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インドの自動車市場:自動車タイプ別(PV、CV、2W、3W)、ボディタイプ別PV(ハッチバック、セダン、SUV、MPV)、推進タイプ別(ICE、BEV) - 2030年までの予測

インドの自動車市場:自動車タイプ別(PV、CV、2W、3W)、ボディタイプ別PV(ハッチバック、セダン、SUV、MPV)、推進タイプ別(ICE、BEV) - 2030年までの予測


Future of Automotive in India by Vehicle Type (PV, CV, 2W, 3W), PV by Body Type (Hatchback, Sedan, SUV, MPV), Propulsion Type (ICE, BEV) - Forecast to 2030

インドの乗用車販売台数は2023年に410万台、2030年には600万台に達すると予測され、2023年から2030年までの年平均成長率は5.6%である。 インドの自動車(PV+CV)市場は、2023年の510万台から2030年には750万台に... もっと見る

 

 

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マーケッツアンドマーケッツ
2025年1月29日 US$4,950
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サマリー

インドの乗用車販売台数は2023年に410万台、2030年には600万台に達すると予測され、2023年から2030年までの年平均成長率は5.6%である。
インドの自動車(PV+CV)市場は、2023年の510万台から2030年には750万台に成長すると予測され、その年平均成長率は5.7%である。
インドの自動車市場は、様々な要因によって成長が見込まれている。自動車産業は、5G、AI、ADAS技術と機能のさらなる向上など、顧客の要求と進化し続ける技術の最前線に適応するために急速に進化している。純電気、ハイブリッド、CNGの販売台数の増加は2023年の主要トレンドであり、2030年まで十分に続くと予想される。
一方、商用車セグメントでは、電動化トレンドは、LCVの電動化が急増しているセグメントに基づいて多様化している。2030年までに、e-LCVはLCVの年間販売台数のかなりの部分を占めるようになるだろう。さらに、OEMは生産能力の増強に投資しており、マルチ・スズキ、ヒュンダイ、タタ・モーターズなどの大手OEMはすべて、2030年までに新たな生産工場を設立するために投資している。
「ハイブリッド車とCNG車も先行する一方で、EVの販売は全車種セグメントでペースを上げている。
タタ・モーターズ、マヒンドラ、ヒュンダイ、マルチなどのOEMがBEVの新モデルを発表・発売し、2023年と2024年のインドにおけるバッテリーEV販売はプラス成長を示している。バッテリー価格がさらに低下するにつれ、BEV の総所有コストは ICE 車よりも改善し、特にインドの都市部や準都市部における BEV の成長の主な原動力となっている。一方、CNG車の成長は非常に速い。マルチ・スズキ、タタ・モーターズなどのOEMが、既存車のCNGトリムを発売している。市場には25のCNGモデルがあり、今後さらに増加すると予想されている。燃料が安く、CNGに伴う航続距離の不安がないことが、CNG車成長の主な原動力となっている。
「電動小型商用車が商用車セグメントの電動化トレンドをリードしている。
E-LCVは、効率的で費用対効果の高い商用車に対する需要の高まりにより、2030年までに大きく成長すると予測されている。現在、タタ・モーターズが市場をリードしているが、他のプレーヤーもE-LCVを発売しているか、間もなく発売する準備を進めている。商用車の電動化は、2023年の0.6%から2030年には7%に拡大すると予想される。この電動化の波は、2023年の0.3%から2030年には23%のEVシェアを持つことになるLCVセクターにおける電気自動車の急速な販売台数の増加が牽引することになる。
「高級車セグメントは電気自動車によって再定義される
国内の富裕層(HNI)の急成長により、高級車セグメントと最高級車の販売台数は順調に伸びている。EVがすべてのOEMのポートフォリオの中心になりつつあり、特に高級車セグメントでは、BMWやメルセデスのようなOEMや、マヒンドラやタタ・モーターズのようなインドのOEMが、より高度な高級機能を提供し始めている。EVには多数のセンサーが搭載され、ソフトウェアで操作されることが多いため、OEMは多数の機能などを通じて、よりプレミアムでパーソナライズされた贅沢な体験をユーザーに提供できる。また、すべてのEVには車両テレマティクス・システムが工場出荷時に装備されているため、これはインド市場におけるコネクテッドカー普及の主要な促進要因でもある。
"PLI制度はインドにおける自動車生産の成長の主要な原動力である"
Performance Linked Incentive制度の下、インド政府は自動車部品製造の現地化を進め、電気自動車向けの新技術と生産能力を開発するため、自動車セクター向けに様々なプログラムを立ち上げている。この制度はまた、リチウムへの依存度を下げようとする新しい電池化学の開発に資金を提供することにも重点を置いている。これにより、国内生産が促進され、アフターマーケット用部品の強固なエコシステムと市場の形成にも役立っている。

