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フォークリフト市場:クラス別(1、2、3、4/5)、推進力別(電気、ICE)、バッテリータイプ別(Li-ion、鉛酸)、トン数別、操作別、用途別、タイヤ別、製品タイプ別、最終用途産業別、電気フォークリフト別、持ち上げ能力別、地域別 - 2030年までの世界予測

フォークリフト市場:クラス別(1、2、3、4/5)、推進力別(電気、ICE)、バッテリータイプ別(Li-ion、鉛酸)、トン数別、操作別、用途別、タイヤ別、製品タイプ別、最終用途産業別、電気フォークリフト別、持ち上げ能力別、地域別 - 2030年までの世界予測


Forklift Market By Class (1, 2, 3, 4/5), Propulsion (Electric, ICE), Battery Type (Li-ion, Lead Acid), Tonnage Capacity, Operation, Application, Tire, Product Type, End Use Industry, Electric Forklift, Lifting Capacity & Region - Global Forecast to 2030

フォークリフト市場は、年平均成長率6.7%で、2024年の852億米ドルから2030年には1,254億米ドルに成長すると予測されている。フォークリフトは最も一般的なイントラロジスティクス・システムのひとつであり、さま... もっと見る

 

 

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サマリー

フォークリフト市場は、年平均成長率6.7%で、2024年の852億米ドルから2030年には1,254億米ドルに成長すると予測されている。フォークリフトは最も一般的なイントラロジスティクス・システムのひとつであり、さまざまな用途で資材を効率的に取り扱うことができる。コンパクトなサイズ、重い重量物運搬能力、移動とリフティングにより、フォークリフトはマテリアルハンドリング作業で好まれる選択肢となっている。予測期間中、アジア太平洋市場は成長し、世界のフォークリフト市場を支配すると予想される。フォークリフトにおけるリアルタイムの位置監視と自動ピッキング&梱包機能を備えた人工知能の出現は、最高レベルの倉庫自動化に革命をもたらし、それによって世界の倉庫業界大手が最適化されたオペレーションのために自律型フォークリフトの配備を増やすことを促している。
「予測期間中、電動フォークリフトは世界市場で優位を保つと予測される。

電動フォークリフトは世界レベルで最大の市場シェアを占めている。クラス1からクラス3に属するフォークリフトは電動式であるため、このセグメントは2024年時点で70%以上を占めている。電動フォークリフトへの需要は、排出ガスを低減し、産業車両の排出ガス規制に合わせるために増加している。電動フォークリフトはまた、ICEフォークリフトよりも所有コストを削減し、ROIを向上させる。リチウムイオンバッテリーの市場導入率は、鉛バッテリーによる廃棄や健康被害に関する問題のため、現在のところ鉛バッテリーよりも高い。先進的なバッテリー技術によって価格が下がり、その結果、メーカーがよりクリーンで効率的なフォークリフトトラックに切り替える魅力が高まっている。BloombergNEFによると、バッテリーパックの平均コストは、2022年の1kWhあたり161米ドルから、2023年には139米ドルへと、わずか1年で14%下落した。安全性、サイクル寿命、熱安定性に優れているため、ほとんどのOEMがリン酸鉄リチウム化学を提供している。また、リン酸鉄リチウムは低コストであるため、経済的に実行可能であり、そのため、リン酸鉄リチウムはバッテリー化学として広く応用されている。世界のOEMの多くは、鉛蓄電池とリチウムイオン電池のオプションを備えたフォークリフトを様々なクラスで提供している。従って、バッテリー技術の進歩に加え、原材料価格の低下と厳しい排出規制により、リチウムイオンフォークリフトの需要は今後数年間で高まると予想される。このように、電気フォークリフトはICEよりも寿命が長く、運転コストが低く、運転音が静かである。フォークリフトと非道路移動機械(NRMM)排出規制の厳格化により、電動フォークリフトの需要は予測期間中に伸びると予想される。
「電子商取引業界におけるフォークリフト需要は、予測期間中最も高いCAGRで成長すると分析される。
電子商取引業界におけるフォークリフト需要は、予測期間中に最も高い成長が見込まれる。この成長は、顧客需要の変化とオンラインショッピングへの傾向の高まりが、配達時間の短縮につながっていることに起因している。電子商取引市場におけるこうした発展は、強力な倉庫ソリューションとより迅速なイントラロジスティクスの必要性に変化をもたらし、フォークリフトの利用を増加させています。フォークリフトは、手作業によるマテリアルハンドリング作業と比較して、生産性と作業エリアの効率を改善することができます。加えて、フォークリフトの屋内用途は、迅速なアクセス、より良いスペース利用、効率的なパレット荷役、商品消費の増加により増加しています。屋内用フォークリフトは、ラッキング高さが10メートル以下の倉庫において、最も効率的でコンパクトなマテリアルハンドリング機器です。インターネットの普及、モバイル・コマースの台頭、オンライン・ショッピング・スペクトルの変化は、オンライン小売・電子商取引業界の急速な拡大を示しており、その結果、世界レベルでフォークリフトの需要が急増しています。
「予測期間中、欧州は第2位のフォークリフト市場になると推定される。
2030年までに、ヨーロッパは世界第2位のフォークリフト消費者になると予測されています。これは、厳しい職場安全ガイドライン、非常に高価な人件費、適切なマテリアルハンドリングシステムを必要とし、リフターの需要を増加させる不動産やリース契約のコスト増加など、多くの要因に起因している。迅速かつ効率的な注文処理に対する需要の高まりは、DHLグループ、DBシェンカー、Kuehne + Nagel、Maerskを含む物流・倉庫業界の大手企業による流通網の拡大につながっており、フォークリフト市場を牽引するだろう。さらに、その他の寄与要因としては、イギリス全土における配送センターの増加、ドイツにおける倉庫自動化システムのコスト急落、フランスの物流部門における成長トレンドなどが挙げられる。ヨーロッパは、高い人件費、限られたスペース、厳しい安全基準により、倉庫自動化およびマテリアルハンドリング市場をリードしている。その結果、より多くの自律型フォークリフトがAl、機械学習、より優れたナビゲーション・システムとともに設置されている。さらに、製薬・化学産業の急増は、欧州地域のフォークリフト市場を引き続き押し上げると思われる。
フォークリフト市場における主要参入企業のプロフィール:
- 企業タイプ別:フォークリフトOEM:80%、その他:20
- 役職別役職別:Cレベル60%、役員レベル30%、その他10
- 地域別北米-25%、欧州-30%、アジア太平洋地域-40%、その他の地域-5
主な企業は、豊田自動織機(日本)、KION Group AG(ドイツ)、Jungheinrich AG(ドイツ)、Crown Equipment Corporation(米国)、Mitsubishi Logisnext Co.三菱ロジスネクスト(日本)が世界市場におけるフォークリフトの主要メーカーである。
調査対象範囲
本調査では、トン数(5トン未満、5~10トン、11~36トン、36トン以上)、用途(屋内、屋外、屋内外)、クラス(クラス1、クラス2、クラス3、クラス4/5)、産業(3PL、食品・飲料、自動車、パルプ・製紙、金属・重機、電子商取引、航空、半導体・エレクトロニクス、化学、ヘルスケア、その他)、産業別にフォークリフト市場をセグメント化し、市場規模を予測しています、化学、ヘルスケア、その他)、推進力(電気、ICE)、操作(手動、自律)、製品タイプ(倉庫、カウンターバランス)、電動フォークリフト、バッテリータイプ別(リチウムイオン、鉛蓄電池)、タイヤタイプ別(クッション、空気圧)、電動フォークリフト、持ち上げ能力別(2トン未満、2~5トン、5トン以上)、地域別(アジア太平洋、欧州、北米、その他の地域)。

