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世界の航空貨物市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年~2027年)


GLOBAL AIR FREIGHT MARKET – GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECASTS (2022 - 2027)

陸上輸送や船舶輸送が依然として有利な選択肢である一方で、航空輸送は最も迅速で支障のない輸送手段であると考えられています。COVID-19の大流行により、2020年、航空貨物は、世界貿易量の減少、世界経済活動、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

陸上輸送や船舶輸送が依然として有利な選択肢である一方で、航空輸送は最も迅速で支障のない輸送手段であると考えられています。COVID-19の大流行により、2020年、航空貨物は、世界貿易量の減少、世界経済活動、消費者心理の弱体化など、大きな課題に直面しました。しかし、2021年1月に国際航空運送協会(IATA)が発表したデータによると、航空貨物の需要は危機の発生以来初めてCOVID以前(2019年1月)の水準に戻りました。

貨物航空会社は、あらゆるタイプの顧客に対応しようとするため、マルチチャネル販売のアプローチをますます採用するようになっています。ボット、高度に訓練されたスタッフ、予約プラットフォームなど、航空会社はどのような顧客にも簡単に利用できるようにしたいと考えています - もはや航空会社独自のウェブサイト経由の予約だけの場合ではありません。

ヘルスケア製品の航空輸送によるコールドチェーン物流の需要は、各国の政府規制の強化に伴い、厳しさを増しています。

主な市場動向

好調なアフリカの航空貨物産業が市場を牽引

アフリカは新興国を中心とした投資の中心地であり続けており、この上昇気流がアフリカ大陸の航空貨物・物流分野を活性化させると期待されています。天然資源への飢えと新鮮な農産物への欲求は、いくつかの国がアフリカの航空市場に投資するよう促しています。このようなシナリオの変化により、航空業界は、政策立案、インフラ、接続性の面で、統制のとれたアプローチにシフトすることを余儀なくされています。アフリカ連合(AU)による単一アフリカ航空輸送市場(SAATM)の立ち上げからわずか1年後、今日までに27カ国が空を開くための歴史的な協定に調印しました。これは、航空貨物を含む航空分野を自由化するための重要な取り組みとみなされており、アフリカの航空会社にとって、アクセスや接続性の面で計り知れない利益をもたらす可能性があります。現在、アフリカの航空貨物の85%は外国の航空会社によって運ばれており、アフリカの航空会社と協力することはほとんどありません。

ケープタウン空港はサブハブ空港として機能しており、過去3年間で貨物量は飛躍的に伸びています。ケープタウンから南部アフリカ地域への増便は、自動車、電子機器、農産物、その他の生鮮品の貿易の伸びを促進しました。

年間にわたり、航空貨物量は、アジアとの強い生産能力増強と投資連動に支えられてきました。中東の航空会社は、2020年11月の国際貨物量が前年同月比2.2%減となったことを報告した。国際的な接続性の欠如がこの地域の航空貨物の回復を妨げているが、季節調整済みの需要は増加傾向にあることを裏付けている。

電子商取引の成長が航空貨物業界に大きなチャンスをもたらす

電子商取引は、予測期間中、世界全体で14%の成長が見込まれ、航空貨物業界にとって大きなチャンスとなります。航空貨物事業全体の約16%を占める世界の電子商取引業界は、2025年までに2倍以上の4兆4,000億ドルに成長すると予測されています。

一部のグローバルな航空会社は、アマゾン、アリババ、JD.comなどのオンラインショッピング大手が独占してきたドアツードアの配送市場で、より大きなシェアを獲得しようと取り組んでいます。ドバイを拠点とするエミレーツはEmirates Deliversを、ルフトハンザはHeydayを、ブリティッシュ・エアウェイズの親会社IAGはZendaを立ち上げ、当日配達やドアツードアの配達市場でのビジネスチャンスを探っている。

航空貨物業界は、eコマースの成長を利用するのに適した立場にあります。電子商取引を扱うために作られたもので、企業対消費者の国境を越えた電子商取引の約80%が航空便で輸送されています。航空貨物は、高価値に比べ比較的小さな体積またはトン数であるため、電子機器の出荷方法として好まれるようになりました。

競合他社の状況

航空貨物業界は適度に細分化されている。この業界は、世界の複数の地域で事業を展開するいくつかの大手企業によって支配されています。航空貨物輸送サービスに対する需要の高まりは、航空貨物サービスプロバイダーに新たな課題を投げかけています。航空会社は、費用対効果の高いサービスを提供するために、燃料効率の高いソリューションの導入と革新的な技術の導入に注力する必要があります。

ルフトハンザ カーゴのような企業は、独自のeブッキングでデジタル機能に投資しており、また、アプリケーションプログラミングインターフェースでシステム内の在庫へのアクセス性を提供できるよう、他の企業もブッキングを利用できるようにしたいと考えています。