調査対象範囲
本市場分析では、インドの自動車販売(PV、CV、2W、3W)の販売量に焦点を当て、インドの自動車産業の将来を網羅する。さらに、2023年の自動車産業の動向についても調査しています。本レポートでは、自動車産業を推進するトレンドを掘り下げ、2030年の自動車産業に影響を与える要因を分析しています。内燃機関(ICE)車と電気自動車(EV)、自動車のオンライン販売、インドのコネクテッドカー市場、製造風景、中古車市場の概要など、幅広い範囲を網羅しています。
レポートの範囲
本レポートは、2023年の自動車市場とそのサブセグメントにおける販売台数の最も近い概算値に関する情報を提供することで、同市場における市場リーダーや新規参入者を支援します。また、利害関係者が競争状況を理解し、より多くの洞察を得ることで、事業の位置づけを高め、適切な市場参入戦略を計画するのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立ちます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 高成長分野の分析(電動化、SUVとE-SUVの採用増加、中古車販売の増加、世界の運転手資本としてのインドなど)。
- 製品開発/イノベーション:自動車市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの立ち上げに関する詳細な洞察
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の自動車市場を分析しています。
- 市場の多様化:自動車市場におけるサプライチェーンの多様化、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競争力の評価自動車市場戦略のうち、ICEと電気自動車にさらに分類された軽自動車セグメントにおける主要企業の市場シェア、成長戦略、サービス内容を評価。また、本レポートは、関係者が自律走行車市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、課題、機会に関する情報を提供します。

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目次

1.1 エグゼクティブ・サマリー
1.2 調査目的、調査方法、調査範囲、定義
1.3 インド自動車市場の概要
1.3.1 インドの自動車(pv+cv)市場とGDP成長率
1.3.2 インドの自動車(pv)市場:グローバルポジション
1.3.3 インドの自動車(pv)市場:モータリゼーション率
1.3.4 インド自動車市場:将来展望
1.3.5 インド自動車市場:乗用車・商用車台数
1.3.6 インド自動車市場:主要トレンドと成長ドライバー
1.4 インド乗用車市場
1.4.1 インド乗用車市場:セグメント別、パワートレイン別の市場規模・予測、主要動向
1.4.2 インド乗用車市場:主要メーカーのシェアとボディタイプ別・パワートレイン別販売台数
1.4.3 インド乗用車市場:主要企業のセグメント別シェア
1.4.4 インド乗用車市場:州別販売台数
1.4.5 インドの電動乗用車市場:転換期
1.4.6 インド乗用車市場:コネクテッドカー
1.4.8 インド乗用車市場:先進運転支援システム(アダス)
1.4.9 インドの自動車アフターマーケット
1.4.7 インドの乗用車アフターマーケット:エコシステムの概要
1.5 インド自動車市場:その他の車両セグメント
1.5.1 インド商用車市場:セグメント別、パワートレイン別の市場規模予測および主要動向
1.5.2 インドの二輪車市場:セグメント別、パワートレイン別の市場規模・予測、主要動向
1.5.3 インドの三輪車市場:セグメント別、パワートレイン別市場規模・予測、主要動向
1.6 インドの自動車市場:法規制分析
1.6.1 インド自動車市場の法規制分析:既存政策と今後の政策
1.6.2 インド自動車市場の法規制分析:生産連動インセンティブ(Pli)制度
1.6.3 インド自動車市場の法規制分析:バーラトステージ7(BS7)
1.7 インド自動車市場:高成長分野
1.7.1 インド自動車市場:主要成長分野
1.7.2 高成長分野その1:電動化
1.7.3 高成長分野その2:SUVとE-SUV
1.7.4 高成長分野その3:中古車販売
1.7.5 高成長分野その4:運転手資本としてのインド
1.7.6 高成長分野#5:インフォテインメントと利便性の主要トレンド
1.7.7 高成長分野その6:アフターマーケットにおけるeコマースの進化
1.8 付録

