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欧州と北米のテレマティクス保険 - 第9版


Insurance Telematics in Europe and North America - 9th Edition

説明 保険テレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightの推計によると、欧州市場で有効な保険テレマティクス契約数は2023年末時点で1,300万件に達する。年平均成長率6.2%で成長する欧州の保険テレマ... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年12月22日 Eur1,500
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サマリー

説明

保険テレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightの推計によると、欧州市場で有効な保険テレマティクス契約数は2023年末時点で1,300万件に達する。年平均成長率6.2%で成長する欧州の保険テレマティクス契約数は、2028年までに1,760万件に達すると推定される。北米では、保険テレマティクスの有効契約数は2023年末の推定1,790万契約から増加し、2028年には2,630万契約に達すると予測される。ベルグインサイトの250ページにわたる最新戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

欧州と北米の保険テレマティクスは保険テレマティクス市場の最新動向を分析したベルグインサイトの戦略レポート第8弾です。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、250ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社との新たなエグゼクティブインタビューからの洞察
  • 保険テレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発についての詳細な分析
  • 58の保険テレマティクス・イニシアチブのケーススタディ
  • 自動車OEMと移動体通信事業者の関与の概要
  • 欧州と北米における自動車個体数に関する新しいデータ
  • 2028年までの国別市場予測

欧州と北米の保険テレマティクス契約数は2028年までに4,390万件に達する

テレマティクスという概念は、テレコミュニケーション(長距離通信)とインフォマティクス(情報科学)の合成語である。したがって、テレマティクスとは一般に、電気通信ネットワークを介して、自動車などの遠隔地にある対象物に関連する情報を収集することを指す。自動車保険におけるテレマティクス技術の導入は、一般に利用ベース保険(UBI)または保険テレマティクスと呼ばれている。この種のソリューションは一般に、自動車保険会社が実際の走行データに基づいて価格設定メカニズムを改善し、保険金請求をより適切に管理し、現在および将来の保険契約者に提供する商品を差別化することを可能にする。長年にわたって普及してきた保険テレマティクスのバリエーションには、PAYD(Pay-As-You-Drive)、PHYD(Pay-How-You-Drive)、MHYD(Manage-How-You-Drive)といった行動ベースの価格設定モデルがある。

保険テレマティクスの市場規模は大きい。2022年にEU+EFTA+英国で使用される自動車は合計約3億4,200万台で、そのうち乗用車は2億9,700万台以上である。北米では、2022年に合計約3億1,000万台の自動車が使用され、そのうち乗用車と小型トラックは約2億9,400万台と推定される。ほとんどの先進国では、何らかの基本的な自動車保険への加入が義務付けられており、さらに、自動車に関わるさまざまな種類の不測の事態を補償する保険のサブカテゴリーが数多く存在する。EU22+3の自動車総保険料は2023年に1,462億ユーロに達する。北米の2023年の保険料は3,813億米ドル(3,526億ユーロ)である。

保険テレマティクス市場は、ここ数年の成長の後、やや停滞しているが、市場は長期的に成長すると予測されている。国際的な観点から見ると、今のところ欧州と北米が保険テレマティクス・プログラムと有効契約の大部分を占めており、先行する国別市場には米国、イタリア、カナダ、英国、ドイツが含まれる。Berg Insightは、2023年末の欧州市場における保険テレマティクスの契約数は1,300万件に達すると予測している。年平均成長率6.2%で成長する欧州の保険テレマティクス契約数は、2028年までに1,760万件に達すると推定される。北米では、保険テレマティクスの保有契約数は2023年末の推定1,790万契約から増加し、2028年には2,630万契約に達すると予測され、年平均成長率は8.1%である。

米国では、UBI保険の上位3社はいずれも、以前使われていたOBD-IIドングルを補う、あるいはそれに代わるスマートフォンベースのソリューションを導入している。米国とカナダの保険会社数社は近年、テレマティクス・プログラムの再評価と再発売を行っている。北米の保険会社はクレーム関連の保険テレマティクスも模索しており、その多くがUBIに漫然運転のパラメーターを追加している。欧州の保険テレマティクス市場は依然としてイタリアと英国の保険会社が独占しており、それぞれ950万件、130万件と推定されている。ドイツの市場は2023年中に成長し、約180万契約に達した。北欧、イベリア半島、フランスとベネルクス、中欧と東欧では7万件から35万件である。

