世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

プロジェクトロジスティクス - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Project Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

プロジェクト・ロジスティクス市場規模は、2024年に4,363億4,000万米ドルと推定され、2029年には5,826億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.95%である。 プロジェク... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
160 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

プロジェクト・ロジスティクス市場規模は、2024年に4,363億4,000万米ドルと推定され、2029年には5,826億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.95%である。

プロジェクト・ロジスティクスとは、プロジェクトの全過程を通じて、物資、資材、情報を包括的に管理・調整することである。大型貨物の輸送には、特殊な設備、インフラ、経験豊富な人材が必要となる。独特な寸法の貨物を扱うことは、運送業者にとって常に課題となるが、荷送人やサービス・プロバイダーは、特大貨物や重量貨物の取り扱いに習熟しつつある。部品やモジュラーパッケージは様々な場所で生産され、最終目的地に輸送されるため、綿密な計画が必要となる。近年では、計画の初期段階から輸送業者を関与させる傾向が強まっている。

アジア太平洋地域はプロジェクト・ロジスティクス市場をリードしており、最も高い成長率が見込まれている。インフラ投資はアジア太平洋諸国の経済発展に重要な役割を果たしており、国内のインフラ整備を優先する国もある。

グローバル・プロジェクト・ロジスティクス・ネットワーク(GPLN)のようないくつかの確立された組織は、世界規模でのプロジェクト・ロジスティクスを専門としている。GPLNのメンバーは、インフラやエネルギー・プロジェクトを含む幅広い産業プロジェクトに対応し、輸送、梱包/クレーティング、重量貨物、特大貨物、規格外貨物の吊り上げなどのサービスを提供している。

2020-21年のCOVID-19パンデミックの最盛期には、航空貨物は世界中の必需品の輸送のためにプロジェクト・ロジスティクス部門で高い需要があった。

プロジェクト・ロジスティクスの市場動向

再生可能エネルギーの利用拡大がプロジェクト・ロジスティクス企業のビジネスチャンスを拡大

国際エネルギー機関(IEA)の最新情報によると、世界の再生可能エネルギー発電容量は、政策支援の拡大、化石燃料価格の上昇、エネルギー安全保障への懸念などの要因により、2023年には3分の1増加すると予想されている。

この成長は来年も続き、世界の再生可能エネルギー発電容量は4,500ギガワットに達する。2023年には、世界の再生可能エネルギー容量は107ギガワット増加すると予測され、その絶対増加量は過去最大の440ギガワット以上に達する。

この拡大は、ヨーロッパ、アメリカ、インド、中国を筆頭に、世界の主要市場で起こっている。特に中国は、2023年と2024年の両方で、世界の再生可能エネルギー発電容量増加の55%近くを占めると予想されている。

風力発電設備は2023年に大幅な回復が見込まれ、前年比で70%近く増加すると予測されている。これは、業界の成長鈍化という困難な時期を経た後のことである。成長率の改善は、中国におけるCOVID-19規制や欧州と米国におけるサプライチェーンの問題のために遅れていたプロジェクトの完了に起因している。

しかし、2024年にどの程度成長するかは、許認可やオークション設計に関連する障害に対処するため、政府がより多くの政策支援を提供できるかどうかにかかっている。太陽光発電分野とは異なり、風力タービンのサプライチェーンは中期的な需要増に追いつくほど急速には拡大していない。これは主に、商品価格の高騰とサプライチェーンにおける困難が原因で、メーカーの収益性に影響を与えている。

この再生可能エネルギーの要件は、機械やその他の部品が非常に巨大なため、別々に輸送され、現場で組み立てられるというプロジェクトのロジスティクスを組み込んでいる。

成長するモジュラー建設が市場を牽引

持続可能なインフラの必要性が、効率的で環境に優しい建設技術の開発を後押ししている。持続可能なインフラの要件を満たすには、従来の建設方法ではもはや不十分かもしれない。モジュール化は、従来の工法の融通の利かなさを解消する解決策を提供する。モジュラー建設を利用することで、建設コストを40%削減できる可能性があり、現場準備とモジュラー・プレハブ化を同時に進めることができる。

