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ラテンアメリカの航空貨物産業 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020-2029年の成長予測


Latin America Air Freight Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020-2029

ラテンアメリカの航空貨物産業は、2024年の10億4,000万米ドルから2029年には12億8,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は4.22%と予測されている。 主なハイライト ラテンアメ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカの航空貨物産業は、2024年の10億4,000万米ドルから2029年には12億8,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は4.22%と予測されている。

主なハイライト

  • ラテンアメリカの航空貿易は、輸送能力の増強と新鮮なラテンアメリカ産生鮮品の世界的な需要の増加によって成長している。しかし、旧態依然とした規制やインフラ整備の遅れが、ラテンアメリカ大陸がその潜在能力を十分に発揮する妨げとなっている。エコ経済が不安定で、旅行制限、新たに課された税金、政府の財政援助が不足しているため、COVID-19の大流行による景気後退からの回復にはかなりばらつきがある。
  • 国際航空運送協会(IATA)が発表したデータによると、2022年8月、この地域の航空会社の貨物量は、2021年8月と比較して9.0%増加した。他地域の中では、ラテンアメリカが大幅な伸びを示した。この成長の主な要因は、新規路線とキャパシティーの提供である。また、同地域では今後数ヶ月間、航空貨物用の航空機への投資が増えると予想される。2021年8月と比較すると、キャパシティは24.3%増加している。
  • ロシアのウクライナ戦争や中国の厳しい締め出し解除の影響をまだ感じている他のライバルとは異なり、アメリカン航空は今年5月に増収を記録した。ラテンアメリカの航空会社は、5月の貨物量が13.8%増加し、一般的な減少傾向を上回り、他のすべての地域を上回った。IATAによると、"この地域の航空会社は、今後数ヶ月の間に新路線やキャパシティを立ち上げ、場合によっては航空貨物用にさらなる航空機に投資することで、楽観的な姿勢を示している"。2021年と比較すると、この地域のキャパシティは5月に33.3%増加した。
  • 航空貨物部門は現在、航空機の欠航、路線の削減、需要の落ち込みなど、さまざまな困難に見舞われている。パンデミック(世界的大流行)の時代と比べると、一部のグローバルな航空貨物会社は需要の低迷を示している。
  • 過去2年間を特徴付けた消費者需要の活況とは対照的に、航空貨物部門は現在、時期に関係なく顧客需要の減少に直面している。簡単に言えば、さまざまな事情により、航空貨物会社は2022年の第4四半期は低迷すると予想している。サプライ・チェーンの寸断、戦争の長期化、世界経済の減速、世界同時不況の可能性などである。

ラテンアメリカの航空貨物輸送市場の動向

電子商取引の成長による輸送サービスの増加

DHLの最新レポートによると、越境ECはロジスティクス・プロバイダーにとって大きなビジネスチャンスのひとつである。この業界は、最新技術を活用し、主要プレーヤー、加盟店、銀行が本人認証のための生体認証データなどのソリューションを活用してオンライン買い物客を識別できるようにする不正防止ソリューションや認証技術を開発するために、継続的に技術革新を行っている。この成長の背景にはいくつかの要因があるが、最も重要なのは、購買を行うミレニアル世代の多さとスマートフォンの大量普及である。

ラテンアメリカでは現在、ソーシャルコマースがeコマースを追い越し始めている。ブラジル、コロンビア、メキシコで行われた世論調査では、ラテンアメリカの買い物客の半数以上がソーシャル・コマースを利用していた。ソーシャル・コマースを、企業の公式サイトやAmazon、Rappi、MercadoLibreのようなマーケットプレイスサイトのような従来のEコマースと比較すると、ラテンアメリカでは後者が台頭している。

ブラジル、コロンビア、メキシコの顧客の40%以上が、ソーシャルコマースの主な利点として、支払い方法の選択肢が増えたことを挙げている。アルゼンチン、コロンビア、メキシコでは、ソーシャルコマースの取引の3分の1近くが、コンビニエンスストアで入手した通貨クーポンを利用している。このことは、銀行振込、カード、PayPalに加えて、テクノロジーに精通したソーシャルメディア・ユーザーでさえも、好ましい支払い方法として現金を好んでいることを示している。

