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鉄道車両市場:コンポーネント別、製品タイプ別(機関車、高速輸送車、客車、ワゴン)、機関車技術別(従来型、ターボチャージャー)、用途別(旅客輸送、貨物輸送)、地域別 - 2030年までの世界予測


Rolling Stock Market by Component, Product Type (Locomotives, Rapid Transits, Coaches, & Wagons), Locomotive Technology (Conventional & Turbocharged), Application (Passenger Transportation & Freight transportation) & Region - Global Forecast to 2030

世界の鉄道車両市場は、金額ベースで2024年に286億米ドルと推定され、2024年から2030年までの年平均成長率は5.8%で、2030年には401億米ドルに達すると予測されている。モノのインターネット(Internet of Things... もっと見る

 

 

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2024年8月20日 US$4,950
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サマリー

世界の鉄道車両市場は、金額ベースで2024年に286億米ドルと推定され、2024年から2030年までの年平均成長率は5.8%で、2030年には401億米ドルに達すると予測されている。モノのインターネット(Internet of Things)、AI(人工知能)、予知保全と運用効率化のためのビッグデータ分析など、高度なデジタル技術の統合といった技術動向が市場成長に影響を与えている。ハイブリッド列車やバッテリー電気列車など、エネルギー効率が高く環境に優しい推進システムの開発は、持続可能性の目標を達成するために勢いを増している。その他の重要な要因は、リアルタイムの監視・診断設備に支えられた自動列車制御・信号システムによる安全性の向上である。さらに、スマート・エンターテインメント・システムの開発、インテリア・デザインの向上、シームレスな接続性により、乗客の快適性と利便性が向上している。これらの技術革新はすべて、性能の向上と運行コストの削減という複合的な効果をもたらすだけでなく、より良い乗客体験を提供し、市場成長にプラスの影響を与えるだろう。
「予測期間中、貨車部門が突出した市場シェアを占める。
貨車は、米国、中国、ロシアなどの国々で大きな需要があり、その理由は、買い替え需要と物流部門の力強い成長である。貨車市場は、ケミカル・タンク貨車、圧力タンク貨車、カーキャリア貨車、ローローダー・コンテナ貨車など、技術的に進歩した特注貨車の利用可能性によって急成長している。インド鉄道によると、2024年5月の国内輸送会社の貨物輸送量は1億3,916万トンであった。これは2023年5月に達成された134.16トンの積載量より3.6%多い。また、米国鉄道協会によると、コンテナやトレーラーを含む鉄道輸送量は、2023年には2022年比で5%増加する。このように、貨車の需要は、貿易活動の増加により、予測期間中に成長するだろう。
"機関車技術別では、従来型機関車が鉄道車両市場で最大のシェアを占めている。"
世界的には、鉄道電化のトレンドにより、電気機関車や電気ディーゼル機関車の需要が増加すると予想される。中国、インド、日本、米国、ドイツなどの国々はディーゼル機関車の生産を禁止している。例えば、カリフォルニア州大気資源委員会(CARB)は4月、カリフォルニア州でのディーゼル機関車の運行を禁止する規制を承認し、この規則は2024年1月1日に発効した。このような規制は、従来型機関車市場に適用される。加えて、発展途上国における鉄道インフラの継続的な進歩・近代化により、機関車に対する堅牢で費用対効果の高いソリューションが必要とされている。また、燃料効率の改善、排出ガスの低減、出力の増大など、従来型機関車技術の進歩は、鉄道事業者にとって魅力的な選択肢となっている。
「北米地域はワゴン部門で大きなシェアを占めている。
北米の鉄道車両市場における貨車セグメントは、製造業、農業、鉱業などの産業が貨物の大量輸送を鉄道に依存しているため、この大陸では貨物の移動に対する需要が高いこと、大量の異なる種類の貨物を扱う必要があるため、電子商取引ビジネスや国際貿易から貨車の需要が高まっていることなど、いくつかの重要な要因によって成長している。米国の貨物鉄道は、長距離トンマイルの約40%を占め、他のどの輸送手段よりも多い。鉄道会社はインフラ改修に投資している。その結果、鉄道網の効率が向上し、輸送能力が高まる。連邦道路局は、2040年には米国の総貨物輸送量が251億トンに増加すると予測している。2024年4月現在、米国の鉄道貨物車の輸出額は5,720万米ドル、輸入額は3,333万米ドルに達し、貿易収支は2,400万米ドルを維持している。さらに、新たな規制によってエネルギー効率が高く環境に優しい貨車が奨励されるなど、より環境に優しい技術を求める動きが再び活発化している。
さらに、鉄道テレマティクスは、運行効率、安全性、資産管理を向上させることで、北米の鉄道車両市場に大きな影響を与えている。GPS追跡、リアルタイムのデータ分析、無線通信を通じて、テレマティクス・システムは正確な位置追跡、状態監視、予測的車両保守を提供する。鉄道事業者が競争上の優位性と卓越した運行のためにこれらの利点を活用しようとしているため、鉄道車両にこれらの先端技術が統合され、需要が高まっている。これらすべての要因が相まって、市場のワゴン・セグメントの革新と成長が促進されている。
この市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、マーケティング責任者、その他の革新・技術責任者、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施した。
- 企業タイプ別OEM:40%、Tier I:41%、Tier II:19%、
- 役職別Cレベル幹部 - 23%、取締役 - 42%、その他 - 35
- 地域別北米-20%、欧州-24%、アジア・オセアニア-36%、MEA-15%、RoW-5
鉄道車両市場は、CRRC Corporation Limited(中国)、Siemens AG(ドイツ)、Alstom SA(フランス)、Stadler Rail AG(スイス)、Wabtec Corporation(米国)などの主要企業で構成されている。
調査範囲
車軸、ホイールセット、牽引モーター、旅客情報システム、空調システム、補助動力システム、列車制御システム、ブレーキ、バッフルギア、連結器、ギアボックス)、地域別(北米、欧州、アジア・オセアニア、中東・アフリカ、その他の地域)。また、鉄道車両市場のエコシステム主要企業の競争環境と企業プロファイルもカバーしています。

