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自動車用歯車市場:タイプ別(プラネタリー、ベベル、ラック&ピニオン、ハイポイド、ウォーム、ヘリカル、スパー、非金属)、用途別(トランスミッション、デファレンシャル、ステアリング、その他)、車種別、推進力別(ICE、ハイブリッド)、材質別、地域別 - 2030年までの世界予測


Automotive Gears Market by Type (Planetary, Bevel, Rack & Pinion, Hypoid, Worm, Helical, Spur, Non-metallic), Application (Transmission, Differential, Steering, Others), Vehicle Type, Propulsion (ICE, Hybrid), Material, & Region - Global Forecast to 2030

世界の自動車ギア市場は、2024年の427億米ドルから2030年には508億米ドルに成長すると予測され、予測期間中の年平均成長率は3.0%と予測されている。OICAによると、世界の自動車生産台数は2020年の8,480万台から2... もっと見る

 

 

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2024年9月13日 US$4,950
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サマリー

世界の自動車ギア市場は、2024年の427億米ドルから2030年には508億米ドルに成長すると予測され、予測期間中の年平均成長率は3.0%と予測されている。OICAによると、世界の自動車生産台数は2020年の8,480万台から2023年には9,350万台に増加した。各車両はトランスミッションシステム、ディファレンシャル、ステアリングシステム、その他の用途でギアを使用しているため、車両生産台数の増加に伴い、自動車用金属ギア市場は今後数年間で成長するだろう。
さらに、可処分所得の増加、乗り心地に対する消費者の要求、ブランド認知度の上昇に伴い、先進国や発展途上国では中型・フルサイズのSUVやプレミアムカーの需要が増加している。これらの自動車が、金属・非金属自動車ギア市場の成長を促している。
"乗用車セグメントが自動車用ギヤの最大セグメントと推定される"
乗用車は、予測期間中、世界の自動車ギア市場において最大の市場シェアを占めるだろう。この成長は主に、世界の自動車生産台数における乗用車のシェアが最大であることに起因しており、2021年の6,280万台から2023年には6,920万台へと17.8%増加した。乗用車では、ステアリング機構、トランスミッション、デファレンシャル、サンルーフ、ORVM、自動テールゲート、パワーウィンドウなどの装着が増加しているため、ギヤの需要が高くなっている。さらに、乗用車におけるDCTや自動マニュアルトランスミッションなどの先進トランスミッションシステムの採用が増加していることも、トランスミッションギアの需要をさらに押し上げている。顧客が性能と効率を重視するようになったため、OEMは6速ギアボックスの搭載にシフトしている。AMTの登場により、低価格車への搭載が大幅に増加した。世界市場では、2023年にSUVの需要が増加し、ミッドサイズとフルサイズのSUVが2020年の1,180万台と1,070万台から203年にはそれぞれ1,480万台と1,590万台に増加すると予測されている。米国ではSUVが自動車販売台数のほぼ半分を占め、欧州では3分の1を占める。このことは、ハイポイドギア、ピニオンギア、ベベルギアなどのディファレンシャルシステム用ギアの成長を促進する。世界生産の80%以上は、アメリカ、カナダ、中国、日本、韓国のプレミアムSUVとセダン車が占めている。これらの車には標準的な電気部品が装備されており、非金属歯車の需要を後押ししている。したがって、自動マニュアルトランスミッションを搭載した乗用車の増加とFRとAWDドライブを搭載したSUVの台頭は、自動車用歯車市場の需要を押し上げると予想される。
"素材別では非金属ギアが最も急成長する見込み"
素材別では、非金属ギアが最も急成長すると予測されている。2020年からcセグメント以上の自動車の生産台数が急増しており、これらの自動車は2020年の3,730万台から2023年には4,580万台に増加している。快適性と利便性の機能に対する需要が高まっているため、自動車OEMは、パワーウィンドウ、電動制御ORVM、大型パノラマ電動サンルーフ、電動テールゲートリリースを中・上級車種で提供することが増えている。これらのギアは、非金属材料、特に熱可塑性プラスチックから作られることが多い。先進国や発展途上国の一部でプレミアムカーに対する需要が高まっていることも、非金属ギヤ市場を牽引している。
"欧州は自動車用ギヤの第2位の市場"
地域別では、予測期間中、欧州が自動車用ギア市場で第2位の市場シェアを持つ。OICAによると、2023年の欧州の自動車総生産台数は1,540万台である。同様に、2023年の欧州のLCV生産台数は220万台であった。欧州の自動車産業は、メルセデス・ベンツ(ドイツ)、フォルクスワーゲン(ドイツ)、BMW(ドイツ)、シトロエン(フランス)、フィアット(イタリア)、ランドローバー(英国)といった定評あるOEMによって支配されている。さらに、自動テールゲート、ORVM、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・パーキング・アシスト、電動サンルーフなど、さまざまな機能を搭載したプレミアムカーや高級車の欧州でのシェアは、主にドイツ、フランス、英国、イタリアで急速に増加している。こうした先進機能を搭載したプレミアムカーには、非金属製のギアが必要である。オートマチックトランスミッションやデュアルクラッチトランスミッションを搭載したプレミアムカーは、ヘリカルギアやプラネタリーギアの需要を牽引すると予想される。
さらに、ヨーロッパはバスとコーチの第2位のメーカーであり、2023年には45,000台以上が生産されると推定されている。加えて、この地域は高級車の傾斜が激しいことでも知られており、重要な高級自動車OEMがこの地域で強い存在感を示している。これらの自動車生産台数は、欧州の自動車用歯車市場を牽引するものと思われる。したがって、乗用車の生産台数が増加し、さまざまな機能を備えた高級車の普及が進んでいることが、欧州の自動車用歯車市場の需要を牽引するだろう。

主要回答者の内訳

 企業別:ティア1:50%、ティア2:30%、OEM:20
 職位別Cレベル幹部 - 60%、取締役レベル - 30%、その他 - 10
 地域別北米 - 25%、欧州 - 20%、アジア太平洋 - 55