保険テレマティクスのバリューチェーンは複数の業界にまたがっている。保険テレマティクス市場に参入している保険会社には、Progressive、UnipolSai、State Farm、Allstate、Generali、Allianz、HUK-Coburg、Admiral、AXA、Liberty Mutual、Intact、Direct Lineなどがある。保険会社はテレマティクス・プログラムを独自に開発することもできるし、程度の差こそあれパートナーに依存することもできる。スマートフォンベースのテレマティクス・プログラムはここ数年で大きな市場シェアを占めるようになり、これまでハードウェアのテレマティクス・ソリューションに注力してきた保険会社も、スマートフォンベースのソリューションへの注力を強め、さらにはアプリベースのソリューションへの移行を始めている。

欧州と北米における保険テレマティクス・ソリューションの主要ベンダーには、Cambridge Mobile Telematics、OCTO Telematics、Targa Telematics、Arity、Vodafone Automotive、The Floow、IMS、FairConnect、Dolphin Technologies、Redtail Telematicsなどがある。保険テレマティクス市場のその他のプレーヤーには、Radius Telematics、Scope Technology、LexisNexis Risk Solutions、CCC Intelligent Solutions、Motix Connected、Telematics Technologies、Sycada、Brightmile、Valtech Mobility、Webfleet、Azuga、ZenDrive、Scope Technology、Powerfleet、OSeven Telematics、Sentiance、Motix Connected、Greater Than、Agero、Inzura、Conneqtech、CalAmpなどがある。ハードウェア・テレマティクス・デバイスを市場に提供している企業の例としては、Xirgo Tech(ジルゴ・テック)がある。

本レポートは以下の質問に答えるものである:

  • 市場にはどのような保険テレマティクス商品があるのか?
  • 保険テレマティクス技術の主要プロバイダーは?
  • 各市場における支配的な技術要因は何か?
  • 現在、最も成功している保険テレマティクス・プログラムは?
  • 移動体通信事業者は保険テレマティクス市場にどのように参入しているか?
  • 自動車のOMEはエコシステムにどのように関わっているのか?
  • 保険テレマティクス導入の主な推進要因と障壁は?
  • この業界の今後の主なトレンドは?


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目次

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図表一覧

エグゼクティブサマリー

1   自動車市場

1.1 欧州の自動車市場
1.1.1 使用車両と自動車密度
1.1.2 新車登録台数と主要メーカー
1.2 北米の自動車市場
1.2.1 自動車保有台数と自動車駐車場密度
1.2.2 新車登録台数と主要メーカー
1.3 自動車保険
1.3.1 基本的な保険用語と分類
1.3.2 自動車保険の基本
1.3.3 従来の自動車保険のリスク格付けとプライシング基準
1.3.4 自動車保険数理ツールボックスの発展
1.4 欧州の自動車保険市場
1.5 北米の自動車保険市場

2 保険テレマティクスソリューション

2.1 保険テレマティクスの紹介
2.1.1 テレマティクスに基づく保険契約の価格設定の根拠
2.1.2 保険テレマティクスの簡単な歴史
2.2 利用ベースの保険と関連する概念とアプリケーション
2.2.1 手動報告
2.2.2 利用ベースの保険テレマティクス - PAYD、PHYD、MHYD、TBYB
2.2.3 テレマティクスの継続的データ記録と時間限定データ記録
2.2.4 利用ベースの価格設定とクレーム関連の保険テレマティクス
2.2.5 個人保険と企業保険のテレマティクス
2.2.6 保険テレマティクスに関する付加価値サービス
2.3 保険テレマティクスのインフラ
2.3.1 自動車セグメント
2.3.2 保険会社セグメント
2.3.3 エンドユーザー部門
2.3.4 ネットワークセグメント
2.3.5 GNSS セグメント
2.4 ビジネスモデル
2.4.1 自社開発
2.4.2 テレマティクスパートナーの活用
2.4.3 顧客との直接的なやり取りを伴わないアンダーライティング