レポートの主な利点
本調査には、市場における主要企業の詳細な競合分析も含まれており、企業プロフィール、製品や事業の提供、最近の動向、主要な市場戦略に関する主要な見解も掲載しています。
本レポートは、鉄道車両市場全体とサブセグメントの収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、自社のビジネスをより良く位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、利害関係者が市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供します:
- 主要推進要因(交通渋滞緩和を目的とした鉄道ベースの公共交通機関に対する嗜好の高まり、エネルギー効率の高い輸送に対する需要の高まり、快適性と安全性に対する需要の高まり、鉄道網の電化の進展、貨物輸送に対する需要の高まり)、阻害要因(既存の鉄道車両の改修、資本集約的な鉄道車両)、機会(鉄道産業におけるビッグデータの応用、産業・鉱業活動の増加、水素燃料電池機関車の開発、バッテリー駆動列車の開発、ディーゼル電気列車の改造)、課題(高いオーバーホール・メンテナンス費用、高額の研究開発投資の必要性)。
- 製品開発/イノベーション:鉄道車両市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の鉄道車両市場を分析しています。
- 市場の多様化:鉄道車両市場における新製品&サービス、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
- 競争力の評価:CRRC Corporation Limited (中国)、Siemens AG (ドイツ)、Alstom SA (フランス)、Stadler Rail AG (スイス)、Wabtec Corporation (米国) などの鉄道車両市場における主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス提供などを詳細に評価しています。当レポートはまた、ハイブリッド鉄道市場、自律走行鉄道市場などの隣接レポートの脈拍を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報をステークホルダーに提供します。

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目次

1 はじめに
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.2.1 包含と除外 30
1.3 調査範囲 32
1.3.1 対象市場 32
1.3.2 考慮した年数 33
1.4 通貨
1.5 単位 34
1.6 利害関係者 34
1.7 変化のまとめ 34
2 調査方法 36
2.1 調査データ 36
2.1.1 二次データ 37
2.1.1.1 二次資料 38
2.1.1.2 二次資料からの主要データ 39
2.1.2 一次データ 39
2.1.2.1 一次調査参加者 40
2.1.2.2 一次資料からの主要データ 40
2.1.2.3 一次インタビューの内訳 41
2.1.2.4 一次調査の主な目的 41
2.2 市場規模の推定 41
2.2.1 ボトムアップアプローチ 43
2.2.2 トップダウンアプローチ 43
2.3 データの三角測量 45
2.4 要因分析 47
2.5 リサーチの前提 47
2.6 研究の限界 48
2.7 リスク評価 49
3 エグゼクティブ・サマリー 50
4 プレミアム・インサイト 53
4.1 鉄道車両市場におけるプレーヤーにとっての魅力的な機会 53
4.2 鉄道車両市場:製品タイプ別 54
4.3 鉄道車両市場:用途別 54
4.4 鉄道車両市場:機関車技術別 55
4.5 鉄道車両市場:地域別 55
5 市場の概要
5.1 はじめに 56
5.2 市場のダイナミクス 57
5.2.1 推進要因 57
5.2.1.1 交通渋滞の緩和への注力 57
5.2.1.2 エネルギー効率の高い輸送に対する消費者の嗜好 58
5.2.1.3 旅客の快適性を高めるための先進的鉄道車両技術の開発 59
5.2.1.4 鉄道網の電化の進展 59
5.2.1.5 貨物輸送需要の増加 60
5.2.2 抑制要因 61
5.2.2.1 新規調達の妨げとなる既存車両の改修 61
5.2.2.2 鉄道車両の資本集約的性質 62
5.2.3 機会 62
5.2.3.1 鉄道インフラにおけるビッグデータ分析の普及 62
5.2.3.2 工業・鉱業活動の急増 62
5.2.3.3 水素燃料電池機関車へのシフト 63
5.2.3.4 バッテリー駆動列車の需要増加 64
5.2.3.5 ディーゼル電気機関車の改造 65
5.2.4 課題 65
5.2.4.1 高いオーバーホール・メンテナンス費用 65
5.2.4.2 大規模な研究開発投資の必要性 65
5.3 顧客ビジネスに影響を与えるトレンドと混乱 67
5.4 価格分析 68
5.4.1 主要企業の平均販売価格動向 68
5.4.2 平均販売価格動向(製品タイプ別) 69
5.4.3 平均販売価格動向(地域別) 70
5.5 エコシステム分析 71
5.6 サプライチェーン分析 73
5.6.1 原材料供給業者と部品供給業者 74
5.6.2 相手先商標製品メーカー 74
5.6.3 事業者及びエンドユーザー 74
5.7 ユースケース分析 75
5.7.1 ビッグアナログデータの価値発掘のベンチマークを設定するCRC 75
5.7.2 golinc-mモジュールは遠隔状態監視の後付けを可能にする 75
5.7.3 モノレール・システムが韓国の大都市の交通渋滞を緩和する 76
5.7.4 水素鉄道プロジェクトがスコットランド政府のネットゼロ目標達成を支援 76
5.7.5 フレイトライナー、低炭素燃料でネットゼロへシフト 77
5.8 特許分析 78

5.9 技術分析 82
5.9.1 主要技術 82
5.9.1.1 回生ブレーキ 82
5.9.1.2 自律走行列車 83
5.9.1.3 トライモードトレイン 84
5.9.1.4 傾斜電車 85
5.9.2 補完技術 86
5.9.2.1 列車制御・管理システム 86
5.9.2.2 衝突回避システム 87
5.9.3 隣接技術 87
5.9.3.1 デジタル化 87
5.9.3.2 ビッグデータ分析 88
5.9.3.3 電車のインターネット化 89
5.10 投資と資金調達のシナリオ
5.11 資金調達(用途別) 92
5.12 鉄道車両市場におけるAI/GEN AIの影響 93
5.13 貿易分析 94
5.14 関税と規制の状況 97
5.14.1 関税分析 97
5.14.2 規制機関、政府機関
その他の組織 101
5.15 主要会議とイベント(2024~2025年) 104
5.16 主要ステークホルダーと購買基準 104
5.16.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 105
5.16.2 購入基準 106
6 鉄道車両市場:コンポーネント別 107
6.1 導入 107
6.2 列車制御システム 107
6.3 パンタグラフ 108
6.4 車軸 109
6.5 輪軸 109
6.6 牽引モーター 109
6.7 旅客情報システム 110
6.8 ブレーキ 110
6.9 空調システム 110
6.10 補助電源システム 110
6.11 ギアボックス 111
6.12 バッフルギア 111
6.13 カプラー 111

