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チェコ共和国の貨物・ロジスティクス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Czech Republic Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

チェコ共和国の経済成長は、主に個人消費の増加と交通インフラの改善によってもたらされています。物資の移動に関わる物流活動、すなわち主に輸送が、同国の物流コストの約38%を占めています。さらに、同国の地... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

チェコ共和国の経済成長は、主に個人消費の増加と交通インフラの改善によってもたらされています。物資の移動に関わる物流活動、すなわち主に輸送が、同国の物流コストの約38%を占めています。さらに、同国の地理的な位置はヨーロッパ諸国との貿易に有利であり、労働コストの低さから外国人投資家の誘致に役立ち、また、現在の国内市場の成長ダイナミクスはいくつかの機会を提供しています。ある調査によると、50%以上の企業が、この業界はサプライチェーンにおける低コストを示していると表明している。チェコ経済の充実に貢献する長期的な重要要因は、労働組合、政府、企業の建設的なパートナーシップである。

チェコは、人口1,000人あたり107.5台の自動車を生産しており、自動車生産台数ではトップ15に入る国です。プラハは国内の重要な物流センターですが、プルゼン、ブルノ、オストラバなどの他の都市も重要性を増しています。他のヨーロッパ諸国と比較しても、チェコの地位は妥当なものです。

チェコは、物流業界の熟練した人材に関しては、競争力がある国と見られています。同国の20%もの企業が、この分野の従業員数の増加を記録すると予想しています。2019年上半期、チェコ共和国の工業用ホール・倉庫の空室率は、前年同期比0.7%ポイント増の4.4%となりました。市場に出回っている近代的な工業用スペースのうち、すぐに入居可能なものは合計35万6300平方メートルで、前年同期比30%増だった。同国の物流は、専門家、コンサルタント、投資家など幅広い層に開かれたものになりつつあります。

主な市場動向

地域におけるEコマースの成長

物流分野では、この地域のEコマース産業の成長に伴い、物流サービスの需要が増加しています。チェコでは、国内のEコマースが数年前から記録的なペースで成長しています。2019年、Eショップでのチェコ人の購入は再びこれまでの記録を更新し、総額57億9600万ユーロに達しました。2018年の50億4000万ユーロから前年比15%増で、オンラインショッピングの人気の高まりと、オンラインショップの数の増加の両方に助けられました。

チェコ統計局(CSO)の現在のデータによると、2020年1月のインターネットショップおよび通信販売サービスの小売売上高は、前年同月比16.9%増でした。従来、最も高い成長率を記録したのはオンラインショップであり、家庭用品を扱う店舗の売上も2桁の伸びを示しました。食品だけでなく、その他の小売店でも、例えば家庭用ニーズの分野からの売上増加が報告されています。また、電子商取引のための物流やその他のサービスにおいても、売上の増加が期待できます。

道路貨物輸送の増加

国内の道路貨物輸送は、量的には増加している。この状況は、国内輸送によって救われたり、緩和されたりする部分もある。同国では、ピルゼンで3,960万ユーロをかけて道路を建設するなど、一連の建設活動によって道路ネットワークが拡大している。この道路は、タチョフ地域のD5高速道路へのフィーダーとなるもので、2020年に完成する予定だという。今年最大の道路建設である、ピルゼンからクラトヴィまでのI / 27線に全長6.3kmの道路を11億円で新設する工事現場は、4月29日にŘSDに引き渡されました。業者との契約はすでに締結されていた。

競争状況

チェコの貨物・ロジスティクス市場は競争が激しく、国際的なプレーヤーだけでなく、国内のプレーヤーも多数存在しているため、断片的な市場となっています。この地域の外資系企業は、主にハイエンドで付加価値のある物流サービスを提供しており、地元企業は一般的にコモディティ化した商品の輸送に特化しています。チェコ共和国の国際輸送は、他のEU諸国の輸送業者に大きく奪われており、国内の輸送業者は受注を失っています。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS & INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porters 5 Force Analysis
4.7 Insights on Technological Trends in the Market
4.8 Insights on Ecommerce Industry
4.9 Government Regulations and Initiatives
4.10 Brief on Freight Rates
4.11 Impact of COVID 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value Added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.2.3 Agriculture,Fishing and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments- FMCG Included)
5.2.6 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.7 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 DPDHL
6.2.2 UPS
6.2.3 Duven Beck Logistic Sro
6.2.4 Gefco Czech Republic
6.2.5 Dsv
6.2.6 DB Schenker Logistics
6.2.7 TNT
6.2.8 Dachser
6.2.9 Raben Logistics Czech SRO
6.2.10 NIKA Logistics AS
6.2.11 MOSS Logistics SRO
6.2.12 GW LOGISTICS AS
6.2.13 HodalMayr Logistics Czech Republic
6.2.14 Jipocar Logistics
6.2.15 CEE Logistics
6.2.16 Havi Logistics S.R.O
6.2.17 Rhenus Logistics
6.2.18 Raben Logistics Czech s.r.o.
6.2.19 Yusen Logistics (Czech) Ltd
6.2.20 BC LOGISTICS SRO

7 Market Opportunities and Future Trends

8 Appendix
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics -Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics- Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries

 

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Summary

The economic growth of the Czech Republic is majorly driven by increasing private consumption and improving transport infrastructure. The Logistics activities related to the relocation of goods, i.e, mainly transport, account for approximately 38% of logistics costs in the country. Furthermore, the country's geographical location favors trade with countries in Europe and helps attract foreign investors due to lower labor costs, and the current growth dynamics of the domestic market, which present several opportunities. As per a survey, more than 50% of companies expressed that the industry shows lower costs in the supply chain. A key long-term factor that will contribute to the enrichment of the Czech Republic’s economy is the constructive partnerships between trade unions, the government, and companies.