3   欧州保険テレマティクス市場

3.1 地域市場の特徴
3.1.1 イタリア
3.1.2 イギリス
3.1.3 イベリア
3.1.4 フランス
3.1.5 ベネルクス
3.1.6 オーストリアとスイス
3.1.7 北欧
3.1.8 ドイツ
3.1.9 中欧および東欧
3.2 保険テレマティクスのケーススタディ
3.2.1 UnipolSai が保険を提供する車両の 40%以上がブラックボックスを搭載している。
3.2.2 ゼネラリは幅広い保険テレマティクス商品を提供している
3.2.3 スマートフォン専用ソリューション - アリアンツのテレマティクス商品の成長エンジン
3.2.4 AXA は欧州の複数の国で保険テレマティクスのポートフォリオを提供している。
3.2.5 Admiral Group は欧州で複数の保険テレマティクス・プログラムを提供している。
3.2.6 Insure The Box はブラックボックスベースの保険を 100 万件以上販売している。
3.2.7 ダイレクト・ライン・グループがバイ・マイルズ社を買収
3.2.8 アビバが英国でアプリベースのUBIを導入
3.2.9 Zegoが英国のフリート向けに行動ベースのプライシングを提供
3.2.10 ハウデン・グループ、ブローカー事業を単一ブランドに統合
3.2.11 Acorn InsuranceがCarrotとAcornブランドでUBIを提供
3.2.12 マーカースタディー・グループがアトランタ・グループを買収
3.2.13 RSA、アイルランドで123.ieを通じてUBIを提供
3.2.14 AbbeyAutoline(Prestige)がHowden Driving DataとChilliDriveを更新
3.2.15 ステランティス社は欧州市場でUBIの長い経験がある
3.2.16 メルセデス・ベンツがドイツ、ベルギー、フランスでUBIを提供
3.2.17 HUK-Coburgが2019年にTelematik Plusをリニューアル
3.2.18 VHVのTelematik Garantがモバイルベースのテレマティクス・ソリューションに変更
3.2.19 若手デジタル・インシュアテック企業NeodigitalがPHYD自動車保険に賭ける
3.2.20 Groupamaが複数の国で保険テレマティクスを提供
3.2.21 MAPFRE はスペインと米国で保険テレマティクス商品を提供
3.2.22 ÖSA と Sparkassen Versicherung がドイツで eCall サービスを提供
3.2.23 GDV がドイツの保険会社と eCall サービスを開始
3.2.24 Zavarovalnica TriglavがスロベニアにUBIを導入
3.2.25 Warta、ポーランドでアプリベースのUBIを試験導入
3.2.26 HDIグローバルが英国とイタリアでテレマティクス・ソリューションを提供
3.2.27 チューリッヒ、英国でMGA Freedom Servicesと提携
3.2.28 If Insurance は北欧でテレマティクスの経験が長い
3.2.29 Paydrive、アフターマーケットとOEMのテレマティクスをUBIに活用
3.2.30 VIS はアイスランドでテレマティクス保険のパイオニアとなる
3.2.31 ABAXが商業UBI保険を開始

4   北米保険テレマティクス市場

4.1 地域市場の特徴
4.1.1 アメリカ
4.1.2 カナダ
4.2 保険テレマティクスのケーススタディ
4.2.1 プログレッシブは米国におけるUBIテレマティクスのパイオニアである。
4.2.2 State Farm は CMT と協力して Drive Safe & Save プログラムを強化している
4.2.3 Allstateは米国でDrivewiseとMilewiseを提供
4.2.4 Liberty Mutual はテレマティクス商品の幅広いポートフォリオを持っている
4.2.5 Desjardins はカナダで保険テレマティクスのスマートフォンアプリを提供している
4.2.6 Nationwide は OBD-II、スマートフォン、OEM のテレマティクス・データに基づく UBI を提供している。
4.2.7 FarmersはDriveway Softwareからモバイルベースの保険テレマティクスを提供
4.2.8 Travelers は Cambridge Mobile Telematics の UBI を提供している
4.2.9 GEICOは米国の一部の州でスマートフォンベースのテレマティクス・プログラムを提供
4.2.10 トヨタ・インシュアランス・マネジメント・ソリューションズは米国でUBIを提供
4.2.11 CAAがOCTOテレマティクスを利用したMyPaceとConnectを提供
4.2.12 ルート・インシュアランスはスマートフォンベースの保険会社
4.2.13 USAA、UBIに特化したNoblrを買収し保険サービスを強化
4.2.14 モービルアイとミュンヘン再保険がミュンヘン再保険のスマート・モビリティ・プログラムで協業
4.2.15 プログレッシブが2つ目の商用UBI商品を発売
4.2.16 Nationwide 社が保険テレマティクス・ソリューションを提供
4.2.17 フィラデルフィア保険会社がフリート保険のテレマティクスを提供
4.2.18 Ohio Mutual Insurance Group は7つの州でアプリベースのUBIを提供
4.2.19 リバティミューチュアル、ステートオート社の買収でUBI顧客基盤を強化
4.2.20 ベリスク・テレマティクスエクスチェンジ、2024年終了を前にOEMに人気
4.2.21 CMT、米国で複数の安全運転コンテストを開催
4.2.22 インタクト、モバイルソリューションを優先してデバイスベースのプログラムを廃止
4.2.23 レモネードがメトロマイルを買収
4.2.24 アメリカンファミリー保険が3つのUBIプログラムを提供
4.2.25 HDVI、セミトレーラートラックのフリート向けにテレマティクスUBIを開拓
4.2.26 テスラ、テレマティクス保険を引き受ける
4.2.27 PouchとMojioが提携、中小企業向けにフリート保険を提供