7 鉄道車両市場:機関車技術別 112
7.1 はじめに 113
7.2 従来型機関車 116
7.2.1 技術革新による性能向上が市場を牽引 116
7.3 ターボチャージャー付き機関車 117
7.3.1 排ガス規制への対応が市場を牽引 117
7.4 マグレブ 119
7.4.1 電磁サスペンション 121
7.4.2 エレクトロダイナミック・サスペンション 121
7.4.3 インダクトラック 121
7.5 主要な主要洞察 122
8 鉄道車両市場:製品タイプ別 123
8.1 導入 124
8.2 機関車 126
8.2.1 ディーゼル機関車 128
8.2.1.1 欧州とアジアにおける鉄道網の電化が市場を阻害する 128
8.2.2 電気機関車 130
8.2.2.1 鉄道網の電化投資の増加が市場を牽引 130
8.2.3 電気ディーゼル機関車 131
8.2.3.1 政府と民間セクターの持続可能性への注目が市場を牽引する 131
8.3 快速輸送機関車 133
8.3.1 ディーゼル・マルチプル・ユニット 135
8.3.1.1 特定地域における鉄道電化の非実現可能性が市場を牽引 135
8.3.2 電気式マルチプル・ユニット 137
8.3.2.1 ディーゼル・マルチユニットや機関車に対する大きな利点が市場を牽引 137
8.3.3 ライトレール/路面電車 139
8.3.3.1 従来のバスや自動車に代わるものが市場を牽引する 139
8.3.4 地下鉄/メトロ 141
8.3.4.1 都市交通網への投資が市場を牽引 141
8.3.5 モノレール 142
8.4 コーチ 143
8.4.1 快適な鉄道輸送に対する旅客需要の増加が市場を牽引する 143
8.5 ワゴン 145
8.5.1 物流・製造業における大容量貨物輸送ニーズが市場を牽引 145

8.6 その他 147
8.7 主要な洞察 147
9 鉄道車両市場:用途別 148
9.1 導入 149
9.2 旅客輸送 151
9.2.1 機関車 153
9.2.1.1 電動化へのシフトが市場を牽引 153
9.2.2 客車 154
9.2.2.1 先進安全機能の統合が市場を牽引する 154
9.3 貨物輸送 156
9.3.1 機関車 158
9.3.1.1 運行コストの削減が市場を牽引する 158
9.3.2 貨物車 160
9.3.2.1 貿易・物流産業での幅広い利用が市場を牽引する 160
9.4 主要な洞察 162
10 鉄道車両市場(地域別) 163
10.1 はじめに 164
10.2 アジア・オセアニア 167
10.2.1 マクロ経済見通し 167
10.2.2 高速鉄道プロジェクト 169
10.2.3 軽鉄道プロジェクト 170
10.2.4 高速鉄道/新幹線プロジェクト 170
10.2.5 中国 173
10.2.5.1 新高速鉄道路線の建設が市場を牽引 173
10.2.6 インド 176
10.2.6.1 電化鉄道網の拡大が市場を牽引 176
10.2.7 日本 178
10.2.7.1 鉄道サービスプロバイダーの存在が市場を牽引 178
10.2.8 韓国 181
10.2.8.1 公共交通機関を促進する政府の取り組みが市場を牽引 181
10.2.9 オーストラリア 183
10.2.10 マレーシア 183
10.3 欧州 184
10.3.1 マクロ経済見通し 184
10.3.2 地下鉄/高速鉄道プロジェクト 187
10.3.3 高速鉄道プロジェクト
10.3.4 ドイツ 191
10.3.4.1 鉄道インフラ近代化投資の増加が市場を牽引 191

10.3.5 フランス 193
10.3.5.1 持続可能な輸送に対する政府の補助金とインセンティブが市場を牽引 193
10.3.6 イギリス 195
10.3.6.1 国内鉄道網の継続的な改良が市場を牽引する 195
10.3.7 イタリア 198
10.3.7.1 鉄道網の拡大が市場を牽引 198
10.3.8 スペイン 200
10.3.8.1 大量高速輸送に対する需要の増加が市場を牽引 200
10.3.9 スイス 202
10.3.10 オーストリア 202
10.3.11 スウェーデン 202
10.4 北米 203
10.4.1 マクロ経済見通し 203
10.4.2 高速鉄道/新幹線プロジェクト 205
10.4.3 高速鉄道プロジェクト 205
10.4.4 米国 207
10.4.4.1 既存の交通手段の近代化が市場を牽引 207
10.4.5 メキシコ 210
10.4.5.1 鉄道貨車需要の増加が市場を牽引 210
10.4.6 カナダ 212
10.4.6.1 旅客・貨物輸送需要の急増が市場を牽引 212
10.5 中東・アフリカ 214
10.5.1 マクロ経済見通し 215
10.5.2 地下鉄/モノレール・プロジェクト 216
10.5.3 高速鉄道プロジェクト 216
10.5.4 南アフリカ 219
10.5.4.1 鉄道セクターへの政府投資が市場を牽引 219
10.5.5 アラブ首長国連邦 221
10.5.5.1 鉄道インフラの進歩が市場を牽引 221
10.5.6 エジプト 223
10.5.6.1 活況を呈する観光産業が市場を牽引 223
10.5.7 イラン 225
10.6 その他の地域 225
10.6.1 マクロ経済見通し 225
10.6.2 地下鉄/モノレール・プロジェクト 227
10.6.3 ブラジル 228
10.6.3.1 電気ディーゼル機関車需要の増加が市場を牽引 228
10.6.4 ロシア 231
10.6.4.1 国内貨物輸送の急増が市場を牽引 231
10.6.5 アルゼンチン 233
11 競争環境 234
11.1 はじめに 234
11.2 主要企業の戦略/勝利への権利(2021~2024年) 234
11.3 市場シェア分析、2023年 236
11.4 収益分析、2019-2023 238
11.5 企業評価と財務指標 239
11.5.1 企業評価 239
11.5.2 財務指標 239
11.6 ブランド/製品の比較 240
11.7 企業評価マトリックス:主要企業、2024年 241
11.7.1 スターズ 241
11.7.2 浸透型プレーヤー 241
11.7.3 新興リーダー 241
11.7.4 参加企業 241
11.7.5 企業フットプリント 243
11.7.5.1 企業フットプリント 243
11.7.5.2 アプリケーションのフットプリント 244
11.7.5.3 地域別フットプリント 244
11.8 企業評価マトリクス:新興企業/SM(2024年) 245
11.8.1 進歩的企業 245
11.8.2 反応企業 245
11.8.3 ダイナミックな企業 245
11.8.4 スターティングブロック 246
11.8.5 競争ベンチマーキング 247
11.8.5.1 新興企業/中小企業のリスト 247
11.8.5.2 新興企業/中小企業の競争ベンチマーキング 248
11.9 競争シナリオ 249
11.9.1 製品上市 249
11.9.2 取引 250
11.9.3 拡張 252
11.9.4 その他 254
12 企業プロフィール 256
12.1 主要プレーヤー 256
12.1.1 CRCコーポレーション・リミテッド 256
12.1.1.1 事業概要 256
12.1.1.2 提供製品 257
12.1.1.3 最近の開発状況 259
12.1.1.3.1 製品の上市/開発 259
12.1.1.3.2 取引 262
12.1.1.3.3 その他 263