このレポートを購入する理由
本レポートは、フォークリフト市場全体とサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートには、包括的な市場シェア分析、サプライチェーン分析、部品メーカーに関する広範なリストと洞察、材料に基づく章分け、徹底的なサプライチェーン分析、競合情勢などが含まれています。また、利害関係者が市場の脈拍を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因(GHG排出量の増加、政府のインセンティブと政策、フリートレベルの排出量削減の全体目標、無排出車への需要増加)、阻害要因(EVバッテリーの安全性への懸念、開発コストの高さ)、機会(水素燃料電池電動モビリティへの移行)、課題(充電インフラ整備の高コスト)の分析がフォークリフト市場の成長に影響を与えている。
- 製品開発/イノベーション:フォークリフト市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス発表に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域のフォークリフト市場を分析しています。
- 市場の多様化:フォークリフト市場における新製品&サービス、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報。
- 電動フォークリフト市場とその動向に関する深堀セグメント。電動フォークリフトのOEM分析。
- 競争力の評価:豊田自動織機(日本)、KION Group AG(ドイツ)、Jungheinrich AG(ドイツ)、Crown Equipment Corporation(米国)、Mitsubishi Logisnext Co.Ltd.(日本)などである。(日本)のような主要企業のサービス提供状況について説明する。

また、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供することで、関係者がフォークリフト市場の鼓動を理解するのに役立ちます。

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目次

1 はじめに 29
1.1 調査目的
1.2 市場の定義 30
1.3 調査範囲 31
1.3.1 調査対象および除外項目 32
1.3.2 考慮した年数 33
1.4 考慮した通貨 33
1.5 単位
1.6 利害関係者
1.7 変更点のまとめ 34
2 調査方法 35
2.1 調査データ 35
2.1.1 二次データ 36
2.1.1.1 ベース数を推定するための主な二次情報源のリスト 37
2.1.1.2 二次資料からの主要データ 38
2.1.2 一次データ 38
2.1.2.1 サンプリング手法とデータ収集方法 39
2.1.2.2 一次インタビュー参加者 40
2.2 市場規模の推定 40
2.2.1 調査手法:仮説構築 41
2.2.2 ボトムアップ・アプローチ 42
2.2.3 トップダウン・アプローチ
2.3 データの三角測量 43
2.4 因子分析 44
2.5 研究の前提 45
2.6 研究の限界
3 エグゼクティブ・サマリー 47
3.1 レポート要約 47
4 プレミアムインサイト 51
4.1 フォークリフト市場におけるプレーヤーの魅力的な機会 51
4.2 フォークリフト市場:作業別 51
4.3 フォークリフト市場:クラス別 52
4.4 フォークリフト市場:推進力別 52
4.5 フォークリフト市場:トン数容量別 53
4.6 フォークリフト市場:タイプ別 53
4.7 フォークリフト市場:タイヤタイプ別 54
4.8 フォークリフト市場:用途別 54
4.9 フォークリフト市場:最終用途産業別 55
4.10 フォークリフト市場:バッテリータイプ別 55
4.11 電動フォークリフト市場:リフト能力別 56
4.12 フォークリフト市場:地域別 56
5 市場の概要
5.1 導入 57
5.2 市場のダイナミクス
5.2.1 推進要因 58
5.2.1.1 電子商取引と倉庫業の急成長 58
5.2.1.2 業務効率向上のための無駄のない自動倉庫業務への需要の高まり 61
5.2.1.3 厳しい排出規制と持続可能なイントラロジスティクスに対する需要の高まり 62
5.2.2 抑制要因 64
5.2.2.1 第三者物流サービスの増加 64
5.2.2.2 スタッカークレーン需要の増加 64
5.2.3 機会 64
5.2.3.1 再生フォークリフトとレンタルフォークリフトの進化 64
5.2.3.2 顧客の生産性を最適化するモジュール式ソリューション 66
5.2.3.3 自律走行、コネクテッド、フリート管理ソリューションの開発 67
5.2.4 課題 69
5.2.4.1 フォークリフトの事故に関するリスク 69
5.2.4.2 電気フォークリフトの高い初期コスト 71
5.2.4.3 自律型フォークリフトの高い統合コストと技術コスト 72
5.3 価格分析 72
5.3.1 フォークリフトの地域別平均販売価格 73
5.3.2 OEM別価格分析(推進力別) 74
5.3.3 米国におけるレンタルフォークリフトの平均コスト 76
5.4 フォークリフトメーカーに影響を与える傾向/混乱 76
5.5 総所有コスト 77
5.6 ケーススタディ分析 78
5.6.1 三菱フォークリフトがケロッグのマンチェスター工場に電動カウンターバランストラックを供給 78
5.6.2 パナソニック・エナジー・ベルギウムNV はトヨタの自動スタッカーを発注した 78
5.6.3 ロレアルが配達時間短縮のためにデマティックの自動フォークリフトを導入 79
5.6.4 エアロマニュファクチャリング社は老朽化した床から床へのマテハンシステムをデマティッ クのコンパクトな自律型タガーラインに置き換えた 79
5.6.5 三菱フォークリフトが CWT コモディティに電動フォークリフトを供給 80
5.6.6 Montgomery Water は三菱フォークリフトの edia fb20ant を導入した 80
5.6.7 オックスフォード・コールド・ストレージがデマティックの
自動搬送車 80
5.6.8 ポートアメリカ・チェサピークはハンドラーをフォークリフトに置き換えた 81
5.6.9 Beijer Bygg 社のディーゼルフォークリフトから電動フォークリフトへの移行 81
5.6.10 ポイエスはリチウムイオンエネルギーパッケージ搭載のトヨタOSE250P オーダーピッカーを購入 82
5.6.11 アントワープがトヨタの水素燃料電池トラックをテストするプロジェクト「ハイドロログ」を開始 82
5.7 エコシステム分析 83
5.8 サプライチェーン分析 86
5.9 特許分析 87
5.10 貿易分析 97
5.10.1 輸入シナリオ 97
5.10.2 輸出シナリオ 99
5.11 規制情勢 100
5.11.1 規制機関、政府機関、その他の組織 100
5.11.1.1 北米 100
5.11.1.2 欧州 102
5.11.1.3 アジア太平洋地域 103
5.11.2 排出ガス規制 104
5.11.2.1 北米 104
5.11.2.1.1 米国 104
5.11.2.2 欧州連合 106
5.11.2.3 アジア 107
5.11.2.3.1 中国 107
5.11.2.3.2 インド 108
5.12 技術分析 108
5.12.1 主要技術 108
5.12.1.1 フォークリフトにおけるIoTの統合 108
5.12.1.2 持続可能なフォークリフト技術 109
5.12.1.3 フォークリフトのスマートブレーキ技術 109
5.12.1.4 デジタル接続された診断とモニタリング 109
5.12.2 補完的技術 110
5.12.2.1 インダストリー4.0 110
5.12.2.2 フォークリフト用水素燃料電池技術 110
5.12.3 隣接技術 110
5.12.3.1 5Gコネクティビティ 110
5.12.3.2 予測分析 111
5.12.3.3 機械学習 111
5.12.3.4 倉庫内フォークリフト用人工知能 111