 

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Summary

Indian passenger vehicle sales were 4.1 million units in 2023 and are expected to reach 6.0 million units in 2030, at a CAGR of 5.6% from 2023 to 2030.
The India automotive (PV+CV) market is expected to grow from 5.1 million units in 2023 to 7.5 million units in 2030, at a CAGR of 5.7%.
Thsse future of automotive in India is expected to experience growth driven by various factors. The automotive industry is rapidly evolving to adapt to customer demands and ever-evolving frontiers of technologies like 5G, AI and further improvements in ADAS technology and features. The rise in Pure Electric, Hybrids, and CNG sales has been a major trend in 2023 and is expected to continue well till 2030.
On the other hand, in the commercial vehicle segment, the electrification trend is diversified based on segments where LCVs have seen a rapid rise in electrification. By 2030, e-LCVs will constitute a significant portion of annual LCVs sold. Further, OEMs are investing in increasing their production capacity and all major OEMs like Maruti Suzuki, Hyundai,Tata Motors and others have invested to establish new production plants will 2030.
“EV sales pick up pace across all vehicle segments while hybrids and CNG also race ahead.”
Battery Electric Vehicle sales in India have shown positive growth in 2023 and 2024, with OEMs like Tata Motors, Mahindra, Hyundai, and Maruti announcing and launching new BEV models. As battery prices reduce further, the total cost of ownership of BEVs has improved compared to ICE vehicles, which has been a major driver of the growth of BEVs, especially in the Urban and Semi-Urban Indian regions. On the other hand, CNG vehicles have witnessed much faster growth. OEMs like Maruti Suzuki, Tata Motors, etc. launching CNG trims of their existing vehicles. There are 25 CNG models available in the market, and is expected to rise further. Cheaper fuel and no range anxiety associated with CNGs are the major drivers for the growth of CNG cars.
“Electric Light commercial vehicles lead the electrification trend in commercial vehicle segment.”
E-LCVs are projected to grow significantly by 2030 due to the rising demand for efficient and cost-effective commercial vehicles. Tata Motors currently leads the market, but other players have launched or are preparing to launch their E-LCVs soon. The electrification in commercial vehicles is expected to grow to 7% in 2030 from 0.6% in 2023. This electrification spree will be led by rapid rise of sales of electric vehicles in LCV sector which will have a share of 23% EVs by 2030 from 0.3% in 2023.
“Luxury segment is being re-defined by Electric Vehicles”
The luxury car segment and top trim of cars have seen a decent rise in sales due to the fast-growing High net-worth Individuals (HNI) in the country. With the EVs becoming a central to portfolios of all OEMs and all segments especially in luxury car segment, OEMs likes BMW, Mercedes, and also Indian OEMs like Mahindra and Tata Motors have started to offer a higher degree of luxury features. EVs, due to the presence of a large number of sensors and being operated by software to a large degree, provide OEMs a large scope for a more premium, personalized, luxurious experience to the user via a large number of features etc. This is also a major driver of growth in the penetration of connected cars in the Indian market as all EVs come factory-fitted with vehicle telematics systems.
“PLI scheme is a major driver of growth in the production of vehicles in India.”
Under the Performance Linked Incentive scheme, the government of India has launched various programs for the automotive sector to increase the localization of auto component manufacturing and develop new technologies and production capacities for Electric Vehicles. This scheme has also focused on funding the development of newer battery chemistries that seek to reduce dependency on lithium. This has helped to boost domestic production and also helped to create a robust ecosystem and market for aftermarket components.

