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貨物・物流市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

貨物・物流市場は、予測期間中に約5%の年平均成長率で成長すると予測されています。 米中貿易摩擦の影響もあり、世界的に経済成長が鈍化する中、物流業界は依然として活況を呈しています。アジア太平洋地域... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

貨物・物流市場は、予測期間中に約5%の年平均成長率で成長すると予測されています。

米中貿易摩擦の影響もあり、世界的に経済成長が鈍化する中、物流業界は依然として活況を呈しています。アジア太平洋地域の物流は、ASEAN諸国における物流の増加や中国、インドなどの主要経済圏の存在により、急速に成長しています。また、同地域の物流分野に対する政府の支援が厚いことも、業界の成長を後押しする要因となっています。

世界貿易の減速は、消費者心理の悪化により、輸送能力の増加が需要を上回り、航空貨物市場の数量成長率と歩留まり性能に影響を及ぼすと予想されます。鉄道貨物は、インフラ整備と地域の鉄道網の拡張に支えられ、モーダルシフトを推進する輸送ハブの配備が拡大し、牽引力を増すと予想されます。

過去10年間、世界貿易は非常に不安定であり、ごく最近まで、中国とその関連経済圏からの輸出入貨物の力強い伸びによって、基本的な発展が牽引されてきました。

物流のアウトソーシングは、世界の物流業界を特徴付けるトレンドの一つです。ノンコアコンピタンスのアウトソーシングが進む中、ロジスティクスプロバイダーの重要性は著しく高まっています。

バリューチェーン全体の物流業界大手は、技術導入への投資により、業務効率を優先させることが予想されます。運賃マッチング、通関、輸送管理ソリューションにおいて革新的なオンラインソリューションを提供する貨物輸送会社は、顧客体験を向上させ、この分野に変革をもたらすと予想されます。倉庫業界は、国境を越えた電子商取引の出現と統合サプライチェーン・ソリューションに対する需要の高まりにより、プロセスの自動化で大きく変貌を遂げると予想されます。

電子商取引市場の急成長は、電子商取引ロジスティクス・ソリューション・プロバイダー間の競争を激化させるでしょう。注文処理、配送モデル、付加価値サービスにおけるイノベーションにより、ラストワンマイル配送の分野が再構築されると予想されます。

製造業や小売業は、グローバル調達のレベルも、供給する市場の範囲も拡大しています。多くのロジスティクス企業は、顧客の要求の変化に伴い、事業のグローバル化を選択しています。

主な市場動向

アジア太平洋地域が最大のシェアを占めています。

この地域の主要国では、物流プロセスにおける技術的統合が加速している。インドでは、貨物の80%が陸路で移動しており、トラック運送業界は業界をリードする追跡技術を採用し、正確な配送時間の追跡と予測に役立てています。タイでは、IBMとマースクのブロックチェーン・プロジェクトを取り入れ、出荷監視プロセスの合理化を図っています。

アジア域内貿易の増加、製造業の投入資材だけでなく消費者製品の輸入の増加も、アジアの物流を特徴づけています。中国の「一帯一路」構想は、アジアやヨーロッパの市場との統合を目指すとともに、地域の舞台で政治力を発揮するために、地域全体の輸送インフラへの莫大な投資をもたらしています。

その多くは、東西の主要なトレードレーンを経由した欧米向けの貨物である。しかし、ここ数年の傾向として、アジア域内貿易が脚光を浴びてきている。中国、日本、韓国は巨大で近代的なコンテナ港を誇っているが、他のアジア太平洋諸国もコンテナ貨物の需要に対応するため、数十億ドルを投じて港湾の改修を行っている。

電子商取引は物流業界を牽引しています。

Eコマースとデジタルマーケットプレイス現象の台頭により、消費者の購買行動と期待の構図が変化し、消費者は迅速かつ無料の配送と、競争力のある価格を期待するようになった。このような厳しい配送スケジュールは、従来のロジスティクスやサプライチェーンのモデルに課題をもたらし、企業は現在、消費者が今求めている低コストでオンデマンドの配送サービスを提供するための戦略の調整を余儀なくされています。この指数関数的な成長と需要は、間違いなく物流・輸送業界に影響を及ぼし、企業は増大する量と配送への期待に対応する必要があります。

競合他社の状況

貨物輸送とロジスティクスの市場は、上位5社が業界で50%以上のシェアを占めているため、連結されています。電子商取引分野の増加、アジア太平洋地域やその他の新興国におけるインフラ整備の進展が物流・貨物分野の需要を押し上げるため、予測期間中に市場はさらに成長すると予想されます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID - 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications and Pharmaceuticals)
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 US
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 UK
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Vietnam
5.3.3.5 Indonesia
5.3.3.6 Philippines
5.3.3.7 Rest of Asia Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Argentina
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Columbia
5.3.4.4 Chile
5.3.4.5 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 UAE
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Qatar
5.3.5.4 Nigeria
5.3.5.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 XPO Logistics
6.2.2 UPS
6.2.3 DHL
6.2.4 J.B. Hunt Transport Services
6.2.5 C.H. Robinson
6.2.6 Ryder Supply Chain Solutions
6.2.7 Expeditors
6.2.8 Penske Logistics
6.2.9 Lineage Logistics
6.2.10 FedEx
6.2.11 Kuehne + Nagel
6.2.12 Geodis
6.2.13 Ceva Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Freight and Logistics Market are estimated to grow at a CAGR of approximately 5% during the forecast period.

