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ラテンアメリカの通関仲介:市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Latin America Customs Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ラテンアメリカの通関仲介市場規模は2024年に30.2億米ドルと推定され、2029年には35.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.31%である。 パンデミックに対処するため、各国... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカの通関仲介市場規模は2024年に30.2億米ドルと推定され、2029年には35.5億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.31%である。

パンデミックに対処するため、各国は医薬品、診断薬、キット、備品の通関と出庫を迅速に行う必要があった。ペルー、パナマ、コロンビア、チリなどの税関は、商品が法的放棄に陥るのを防ぐため、期限や手続きを迅速に停止した。

主なハイライト

  • ラテンアメリカ市場に参入する荷主にとって、国境での摩擦は目を見張るものがある。官僚主義や時代遅れの通関慣行のために、通関が長引 くことも多い。このため汚職が横行し、多くの税関職員が通関を早めるために賄賂を要求することが知られている。
  • 様々なエンドユーザーにわたるロジスティクス分野で事業を展開する企業は、書類作成や通関などの税関手続きを効率的に行うため、最新のテクノロジーやソフトウェア・プラットフォームを積極的に導入している。
  • ラストワンマイル配送の急増や、物流市場におけるシームレスで迅速なエンド・ツー・エンドの配送が、通関に特化したサービスを提供する企業が急増している主な要因のひとつである。
  • IoTに対応したコネクテッドデバイスの普及と、ハイテクを駆使したロジスティクスサービスの導入拡大が、ラテンアメリカの通関市場の成長を後押ししている。また、電子商取引産業の発展とリバース・ロジスティクス業務の増加が市場の成長を後押ししている。しかし、メーカーが物流サービスをコントロールできないことが市場の成長を妨げている。
  • COVID-19の大流行は、サプライチェーン管理、製造、輸入、輸出、税関、物流など、ラテンアメリカにおける国際貿易の多くの側面に影響を与えた。パンデミック以前は、貨物が税関に到着する前にデータを電子的に送信することは、この地域では速達郵便以外ではまれであった。

ラテンアメリカの通関サービス市場動向

海上貨物の増加

海上ロジスティクスは、世界貿易量の約84%、世界貿易額の約70%を輸送していることから、貿易の基幹とみなすことができる。したがって、港湾は、食料品や医薬品など、必要不可欠とされるものを含め、サプライチェーンを通じて商品の幅広い流通を確保する上で重要な役割を果たしている。

国内の税関や通関業者による商品の仕分けにはかなりの時間がかかる。その結果、在庫が積み上がり、通関コストが過度に高くなる可能性がある。

小売業界における需要の高まり

国際的な電子商取引は、小売業界の成長を牽引している。世界の越境ECは、2022年までにオンライン小売売上全体の5分の1を占めると予測されている。小売企業は新たな市場に進出し、ラテンアメリカやアフリカのような発展途上地域の新たな顧客を獲得することができる。

ラテンアメリカでは、携帯電話によってインターネットにアクセスできる人が増えている。これが、同地域におけるeコマースの拡大を促進している。ラテンアメリカは北米やヨーロッパに比べれば小さな市場だが、この地域のオンライン販売は今後5年間で19%以上の成長が見込まれている。