Research Coverage:
The market analysis encompasses the future of automotive in India, focusing on the sales volume of automotive sales (PV, CV, 2W, 3W) . Additionally, it examines the developments in the automotive industry in 2023. The report delves into the trends propelling the automotive sector, analyzing factors influencing the industry in 2030. The study encompasses a broad range, including Internal Combustion Engine (ICE) vehicles and Electric Vehicles (EVs), online sales of cars, the connected cars market in India, the manufacturing landscape, and an overview of the used cars market.
Report Scope
The report will help market leaders and new entrants in this market with information on the closest approximations of the sales numbers for the automotive market in 2023 and its subsegments. It will also help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of high growth area (Electrification, rising adoption of SUVs and E-SUVs, rise in used cars sales, India as global chauffeur capital etc).
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the automotive market
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the automotive market across varied regions
• Market Diversification: Exhaustive information about the diversification of supply chains, untapped geographies, recent developments, and investments in the automotive market
• Competitive Assessment: Assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players across light vehicle segments, which are then further divided into ICE and electric, among other automotive market strategies. The report also helps stakeholders understand the autonomous vehicle market's pulse and provides information on key market drivers, challenges, and opportunities.



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Table of Contents

1.1 EXECUTIVE SUMMARY
1.2 STUDY OBJECTIVES, METHODOLOGY, SCOPE, AND DEFINITION
1.3 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET OVERVIEW
1.3.1 INDIAN AUTOMOTIVE (PV+CV) MARKET AND GDP GROWTH
1.3.2 INDIAN AUTOMOTIVE (PV) MARKET: GLOBAL POSITION
1.3.3 INDIAN AUTOMOTIVE (PV) MARKET: MOTORIZATION RATE
1.3.4 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: FUTURE OUTLOOK
1.3.5 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: PASSENGER AND COMMERCIAL VEHICLE PARC
1.3.6 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: KEY TRENDS AND GROWTH DRIVERS
1.4 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET
1.4.1 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: SIZE AND FORECAST BY SEGMENT AND POWERTRAIN AND KEY TRENDS
1.4.2 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: KEY PLAYERS’ SHARES AND SALES SPLIT BY BODY TYPE AND POWERTRAIN
1.4.3 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: KEY PLAYERS’ SEGMENTAL SHARE
1.4.4 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: SALES BY STATE
1.4.5 INDIA ELECTRIC PASSENGER VEHICLE MARKET: TIPPING POINT
1.4.6 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: CONNECTED CARS
1.4.8 INDIAN PASSENGER VEHICLE MARKET: ADVANCED DRIVER ASSISTANCE SYSTEM (ADAS)
1.4.9 INDIAN AUTOMOTIVE AFTERMARKET
1.4.7 INDIAN PASSENGER VEHICLE AFTERMARKET: ECOSYSTEM OVERVIEW
1.5 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: OTHER VEHICLE SEGMENTS
1.5.1 INDIAN COMMERCIAL VEHICLE MARKET: SIZE AND FORECAST BY SEGMENT AND POWERTRAIN AND KEY TRENDS
1.5.2 INDIAN TWO-WHEELER MARKET: SIZE AND FORECAST BY SEGMENT AND POWERTRAIN AND KEY TRENDS
1.5.3 INDIAN THREE-WHEELER MARKET: SIZE AND FORECAST BY SEGMENT AND POWERTRAIN AND KEY TRENDS
1.6 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: LEGISLATION ANALYSIS
1.6.1 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET LEGISLATION ANALYSIS: EXISTING AND UPCOMING POLICIES
1.6.2 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET LEGISLATION ANALYSIS: PRODUCTION LINKED INCENTIVE (PLI) SCHEME
1.6.3 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET LEGISLATION ANALYSIS: BHARAT STAGE-7 (BS7)
1.7 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: HIGH GROWTH AREAS
1.7.1 INDIAN AUTOMOTIVE MARKET: KEY GROWTH SEGMENTS
1.7.2 HIGH GROWTH AREA #1: ELECTRIFICATION
1.7.3 HIGH GROWTH AREA #2: SUV AND E-SUV
1.7.4 HIGH GROWTH AREA #3: USED CAR SALES
1.7.5 HIGH GROWTH AREA #4: INDIA AS CHAUFFEUR CAPITAL
1.7.6 HIGH GROWTH AREA #5: KEY INFOTAINMENT AND CONVENIENCE TRENDS
1.7.7 HIGH GROWTH AREA #6: EVOLUTION OF E-COMMERCE IN AFTERMARKET
1.8 APPENDIX

 

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