5.13 2025~2026年の主要会議・イベント 112
5.14 主要ステークホルダーと購買基準 113
5.14.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 113
5.14.2 購入基準 113
5.15 投資と資金調達のシナリオ 114
5.16 OEM分析 116
5.16.1 電動フォークリフトのバッテリー容量対持ち上げ能力。リフティング能力 116
5.16.2 電動フォークリフトのバッテリー電圧対モデル数。モデル数 117
5.17 AI/ジェネレーティブAIのフォークリフト市場への影響 117
6 フォークリフト市場:推進力別 119
6.1 導入 120
6.2 電気 121
6.2.1 ゼロエミッション労働環境への注目が市場を牽引 121
6.3 内燃機関(氷) 124
6.3.1 重作業の増加が市場を牽引 124
6.3.2 ガソリン 125
6.3.3 ディーゼル 125
6.3.4 代替燃料 125
6.4 主要な洞察 127
7 フォークリフト市場:トン数別 128
7.1 はじめに 129
7.2 5トン未満 131
7.2.1 コンパクトな倉庫における容易な操作の柔軟性
市場を牽引する 131
7.3 5~10トン 132
7.3.1 成長する電気インフラが市場を牽引する 132
7.4 11~36トン 134
7.4.1 重作業での使用の増加が市場を牽引 134
7.5 36トン以上 135
7.5.1 大規模なマテリアルハンドリング作業での幅広い使用が市場を牽引 135
7.6 主要な洞察 137
8 フォークリフト市場:最終用途産業別 138
8.1 はじめに 139
8.2 第三者物流(3PL) 142
8.2.1 安全かつ迅速な保管へのニーズが市場を牽引 142
8.3 食品・飲料 143
8.3.1 運用コスト削減のニーズが市場を牽引 143
8.4 自動車 145
8.4.1 効率的な在庫管理のニーズが市場を牽引 145
8.5 eコマース 147
8.5.1 倉庫業務の最適化が市場を牽引 147
8.6 航空 149
8.6.1 製造・組立業務の増加が市場を牽引
市場を牽引する 149
8.7 パルプ・製紙 150
8.7.1 ボトルネックの最適化が市場を牽引する 150
8.8 化学 152
8.8.1 従業員の職場の安全確保とワークフローの効率的管理が市場を牽引 152
8.9 ヘルスケア 153
8.9.1 倉庫管理業務の自動化ニーズの高まりが市場を牽引する
が市場を牽引する 153
8.10 半導体・エレクトロニクス 155
8.10.1 クリーンルーム倉庫プロセスのニーズが市場を牽引 155
8.11 金属・重機 157
8.11.1 効率的オペレーションへのニーズが市場を牽引 157
8.12 その他 159
8.13 主要な洞察 160
9 フォークリフト市場:クラス別 161
9.1 はじめに 162
9.2 クラス1 163
9.2.1 バッテリー式電気フォークリフト需要の増加が市場を牽引する 163
9.3 クラス2 164
9.3.1 狭通路フォークリフトの需要増加が市場を牽引 164
9.4 クラス3 165
9.4.1 物流・小売セクターの成長が市場を牽引 165
9.5 クラス4/5 166
9.5.1 氷用フォークリフト需要の増加が市場を牽引する 166
9.6 主要な洞察 167
10 フォークリフト市場:作業別 168
10.1 導入 169
10.2 手動式 170
10.2.1 低イニシャルコストと統合の容易さが市場を牽引する 170
10.3 自律型 172
10.3.1 生産性向上のために産業界で自動化への注目が高まっており、市場を牽引する 172
10.4 主要な洞察 174

11 フォークリフト市場:用途別 175
11.1 導入 176
11.2 屋内 178
11.2.1 世界のeコマース産業の成長が市場を牽引する 178
11.3 屋外 179
11.3.1 荒地でのフォークリフト運転ニーズの高まりが市場を牽引 179
11.4 屋内外 181
11.4.1 兼用可能なフォークリフトへのニーズの高まりが市場を牽引する 181
11.5 主要な洞察 182
12 フォークリフト市場:バッテリータイプ別 183
12.1 はじめに 184
12.2 リチウムイオン 185
12.2.1 エネルギー密度が高く、他のバッテリーよりバックアップ期間が長いことが市場を牽引する 185
12.2.2 リン酸鉄リチウム(LFP) 187
12.2.3 酸化ニッケル・マンガン・コバルトリチウム(nmc) 187
12.2.4 その他 187
12.3 鉛酸 188
12.3.1 大電流対応、過充電への高い耐性、低製造コストが市場を牽引する 188
12.4 燃料電池 189
12.189 4.1 水素インフラと総所有コストの改善が燃料電池フォークリフト市場の成長を牽引する 189
12.5 主要洞察 191
13 電動フォークリフト市場(持ち上げ能力別) 192
13.1 はじめに 193
13.2 2トン未満 194
13.2.1 様々な産業における幅広い用途が需要を牽引 194
13.3 2~5トン 195
13.3.1 バッテリー技術の進歩が需要を牽引する 195
13.4 5トン以上 196
13.4.1 より多くの吊り上げ能力を持つ持続可能なフォークリフトへの需要が成長を牽引する 196
13.5 業界の洞察 197

14 フォークリフト市場:タイヤタイプ別 198
14.1 はじめに 199
14.2 クッション 200
14.2.1 世界の倉庫産業の成長が市場を牽引する 200
14.3 空気入り 202
14.3.1 屋外用途でのフォークリフト使用の増加が市場を牽引する 202
14.3.2 主要な洞察 203
15 フォークリフト市場:タイプ別 204
15.1 導入 205
15.2 倉庫 206
15.2.1 倉庫の狭いスペースでの操縦能力が市場を牽引 206
15.3 カウンターバランス 207
15.3.1 安定した重量物運搬作業へのニーズの高まりが市場を牽引 207
15.3.2 主要な洞察 208
16 フォークリフト市場:地域別 209
16.1 はじめに 210
16.1.1 主要洞察 210
16.2 アジア太平洋地域 212
16.2.1 マクロ経済見通し 213
16.2.2 中国 218
16.2.2.1 産業部門の成長が市場を牽引する 218
16.2.3 インド 220
16.2.3.1 自動車産業とeコマース産業の成長が市場を牽引する 220
16.2.4 日本 222
16.2.4.1 自動化技術の成長が市場を牽引する 222
16.2.5 韓国 224
16.2.5.1 効率向上への需要が市場を牽引する 224
16.3 欧州 226
16.3.1 マクロ経済見通し 227
16.3.2 ドイツ 234
16.3.2.1 大量ロジスティクス部門が市場を牽引 234
16.3.3 イギリス 236
16.3.3.1 自動車業界における効率的なマテリアルハンドリング作業へのニーズの高まりが市場を牽引 236
16.3.4 フランス 238
16.3.4.1 成長する産業部門におけるマテリアルハンドリング機器へのニーズが市場を牽引 238
16.3.5 イタリア 240
16.3.5.1 電子商取引の隆盛が市場を牽引 240
16.3.6 スペイン 242
16.3.6.1 物流・倉庫の戦略的立地が市場を牽引 242
16.3.7 ロシア 243
16.3.7.1 倉庫の拡張が市場を牽引 243
16.3.8 トルコ 245
16.3.8.1 eコマース産業の急速な拡大が市場を牽引 245
16.3.9 東欧 247
16.3.9.1 成長する製造業と流通業が市場を牽引 247
16.3.10 その他のヨーロッパ 249
16.4 北米 251
16.4.1 マクロ経済見通し 251
16.4.2 米国 256
16.4.2.1 自動化プロセスへの強い傾斜が市場を牽引 256
16.4.3 メキシコ 258
16.4.3.1 外資系製造業の成長が市場を牽引 258
16.4.4 カナダ 260
16.4.4.1 成長する輸出インフラが市場を牽引 260
16.5 その他の地域 262
16.5.1 マクロ経済見通し 262
16.5.2 アフリカ 266
16.5.2.1 輸出活動の増加による倉庫の拡張が市場を牽引 266
16.5.3 オーストラリア・オセアニア 268
16.5.3.1 産業活動の拡大が市場を牽引 268
17 競争環境 270
17.1 概要 270
17.2 主要企業の戦略/勝利への権利 270
17.3 フォークリフト市場シェア分析、2023年 272
17.4 収益分析、2021~2023年 275
17.5 製品/ブランドの比較 276
17.6 企業の評価、2024年 277
17.7 企業の財務指標、2024年 277
17.8 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 278
17.8.1 スター企業 278
17.8.2 新興リーダー 278
17.8.3 浸透型プレーヤー 278
17.8.4 参加企業 278
17.8.5 企業フットプリント 280