モジュラー(オフサイト)工法へのシフトは、特に人件費が安く、プレハブ用地が十分にある発展途上国にとって、新たな市場を創出する。持続可能なインフラ開発の支援という点では、プレハブ工法は、同規模の従来工法に比べ、鉄骨を60%、コンクリートを56%、型枠を77%削減するなど、大幅な資材節約につながる。

しかし、モジュラー・プレハブというコンセプトには、規模の経済性や、ISOコンテナのサイズを超えるモジュラー・コンポーネントの輸送の複雑さといった課題がまだある。このオフサイト建設モデルは、各国の競争上の優位性に応じて、特定の地理的地域内での国際貿易の機会も開く。国際的な自由貿易の拡大は、より広範なビジネスチャンスと、新たな貿易関係の可能性を提供する。国際貿易や地域貿易は、設計・調達・建設(EPC)プロジェクトの海外取引も増加させる。海外のEPCプロジェクトにモジュール建設を使用するという決定は、プロジェクトの荷動きの発展や、国内および海外の物流コストを含むプロジェクト物流への全体的な投資に影響を与える。国内物流コストには、製造コスト(加工、生コン、バルク材、鉄筋、鋼材)が含まれる。一方、海外物流コストには、船舶チャーター料、バンカー価格、為替、距離、容積サイジング、保険、通関などが含まれる。

プロジェクト・ロジスティクス業界の概要

プロジェクト・ロジスティクス市場は断片化されており、グローバル・プレーヤーと地元の中小プレーヤーが存在する。ほとんどのグローバル・ロジスティクス・プレーヤーは、市場のニーズと需要を満たすために、特別なプロジェクト貨物部門を持っている。地元のプレーヤーも、船隊規模、サービス内容、サービス対象業界、技術などの面で、ますます能力を高めている。グローバル・メーカーは、工場敷地内(オフサイト)で大型で特大の部品を製造しており、これは重量貨物輸送会社にとって非常に複雑な問題を引き起こしている。高い資本と資産を持つグローバル企業は、アップグレードされた車両に投資し、このシナリオから利益を得ることができる。その一方で、地域や地元のプレーヤーも、予定された時間内にプロジェクトを遂行するという顧客のニーズをサポートするため、より優れた業界ソリューションを打ち出している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法
2.1 分析方法
2.2 調査フェーズ

3 要約

4 市場の概要
4.1 現在の市場シナリオ
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.1.1 再生可能エネルギープロジェクトにおけるプロジェクトロジスティクス需要の増加
4.2.1.2 インフラ投資の増加
4.2.2 阻害要因
4.2.2.1 高い初期設備投資
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.4 産業バリューチェーン分析
4.5 政府の規制と取り組み
4.6 世界の物流セクター(概要、LPIスコア、主要貨物統計など)
4.7 スポットライト - プロジェクト貨物における複合一貫輸送の役割
4.8 洞察 - 小売石油・ガス物流セクター
4.9 重量貨物・大型貨物のレビューと解説
4.10 プレハブ産業への注目-プロジェクト物流企業の輸送における役割
4.11 重量貨物輸送用カスタマイズトレーラーメーカーに関する洞察
4.12 コントラクト・ロジスティクスと統合ロジスティクスの需要にスポットライトを当てる

5 市場区分
5.1 サービス
5.1.1 輸送
5.1.2 フォワーディング
5.1.3 在庫管理と倉庫保管
5.1.4 その他の付加価値サービス
5.2 エンドユーザー
5.2.1 石油・ガス、鉱業、採石業
5.2.2 エネルギー・電力
5.2.3 建設業
5.2.4 製造業
5.2.5 その他のエンドユーザー
5.3 地理
5.3.1 アジア太平洋
5.3.2 米州
5.3.3 ヨーロッパ
5.3.4 中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 概要(市場集中度と主要プレーヤー)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Rhenus Logistics
6.2.2 ボロア・ロジスティクス
6.2.3 アジリティ・ロジスティクス
6.2.4 EMOトランス
6.2.5 ヘルマンワールドワイドロジスティクス
6.2.6 Kuehne + Nagel International AG
6.2.7 C.H.ロビンソン・ワールドワイド・インク
6.2.8 セバ・ロジスティクス
6.2.9 NMT グローバルプロジェクトロジスティクス
6.2.10 ローリグ・ロジスティクス
6.2.11 ライダーシステム
6.2.12 Expeditors International of Washington Inc.
6.2.13 メガリフト社
6.2.14 Dako Worldwide Transport GmbH
6.2.15 CKB ロジスティクスグループ
6.2.16 SAL Heavy Lift GmbH
6.2.17 DB シェンカー
6.2.18 ケリーロジスティクス
6.2.19 ドイツポストDHL*社
6.3 市場におけるその他のプレーヤー
6.3.1 FLS 輸送サービス、Crowley Logistics、Highland Forwarding Inc.、Kinetix International Logistics、Cole International Inc.Ltd.、Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc.

