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スペインの貨物・物流市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


SPAIN FREIGHT AND LOGISTICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト スペインの物流産業が拡大している。スペインの経済は近年3%以上の高い成長率を記録していますが、2018年はやや成長が鈍化しており、さらに減速することが予想されます。経済の減速にもかかわら... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト
スペインの物流産業が拡大している。スペインの経済は近年3%以上の高い成長率を記録していますが、2018年はやや成長が鈍化しており、さらに減速することが予想されます。経済の減速にもかかわらず、同国のロジスティクス部門は依然として投資にとって魅力的であり、予測期間を通じて上昇傾向が続くと予想されます。
スペインは、欧州を代表する2つの回廊、地中海回廊と大西洋回廊が循環する地理的に戦略的な場所に位置しています。スペインは、欧州、中南米、北アフリカ、中東の各市場へのゲートウェイとして機能しています。このため、この国はあらゆる輸送手段の物流拠点となっている。
これらの回廊は、近代的で効率的なインフラを通じて欧州地域間の人とモノの移動を促進する欧州横断輸送網(TEN-T)の一部を構成しています。このネットワークは、2030年までに完全に運用される予定です。
地中海回廊は、その経済的・人口的な重要性から、最も重要な貨物輸送ルートの一つです。アルヘシラス港、カルタヘナ港、バレンシア港、タラゴナ港、バルセロナ港を結び、フランス南東部、イタリア北部へと続いているのです。
8,000kmに及ぶ海岸線を持つスペインは、海上貨物輸送においてヨーロッパを代表する国の一つである。また、鉄道網や道路輸送の面でも有数の国である。
電子商取引は、物流業界の主要な推進要因の一つである。スペインにおける電子商取引の売上は250億ユーロ以上で、この分野は15%以上の成長率で伸びています。電子商取引市場の成長は、倉庫・配送部門の需要に拍車をかけています。
マドリードとバルセロナはスペインの2大物流市場であり、多くの企業が主要な物流ルートに集中しています。近年、電子商取引の拡大により、これらの地域では物流スペースの確保が進んでいます。
家計消費と国際貿易の拡大による物流サービスの需要が、同国の物流セクターを牽引しています。


主な市場動向

コールドチェーンロジスティクスは予測期間を通じて高成長が見込まれる

生鮮食品、医薬品などの国内消費の堅調な伸びにより、全国で温度管理された保管庫の需要が高まっています。スペイン冷凍・物流・流通協会によると、北部地域と中部地域が最も冷蔵倉庫のキャパシティが大きい地域であるとのことです。同様に、2018年には中部地方とガリシア地方が最も高い稼働率を目撃したことが確認されています。スペインの冷蔵倉庫の平均稼働率は、2018年に87.4%に達しました。同期間中、冷蔵倉庫の生産高は中部地方が6700万ユーロ、カタルーニャ地方が3300万ユーロと最も高かったことも確認された。

冷蔵倉庫で活躍する企業は、サービス内容を多様化しており、それが売上高の増加につながっています。STEFはコールドチェーンロジスティクスの大手企業のひとつで、スペインを含む欧州の約15カ国に進出しています。電力は冷蔵倉庫会社にとって大きな課題であり、そのコストはサービスコストの30%以上を占めています。各社は、エネルギー価格の最適化を図るため、新冷媒、インテリジェント照明システム、断熱材の改善、ソーラーパネル/風力発電機の設置など、さまざまな戦略を採用し、技術的な投資を行っています。

Improving Cold Storage Equipment in Europe (ICE-E) は、EUのエネルギー・環境政策に基づき、エネルギー効率の高い機器の選択適用により、ヨーロッパの食品冷凍倉庫部門からのエネルギー消費と温室効果ガス排出の削減を目指すEUプロジェクトである。

製造業からの物流サービスに対する需要は、今後ますます高まることが予想される

製造業はスペインの経済に大きく貢献している分野の一つです。医薬品と自動車は、スペインの製造業の主要な輸出品目です。自動車部門は、スペインの主要な経済ドライバーのひとつです。スペインはヨーロッパで第2位、世界では第9位の自動車メーカーで、国内に17の製造工場があります。この部門はスペインの年間輸出の約19%、GDPの約9%を占めています。EUの新しい排ガス規制の導入などにより、スペインの自動車生産台数は若干減少していますが、技術の導入と国際的な需要により、将来的には自動車産業が活性化することが期待されています。