5   市場予測とトレンド

5.1   市場分析
5.1.1 欧州と北米における保険テレマティクス政策と普及率
5.1.2 欧州と北米におけるフォームファクターの発展
5.2 バリューチェーン分析
5.2.1 保険業界のプレーヤー
5.2.2 テレマティクス業界のプレーヤー
5.2.3 自動車業界プレーヤー
5.2.4 通信業界プレーヤー
5.2.5 IT業界プレーヤー
5.2.6 保険テレマティクス分野におけるM&A
5.3 市場の推進要因と障壁
5.3.1 マクロ経済環境
5.3.2 規制環境
5.3.3 競争環境
5.3.4 技術環境
5.4 業界動向
5.4.1 UBIでは顧客エンゲージメントがますます重要になる
5.4.2 保険テレマティクスの概念の継続的な拡大が期待される
5.4.3 保険会社はUBIとクレーム関連の保険テレマティクスの両方を取り込む
5.4.4 スマートフォンは業界で最も好まれるフォームファクターである
5.4.5 コネクテッド・カーが保険テレマティクスの大衆市場への道を開く
5.4.6 スマートフォンとコネクテッドカーのデータの組み合わせは有望
5.4.7 車両保険テレマティクスは車両リスクとコストを削減する機会である
5.4.8 個人情報保護への懸念は顧客層によって緩和されつつある
5.4.9 ビッグデータ: テレマティクスデータの所有権とポータビリティが精査される
5.4.10 保険テレマティクスは脇見運転の削減を目指す
5.4.11 モビリティトレンドはテレマティクスベースの保険に新たな機会をもたらす
5.4.12 コネクテッドカーからの車両診断データは保険会社に価値をもたらす
5.4.13 将来展望: 保険テレマティクスは他の地域でも急成長している
5.4.14 運転習慣の変化に伴い、有料マイル保険プログラムが人気を集める
5.4.15 保険会社は他のIoT分野を開拓する
5.4.16 保険テレマティクスのコンセプトはより多くの車種に適用可能になる
5.4.17 自律走行車が自動車保険の土俵を変える
5.4.18 利用ベースの保険商品に関わる自動車OEM
5.4.19 保険会社がアプリベースのUBIソリューションで幅広い機能を提供し始める
5.4.20 AIが保険業界のデータニーズを促進する

6   企業プロフィールと戦略

6.1  Agero
6.2  Arity
6.3  Azuga (Bridgestone)
6.4  Brightmile
6.5  CalAmp
6.6  Cambridge Mobile Telematics
6.7  CCC Intelligent Solutions
6.8  ClearScore
6.9  Conneqtech
6.10  Dolphin Technologies
6.11  Earnix
6.12  FairConnect Group
6.13  Greater Than
6.14  Howden Driving Data (Howden Group)
6.15  IMS
6.16  Inzura
6.17  LexisNexis Risk Solutions
6.18  Meta System
6.19  Motix Connected
6.20  Munic
6.21  OCTO Telematics
6.22  OSeven Telematics
6.23  Powerfleet (Movingdots)
6.24  Radius Telematics
6.25  Redtail Telematics
6.26  Sentiance
6.27  Scope Technology
6.28  Sycada
6.29  Telematics Technologies
6.31  The Floow
6.32  Trakm8
6.33  Valtech Mobility
6.34  Verisk Analytics
6.35  Vodafone Automotive
6.36  Webfleet
6.37   Xirgo Technologies
6.38    ZenDrive