航空貨物産業の成長にとって重要な市場として成長するブラジル

ブラジルの税関・国境規制による航空貨物への支援は、E-freight Friendliness Index(EFFI)の世界ランキングで135カ国中52位となっている。ブラジルの航空貨物輸送市場は、国内外での製品移動の迅速化や安全性向上など、さまざまな利点があることから大きく成長している。

ブラジルの航空産業は、米国の航空宇宙製品の輸出先トップ10に入っている。ブラジルは世界第5位の空域を持ち、民間ジェット機を製造する世界6カ国のうちの1つである。航空宇宙製品および部品は、米国の対ブラジル輸出の第2位の分野である。米国企業は2022年に68億800万米ドルを輸出し、パンデミック前の最高値である2019年の70億2100万米ドルからほぼ完全に回復した。

米国政府の投資促進プログラムであるSelectUSAによると、ブラジルは米国の輸出先として魅力的であるだけでなく、2022年には南米最大の対米直接投資(FDI)先となった。さらに、米国経済分析局によると、雇用を創出するブラジルの対米FDIストックは、最終受益者(UBO)の市場別で測定した場合、2022年に306億米ドルに達した。

航空貨物の主な利点の一つは、その信頼性です。天候がフライトスケジュールに影響することがあっても、毎日フライトがあるため、次の旅に簡単に搭乗することができます。貨物の混載は、知識豊富な航空貨物輸送事業者がお手伝いできるかもしれません。空港ターミナルでの集荷、通関、貨物配送、手頃な航空会社料金を組み合わせることで、物流管理を簡素化することができる。ベンダーはこの方法で、より迅速な出荷に集中することができます。

中南米航空貨物輸送業界の概要

ラテンアメリカの航空貨物産業は、その性質上、適度に断片化されている。しかし、この業界はフェデックス、UPS、エミレーツ航空などの大手企業によって支配されている。航空貨物輸送サービスに対する需要の高まりは、航空貨物サービス・プロバイダーに新たな課題をもたらした。Eコマースもまた、航空貨物をサプライチェーン全体の可視性と透明性の向上に向けて後押ししており、ブラジルが最大の市場となっている。アズールのような企業は、アマゾンのような電子小売業者との提携や協力を通じて、同国でのプレゼンス拡大に注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場の概要
4.3 市場のダイナミクス
4.3.1 推進要因
4.3.1.1 新規航空路線の拡大と輸送能力の増強
4.3.1.2 温度に敏感な製品を輸送する一定のニーズ
4.3.2 阻害要因
4.3.2.1 市場の不確実性
4.3.3 機会
4.3.3.1 複数のソフトウェア・ソリューションの導入
4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.5 ポーターのファイブフォース分析
4.5.1 サプライヤーの交渉力
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 新規参入の脅威
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 政府の規制と取り組み
4.7 サプライチェーン/バリューチェーン分析
4.8 技術スナップショットとデジタルトレンド
4.9 航空輸送される主要商品のスポットライト
4.10 航空貨物運賃の詳細
4.11 空港の主要地上処理設備に関する洞察
4.12 危険物の安全輸送に関する基準と規制のレビューと解説
4.13 航空貨物部門におけるコールドチェーン・ロジスティクスに関する概要
4.14 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 サービス別
5.1.1 輸送
5.1.2 フォワーディング
5.1.3 その他のサービス
5.2 仕向地別
5.2.1 国内
5.2.2 国際線
5.3 キャリアタイプ別
5.3.1 ベリーカーゴ
5.3.2 貨物船
5.4 地域別
5.4.1 ブラジル
5.4.2 メキシコ
5.4.3 アルゼンチン
5.4.4 コロンビア
5.4.5 その他のラテンアメリカ

