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危険物ロジスティクス - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020-2029年の成長予測


Hazardous Goods Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020-2029

危険物ロジスティクス市場規模は2024年に2,590億5,000万米ドルと推定され、2029年には3,479億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.08%である。 主なハイライト 国... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

危険物ロジスティクス市場規模は2024年に2,590億5,000万米ドルと推定され、2029年には3,479億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は6.08%である。

主なハイライト

  • 国際貨物の大部分を占める危険物は、一般的に使用される様々な製品や品目を含んでいる。この貨物の大部分は、ガソリンや石油製品だと言われている。水圧破砕法と、燃料生産により資する環境を育成してきた政府のおかげで、現在の石油ブームは過去数年間で空前の成長を遂げた結果なのかもしれない。米国は現在、世界の石油の大部分を生産している。
  • 毎年更新される数多くの危険物規則に加えて、危険物の輸送要件は年々増加すると予想される。リチウム電池を輸送する必要性の高まりや、この地域で定着しているガス・石油事業が危険物市場を過去最高水準に押し上げていることから、国連包装、訓練、ラベル、プラカードの必要性が高まるだろう。
  • 環境規制が緩和され、影響を受けやすい生息地への立ち入りや排出を制限する数々の規則が緩和されたことで、石油・ガス産業は活況を呈している。わが国でも海洋掘削が増加している。米国は現在、ガスの輸出量が輸入量を上回っており、来年にはガスの生産量が増加すると予想されている。米国が石油・ガスの対外輸出を増やすにつれて、石油・ガス市場は今後も成長すると予想される。
  • さらに、放射性医薬品、ウイルスサンプル、医療用危険化学物質、手術器具などの臨床廃棄物を輸送するには、あらゆる形態の輸送手段を使用しなければならない。例えば、石油・ガス産業は、この危険物輸送の世界的拡大に影響を与えるかもしれない。石油・ガス産業は、今後10年間で2,370億ドルの投資を受けると予想されており、これはこの分野への世界全体の投資額の25%に相当する。
  • 危険物輸送を成功させる鍵はデジタル化である。デジタル・サプライ・ネットワークは、輸送業務におけるサプライ・チェーンの連携とクロス・ビジネス・プロセスのためのテクノロジー・プラットフォームとして機能する。サプライヤー、顧客、荷送人、サードパーティー・ロジスティクス・プロバイダーを結びつけ、より効果的に連携してビジネスを進めることができる。自動化されたシステムは、紙や電子メールを適切なフォームに変換し、ドキュメントを他の人々と電子的に共有できるようにする。これには、注文の完了、注文の受領の認識、出荷確認のような手作業も含まれる。
  • COVID-19パンデミック時の封鎖は、化学物質やその他の危険物の輸送に支障をきたし、危険物ロジスティクス市場の成長を妨げた。しかし、COVID-19の際の医薬品セクターからの需要は市場にプラスの影響を与えた。

危険物ロジスティクスの市場動向

可燃性液体の出荷増が市場を牽引

最も広く利用されているサービス・カテゴリーは輸送ロジスティクスで、2022年には1230億8000万米ドルになると推定されている。医療、原子力、石油・ガス、石油化学産業は、発展途上国や先進国で危険物が広く使用されている一例に過ぎない。

危険物を輸送する運送会社は、車両や船舶の安全に関する標準的な手順に従わなければならない。危険物、労働安全、環境保護に関する他の連邦機関の規制も適用される。

今後数年間、危険物ロジスティクス市場は、政府の規制強化から大きな恩恵を受けるだろう。米国運輸省(DOT)のパイプライン・危険物安全局(PHMSA)は、危険物の安全輸送に関する国家規制の策定と実施に責任を負っている。米国発着または米国内で危険物を輸送する場合、危険物規則書(HMR 49, Part 100-185)を遵守することが極めて重要である。

危険物の輸送に関する国連モデル規則は、すべての輸送手段に対する標準化された規則を策定する際の参考となる。2年ごとに新版が発行される。貿易を円滑化し、危険物の安全かつ効率的な輸送を促進するため、貨物船での危険物輸送用に特別に設計されたラベルまたはマークを危険物に貼付しなければならない。さらに重要なことは、輸送の安全性を高めるのに役立つということである。