7 市場機会と今後の動向

8 付録
8.1 主要国の活動別GDP分布
8.2 資本の流れに関する洞察-主要国
8.3 経済統計-輸送・貯蔵部門と経済への貢献(主要国)
8.4 世界の主要プロジェクト一覧(石油・ガス、建設、インフラ開発など)
8.5 貨物統計(輸送形態、品目など)※1

9 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Project Logistics Market size is estimated at USD 436.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 582.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.95% during the forecast period (2024-2029).

Project logistics encompasses the comprehensive management and coordination of goods, materials, and information throughout the entire process of a project. The transportation of large-sized cargo requires specialized equipment, infrastructure, and experienced personnel. Dealing with cargo of unique dimensions poses a constant challenge for transporters, but shippers and service providers are becoming more adept at handling oversized and heavyweight shipments. The complexity of manufacturing also contributes to the difficulty, as parts and modular packages are produced in various locations and then shipped to their final destinations, necessitating meticulous planning. In recent years, there has been a growing trend of involving transportation providers in the early stages of the planning process.

The Asian-Pacific region leads the market in project logistics and is expected to experience the highest growth rate. Infrastructure investment has played a significant role in the economic development of Asia-Pacific countries, with some nations prioritizing the advancement of their domestic infrastructure.

Several established organizations, such as the Global Project Logistics Network (GPLN), specialize in project logistics on a global scale. GPLN members handle a wide range of industrial projects, including infrastructure and energy projects, providing services such as transportation, packing/crating, and the lifting of heavy, oversized, and out-of-gauge cargo.

During the height of the COVID-19 pandemic in 2020-21, air freight was in high demand within the project logistics sector for the transportation of essential items worldwide.

Project Logistics Market Trends

Increasing Usage of Renewable Energies Boosts Opportunities for Project Logistics Companies

According to the latest update from the International Energy Agency, global renewable power capacity is expected to increase by a third in 2023 due to factors such as growing policy support, higher fossil fuel prices, and concerns about energy security.

This growth will continue next year, with the world's total renewable electricity capacity reaching 4,500 gigawatts, equivalent to the combined power output of China and the United States. In 2023, global renewable capacity is projected to increase by 107 gigawatts, the largest absolute increase ever recorded, reaching over 440 gigawatts.

This expansion is happening in major markets worldwide, with Europe, the United States, India, and China leading the way. China, in particular, is expected to account for nearly 55% of global renewable power capacity additions in both 2023 and 2024.

Wind power installations are expected to experience a significant recovery in 2023, with a projected increase of nearly 70% compared to the previous year. This comes after a challenging period of slow growth in the industry. The improved growth can be attributed to the completion of projects that were delayed due to COVID-19 restrictions in China and supply chain issues in Europe and the United States.

However, the extent of growth in 2024 will depend on whether governments can offer more policy support to address obstacles related to permitting and auction design. Unlike the solar PV sector, the wind turbine supply chains are not expanding quickly enough to keep up with the growing demand in the medium term. This is primarily due to escalating commodity prices and difficulties in the supply chain, which are impacting the profitability of manufacturers.

This renewable energy requirement incorporates project logistics as the machines and other parts are so huge that they are shipped separately and then assembled at the site.

Growing Modular Construction Driving The Market

The need for sustainable infrastructure is driving the development of construction technology that is efficient and environmentally friendly. The traditional construction method may no longer be sufficient to meet the requirements of sustainable infrastructure. Modularization offers a solution to the inflexibility of conventional construction methods. By using modular construction, the cost of construction can potentially be reduced by 40%, and activities can be carried out simultaneously on site preparation and modular prefabrication.