用語集

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プレスリリース

2024-12-22 プレスリリース
欧州と北米の保険テレマティクス契約、今後数年で着実に増加

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、欧州市場で有効な保険テレマティクス契約数は2023年第4四半期に1,300万件に達した。年平均成長率(CAGR)は6.2%で、2028年には1,760万件に達する見込みである。北米では、保険テレマティクスの保有契約数は2023年第4四半期の1,790万件からCAGR 8.1%で成長し、2028年には2,630万件に達すると予想される。米国、イタリア、英国、カナダは依然として保険テレマティクス契約数で最大の市場である。ドイツ市場は近年成長しており、保険テレマティクス契約で欧州第3位の市場となっている。イタリアの保険会社UnipolSaiとGeneraliは、合わせて欧州のテレマティクス対応契約の50%近くを占めている。英国でも、アドミラル・グループ(Admiral Group)やダイレクト・ライン(Direct Line)などが積極的に採用している。ドイツのUBI市場では現在、HUK-CoburgとAllianzが支配的な地位を占めており、国内で有効なテレマティクス保険の85%以上を占めている。北米では、米国のProgressive、Allstate、Liberty Mutual、Nationwide、State Farm、カナダのIntact Financial CorporationとDesjardinsが市場を支配している。欧州の保険テレマティクス市場は、アフターマーケットのブラックボックスが大部分を占めている。ベルグインサイトは、すべての市場でスマートフォンベースのソリューションの導入が引き続き増加し、保険テレマティクス・プログラムにおけるOEMテレマティクス・データの利用も増加すると予想している。

保険市場をターゲットとするテレマティクス企業には、特にUBIのようなテレマティクス・アプリケーションに特化した保険専門企業や、他の業種にもサービスを提供する一般的なテレマティクス・プレイヤーが含まれる。自動車メーカーもエコシステムに積極的に参加するようになってきており、車両に搭載されたテレマティクスシステムからのデータ・ストリームを保険目的に利用することができる。フォード、ジェネラルモーターズ、メルセデス・ベンツ、ステランティス、テスラ、トヨタといった自動車OEMはいずれも、顧客向けに利用ベースの保険を可能にするソリューションを発表している。車両に搭載されたテレマティクスシステムからのデータとスマートフォンからのデータを組み合わせたソリューションは、それぞれのフォームファクターの利点を活用し、欠点を抑えることができるため、有望である。

アフターマーケットテレマティクスは依然として利用型保険の重要な一部であり、多くのサービス・プロバイダーが保険テレマティクス・ソリューションに注力している。アフターマーケットのハードウェア・テレマティクス・ソリューションの主要プロバイダーには、Octo Telematics、Targa Telematics、Vodafone Automotiveなどがある。スマートフォン・ソリューションに力を入れている他のプロバイダーには、Cambridge Mobile Telematics、Arity、IMS、Floowなどがある。スマートフォンベースの保険テレマティクス・ソリューションは成熟したソリューションになりつつあり、多くの保険会社がクレームやマーケティング・ツールとしての可能性を活用している。スマートフォンベースの保険テレマティクスの導入は、導入コストが低く、ユーザーあたりの限界コストがさらに低いことが動機となっている。スマートフォンベースのテレマティクス商品を提供する保険会社は、よく練られたマーケティング・ソリューションやゲーミフィケーション機能によって、顧客エンゲージメントやロイヤルティを高めることもできる。

 

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Summary

Description

What are the latest trends on the Insurance telematics market? Berg Insight estimates that the total number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.0 million at the end of 2023. Growing at a compound annual growth rate of 6.2 percent, the number of active insurance telematics policies in Europe is estimated to reach 17.6 million by 2028. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 17.9 million policies at the end of 2023 to reach 26.3 million policies by 2028. Get up to date with the latest industry trends in this new 250-page strategy report from Berg Insight.

 


 

Insurance Telematics in Europe and North America is the eighth strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the insurance telematics market. This strategic research report from Berg Insight provides you with 250 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the insurance telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Case studies of 58 insurance telematics initiatives.
  • Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
  • New data on vehicle populations in Europe and North America.
  • Market forecasts by country lasting until 2028.