17.9 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 284
17.9.1 進歩的企業 284
17.9.2 対応力のある企業 284
17.9.3 ダイナミックな企業 284
17.9.4 スタートアップ・ブロック 284
17.9.5 競争ベンチマーキング 286
17.10 競争シナリオ 288
17.10.1 製品発売 288
17.10.2 取引 290
17.10.3 事業拡大 291
18 企業プロフィール 293
18.1 主要企業 293
18.1.1 豊田自動織機 293
18.1.1.1 事業概要 293
18.1.1.2 提供製品 294
18.1.1.3 最近の動向 296
18.1.1.3.1 製品の発売/開発 296
18.1.1.3.2 取引 298
18.1.1.3.3 事業拡大 299
18.1.1.3.4 その他の動き 299
18.1.1.4 MnMの見解 300
18.1.1.4.1 主要な強み 300
18.1.1.4.2 戦略的選択 300
18.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 300
18.1.2 キオン・グループAG 302
18.1.2.1 事業概要 302
18.1.2.2 提供製品 304
18.1.2.3 最近の動向 305
18.1.2.3.1 製品の発売/開発 305
18.1.2.3.2 取引 306
18.1.2.3.3 事業拡大 307
18.1.2.4 MnMの見解 308
18.1.2.4.1 主要な強み 308
18.1.2.4.2 戦略的選択 308
18.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 308
18.1.3 ユングハインリッヒAG 309
18.1.3.1 事業概要 309
18.1.3.2 提供製品 310
18.1.3.3 最近の動向 312
18.1.3.3.1 製品の発売 312
18.1.3.3.2 取引 312
18.1.3.3.3 その他の動き 315
18.1.3.4 MnMの見解 316
18.1.3.4.1 主要な強み 316
18.1.3.4.2 戦略的選択 316
18.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 316
18.1.4 三菱ロジスネクスト(株317
18.1.4.1 事業概要 317
18.1.4.2 取扱商品 318
18.1.4.3 最近の動向 320
18.1.4.3.1 製品上市 320
18.1.4.3.2 事業拡大 321
18.1.4.3.3 その他の展開 321
18.1.4.4 MnMの見解 322
18.1.4.4.1 主要な強み 322
18.1.4.4.2 戦略的選択 322
18.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 322
18.1.5 クラウン機器株式会社 323
18.1.5.1 事業概要 323
18.1.5.2 提供製品 323
18.1.5.3 最近の動向 325
18.1.5.3.1 製品の発売/開発 325
18.1.5.3.2 事業拡張 326
18.1.5.3.3 その他の開発 326
18.1.5.4 MnMの見解 327
18.1.5.4.1 主要な強み 327
18.1.5.4.2 戦略的選択 327
18.1.5.4.3 弱点と競争上の脅威 327
18.1.6 ハイスター・エール物流機器 328
18.1.6.1 事業概要 328
18.1.6.2 提供製品 329
18.1.6.3 最近の動向 332
18.1.6.3.1 製品の発売/開発 332
18.1.6.3.2 取引 334
18.1.6.3.3 その他の動き 334
18.1.6.4 MnMの見解 334
18.1.6.4.1 主要な強み 335
18.1.6.4.2 戦略的選択 335
18.1.6.4.3 弱点と競争上の脅威 335
18.1.7 クラーク 336
18.1.7.1 事業概要 336
18.1.7.2 提供製品 336
18.1.7.3 最近の動向 337
18.1.7.3.1 製品の発売 337
18.1.7.3.2 取引 338
18.1.7.3.3 その他の動き 338
18.1.8 現代建設機械 339
18.1.8.1 事業概要 339
18.1.8.2 提供製品 340
18.1.8.3 最近の動向 342
18.1.8.3.1 取引 342
18.1.8.3.2 その他の動き 342
18.1.9 コマツ(株343
18.1.9.1 事業概要 343
18.1.9.2 製品 344
18.1.9.3 最近の動向 343
18.1.9.3.1 製品上市 345
18.1.9.3.2 取引 346
18.1.10 CAT リフトトラック 347
18.1.10.1 事業概要 347
18.1.10.2 提供製品 347
18.1.10.3 最近の開発 349
18.1.10.3.1 製品発売 349
18.1.10.3.2 その他の開発 350
18.2 その他のプレーヤー 351
18.2.1 カルマー 351
18.2.2 安徽ヘリ有限公司 352352
18.2.3 BYD社353
18.2.4 ボブキャット・カンパニー 354
18.2.5 ゴドレイ・マテリアルハンドリング(Godrej & Boyce Manufacturing Co.
18.2.6 エプ機器 356
18.2.7 ロンキング 357
18.2.8 ハンチャフォークリフト 358
18.2.9 コネクレーン 359
18.2.10 コンビリフト 360
18.2.11 Vallée 361
18.2.12 フレキシ・ナローアイル 361
18.2.13 マニトウ 362
18.2.14 ホイスト・マテリアルハンドリング 363
18.2.15 アジロックス・サービス(AGILOX SERVICES GMBH) 364
18.2.16 E80 グループ S.P.A. 365
18.2.17 スコットオートメーション 366
18.2.18 バスティアン・ソリューションズ 367
18.2.19 シーグリッドコーポレーション 368
18.2.20 ベクナロボット 369
18.2.21 アグヴェ 369
19 付録 370
19.1 業界専門家の洞察 370
19.2 ディスカッションガイド 370
19.3 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 373
19.4 カスタマイズオプション 375
19.4.1 フォークリフト市場:トン数・国別 375
19.4.1.1 アジア太平洋地域 375
19.4.1.1.1 中国 375
19.4.1.1.2 日本 375
19.4.1.1.3 韓国 375
19.4.1.1.4 インド 375
19.4.1.2 欧州 375
19.4.1.2.1 ドイツ 375
19.4.1.2.2 フランス 375
19.4.1.2.3 イギリス 375
19.4.1.2.4 イタリア 375
19.4.1.2.5 スペイン 375
19.4.1.2.6 ロシア 375
19.4.1.3 北米 375
19.4.1.3.1 米国 375
19.4.1.3.2 カナダ 375
19.4.1.3.3 メキシコ 375
19.4.1.4 その他の地域 375
19.4.1.4.1 アフリカ 375
19.4.1.4.2 オーストラリアとオセアニア 375
19.5 関連レポート 376
19.6 著者の詳細 377
20 提言 378
20.1 予測期間中、アジア太平洋地域がフォークリフト市場を支配する 378
20.2 フォークリフトメーカーはeコマース産業に注力する 378
20.3 結論

 

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Summary

The forklift market is projected to grow from USD 85.2 billion in 2024 to USD 125.4 billion in 2030, at a CAGR of 6.7%. Forklifts are one of the most common intralogistics systems and are seen as efficient in handling materials in various applications. The compact size, heavy weight-carrying capacity, and moving and lifting make forklifts the preferred choice in material handling operations. The Asia Pacific market is expected to grow and dominate the global forklift market over the forecast period. The emergence of artificial intelligence with real-time location monitoring and automated pick & packaging capabilities in forklifts have revolutionized warehouse automation at the highest level, thereby encouraging global warehousing industry giants to increase the deployment of autonomous forklifts for optimized operations.
“Electric forklifts are projected to remain dominant in the global market during the forecast period.”