ラテンアメリカの消費者は、国際的なオンラインショッピングに積極的である。2022年には、ラテンアメリカの全消費者の65%近くが海外の小売業者から購入している。

ラテンアメリカの通関サービス産業概要

市場は細分化されており、多くの国内企業が存在する。理解しやすく実行しやすいシンプルな関税法で貿易に門戸を開いている国もある。また、関税を貿易や収入源を管理するための障壁として利用している国もある。税関は絶えず新たな手数料や罰則を強要している。ラテンアメリカの通関業界のサプライヤーは、化学、医薬品、FMCG、包装などの産業の急激な成長により、高い需要を観察している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提
1.2 研究の範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概観(ラテンアメリカにおける通関仲介市場の現状)
4.2 政府規制と取り組み(物流・ロジスティクスインフラ整備関連とその影響)
4.3 技術動向(世界・地域レベルの洞察)COVID-19の市場への影響(短期的・長期的な市場への影響)
4.4 総物流支出に占める通関仲介コストの見直し
4.5 通関プライシングの概要
4.6 通関関連ソフトウェアの概要(主要ソフトウェアプロバイダーと世界・地域市場の動向)
4.7 COVID-19が市場に与える影響
4.8 産業の魅力 - ポーターファイブフォース
4.8.1 サプライヤーの交渉力
4.8.2 消費者の交渉力
4.8.3 新規参入の脅威
4.8.4 代替品の脅威
4.8.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメント(金額別市場規模)
5.1 輸送形態
5.1.1 海洋
5.1.2 航空輸送
5.1.3 国境を越えた陸上輸送
5.2 エンドユーザー
5.2.1 自動車
5.2.2 化学製品
5.2.3 FMCG(Fast-moving Consumer Goods-ビューティ&パーソナルケア、ソフトドリンク、ホームケアなどを含む)
5.2.4 小売(ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、Eコマース・チャネル)
5.2.5 ファッション・ライフスタイル(アパレル、フットウェア)
5.2.6 リーファー(果物、野菜、医薬品、肉、魚、シーフード)
5.2.7 テクノロジー(家電、家庭電化製品)
5.2.8 その他のエンドユーザー
5.3 国別
5.3.1 メキシコ
5.3.2 ブラジル
5.3.3 チリ
5.3.4 コロンビア
5.3.5 パナマ
5.3.6 その他のラテンアメリカ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度概要、主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Grupo Ei
6.2.2 リビングストン・インターナショナル
6.2.3 ファロー
6.2.4 Rota Brasil
6.2.5 Ibercondor Forwarding SA de CV
6.2.6 エレマール
6.2.7 Coexグループ
6.2.8 サービシオス・デ・アドゥアナス・ヒメネス
6.2.9 アドゥアナ・コルデロ
6.2.10 ドイツポストDHLグループ
6.2.11 DSVパナルピナAS
6.2.12 エクスペディターズ・インターナショナル
6.3 その他の企業(主要情報/概要-各国の主要中小規模プレイヤー一覧)

7 市場の将来性

8 付録
8.1 地域の主要国境港湾(国レベル)

 

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Summary

The Latin America Customs Brokerage Market size is estimated at USD 3.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2024-2029).

Combating the pandemic required countries to expedite the clearance and release of medicines, diagnostics, kits, and equipment. Customs organizations in countries including Peru, Panama, Colombia, and Chile quickly suspended their deadlines and procedures to prevent goods from falling into legal abandonment.

Key Highlights

  • For shippers entering the Latin American market, friction at the border can be striking. The bureaucracy and the outdated clearance practices often result in lengthy customs delays. This has led to rampant corruption, with many customs officials known to ask for bribes to expedite the clearance of goods.
  • The companies operating in the logistics sector across various end users are proactively adopting the latest technologies and software platforms to carry out customs processes like documentation and customs clearance efficiently.
  • The rapid growth in last-mile deliveries and the seamless, fast, and end-to-end deliveries in the logistics market are some of the main drivers for the sudden growth in the number of companies offering specialized customs brokerage services as a part of their portfolios.
  • The growing adoption of IoT-enabled connected devices and the increasing adoption of tech-driven logistics services drive the growth of the Latin American customs brokerage market. In addition, the development of the e-commerce industry and the increase in reverse logistics operations boost the market growth. However, the lack of manufacturers' control of logistics services hinders the market's growth.
  • The COVID-19 pandemic has affected many aspects of international trade in Latin America, including supply chain management, manufacturing, importing, exporting, customs, and logistics. Before the pandemic, the electronic transmission of data prior to the arrival of goods to customs was rare in the region outside of express mail.