12.1.1.4 MnMの見解 265
12.1.1.4.1 主要な強み 265
12.1.1.4.2 戦略的選択 265
12.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 265
12.1.2 シーメンスAG 266
12.1.2.1 事業概要 266
12.1.2.2 提供製品 267
12.1.2.3 最近の動向 270
12.1.2.3.1 製品の発売/開発 270
12.1.2.3.2 取引 271
12.1.2.3.3 事業拡大 273
12.1.2.3.4 その他 274
12.1.2.4 MnMの見解 279
12.1.2.4.1 主要な強み 279
12.1.2.4.2 戦略的選択 279
12.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 279
12.1.3 アルストムSA 280
12.1.3.1 事業概要 280
12.1.3.2 提供製品 282
12.1.3.3 最近の動向 283
12.1.3.3.1 製品の発売/開発 283
12.1.3.3.2 取引 284
12.1.3.3.3 事業拡大 287
12.1.3.3.4 その他 288
12.1.3.4 MnMの見解 292
12.1.3.4.1 主要な強み 292
12.1.3.4.2 戦略的選択 293
12.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 293
12.1.4 シュタートラーレールAG 294
12.1.4.1 事業概要 294
12.1.4.2 提供製品 296
12.1.4.3 最近の動向 298
12.1.4.3.1 製品の発売/開発 298
12.1.4.3.2 取引 299
12.1.4.3.3 事業拡大 299
12.1.4.3.4 その他 300
12.1.4.4 MnMの見解 303
12.1.4.4.1 主要な強み 303
12.1.4.4.2 戦略的選択 303
12.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 303

12.1.5 ワブテックコーポレーション 304
12.1.5.1 事業概要 304
12.1.5.2 提供製品 306
12.1.5.3 最近の動向 308
12.1.5.3.1 製品の発売/開発 308
12.1.5.3.2 取引 309
12.1.5.3.3 事業拡大 311
12.1.5.3.4 その他 311
12.1.5.4 MnMの見解 313
12.1.5.4.1 主要な強み 313
12.1.5.4.2 戦略的選択 313
12.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 313
12.1.6 川崎重工業(株314
12.1.6.1 事業概要 314
12.1.6.2 提供製品 315
12.1.6.3 最近の動向 316
12.1.6.3.1 製品の上市・開発 316
12.1.6.3.2 その他 317
12.1.7 カフェグループ 318
12.1.7.1 事業概要 318
12.1.7.2 提供製品 319
12.1.7.3 最近の動向 320
12.1.7.3.1 取引 320
12.1.7.3.2 事業拡大 320
12.1.7.3.3 その他 321
12.1.8 現代ローテム 324
12.1.8.1 事業概要 324
12.1.8.2 提供製品 325
12.1.8.3 最近の動向 326
12.1.8.3.1 製品の発売/開発 326
12.1.8.3.2 取引 326
12.1.8.3.3 その他 326
12.1.9 三菱重工業(株328
12.1.9.1 事業概要 328
12.1.9.2 提供製品 329
12.1.9.3 最近の動向 330
12.1.9.3.1 取引 330
12.1.9.3.2 事業拡大 330
12.1.9.3.3 その他 331

12.1.10 タルゴ 332
12.1.10.1 事業概要 332
12.1.10.2 提供製品 333
12.1.10.3 最近の動向 334
12.1.10.3.1 取引 334
12.1.10.3.2 その他 334
12.1.11 トランスマッシュホールディング 335
12.1.11.1 事業概要 335
12.1.11.2 提供製品 335
12.1.11.3 最近の動向 337
12.1.11.3.1 製品の発売/開発 337
12.1.11.3.2 取引 337
12.1.11.3.3 事業拡大 337
12.1.11.3.4 その他 338
12.1.12 チタガール・レール・システムズ・リミテッド 339
12.1.12.1 事業概要 339
12.1.12.2 提供製品 340
12.1.12.3 最近の動向 341
12.1.12.3.1 製品の発売/開発 341
12.1.12.3.2 取引 341
12.1.12.3.3 その他 342
12.2 その他のプレーヤー 343
12.2.1 東芝 343
12.2.2 日立レール 344
12.2.3 チッタランジャン機関車工場 344
12.2.4 WJIS 345
12.2.5 ストラクトン 345
12.2.6 THALES 346
12.2.7 ドイツ鉄道 347
12.2.8 RHOMBERG SERSA RAIL HOLDING GMBH 347
12.2.9 シナラ・トランスポート・マシーン 348
12.2.10 トリニティ・インダストリーズ・インク349
12.2.11 グリーンブライヤー・カンパニーズ 350
12.2.12 ビー・エム・エル・リミテッド 350
12.2.13 ブレイスウェイト・アンド・カンパニー(インド)リミテッド 350351
12.2.14 ダウォンシス(株352
12.2.15 レール・ヴィカス・ニガム・リミテッド 352

13 マーケットサ ンドマーケッツによる推奨 353
13.1 世界の鉄道車両市場はアジア・オセアニアが支配的 353
13.2 貨物輸送ニーズが貨車需要を牽引 353
13.3 高速で効率的な都市交通への需要が地下鉄/地下鉄市場を押し上げる 354
地下鉄/メトロ 354
13.4 結論 354
14 付録 355
14.1 業界専門家の洞察 355
14.2 ディスカッションガイド 355
14.3 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 359
14.4 カスタマイズオプション 361
14.4.1 企業プロファイルの追加(最大5社) 361
14.4.2 鉄道車両市場、技術別、国レベル
(レポート対象国について) 361
14.4.3 鉄道車両市場:製品タイプ別、国別レベル
(レポート対象国
14.5 関連レポート 361
14.6 著者の詳細 363

 