Europe and North America to reach 43.9 million insurance telematics policies by 2028

The concept of telematics is a portmanteau of telecommunications – long-distance communications – and informatics – the science of information. Telematics in general thus refers to the collection of information related to remote objects such as vehicles via telecommunications networks. The introduction of telematics technology in the context of automotive insurance is commonly referred to as usage-based insurance (UBI) or insurance telematics. Solutions of this type generally enable automotive insurers to improve pricing mechanisms based on actual driving data, gain better control of claims and differentiate their offerings to current and prospective policyholders. Variants of insurance telematics which have been popularised over the years include behaviour-based pricing models such as Pay-As-You-Drive (PAYD), Pay-How-You-Drive (PHYD) and Manage-How-You-Drive (MHYD).

The addressable market for insurance telematics is significant. A total of around 342 million vehicles were in use in the EU+EFTA+UK in 2022, including over 297 million passenger cars. In North America, an estimated total of around 310 million vehicles were in use in 2022, out of which passenger cars and light trucks are estimated to represent around 294 million vehicles. Some kind of basic automotive insurance is mandatory in most developed countries and there are in addition a number of subcategories of insurance that provide coverage for different types of unforeseen events involving motor vehicles. Motor gross written premiums in EU22+3 reached a total of € 146.2 billion in 2023. The equivalent number for North America was US$ 381.3 billion (€ 352.6 billion) in 2023.

The insurance telematics market has stagnated somewhat in the past years after a couple of years of growth, but the market is projected to grow long-term. Europe and North America so far represent the vast majority of all insurance telematics programs and active policies from an international perspective, and the front-running national markets include the US, Italy, Canada, the UK and Germany. Berg Insight estimates that the total number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.0 million at the end of 2023. Growing at a compound annual growth rate of 6.2 percent, the number of insurance telematics policies in force in Europe is estimated to reach 17.6 million by 2028. In North America, the total number of insurance telematics policies in force is forecasted to increase from an estimated 17.9 million policies at the end of 2023 to reach 26.3 million policies by 2028, representing a compound annual growth rate of 8.1 percent.

In the US, the top three insurers in terms of UBI policies have all introduced smartphone-based solutions to supplement or replace the previously used OBD-II dongles. Several US and Canadian insurers have during the recent years re-assessed and re-launched their telematics programs. The North American insurance carriers are also exploring claims-related insurance telematics and many are adding distracted driving parameters in their UBI. The European insurance telematics market is still dominated by insurers in Italy and the UK, with an estimated 9.5 million and 1.3 million policies respectively. The market in Germany has grown during 2023 and reached about 1.8 million telematics policies. Uptake on all other markets is considerably lower, with between 70,000 and 350,000 policies in the Nordics, Iberian Peninsula, France and Benelux, and Central and Eastern Europe.

The insurance telematics value chain spans multiple industries. Insurers with notable presence in the insurance telematics market include Progressive, UnipolSai, State Farm, Allstate, Generali, Allianz, HUK-Coburg, Admiral, AXA, Liberty Mutual, Intact and Direct Line. Insurance players can either develop telematics programs independently or rely on partners to varying degrees. Smartphone-based telematics programs have grown to significant market shares in the past years and insurers that have historically focused on hardware telematics solutions have also increased their focus on smartphone-based solutions or even started to migrate to app-based solutions.

Leading vendors of insurance telematics solutions in Europe and North America include Cambridge Mobile Telematics, OCTO Telematics, Targa Telematics, Arity, Vodafone Automotive, The Floow, IMS, FairConnect, Dolphin Technologies and Redtail Telematics. Other players in the insurance telematics market include Radius Telematics, Scope Technology, LexisNexis Risk Solutions, CCC Intelligent Solutions, Motix Connected, Telematics Technologies, Sycada, Brightmile, Valtech Mobility, Webfleet, Azuga, ZenDrive, Scope Technology, Powerfleet, OSeven Telematics, Sentiance, Motix Connected, Greater Than, Agero, Inzura, Conneqtech and CalAmp. Examples of companies that provides hardware telematics devices to the market include Xirgo Tech

This report answers the following questions:

  • What types of insurance telematics products are offered on the market?
  • Which are the leading providers of insurance telematics technology?
  • Which are the dominant technology from factors on each market?
  • Which are the most successful insurance telematics programs today?
  • How are mobile operators addroaching the insurance telematics market?
  • How are the vehicle OMEs involved in the ecosystem?
  • Which are the major drivers and barriers for insurance telematics adoption?
  • Which are the key future trends in this industry?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Automotive Market

