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ブラジルの運輸・物流市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


BRAZIL FREIGHT AND LOGISTICS MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ブラジルの貨物・物流市場は、2020-2025年の予測期間において、年平均成長率2%超が見込まれています。 主なハイライト ドイツ、オランダ、スウェーデンなど、世界銀行の物流ランキングの上位国を分析すると... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ブラジルの貨物・物流市場は、2020-2025年の予測期間において、年平均成長率2%超が見込まれています。

主なハイライト
ドイツ、オランダ、スウェーデンなど、世界銀行の物流ランキングの上位国を分析すると、ブラジルは物流分野のインフラ不足による課題が残っていることがわかります。ブラジルの場合、依然として高い物流コストと交通安全の欠如がある。
同国における電子商取引の増加や、中国などとの貿易関係の改善により、市場は成長を示している。


乱気流に見舞われたものの、2019年は2020年に向けて大きな飛躍の年となりました。2019年の着実な経済成長により、2020年は輸送貨物の増加だけでなく、輸送分野における技術や機敏性がますます高まり、力強い成長が期待されます。ブラジルの貨物・物流市場では、道路が最大のセグメントであり、市場全体の約60%を占めています。2020年は、2019年12月までに推定102千台が販売された2019年の総販売台数より約20%の成長を記録する可能性があります。つまり、2020年には、ブラジルで約12万台のトラックが登録される可能性があります。トラック販売台数の増加は、需要が増加していることと、同セグメントのプレーヤーが保有台数を増やすために多額の投資を行っていることを示しています。同時に、市場のプレーヤーは、物流プロセスを改善し、コストを削減するための技術に徐々に投資している。

主な市場動向

ブラジルの電子商取引の成長が物流業界を後押し

ブラジルにおける電子商取引の売上高は、2020年には1,060億BRL(246億米ドル)に達し、前年比18%増に相当する見込みです。ブラジル電子商取引協会(ABComm)によると、オンライン販売の平均チケットは310BRL(72米ドル)で、約6800万人の消費者から3億4200万件の注文が入ると予想されています。

マーケットプレイスがEコマースの成長を牽引し、オンライン注文全体の38%を占めると予想されます。スマートフォン経由の購入は、eコマース取引全体の37%を占めると予想されます。

また、マルチチャネルを扱う補完法案148/2019(PLP)が承認され、インターネットでの購入や自宅から近くの商業施設での商品受け取りが可能になり、消費者の生活が便利になることも、この分野にさらに良い影響を与える可能性があります。

ABCommによると、ブラジルでは2020年末までに135.000のeコマース事業者が運営されると推定されています。これらは主に零細・小企業であると予想されます。ABCommの予測によると、2020年はブラジルの電子商取引の売上高が1000億レアルを超える最初の年になると推定されています。また、DHLは、ラテンアメリカの電子商取引は2021年までに22%成長し、メキシコでは25%、ブラジルでは17%増加すると示唆しています。ブラジルの電子商取引の成長は、道路運送事業、リバースロジスティクス、ラストワンマイルデリバリーなどのロジスティクス事業の成長を後押しするものです。

好調なブラジルの国際貿易

2018年のブラジルのGDPの29%を海外貿易が占め、ブラジルは世界25大輸出国・輸入国の一つとなっています。同国には莫大な経済的ポテンシャルがあります。ブラジルは主に農産物・食品(大豆、コーヒー、砂糖、トウモロコシ、肉)、鉱物、石油、航空車両を輸出し、炭化水素、車両、化学品、医薬品、電気・電子製品を輸入しています。ブラジルの主な輸出品は、大豆(13.8%)、石油油(10.5%)、鉄鉱石(8.4%)、化学木材パルプ(3.3%)、油粕とその他の固形残渣(2.8%)で、主な輸入品は石油油(9.9%)、浮体節(5.3%)、トラクターと自動車用部品および付属品(3.2%)、電子集積回路とマイクロアッセンブリ(2.6%)となっています。

主な貿易相手国は、中国、米国、オランダ、ドイツ、メルコスール諸国、EUです。基本財と製造品の輸出は、過去3年間一貫して増加し続けている。

競争環境

この市場は、国内外に多くのプレーヤーが存在し、細分化されています。市場内では健全な競争が行われており、新技術の導入により、新規参入企業との競争がさらに激化する可能性があります。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technology Innovation and its Impact
4.4 Impact of E-commerce Growth on the Market
4.5 Impact of Regulations on the Logistics Sector
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7 Insights on Freight Rates
4.8 Insights on New Freight Corridors in Brazil

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last-mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil and Gas, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing and Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bollore Logistics
6.2.2 Kuehne+ Nagel
6.2.3 Hellmann Logistics
6.2.4 DHL
6.2.5 DB Schenker
6.2.6 CEVA Logistics
6.2.7 Panalpina
6.2.8 Agility
6.2.9 AMTrans Logistics
6.2.10 TBL - Transportes Bertolini Ltda
6.2.11 MRS Logistica
6.2.12 RUMO SA
6.2.13 JSL SA
6.2.14 DC LOGISTICS BRASIL
6.3 List of Other Logistics Players

7 APPENDIX
7.1 GDP Distribution, by Activity
7.2 Insights on Capital Flows in the Market
7.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
7.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The freight and logistics market in Brazil is expected to witness a CAGR of >2% during the forecast period of 2020-2025.