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Summary

The global rolling stock market, by value, is estimated to be USD 28.6 Billion in 2024 and is projected to reach USD 40.1 Billion by 2030, at a CAGR of 5.8% from 2024 to 2030. Technological trends such as the integration of advanced digital technologies including the Internet of Things, AI (artificial intelligence) and big data analytics for predictive maintenance and operational efficiency are influencing market growth. The development of energy-efficient and environmentally friendly propulsion systems, such as hybrid and battery electric trains, is gaining momentum to meet sustainability goals. Other important factors are improved safety through automated train control and signaling systems supported by real-time monitoring and diagnostic facilities. Further, passenger comfort and convenience are enhanced by developing smart entertainment systems, enhanced interior design, and seamless connectivity. All these innovations have the combined effect of increasing performance and reducing operating costs but also offer a better passenger experience, which will positively impact market growth.
“Wagons segments hold the prominent market share in the forecast period.”
Freight wagons are in large demand in countries such as the US, China, and Russia, because of the demand for replacements and strong growth of the logistics sector. The market for freight wagons is hiked by the availability of technologically advanced, custom-made wagons such as chemical and pressure tank wagons and car-carrier and low-loader container-carrying wagons. According to Indian Railways, the domestic carrier transported 139.16 million tonnes of cargo in May 2024. This is 3.6% more than the loading of 134.16 MT achieved in May 2023. Also, according to the Association of American Railroads, rail traffic, including containers and trailers, is increase by 5% in 2023 compared to 2022. Thus, demand for freight wagons will grow during the forecast period due to increasing trade activity.
“By, Locomotive technology, Conventional locomotive hold the largest market share in rolling stock market.”
Globally, rail electrification trends are expected to increase the demand for electric and electro-diesel locomotives. Countries like China, India, Japan, USA, Germany and other countries ban the production of diesel locomotives. For example, the California Air Resources Board (CARB) approved regulations in April banning the operation of diesel locomotives in California, and the rule went into effect on January 1, 2024. Such regulation will govern the conventional locomotive market. In addition, the continued progress and modernization of railway infrastructure in developing countries creates a need for robust and cost-effective solutions for locomotives. Also, advances in conventional locomotive technology such as improved fuel efficiency, lower emissions and increased power make them an attractive choice for railway operators.
“North America region holds the significant market share in the Wagons segment.”
The wagons segment in the North American rolling stock market is growing due to several key factors such as high demand for the movement of goods on this continent due to the dependence of industries like manufacturing, agriculture, and mining on railways for the bulk movement of goods; demand for wagons gets a boost from the e-commerce business and international trade due to the need to handle large volumes and different types of goods. Freight rail in US accounts for around 40% of long-distance ton-miles more than any other mode of transportation. Railway companies invest in infrastructure renovation. In turn, this increases rail network efficiency and boosts capacity. The Federal Highway Administration forecasts that total US freight movements will rise to 25.1 billion tons in 2040. As of April 2024, US Railway Freight Car exports reached USD 57.2 Mn and imports reached USD 33.3 Mn, maintaining the trade balance at USD 24 Mn. Further, There is again a drive toward greener technologies where new regulations encourage more energy-efficient and eco-friendly wagons.
Moreover, Rail telematics is significantly impacting the railcar market in North America by increasing operational efficiency, safety and asset management. Through GPS tracking, real-time data analysis and wireless communication, telematics systems provide accurate location tracking, condition monitoring and predictive vehicle maintenance. The integration of these advanced technologies into railcars is increasing their demand as rail operators seek to leverage these benefits for competitive advantage and operational excellence. All these factors combined drive innovation and growth in the wagons segment of the market.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Company Type: OEMs - 40%, Tier I - 41%, Tier II - 19%,
• By Designation: C Level Executives - 23%, Directors - 42%, and Others - 35%
• By Region: North America-20%, Europe-24%, Asia Oceania-36%, MEA-15%, RoW-5%
The rolling stock market comprises major companies such CRRC Corporation Limited (China), Siemens AG (Germany), Alstom SA (France), Stadler Rail AG (Switzerland), and Wabtec Corporation (US).
Research Coverage:
The Market Study Covers the Rolling Stock Market By Product Type (locomotives, rapid transit, wagons, coaches, and others), By Locomotive Technology Type (conventional locomotives and turbocharged locomotives), By Application (passenger transportation and freight transportation), By Component (pantographs, axles, wheelsets, traction motors, passenger information systems, air conditioning systems, auxiliary power systems, train control systems, brakes, baffle gears, couplers, and gearboxes), and By Region (North America, Europe, Asia Oceania, Middle East & Africa and the Rest of the World). It also covers the competitive landscape and company profiles of the major rolling stock market ecosystem players.

