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自動車ロジスティクスの世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Global Automotive Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

自動車ロジスティクスの世界市場規模は2024年に3,172億9,000万米ドルと推定され、2029年には4,378億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.65%である。 COVID-19問題は、観光... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

自動車ロジスティクスの世界市場規模は2024年に3,172億9,000万米ドルと推定され、2029年には4,378億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.65%である。

COVID-19問題は、観光業、医療、小売業など数多くの産業に大きな影響を与えている。パンデミックによるサプライチェーンの大規模な混乱により、自動車産業も深刻な影響を受けている。政府の規制が徐々に解除されているにもかかわらず、健康問題は自動車産業に大きな影響を与え続けている。自動車産業が絶えず進化する中、ロジスティクスは複雑化している。自動車会社は、新たな市場機会を開拓し、コストを削減し、競争上の優位性を維持するために、サプライチェーン戦略に注目している。

主なハイライト

  • さらに、電気自動車の導入は、世界の自動車ロジスティクス市場に重要な上昇をもたらすと予測されている。ロジスティクス業界で事業を展開する企業は、OEMやTier IおよびTier II部品メーカーに倉庫管理や在庫管理サービスも提供している。これらのサービスに対する需要は、自動車の生産台数に左右される。
  • したがって、自動車生産台数の多い地域が、自動車倉庫部門で大きなシェアを占める可能性が高い。倉庫業や配送業に加えて、ロジスティクス・サービス・プロバイダー(LSP)はOEM向けに組立サービスも提供している。
  • 世界の自動車メーカーは、革新的な輸送ソリューションによって従来のサプライチェーンを破壊しつつある。例えば、2019年1月、ルノーはロシアでオンラインショールーム経由で販売した車両の宅配サービスを開始する計画を発表した。オンラインショールームの推進は、ルノーのロシアにおける販売開発戦略の一環である。同サイトを通じて、ルノー・キャプチャーやルノー・ダスターを中心に、すでに2万7,000台の完成車を販売している。
  • ロールオン/ロールオフ(ro-ro)は完成車の伝統的な輸送方法だが、自動車産業が分散化し、より多くのEVが導入されるにつれて、コンテナ化がますます現実味を帯びてきている。中国と東南アジアの成長は、海運・物流企業に好機をもたらしている。
  • さらに、中国とヨーロッパ間の鉄道を中心に、中国からの発展途上ルートでのコンテナ利用も採用されつつある。東南アジアは、自動車販売と物流サービスの需要が伸びており、コンテナ化を実現するのに有利な地域のひとつと考えられている。
  • フィリピン、マレーシア、タイ、ベトナム、カンボジアなどのASEAN市場で自由貿易協定が締結されたことを受け、完成車の下取りが拡大している。車両輸送サービスを提供するCFR Rinkens社は、ヨーロッパからベトナムへBMWをコンテナで輸送する契約を獲得した。

自動車物流市場の動向

自動車販売・生産に明るい見通し、効率的なロジスティクス・サービスが求められる

いくつかの逆風にもかかわらず、自動車産業は世界的に明るい見通しだ。業界筋によると、世界の軽自動車生産台数は目覚ましく、成長を続けている。生産台数ではAPACが最も高い成長率を記録し、次いで北米が続くと予想されている。さらに、電気自動車の生産と販売は記録的なペースで増加しており、専門的な物流が必要とされている。

COVID-19パンデミックと自動車用半導体の不足は、2020年以降、世界の自動車セクターの需要低下と生産停止をもたらした。2021年にはチップ不足のため世界で約1,130万台の自動車が生産中止となり、2022年には自動車業界のサプライチェーンの混乱によりさらに7台の自動車が生産中止となると予測されている。パンデミック(世界的大流行)で落ち込んだ世界の自動車販売台数は回復に転じ、2021年には6,670万台に達した。この販売台数は2022年には減少すると予想されており、2023年の販売台数も2019年の水準を下回ると予想されている。

2桁成長を続けてきた中国経済が減速し始めた。販売台数ベースでは、中国は2020年に約1,980万台と、最大の自動車市場を有していた。しかし、中国国内でのコロナウィルスの流行と差し迫った景気後退への懸念により、2021年の中国の月間自動車販売台数は急減した。効果的な抑制策により、市場は4月に回復の兆しを見せ始め、主要メーカーに命綱を与えた。

アジア太平洋地域が市場を支配

業界分析によると、アジア太平洋地域が市場の主要シェアを占めると推定されている。これは主に、中国やインドなどの新興経済国のためである。原材料の入手が容易であること、同地域における自動車需要の増加、人口の増加、低賃金労働者の利用可能性など、数多くの要因が同地域の自動車物流市場を牽引すると予想されている。

