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中国の貨物・物流市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


China Freight and Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国の貨物・物流市場は過去数年間から一定の上昇を続けており、予測期間中はCAGR6%以上で成長すると予想されています。輸送、政府の規制、倉庫・貯蔵、ITサポート、インフラなどの要因が、中国物流業界の成長に... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中国の貨物・物流市場は過去数年間から一定の上昇を続けており、予測期間中はCAGR6%以上で成長すると予想されています。輸送、政府の規制、倉庫・貯蔵、ITサポート、インフラなどの要因が、中国物流業界の成長に影響を与えると考えられます。2018年の世界のロジスティクス市場は、アジア太平洋地域が24259億1000万ユーロの市場規模でリードし、中国がこの地域の最大の貢献者であることから、この業界の将来性は有望であると考えられます。

主な市場動向

世界最大のロジスティクス市場

世界経済が拡大を続ける中、世界の物流業界は、生産サイクルにおける産業間のスムーズな輸送や、消費者への完成品の配送など、機能横断的な重要な役割を果たし続けています。現在、中国の物流市場はアジア太平洋地域だけでなく、世界でも最大の市場規模を誇っており、今後もさらに拡大することが予想されます。この成長傾向を促進するために、中国政府は将来の明確な目標を設定しています。インフラへの大規模な投資や、「ボトルネック物流」の克服を目指した「一帯一路構想(BRI)」の実施により、中国は物流市場だけでなく、物流ソリューション技術の提供でも世界をリードしているのです。Made in ChinaやCreated in Chinaなどの取り組みにより、品質やサービスの面で中国の世界的な評価が刷新されつつあります。2018年、輸出は25%増加し、総額7兆9000億元となりました。また、中国とヨーロッパを結ぶ中国鉄道特急を利用した列車は6,300本で、2017年に比べて72%の増加を記録しました。これらの取り組みは、世界の物流市場でリーダーであり続けたいという中国の強い野心を示しています。

中国のサードパーティロジスティクス(3PL)市場を活性化させる電子商取引業界の活況

中国市場の大きなトレンドとして、海外通販の増加が挙げられます。中国ではインターネットの普及により、海外通販への嗜好が高まっています。消費者はさまざまな通信機器や決済手段を利用できるようになり、オンラインショッピングの仕組みや利点に慣れ親しんできた。また、インターネットの普及により、世界中に新しいオンラインショッピングの場があることが認識されるようになりました。中国では、オンラインショッピングのユーザーベースとオンラインショッピングの総額は、強い成長の勢いを見せています。

2018年、越境EC取引は25%シェアを伸ばし、現在では総額7兆9000億元にも達しています。アリババグループ、JD.com、NetEaseなどのEC企業も、主要な越境EC事業サイトを有しています。このような需要の変化に対応するため、サービスプロバイダーは、サードパーティロジスティクス(3PL)企業という形で、効率的なソリューションを求めているのです。3PLはまた、物流が3PLサービスプロバイダーによって処理されている間、ベンダーがビジネスを促進するために他の活動に集中することを可能にします。中国の3PL業界はまだ成長段階にあり、3PLサービスプロバイダーよりも伝統的な企業がまだ好まれています。2018年、中国の3PL市場は2032億米ドルの収益を上げ、さらに10%以上の成長率が見込まれている。

競合他社の状況

中国の貨物・物流市場には多くのプレーヤーが存在し、業界は競争が激しく、かなり細分化されています。市場参加者には、外資系企業、自社物流事業者、中国系運送会社などが含まれます。既存の大手企業には、DB Schenker、UPS、Deutsche Post DHL、FedEx Corp.、郵船ロジスティクス、XPO Logistics、China Ocean, Shipping (Group) Company (COSCO)、Xiamen Xiangyu Group Co.Ltd.、Jizhong Energy、International Logistics Group Co., Ltd.、Sinotrans & CSC Holdings Co., Ltd., S.F. ExpressおよびCEVA Logistics。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Government Regulations and Initiatives
4.3 Technological Trends
4.4 Insights on the E-commerce Industry
4.5 Insights on Logistics Infrastructure Development in China
4.6 Brief on Courier, Express, and Parcel (CEP) market in China (Market Size and Forecast)
4.7 Insights on 3PL market in China (Market Size and Forecast)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Others
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DB Schenker
7.2.2 UPS
7.2.3 Deutsche Post DHL
7.2.4 FedEx Corp.
7.2.5 Yusen (NYK) Logistics
7.2.6 XPO Logistics
7.2.7 China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO)
7.2.8 Xiamen Xiangyu Group Co. Ltd.
7.2.9 Jizhong Energy International Logistics Group Co., Ltd.
7.2.10 Sinotrans & CSC Holdings Co., Ltd.
7.2.11 S.F. Express
7.2.12 CEVA Logistics*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 External Trade Statistics (Detailed exports and imports by product)
9.4 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy

10 DISCLAIMER

 

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Summary

The China freight and logistics market has been on a constant rise since the past few years and is expected to grow at a CAGR of more than 6% during the forecast period. The factors such as transportation, government’s regulation, warehousing and storage, IT supporting and infrastructure are likely to impact the growth of China Logistics industry. With Asia- Pacific region leading the global logistics market in 2018 with market size of 2425.91 billion euros and China being the biggest contributor in the region, the future prospects for the industry are promising.