スペインで生産される自動車の80%以上は100カ国以上に輸出されており、最適な物流網の必要性を示唆しています。2018年7月、フランスに拠点を置くGEFCOとスペインのベルジ・ロジスティクスは、スペインにおける完成車物流を強化するため、合弁会社を設立することで提携しました。折半出資の新会社BERGÉ GEFCOは、年間140万台の車両を管理する能力を持ち、300万平方メートル以上の車両倉庫、700台の車両トラック、100台の鉄道貨車、4万平方メートルのワークショップスペースを有しています。

競合他社の状況

スペインの貨物・物流市場はかなり細分化されており、上位5~10社が大きな市場シェアを占めています。スペインの物流部門は、国内企業と国際企業の両方で構成されています。当初、国際企業は国内企業に対して苦戦していたが、状況は変わりつつある。市場の有力企業には、DHL、DB Schenker、Ceva Logistics、DSV、TIBAなどがある。この業界は、ここ数年でかなり統合が進んでおり、今後もさらに進むと予想されます。総合的かつ専門的なロジスティクス・ソリューションに対する需要が高まっています。国内の物流会社は、競争力を維持するために、輸送および倉庫管理システム、ビッグデータ、分析を導入すると予想されます。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式)の提供
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Spain
4.10 Elaboration on E-Commerce Logistics and Courier, Express, and Parcel (CEP) industry in Spain
4.11 Brief on Transport Corridors
4.12 Inisghts on effect of Brexit
4.13 Spotlight on regional logistics markets in Spain

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Others
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 Deutsche Bahn AG (DB Schenker/Transfesa)
6.2.3 XPO Logistics Inc.
6.2.4 Primafrio Sl
6.2.5 Dachser Spain Sa.
6.2.6 Rhenus Logistics
6.2.7 GEFCO SA
6.2.8 DSV A/S
6.2.9 Kuehne + Nagel International AG
6.2.10 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.11 Asta Logistik Grupo
6.2.12 TIBA
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Compania de Distribucion Integral Logista Holdings SAU, Compania Logistica Acotral Sa, Transportes J Carrion Sociedad Anonima, Carreras Grupo Logistico Sa., ASECOMEX S.A., Logwin AG, Liberty Cargo, SEUR S.A., ID Logistics, United Parcel Service Inc., FedEx Corporation, Yusen Logistics Co. Ltd., Ceva Logistics, Trasporti Internazionali Transmec s.p.a., Marcotran, STEF, Kerry Logistics Network Limited, Agility Logistics Pvt. Ltd., Berge Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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Summary

Key Highlights
The logistics industry in Spain is expanding. The economy of Spain has witnessed high growth rates of more than 3% in the recent years, however, the growth has slowed down slightly in 2018 and is expected to further slowdown. Despite the economic slowdown, the logistics sector in the country remains attractive to investments and is expected to continue its rising trend through the forecast period.
Spain is located in a strategic geographic location where two of the European leading corridors, Mediterranean and Atlantic corridors circulate. The country acts as a gateway to the markets of Europe, Latin America, North Africa, and the Middle East. This makes the country a logistics hub for all modes of transport.
These corridors form part of the TransEuropean Transport Network (TEN-T) which facilitates the movement of people and goods between European regions via modern, efficient infrastructure. The network is expected to be fully operational by 2030.
The Mediterranean Corridor is one of the most vital freight routes due to its economic and demographic importance. It links the ports of Algeciras, Cartagena, Valencia, Tarragona, and Barcelona and continues into south-east France and on into northern Italy.
With a coastline stretching 8,000 Km, Spain is one of the leading European nations in maritime freight transportation. It is also one of the leading countries in terms of the rail network and road haulage.
E-Commerce is one of the major drivers of the logistics industry. The e-commerce sales in Spain are valued at more than EUR 25 billion and the sector is growing at rates of more than 15%. The growth in the e-commerce market is spurring the demand in warehousing and distribution sector.
Madrid and Barcelona are the two major logistics markets in the country with many companies concentrated along the primary logistics routes. The growth in e-commerce has driven up the take-up of logistics spaces in these areas in recent years.
The demand for logistics services from the growth of household consumption and international trade is driving the logistics sector in the country.