APACには、トヨタ自動車、マルチ・スズキ、現代自動車、上海汽車などの大手自動車メーカーがある。生産と取引活動の増加に伴い、OEMのサプライ・チェーンをより効率的に最適化するため、調達、輸送、保管活動を管理するロジスティクス企業の需要が高まっている。

グローバル物流企業は、市場に関連する成長を利用するため、APAC地域への参入を増やしている。例えば、2019年6月、フランスの物流プロバイダーGEFCOは、重慶(中国)に欧州、ロシア、中国間の鉄道による車両の輸出入に特化した専門子会社を設立した。さらに、同グループの他の物流活動を中国中部で展開している。

GEFCOは、中国の自動車セクターにおける現在のインバウンドとアフターマーケット・サービスだけでなく、完成車セクターでの活動により、中国におけるOEMサプライチェーンを強化する計画です。これには、完成車ユニットのドア・ツー・ドアのサービス、プレキャリッジ、車両輸送、保管、コンパウンド設計、運営管理、ディーラーへの国内配送などが含まれる。さらに、同グループは、中国のインフラ主導の「一帯一路」構想に起因する新世代の自動車ロジスティクスやその他の開発機会に対する需要の増加を見込んでいる。

OBORは、主要な開発計画を持つこの地域のほとんどの国に及んでいる。電気自動車の販売は、いくつかの国の環境と持続可能性の目標に起因して、この地域で大きな成長を目撃するでしょう。電気自動車とその部品を扱う能力を持つ物流企業は、このシナリオから利益を得ることができる。

自動車物流業界の概要

自動車物流市場は細分化された性質を持っており、大手グローバル・プレーヤー、中小ローカル・プレーヤー、そして市場シェアを占める少数のプレーヤーが存在する。ほとんどのグローバル・ロジスティクス・プレーヤーは、市場のニーズと需要を満たすために自動車ロジスティクス部門を持っている。さらに、ローカルプレーヤーは、在庫処理、サービス提供、取扱製品、技術の面でますます能力を高めている。

市場のサード・パーティー・ロジスティクス(3PL)サービス・プロバイダーは、信頼性とサプライチェーンの能力に基づいて激しく競争している。付加価値サービスを提供することで、各社はサービスの差別化を図っている。電子商取引の売上は伸びており、スピードや配送などの面で、物流企業にチャンスと課題をもたらしている。

高い資産と資本を持つグローバル企業は、先端技術や流通センターに投資し、上記のシナリオから利益を得ることができる。一方、地域や地元のプレーヤーは、メーカー、小売業者、ディーラーのニーズをサポートするために、より良いセクター・ソリューションを打ち出している。この業界の主要プレーヤーには、ヘルマン・ワールドワイド・ロジスティクス、APLロジスティクス、BLGロジスティクス・グループ、CEVAロジスティクス、DBシェンカーなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 政府の規制と取り組み
4.4 世界の物流セクター(概要、LPIスコア、主要貨物統計など)
4.5 世界の自動車産業への注目(概要、発展・動向、統計など)
4.6 スポットライト - 従来の自動車物流サプライチェーンにおけるEコマースの影響
4.7 リバースロジスティクスのレビューと解説(概要、フォワードロジスティクスとの比較における課題など)
4.8 自動車アフターマーケットとその物流活動に関する洞察
4.9 注目のコントラクトロジスティクスと統合ロジスティクスの需要
4.10 COVID 19が自動車物流市場に与える影響

5 市場のダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.2 市場の抑制要因
5.3 市場機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 買い手/消費者の交渉力
5.4.2 サプライヤーの交渉力
5.4.3 新規参入企業の脅威
5.4.4 代替製品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場区分
6.1 サービス別
6.1.1 輸送
6.1.2 倉庫、流通、在庫管理
6.1.3 その他サービス
6.2 タイプ別
6.2.1 完成車
6.2.2 自動車部品
6.2.3 その他のタイプ
6.3 地域別
6.3.1 アジア太平洋
6.3.1.1 中国
6.3.1.2 日本
6.3.1.3 インド
6.3.1.4 韓国
6.3.1.5 その他のアジア太平洋地域
6.3.2 北米
6.3.2.1 米国
6.3.2.2 カナダ
6.3.2.3 メキシコ
6.3.3 欧州
6.3.3.1 イギリス
6.3.3.2 ドイツ
6.3.3.3 イタリア
6.3.3.4 ロシア
6.3.3.5 フランス
6.3.3.6 その他のヨーロッパ
6.3.4 ラテンアメリカ
6.3.4.1 ブラジル
6.3.4.2 アルゼンチン
6.3.4.3 その他のラテンアメリカ
6.3.5 中東・アフリカ
6.3.5.1 南アフリカ
6.3.5.2 アラブ首長国連邦
6.3.5.3 サウジアラビア
6.3.5.4 その他の中東・アフリカ地域

