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利用ベース保険市場の戦略的動向と機会:タイプ別(Pay-As-You-Drive、Pay-How-You-Drive、Manage-How-You-Drive)、ハードウェア別(スマートフォン、テレマティクス)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域)-2030年世界予測

利用ベース保険市場の戦略的動向と機会:タイプ別(Pay-As-You-Drive、Pay-How-You-Drive、Manage-How-You-Drive)、ハードウェア別(スマートフォン、テレマティクス)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域)-2030年世界予測


Usage-Based Insurance Market Strategic Trends and Opportunities, by Type (Pay-As-You-Drive, Pay-How-You-Drive, and Manage-How-You-Drive), Hardware (smartphones and Telematics), and Region (North America, Europe and Asia Pacific) - Global Forecast 2030

利用ベースの保険市場は、2024年の433.8億米ドルから2030年には704.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は7.2%である。従来の保険に比べて手ごろな価格と低い保険料が、UBI市場を牽引してい... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2025年2月10日 US$4,950
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サマリー

利用ベースの保険市場は、2024年の433.8億米ドルから2030年には704.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は7.2%である。従来の保険に比べて手ごろな価格と低い保険料が、UBI市場を牽引している。地域別動向では、UBIの導入は北米と欧州で高いが、アイサ太平洋地域では交通安全に対する意識の高まりから緩やかに増加している。また、欧米に限定された自動車メーカーがUBI事業に参入し、UBI保険料を自社で計算することで新たな収益源を開拓している。
"スマートフォンがUBI向けハードウェアの最大市場を握る"
スマートフォンは、世界中で広く普及し、価格も手ごろであるため、ハードウェア分野で圧倒的なシェアを占めている。古い車では、OBD-IIデバイスがUBI保険料を計算するのに好まれていた。その後、技術の進歩に伴い、スマートフォンでアクセスできるデジタルUBIアプリケーションによりスマートフォンの採用が増加し、車両オーナーは車両への設置コストを節約できるため、OBD-IIデバイスの代わりにスマートフォンを選択するようになった。そのため、スマートフォンの普及が進み、OBD-IIデバイスの市場は徐々に縮小し、古い車両のみに限定されている。さらに、スマートフォンは運転習慣を監視し、リアルタイムのフィードバックを受け、安全な行動に対して報酬を得ることができ、ユーザーフレンドリーである。そのため、スマートフォンの市場規模は大きく、将来的には市場を支配することになるだろう。
"PHYD型セグメントはUBIで2番目に急成長している市場である"
PHYD(Pay-How-You-Drive)タイプのサービスは、通常、パーソナライズされたUBI保険料を計算するために、組み込みテレマティクスとスマートフォンを活用する。MarketsandMarketsの分析によると、ほぼXX - XX% の収益がPHYDによって得られており、予測される年の間に徐々に増加すると推定される。PHYDの採用が増加しているのは、GDPRやCCPAといったデータプライバシーや透明性に関する欧州や北米の厳格な規制により、顧客が個人データを保険会社と共有する準備が整っているためである。PHYDは、UBI保険料を計算するために、コーナリング、速度、加速、ブレーキ、電話による注意散漫などのパラメータを追跡することにより、UBI政策を策定するためにリアルタイムの運転データを利用する。したがって、コネクテッドカーの需要が増加するにつれて、PHYDの需要は世界中で増加し、最終的にPHYDタイプの市場を牽引することになる。
「予測期間中、アジア太平洋地域が最も急成長する市場
アジア太平洋地域は、スマートフォンと内蔵テレマティクスデバイスの普及に伴い、UBIプログラムの需要を促進している利用ベースの保険の新興市場である。UBI保険会社は、各国の政府機関がそれぞれ定めたデータプライバシーと透明性に関する規制を遵守している。アジア太平洋地域では、EVの販売台数が多い中国がUBI普及の最大市場を占めており、UBI保険導入のための大きな市場を形成している。
APAC地域におけるUBIの普及を促進するため、保険業界の主要企業は他の保険会社と積極的に提携している。例えば、2023年8月、シトロエン(インド)はICICI Lombard General Insurance(インド)と提携し、同社のモデル「eC3」に特化したPay-As-You-Driveタイプの保険で利用ベースの保険プログラムを開始した。この取り組みは、テレマティクスを通じてモニターされる個人の運転行動に基づいてUBI保険料を引き下げることで、安全運転を奨励するものである。したがって、アジア太平洋地域におけるこうした動きは、利用ベースの保険市場を牽引している。