Electric forklifts hold the largest market share at a global level. Since forklifts, which belong to Class 1 to Class 3, are electrically driven, this segment accounts for more than 70% as of 2024. Demand for electric forklifts is increasing to lower emissions and align with emission regulations for industrial vehicles. Electric forklifts also lessen ownership costs and emerge with better ROI than ICE forklifts. The adoption rate of lithium- ion batteries in the market is at present higher than that of lead-acid batteries due to issues relating to disposal and health hazards created by lead-acid batteries. Advanced battery technologies, brings the prices down, hence making it more attractive for manufacturers to switch to cleaner and more efficient forklift trucks. According to BloombergNEF, the average cost of battery packs fell from USD 161 per kWh in 2022 down to USD 139 per kWh in 2023, a drop of 14% in just one year. Most OEMs offer Lithium iron phosphate chemistry due to its better safety profile, cycle life, and thermal stability. Also, the lower cost of LFP makes it economically more viable; hence, LFP finds wide application as battery chemistry. Many global OEMs provide forklifts in different classes with lead-acid and lithium-ion battery options. Thus, with advancements in battery technologies coupled with a reduction in raw material prices and stringent emission laws, demand for lithium-ion forklifts is expected to have heightened demand in the coming years. Thus, longer life span, lower operating costs and quieter operations of electric forklifts over ICE. Forklifts and growing stringency in non-road mobile machinery (NRMM) emission regulation, the demand for electric forklifts is expected to grow over the forecast period.
“Forklift demand in the E-commerce industry is analyzed to grow at the highest CAGR under the review period”
The demand for forklifts in the e-commerce industry is expected to grow fastest during the forecast period. This growth results from changing customer demand and an increasing trend toward online shopping, leading to faster delivery times. These developments in the e-commerce market have made a change in the need for strong warehouse solutions and faster intralogistics, thus increasing forklift usage. Forklifts can improve productivity and work area efficiency compared to manual material handling operations. Additionally, indoor applications of forklifts are growing owing to quick access, better space utilization, efficient pallet load handling, and increasing goods consumption. Indoor forklifts are the most efficient, compact material handling equipment in warehouses with a racking height of 10 meters or lower. The increased internet penetration, the rise of mobile commerce, and the changing online shopping spectrum have demonstrated rapid expansion of the online retail and e-commerce industry, resulting in an escalating demand for forklifts at a global level.
“Europe is estimated to be the second largest forklift market during the forecast period.”
By 2030, it is projected that Europe will prove to be the second-biggest consumer of forklifts around the world. This can be attributed to a number of factors, such as stringent workplace safety guidelines, highly expensive rates of labor, and increased costs of real estate and lease arrangements that would necessitate the availability of proper material handling systems and increase the demand for lifters. The rising demand for fast and efficient order fulfillment is leading to an expansion of the distribution network by major companies in the logistics and warehousing industries, including DHL Group, DB Schenker, Kuehne + Nagel, and Maersk will drive the forklift market. Moreover, other contributing factors include increased distribution centers across the United Kingdom, plummeting cost of warehouse automating systems in Germany, and growth trends within the French logistics sector. Europe is leading the warehouse automation and material handling market due to high labor costs, limited space, and strict safety standards. As a result, more autonomous forklifts are installed with Al, machine learning, and better navigation systems. Further, the surging pharma and chemicals industries are likely to continue boosting the forklift market in the European region.
The break-up of the profile of primary participants in the forklift market:
• By Company Type: Forklift OEMs – 80%, Others – 20%
• By Designation: C Level – 60%, Director- level – 30%, Others - 10%
• By Region: North America– 25%, Europe – 30%, Asia Pacific – 40%, Rest of the World–5%
Prominent companies include Toyota Industries Corporation (Japan), KION Group AG (Germany), Jungheinrich AG (Germany), and Crown Equipment Corporation (US), Mitsubishi Logisnext Co. Ltd. (Japan) are the leading manufacturers of forklifts in the global market.
Research Coverage:
The study segments the forklift market and forecasts the market size based on Tonnage Capacity (below 5 tons, 5–10 tons, 11–36 tons, and above 36 tons), Application (indoor, outdoor, and indoor and outdoor), Class (Class 1, Class 2, Class 3, and Class 4/5), Industry (3PL, food & beverage, automotive, pulp& paper, metals and heavy machinery, e-commerce, aviation, semiconductors and electronics, chemical, healthcare, and others), Propulsion (electric and ICE), Operation (manual and autonomous), Product Type (warehouse and counterbalance), Electric Forklift, by Battery Type (lithium-ion and lead-acid), Tire Type (cushion and pneumatic), Electric Forklift by Lifting Capacity (Below 2 tons, 2–5 tons and Above 5 tons) and Region (Asia Pacific, Europe, North America, and Rest of the World).

Reasons to buy this report:
The report will help the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall forklift market and the subsegments. The report includes a comprehensive market share analysis, supply chain analysis, extensive lists and insights into component manufacturers, chapter segmentation based on materials, a thorough supply chain analysis, and a competitive landscape. The report also helps stakeholders understand the market pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (Rising GHG emissions, government incentives and policies, overall targets to reduce fleet-level emissions and increasing demand for emission-free vehicles), restraints (safety concerns in EV batteries and high development cost), opportunities (transition towards hydrogen fuel cell electric mobility), and challenges (high cost of developing charging infrastructure) are influencing the growth of the forklift market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the forklift market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the forklift market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the forklift market.
• Deep dive segments on electric forklift market and their trends. OEM analysis for electric forklifts.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and service offerings of leading players like Toyota Industries Corporation (Japan), KION Group AG (Germany), Jungheinrich AG (Germany), and Crown Equipment Corporation (US), Mitsubishi Logisnext Co. Ltd. (Japan) among others in the forklift market.