航空貨物業界は最近、規制問題(米中貿易戦争)、反国家的活動、COVID-19の大流行などにより、安全上の懸念から大量のフライトがキャンセルされ、乗客数が減少し、非常に大きな混乱が起きています。経済特区(SEZ)、自由貿易区(FTZ)、保税倉庫は、空港を出入りする貨物のための重要な倉庫のニーズにまもなく対応すると予測される。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Technology Snapshot and Digital Trends
4.7 Spotlight on Key Commodities Transported by Air
4.8 Elaboration on Air Freight Rates
4.9 Spotlight on Heavy Cargo/Project Logistics in the Air Cargo Industry
4.10 Insights into Key Ground Handling Equipment in Airports
4.11 Review and Commentary on Standards and Regulations on the Safe Transport of Dangerous Goods
4.12 Brief on Cold Chain Logistics in the Air Cargo Sector
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Forwarding
5.1.2 Airlines
5.1.3 Mail
5.1.4 Other Services
5.2 By Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 By Carrier Type
5.3.1 Belly Cargo
5.3.2 Freighter
5.4 By Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 Japan
5.4.1.3 India
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.3 Europe
5.4.3.1 United Kingdom
5.4.3.2 Germany
5.4.3.3 France
5.4.3.4 Russia
5.4.3.5 Rest of Europe
5.4.4 Middle East & Africa
5.4.4.1 Saudi Arabia
5.4.4.2 United Arab Emirates
5.4.4.3 Qatar
5.4.4.4 South Africa
5.4.4.5 Rest of Middle East & Africa
5.4.5 Latin America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Mexico
5.4.5.3 Argentina
5.4.5.4 Colombia
5.4.5.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 FedEx (Federal Express) Corporation
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 The Emirates Group
6.2.4 Cathay Pacific Airways Limited
6.2.5 Cargolux Airlines International SA
6.2.6 China Airlines Ltd
6.2.7 Japan Airlines Co. Ltd
6.2.8 Qatar Airways Company QCSC
6.2.9 Deutsche Lufthansa AG
6.2.10 All Nippon Airways Co. Ltd (ANA)
6.2.11 International Consolidated Airlines Group SA
6.2.12 Magma Aviation Limited
6.2.13 Deutsche Post DHL
6.2.14 Kuehne + Nagel International AG
6.2.15 United Airlines
6.2.16 American Airlines
6.2.17 Delta Airlines
6.2.18 Gol Airlines
6.2.19 Azul Airlines
6.2.20 LATAM Airlines
6.2.21 Copa Airlines*
6.3 Other Companies in the Market

7 KEY VENDORS AND SUPPLIERS (AIRCRAFT MANUFACTURERS, TECHNOLOGY PROVIDERS, CARGO HANDLING EQUIPMENT MANUFACTURERS, ETC.) IN AIR CARGO INDUSTRY

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

 

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Summary

While land and ship cargo transportation remain as favourable options, goods transport by air is considered as the quickest and the unhindered mode of transportation. With the COVID-19 pandemic, the air cargo faced significant challenges in 2020, such as fallen global trade volumes, global economic activity and weakening consumer confidence. However, the as per the data releasd by the International Air Transport Association (IATA) in January 2021, the air cargo demand returned to pre-COVID levels (January 2019) for the first time since the onset of the crisis.

Cargo airlines are increasingly embracing multichannel sales approaches as they attempt to cater for all types of customer. Whether its via bots, highly trained staff or booking platforms, carriers want to make themselves easily available to any customer – it’s no longer a case of booking solely via a carrier’s own website.

The demand for cold chain logistics via air freight for healthcare products by air is rigorously increasing along with the ever-tightening government regulation in the countries.

Key Market Trends

Strong African Air Freight Industry Driving the Market

As Africa continues to be an investment hub with several emerging economies, the upward trajectory is expected to catalyze the continent's air cargo and logistics sectors. The hunger for natural resources and desire for fresh produce have been pushing several countries to invest in the African aviation market. This transforming scenario has compelled the industry to shift gears to follow a disciplined approach in terms of policy framing, infrastructure, and connectivity. Just after a year of Single African Air Transport Market's (SAATM) launch by the African Union (AU), 27 countries signed the historic agreement for opening the skies to date. It is regarded as an important initiative for liberalizing the aviation sector, including air cargo, which may offer an immense benefit for African airlines in terms of accessibility and connectivity. Currently, 85% of Africa's air freight is being moved by foreign carriers who rarely collaborate with African carriers.

The Cape Town airport serves as a sub-hub and has seen tremendous growth in cargo volumes over the last three years. The additional flights into the southern African regions from Cape Town have promoted the growth in the trade of automotive, electronics, agricultural, and other perishable products.