自動車用歯車市場は世界的なプレーヤーが支配的であり、American Axle & Manufacturing Holding, Inc.(米国)、GKN Powder Metallurgy(米国)、Bharat Gears Ltd.(インド)、JTEKT Gears Ltd.(インド)、American Axle & Manufacturing Holding, Inc.(インド)、株式会社ジェイテクト(日本)、Robert Bosch GmbH(ドイツ)などである。本調査には、自動車用歯車市場におけるこれらの主要企業の会社概要、上位5社のMnMビュー、最近の動向、主要市場戦略など、詳細な競合分析が含まれています。
調査範囲
本調査の主要目的は、自動車用歯車市場を金額と数量で定義、記述、予測することである。本調査では、自動車用歯車市場を車両タイプ別(乗用車、小型商用車、大型商用車)、材質別(金属歯車、非金属歯車)、用途別(トランスミッションシステム、ディファレンシャルシステム、ステアリングシステム、その他自動車用歯車)、歯車タイプ別(遊星歯車、傘歯車、ラックピニオン歯車、ハイポイドギア、ウォームギア、ヘリカルギア、平歯車、非金属歯車)に分類しています、用途別(トランスミッションシステム、ディファレンシャルシステム、ステアリングシステム、その他の自動車用ギア)、トランスミッションタイプ別(オートマチックトランスミッション、自動マニュアルトランスミッション、マニュアルトランスミッション、デュアルクラッチトランスミッション)、ギアタイプ別(ベベルギア、ピニオンギア、ハイポイドギア、ヘリカルギア、ウォームギア、スパーギア)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、RoW)のディファレンシャルギア市場。様々な市場セグメントが利害関係者に提供する機会を分析します。市場ランキング分析、事業拡大、合弁事業、買収、主要な業界参加者が実施するその他の活動など、競合の動向を追跡分析します。
本レポートを購入する理由
本レポートは、市場シェアやサプライチェーンの包括的な分析、ギアメーカーの詳細情報を提供しています。自動車用ギア市場全体の正確な収益予測を提供することで、市場リーダーや新規参入者に役立つよう設計されています。さらに、主要な促進要因、阻害要因、課題、機会を強調し、市場ダイナミクスを理解するのに役立ちます。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- 主な促進要因の分析(乗用車と小型商用車の台数増加、中級車と高級車の台数増加、SUVと大型商用車とバス・バスの台数増加、低カーボンフットプリント技術への需要の高まりなど、自動車用ギア市場の成長を促進する自動車の生産台数の増加)、抑制要因(電気自動車の普及)、機会(軽量ギヤ材料の採用、ハイブリッド車台数の増加、自動車用途におけるポリマー/プラスチックギヤの採用増加)、課題(高度で軽量なギヤの高コスト)が自動車用ギヤ市場の需要を促進している。
- 本レポートでは、トランスミッションのタイプ(オートマチックトランスミッション、自動マニュアルトランスミッション、マニュアルトランスミッション、デュアルクラッチトランスミッション)とディファレンシャルのタイプ(オープンディファレンシャル、ロッキングディファレンシャル、リミテッドスリップディファレンシャル、トルクベクタリングディファレンシャル、トルセンディファレンシャル)で使用されるギアのタイプについて、国別の詳細な分析を提供しています。
- 製品開発/イノベーション:自動車用ギヤ市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・新サービスの発表に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域の自動車用歯車市場を分析しています。
- 市場の多様化:自動車用歯車市場における新製品・サービス、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報
- 競合評価:American Axle & Manufacturing Holding, Inc.(米国)、GKN Powder Metallurgy(米国)、Bharat Gears Ltd.(インド)、JTEKT Gears Ltd.(インド)、American Axle & Manufacturing Holding, Inc.(インド)、株式会社ジェイテクト(日本)、Robert Bosch GmbH(ドイツ)などである。

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目次

1 はじめに
1.1 調査目的
1.2 市場の定義
1.3 調査範囲 30
1.3.1 市場セグメンテーションと対象地域 30
1.3.2 含むものと含まないもの 31
1.4 考慮した年数 31
1.5 考慮した通貨 32
1.6 単位
1.7 利害関係者 33
1.8 変更点のまとめ
2 調査方法 35
2.1 調査データ 35
2.1.1 二次データ 36
2.1.1.1 自動車生産台数を推定するために参照した二次資料 37
2.1.1.2 市場規模を推定するために参照した主な二次情報源のリスト 38
2.1.1.3 二次資料からの主要データ 39
2.1.2 一次データ 39
2.1.2.1 主要参加者のリスト 40
2.1.3 サンプリング手法とデータ収集方法 41
2.2 市場規模の推定 41
2.2.1 ボトムアップアプローチ 43
2.3 データの三角測量 44
2.4 調査の前提条件と関連リスク 45
2.5 調査の限界 47
3 エグゼクティブサマリー 48
3.1 レポートの要約 48
4 プレミアムインサイト 52
4.1 非金属歯車市場におけるプレーヤーの魅力的な機会 52
4.2 自動車用ギア市場、車種別 52
4.3 自動車用ギア市場:材料タイプ別 53
4.4 自動車用ギア市場:用途別 53
4.5 自動車用ギア市場:ギアタイプ別 54
4.6 ハイブリッド車用ギア市場:用途別 54
4.7 トランスミッションギア市場:トランスミッションタイプ別 55
4.8 ディファレンシャルギア市場:ギアタイプ別 55
4.9 自動車用ギア市場:地域別 56
5 市場の概要 57
5.1 はじめに 57
5.2 市場のダイナミクス 58
5.2.1 ドライバ 58
5.2.1.1 自動車生産台数の増加が自動車用ギア市場の成長を牽引 58
5.2.1.1.1 乗用車と小型商用車の生産台数の増加 58
軽商用車 58
5.2.1.1.2 中級車と高級車の需要の増加 59
5.2.1.1.3 SUVの増加 60
5.2.1.1.4 大型商用車の増加 61
5.2.1.2 低カーボンフットプリント技術への需要の高まり 62
5.2.2 抑制要因 63
5.2.2.1 電気自動車の普及拡大 63
5.2.3 機会 64
5.2.3.1 軽量ギア材料の採用 64
5.2.3.2 ハイブリッド車の増加 65
5.2.3.3 自動車におけるポリマー/プラスチックギヤの採用増加 65
5.2.4 課題 66
5.2.4.1 先進軽量ギヤの高コスト 66
5.3 コンシューマー・ビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 66
5.4 ケーススタディ 67
5.4.1 インジェクション・ワークスは、ティア1自動車部品メーカーが効率的にギアを生産できるよう、高 度なエンジニアリング樹脂を推奨している 67
5.4.2 自動車用ギヤボックスの強度計算に及ぼすギヤホイールの材質と熱処理の影響 を調査するために実施された調査研究 68
5.4.3 セコ・ツールが切削工具と工具システムメーカーにギア製造と組立工程の最適化を支援 68
5.5 投資と資金調達のシナリオ 69
5.6 特許分析 69
5.6.1 導入 69
5.7 貿易分析 74
5.7.1 自動車用ギヤの輸入シナリオ 74
5.7.2 自動車用歯車の輸出シナリオ 76
5.8 サプライチェーン分析 78
5.9 エコシステム分析 79
5.10 価格分析 81
5.10.1 地域別 81
5.10.2 ギアタイプ別 82