市場を支配するアジア太平洋地域

アジア太平洋地域の危険品/有害品ロジスティクス市場は、2022年には700億8000万米ドルに達すると推定され、中国が世界市場の52%以上を占める。石油消費が米国から世界の他の地域へと劇的にシフトしているため、世界の石油需要は増加している。

大規模な石油化学開発により、ガソリンの需要は減少している。その結果、石油やガスのような危険物は、トラック輸送サービスを使って全国に運ばれるようになった。

米国は今後5年以内に、サウジアラビアとロシアを抜いて世界最大の石油生産国になると予測されている。海運会社は石油・ガス産業にとって、世界中の顧客に商品を届けるために不可欠である。こうした市場動向は、危険物ロジスティクス市場の拡大につながるはずだ。危険物は、適用される法律や規制に従って梱包する必要がある。また、危険物を輸送する際には、貨物運搬船にラベルやその他の識別指標を使用することも重要である。これにより、輸送の安全性が大幅に向上する。

有害廃棄物には、有毒物質、化学物質、可燃性物質が含まれる。化学反応性のある成分は、他の成分と接触すると有毒な蒸気を放出する。環境への影響が大きいため、有害廃棄物は適切に処理されなければならない。2019年、米国環境保護庁(EPA)の報告によると、米国では23 700の企業や発生源から3,490万トンの有害廃棄物が排出された。工業化によって廃棄物の発生量は増加している。

危険物物流業界の概要

危険物ロジスティクス市場はもともと断片化されており、グローバルプレーヤーとローカルプレーヤーが混在している。有力なプレーヤーには、DHL、DSV、Ceva Logistics、Bollore Logistics、DGD Transportなどがある。契約、コラボレーション、ジョイントベンチャー、パートナーシップは、これらのプレーヤーが競争に勝ち残り、拡大する顧客のニーズに応えるために実施している他の多くの戦略の一つである。

さらに、ポートフォリオを強化し、市場シェアを拡大するために、研究開発事業にも取り組んでいる。技術、取扱品目、提供サービス、在庫管理といった点で、地元プレイヤーの能力はすべて向上している。危険物物流規制の強化に伴い、独自に有能な危険物物流フルチェーンサービスを提供できる貨物運送事業者の数が増加している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 政府の規制と取り組み
4.4 危険物クラスの概要
4.5 物品輸送規制・規格(危険物輸送法(HMTA)、国際航空運送協会危険物規則書(IATA DGR)など)のレビューと解説
4.6 サプライチェーンにおける主要関係者(貨物輸送業者、地上荷役代理店、輸送業者、アドバイザー、コンサルタントなど)へのフォーカス
4.7 主要情報 - 文書、特別許可、安全チェックリスト
4.8 スポットライト - 危険物の輸送に関連する機器および付属品(航空、海上、陸上)
4.9 危険物の輸送に伴う潜在的リスク
4.10 包装に関する洞察
4.11 技術スナップショット(デジタル化およびプロセスの最適化・管理ソフトウェア、e-危険物申告(eDGD)など)*。
4.12 COVID-19が市場に与える影響
4.13 市場ダイナミクス
4.13.1 市場促進要因
4.13.1.1 国際貿易の拡大による危険物輸送需要の増加
4.13.1.2 環境意識の高まりにより、環境に優しく持続可能な物流への注目が高まっている。
4.13.2 市場の阻害要因/課題
4.13.2.1 これらの規制を確実に遵守することは、物流企業にとって恒常的な課題である。
4.13.2.2 貨物や施設のセキュリティを維持することは重要な課題であり、監視、出入管理、その他のセキュリティ対策が必要となる。
4.13.3 市場機会
4.13.3.1 危険物の輸送に関する厳しい規制があるため、コンプライアンス確保を専門とする企業の需要が高まっている。
4.14 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.14.1 サプライヤーの交渉力
4.14.2 買い手/消費者の交渉力
4.14.3 新規参入の脅威
4.14.4 代替製品の脅威
4.14.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 サービス別
5.1.1 輸送
5.1.2 倉庫・流通
5.1.3 付加価値サービス
5.2 仕向地別
5.2.1 国内
5.2.2 国際
5.3 地域別
5.3.1 アジア太平洋
5.3.2 北米
5.3.3 ヨーロッパ
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 ドイツポストDHLグループ
6.2.2 DSV
6.2.3 セバ・ロジスティクス
6.2.4 ボロア・ロジスティクス
6.2.5 DGDトランスポート
6.2.6 トールグループ
6.2.7 YRCワールドワイド
6.2.8 DB シェンカー
6.2.9 ヘルマンワールドワイドロジスティクス
6.2.10 アジリティ・ロジスティクス
6.2.11 クーネ+ナーゲル
6.2.12 XPO ロジスティクス
6.2.13 GEODIS
6.2.14 レナス・ロジスティクス

