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海上貨物輸送 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Sea Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

海上貨物輸送の市場規模は2024年に752億1,000万米ドルと推定され、2029年には968億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.19%である。 主なハイライト 世界の海上貨... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

海上貨物輸送の市場規模は2024年に752億1,000万米ドルと推定され、2029年には968億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.19%である。

主なハイライト

  • 世界の海上貨物輸送市場は、インターネットの普及、購買力平価の上昇、特に電子商取引業界向けに設計されたインフラとサービスの発展により、活況を呈している。COVID-19の流行を受け、海運業界は安全確保と感染拡大防止のため、これらのセクターの労働力を停止した。
  • 海上フォワーディングは、いくつかのエンドユーザー産業の間で好まれるモードとして浮上しており、いくつかの戦略的パートナーシップもまた、予測期間中に海上フォワーディングの成長を促進すると思われる。世界的な国境を越えた電子商取引市場の拡大は小口混載貨物輸送量を増加させ、海上貨物輸送市場の成長にプラスの影響を与えている。
  • 海上貨物は、何千年もの間、商品、製品、人を輸送する重要な手段であった。今日、船舶は石炭、石油、ガスなどの重要物資を輸送し、世界経済を支えている。2021年だけでも、約150万トンの石炭と約110万トンの石油が輸送された。
  • さらに重要なことは、全商品の約85%が海上輸送、主にコンテナ船によって運ばれていることである。他の輸送手段と比較すると、船舶は大きく、重く、かさばる物品の輸送に適した広大な容量を持っており、比較的少量の排出で経済的である。
  • 船主やアナリストによれば、今年いっぱいから2023年にかけて、海運運賃はさらに下落すると予想されている。今後2年間に多数の新造船が就航するため、船隊規模は2023年から2024年にかけて9%以上の純増が見込まれる。これとは対照的に、2024年のコンテナ量の伸びは、ブレーマーによれば若干マイナスになる可能性がある。

海上貨物輸送市場の動向

クロスブローダーの電子商取引の増加が市場を牽引

2021年、全世界のeコマース小売売上高は約5兆2,110億米ドルに達し、eコマース売上高は今後数年間でさらに急成長すると予測されている。さらに、オンラインショッピングは世界中で最も人気のあるオンライン活動の1つであり、中国、インド、インドネシアなどの発展途上市場における国内および越境ECの両方を牽引している。これは、消費者への直接販売だけでなく、電子機器、医薬品、消費者向けパッケージ商品の出荷も含む。

eコマースの成長は、発展途上国の経済が輸出向け製造業による成長から、拡大する中間層によるより高いレベルの消費へと徐々にシフトしているため、同地域の消費成長と非常に密接に結びついている。

中国では、国境を越えた電子商取引はすでに輸出入取引量の25%を占めている。中国に比べ、他の地域では電子商取引に関連するビジネスの規模ははるかに小さいが、その成長も急速である。2021年の海上貨物量が200億トンに増加することからもわかるように、電子商取引の貨物輸送で最も好まれる方法のひとつは海上輸送であり、多くの企業がこれを好んでいる。

海上貿易輸送量の増加

海上貿易の成長は、輸送コストの削減によって世界中の顧客に利益をもたらしている。輸送手段としての海運の効率化と経済のさらなる自由化により、業界の継続的成長の見通しは引き続き良好である。

現在の状況にもかかわらず、この業界の長期的な見通しは依然として非常に良好である。世界の人口は増加の一途をたどっており、海運が安全かつ効率的に運ぶ物資や原材料を必要とする発展途上国は今後も増え続けるだろう。海上輸送による国際貿易量は、最近また着実に増加し始めている。海運が最も環境にやさしく、費用対効果の高い商業輸送手段であるという事実は、やがて世界貿易に占める海上輸送の割合の増加につながるはずだ。

5万隻を超える商船が海外で操業し、あらゆる種類の物資を運んでいる。100万人以上の船員が、基本的にあらゆる国籍の船員で構成され、150カ国以上で登録されている。

国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、商業船舶の運航は世界経済におよそ3800億米ドル相当の運賃をもたらし、これは全貿易額の約5%に相当する。

自由貿易の拡大と消費財の需要は、工業化の進展と各国経済の自由化によって促進されてきた。技術の進歩も、輸送手段としての海運の有効性とスピードを向上させた。

1990年から2020年の間に、海上貿易量は2倍以上の106.5億トンに達した。2020年には、国際海上貿易のうち18.5億トンがコンテナ船によって運ばれる。2021年1月現在、パナマは3億4,360万重量トンという世界最大の商船隊を擁している。過去30年間で、海上貿易輸送量は約3倍に増加し、2021年には1,500億トンに達する。

海上貨物輸送業界の概要

海上貨物輸送市場は競争が激しく、多くのプレーヤーが存在するため非常に断片化されている。海上貨物フォワーダーとは、一般的な海上輸送業者を通じて貨物を発送し、顧客に代わってこれらの貨物のすべての手配を行う仲介業者の役割を果たす個人または企業である。