5.11 規制情勢 83
5.11.1 規制機関、政府機関
その他の組織
5.12 技術動向 84
5.12.1 主要技術 84
5.12.1.1 ギア用軽量材料 84
5.12.2 補完技術 85
5.12.2.1 歯車製造における先進製造技術 85
5.13 主要ステークホルダーと購買基準 85
5.13.1 購入プロセスにおける主要ステークホルダー 85
5.13.2 購入基準 86
5.14 主要会議・イベント(2024~2025年) 87
5.15 サプライヤー分析 88
5.16 自動車用ギア製造-材料分析 88
6 自動車用ギア市場、ギアタイプ別 89
6.1 はじめに
6.2 遊星歯車 92
6.2.1 オートマチックトランスミッション車の成長が市場を押し上げる 92
6.3 かさ歯車 94
6.3.1 デファレンシャル搭載車の増加が市場を牽引する
市場を牽引する 94
6.4 ラック&ピニオンギア 95
6.4.1 乗用車と商用車の生産台数の増加が需要を押し上げる
需要拡大 95
6.5 ハイポイドギア 96
6.5.1 ハイポイドギアは、その特徴的なデザインから車両ディファレンシャルに広く利用されている 96
6.6 ウォームギア 98
6.6.1 ウォームギヤは、ハイポイドギヤやスパーギヤと共 にトルセンデフで動力を伝達する 98
6.7 ヘリカルギア 100
6.7.1 自動車生産の急増が市場を牽引 100
6.8 平歯車 101
6.8.1 マニュアルトランスミッションの優位性が市場成長を支える 101
6.9 ピニオンギア 102
6.9.1 SUVと小型トラックの需要増加が需要を押し上げる 102
6.10 非金属歯車 104
6.10.1 Cセグメント以上の自動車の成長が市場成長を促進する 104
6.11 業界の洞察 105

7 自動車用歯車市場、用途別 106
7.1 導入 107
7.2 トランスミッション 109
7.2.1 自動車のスムーズなギアシフトへの需要が市場成長を促す 109
7.3 ディファレンシャル 110
7.3.1 マルチアクスル構成のSUVやプレミアムカーの人気が高まり
需要に拍車がかかる。
7.4 ステアリング 112
7.4.1 最新の運転支援技術への需要が市場成長を促進する
成長に拍車をかける 112
7.5 その他の用途 114
7.6 業界洞察 115
8 自動車用ギア市場:材料タイプ別 116
8.1 はじめに 117
8.2 金属歯車 118
8.2.1 金属製ギヤの優れた強度が自動車用途での使用を促進 118
8.3 非金属ギア 120
8.3.1 非金属歯車の低い製造コストが需要を押し上げる 120
需要を押し上げる 120
8.4 業界の洞察 121
9 自動車用ギア市場、車種別 122
9.1 はじめに 123
9.2 乗用車 125
9.2.1 SUVと高級車の需要増加が市場成長を促進 125
9.3 小型商用車 127
9.3.1 ラスト・マイル・デリバリー需要の高まりとインフラ整備が成長を後押し 127
9.4 大型商用車 128
9.4.1 輸送、製造、鉱業、建設活動の急増が需要を押し上げる 128
建設活動が需要を刺激する 128
9.5 業界の洞察 130
10 ディファレンシャルギア市場(ギアタイプ別) 131
10.1 はじめに 132
10.2 かさ歯車 134
10.2.1 オープン、ロック、トルクベクタリング・ディファレンシャルの採用が市場を牽引 134
10.3 ピニオンギア 135
10.3.1 4WD/AWD車の需要増が成長に拍車をかける 135
10.4 ハイポイドギア 136
10.4.1 ハイポイドギアはそのユニークな設計により車両用ディファレンシャルによく使用される 136
10.5 ヘリカルギア 138
10.5.1 トランスアクスル/FF車の増加 138
10.6 ウォームギア 139
10.6.1 ウォームギヤは、旋回時に同じ車軸上の車輪を異なる速度で回転させる 139
10.7 平歯車 140
10.7.1 平歯車は回転運動とトルクの伝達を容易にする。
トルクを伝達する。
10.8 業界の洞察 141
11 ハイブリッド車用ギア市場、用途別 142
11.1 はじめに 143
11.2 トランスミッション 145
11.2.1 進化したトランスミッションシステムに対する需要の高まりが
を煽る 145
11.3 ディファレンシャル 146
11.3.1 市場の原動力となるFR/AWDモード付きハイブリッドSUVの需要増
市場を牽引する 146
11.4 ステアリング 148
11.4.1 自動車販売台数の増加に伴い、ラック&ピニオンギアセットが成長する。
車販売台数の増加に伴うラック&ピニオンギアセットの成長 148
11.5 その他の用途 149
11.6 産業洞察 150
12 トランスミッションギア市場、トランスミッションタイプ別 151
12.1 はじめに 152
12.2 自動変速機 154
12.2.1 市場の原動力となる動力伝達と乗り心地の向上に対する需要
市場を牽引する 154
12.3 自動マニュアルトランスミッション 155
12.3.1 自動マニュアルトランスミッションがもたらすコスト優位性が需要を促進する 155
12.4 マニュアルトランスミッション 157
12.4.1 低コストと燃費向上へのニーズが成長を牽引 157
12.5 デュアル・クラッチ・トランスミッション 158
12.5.1 スムーズなギアシフトと利便性向上への嗜好が需要を促進する 158
12.6 業界の洞察 160

13 自動車用ギア市場、地域別 161
13.1 はじめに 162
13.2 アジア太平洋地域 164
13.2.1 アジア太平洋地域:マクロ経済見通し 164
13.2.2 中国 169
13.2.2.1 商業化の進展と可処分所得の増加が市場を牽引する 169
市場を牽引する 169
13.2.3 インド 171
13.2.3.1 滑らかな運転体験を提供する自動車への需要が市場を牽引する
市場を牽引する 171
13.2.4 日本 174
13.2.4.1 堅調な製造業とハイテク自動車産業が市場の需要を促進 174
13.2.5 韓国 176
13.2.5.1 持続可能性とイノベーションの重視が成長を牽引 176
13.2.6 その他のアジア太平洋地域 178
13.3 欧州 180
13.3.1 欧州:マクロ経済見通し 181
13.3.2 ドイツ 186
13.3.2.1 プレミアムカー需要の増加が市場を牽引 186
13.3.3 フランス 188
13.3.3.1 乗用車とLCVの需要増加が成長を促進 188
13.3.4 イギリス 190
13.3.4.1 プレミアムカーとSUVの需要増加が市場を押し上げる 190
13.3.5 スペイン 192
13.3.5.1 乗用車生産台数の増加が自動車用ギヤの需要を促進 192
13.3.6 イタリア 194
13.3.6.1 低燃費車志向が市場拡大を促す 194
13.3.7 その他のヨーロッパ 197
13.4 北米 199
13.4.1 北米:マクロ経済見通し 199
13.4.2 米国 204
13.4.2.1 トランスミッションとディファレンシャル技術の進歩が市場を押し上げる 204
13.4.3 メキシコ 206
13.4.3.1 乗用車と小型商用車の生産増加が市場を刺激する 206
13.4.4 カナダ 209
13.4.4.1 小型商用車の生産増加がディファレンシャルギアの成長を牽引 209