Key Benefits of the Report
The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall rolling stock market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Rising preference for railway-based public transport aims to alleviate traffic congestion, Rising demand for energy-efficient transport, Increasing demand for comfort and safety, Increasing electrification of railway networks, Rising demand for freight transport), restraints (Refurbishment of existing rolling stock, Capital-intensive rolling stock), opportunities (Big data applications in rail industry, Increase in industrial and mining activities, Development of hydrogen fuel cell locomotives, Development of battery-operated trains, Retrofitting of diesel-electric trains), and challenges (High overhaul and maintenance costs, Requirement of high R&D investments).
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the rolling stock market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the rolling stock market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the rolling stock market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies and service offerings of leading players like CRRC Corporation Limited (China), Siemens AG (Germany), Alstom SA (France), Stadler Rail AG (Switzerland), and Wabtec Corporation (US) among others in the rolling stock market Page 25 of 34 strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the adjacent reports such Hybrid Train Market, Autonomous Train market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 28
1.1 STUDY OBJECTIVES 28
1.2 MARKET DEFINITION 29
1.2.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 30
1.3 STUDY SCOPE 32
1.3.1 MARKETS COVERED 32
1.3.2 YEARS CONSIDERED 33
1.4 CURRENCY CONSIDERED 33
1.5 UNIT CONSIDERED 34
1.6 STAKEHOLDERS 34
1.7 SUMMARY OF CHANGES 34
2 RESEARCH METHODOLOGY 36
2.1 RESEARCH DATA 36
2.1.1 SECONDARY DATA 37
2.1.1.1 Secondary sources 38
2.1.1.2 Key data from secondary sources 39
2.1.2 PRIMARY DATA 39
2.1.2.1 Primary participants 40
2.1.2.2 Key data from primary sources 40
2.1.2.3 Breakdown of primary interviews 41
2.1.2.4 Major objectives of primary research 41
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 41
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 43
2.2.2 TOP-DOWN APPROACH 43
2.3 DATA TRIANGULATION 45
2.4 FACTOR ANALYSIS 47
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 47
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 48
2.7 RISK ASSESSMENT 49
3 EXECUTIVE SUMMARY 50
4 PREMIUM INSIGHTS 53
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN ROLLING STOCK MARKET 53
4.2 ROLLING STOCK MARKET, BY PRODUCT TYPE 54
4.3 ROLLING STOCK MARKET, BY APPLICATION 54
4.4 ROLLING STOCK MARKET, BY LOCOMOTIVE TECHNOLOGY 55
4.5 ROLLING STOCK MARKET, BY REGION 55
5 MARKET OVERVIEW 56
5.1 INTRODUCTION 56
5.2 MARKET DYNAMICS 57
5.2.1 DRIVERS 57
5.2.1.1 Focus on alleviating traffic congestion 57
5.2.1.2 Consumer preference for energy-efficient transportation 58
5.2.1.3 Development of advanced rolling stock technologies to enhance passenger comfort 59
5.2.1.4 Growing electrification of railway networks 59
5.2.1.5 Rising demand for freight transportation 60
5.2.2 RESTRAINTS 61
5.2.2.1 Refurbishment of existing rolling stock to prevent new procurement 61
5.2.2.2 Capital-intensive nature of rolling stock 62
5.2.3 OPPORTUNITIES 62
5.2.3.1 Extensive use of big data analytics in rail infrastructure 62
5.2.3.2 Surge in industrial and mining activities 62
5.2.3.3 Shift toward hydrogen fuel cell locomotives 63
5.2.3.4 Increasing demand for battery-operated trains 64
5.2.3.5 Retrofitting of diesel-electric trains 65
5.2.4 CHALLENGES 65
5.2.4.1 High overhaul and maintenance costs 65
5.2.4.2 Need for substantial R&D investments 65
5.3 TRENDS AND DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 67
5.4 PRICING ANALYSIS 68
5.4.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND OF KEY PLAYERS 68
5.4.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY PRODUCT TYPE 69
5.4.3 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY REGION 70
5.5 ECOSYSTEM ANALYSIS 71
5.6 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 73
5.6.1 RAW MATERIAL PROVIDERS AND COMPONENT SUPPLIERS 74
5.6.2 ORIGINAL EQUIPMENT MANUFACTURERS 74
5.6.3 OPERATORS AND END USERS 74
5.7 USE CASE ANALYSIS 75
5.7.1 CRRC SETS BENCHMARK FOR EXCAVATION OF BIG ANALOG DATA VALUE 75
5.7.2 GOLINC-M MODULES ENABLE RETROFITTING OF REMOTE CONDITION MONITORING 75
5.7.3 MONORAIL SYSTEMS REDUCE TRAFFIC CONGESTION IN KOREAN METROPOLIS 76
5.7.4 HYDROGEN TRAIN PROJECT HELPS SCOTTISH GOVERNMENT ACHIEVE NET ZERO TARGETS 76
5.7.5 FREIGHTLINER SHIFTS TOWARD NET ZERO WITH LOW-CARBON FUEL 77
5.8 PATENT ANALYSIS 78

5.9 TECHNOLOGY ANALYSIS 82
5.9.1 KEY TECHNOLOGIES 82
5.9.1.1 Regenerative Braking 82
5.9.1.2 Autonomous Trains 83
5.9.1.3 Tri-mode Trains 84
5.9.1.4 Tilting Trains 85
5.9.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 86
5.9.2.1 Train Control and Management Systems 86
5.9.2.2 Collision Avoidance Systems 87
5.9.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 87
5.9.3.1 Digitalization 87
5.9.3.2 Big Data Analytics 88
5.9.3.3 Internet of Trains 89
5.10 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 90
5.11 FUNDING, BY APPLICATION 92
5.12 IMPACT OF AI/GEN AI ON ROLLING STOCK MARKET 93
5.13 TRADE ANALYSIS 94
5.14 TARIFF AND REGULATORY LANDSCAPE 97
5.14.1 TARIFF ANALYSIS 97
5.14.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES,
AND OTHER ORGANIZATIONS 101
5.15 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 104
5.16 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 104
5.16.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 105
5.16.2 BUYING CRITERIA 106
6 ROLLING STOCK MARKET, BY COMPONENT 107
6.1 INTRODUCTION 107
6.2 TRAIN CONTROL SYSTEMS 107
6.3 PANTOGRAPHS 108
6.4 AXLES 109
6.5 WHEELSETS 109
6.6 TRACTION MOTORS 109
6.7 PASSENGER INFORMATION SYSTEMS 110
6.8 BRAKES 110
6.9 AIR CONDITIONING SYSTEMS 110
6.10 AUXILIARY POWER SYSTEMS 110
6.11 GEARBOXES 111
6.12 BAFFLE GEARS 111
6.13 COUPLERS 111

7 ROLLING STOCK MARKET, BY LOCOMOTIVE TECHNOLOGY 112
7.1 INTRODUCTION 113
7.2 CONVENTIONAL LOCOMOTIVES 116
7.2.1 IMPROVED PERFORMANCE WITH TECHNOLOGICAL INNOVATIONS TO DRIVE MARKET 116
7.3 TURBOCHARGED LOCOMOTIVES 117
7.3.1 COMPLIANCE WITH EMISSION REGULATIONS TO DRIVE MARKET 117
7.4 MAGLEV 119
7.4.1 ELECTROMAGNETIC SUSPENSION 121
7.4.2 ELECTRODYNAMIC SUSPENSION 121
7.4.3 INDUCTRACK 121
7.5 KEY PRIMARY INSIGHTS 122
8 ROLLING STOCK MARKET, BY PRODUCT TYPE 123
8.1 INTRODUCTION 124
8.2 LOCOMOTIVES 126
8.2.1 DIESEL LOCOMOTIVES 128
8.2.1.1 Electrification of railway networks in Europe and Asia to impede market 128
8.2.2 ELECTRIC LOCOMOTIVES 130
8.2.2.1 Rising investments in electrification of railway networks to drive market 130
8.2.3 ELECTRO-DIESEL LOCOMOTIVES 131
8.2.3.1 Government and private sectors’ focus on sustainability to drive market 131
8.3 RAPID TRANSIT 133
8.3.1 DIESEL MULTIPLE UNITS 135
8.3.1.1 Non-feasibility of railway electrification in specific areas to drive market 135
8.3.2 ELECTRIC MULTIPLE UNITS 137
8.3.2.1 Significant advantages over diesel multiple units and locomotives to drive market 137
8.3.3 LIGHT RAILS/TRAMS 139
8.3.3.1 Push for alternatives to traditional buses and cars to drive market 139
8.3.4 SUBWAYS/METROS 141
8.3.4.1 Investments in urban transportation networks to drive market 141
8.3.5 MONORAILS 142
8.4 COACHES 143
8.4.1 GROWING PASSENGER DEMAND FOR COMFORTABLE RAIL TRANSPORTATION TO DRIVE MARKET 143
8.5 WAGONS 145
8.5.1 NEED FOR HIGH-CAPACITY FREIGHT TRANSPORTATION IN LOGISTICS AND MANUFACTURING INDUSTRIES TO DRIVE MARKET 145