Amidst a slowdown in global economic growth, in part caused by trade tensions between the US and China, the logistics industry remains buoyant. Asia pacific logistics industry growing rapidly due to the increasing logistics in the ASEAN countries and the presence of major economies like China and India. Additionally, the high government support for the logistics sector in the region is also a factor boosting the industry growth.

The slowdown in world trade is expected to hit the air the cargo market's volume growth and yield performance, as freight capacity growth is expected to outstrip demand due to weakened consumer confidence. Rail freight is expected to gain traction, supported by infrastructure development and regional rail network expansion with the increased deployment of transfer hubs powering inter-modal transportation.

World trade has been very volatile over the past decade, with underlying development being driven – until very recently – by strong growth of export and import traffic from China and related economies.

The outsourcing of logistics has been one of the defining trends of the global logistics industry. The logistics provider’s importance has risen considerably with the ongoing trend towards outsourcing non-core competences

Logistics industry majors across the value chain are expected to prioritize operational efficiencies, with investments in technology adoption. Freight forwarders that offer innovative online solution offerings in freight matching, custom brokerage, and transportation management solutions are expected to transform the segment with enhanced customer experience. The warehousing industry is expected to transform significantly with process automation due to the emergence of cross-border eCommerce and increasing demand for integrated supply chain solutions.

Rapid growth in the eCommerce market would intensify competition among eCommerce logistics solution providers. Innovation in order fulfillment, delivery models, and value-added services is expected to reshape the last-mile delivery segment.

Manufacturers and retailers have increased both the level of global sourcing and the scope of the markets that they supply. Many logistics companies have chosen to globalise their operations in line with the changing requirements of their clients.

Key Market Trends

Asia Pacific holds the largest share in the market:

Leading countries in the region are observing faster technological integration in the logistics process. In India, 80% of freight moves by road, and the trucking industry is adopting industry-leading tracking technology to help trace and predict the exact delivery times. Thailand is incorporating IBM and Maersk’s blockchain project to streamline its shipment monitoring processes.

Increasing intra-Asian trade, along with a growing increase in imports not only for manufacturing inputs but also consumer products, characterizes Asian logistics. China’s Belt and Road Initiative has led to huge investment in transport infrastructure across the region as it seeks to integrate with Asian and European markets, as well as exert political muscle on the regional stage.

Most of the cargo is destined for the US and Europe via the main East-West trade lanes. However, the trend of the last few years has been the rise to prominence of intra-Asia trade. Although countries such as China, Japan, and South Korea boast huge, modern container ports, other Asia Pacific nations are spending billions on upgrades to keep up with the demand for containerised goods.

E-Commerce is driving the logistics Industry:

The rise of e-commerce and the digital marketplace phenomenon has changed the composition of consumer buying behavior and expectations, as consumers now expect fast, free shipping, and competitive pricing. This demanding delivery schedule challenges traditional logistics and supply chain models, and companies are now forced to adjust their strategies to provide the low-cost and on-demand delivery service that consumers now demand. E-commerce represents a growing share of the retail market, This exponential growth and demand will undoubtedly impact the logistics and transportation industry as companies will need to be prepared to manage increased volume and delivery expectations.

Competitive Landscape

The Freight and Logistics market is Consolidated due to the top 5 companies hold more than 50% market share in the industry. The market is expected to grow further during the forecast period as there is an increase in the E-commerce sector and growing infrastructure across the Asia Pacific region and other emerging countries would push the demand for the logistics and freight sector.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID - 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value-added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
5.2.6 Other End Users (Telecommunications and Pharmaceuticals)
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 US
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 UK
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Vietnam
5.3.3.5 Indonesia
5.3.3.6 Philippines
5.3.3.7 Rest of Asia Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Argentina
5.3.4.2 Brazil
5.3.4.3 Columbia
5.3.4.4 Chile
5.3.4.5 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 UAE
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Qatar
5.3.5.4 Nigeria
5.3.5.5 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 XPO Logistics
6.2.2 UPS
6.2.3 DHL
6.2.4 J.B. Hunt Transport Services
6.2.5 C.H. Robinson
6.2.6 Ryder Supply Chain Solutions
6.2.7 Expeditors
6.2.8 Penske Logistics
6.2.9 Lineage Logistics
6.2.10 FedEx
6.2.11 Kuehne + Nagel
6.2.12 Geodis
6.2.13 Ceva Logistics*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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