7 市場の将来

8 付録
8.1 主要国の活動別GDP分布
8.2 資本の流れに関する洞察-主要国
8.3 世界の危険物フロー統計
8.4 対外貿易統計-輸出と輸入、製品別、仕向地/原産国別

 

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Summary

The Hazardous Goods Logistics Market size is estimated at USD 259.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 347.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.08% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Risky materials make up the bulk of international cargo, as they contain a wide range of commonly used products and items. A large portion of this cargo is said to be made up of petrol and petroleum products. Thanks to hydraulic fracturing and a government that has fostered a more conducive environment for fuel production, the current oil boom may be the result of unprecedented growth over the past few years. The United States currently produces the bulk of the world’s oil.
  • The requirement to ship dangerous goods is anticipated to increase yearly, in addition to the numerous dangerous goods rules being updated annually. The need for UN packaging, training, labels, and placards will rise as a result of the growing requirement to move lithium batteries and the region's well-established gas and oil businesses, which are both driving the dangerous goods market to record highs.
  • Deregulation of environmental regulations and the loosening of numerous rules restricting access to sensitive habitats and emissions has led to a boom in the oil and gas industry. Offshore drilling has also increased in our country. The US currently exports more gas than it imports, and production of gas is expected to grow in the coming year. The oil and gas market is expected to continue to grow as the US increases its external oil and gas exports.
  • Additionally, all forms of transportation must be used to convey radioactive medication, virus samples, healthcare hazardous chemicals, and clinical waste such as surgical equipment. The oil and gas industry, for example, might have an impact on this expected expansion in the globe of dangerous goods. The oil and gas sector, which is still lucrative, is anticipated to receive investments totaling 237 billion dollars over the next ten years, or 25% of the entire estimated worldwide investment in this sector.
  • The key to successfully transporting hazardous goods is digitization. A digital supply network serves as a technology platform for supply chain linkages and cross-business processes in transportation operations. It links suppliers, customers, shippers, and third-party logistics providers so they can work together more effectively and conduct business. Automated systems translate paper or email into the proper forms so that the document can be shared electronically with other people. This includes manual operations like completing a purchase order, recognizing the receipt of the order, and shipping confirmation.
  • The lockdown during the COVID-19 pandemic created impediments to transporting chemicals and other dangerous goods, thereby hampering the growth of the hazardous goods logistics market. However, the demand from the pharmaceutical sector during COVID-19 had a positive impact on the market.

Hazardous Goods Logistics Market Trends

Increase in shipment of flammable liquids driving the market

The most widely used service category by far is transportation logistics, which is estimated to be worth 123.08 billion USD in 2022. The Medical, Nuclear Power, Oil and Gas, and Petrochemical industries are just some examples of the widespread use of hazardous materials in developing or developed economies.

Transport companies transporting dangerous goods must follow standard procedures for the safety of their vehicles and vessels. Other federal agencies regulations on dangerous products, workplace safety and environmental protection also apply.

Over the next few years, the market for hazardous products logistics will benefit significantly from Increasingly strict government regulations. The US Department of Transportation’s (DOT) Pipeline and Hazardous Materials Safety Administration (PHMSA) is responsible for the development and implementation of national regulations for the safe transport of dangerous goods. When transporting dangerous goods to, from, or within the U.S., it is critical to comply with the Hazardous Materials Regulations (HMR 49, Part 100-185).

The UN Model Regulations for the carriage of dangerous goods serve as a reference for the development of standardized regulations for all modes of transport. There is a new edition every two years. In order to facilitate trade and facilitate the safe and efficient transportation of dangerous products, labels or marks specifically designed for the carriage of dangerous commodities on cargo vessels must be applied to the dangerous goods. More importantly, they help make transportation safer.