8.6 OTHERS 147
8.7 KEY PRIMARY INSIGHTS 147
9 ROLLING STOCK MARKET, BY APPLICATION 148
9.1 INTRODUCTION 149
9.2 PASSENGER TRANSPORTATION 151
9.2.1 LOCOMOTIVES 153
9.2.1.1 Shift toward electrification to drive market 153
9.2.2 COACHES 154
9.2.2.1 Integration of advanced safety features to drive market 154
9.3 FREIGHT TRANSPORTATION 156
9.3.1 LOCOMOTIVES 158
9.3.1.1 Focus on reducing operational costs to drive market 158
9.3.2 WAGONS 160
9.3.2.1 Extensive use in trade and logistics industries to drive market 160
9.4 KEY PRIMARY INSIGHTS 162
10 ROLLING STOCK MARKET, BY REGION 163
10.1 INTRODUCTION 164
10.2 ASIA OCEANIA 167
10.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 167
10.2.2 RAPID TRANSIT PROJECTS 169
10.2.3 LIGHT RAIL PROJECTS 170
10.2.4 HIGH-SPEED RAIL/BULLET TRAIN PROJECTS 170
10.2.5 CHINA 173
10.2.5.1 Construction of new high-speed rail lines to drive market 173
10.2.6 INDIA 176
10.2.6.1 Focus on expansion of electrified railway network to drive market 176
10.2.7 JAPAN 178
10.2.7.1 Significant presence of rail service providers to drive market 178
10.2.8 SOUTH KOREA 181
10.2.8.1 Government initiatives promoting public transportation to drive market 181
10.2.9 AUSTRALIA 183
10.2.10 MALAYSIA 183
10.3 EUROPE 184
10.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 184
10.3.2 METRO/HIGH-SPEED RAILWAY PROJECTS 187
10.3.3 RAPID TRANSIT PROJECTS 188
10.3.4 GERMANY 191
10.3.4.1 Growing investments in railway infrastructure modernization to drive market 191

10.3.5 FRANCE 193
10.3.5.1 Government subsidies and incentives for sustainable transportation to drive market 193
10.3.6 UK 195
10.3.6.1 Ongoing upgrades of domestic rail networks to drive market 195
10.3.7 ITALY 198
10.3.7.1 Expanding railway networks to drive market 198
10.3.8 SPAIN 200
10.3.8.1 Increasing demand for mass rapid transit to drive market 200
10.3.9 SWITZERLAND 202
10.3.10 AUSTRIA 202
10.3.11 SWEDEN 202
10.4 NORTH AMERICA 203
10.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 203
10.4.2 HIGH-SPEED RAIL/BULLET TRAIN PROJECTS 205
10.4.3 RAPID TRANSIT PROJECTS 205
10.4.4 US 207
10.4.4.1 Modernization of existing transportation modalities to drive market 207
10.4.5 MEXICO 210
10.4.5.1 Rising demand for railroad wagons to drive market 210
10.4.6 CANADA 212
10.4.6.1 Surging demand for passenger and freight transportation to drive market 212
10.5 MIDDLE EAST & AFRICA 214
10.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 215
10.5.2 METRO/MONORAIL PROJECTS 216
10.5.3 RAPID TRANSIT PROJECTS 216
10.5.4 SOUTH AFRICA 219
10.5.4.1 Government investments in railway sector to drive market 219
10.5.5 UAE 221
10.5.5.1 Advances in rail infrastructure to drive market 221
10.5.6 EGYPT 223
10.5.6.1 Booming tourism industry to drive market 223
10.5.7 IRAN 225
10.6 REST OF THE WORLD 225
10.6.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 225
10.6.2 METRO/MONORAIL PROJECTS 227
10.6.3 BRAZIL 228
10.6.3.1 Rising demand for electro-diesel locomotives to drive market 228
10.6.4 RUSSIA 231
10.6.4.1 Surge in domestic freight transportation to drive market 231
10.6.5 ARGENTINA 233
11 COMPETITIVE LANDSCAPE 234
11.1 INTRODUCTION 234
11.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN, 2021–2024 234
11.3 MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 236
11.4 REVENUE ANALYSIS, 2019–2023 238
11.5 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 239
11.5.1 COMPANY VALUATION 239
11.5.2 FINANCIAL METRICS 239
11.6 BRAND/PRODUCT COMPARISON 240
11.7 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2024 241
11.7.1 STARS 241
11.7.2 PERVASIVE PLAYERS 241
11.7.3 EMERGING LEADERS 241
11.7.4 PARTICIPANTS 241
11.7.5 COMPANY FOOTPRINT 243
11.7.5.1 Company footprint 243
11.7.5.2 Application footprint 244
11.7.5.3 Region footprint 244
11.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: START-UPS/SMES, 2024 245
11.8.1 PROGRESSIVE COMPANIES 245
11.8.2 RESPONSIVE COMPANIES 245
11.8.3 DYNAMIC COMPANIES 245
11.8.4 STARTING BLOCKS 246
11.8.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 247
11.8.5.1 List of start-ups/SMEs 247
11.8.5.2 Competitive benchmarking of start-ups/SMEs 248
11.9 COMPETITIVE SCENARIO 249
11.9.1 PRODUCT LAUNCHES 249
11.9.2 DEALS 250
11.9.3 EXPANSIONS 252
11.9.4 OTHERS 254
12 COMPANY PROFILES 256
12.1 KEY PLAYERS 256
12.1.1 CRRC CORPORATION LIMITED 256
12.1.1.1 Business overview 256
12.1.1.2 Products offered 257
12.1.1.3 Recent developments 259
12.1.1.3.1 Product launches/developments 259
12.1.1.3.2 Deals 262
12.1.1.3.3 Others 263