13.5 その他の地域 211
13.5.1 その他の地域:マクロ経済見通し 211
13.5.2 ブラジル 215
13.5.2.1 先進車生産の増加が乗用車とLCV市場を牽引 215
13.5.3 南アフリカ 217
13.5.3.1 自動車生産台数の増加が自動車用ギアの成長を促進 217
13.5.4 その他の列国 219
13.6 産業洞察 221
14 競争環境 222
14.1 概要 222
14.2 主要企業の戦略/勝利への権利 222
14.3 市場シェア分析 224
14.4 収益分析 226
14.5 企業評価マトリックス:主要プレーヤー、2023年 227
14.5.1 スター企業 227
14.5.2 新興リーダー 227
14.5.3 浸透型プレーヤー 227
14.5.4 参加企業 227
14.5.5 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 229
14.5.5.1 各社のアプリケーション・フットプリント 230
14.5.5.2 地域別フットプリント 231
14.6 企業の評価 232
14.7 財務指標 232
14.8 ブランド/製品比較 233
14.9 競争シナリオとトレンド 233
14.9.1 製品上市 233
14.9.2 取引 234
14.9.3 事業拡大 235
14.9.4 その他 235
15 企業プロフィール 237
15.1 主要企業 237
15.1.1 アメリカン・アクスル・アンド・マニュファクチャリング社237
15.1.1.1 事業概要 237
15.1.1.2 提供する製品/ソリューション/サービス 238
15.1.1.3 最近の動向 239
15.1.1.4 MnMの見解 240
15.1.1.4.1 主要な強み 240
15.1.1.4.2 戦略的選択 240
15.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 240
15.1.2 Bharat Gears Ltd.241
15.1.2.1 事業概要 241
15.1.2.2 提供する製品/ソリューション/サービス 242
15.1.2.3 MnMの見解 242
15.1.2.3.1 主要な強み 242
15.1.2.3.2 戦略的選択 242
15.1.2.3.3 弱点と競争上の脅威 242
15.1.3 GKN粉末冶金 243
15.1.3.1 事業概要 243
15.1.3.2 提供する製品/ソリューション/サービス 244
15.1.3.3 MnMの見解 245
15.1.3.3.1 主要な強み 245
15.1.3.3.2 戦略的選択 245
15.1.3.3.3 弱点と競争上の脅威 245
15.1.4 株式会社ジェイテクト 246
15.1.4.1 事業概要 246
15.1.4.2 提供する製品/ソリューション/サービス 247
15.1.4.3 最近の動向 248
15.1.4.4 MnMの見解 249
15.1.4.4.1 主要な強み 249
15.1.4.4.2 戦略的選択 249
15.1.4.4.3 弱点と競争上の脅威 249
15.1.5 ロバート・ボッシュ 250
15.1.5.1 事業概要 250
15.1.5.2 提供する製品/ソリューション/サービス 251
15.1.5.3 MnMの見解 252
15.1.5.3.1 主要な強み 252
15.1.5.3.2 戦略的選択 252
15.1.5.3.3 弱点と競争上の脅威 252
15.1.6 日立アステモアメリカ社253
15.1.6.1 事業概要 253
15.1.6.2 提供する製品/ソリューション/サービス 253
15.1.7 イムスギア 254
15.1.7.1 事業概要 254
15.1.7.2 提供する製品/ソリューション/サービス 255
15.1.8 ユニバランス・コーポレーション 256
15.1.8.1 事業概要 256
15.1.8.2 提供する製品/ソリューション/サービス 256
15.1.9 イートン 257
15.1.9.1 事業概要 257
15.1.9.2 提供する製品/ソリューション/サービス 258
15.1.9.3 最近の動向 259
15.1.10 カミンズ・インク260
15.1.10.1 事業概要 260
15.1.10.2 提供製品 261
15.1.11 RSBグループ 262
15.1.11.1 事業概要 262
15.1.11.2 提供する製品/ソリューション/サービス 262
15.1.12 HOTA INDUSTRIAL MFG.株式会社263
15.1.12.1 事業概要 263
15.1.12.2 提供する製品/ソリューション/サービス 264
15.1.13 イークベック 265
15.1.13.1 事業概要 265
15.1.13.2 提供する製品/ソリューション/サービス 266
15.2 その他のプレーヤー 267
15.2.1 バラット・フォージ 267
15.2.2 アムテックOEM 268
15.2.3 ポーライト・インド PVT.LTD.269
15.2.4 リナマー・コーポレーション 270
15.2.5 アライド・トランスミッション 271
15.2.6 ユナイテッド・ギア・アンド・アセンブリー 272
15.2.7 グリーソンコーポレーション 273
15.2.8 フランツ・モラート・ホールディングGMBH & CO.KG 274
15.2.9 河北英興ギア(株274
15.2.10 ユニバーサルオートギアLLP 275
15.2.11 ギアモーション 276
15.2.12 ジーエヌエーギア 277
15.2.13 TANDLER ZAHNRAD- und GETRIEBFABRIK GMBH & CO.KG.278
15.2.14 モレアリ・マリオ・スパ・ギア 279
15.2.15 ネクスティア・オートモーティブ 280
16 マーケッツ・アンド・マーケッツの提言 281
16.1 アジア太平洋地域が自動車用ギア市場を支配する 281
16.2 先進トランスミッションギアと非金属ギアが重点分野に 281
16.3 結論 282
17 付録 283
17.1 業界専門家の洞察 283
17.2 ディスカッションガイド 283
17.3 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル 286

17.4 カスタマイズオプション 288
17.4.1 トランスミッションギア市場:トランスミッションタイプ別、国別 288
17.4.1.1 自動変速機 288
17.4.1.2 自動マニュアルトランスミッション 288
17.4.1.3 マニュアルトランスミッション 288
17.4.1.4 デュアルクラッチトランスミッション 288
17.4.2 ディファレンシャルギア市場:ギアタイプ別、国別 288
17.4.2.1 平歯車 288
17.4.2.2 ウォームギア 288
17.4.2.3 かさ歯車 288
17.4.2.4 ハイポイドギア 288
17.4.2.5 はすば歯車 288
17.4.2.6 ピニオンギア 288
17.4.3 トランスミッションギア市場、ギアタイプ別 288
17.4.3.1 ヘリカルギア 288
17.4.3.2 平歯車 288
17.4.3.3 プラネタリーギア 288
17.5 関連レポート 289
17.6 著者の詳細 290

 