海上貨物フォワーダーは、必要なロジスティクスをすべて扱い、出荷に関わる活動を行う。海上貨物輸送量は2012年から2022年にかけて3倍に増加しており、この市場にはここ数年、多くの新規参入企業が見られる。

同市場の既存大手企業には、クーネ+ナーゲル、DHLサプライチェーン&グローバルフォワーディング、DBシェンカー、DSVパナルピナ、シノトランス、エクスペディターズ、日本通運、CEVAロジスティクス、C.H.ロビンソン、ケリーロジスティクスなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場インサイト
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.3 技術動向
4.4 投資シナリオ
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 スポットライト - 海上貨物輸送コスト/運賃
4.7 電子商取引業界に関する洞察
4.8 COVID-19が海上貨物輸送市場に与える影響

5 市場力学
5.1 市場の促進要因
5.2 市場の抑制要因
5.3 市場機会
5.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
5.4.1 供給者の交渉力
5.4.2 消費者の交渉力
5.4.3 新規参入者の脅威
5.4.4 代替品の脅威
5.4.5 競争ライバルの激しさ

6 市場の区分
6.1 タイプ別
6.1.1 フルコンテナロード(FCL)
6.1.2 コンテナ未満積載(LCL)
6.1.3 その他
6.2 地域別
6.2.1 北米
6.2.1.1 米国
6.2.1.2 カナダ
6.2.1.3 メキシコ
6.2.2 ヨーロッパ
6.2.2.1 ドイツ
6.2.2.2 フランス
6.2.2.3 オランダ
6.2.2.4 イギリス
6.2.2.5 イタリア
6.2.2.6 その他のヨーロッパ
6.2.3 アジア太平洋
6.2.3.1 中国
6.2.3.2 日本
6.2.3.3 オーストラリア
6.2.3.4 インド
6.2.3.5 シンガポール
6.2.3.6 マレーシア
6.2.3.7 インドネシア
6.2.3.8 韓国
6.2.3.9 その他のアジア太平洋地域
6.2.4 中東・アフリカ
6.2.4.1 南アフリカ
6.2.4.2 エジプト
6.2.4.3 GCC諸国
6.2.4.4 その他の中東・アフリカ地域
6.2.5 南米
6.2.5.1 ブラジル
6.2.5.2 チリ
6.2.5.3 南米のその他

7 競争環境
7.1 市場集中の概要
7.2 企業プロフィール
7.2.1 クーネ+ナーゲル
7.2.2 シノトランス
7.2.3 DHL
7.2.4 DBシェンカー
7.2.5 DSVパナルピナ
7.2.6 エクスペディターズ
7.2.7 C.Hロビンソン
7.2.8 セバ・ロジスティクス
7.2.9 ケリーロジスティクス
7.2.10 日本通運
7.2.11 ヘルマンワールドワイドロジスティクス
7.2.12 ジオディス
7.2.13 マイヤー社
7.2.14 郵船ロジスティクス
7.2.15 ボロア・ロジスティクス

8 市場の将来

9 免責事項

 

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Summary

The Sea Freight Forwarding Market size is estimated at USD 75.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 96.86 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.19% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The global sea freight forwarding market is booming, owing to the growing internet penetration, increasing Purchasing Power Parity, and developments in infrastructure and services designed particularly for the e-commerce industry. The epidemic negatively impacted the shipping industry as workforces in these sectors were shut down for safety and to prevent the spread of COVID-19.
  • Sea freight forwarding has emerged as a preferred mode among several end-user industries and several strategic partnerships are also likely to promote the growth of sea freight forwarding during the forecast period. The growing global cross-border e-commerce market is driving the LCL volume and is positively impacting the sea freight forwarding market growth.
  • Sea freight has been an important means of transporting goods, products, and people for thousands of years. Today, ships transport vital commodities such as coal, oil and gas, supporting the global economy. In 2021 alone, about 1.5 million tonnes of coal and about 1.10 million tonnes of oil were shipped.
  • More importantly, about 85% of all goods are transported by sea, mainly by container ships. Compared to other means of transport, vessels have vast capacities suitable for transporting large, heavy, and bulky items that are more economical while producing relatively small amounts of emissions.
  • Shipping rates are expected to drop further for the rest of the year and into 2023, according to shipowners and analysts. With a number of new vessels entering service over the next two years, net growth in the fleet size is expected to be over 9% through 2023 to 2024. By contrast, container volume growth in 2024 could be slightly negative according to Braemer.

Sea Freight Forwarding Market Trends

Rising Cross Broder E-Commerce is driving the Market

In 2021, retail e-commerce sales worldwide amounted to around USD 5,211 Billion and e-retail revenues are projected to grow even further at a quicker pace in the coming few years. Further, as online shopping is one of the most popular online activities worldwide is driving both the domestic and cross-border e-commerce in developing markets such as China, India, and Indonesia. This encompasses not just direct-to-consumer retail, but also shipments of electronics, pharmaceuticals, and consumer packaged goods.