The report also helps stakeholders understand the pulse of the forklift market by providing them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 29
1.1 STUDY OBJECTIVES 29
1.2 MARKET DEFINITION 30
1.3 STUDY SCOPE 31
1.3.1 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 32
1.3.2 YEARS CONSIDERED 33
1.4 CURRENCY CONSIDERED 33
1.5 UNITS CONSIDERED 33
1.6 STAKEHOLDERS 33
1.7 SUMMARY OF CHANGES 34
2 RESEARCH METHODOLOGY 35
2.1 RESEARCH DATA 35
2.1.1 SECONDARY DATA 36
2.1.1.1 List of key secondary sources to estimate base numbers 37
2.1.1.2 Key data from secondary sources 38
2.1.2 PRIMARY DATA 38
2.1.2.1 Sampling techniques and data collection methods 39
2.1.2.2 Primary interview participants 40
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 40
2.2.1 RESEARCH METHODOLOGY: HYPOTHESIS BUILDING 41
2.2.2 BOTTOM-UP APPROACH 42
2.2.3 TOP-DOWN APPROACH 42
2.3 DATA TRIANGULATION 43
2.4 FACTOR ANALYSIS 44
2.5 RESEARCH ASSUMPTIONS 45
2.6 RESEARCH LIMITATIONS 46
3 EXECUTIVE SUMMARY 47
3.1 REPORT SUMMARY 47
4 PREMIUM INSIGHTS 51
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN FORKLIFT MARKET 51
4.2 FORKLIFT MARKET, BY OPERATION 51
4.3 FORKLIFT MARKET, BY CLASS 52
4.4 FORKLIFT MARKET, BY PROPULSION 52
4.5 FORKLIFT MARKET, BY TONNAGE CAPACITY 53
4.6 FORKLIFT MARKET, BY TYPE 53
4.7 FORKLIFT MARKET, BY TIRE TYPE 54
4.8 FORKLIFT MARKET, BY APPLICATION 54
4.9 FORKLIFT MARKET, BY END-USE INDUSTRY 55
4.10 FORKLIFT MARKET, BY BATTERY TYPE 55
4.11 ELECTRIC FORKLIFT MARKET, BY LIFTING CAPACITY 56
4.12 FORKLIFT MARKET, BY REGION 56
5 MARKET OVERVIEW 57
5.1 INTRODUCTION 57
5.2 MARKET DYNAMICS 58
5.2.1 DRIVERS 58
5.2.1.1 Rapid growth in e-commerce and warehousing industries 58
5.2.1.2 Growing demand for lean and automated warehouse operations to increase operational efficiency 61
5.2.1.3 Stringent emission norms and rising demand for sustainable intralogistics 62
5.2.2 RESTRAINTS 64
5.2.2.1 Increase in third-party logistics services 64
5.2.2.2 Increasing demand for stacker cranes 64
5.2.3 OPPORTUNITIES 64
5.2.3.1 Evolution of refurbished and rental forklifts 64
5.2.3.2 Modular solutions to optimize customer productivity 66
5.2.3.3 Development of autonomous, connected, and fleet management solutions 67
5.2.4 CHALLENGES 69
5.2.4.1 Risks related to accidents involving forklifts 69
5.2.4.2 High initial cost of electric forklifts 71
5.2.4.3 High integration and technology cost of autonomous forklifts 72
5.3 PRICING ANALYSIS 72
5.3.1 AVERAGE SELLING PRICE OF FORKLIFTS, BY REGION 73
5.3.2 OEM-WISE PRICE ANALYSIS, BY PROPULSION 74
5.3.3 AVERAGE COST OF RENTAL FORKLIFTS IN US 76
5.4 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING FORKLIFT MANUFACTURERS 76
5.5 TOTAL COST OF OWNERSHIP 77
5.6 CASE STUDY ANALYSIS 78
5.6.1 MITSUBISHI FORKLIFTS SUPPLIED ELECTRIC COUNTERBALANCE TRUCKS IN KELLOGG’S MANCHESTER SITE 78
5.6.2 PANASONIC ENERGY BELGIUM NV ORDERED TOYOTA’S AUTOMATED STACKERS 78
5.6.3 L’ORÉAL INSTALLED DEMATIC’S AUTONOMOUS FORKLIFTS TO REDUCE DELIVERY TIME 79
5.6.4 AER MANUFACTURING REPLACED AGING AUTONOMOUS FLOOR-TO-FLOOR MATERIAL HANDLING SYSTEM WITH DEMATIC’S COMPACT AUTONOMOUS TUGGERS LINE 79
5.6.5 MITSUBISHI FORKLIFTS SUPPLIED ELECTRIC FORKLIFTS TO CWT COMMODITIES 80
5.6.6 MONTGOMERY WATERS INSTALLED EDIA FB20ANT MITSUBISHI FORKLIFTS 80
5.6.7 OXFORD COLD STORAGE INVESTED IN DEMATIC’S
AUTOMATED GUIDED VEHICLES 80
5.6.8 PORTS AMERICA CHESAPEAKE REPLACED HANDLERS WITH FORKLIFTS 81
5.6.9 BEIJER BYGG'S TRANSITION FROM DIESEL TO ELECTRIC FORKLIFTS 81
5.6.10 POIESZ PURCHASED TOYOTA OSE250P ORDER PICKERS WITH LITHIUM-ION ENERGY PACKAGE 82
5.6.11 ANTWERP LAUNCHED PROJECT 'HYDROLOG' TO TEST TOYOTA’S HYDROGEN FUEL CELL TRUCK 82
5.7 ECOSYSTEM ANALYSIS 83
5.8 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 86
5.9 PATENT ANALYSIS 87
5.10 TRADE ANALYSIS 97
5.10.1 IMPORT SCENARIO 97
5.10.2 EXPORT SCENARIO 99
5.11 REGULATORY LANDSCAPE 100
5.11.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 100
5.11.1.1 North America 100
5.11.1.2 Europe 102
5.11.1.3 Asia Pacific 103
5.11.2 EMISSION REGULATIONS 104
5.11.2.1 North America 104
5.11.2.1.1 US 104
5.11.2.2 European Union 106
5.11.2.3 Asia 107
5.11.2.3.1 China 107
5.11.2.3.2 India 108
5.12 TECHNOLOGY ANALYSIS 108
5.12.1 KEY TECHNOLOGIES 108
5.12.1.1 IoT integration in forklifts 108
5.12.1.2 Sustainable forklift technologies 109
5.12.1.3 Smart braking technology for forklifts 109
5.12.1.4 Digitally connected diagnosis and monitoring 109
5.12.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 110
5.12.2.1 Industry 4.0 110
5.12.2.2 Hydrogen fuel cell technology for forklifts 110
5.12.3 ADJACENT TECHNOLOGIES 110
5.12.3.1 5G connectivity 110
5.12.3.2 Predictive analytics 111
5.12.3.3 Machine learning 111
5.12.3.4 Artificial intelligence for forklifts in warehouses 111

5.13 KEY CONFERENCES AND EVENTS IN 2025–2026 112
5.14 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 113
5.14.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 113
5.14.2 BUYING CRITERIA 113
5.15 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 114
5.16 OEM ANALYSIS 116
5.16.1 ELECTRIC FORKLIFT BATTERY CAPACITY VS. LIFTING CAPACITY 116
5.16.2 ELECTRIC FORKLIFT BATTERY VOLTAGE VS. NUMBER OF MODELS 117
5.17 IMPACT OF AI/GENERATIVE AI ON FORKLIFT MARKET 117
6 FORKLIFT MARKET, BY PROPULSION 119
6.1 INTRODUCTION 120
6.2 ELECTRIC 121
6.2.1 FOCUS ON ZERO-EMISSION WORKING ENVIRONMENT TO DRIVE MARKET 121
6.3 INTERNAL COMBUSTION ENGINE (ICE) 124
6.3.1 INCREASE IN HEAVY-DUTY OPERATIONS TO DRIVE MARKET 124
6.3.2 GASOLINE 125
6.3.3 DIESEL 125
6.3.4 ALTERNATE FUELS 125
6.4 PRIMARY INSIGHTS 127
7 FORKLIFT MARKET, BY TONNAGE CAPACITY 128
7.1 INTRODUCTION 129
7.2 BELOW 5 TONS 131
7.2.1 EASY OPERATIONAL FLEXIBILITY IN COMPACT WAREHOUSES
TO DRIVE MARKET 131
7.3 5–10 TONS 132
7.3.1 GROWING ELECTRIC INFRASTRUCTURE TO DRIVE MARKET 132
7.4 11–36 TONS 134
7.4.1 GROWING USE IN HEAVY-DUTY OPERATIONS TO DRIVE MARKET 134
7.5 ABOVE 36 TONS 135
7.5.1 WIDE USE IN MASSIVE MATERIAL HANDLING OPERATIONS TO DRIVE MARKET 135
7.6 PRIMARY INSIGHTS 137
8 FORKLIFT MARKET, BY END-USE INDUSTRY 138
8.1 INTRODUCTION 139
8.2 THIRD-PARTY LOGISTICS (3PL) 142
8.2.1 NEED FOR SAFE AND SPEEDY STORAGE TO DRIVE MARKET 142
8.3 FOOD & BEVERAGE 143
8.3.1 NEED TO REDUCE OPERATIONAL COSTS TO DRIVE MARKET 143
8.4 AUTOMOTIVE 145
8.4.1 NEED FOR EFFICIENT INVENTORY MANAGEMENT TO DRIVE MARKET 145
8.5 E-COMMERCE 147
8.5.1 NEED TO OPTIMIZE WAREHOUSING OPERATIONS TO DRIVE MARKET 147
8.6 AVIATION 149
8.6.1 INCREASING MANUFACTURING AND ASSEMBLY OPERATIONS
TO DRIVE MARKET 149
8.7 PULP & PAPER 150
8.7.1 NEED FOR OPTIMIZATION OF BOTTLENECKS TO DRIVE MARKET 150
8.8 CHEMICALS 152
8.8.1 NEED TO ENSURE WORKPLACE SAFETY OF EMPLOYEES AND MANAGE WORKFLOW EFFECTIVELY TO DRIVE MARKET 152
8.9 HEALTHCARE 153
8.9.1 INCREASING NEED FOR AUTOMATED WAREHOUSING OPERATIONS
TO DRIVE MARKET 153
8.10 SEMICONDUCTORS AND ELECTRONICS 155
8.10.1 NEED FOR CLEANROOM WAREHOUSING PROCESS TO DRIVE MARKET 155
8.11 METALS AND HEAVY MACHINERY 157
8.11.1 NEED FOR EFFICIENT OPERATIONS TO DRIVE MARKET 157
8.12 OTHERS 159
8.13 PRIMARY INSIGHTS 160
9 FORKLIFT MARKET, BY CLASS 161
9.1 INTRODUCTION 162
9.2 CLASS 1 163
9.2.1 INCREASING DEMAND FOR BATTERY ELECTRIC FORKLIFTS TO DRIVE MARKET 163
9.3 CLASS 2 164
9.3.1 GROWING DEMAND FOR NARROW AISLE FORKLIFTS TO DRIVE MARKET 164
9.4 CLASS 3 165
9.4.1 GROWTH OF LOGISTICS AND RETAIL SECTORS TO DRIVE MARKET 165
9.5 CLASS 4/5 166
9.5.1 INCREASING NEED FOR ICE FORKLIFTS TO DRIVE MARKET 166
9.6 PRIMARY INSIGHTS 167
10 FORKLIFT MARKET, BY OPERATION 168
10.1 INTRODUCTION 169
10.2 MANUAL 170
10.2.1 LOW INITIAL COST AND EASE OF INTEGRATION TO DRIVE MARKET 170
10.3 AUTONOMOUS 172
10.3.1 GROWING FOCUS ON AUTOMATION IN INDUSTRIES FOR INCREASING PRODUCTIVITY TO DRIVE MARKET 172
10.4 PRIMARY INSIGHTS 174