Latin American Customs Brokerage Service Market Trends

Increase in Ocean Freight

Maritime logistics can be considered the backbone of the trade, as it transports around 84% of the volumes traded worldwide and almost 70% of the global trade value. Hence, ports play a significant role in ensuring the wide distribution of goods through supply chains, including those considered essential, such as food and medical supplies.

A significant amount of time is taken by in-country customs and customs brokers to sort goods. As a result, inventory builds up, and customs costs can be excessively high, leaving customers frustrated when materials often take too long to arrive.

Growing demand in retail sector

International e-commerce is helping lead the growth in the retail sector. Global cross-border e-commerce is projected to account for one-fifth of all online retail sales by 2022. Retailers are able to expand to new markets and reach new customers in developing regions like Latin America and Africa.

In Latin America, an increasing number of people have access to the internet due to mobile phones. This is driving the expansion of e-commerce in the region. Though Latin America is a smaller market than North America or Europe, online sales in this region are expected to grow by over 19% in the next five years.

Latin Americans are showing a willingness to shop internationally online. In 2022, nearly 65% of all Latin American consumers purchased from an overseas retailer.

Latin American Customs Brokerage Service Industry Overview

The market is fragmented, with the presence of many domestic companies. Some countries are open to trade with simple customs laws that are easy to understand and execute. Others use customs as a barrier to controlling trade and sources of revenue. They continually enforce new fees or penalties. The suppliers in the customs brokerage industry in Latin America are observing a high demand due to the exponential growth of industries such as chemicals, pharmaceuticals, FMCG, and packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview (Current Scenario of Customs Brokerage Market in Latin America)
4.2 Government Regulations and Initiatives (Related to Logistics and Logistics Infrastructure Development and Its Impact)
4.3 Technological Trends (Global and Regional-level Insights)Impact of COVID-19 on the Market (Short-term and Long-term Effects on the Market)
4.4 Review of Customs Brokerage Costs as Percentage of Total Logistics Spend
4.5 Overview of Customs Pricing
4.6 Brief on Customs Brokerage-related Software (Key Software Providers and Trends in the Global and Regional Market)
4.7 Impact of COVID-19 on the Market
4.8 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.8.1 Bargaining Power of Suppliers
4.8.2 Bargaining Power of Consumers
4.8.3 Threat of New Entrants
4.8.4 Threat of Substitutes
4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value)
5.1 Mode of Transport
5.1.1 Ocean
5.1.2 Air
5.1.3 Cross-border Land Transport
5.2 End User
5.2.1 Automotive
5.2.2 Chemicals
5.2.3 FMCG (Fast-moving Consumer Goods - Includes Beauty and Personal Care, Soft Drinks, Home Care, etc.)
5.2.4 Retail (Hypermarkets, Supermarkets, Convenience Stores, and E-commerce Channels)
5.2.5 Fashion and Lifestyle (Apparel and Footwear)
5.2.6 Reefer (Fruits, Vegetables, Pharmaceuticals, Meat, Fish, and Seafood)
5.2.7 Technology (Consumer Electronics, Home Appliances)
5.2.8 Other End Users
5.3 Country
5.3.1 Mexico
5.3.2 Brazil
5.3.3 Chile
5.3.4 Colombia
5.3.5 Panama
5.3.6 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration Overview, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Grupo Ei
6.2.2 Livingston International
6.2.3 Farrow
6.2.4 Rota Brasil
6.2.5 Ibercondor Forwarding SA de CV
6.2.6 Elemar
6.2.7 Grupo Coex
6.2.8 Servicios de Aduanas Jiménez
6.2.9 Aduana Cordero
6.2.10 Deutsche Post DHL Group
6.2.11 DSV Panalpina AS
6.2.12 Expeditors International*
6.3 Other Companies (Key Information/Overview - List of Key Small to Medium-scale Players in Each Country)

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX
8.1 Key Border Ports in the Region (Country-level)

 

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