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 フェデックス(フェデラルエクスプレス)
6.2.2 ユナイテッド・パーセル・サービス
6.2.3 エミレーツ・スカイカーゴ
6.2.4 アエロメヒコ航空
6.2.5 カーゴルックス
6.2.6 LATAMカーゴ
6.2.7 カタール航空
6.2.8 アズール・カーゴ・エクスプレス
6.2.9 クーネ+ナーゲル
6.2.10 IAGカーゴ
6.2.11 アビアンカ・カーゴ
6.2.12 DHL
6.2.13 ユナイテッド航空
6.2.14 アメリカン航空
6.2.15 デルタ航空
6.2.16 コパ航空
6.3 その他の会社

航空貨物業界の主要ベンダーおよびサプライヤー7社(航空機メーカー、技術プロバイダー、荷役機器メーカーなど

8 市場の将来

9 付録

 

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Summary

The Latin America Air Freight Industry is expected to grow from USD 1.04 billion in 2024 to USD 1.28 billion by 2029, at a CAGR of 4.22% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The air trade in Latin America is growing with increase in capacity addition and demand for fresh Latin American perishable goods across the globe. However, the archaic regulations and slow growth in infrastructure are hindering the continent from realizing its full potential. EcoEconomic instability coupled with widely divergent travel restrictions, newly imposed taxes, and a lack of government financial aid was to make for a rather uneven recovery from the downturn driven by the COVID-19 pandemic.
  • As per the data released by the International Air Transport Association (IATA), in August 2022, the region had a 9.0% increase in freight volumes for airlines compared to August 2021. Among other regions, Latin America witnessed a significant growth rate. The growth is mainly attributed to the offering of new routes and capacity. The region is also expected to invest more in aircraft for air cargo in the upcoming months. When compared to August 2021, capacity has increased by 24.3%.
  • Unlike other rivals who are still feeling the consequences of Russia's war in Ukraine and the lifting of strict Chinese lockdowns, American Airlines saw an increase in revenue in May of this year. Latin American carriers outperformed all other regions in May, outperforming the general declining trend with a rise in cargo volumes of 13.8%. According to IATA, "Airlines in this region have demonstrated optimism by launching new routes and capacity, and in certain cases investing in more aircraft for air cargo in the coming months." When compared to 2021, the region's capacity increased by 33.3% in May.
  • The air freight sector is currently experiencing a number of difficulties, including planes being grounded, routes being cut, and a drop in demand. Compared to the pandemic era, certain global air freight corporations are indicating a slackened demand.
  • In contrast to the booming consumer demand that characterized the preceding two years, the air freight sector is currently facing a decline in customer demand, notwithstanding the time of year. Simply expressed, due to a number of circumstances, air freight companies anticipate a subdued fourth quarter in 2022. These include the broken supply chain, the protracted war, the slowdown of the world economy, and the possibility of a worldwide recession.

Latin America Air Freight Carriers Market Trends

Growth of E-commerce increase the transport service

As per a recent report by DHL, cross-border e-commerce is one of the major opportunities for logistics providers due to the lower density of physical retail space, limited product availability, high penetration of smartphones, and purchase savings throughout the region. The industry continuously innovates to leverage the latest technologies and develop fraud protection solutions and authentication technologies that allow key players, merchants, and banks to identify online shoppers by leveraging solutions such as biometric data for identity authentication. Several factors are behind this growth, the most important being the large numbers of millennials making purchases and the massive proliferation of smartphones.

In Latin America today, social commerce is starting to overtake e-commerce. More than half of the Latin American shoppers polled in Brazil, Colombia, and Mexico engaged in social commerce. Comparing social commerce to traditional e-commerce, such as official corporate websites or marketplace websites like Amazon, Rappi, or MercadoLibre, the latter is gaining ground in Latin America.

The increased selection of payment options was cited by more than 40% of customers from Brazil, Colombia, and Mexico as a key advantage of social commerce. Nearly one-third of social commerce transactions in Argentina, Colombia, and Mexico involved currency coupons obtained from convenience stores. This demonstrates that, in addition to relying on bank transfers, cards, and PayPal, even tech-savvy social media users favor cash as their preferred payment option.