11 FORKLIFT MARKET, BY APPLICATION 175
11.1 INTRODUCTION 176
11.2 INDOOR 178
11.2.1 GROWTH OF GLOBAL E-COMMERCE INDUSTRY TO DRIVE MARKET 178
11.3 OUTDOOR 179
11.3.1 GROWING NEED FOR FORKLIFTS TO OPERATE IN ROUGH TERRAINS TO DRIVE MARKET 179
11.4 INDOOR AND OUTDOOR 181
11.4.1 INCREASING NEED FOR FORKLIFTS THAT CAN BE USED FOR DUAL PURPOSES TO DRIVE MARKET 181
11.5 PRIMARY INSIGHTS 182
12 FORKLIFT MARKET, BY BATTERY TYPE 183
12.1 INTRODUCTION 184
12.2 LITHIUM-ION 185
12.2.1 HIGH ENERGY DENSITY AND LONGER BATTERY BACKUP OVER OTHER BATTERIES TO DRIVE MARKET 185
12.2.2 LITHIUM IRON PHOSPHATE (LFP) 187
12.2.3 LITHIUM NICKEL MANGANESE COBALT OXIDE (NMC) 187
12.2.4 OTHERS 187
12.3 LEAD-ACID 188
12.3.1 LARGE CURRENT CAPABILITY, HIGH TOLERANCE FOR OVERCHARGING, AND LOW MANUFACTURING COST TO DRIVE MARKET 188
12.4 FUEL CELL 189
12.4.1 HYDROGEN INFRASTRUCTURE AND IMPROVED TOTAL COST OF OWNERSHIP DRIVING GROWTH IN THE FUEL CELL FORKLIFT MARKET 189
12.5 PRIMARY INSIGHTS 191
13 ELECTRIC FORKLIFT MARKET, BY LIFTING CAPACITY 192
13.1 INTRODUCTION 193
13.2 BELOW 2 TONS 194
13.2.1 WIDE RANGE OF APPLICATIONS IN VARIOUS INDUSTRIES TO DRIVE DEMAND 194
13.3 2–5 TONS 195
13.3.1 ADVANCEMENT IN BATTERY TECHNOLOGY TO DRIVE DEMAND 195
13.4 ABOVE 5 TONS 196
13.4.1 DEMAND FOR SUSTAINABLE FORKLIFTS WITH MORE LIFTING CAPACITY TO DRIVE GROWTH 196
13.5 INDUSTRY INSIGHTS 197

14 FORKLIFT MARKET, BY TIRE TYPE 198
14.1 INTRODUCTION 199
14.2 CUSHION 200
14.2.1 GROWTH OF GLOBAL WAREHOUSING INDUSTRY TO DRIVE MARKET 200
14.3 PNEUMATIC 202
14.3.1 INCREASING USE OF FORKLIFTS IN OUTDOOR APPLICATIONS TO DRIVE MARKET 202
14.3.2 PRIMARY INSIGHTS 203
15 FORKLIFT MARKET, BY TYPE 204
15.1 INTRODUCTION 205
15.2 WAREHOUSE 206
15.2.1 ABILITY TO MANEUVER IN NARROW SPACES IN WAREHOUSES TO DRIVE MARKET 206
15.3 COUNTERBALANCE 207
15.3.1 GROWING NEED FOR STABLE HEAVY MATERIAL HANDLING OPERATIONS TO DRIVE MARKET 207
15.3.2 PRIMARY INSIGHTS 208
16 FORKLIFT MARKET, BY REGION 209
16.1 INTRODUCTION 210
16.1.1 PRIMARY INSIGHTS 210
16.2 ASIA PACIFIC 212
16.2.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 213
16.2.2 CHINA 218
16.2.2.1 Growth of industrial sector to drive market 218
16.2.3 INDIA 220
16.2.3.1 Growing automobile and e-commerce industries to drive market 220
16.2.4 JAPAN 222
16.2.4.1 Growth of automation technologies to drive market 222
16.2.5 SOUTH KOREA 224
16.2.5.1 Demand for increased efficiency to drive market 224
16.3 EUROPE 226
16.3.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 227
16.3.2 GERMANY 234
16.3.2.1 High-volume logistics sector to drive market 234
16.3.3 UK 236
16.3.3.1 Increasing need for efficient material handling operations in automotive sector to drive market 236
16.3.4 FRANCE 238
16.3.4.1 Need for material handling equipment in growing industrial sector to drive market 238
16.3.5 ITALY 240
16.3.5.1 Thriving e-commerce industry to drive market 240
16.3.6 SPAIN 242
16.3.6.1 Strategic location for logistics and warehousing to drive market 242
16.3.7 RUSSIA 243
16.3.7.1 Expansion of warehouses to drive market 243
16.3.8 TURKEY 245
16.3.8.1 Rapid expansion of e-commerce industry to drive market 245
16.3.9 EASTERN EUROPE 247
16.3.9.1 Growing manufacturing and distribution activities to drive market 247
16.3.10 REST OF EUROPE 249
16.4 NORTH AMERICA 251
16.4.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 251
16.4.2 US 256
16.4.2.1 Strong inclination toward automation process to drive market 256
16.4.3 MEXICO 258
16.4.3.1 Growth of foreign manufacturing units to drive market 258
16.4.4 CANADA 260
16.4.4.1 Growing export infrastructure to drive market 260
16.5 REST OF THE WORLD 262
16.5.1 MACROECONOMIC OUTLOOK 262
16.5.2 AFRICA 266
16.5.2.1 Expansion of warehouses due to growing export activities to drive market 266
16.5.3 AUSTRALIA AND OCEANIA 268
16.5.3.1 Growing industrial activities to drive market 268
17 COMPETITIVE LANDSCAPE 270
17.1 OVERVIEW 270
17.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 270
17.3 FORKLIFT MARKET SHARE ANALYSIS, 2023 272
17.4 REVENUE ANALYSIS, 2021–2023 275
17.5 PRODUCT/BRAND COMPARISON 276
17.6 COMPANY VALUATION, 2024 277
17.7 COMPANY FINANCIAL METRICS, 2024 277
17.8 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 278
17.8.1 STARS 278
17.8.2 EMERGING LEADERS 278
17.8.3 PERVASIVE PLAYERS 278
17.8.4 PARTICIPANTS 278
17.8.5 COMPANY FOOTPRINT 280