Key Market Trends

Largest Logistics Market in the World

As the global economy continues to expand, the global logistics industry will continue to play a critical cross-functional role ensuring smooth transport of goods between industries during the production cycle and delivery of finished goods to consumers. Currently the Logistics market in China is the largest in terms of market size not only in Asia- Pacific region but around the world as well and is likely to grow further. To facilitate this growth trend, China's government has set clear goals for the future. By massive investments in infrastructure and the implementation of the Belt and Road Initiative (BRI), which aims at overcoming "bottleneck logistics," China is leading the world not just in the logistics market but also in providing other countries with logistic solutions technologies. The initiatives like Made in China and Created in China are revamping the Chinese global reputation in terms of quality and service. In 2018, the exports increased by 25% to a total of 7.9 trillion yuan. Also 6,300 trains traveled between China and Europe via China Railway Express, marking a 72% increase over 2017. These initiatives show China's strong ambition to remain the leaders in the global logistics market.

Booming E-commerce Industry uplifting the Third-party Logistics (3PL) Market in China

One major trend in the Chinese market is increase in overseas shopping. The preference for overseas shopping is increasing in China due to the increased internet penetration. Consumers have access to various communication devices and payment methods and have become familiar with the mechanics and benefits of shopping online. In addition, the Internet has raised awareness of new online shopping destinations across the globe. Online shopping user base and the total amount of online shopping are showing strong growth momentum in China.

In 2018 the cross-border e-commerce transactions have increased by 25% share and now amount to a total of 7.9 trillion yuan. E-commerce companies like Alibaba Group, JD.com, and NetEase have also some of the major cross-border e-commerce business sites. To adapt to the changing demands, the service providers are going for an efficient solution in the form of Third-party logistics(3PL) companies. 3PL also allows vendors to focus on other activities to promote their business while the logistics are handled by 3PL service providers. The 3PL industry in China is still in the growing stages with traditional companies still being preferred over 3PL service providers. In 2018 the 3PL market in China generated a revenue of 203.2 billion US$ and is further expected to grow at a rate of over 10%.

Competitive Landscape

The industry is highly competitive and quite fragmented with many players existing in the China’s freight and logistics market. The participants in the market include foreign-owned companies, in-house logistics operations and Chinese-owned transport companies. Some of the existing major players in the market include – DB Schenker, UPS, Deutsche Post DHL, FedEx Corp., Yusen (NYK) Logistics, XPO Logistics, China Ocean, Shipping (Group) Company (COSCO), Xiamen Xiangyu Group Co. Ltd., Jizhong Energy, International Logistics Group Co., Ltd., Sinotrans & CSC Holdings Co., Ltd., S.F. Express and CEVA Logistics.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Government Regulations and Initiatives
4.3 Technological Trends
4.4 Insights on the E-commerce Industry
4.5 Insights on Logistics Infrastructure Development in China
4.6 Brief on Courier, Express, and Parcel (CEP) market in China (Market Size and Forecast)
4.7 Insights on 3PL market in China (Market Size and Forecast)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunities
5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitutes
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Function
6.1.1 Freight Transport
6.1.1.1 Road
6.1.1.2 Inland Water
6.1.1.3 Air
6.1.1.4 Rail
6.1.2 Freight Forwarding
6.1.3 Warehousing
6.1.4 Value-added Services and Others
6.2 By End User
6.2.1 Manufacturing and Automotive
6.2.2 Oil and Gas, Mining, and Quarrying
6.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
6.2.4 Construction
6.2.5 Distributive Trade (Wholesale and Retail Segments - FMCG included)
6.2.6 Other End Users (Telecommunications, Pharmaceuticals, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Concentration Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 DB Schenker
7.2.2 UPS
7.2.3 Deutsche Post DHL
7.2.4 FedEx Corp.
7.2.5 Yusen (NYK) Logistics
7.2.6 XPO Logistics
7.2.7 China Ocean Shipping (Group) Company (COSCO)
7.2.8 Xiamen Xiangyu Group Co. Ltd.
7.2.9 Jizhong Energy International Logistics Group Co., Ltd.
7.2.10 Sinotrans & CSC Holdings Co., Ltd.
7.2.11 S.F. Express
7.2.12 CEVA Logistics*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Macroeconomic Indicators
9.2 Insights on Capital Flows
9.3 External Trade Statistics (Detailed exports and imports by product)
9.4 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy

10 DISCLAIMER

 

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