Asia-Pacific region dominating the market

The Asia-Pacific dangerous/hazardous goods logistics market is estimated to be worth USD 70.08 billion in 2022, with China accounting for more than 52% of the global market. Due to the dramatic shift in oil consumption from the United States to other parts of the world, the global demand for oil has increased.

Large-scale petrochemical development has decreased the demand for gasoline. As a result, more dangerous goods, such as oil and gas, are being transported across the country using trucking services.

The US is projected to become the largest oil producer in the world within the next 5 years, overtaking both Saudi Arabia and Russia. Shipping companies are essential for the oil & gas industry to get their goods to customers around the world. These market trends should lead to an expansion of the hazardous goods logistics market. Hazardous materials should be packaged in accordance with applicable laws and regulations. It is also important to use labels or other identifying indicators on cargo carriers when transporting hazardous materials. This would greatly enhance transit security.

Hazardous waste includes toxic, chemical, and flammable materials. Chemically reactive components release toxic vapors when they come into contact with other components. Due to their high environmental impact, hazardous waste must be properly disposed of. In 2019, the U.S. EPA reported that 34.9 million metric tons of hazardous waste were produced by 23 700 companies and generators in the United States. Industrialization is leading to an increase in waste generation.

Hazardous Goods Logistics Industry Overview

The hazardous goods logistics market is fragmented by nature, with a mix of global and local players. Some of the strong players include DHL, DSV, Ceva Logistics, Bollore Logistics, and DGD Transport. Contracts, collaborations, joint ventures, and partnerships are among many other strategies that these players have implemented to stay ahead of the competition and meet the expanding needs of their clients.

Furthermore, they are engaging in research and development operations to strengthen their portfolios and gain market share. The capabilities of local players in terms of technology, items handled, service offered, and inventory management are all improving. With the tightening of hazardous goods logistics regulations, an increasing number of freight forwarding businesses have emerged that can provide competent hazardous goods logistics full-chain services independently.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Brief on Dangerous Goods Classes
4.5 Review and Commentary on Goods Transport Regulations and Standards (Hazardous Materials Transportation Act (HMTA), International Air Transport Association Dangerous Goods Regulations (IATA DGR), etc.)
4.6 Focus on Key Stakeholders in Supply Chain (Freight Forwarders, Ground Handling Agents, Carriers, Advisors and Consultants, etc.)
4.7 Key Information - Documentation, Special Permissions, and Safety Checklists
4.8 Spotlight - Equipment and Accessories Associated with Transport of Dangerous Goods (Air, Sea, and Road)
4.9 Potential Risk Involved in Shipment of Hazardous Materials
4.10 Insights on Packaging
4.11 Technology Snapshot (Digitalization and Process Optimization and Management Software, e-Dangerous Goods Declaration (eDGD), etc.)*
4.12 Impact of COVID-19 on the Market
4.13 Market Dynamics
4.13.1 Market Drivers
4.13.1.1 The growth of international trade has led to an increased demand for the transportation of hazardous materials
4.13.1.2 Growing environmental awareness has led to an increased focus on eco-friendly and sustainable logistics practices.
4.13.2 Market Restraints/Challenges
4.13.2.1 Ensuring compliance with these regulations is a constant challenge for logistics companies.
4.13.2.2 Maintaining the security of shipments and facilities is a significant challenge, requiring surveillance, access controls, and other security measures.
4.13.3 Market Opportunities
4.13.3.1 With strict regulations governing the transportation of hazardous materials, there is a growing demand for companies that specialize in ensuring compliance.
4.14 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.14.1 Bargaining Power of Suppliers
4.14.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.14.3 Threat of New Entrants
4.14.4 Threat of Substitute Products
4.14.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Warehousing and Distribution
5.1.3 Value-added Services
5.2 By Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 By Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.3 Europe
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 DSV
6.2.3 Ceva Logistics
6.2.4 Bollore Logistics
6.2.5 DGD Transport
6.2.6 Toll Group
6.2.7 YRC Worldwide Inc.
6.2.8 DB Schenker
6.2.9 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.10 Agility Logistics
6.2.11 Kuehne + Nagel
6.2.12 XPO Logistics
6.2.13 GEODIS
6.2.14 Rhenus Logistics*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
8.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
8.3 Global Dangerous Goods Flow Statistics
8.4 External Trade Statistics - Exports and Imports, by Product and by Country of Destination/Origin

 

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