7 競争環境
7.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
7.2 会社プロファイル
7.2.1 ヘルマン ワールドワイド ロジスティクス SE & Co.KG
7.2.2 APL Logistics Ltd.
7.2.3 BLG Logistics Group AG & Co.KG
7.2.4 CEVA Logistics
7.2.5 DB シェンカー
7.2.6 DHL グループ
7.2.7 GEFCO SA
7.2.8 ケリーロジスティクスネットワーク
7.2.9 Kuehne + Nagel International AG
7.2.10 Penske Logistics Inc.
7.2.11 ライダーシステム
7.2.12 DSV Panalpina AS
7.2.13 エクスペディターズ
7.2.14 パナルピナ
7.2.15 XPOロジスティクス
7.2.16 ティバ・グループ
7.2.17 ボロア・ロジスティクス
7.2.18 CFRリンケンス*社

8 市場の将来

9 付録
9.1 GDP分布(活動別-主要国)
9.2 資本の流れに関する洞察-主要国
9.3 経済統計-運輸・倉庫部門、経済への貢献(主要国)
9.4 世界の自動車産業統計

 

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Summary

The Global Automotive Logistics Market size is estimated at USD 317.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 437.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.65% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 problem has significantly impacted numerous industries, including tourism, healthcare, and retail. Due to the pandemic's extensive disruption of its supply chain, the automotive industry has also been severely impacted. The health issue continues to significantly influence the automotive industry despite a gradual lifting of government restrictions. With the automotive industry continually evolving, logistics are getting complex. Automotive companies are looking toward supply chain strategies to exploit new market opportunities, reduce costs, and maintain competitive advantage.

Key Highlights

  • Additionally, the introduction of electric vehicles is projected to offer a key uplift to the global automotive logistics market. The players operating in the logistics industry also offer warehousing and inventory management services to OEMs and Tier I and Tier II component manufacturers. The demand for these services depends on vehicle production.
  • Hence, the regions with more vehicle production are likely to have a significant share in the automotive warehousing sector. In addition to warehousing and distribution, logistics service providers (LSPs) also offer assembly services for OEMs.
  • Global car makers are disrupting the traditional supply chain with innovative transport solutions. For instance, in January 2019, Renault announced plans to start a home delivery service in Russia for vehicles sold via its online showroom. Promoting the online showroom is part of Renault's sales development strategy in Russia. It has already sold 27,000 finished vehicles via the site, primarily Renault Kaptur and Renault Duster units.
  • While roll-on/roll-off (ro-ro) is the traditional method of shipping finished vehicles, containerization is becoming increasingly viable as the automotive industry decentralizes and introduces more EVs. Growth in China and Southeast Asia offers shipping and logistics companies good opportunities.
  • Furthermore, the use of containers on developing routes out of China is also being adopted, especially by rail between China and Europe. Southeast Asia is considered one of the favorable regions to make containerization feasible, as the region witnesses growth in vehicle sales and demand for logistics services.
  • Following the free trade agreement signed in the ASEAN markets, including the Philippines, Malaysia, Thailand, Vietnam, and Cambodia, trade-in finished vehicles has grown. CFR Rinkens, a vehicle transportation service provider, won a contract to ship BMWs from Europe to Vietnam in containers.

Automotive Logistics Market Trends

Positive Outlook for the Automotive Sales and Production Demands Efficient Logistics Services

Despite some headwinds, the automotive industry looks bright globally. According to industry sources, global light vehicle production unit sales have been remarkable and continue to grow. APAC is expected to register the highest growth rate in terms of production volumes, followed by North America. Furthermore, electric vehicle production and sales are increasing at a record pace, which needs specialized logistics.

The COVID-19 pandemic and automotive semiconductor shortages have resulted in lower demand and production halts for the worldwide automobile sector since 2020. Around 11.3 million vehicles were removed from production globally in 2021 due to the chip shortage, and predictions predict that seven more vehicles will be removed from production in 2022 due to supply chain disruptions in the automotive industry. After experiencing a decline during the pandemic, global auto sales began to rebound, reaching 66.7 million units sold in 2021. It was anticipated that this sales volume would drop in 2022, and the 2023 sales volume is expected to still be below the 2019 levels.

China's economy started to slow down after years of double-digit growth. Based on sales, China had the largest vehicle market, with about 19.8 million units in 2020. However, the coronavirus outbreak in the nation and worries about an impending recession caused monthly auto sales in China to plunge in 2021. Because of effective containment measures, the market began to show indications of recovery in April, giving key manufacturers a lifeline.