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Summary

The global automotive gears market is expected to grow from USD 42.7 billion in 2024 to 50.8 billion in 2030, it is projected to grow at a CAGR of 3.0% in the projected period. According to OICA, global vehicle production increased from 84.8 million units in 2020 to 93.5 million in 2023. Each vehicle uses gears in transmission systems, differentials, steering systems, and other applications; hence, with the rise in vehicle production, the market for metallic automotive gears will grow in the coming years.
Additionally, the demand for mid- and full-size SUVs and premium vehicles has increased in developed and developing countries, with increasing disposable income, consumers’ demand for ride quality, and rising brand awareness. These vehicles are prompting the growth of the metallic and non-metallic automotive gears market.
“The passenger cars segment is estimated to be the largest segment for automotive gears.”
Passenger cars will hold the largest market share in the global automotive gear market during the forecast period. The growth mainly comes from the maximum share of passenger cars in global vehicle production, which grew from 62.8 million units in 2021 to 69.2 million units in 2023, a rise of 17.8%. The demand for gears is higher in passenger cars, attributed to increasing fitments for steering mechanisms, transmissions, differentials, sunroofs, ORVMs, automated tailgates, power windows, and others. Moreover, the growing adoption of advanced transmission systems such as DCT and Automatic Manual Transmission in passenger cars further fuels the demand for transmission gears. With customers having drifted towards performance and efficiency, OEMs have shifted more towards installing 6-speed gearboxes. With the coming of age of AMT, its installation has increased by multitudes in lower-end cars. In the global market, it is projected that increasing demand for SUVs in the year 2023 has happened, with an increase in mid-size & full-size SUVs from 11.8 & 10.7 million units in 2020 to 14.8 & 15.9 million units in 203, respectively. In the US, SUVs make up almost half of all cars sold, and a third in Europe. This will, in turn, drive the growth of gears such as hypoid, pinion, and bevel gears for differential systems. More than 80% of global production is dominated by the US, Canada, China, Japan, and South Korea in premium SUV and sedan cars. They are fitted with standard electric components and help drive demand for non-metallic gears. Thus, the growing number of passenger cars with automated manual transmissions and the rising SUVs with RWD and AWD drive are expected to boost the demand for automotive gears market.
“The non-metallic gears are expected to be the fastest growing segment by material.”
By material segment, the non-metallic gears are estimated to grow fastest. There has been a sharp rise in the production of c-segment and above vehicles from 2020, as these vehicles have grown from 37.3 million units in 2020 to 45.8 million units in 2023. Due to the rising demand for comfort and convenience features, automotive OEMs increasingly offer power windows, electrically controlled ORVMs, large-size panoramic electric sunroofs, and electric tailgate releases in mid and high variants of vehicles. These gears are often made from non-metallic materials, specifically thermoplastics. The rising demand for premium cars in some developed and developing countries will also drive the market for non-metallic gears as these vehicles are equipped with most of these features as an OE-fitted functionality.
“Europe is the second largest market for automotive gears.”
By region, Europe will have the 2nd largest market share of the automotive gears market during the forecast period. According to OICA, the total car production in Europe was 15.4 million units in 2023. Similarly, Europe's LCV production in 2023 was 2.2 million units. The European automotive industry is dominated by established OEMs such as Mercedes-Benz (Germany), Volkswagen (Germany), BMW (Germany), Citroen (France), Fiat (Italy), and Land Rover (UK). Further, the share of premium or luxury cars fitted with different features such as automated tailgates, ORVMs, Adaptive Cruise control, lane parking assist, and electric sunroofs in Europe is increasing rapidly, mainly in Germany, France, the UK, and Italy. These premium cars fitted with advanced features require non-metallic gears. Premium vehicles equipped with automatic or Dual-clutch transmission are expected to drive the demand for helical and planetary gears.
Additionally, Europe is the second largest manufacturer of buses and coaches; it is estimated to produce more than 45,000 units in 2023. Besides, this region is also known to have inclined luxury cars, and significant luxury automotive OEMs have a strong presence in this region. These volumes of vehicles are supposed to lead the market for automotive gears in Europe. Hence, rising passenger car production and growing penetration of premium vehicles with different features will drive the demand for the European automotive gears market.

The breakup of primary respondents

 By Company: Tier 1 – 50%, Tier 2 – 30%, OEMs -20%
 By Designation: C level Executives - 60%, Director Level - 30%, Others – 10%
 By Region: North America - 25%, Europe - 20%, Asia Pacific - 55%

Global players dominate the automotive gears market and comprise several regional players, including American Axle & Manufacturing Holding, Inc. (US), GKN Powder Metallurgy (US), Bharat Gears Ltd. (India), JTEKT Corporation (Japan), and Robert Bosch GmbH (Germany). The study includes an in-depth competitive analysis of these key players in the automotive gears market with their company profiles, MnM view of the top five companies, recent developments, and key market strategies.
Research Coverage
The study's primary objective is to define, describe, and forecast the automotive gears market by value and volume. The study segments the automotive gears market by vehicle type (passenger cars, light commercial vehicles, and heavy commercial vehicles), by material (metallic gears and non-metallic gears), by application (transmission system, differential system, steering system, and other automotive gears), by gear type (planetary gears, bevel gears, rack, and pinion gears, hypoid gears, worm gears, helical gears, spur gears, and non-metallic gears), electric and hybrid vehicle by application (transmission system, differential system, steering system, and other automotive gears), transmission gears market by transmission type (automatic transmission, automated manual transmission, manual transmission, and dual-clutch transmission), differential gears market by gear type (bevel gears, pinion gears, hypoid gears, helical gears, worm gears and spur gears) and region (North America, Europe, Asia Pacific, and RoW). It analyzes the opportunities offered by various market segments to the stakeholders. It tracks and analyzes competitive developments such as market ranking analysis, expansions, joint ventures, acquisitions, and other activities carried out by key industry participants.
Reasons to buy this report:
This report offers comprehensive analyses of market share and supply chains and detailed information on gear manufacturers. It is designed to help market leaders and new entrants by providing precise revenue estimates for the overall automotive gears market. Additionally, the report helps stakeholders understand the market dynamics, highlighting key drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (rise in production of vehicles to drive the growth of the automotive gears market, including the rise in several passenger cars and light commercial vehicles, rise in the number of mid-range and luxury vehicles, rise in the number of SUVs and heavy commercial vehicles and buses and coaches and growing demand for low-carbon-footprint technologies), restraints (increasing popularity of electric cars), opportunities (adoption of lightweight gear materials, growth in number of hybrid vehicles and rising adoption of polymer/plastic gears in automotive applications), and challenges (high costs of advanced and light-weight gears) are fueling the demand of the automotive gears market.
• The report provides a detailed country analysis of the type of gears used in transmission types (automatic transmission, automated manual transmission, manual transmission, and dual-clutch transmission) and differential types (open differential, locking differential, limited slip differential, torque vectoring differential, and Torsen differential)
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the automotive gears market, such as using various materials to manufacture the gears, such as metallic and non-metallic gears.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the automotive gears market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, untapped geographies, recent developments, and investments in the automotive gears market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, growth strategies, and product offerings of leading players in the automotive gears market, such as American Axle & Manufacturing Holding, Inc. (US), GKN Powder Metallurgy (US), Bharat Gears Ltd. (India), JTEKT Corporation (Japan), and Robert Bosch GmbH (Germany).



