出先および輸入原産国に関する洞察
SummaryThe Germany Third-Party Logistics Market size is estimated at USD 44.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 53.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.43% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Germany Third-Party Logistics (3PL) Market TrendsGrowth in the Automotive Sector to Drive the German 3PL MarketThe automotive sector is the backbone industry in Germany, and the German automotive sector is a global leader. Germany is the world's premium car production hub. Of all premium branded vehicles produced globally, 65% are German OEM-manufactured. Of all vehicles produced globally, 40% of vehicles were produced in Europe - of which 23% were made in Germany in 2021. Within Europe, more than 80% are German OEM-badged vehicles - 57% of these vehicles were made in Germany. The western European light vehicle production sector is a predominantly premium sector focused. German vehicles were mainly exported to European countries. Other leading regions for vehicle export included North and South America, as well as Asia. The list of leading import countries for German motor vehicles included the US, the UK, and China among the top three. The country exports EUR 20-25 billion worth of cars to the US. Volkswagen, BMW, and Daimler occupy the top three slots, with suppliers including Bosch, Schaffler, and ZF also coming out top internationally. The industry plans to invest EUR 150 billion in digitalization, electric mobility and drive systems, hydrogen technology and transport safety in the coming years. Increasing Demand for E-commerce Fulfillment ServicesThe 3PL logistics sector is restless, seeing the growing demand for logistics services generated by the boom and evolution of e-commerce. Germany has one of the largest e-commerce markets in Europe. The number of e-commerce consumers, internet penetration, and the average amount spent per year are all above the European average. In 2021, total sales amounted to USD 127.5 billion, which translated to a 24% growth compared to 2020. It is expected that the online population in Germany will increase from 62.4 million in 2020 to 68.4 million in 2025. E-commerce penetration in 2021 reached 77% in the German market. As a result of strict COVID lockdown measures throughout 2020 and 2021, many German consumers increased their online purchases and bought goods like groceries and sanitary items online for the very first time. Key reasons for consumers to shop online include home delivery, 24/7 availability, and convenience. Germany Third-Party Logistics (3PL) Industry OverviewThe market is relatively fragmented, with the presence of a large number of local and international players, including Dachser, DB Schenker, DHL Supply Chain, Fiege Logistics, and Havi. While the country is undergoing regulatory changes, the 3PL market is experiencing expansions, mergers, and acquisitions, increasing its grasp over the national and international markets. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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