Growth in e-commerce is tied very closely to the consumption growth in the region as developing economies make the gradual shift from growth by manufacturing for export to higher levels of consumption by expanding middle classes.

In China, cross-border e-commerce transactions already accounted for up to 25 percent of total import and export trading volumes. Compared to China, in other regions, the size of e-commerce related businessess is much smaller, but the growth is also rapid. One of the most preferred modese for e-commerce freight forwarding is through sea and many business are favoring that as evidenced by the growing of ocean freight volumes to 20 billion tons in 2021.

Rise In Seaborne Trade Transport Volume

The growth of seaborne trade benefits customers all around the world by lowering the cost of shipping. The prospects for the industry's continued growth remain favorable due to the increasing efficiency of shipping as a mode of transportation and further economic liberalization.

Despite the current circumstances, the industry's long-term prospects are still highly favorable. The world's population is still growing, and developing nations will keep needing more of the goods and raw materials that shipping transfers so securely and effectively. The volume of international trade conducted by sea has recently started to rise steadily once more. The fact that shipping is the most environmentally benign and cost-effective method of commercial transportation should eventually lead to an increase in the percentage of world trade that is transported by sea.

Over 50,000 merchant ships operate abroad and carry all different kinds of goods. More than a million seafarers of essentially every nationality make up the world fleet, which is registered in more than 150 countries.

According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), the operation of commercial ships generates freight rates worth roughly USD 380 billion for the global economy or about 5% of all trade.

The expansion of free trade and the demand for consumer goods has been fueled by rising industrialization and the liberalization of national economies. Technology advancements have also increased the effectiveness and speed of the shipping as a mode of transportation.

Between 1990 and 2020, seaborne trade volumes more than doubled to reach 10.65 billion tons. In 2020, 1.85 billion tons of international seaborne trade was carried by container ships. As of January 2021, Panama had the world's largest merchant fleet with 343.6 million DWT operator seats. The business volume of ocean freight forwarders has been steadily increasing because in the last three decades, the seaborne trade transport volume roughly tripled, reaching 150 billion metric tons in 2021.

Sea Freight Forwarding Industry Overview

The Sea Freight Forwarding Market is highly competitive and is highly fragmented with the presence of many players. A Sea Freight forwarder is an individual or company that acts as an intermediary and dispatches the shipments via common sea carriers and makes all arrangements for those shipments on behalf of its clients.

Sea Freight forwarders handle all the logistics needed and perform activities pertaining to shipments. With the Ocean freight volumes tripling from 2012 to 2022, the market has seen many new players entering in the last few years.

Some of the existing major players in the market include Kuehne + Nagel, DHL Supply Chain & Global Forwarding, DB Schenker, DSV Panalpina, Sinotrans, Expeditors, Nippon Express, CEVA Logistics, C.H. Robinson, and Kerry Logistics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.3 Technological Trends
4.4 Investment Scenarios
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Spotlight - Sea Freight Transportation Costs/Freight Rates
4.7 Insights on the E-commerce Industry
4.8 Impact of COVID-19 on the Sea Freight Forwarding Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.2 Market Restraints
5.3 Market Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Full Container Load (FCL)
6.1.2 Less-than Container Load (LCL)
6.1.3 Others
6.2 By Geography
6.2.1 North America
6.2.1.1 United States
6.2.1.2 Canada
6.2.1.3 Mexico
6.2.2 Europe
6.2.2.1 Germany
6.2.2.2 France
6.2.2.3 Netherlands
6.2.2.4 United Kingdom
6.2.2.5 Italy
6.2.2.6 Rest of Europe
6.2.3 Asia-Pacific
6.2.3.1 China
6.2.3.2 Japan
6.2.3.3 Australia
6.2.3.4 India
6.2.3.5 Singapore
6.2.3.6 Malaysia
6.2.3.7 Indonesia
6.2.3.8 South Korea
6.2.3.9 Rest of Asia-Pacific
6.2.4 Middle East & Africa
6.2.4.1 South Africa
6.2.4.2 Egypt
6.2.4.3 GCC Countries
6.2.4.4 Rest of Middle East & Africa
6.2.5 South America
6.2.5.1 Brazil
6.2.5.2 Chile
6.2.5.3 Rest of South America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 Kuehne + Nagel
7.2.2 Sinotrans
7.2.3 DHL
7.2.4 DB Schenker
7.2.5 DSV Panalpina
7.2.6 Expeditors
7.2.7 C.H Robinson
7.2.8 Ceva Logistics
7.2.9 Kerry Logistics
7.2.10 Nippon Express
7.2.11 Hellmann Worldwide Logistics
7.2.12 Geodis
7.2.13 Fr. Meyer's Sohn
7.2.14 Yusen Logistics
7.2.15 Bollore Logistics

8 FUTURE OF THE MARKET

9 DISCLAIMER

 

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