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 28
1.1 STUDY OBJECTIVES 28
1.2 MARKET DEFINITION 29
1.3 STUDY SCOPE 30
1.3.1 MARKET SEGMENTATION & REGIONS CONSIDERED 30
1.3.2 INCLUSIONS AND EXCLUSIONS 31
1.4 YEARS CONSIDERED 31
1.5 CURRENCY CONSIDERED 32
1.6 UNITS CONSIDERED 33
1.7 STAKEHOLDERS 33
1.8 SUMMARY OF CHANGES 33
2 RESEARCH METHODOLOGY 35
2.1 RESEARCH DATA 35
2.1.1 SECONDARY DATA 36
2.1.1.1 Secondary sources referred to for estimating vehicle production 37
2.1.1.2 List of key secondary sources referred to for estimating market size 38
2.1.1.3 Key data from secondary sources 39
2.1.2 PRIMARY DATA 39
2.1.2.1 List of primary participants 40
2.1.3 SAMPLING TECHNIQUES AND DATA COLLECTION METHODS 41
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION 41
2.2.1 BOTTOM-UP APPROACH 43
2.3 DATA TRIANGULATION 44
2.4 RESEARCH ASSUMPTIONS AND ASSOCIATED RISKS 45
2.5 RESEARCH LIMITATIONS 47
3 EXECUTIVE SUMMARY 48
3.1 REPORT SUMMARY 48
4 PREMIUM INSIGHTS 52
4.1 ATTRACTIVE OPPORTUNITIES FOR PLAYERS IN NON-METALLIC GEARS MARKET 52
4.2 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY VEHICLE TYPE 52
4.3 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY MATERIAL TYPE 53
4.4 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY APPLICATION 53
4.5 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY GEAR TYPE 54
4.6 HYBRID VEHICLE GEARS MARKET, BY APPLICATION 54
4.7 TRANSMISSION GEARS MARKET, BY TRANSMISSION TYPE 55
4.8 DIFFERENTIAL GEARS MARKET, BY GEAR TYPE 55
4.9 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY REGION 56
5 MARKET OVERVIEW 57
5.1 INTRODUCTION 57
5.2 MARKET DYNAMICS 58
5.2.1 DRIVERS 58
5.2.1.1 Rise in production of vehicles to drive growth of automotive gears market 58
5.2.1.1.1 Growing production of passenger cars and
light commercial vehicles 58
5.2.1.1.2 Increasing demand for mid-range and luxury vehicles 59
5.2.1.1.3 Rising number of SUVs 60
5.2.1.1.4 Rise in number of heavy commercial vehicles 61
5.2.1.2 Growing demand for low-carbon-footprint technologies 62
5.2.2 RESTRAINTS 63
5.2.2.1 Increasing popularity of electric vehicles 63
5.2.3 OPPORTUNITIES 64
5.2.3.1 Adoption of lightweight gear materials 64
5.2.3.2 Growth in number of hybrid vehicles 65
5.2.3.3 Rising adoption of polymer/plastic gears in automotive 65
5.2.4 CHALLENGES 66
5.2.4.1 High cost of advanced and lightweight gears 66
5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CONSUMER BUSINESS 66
5.4 CASE STUDIES 67
5.4.1 INJECTION WORKS RECOMMENDED HIGHLY ENGINEERED RESIN TO HELP TIER 1 AUTOMOTIVE SUPPLIERS ACHIEVE EFFICIENT PRODUCTION OF GEARS 67
5.4.2 RESEARCH STUDY CONDUCTED TO INVESTIGATE INFLUENCE OF GEAR WHEEL MATERIAL AND HEAT TREATMENT ON STRENGTH CALCULATION OF GEARBOXES USED IN AUTOMOTIVE APPLICATIONS 68
5.4.3 SECO TOOLS HELPED MANUFACTURER OF CUTTING TOOLS AND TOOLING SYSTEMS OPTIMIZE GEAR MANUFACTURING AND ASSEMBLY PROCESSES 68
5.5 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 69
5.6 PATENT ANALYSIS 69
5.6.1 INTRODUCTION 69
5.7 TRADE ANALYSIS 74
5.7.1 IMPORT SCENARIO OF AUTOMOTIVE GEARS 74
5.7.2 EXPORT SCENARIO OF AUTOMOTIVE GEARS 76
5.8 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 78
5.9 ECOSYSTEM ANALYSIS 79
5.10 PRICING ANALYSIS 81
5.10.1 BY REGION 81
5.10.2 BY GEAR TYPE 82

5.11 REGULATORY LANDSCAPE 83
5.11.1 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES,
AND OTHER ORGANIZATIONS 83
5.12 TECHNOLOGY TRENDS 84
5.12.1 KEY TECHNOLOGIES 84
5.12.1.1 Lightweight materials for gears 84
5.12.2 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 85
5.12.2.1 Advanced manufacturing technologies in gear manufacturing 85
5.13 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 85
5.13.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 85
5.13.2 BUYING CRITERIA 86
5.14 KEY CONFERENCES & EVENTS, 2024–2025 87
5.15 SUPPLIER ANALYSIS 88
5.16 AUTOMOTIVE GEAR MANUFACTURING – MATERIAL ANALYSIS 88
6 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY GEAR TYPE 89
6.1 INTRODUCTION 90
6.2 PLANETARY GEARS 92
6.2.1 GROWTH IN AUTOMATIC TRANSMISSION VEHICLES TO BOOST MARKET 92
6.3 BEVEL GEARS 94
6.3.1 RISE IN NUMBER OF VEHICLES EQUIPPED WITH DIFFERENTIALS TO
DRIVE MARKET 94
6.4 RACK AND PINION GEARS 95
6.4.1 GROWTH IN PASSENGER & COMMERCIAL VEHICLE PRODUCTION TO
SPUR DEMAND 95
6.5 HYPOID GEARS 96
6.5.1 HYPOID GEARS ARE WIDELY UTILIZED IN VEHICLE DIFFERENTIALS BECAUSE OF THEIR DISTINCTIVE DESIGN 96
6.6 WORM GEARS 98
6.6.1 WORM GEARS WORK TOGETHER WITH HYPOID GEARS AND SPUR GEARS TO TRANSFER POWER IN TORSEN DIFFERENTIAL 98
6.7 HELICAL GEARS 100
6.7.1 RAPID INCREASE IN VEHICLE PRODUCTION TO DRIVE MARKET 100
6.8 SPUR GEARS 101
6.8.1 DOMINANCE OF MANUAL TRANSMISSION TO POISE MARKET GROWTH 101
6.9 PINION GEARS 102
6.9.1 RISING DEMAND FOR SUVS AND LIGHT TRUCKS TO BOOST DEMAND 102
6.10 NON-METALLIC GEARS 104
6.10.1 GROWTH OF C-SEGMENT AND ABOVE VEHICLES TO DRIVE MARKET GROWTH 104
6.11 INDUSTRY INSIGHTS 105