Asia-Pacific dominates the Market

As per the industry analysis, the Asia-pacific region is estimated to hold the major market share in the market. This is primarily because of emerging economies such as China and India. Numerous factors, like easy availability of raw materials, increased demand for vehicles in the region, rising population, and availability of low-wage workers, are anticipated to drive the automotive logistics market in the region.

APAC is home to some of the major automotive OEM companies, like Toyota, Maruti Suzuki, Hyundai, and SAIC Motor Corporation Limited, among others. With the increasing production and trading activities, there is a demand for logistics companies to manage the procurement, transport, and storage activities of the OEMs to optimize the latter's supply chain more efficiently.

Global logistics companies are increasingly entering the APAC region to tap the growth associated with the market. For instance, in June 2019, French logistics provider GEFCO set up a dedicated subsidiary in Chongqing (China) to specialize in importing and exporting vehicles by rail between Europe, Russia, and China. Additionally, it is developing the group's other logistics activities in Central China.

Beyond current inbound and aftermarket services in the Chinese automotive sector, GEFCO plans to boost OEM supply chains in China with activity in the finished vehicle sector. These include door-to-door services for complete built-up units, pre-carriage, car transport, storage, compound design, operation management, and domestic distribution to dealers. Furthermore, the group anticipates increasing demand for new-generation automotive logistics and other development opportunities resulting from China's Belt and Road infrastructure-led initiative.

OBOR extends to most of the countries in the region with major development plans. Electric Vehicle sales will witness significant growth in the region, owing to several nation's environmental and sustainability goals. Logistics companies with capabilities to handle EVs and their parts can benefit from this scenario.

Automotive Logistics Industry Overview

The automotive logistics market is fragmented in nature, with large global players, small- and medium-sized local players, and few players who occupy the market share. Most global logistics players have an automotive logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.

The third-party logistics (3PL) service providers in the market compete intensely based on reliability and supply chain capacity. By offering value-added services, companies would differentiate their service offerings. The growing e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics firms in terms of speed, delivery, etc.

Global companies with high assets and capital can invest in advanced technology and distribution centers and benefit from the scenario mentioned above. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of manufacturers, retailers, as well as dealers. This industry's major players include Hellmann Worldwide Logistics, APL Logistics, BLG Logistics Group, CEVA Logistics, and DB Schenker.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
4.5 Focus on the Global Automotive Industry (Overview, Development and Trends, Statistics, etc.)
4.6 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
4.7 Review and Commentary on Reverse Logistics (Overview, Challenges in Comparison with Forwards Logistics, etc.)
4.8 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
4.9 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics
4.10 Impact of COVID 19 on Automotive Logistics Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Powers of Buyers/Consumers
5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Service
6.1.1 Transportation
6.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
6.1.3 Other Services
6.2 By Type
6.2.1 Finished Vehicle
6.2.2 Auto Components
6.2.3 Other Types
6.3 Geography
6.3.1 Asia-Pacific
6.3.1.1 China
6.3.1.2 Japan
6.3.1.3 India
6.3.1.4 South Korea
6.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
6.3.2 North America
6.3.2.1 United States
6.3.2.2 Canada
6.3.2.3 Mexico
6.3.3 Europe
6.3.3.1 United Kingdom
6.3.3.2 Germany
6.3.3.3 Italy
6.3.3.4 Russia
6.3.3.5 France
6.3.3.6 Rest of Europe
6.3.4 Latin America
6.3.4.1 Brazil
6.3.4.2 Argentina
6.3.4.3 Rest of Latin America
6.3.5 Middle East & Africa
6.3.5.1 South Africa
6.3.5.2 United Arab Emirates
6.3.5.3 Saudi Arabia
6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
7.2.2 APL Logistics Ltd
7.2.3 BLG Logistics Group AG & Co. KG
7.2.4 CEVA Logistics
7.2.5 DB Schenker
7.2.6 DHL Group
7.2.7 GEFCO SA
7.2.8 Kerry Logistics Network Ltd
7.2.9 Kuehne + Nagel International AG
7.2.10 Penske Logistics Inc.
7.2.11 Ryder System Inc.
7.2.12 DSV Panalpina AS
7.2.13 Expeditors
7.2.14 Panalpina
7.2.15 XPO Logistics Inc.
7.2.16 Tiba Group
7.2.17 Bollore Logistics
7.2.18 CFR Rinkens*

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX
9.1 GDP Distribution (by Activity - Key Countries)
9.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
9.4 Global Automotive Industry Statistics

 

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