この市場で事業を展開する様々な主要組織のCEO、マーケティング責任者、その他のイノベーション・技術責任者、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施した。
- 企業タイプ別OEM:0%、Tier I:100%、
- 役職別Cレベル:50%、取締役:20%、その他:30
- 地域別北米60%、欧州10%、アジア太平洋地域30
利用ベース保険は、Octo Group S.p.A(イタリア)、Cambridge Telematics(米国)、Lexis Nexis(米国)、The Floow(英国)、Allianz(ドイツ)、AXA(フランス)、Zurich(スイス)、Libert Mutual Insurance(米国)、Allstate Insurance Company(米国)、Farmers Insurance(米国)などの世界的プレーヤーによって支配されている。これらの企業は、商品開発、取引などの戦略を採用し、市場での牽引力を高めている。

調査範囲
この調査レポートは、利用ベース保険をタイプ別(Pay-As-You-Drive(PAYD)、Pay-How-You-Drive(PHYD)、Manage-How-You-Drive(MHYD))、ハードウェア別(OBD-II、スマートフォン、組み込みテレマティクスボックス)、地域別(アジア太平洋地域、欧州、北米)に分類しています。
レポート範囲
本レポートでは、利用ベース保険市場の成長に影響を与える要因など、主要な要因に関する詳細情報を網羅しています。主要な業界プレイヤーの詳細な分析は、彼らのビジネスハードウェアと追跡されたUBIパラメータ、推進要因と抑制要因、世界的な法律と規制動向、コネクテッドカーとそのハードウェアから収集されたデータポインタ、UBI市場エコシステム、地域市場ランドスケープに関する洞察を提供するために行われています。
本レポートでは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- ドライバーの分析(コネクテッドカー需要の増加、安全機能の増加、電気自動車の保険料率の上昇
ドライバー(コネクテッドカー需要の増加、安全機能の増加、電気自動車の高い保険料率、OEMのUBI事業への進出、データアグリゲータープレーヤーの必要性、消費者の利便性)、阻害要因(規制上の課題、ユーザー数の増加、発展途上国におけるUBIに対する消費者の意識の低さ)の短期、中期、長期的な影響に関する分析。
- 製品開発/イノベーション:利用者ベースの保険市場における今後の技術に関する詳細な洞察
- 市場開発:市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、さまざまな地域の利用者ベースの保険に関連する規制や法律を分析しています。
- 市場の多様化:利用ベースの保険市場におけるサービス、ハードウェアの提供、サービスの提供、最近の投資に関する詳細な情報。
- 競争力の評価:利用ベース保険市場におけるOcto Group S.p.A社(イタリア)、Cambridge Telematics社(米国)、Lexis Nexis社(米国)、The Floow社(英国)、Allianz社(ドイツ)、AXA社(フランス)、チューリッヒ社(スイス)、Libert Mutual Insurance社(米国)、Allstate Insurance Company社(米国)、Farmers Insurance社(米国)などの主要企業の市場シェア、普及率、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。

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目次

1 エグゼクティブサマリー
1.1 世界のUBI普及率
1.2 UBIに影響を与える世界のコネクテッドカー規制
1.3 UBI市場のエコシステム
1.4 市場トレンドとテクノロジー

2 調査目的、調査範囲、調査方法
2.1 調査目的と方法論
2.2 調査範囲

3 UBIの種類とハードウェア
3.1 ubi プログラムの種類
3.2 様々なubiタイプによって追跡されるパラメータ
3.3 ubiプログラムのハードウェアタイプ
3.4 様々なubiハードウェアによって収集されるデータ

4 ドライバーと阻害要因
4.1 UBI市場の促進要因と阻害要因
4.2 OEMビジネスモデル

5 市場展望
5.1 世界のubi普及率と平均保険料(2023~2030年
5.2 世界のubi市場:タイプ別、2023-2030年
5.3 世界のubi市場:ハードウェア別、2023-2030年
5.4 北米:ubi普及率と平均保険料(2023~2030年
5.5 北米:ubi市場:タイプ別、2023年~2030年
5.6 北米:ubi収益(ハードウェア別) 2023-2030
5.7 欧州:ubi普及率および平均プレミアム(2023~2030年
5.8 欧州:ubiの売上高(タイプ別)、2023~2030年
5.9 欧州:ubiのハードウェア別売上金額 2023-2030
5.10 アジア太平洋地域:ubi普及率と平均保険料(2023~2030年
5.11 アジア太平洋地域:ubi収入(タイプ別)、2023年~2030年
5.12 アジア太平洋地域:ubi収入:ハードウェア別 2023年~2030年