7 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY APPLICATION 106
7.1 INTRODUCTION 107
7.2 TRANSMISSION 109
7.2.1 DEMAND FOR SMOOTH GEAR SHIFTING IN VEHICLES TO PROMPT MARKET GROWTH 109
7.3 DIFFERENTIAL 110
7.3.1 GROWING POPULARITY OF SUVS AND PREMIUM VEHICLES WITH
MULTI-AXLE CONFIGURATION TO SPUR DEMAND 110
7.4 STEERING 112
7.4.1 DEMAND FOR LATEST DRIVER-ASSISTANCE TECHNOLOGIES TO
SPUR GROWTH 112
7.5 OTHER APPLICATIONS 114
7.6 INDUSTRY INSIGHTS 115
8 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY MATERIAL TYPE 116
8.1 INTRODUCTION 117
8.2 METALLIC GEARS 118
8.2.1 SUPERIOR STRENGTH OF METALLIC GEARS TO DRIVE THEIR USE IN AUTOMOTIVE APPLICATIONS 118
8.3 NON-METALLIC GEARS 120
8.3.1 LOW MANUFACTURING COST OF NON-METALLIC GEARS TO BOOST
THEIR DEMAND 120
8.4 INDUSTRY INSIGHTS 121
9 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY VEHICLE TYPE 122
9.1 INTRODUCTION 123
9.2 PASSENGER CARS 125
9.2.1 INCREASING DEMAND FOR SUVS AND LUXURY CARS TO PROPEL MARKET GROWTH 125
9.3 LIGHT COMMERCIAL VEHICLES 127
9.3.1 RISING DEMAND FOR LAST-MILE DELIVERY AND INFRASTRUCTURAL DEVELOPMENTS TO BOOST GROWTH 127
9.4 HEAVY COMMERCIAL VEHICLES 128
9.4.1 RAPID INCREASE IN TRANSPORTATION, MANUFACTURING, MINING,
AND CONSTRUCTION ACTIVITIES TO SPUR DEMAND 128
9.5 INDUSTRY INSIGHTS 130
10 DIFFERENTIAL GEARS MARKET, BY GEAR TYPE 131
10.1 INTRODUCTION 132
10.2 BEVEL GEARS 134
10.2.1 GROWING ADOPTION OF OPEN, LOCKING, AND TORQUE VECTORING DIFFERENTIALS TO DRIVE MARKET 134
10.3 PINION GEARS 135
10.3.1 GROWTH IN DEMAND FOR 4WD/AWD VEHICLES TO SPUR GROWTH 135
10.4 HYPOID GEARS 136
10.4.1 HYPOID GEARS ARE COMMONLY USED IN VEHICLE DIFFERENTIALS DUE TO THEIR UNIQUE DESIGN 136
10.5 HELICAL GEARS 138
10.5.1 RISE IN NUMBER OF TRANSAXLE/FWD VEHICLES TO SPUR GROWTH 138
10.6 WORM GEARS 139
10.6.1 WORM GEARS ALLOW WHEELS ON SAME AXLE TO ROTATE AT DIFFERENT SPEEDS DURING TURNS 139
10.7 SPUR GEARS 140
10.7.1 SPUR GEARS FACILITATE TRANSFER OF ROTATIONAL MOTION AND
TORQUE BETWEEN TWO SIDES OF DIFFERENTIALS 140
10.8 INDUSTRY INSIGHTS 141
11 HYBRID VEHICLE GEARS MARKET, BY APPLICATION 142
11.1 INTRODUCTION 143
11.2 TRANSMISSION 145
11.2.1 GROWING DEMAND FOR ADVANCED TRANSMISSION SYSTEMS TO
FUEL MARKET 145
11.3 DIFFERENTIAL 146
11.3.1 GROWING DEMAND FOR HYBRID SUVS WITH RWD/AWD MODES TO
DRIVE MARKET 146
11.4 STEERING 148
11.4.1 GROWTH OF RACK & PINION GEAR SET TO BE IN LINE WITH RISING
VEHICLE SALES 148
11.5 OTHER APPLICATIONS 149
11.6 INDUSTRY INSIGHTS 150
12 TRANSMISSION GEARS MARKET, BY TRANSMISSION TYPE 151
12.1 INTRODUCTION 152
12.2 AUTOMATIC TRANSMISSION 154
12.2.1 DEMAND FOR ENHANCED POWER DELIVERY AND RIDE QUALITY TO
DRIVE MARKET 154
12.3 AUTOMATED MANUAL TRANSMISSION 155
12.3.1 COST ADVANTAGE OFFERED BY AUTOMATED MANUAL TRANSMISSION TO FUEL DEMAND 155
12.4 MANUAL TRANSMISSION 157
12.4.1 NEED FOR LOW COST AND ENHANCED FUEL ECONOMY TO DRIVE GROWTH 157
12.5 DUAL-CLUTCH TRANSMISSION 158
12.5.1 PREFERENCE FOR SMOOTH GEAR SHIFTING AND ENHANCED CONVENIENCE TO SPUR DEMAND 158
12.6 INDUSTRY INSIGHTS 160

13 AUTOMOTIVE GEARS MARKET, BY REGION 161
13.1 INTRODUCTION 162
13.2 ASIA PACIFIC 164
13.2.1 ASIA PACIFIC: MACROECONOMIC OUTLOOK 164
13.2.2 CHINA 169
13.2.2.1 Increased commercialization and rising disposable income to
drive market 169
13.2.3 INDIA 171
13.2.3.1 Demand for vehicles offering smooth driving experience to
drive market 171
13.2.4 JAPAN 174
13.2.4.1 Country’s robust manufacturing sector and high-tech automotive industry to spur market demand 174
13.2.5 SOUTH KOREA 176
13.2.5.1 Emphasis on sustainability and innovation to drive growth 176
13.2.6 REST OF ASIA PACIFIC 178
13.3 EUROPE 180
13.3.1 EUROPE: MACROECONOMIC OUTLOOK 181
13.3.2 GERMANY 186
13.3.2.1 Increased demand for premium cars to drive market 186
13.3.3 FRANCE 188
13.3.3.1 Rising demand for passenger cars and LCVs to spur growth 188
13.3.4 UK 190
13.3.4.1 Rising demand for premium cars and SUVs to boost market 190
13.3.5 SPAIN 192
13.3.5.1 Growing production of passenger cars to propel demand for automotive gears 192
13.3.6 ITALY 194
13.3.6.1 Preference for fuel-efficient vehicles to encourage market expansion 194
13.3.7 REST OF EUROPE 197
13.4 NORTH AMERICA 199
13.4.1 NORTH AMERICA: MACROECONOMIC OUTLOOK 199
13.4.2 US 204
13.4.2.1 Advancements in transmission and differential technologies to boost market 204
13.4.3 MEXICO 206
13.4.3.1 Rising production of passenger cars and light commercial vehicles to spur market 206
13.4.4 CANADA 209
13.4.4.1 Increasing production of light commercial vehicles to drive growth of differential gears 209