Brazil Evolving as an Important Market for the Growth in the Air Freight Industry

Brazil's assistance of air cargo through its customs and border regulations ranks 52nd out of 135 countries in terms of the E-freight Friendliness Index (EFFI) globally. The air cargo transportation market has grown considerably in the country due to its various benefits, such as greater speed and safety in the movement of products inside and outside the country.

The Brazilian aviation industry is a top 10 export destination for U.S. aerospace products. Brazil has the 5th largest airspace in the world and is one of six countries globally that manufactures commercial jets. Aerospace products and parts are the second-largest sector for U.S. exports to Brazil. U.S. companies exported USD 6.808 billion in 2022, a nearly full recovery from the pre-pandemic high of USD 7.021 billion in 2019.

In addition to being an attractive destination for U.S. exports, in 2022, Brazil was also the largest South American source of Foreign Direct Investment (FDI) into the United States, according to SelectUSA, the U.S. Government’s investment promotion program. Additionally, the U.S. Bureau of Economic Analysis indicates that the Brazilian stock of job-creating FDI in the United States stood at USD 30.6 billion in 2022 when measured by the market of the ultimate beneficial owner or UBO.

One of the key advantages of air freight is its dependability. Even though weather conditions can affect flight schedules, the availability of daily flights makes it simple to board the following trip. Consolidating shipments might be assisted by a knowledgeable air freight forwarding business. Combining airport terminal pickup, customs brokerage, cargo delivery, and affordable air carrier rates can help simplify logistics administration. Vendors can then concentrate more on expedited shipping in this fashion.

Latin America Air Freight Carriers Industry Overview

The Latin American air freight industry is moderately fragmented in nature. However, the industry is dominated by some of the major players like FedEx, UPS, Emirates, and many more. The growing demand for air freight transportation services has opened new challenges for air cargo service providers. E-commerce also pushes air cargo toward greater visibility and transparency throughout the supply chain, with Brazil being the biggest market. Companies like Azul focus on expanding their presence in the country via collaborations and partnerships with e-retailers like Amazon.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Method
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Overview
4.3 Market Dynamics
4.3.1 Drivers
4.3.1.1 Extension of new air routes and capacity
4.3.1.2 Constant Need to Transport Temperature-Sensitive Products
4.3.2 Restraints
4.3.2.1 Market Uncertainty
4.3.3 Opportunities
4.3.3.1 Implementation of Several Software Solutions
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Government Regulations and Initiatives
4.7 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.8 Technology Snapshot and Digital Trends
4.9 Spotlight on Key Commodities Transported by Air
4.10 Elaboration on Air Freight Rates
4.11 Insights into Key Ground Handling Equipment in Airports
4.12 Review and Commentary on Standards and Regulations on the Safe Transport of Dangerous Goods
4.13 Brief on Cold Chain Logistics in the Air Cargo Sector
4.14 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Transport
5.1.2 Forwarding
5.1.3 Other Services
5.2 By Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 By Carrier Type
5.3.1 Belly Cargo
5.3.2 Freighter
5.4 By Geography
5.4.1 Brazil
5.4.2 Mexico
5.4.3 Argentina
5.4.4 Colombia
5.4.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 FedEx (Federal Express)
6.2.2 United Parcel Service
6.2.3 Emirates Skycargo
6.2.4 Aeromexico
6.2.5 Cargolux
6.2.6 LATAM Cargo
6.2.7 Qatar Airways
6.2.8 Azul Cargo Express
6.2.9 Kuehne + Nagel
6.2.10 IAG Cargo
6.2.11 Avianca Cargo
6.2.12 DHL
6.2.13 United Airlines
6.2.14 American Airlines
6.2.15 Delta Airlines
6.2.16 Copa Airlines*
6.3 Other Companies

7 KEY VENDORS AND SUPPLIERS (AIRCRAFT MANUFACTURERS, TECHNOLOGY PROVIDERS, CARGO HANDLING EQUIPMENT MANUFACTURERS, ETC.,) IN THE AIR CARGO INDUSTRY

8 FUTURE OF THE MARKET

9 APPENDIX

 

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