17.9 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 284
17.9.1 PROGRESSIVE COMPANIES 284
17.9.2 RESPONSIVE COMPANIES 284
17.9.3 DYNAMIC COMPANIES 284
17.9.4 STARTING BLOCKS 284
17.9.5 COMPETITIVE BENCHMARKING 286
17.10 COMPETITIVE SCENARIO 288
17.10.1 PRODUCT LAUNCHES 288
17.10.2 DEALS 290
17.10.3 EXPANSIONS 291
18 COMPANY PROFILES 293
18.1 KEY PLAYERS 293
18.1.1 TOYOTA INDUSTRIES CORPORATION 293
18.1.1.1 Business overview 293
18.1.1.2 Products offered 294
18.1.1.3 Recent developments 296
18.1.1.3.1 Product launches/developments 296
18.1.1.3.2 Deals 298
18.1.1.3.3 Expansions 299
18.1.1.3.4 Other developments 299
18.1.1.4 MnM view 300
18.1.1.4.1 Key strengths 300
18.1.1.4.2 Strategic choices 300
18.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 300
18.1.2 KION GROUP AG 302
18.1.2.1 Business overview 302
18.1.2.2 Products offered 304
18.1.2.3 Recent developments 305
18.1.2.3.1 Product launches/developments 305
18.1.2.3.2 Deals 306
18.1.2.3.3 Expansions 307
18.1.2.4 MnM view 308
18.1.2.4.1 Key strengths 308
18.1.2.4.2 Strategic choices 308
18.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 308
18.1.3 JUNGHEINRICH AG 309
18.1.3.1 Business overview 309
18.1.3.2 Products offered 310
18.1.3.3 Recent developments 312
18.1.3.3.1 Product launches 312
18.1.3.3.2 Deals 312
18.1.3.3.3 Other developments 315
18.1.3.4 MnM view 316
18.1.3.4.1 Key strengths 316
18.1.3.4.2 Strategic choices 316
18.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 316
18.1.4 MITSUBISHI LOGISNEXT CO., LTD. 317
18.1.4.1 Business overview 317
18.1.4.2 Products offered 318
18.1.4.3 Recent developments 320
18.1.4.3.1 Product launches 320
18.1.4.3.2 Expansions 321
18.1.4.3.3 Other developments 321
18.1.4.4 MnM view 322
18.1.4.4.1 Key strengths 322
18.1.4.4.2 Strategic choices 322
18.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 322
18.1.5 CROWN EQUIPMENT CORPORATION 323
18.1.5.1 Business overview 323
18.1.5.2 Products offered 323
18.1.5.3 Recent developments 325
18.1.5.3.1 Product launches/developments 325
18.1.5.3.2 Expansions 326
18.1.5.3.3 Other developments 326
18.1.5.4 MnM view 327
18.1.5.4.1 Key strengths 327
18.1.5.4.2 Strategic choices 327
18.1.5.4.3 Weaknesses and competitive threats 327
18.1.6 HYSTER-YALE MATERIALS HANDLING 328
18.1.6.1 Business overview 328
18.1.6.2 Products offered 329
18.1.6.3 Recent developments 332
18.1.6.3.1 Product launches/developments 332
18.1.6.3.2 Deals 334
18.1.6.3.3 Other developments 334
18.1.6.4 MnM view 334
18.1.6.4.1 Key strengths 335
18.1.6.4.2 Strategic choices 335
18.1.6.4.3 Weaknesses and competitive threats 335
18.1.7 CLARK 336
18.1.7.1 Business overview 336
18.1.7.2 Products offered 336
18.1.7.3 Recent developments 337
18.1.7.3.1 Product launches 337
18.1.7.3.2 Deals 338
18.1.7.3.3 Other developments 338
18.1.8 HYUNDAI CONSTRUCTION EQUIPMENT 339
18.1.8.1 Business overview 339
18.1.8.2 Products offered 340
18.1.8.3 Recent developments 342
18.1.8.3.1 Deals 342
18.1.8.3.2 Other developments 342
18.1.9 KOMATSU LTD. 343
18.1.9.1 Business overview 343
18.1.9.2 Products offered 344
18.1.9.3 Recent developments 345
18.1.9.3.1 Product launches 345
18.1.9.3.2 Deals 346
18.1.10 CAT LIFT TRUCKS 347
18.1.10.1 Business overview 347
18.1.10.2 Products offered 347
18.1.10.3 Recent developments 349
18.1.10.3.1 Product launches 349
18.1.10.3.2 Other developments 350
18.2 OTHER PLAYERS 351
18.2.1 KALMAR 351
18.2.2 ANHUI HELI CO., LTD. 352
18.2.3 BYD COMPANY LTD. 353
18.2.4 BOBCAT COMPANY 354
18.2.5 GODREJ MATERIAL HANDLING (GODREJ & BOYCE MANUFACTURING CO. LTD.) 355
18.2.6 EP EQUIPMENT 356
18.2.7 LONKING 357
18.2.8 HANGCHA FORKLIFT 358
18.2.9 KONECRANES 359
18.2.10 COMBILIFT 360
18.2.11 VALLÉE 361
18.2.12 FLEXI NARROW AISLE 361
18.2.13 MANITOU 362
18.2.14 HOIST MATERIAL HANDLING 363
18.2.15 AGILOX SERVICES GMBH 364
18.2.16 E80 GROUP S.P.A. 365
18.2.17 SCOTT AUTOMATION 366
18.2.18 BASTIAN SOLUTIONS 367
18.2.19 SEEGRID CORPORATION 368
18.2.20 VECNA ROBOTICS 369
18.2.21 AGVE AB 369
19 APPENDIX 370
19.1 INSIGHTS OF INDUSTRY EXPERTS 370
19.2 DISCUSSION GUIDE 370
19.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 373
19.4 CUSTOMIZATION OPTIONS 375
19.4.1 FORKLIFT MARKET, BY TONNAGE CAPACITY AND COUNTRY 375
19.4.1.1 Asia Pacific 375
19.4.1.1.1 China 375
19.4.1.1.2 Japan 375
19.4.1.1.3 South Korea 375
19.4.1.1.4 India 375
19.4.1.2 Europe 375
19.4.1.2.1 Germany 375
19.4.1.2.2 France 375
19.4.1.2.3 UK 375
19.4.1.2.4 Italy 375
19.4.1.2.5 Spain 375
19.4.1.2.6 Russia 375
19.4.1.3 North America 375
19.4.1.3.1 US 375
19.4.1.3.2 Canada 375
19.4.1.3.3 Mexico 375
19.4.1.4 Rest of the World 375
19.4.1.4.1 Africa 375
19.4.1.4.2 Australia and Oceania 375
19.5 RELATED REPORTS 376
19.6 AUTHOR DETAILS 377
20 RECOMMENDATIONS 378
20.1 ASIA PACIFIC TO DOMINATE FORKLIFT MARKET DURING FORECAST PERIOD 378
20.2 FORKLIFT MANUFACTURERS TO FOCUS ON E-COMMERCE INDUSTRY 378
20.3 CONCLUSION 379

 

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