13.5 REST OF THE WORLD 211
13.5.1 REST OF THE WORLD: MACROECONOMIC OUTLOOK 211
13.5.2 BRAZIL 215
13.5.2.1 Rise in production of advanced vehicles to prompt market for passenger cars and LCVs 215
13.5.3 SOUTH AFRICA 217
13.5.3.1 Rising vehicle production to boost growth of automotive gears 217
13.5.4 OTHER COUNTRIES IN ROW 219
13.6 INDUSTRY INSIGHTS 221
14 COMPETITIVE LANDSCAPE 222
14.1 OVERVIEW 222
14.2 KEY PLAYER STRATEGIES/RIGHT TO WIN 222
14.3 MARKET SHARE ANALYSIS 224
14.4 REVENUE ANALYSIS 226
14.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 227
14.5.1 STARS 227
14.5.2 EMERGING LEADERS 227
14.5.3 PERVASIVE PLAYERS 227
14.5.4 PARTICIPANTS 227
14.5.5 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 229
14.5.5.1 Company application footprint 230
14.5.5.2 Company regional footprint 231
14.6 COMPANY VALUATION 232
14.7 FINANCIAL METRICS 232
14.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 233
14.9 COMPETITIVE SCENARIO & TRENDS 233
14.9.1 PRODUCT LAUNCHES 233
14.9.2 DEALS 234
14.9.3 EXPANSION 235
14.9.4 OTHERS 235
15 COMPANY PROFILES 237
15.1 KEY PLAYERS 237
15.1.1 AMERICAN AXLE AND MANUFACTURING, INC. 237
15.1.1.1 Business overview 237
15.1.1.2 Products/Solutions/Services offered 238
15.1.1.3 Recent developments 239
15.1.1.4 MnM view 240
15.1.1.4.1 Key strengths 240
15.1.1.4.2 Strategic choices 240
15.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 240
15.1.2 BHARAT GEARS LTD. 241
15.1.2.1 Business overview 241
15.1.2.2 Products/Solutions/Services offered 242
15.1.2.3 MnM view 242
15.1.2.3.1 Key strengths 242
15.1.2.3.2 Strategic choices 242
15.1.2.3.3 Weakness and competitive threats 242
15.1.3 GKN POWDER METALLURGY 243
15.1.3.1 Business overview 243
15.1.3.2 Products/Solutions/Services offered 244
15.1.3.3 MnM view 245
15.1.3.3.1 Key strengths 245
15.1.3.3.2 Strategic choices 245
15.1.3.3.3 Weaknesses and competitive threats 245
15.1.4 JTEKT CORPORATION 246
15.1.4.1 Business overview 246
15.1.4.2 Products/Solutions/Services offered 247
15.1.4.3 Recent developments 248
15.1.4.4 MnM view 249
15.1.4.4.1 Key strengths 249
15.1.4.4.2 Strategic choices 249
15.1.4.4.3 Weaknesses and competitive threats 249
15.1.5 ROBERT BOSCH GMBH 250
15.1.5.1 Business overview 250
15.1.5.2 Products/Solutions/Services offered 251
15.1.5.3 MnM view 252
15.1.5.3.1 Key strengths 252
15.1.5.3.2 Strategic choices 252
15.1.5.3.3 Weaknesses & competitive threats 252
15.1.6 HITACHI ASTEMO AMERICAS, INC. 253
15.1.6.1 Business overview 253
15.1.6.2 Products/Solutions/Services offered 253
15.1.7 IMS GEAR 254
15.1.7.1 Business overview 254
15.1.7.2 Products/Solutions/Services offered 255
15.1.8 UNIVANCE CORPORATION 256
15.1.8.1 Business overview 256
15.1.8.2 Products/Solutions/Services offered 256
15.1.9 EATON 257
15.1.9.1 Business overview 257
15.1.9.2 Products/Solutions/Services offered 258
15.1.9.3 Recent developments 259
15.1.10 CUMMINS INC. 260
15.1.10.1 Business overview 260
15.1.10.2 Products offered 261
15.1.11 RSB GROUP 262
15.1.11.1 Business overview 262
15.1.11.2 Products/Solutions/Services offered 262
15.1.12 HOTA INDUSTRIAL MFG. CO., LTD. 263
15.1.12.1 Business overview 263
15.1.12.2 Products/Solutions/Services offered 264
15.1.13 EEC.VECV 265
15.1.13.1 Business overview 265
15.1.13.2 Products/Solutions/Services offered 266
15.2 OTHER PLAYERS 267
15.2.1 BHARAT FORGE 267
15.2.2 AMTECH OEM 268
15.2.3 PORITE INDIA PVT. LTD. 269
15.2.4 LINAMAR CORPORATION 270
15.2.5 ALLIED TRANSMISSION 271
15.2.6 UNITED GEAR AND ASSEMBLY 272
15.2.7 GLEASON CORPORATION 273
15.2.8 FRANZ MORAT HOLDING GMBH & CO. KG 274
15.2.9 HEBEI YING XING GEAR CO., LTD. 274
15.2.10 UNIVERSAL AUTO GEARS LLP 275
15.2.11 GEAR MOTIONS 276
15.2.12 GNA GEARS 277
15.2.13 TANDLER ZAHNRAD- UND GETRIEBEFABRIK GMBH & CO. KG. 278
15.2.14 MOREALI MARIO SPA GEARS 279
15.2.15 NEXTEER AUTOMOTIVE 280
16 RECOMMENDATIONS BY MARKETSANDMARKETS 281
16.1 ASIA PACIFIC TO DOMINATE AUTOMOTIVE GEARS MARKET 281
16.2 ADVANCED TRANSMISSION GEARS AND NON-METALLIC GEARS TO BE KEY FOCUS AREAS 281
16.3 CONCLUSION 282
17 APPENDIX 283
17.1 INSIGHTS FROM INDUSTRY EXPERTS 283
17.2 DISCUSSION GUIDE 283
17.3 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 286

17.4 CUSTOMIZATION OPTIONS 288
17.4.1 TRANSMISSION GEARS MARKET, BY TRANSMISSION TYPE AND COUNTRY 288
17.4.1.1 Automatic transmission 288
17.4.1.2 Automated manual transmission 288
17.4.1.3 Manual transmission 288
17.4.1.4 Dual-clutch transmission 288
17.4.2 DIFFERENTIAL GEARS MARKET, BY GEAR TYPE AND COUNTRY 288
17.4.2.1 Spur gears 288
17.4.2.2 Worm gears 288
17.4.2.3 Bevel gears 288
17.4.2.4 Hypoid gears 288
17.4.2.5 Helical gears 288
17.4.2.6 Pinion gears 288
17.4.3 TRANSMISSION GEARS MARKET, BY GEAR TYPE 288
17.4.3.1 Helical gears 288
17.4.3.2 Spur gears 288
17.4.3.3 Planetary gears 288
17.5 RELATED REPORTS 289
17.6 AUTHOR DETAILS 290

 

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