6 企業プロファイル
6.1 世界のTSPプレーヤー
6.1.1 LEXISNEXIS
6.1.2 オクト・グループS.P.A
6.1.3 ケンブリッジモバイルテレマティクス
6.1.4 ザ・フロー・リミテッド
6.1.5 インシュアランス&モビリティ・ソリューションズ(IMS)
6.2 欧州のubi保険プロバイダー
6.1.1 アリアンツ
6.1.2 アクサ
6.1.3 チューリッヒ
6.3 北米のubi保険会社
6.1.1 リバティ・ミューチュアル・インシュアランス
6.1.2 オールステート保険
6.1.3 ファーマーズ
6.4 Oemsが提供するubi保険
6.1.1 テスラ
6.1.2 メルセデス・ベンツ
7 付録
7.1 2023年から2030年におけるubiの予測前提条件
8 MNMについて
7.1 2023-2030年におけるubiの予測前提
9 免責事項
7.1 MNMについて

 

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Summary

The usage-based insurance market is projected to reach USD 70.46 billion by 2030 from USD 43.38 billion in 2024, at a CAGR of 7.2% during the forecasted period. The affordability and low premium compared to traditional insurance is driving the UBI market. In regional trend, the UBI adoption is high in North America and Europe, whereas it is rising slowly in Aisa Pacific region due to growing awareness for road safety. Also, the automakers are restricted to Europe and US are entering into UBI business to develop a new revenue stream by calculating UBI premiums in-house.
“Smartphones holds the largest market in hardware for UBI.”
Smartphone dominates the hardware segment due to its widespread adoption and affordability across the globe. In the older vehicles the OBD-II devices were preferred device for calculating the UBI premiums. Going ahead, as the technology advanced the adoption for smartphone increased due to digital UBI application which was accessible on smartphones to which the vehicle owner started opting for smartphones instead of OBD-II device as it saved the installation cost in the vehicles. Hence due to increase in adoption for smartphones, the market for OBD-II device is lowering gradually and are limited to only older vehicles. Adding more, the smartphone is user friendly to monitor their driving habits, receive real-time feedback, and earn rewards for safe behavior. Hence due to these factors the market for smartphones is high and will dominate the market in coming future.
“PHYD type segment is the second fastest growing market for UBI.”
Pay-How-You-Drive (PHYD) type service usually leverages embedded telematics and smartphones for calculating personalized UBI premiums. According to MarketsandMarkets analysis, nearly XX – XX% revenue is earned through PHYD and is estimated to increase gradually during the forecasted year. The adoption for PHYD has increased as customers are ready to share their personal data to the insurance company due to strict regulation in Europe and North America for data privacy and transparency such as GDPR and CCPA respectively. The PHYD utilizes real-time driving data for formulating UBI policy by tracking parameters such as cornering, speed, acceleration, braking, phone distraction etc to calculate the UBI premium. Hence as the demand for connected car increases, the demand for PHYD will increase across the globe ultimately driving the market for PHYD type.
“Asia Pacific is the fastest growing market during the forecast period”
Asia Pacific is an emerging market for Usage based insurance with the widespread adoption for smartphone and built-in telematics device fuelling the demand for UBI program. The UBI Insurer companies are adhering to the regulations for data privacy and transparency which was set by the governing bodies by each country respectively. In Asia Pacific, China holds the largest market for UBI penetration due to high sales of EVs, creating a bigger market for implementing UBI insurance.
For increasing the adoption for UBI in APAC region, key players in insurance are actively partnering with other insurance companies. For instance, In August 2023, Citroen (India) had launched a Usage-based insurance program in partnership with ICICI Lombard General Insurance (India) for Pay-As-You-Drive type policy specifically for their model "eC3". This initiative encourages safe driving practices by lower the UBI insurance premiums based on individual driving behaviour monitored through telematics. Hence these developments in Asia Pacific region are driving the market for usage-based insurance.

In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Company Type: OEMs – 0% and Tier I – 100%,
• By Designation: C Levels – 50%, Directors– 20%, Others– 30%
• By Region: North America– 60%, Europe – 10%, Asia Pacific– 30%
The usage-based insurance is dominated by global players such as Octo Group S.p.A (Italy), Cambridge Telematics (US), Lexis Nexis (US), The Floow (UK), Allianz (Germany), AXA (France), Zurich (Switzerland), Libert Mutual Insurance (US), Allstate Insurance Company (US), and Farmers Insurance (US). These companies adopted strategies such as product developments, deals, and others to gain traction in the market.