Key Market Trends

Cold Chain Logistics is expected to witness high growth through the forecast period

The strong growth in domestic consumption of perishable goods such as fresh foods, pharmaceutical products, etc. is increasing the demand for temperature-controlled storage across the country. According to the Spanish Association of Refrigeration, Logistics and Distribution, the northern region and the central region are the areas with most cold storage capacity. Similarly, it was observed that the Central region and Galicia witnessed the highest occupancy rate in 2018. The average occupation of cold storage in Spain reached 87.4% in 2018. During the same period, it was also observed that the output of the cold storage was highest in the Central region and Catalonia with EUR 67 million and EUR 33 million respectively.

The companies active in cold storage are diversifying their service offerings which are translating to increase in the turnover of the sector. STEF is one of the major companies in cold chain logistics and the country has a presence in around 15 European nations including Spain. Electricity has been a major challenge for the cold storage companies, the costs of which account for more than 30% of the cost of the service. The companies are adopting different strategies and making technological investments such as new refrigerants, intelligent lighting systems or improvements in insulation, installation of solar panels/wind turbines in order to optimize the price of energy.

Improving Cold Storage Equipment in Europe (ICE-E) is an EU project that aims to reduce energy consumption and greenhouse gas emissions from the European food cold storage sector through application of energy-efficient equipment choices in compliance with the EU’s energy and environmental policies.

Demand for logistics service from manufacturing sector is expected to grow in the future

Manufacturing sector is one of the major contributors of economy in Spain. Pharmaceuticals and automobiles are the primary export commodities from Spain’s manufacturing industry. The automobile sector is among Spain’s primary economic drivers. Spain is the second largest manufacturer of automobiles in Europe and ninth in the world with 17 manufacturing plants installed in the country. The sector accounts for about 19% of Spain’s annual exports and about 9% of the GDP. Even though there is a slight decline in the automobile production in the country mainly owing to the introduction of new EU emissions standards, the adoption of technology and the international demand are expected to boost the sector in the future.

More than 80% of the vehicles manufactured in Spain are exported to over 100 countries, this implies the need for an optimized logistics network. In July 2018, the France based GEFCO and Spanish company Berge Logistics have partnered to establish a joint venture to strengthen finished-vehicle logistics in Spain. The new equally-owned company, BERGÉ GEFCO has the capacity to manage 1.4 million cars annually, with more than 3 million Sq. m of vehicle storage, 700 vehicle trucks, 100 rail wagons and 40,000 Sq. m of workshop space.

Competitive Landscape

The freight and logistics market in Spain is fairly fragmented in nature with top five to ten players accounting for a significant market share. The logistics sector in the country is made up of both domestic and international enterprises. The international companies initially struggled against local companies, however the situation is changing. Some of the prominent players in the market include DHL, DB Schenker, Ceva Logistics, DSV, and TIBA amongst others. The industry has witnessed quite some consolidation in the recent times and is expected to continue further. The demand for integrated and specialized logistics solutions is rising. The logistics companies in the country are expected to adopt transport and warehouse management systems, big data and analytics to remain competitive.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Insights on Intermodal Transportation and Dry Ports
4.9 Brief on Freight Transportation Costs/Freight Rates in Spain
4.10 Elaboration on E-Commerce Logistics and Courier, Express, and Parcel (CEP) industry in Spain
4.11 Brief on Transport Corridors
4.12 Inisghts on effect of Brexit
4.13 Spotlight on regional logistics markets in Spain

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Shipping and Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Others
5.2 BY END USER
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications, Food and Beverage, Pharmaceuticals)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles, including Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements)
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 Deutsche Bahn AG (DB Schenker/Transfesa)
6.2.3 XPO Logistics Inc.
6.2.4 Primafrio Sl
6.2.5 Dachser Spain Sa.
6.2.6 Rhenus Logistics
6.2.7 GEFCO SA
6.2.8 DSV A/S
6.2.9 Kuehne + Nagel International AG
6.2.10 Hellmann Worldwide Logistics
6.2.11 Asta Logistik Grupo
6.2.12 TIBA
6.3 Other companies (Key Information/Overview)
6.3.1 Compania de Distribucion Integral Logista Holdings SAU, Compania Logistica Acotral Sa, Transportes J Carrion Sociedad Anonima, Carreras Grupo Logistico Sa., ASECOMEX S.A., Logwin AG, Liberty Cargo, SEUR S.A., ID Logistics, United Parcel Service Inc., FedEx Corporation, Yusen Logistics Co. Ltd., Ceva Logistics, Trasporti Internazionali Transmec s.p.a., Marcotran, STEF, Kerry Logistics Network Limited, Agility Logistics Pvt. Ltd., Berge Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries
8.7 List of Prospective Clients for Logistics Service Providers

 

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