1.1    The automotive market in Europe
1.1.1    Vehicles in use and car density
1.1.2    New car registrations and leading manufacturers
1.2    The automotive market in North America
1.2.1    Vehicles in use and car parc density
1.2.2    New car registrations and leading manufacturers
1.3    Automotive insurance
1.3.1    Basic insurance terminology and categorisations
1.3.2    The fundamentals of automotive insurance
1.3.3    Traditional automotive insurance risk rating and pricing criteria
1.3.4    Developments of the actuarial toolbox for motor insurers
1.4    The European automotive insurance market
1.5    The North American automotive insurance market

2    Insurance Telematics Solutions

2.1    Introduction to insurance telematics
2.1.1    The rationale for telematics-based insurance policy pricing
2.1.2    Brief history of insurance telematics offerings
2.2    Usage-based insurance and related concepts and applications
2.2.1    Manual reporting
2.2.2    Usage-based insurance telematics – PAYD, PHYD, MHYD and TBYB
2.2.3    Continuous and time-limited telematics data recording
2.2.4    Usage-based pricing vs. claims-related insurance telematics
2.2.5    Personal lines and commercial lines insurance telematics
2.2.6    Value-added services related to insurance telematics
2.3    Insurance telematics infrastructure
2.3.1    Vehicle segment
2.3.2    Insurer segment
2.3.3    End-user segment
2.3.4    Network segment
2.3.5    GNSS segment
2.4    Business models
2.4.1    In-house development
2.4.2    Leveraging telematics partners
2.4.3    Underwriting without direct client interaction

3    The European Insurance Telematics Market

3.1    Regional market characteristics
3.1.1    Italy
3.1.2    United Kingdom
3.1.3    Iberia
3.1.4    France
3.1.5    Benelux
3.1.6    Austria and Switzerland
3.1.7    The Nordics
3.1.8    Germany
3.1.9    Central and Eastern Europe
3.2    Insurance telematics case studies
3.2.1    More than 40 percent of the vehicles insured by UnipolSai feature a black box
3.2.2    Generali offers a wide portfolio of insurance telematics products
3.2.3    Smartphone-only solutions – a growth engine for Allianz’s telematics offerings
3.2.4    AXA offers its insurance telematics portfolio in multiple European countries
3.2.5    Admiral Group has multiple insurance telematics programs in Europe
3.2.6    Insure The Box has sold more than 1.0 million black box-based policies
3.2.7    Direct Line Group acquires pay-per-mile insurer By Miles
3.2.8    Aviva introduces app-based UBI in the UK
3.2.9    Zego offers behavioural based pricing for UK fleets
3.2.10    Howden Group consolidates broking businesses under single brand
3.2.11    Acorn Insurance offers UBI through the Carrot and Acorn brands
3.2.12    Markerstudy Group acquires Atlanta Group
3.2.13    RSA offers UBI in Ireland via 123.ie
3.2.14    AbbeyAutoline (Prestige) renews ChilliDrive with Howden Driving Data
3.2.15    Stellantis has a long experience in UBI on the European market
3.2.16    Mercedes-Benz offers UBI in Germany, Belgium and France
3.2.17    HUK-Coburg relaunched Telematik Plus in 2019
3.2.18    VHV’s Telematik Garant switched to a mobile based telematics solution
3.2.19    Young digital insurtech company Neodigital bets on PHYD car insurance
3.2.20    Groupama offers insurance telematics in multiple countries
3.2.21    MAPFRE provides insurance telematics products in Spain and the US
3.2.22    ÖSA and Sparkassen Versicherung offer eCall services in Germany
3.2.23    GDV launches eCall service with participating German insurers
3.2.24    Zavarovalnica Triglav brings UBI to Slovenia
3.2.25    Warta pilots app-based UBI in Poland
3.2.26    HDI Global offers telematics solutions in the UK and Italy
3.2.27    Zurich partners with MGA Freedom Services in the UK
3.2.28    If Insurance has long experience of telematics in the Nordics
3.2.29    Paydrive leverages aftermarket and OEM telematics for UBI
3.2.30    VIS pioneers telematics insurance in Iceland
3.2.31    ABAX launches commercial UBI insurance