Research Coverage:
This research report categorizes usage-based insurance by type [Pay-As-You-Drive (PAYD), Pay-How-You-Drive (PHYD), and Manage-How-You-Drive (MHYD)] and by hardware (OBD-II, smartphone, and embedded telematics box), and by Region (Asia Pacific, Europe, and North America).
Report Scope
The report’s scope covers detailed information regarding the major factors, such as influencing factors for the growth of the usage-based insurance market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business hardware and UBI parameters tracked, drivers & restraining factors, laws and regulation trend globally, data pointers collected from connected car and its hardware, UBI market ecosystem, regional market landscape.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of drivers (Increase in demand for connected car, increase in safety
features, High premium rates for electric vehicles, OEMs expansion into UBI business, Need for Data Aggregator players, and Consumer Convenience), restraints (regulatory challenges, increase in usership, and Low Consumer Awareness in Developing Countries for UBI) with impact in short, medium and long term.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies in the Usage-based insurance market
• Market Development: Comprehensive information about the markets – the report analyses of regulation and laws related to Usage-based insurance across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information services, hardware offering, service offered, and any recent investments in usage-based insurance market.
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market shares, penetration rate, growth strategies and service offerings of leading players like Octo Group S.p.A (Italy), Cambridge Telematics (US), Lexis Nexis (US), The Floow (UK), Allianz (Germany), AXA (France), Zurich (Switzerland), Libert Mutual Insurance (US), Allstate Insurance Company (US), and Farmers Insurance (US) among others in usage based insurance market.



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Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY
1.1 GLOBAL UBI PENETRATION
1.2 GLOBAL CONNECTED VEHICLE REGULATIONS IMPACTING UBI
1.3 ECOSYSTEM FOR UBI MARKET
1.4 MARKET TRENDS AND TECHNOLOGIES

2 STUDY OBJECTIVES, SCOPE, AND METHODOLOGY
2.1 STUDY OBJECTIVES AND METHODOLOGY
2.2 STUDY SCOPE

3 TYPES OF UBI AND HARDWARE
3.1 TYPES OF UBI PROGRAMS
3.2 PARAMETERS TRACKED BY VARIOUS UBI TYPES
3.3 HARDWARE TYPES OF UBI PROGRAMS
3.4 DATA COLLECTED BY VARIOUS UBI HARDWARE

4 DRIVERS AND RESTRAINTS
4.1 DRIVERS AND RESTRAINTS FOR UBI MARKET
4.2 OEM BUSINESS MODEL

5 MARKET LANDSCAPE
5.1 GLOBAL UBI PENETRATION AND AVERAGE PREMIUM, 2023–2030
5.2 GLOBAL UBI MARKET, BY TYPE, 2023–2030
5.3 GLOBAL UBI MARKET, BY HARDWARE, 2023–2030
5.4 NORTH AMERICA: UBI PENETRATION AND AVERAGE PREMIUM, 2023–2030
5.5 NORTH AMERICA: UBI MARKET, BY TYPE, 2023–2030
5.6 NORTH AMERICA: UBI REVENUE, BY HARDWARE, 2023–2030
5.7 EUROPE: UBI PENETRATION AND AVERAGE PREMIUM, 2023–2030
5.8 EUROPE: UBI REVENUE, BY TYPE, 2023–2030
5.9 EUROPE: UBI REVENUE, BY HARDWARE, 2023–2030
5.10 ASIA PACIFIC: UBI PENETRATION AND AVERAGE PREMIUM, 2023–2030
5.11 ASIA PACIFIC: UBI REVENUE, BY TYPE, 2023–2030
5.12 ASIA PACIFIC: UBI REVENUE, BY HARDWARE, 2023–2030

6 COMPANY PROFILING
6.1 GLOBAL TSP PLAYERS
6.1.1 LEXISNEXIS
6.1.2 OCTO GROUP S.P.A
6.1.3 CAMBRIDGE MOBILE TELEMATICS
6.1.4 THE FLOOW LIMITED
6.1.5 INSURANCE & MOBILITY SOLUTIONS (IMS)
6.2 UBI INSURANCE PROVIDERS FROM EUROPE
6.1.1 ALLIANZ
6.1.2 AXA
6.1.3 ZURICH
6.3 UBI INSURANCE PROVIDERS FROM NORTH AMERICA
6.1.1 LIBERTY MUTUAL INSURANCE
6.1.2 ALLSTATE INSURANCE
6.1.3 FARMERS
6.4 UBI INSURANCE OFFERED BY OEMS
6.1.1 TESLA
6.1.2 MERCEDES-BENZ
7 APPENDIX
7.1 FORECAST ASSUMPTIONS FOR UBI, 2023–2030
8 ABOUT MNM
7.1 FORECAST ASSUMPTIONS FOR UBI, 2023–2030
9 LEGAL DISCLAIMER
7.1 ABOUT US

 

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2025/02/21 10:27

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