Over the year, air cargo volumes have been supported by strong capacity growth and investment linkages with Asia. The Middle Eastern carriers reported a decline of 2.2% in year-on-year international cargo volumes in November 2020. The lack of international connectivity is hampering air cargo recovery in the region, however seasonally adjusted demand is supporting on an upward trend.

E-commerce Growth Creating Great Opportunities for Air Freight Industry

The e-commerce sector is forecasted to grow at 14% globally over the forecasted period creating a great opportunity for the air cargo industry. The global e-commerce industry, which makes up about 16% of the total air cargo business, is projected to grow more than double to USD 4.4 trillion by 2025.

Some global carriers are working to gain a bigger share of the door-to-door delivery market that has been dominated by online shopping giants, such as Amazon, Alibaba, and JD.com. The Dubai-based Emirates launched Emirates Delivers, Lufthansa has Heyday, and British Airways’ parent IAG has Zenda in order to explore the opportunities in the same day delivery and door-to-door delivery market.

The air cargo industry is well-positioned to capitalize on the growth in e-commerce. It is built to handle e-commerce, approximately 80% of business-to-consumer cross-border e-commerce is transported by air. Air cargo has become the preferred way of shipment for electronics due to relatively small volume or tonnage in comparison to high value.

Competitive Landscape

The air freight industry is moderately fragmented in nature. The industry is dominated by some of the major players operating in multiple regions across the world. The growing demand for air freight transportation services has posed new challenges to the air cargo service providers. Airlines need to focus on implementing fuel-efficient solutions and accommodate innovative technologies, to provide cost-effective services.

Companies like Lufthansa Cargo have invested in digital capabilities with their own e-booking, and also want to make their bookings available to others, so that the Application Programming Interface can offer the accessibilty of the inventory in the systems.

The air freight industry has been recently immense disturbed with the recent regulatory disputes (US-China trade war), anti-national activities, and COVID-19 pandemic leading to the cancelation of a huge number of flights due to safety concerns and fall in the number of passengers. Special economic zones (SEZ), free trade zones (FTZ), and the bonded warehouses are projected to cater to significant warehousing needs for the freight moving in and out of the airport shortly.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Government Regulations and Initiatives
4.4 Supply Chain/Value Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Technology Snapshot and Digital Trends
4.7 Spotlight on Key Commodities Transported by Air
4.8 Elaboration on Air Freight Rates
4.9 Spotlight on Heavy Cargo/Project Logistics in the Air Cargo Industry
4.10 Insights into Key Ground Handling Equipment in Airports
4.11 Review and Commentary on Standards and Regulations on the Safe Transport of Dangerous Goods
4.12 Brief on Cold Chain Logistics in the Air Cargo Sector
4.13 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Forwarding
5.1.2 Airlines
5.1.3 Mail
5.1.4 Other Services
5.2 By Destination
5.2.1 Domestic
5.2.2 International
5.3 By Carrier Type
5.3.1 Belly Cargo
5.3.2 Freighter
5.4 By Geography
5.4.1 Asia-Pacific
5.4.1.1 China
5.4.1.2 Japan
5.4.1.3 India
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.2 North America
5.4.2.1 United States
5.4.2.2 Canada
5.4.3 Europe
5.4.3.1 United Kingdom
5.4.3.2 Germany
5.4.3.3 France
5.4.3.4 Russia
5.4.3.5 Rest of Europe
5.4.4 Middle East & Africa
5.4.4.1 Saudi Arabia
5.4.4.2 United Arab Emirates
5.4.4.3 Qatar
5.4.4.4 South Africa
5.4.4.5 Rest of Middle East & Africa
5.4.5 Latin America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Mexico
5.4.5.3 Argentina
5.4.5.4 Colombia
5.4.5.5 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 FedEx (Federal Express) Corporation
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 The Emirates Group
6.2.4 Cathay Pacific Airways Limited
6.2.5 Cargolux Airlines International SA
6.2.6 China Airlines Ltd
6.2.7 Japan Airlines Co. Ltd
6.2.8 Qatar Airways Company QCSC
6.2.9 Deutsche Lufthansa AG
6.2.10 All Nippon Airways Co. Ltd (ANA)
6.2.11 International Consolidated Airlines Group SA
6.2.12 Magma Aviation Limited
6.2.13 Deutsche Post DHL
6.2.14 Kuehne + Nagel International AG
6.2.15 United Airlines
6.2.16 American Airlines
6.2.17 Delta Airlines
6.2.18 Gol Airlines
6.2.19 Azul Airlines
6.2.20 LATAM Airlines
6.2.21 Copa Airlines*
6.3 Other Companies in the Market

7 KEY VENDORS AND SUPPLIERS (AIRCRAFT MANUFACTURERS, TECHNOLOGY PROVIDERS, CARGO HANDLING EQUIPMENT MANUFACTURERS, ETC.) IN AIR CARGO INDUSTRY

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

 

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