Key Highlights
Brazil is still experiencing challenges due to the lack of infrastructure in the logistics sector, when analyzing the leading countries in the logistics ranking of the world bank, such as Germany, Holland, and Sweden. In the Brazilian case, there are still high logistical costs and a lack of road safety.
The market shows growth due to increasing e-commerce in the country and improving trade relations with China and other countries.


Despite the turbulence, 2019 was a great ramp for 2020. Owing to the steady economic growth in 2019, 2020 is expected to show strong growth in the transport sector, with an increase in the number of cargoes transported, but also with more and more technology and agility in the sector. The road is the largest segment of the freight and logistics market in Brazil, accounting for about 60% of the total market. The year 2020 may register a growth of around 20% over the total sold in 2019, in which 102 thousand units were estimated until December 2019. In other words, in 2020, about 120 thousand trucks can be registered in Brazil. The rise in truck sales shows that the demand is increasing and that the players in the segment are heavily investing to increase the fleet size. At the same time, players in the market are gradually investing in technology to improve the logistics process and reduce costs.

Key Market Trends

E-commerce Growth in Brazil Boosting Logistics Industry

E-commerce sales in Brazil should reach BRL 106 billion (USD 24.6 billion) in 2020, the equivalent of 18% growth in relation to last year. According to the Brazilian Electronic Commerce Association (ABComm) the average ticket for online sales will be BRL 310 (USD 72), with 342 million orders placed by approximately 68 million consumers.

Marketplaces are expected to be the main drivers for e-commerce growth, accounting for 38% of all orders placed online. Purchases through smartphones should represent 37% of all e-commerce transactions.

Another factor that may have an even more positive impact on the sector is the approval of the Complementary Bill 148/2019 (PLP), which deals with multichannel and will facilitate the lives of consumers, who will be able to buy over the internet and pick up their products at nearby commercial establishments From home.

According to ABComm, there will be an estimated 135.000 e-commerce businesses operating in Brazil by the end of 2020. These are expected to be mainly micro and small companies. As per the forecast by ABComm, 2020 is estimated to be the first year e-commerce revenue in Brazil will exceed the 100 billion reais. DHL, also suggests that e-commerce in Latin America will grow by 22% by 2021, up by 25% in Mexico and 17% in Brazil. The growth of e-commerce in the country helps boost the growth in logistics operations like road freight segment, reverse logistics and last-mile delivery.

Strong Brazilian International Trade

The foreign trade constituted 29% of Brazil's GDP in 2018, Brazil is among the world's 25 largest exporters and importers. The country has enormous economic potential. Brazil mainly exports agricultural and food products (soy, coffee, sugar, maize, meat), minerals, oil and air vehicles and imports hydrocarbons, vehicles, chemicals, and pharmaceuticals, and electrical and electronic products. Brazil main exports are soybeans (13.8%), petroleum oils (10.5%), iron ores (8.4%), chemical wood pulp (3.3%), and oil-cake and other solid residues (2.8%); while its main imports are petroleum oils (9.9%), floating vassals (5.3%), parts and accessories for tractors and motor vehicles (3.2%), and electronic integrated circuits and micro-assemblies (2.6%).

The country's main trade partners are China, the United States, the Netherlands, Germany, the countries of Mercosur, and the EU. Exports of basic goods and manufactured products have been constantly increasing for the past three years.

Competitive Landscape

The market studied is fragmented with the presence of many international and domestic players. There is a healthy rivalry within the market and with new technology being integrated in the market the competition from new and emerging players may further increase.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Technology Innovation and its Impact
4.4 Impact of E-commerce Growth on the Market
4.5 Impact of Regulations on the Logistics Sector
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.7 Insights on Freight Rates
4.8 Insights on New Freight Corridors in Brazil

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY FUNCTION
5.1.1 Freight Transport
5.1.1.1 Road
5.1.1.2 Rail
5.1.1.3 Sea and Inland
5.1.1.4 Air
5.1.2 Freight Forwarding
5.1.3 Warehousing
5.1.4 Courier, Express, and Parcel
5.1.5 Value-added Services
5.1.6 Cold Chain Logistics, Last-mile Logistics, Return Logistics, and Other Emerging Areas
5.2 BY END USER
5.2.1 Construction
5.2.2 Oil and Gas, and Quarrying
5.2.3 Agriculture, Fishing, and Forestry
5.2.4 Manufacturing and Automotive
5.2.5 Distributive Trade
5.2.6 Other End Users (Pharmaceutical and Healthcare)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Bollore Logistics
6.2.2 Kuehne+ Nagel
6.2.3 Hellmann Logistics
6.2.4 DHL
6.2.5 DB Schenker
6.2.6 CEVA Logistics
6.2.7 Panalpina
6.2.8 Agility
6.2.9 AMTrans Logistics
6.2.10 TBL - Transportes Bertolini Ltda
6.2.11 MRS Logistica
6.2.12 RUMO SA
6.2.13 JSL SA
6.2.14 DC LOGISTICS BRASIL
6.3 List of Other Logistics Players

7 APPENDIX
7.1 GDP Distribution, by Activity
7.2 Insights on Capital Flows in the Market
7.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to Economy
7.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product

8 DISCLAIMER

 

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