The country is one of the top 15 car producers by volume, producing 107.5 vehicles per 1,000 people. Prague is the key logistics center in the country but other cities such as Plzen, Brno, and Ostrava are also growing in importance. The position of the Czech Republic is reasonable in comparison with other European countries.

The Czech Republic is seen as a country that has a competitive advantage when it comes to skilled human resources in the logistics industry. As many as 20% of the companies in the country expect to register growth in the number of employees in the sector.In the first half of 2019, the share of vacant industrial halls and warehouses in the Czech Republic rose by 0.7%-point Y-o-Y, to 4.4%. A total of 356,300 square meters of modern industrial space on the market, which was ready for immediate occupancy, was 30% more Y-o-Y. Logistics in the country is becoming open to a wide range of experts, consultants, and investors.

Key Market Trends

Ecommerce Growth in the Region

The logistics sector is witnessing increased demand for logistics services driven by the growing e-commerce industry in the region. Domestic e-commerce has been growing in the Czech Republic at a record pace for several years. In 2019, purchases of Czechs in e-shops again broke the previous record and reached a total value of EUR 5.796 billion. It was a 15% Y-o-Y increase from EUR 5.04 billion in 2018, helped by both the growing popularity of online shopping and the increasing number of online stores.

According to current data from the Czech Statistical Office (CSO), retail sales of internet-shops and mail order services increased by 16.9% Y-o-Y in January 2020. Traditionally, the highest growth rate was recorded by online stores, and sales of stores with household products also grew at a double-digit rate. Higher sales, in addition to food, are also reported by other retailers, for example, from the household needs segment. An increase in sales can also be expected in logistics and other services for e-commerce.

Increase in Road Freight Transport

The domestic road transportation in the country is increasing in terms of volume. The situation is partly saved or alleviated by domestic transport. The country is also witnessing a growth in a road network with a series of construction activities such as the construction of a road for EUR 39.6 million in Pilsen, which is a feeder to the D5 motorway in the Tachov region is expected to complete in 2020. The construction site for its largest road construction this year, a new 6.3-kilometer-long road on the I / 27 line from Pilsen to Klatovy for 1.1 billion, was handed over to ŘSD on April 29. The contract with the supplier was already signed.

Competitive Landscape

The Czech Republic Freight and Logistics market is competitive and fragmented with the presence of many local as well as international players. The foreign companies in the region are mainly responsible for providing high-end, value-adding logistics services in the country, whilst local companies typically specialize in the commoditized transport of goods. International transport in the Czech Republic is significantly taken over by carriers from other European Union countries and domestic transport companies, thus, lose orders.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS & INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porters 5 Force Analysis
4.7 Insights on Technological Trends in the Market
4.8 Insights on Ecommerce Industry
4.9 Government Regulations and Initiatives
4.10 Brief on Freight Rates
4.11 Impact of COVID 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Inland Water
5.1.1.3 Air
5.1.1.4 Rail
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Value Added Services and Other Functions
5.2 By End User
5.2.1 Manufacturing and Automotive
5.2.2 Oil and Gas, Mining and Quarrying
5.2.3 Agriculture,Fishing and Forestry
5.2.4 Construction
5.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments- FMCG Included)
5.2.6 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.7 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 DPDHL
6.2.2 UPS
6.2.3 Duven Beck Logistic Sro
6.2.4 Gefco Czech Republic
6.2.5 Dsv
6.2.6 DB Schenker Logistics
6.2.7 TNT
6.2.8 Dachser
6.2.9 Raben Logistics Czech SRO
6.2.10 NIKA Logistics AS
6.2.11 MOSS Logistics SRO
6.2.12 GW LOGISTICS AS
6.2.13 HodalMayr Logistics Czech Republic
6.2.14 Jipocar Logistics
6.2.15 CEE Logistics
6.2.16 Havi Logistics S.R.O
6.2.17 Rhenus Logistics
6.2.18 Raben Logistics Czech s.r.o.
6.2.19 Yusen Logistics (Czech) Ltd
6.2.20 BC LOGISTICS SRO

7 Market Opportunities and Future Trends

8 Appendix
8.1 GDP Distribution, by Activity
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Economic Statistics -Transport and Storage Sector, Contribution to Economy
8.4 External Trade Statistics- Export and Import, by Product
8.5 Insights on Key Export Destinations
8.6 Insights on Key Import Origin Countries

 

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