The shift towards modular (offsite) construction methods creates a new market, particularly for developing countries that have low labor costs and ample land for prefabrication areas. In terms of supporting sustainable infrastructure development, prefabrication methods can lead to significant material savings, such as 60% less steel, 56% less concrete, and 77% less formwork compared to conventional construction methods of a similar scale.

However, there are still challenges with the modular prefabrication concept, such as the economics of scale and the complexity of transporting modular components that exceed the size of ISO containers. This offsite construction model also opens up opportunities for international trade within specific geographical regions, depending on each country's competitive advantages. The growth of international free trade provides broader business opportunities and potential for new trading connections. International and regional trade also increases the overseas trading of engineering, procurement, and construction (EPC) projects. The decision to use modular construction for overseas EPC projects impacts the development of project cargo movement and the overall investment in project logistics, including domestic and overseas logistics costs. Domestic logistics costs include manufacturing costs (fabrication, ready-mix concrete, bulk materials, rebar, and steel materials). In contrast, overseas logistics costs include vessel charter rates, bunker pricing, currency exchange, distance, volumetric sizing, insurance, and customs clearance.

Project Logistics Industry Overview

The project logistics market is fragmented, with the presence of global players and small- and medium-sized local players. Most global logistics players have a special project cargo division to meet the market needs and demand. Local players are also increasingly enhancing their capabilities in terms of fleet size, service offerings, industries served, and technology. Global manufacturers are making large and oversized components in the factory sites (off-site), which creates huge complexities for heavy cargo haulage companies. Global companies with high capital and assets can invest in upgraded fleets and benefit from this scenario. On the other hand, regional and local players are also coming up with better industry solutions to support the client's needs in executing the projects in the scheduled time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.1.1 Increasing Demand For Project Logistics From Renewable Energy Projects
4.2.1.2 Increasing Investments In Infrastructure
4.2.2 Restraints
4.2.2.1 High Initial Capital Investment
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, Etc.)
4.7 Spotlight - Role of Multimodal Transport in Project Cargo
4.8 Insights - Retail Oil and Gas Logistics Sector
4.9 Review and Commentary on Heavy and Large Dimension Shipments
4.10 Focus on the Prefabrication Industry - Role of Project Logistics Companies in Transportation
4.11 Insights into Customized Trailer Manufacturers for Moving Heavy Cargo
4.12 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Forwarding
5.1.3 Inventory Management and Warehousing
5.1.4 Other Value-added Services
5.2 End User
5.2.1 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.2 Energy and Power
5.2.3 Construction
5.2.4 Manufacturing
5.2.5 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.2 Americas
5.3.3 Europe
5.3.4 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Rhenus Logistics
6.2.2 Bollore Logistics
6.2.3 Agility Logistics
6.2.4 EMO Trans
6.2.5 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.6 Kuehne + Nagel International AG
6.2.7 C.H. Robinson Worldwide Inc.
6.2.8 Ceva Logistics
6.2.9 NMT Global Project Logistics
6.2.10 Rohlig Logistics
6.2.11 Ryder System Inc.
6.2.12 Expeditors International of Washington Inc.
6.2.13 Megalift Sdn Bhd
6.2.14 Dako Worldwide Transport GmbH
6.2.15 CKB Logistics Group
6.2.16 SAL Heavy Lift GmbH
6.2.17 DB Schenker
6.2.18 Kerry Logistics
6.2.19 Deutsche Post DHL*
6.3 Other Players in the Market
6.3.1 FLS Transportation Services, Crowley Logistics, Highland Forwarding Inc., Kinetix International Logistics, Cole International Inc., Hisiang Logistics Co. Ltd, Sea Cargo Air Cargo Logistics Inc., and Bati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity - Key Countries
8.2 Insights into Capital Flows - Key Countries
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, and Contribution to Economy (Key Countries)
8.4 List of Major Global Projects (Oil and Gas, Construction, Infrastructure Development, Etc.)
8.5 Freight Statistics (Mode, Product Category, Etc.)*

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(運輸)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る