12.1.1.4 MnM view 265
12.1.1.4.1 Key strengths 265
12.1.1.4.2 Strategic choices 265
12.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 265
12.1.2 SIEMENS AG 266
12.1.2.1 Business overview 266
12.1.2.2 Products offered 267
12.1.2.3 Recent developments 270
12.1.2.3.1 Product launches/developments 270
12.1.2.3.2 Deals 271
12.1.2.3.3 Expansions 273
12.1.2.3.4 Others 274
12.1.2.4 MnM view 279
12.1.2.4.1 Key strengths 279
12.1.2.4.2 Strategic choices 279
12.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 279
12.1.3 ALSTOM SA 280
12.1.3.1 Business overview 280
12.1.3.2 Products offered 282
12.1.3.3 Recent developments 283
12.1.3.3.1 Product launches/developments 283
12.1.3.3.2 Deals 284
12.1.3.3.3 Expansions 287
12.1.3.3.4 Others 288
12.1.3.4 MnM view 292
12.1.3.4.1 Key strengths 292
12.1.3.4.2 Strategic choices 293
12.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 293
12.1.4 STADLER RAIL AG 294
12.1.4.1 Business overview 294
12.1.4.2 Products offered 296
12.1.4.3 Recent developments 298
12.1.4.3.1 Product launches/developments 298
12.1.4.3.2 Deals 299
12.1.4.3.3 Expansions 299
12.1.4.3.4 Others 300
12.1.4.4 MnM view 303
12.1.4.4.1 Key strengths 303
12.1.4.4.2 Strategic choices 303
12.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 303

12.1.5 WABTEC CORPORATION 304
12.1.5.1 Business overview 304
12.1.5.2 Products offered 306
12.1.5.3 Recent developments 308
12.1.5.3.1 Product launches/developments 308
12.1.5.3.2 Deals 309
12.1.5.3.3 Expansions 311
12.1.5.3.4 Others 311
12.1.5.4 MnM view 313
12.1.5.4.1 Key strengths 313
12.1.5.4.2 Strategic choices 313
12.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 313
12.1.6 KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES, LTD. 314
12.1.6.1 Business overview 314
12.1.6.2 Products offered 315
12.1.6.3 Recent developments 316
12.1.6.3.1 Product launches/developments 316
12.1.6.3.2 Others 317
12.1.7 CAF GROUP 318
12.1.7.1 Business overview 318
12.1.7.2 Products offered 319
12.1.7.3 Recent developments 320
12.1.7.3.1 Deals 320
12.1.7.3.2 Expansions 320
12.1.7.3.3 Others 321
12.1.8 HYUNDAI ROTEM COMPANY 324
12.1.8.1 Business overview 324
12.1.8.2 Products offered 325
12.1.8.3 Recent developments 326
12.1.8.3.1 Product launches/developments 326
12.1.8.3.2 Deals 326
12.1.8.3.3 Others 326
12.1.9 MITSUBISHI HEAVY INDUSTRIES, LTD. 328
12.1.9.1 Business overview 328
12.1.9.2 Products offered 329
12.1.9.3 Recent developments 330
12.1.9.3.1 Deals 330
12.1.9.3.2 Expansion 330
12.1.9.3.3 Others 331

12.1.10 TALGO 332
12.1.10.1 Business overview 332
12.1.10.2 Products offered 333
12.1.10.3 Recent developments 334
12.1.10.3.1 Deals 334
12.1.10.3.2 Others 334
12.1.11 TRANSMASHHOLDING 335
12.1.11.1 Business overview 335
12.1.11.2 Products offered 335
12.1.11.3 Recent developments 337
12.1.11.3.1 Product launches/developments 337
12.1.11.3.2 Deals 337
12.1.11.3.3 Expansions 337
12.1.11.3.4 Others 338
12.1.12 TITAGARH RAIL SYSTEMS LIMITED 339
12.1.12.1 Business overview 339
12.1.12.2 Products offered 340
12.1.12.3 Recent developments 341
12.1.12.3.1 Product launches/developments 341
12.1.12.3.2 Deals 341
12.1.12.3.3 Others 342
12.2 OTHER PLAYERS 343
12.2.1 TOSHIBA CORPORATION 343
12.2.2 HITACHI RAIL LIMITED 344
12.2.3 CHITTARANJAN LOCOMOTIVE WORKS 344
12.2.4 WJIS 345
12.2.5 STRUKTON 345
12.2.6 THALES 346
12.2.7 DEUTSCHE BAHN AG 347
12.2.8 RHOMBERG SERSA RAIL HOLDING GMBH 347
12.2.9 SINARA TRANSPORT MACHINES 348
12.2.10 TRINITY INDUSTRIES, INC. 349
12.2.11 THE GREENBRIER COMPANIES 350
12.2.12 BEML LIMITED 350
12.2.13 BRAITHWAITE & CO. (INDIA) LTD. 351
12.2.14 DAWONSYS CO., LTD. 352
12.2.15 RAIL VIKAS NIGAM LIMITED 352

13 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS 353
13.1 ASIA OCEANIA TO BE DOMINANT IN GLOBAL ROLLING STOCK MARKET 353
13.2 NEED FOR FREIGHT TRANSPORTATION TO DRIVE DEMAND FOR WAGONS 353
13.3 DEMAND FOR FAST AND EFFICIENT URBAN TRANSPORTATION TO BOOST MARKET
FOR SUBWAYS/METROS 354
13.4 CONCLUSION 354
14 APPENDIX 355
14.1 INSIGHTS FROM INDUSTRY EXPERTS 355
14.2 DISCUSSION GUIDE 355
14.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 359
14.4 CUSTOMIZATIONS OPTIONS 361
14.4.1 ADDITIONAL COMPANY PROFILES (UP TO FIVE) 361
14.4.2 ROLLING STOCK MARKET, BY TECHNOLOGY, AT COUNTRY LEVEL
(FOR COUNTRIES COVERED IN REPORT) 361
14.4.3 ROLLING STOCK MARKET, BY PRODUCT TYPE, AT COUNTRY LEVEL
(FOR COUNTRIES COVERED IN REPORT) 361
14.5 RELATED REPORTS 361
14.6 AUTHOR DETAILS 363

 

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