4    The North American Insurance Telematics Market

4.1    Regional market characteristics
4.1.1    United States
4.1.2    Canada
4.2    Insurance telematics case studies
4.2.1    Progressive is the UBI telematics pioneer in the US
4.2.2    State Farm works with CMT to enhance the Drive Safe & Save program
4.2.3    Allstate offers Drivewise and Milewise in the US
4.2.4    Liberty Mutual has a broad portfolio of telematics products
4.2.5    Desjardins offers a smartphone app for insurance telematics in Canada
4.2.6    Nationwide offers UBI based on OBD-II, smartphone and OEM telematics data
4.2.7    Farmers offers mobile-based insurance telematics from Driveway Software
4.2.8    Travelers offers UBI powered by Cambridge Mobile Telematics
4.2.9    GEICO offers a smartphone-based telematics program in select US states
4.2.10    Toyota Insurance Management Solutions offers UBI in the US
4.2.11    CAA offers MyPace and Connect powered by OCTO Telematics
4.2.12    Root Insurance is a smartphone-based insurance company
4.2.13    USAA enhances insurance offering by acquiring UBI focused Noblr
4.2.14    Mobileye and Munich Re collaborate in Munich Re’s Smart Mobility program
4.2.15    Progressive has launched a second commercial UBI product
4.2.16    Nationwide offers commercial lines insurance telematics solutions
4.2.17    Philadelphia Insurance Companies offers fleet insurance telematics
4.2.18    Ohio Mutual Insurance Group offers app-based UBI in seven states
4.2.19    Liberty Mutual strengthens UBI client base with State Auto acquisition
4.2.20    Verisk Telematics Exchange popular among OEMs before 2024 termination
4.2.21    CMT powers multiple safe driving contests in the US
4.2.22    Intact discontinues its device-based program in favour of mobile solutions
4.2.23    Lemonade acquires Metromile
4.2.24    American Family Insurance offers three UBI programs
4.2.25    HDVI pioneers telematics UBI for fleets of semi-trailer trucks
4.2.26    Tesla to underwrite its own telematics insurance policies
4.2.27    Pouch and Mojio partner to offer fleet insurance to small businesses

5    Market Forecasts and Trends

5.1    Market analysis
5.1.1    Insurance telematics policies and penetration in Europe and North America
5.1.2    Form factor developments in Europe and North America
5.2    Value chain analysis
5.2.1    Insurance industry players
5.2.2    Telematics industry players
5.2.3    Automotive industry players
5.2.4    Telecom industry players
5.2.5    IT industry players
5.2.6    Mergers and acquisitions in the insurance telematics space
5.3    Market drivers and barriers
5.3.1    Macroeconomic environment
5.3.2    Regulatory environment
5.3.3    Competitive environment
5.3.4    Technology environment
5.4    Industry trends
5.4.1    Customer engagement becomes increasingly important for UBI
5.4.2    Continued broadening of the insurance telematics concept is expected
5.4.3    Insurers will embrace both UBI and claims-related insurance telematics
5.4.4    Smartphone is the most favoured form factor in the industry
5.4.5    Connected cars pave the way for mass-marketisation of insurance telematics
5.4.6    Combined smartphone and connected car data shows promise
5.4.7    Fleet insurance telematics is an opportunity to reduce fleet risks and costs
5.4.8    Privacy concerns are softening across customer segments
5.4.9    Big Data: Ownership and portability of telematics data to be scrutinised
5.4.10    Insurance telematics aims to reduce distracted driving
5.4.11    Mobility trends provide new opportunities for telematics-based insurance
5.4.12    Vehicle diagnostics data from connected cars can create value for insurers
5.4.13    Outlook: Insurance telematics is growing rapidly in other regions
5.4.14    Pay-per-mile insurance programs gain popularity as driving habits shift
5.4.15    Insurers to explore other IoT verticals
5.4.16    The insurance telematics concept to be applicable for more vehicle types
5.4.17    Autonomous cars alter the playing field for motor insurance
5.4.18    Automotive OEMs involved in usage-based insurance products
5.4.19    Insurers begin to offer wider functionality in their app-based UBI solutions
5.4.20    AI to drive the need for data in the insurance industry

6    Company Profiles and Strategies

6.1    Agero
6.2    Arity
6.3    Azuga (Bridgestone)
6.4    Brightmile
6.5    CalAmp
6.6    Cambridge Mobile Telematics
6.7    CCC Intelligent Solutions
6.8    ClearScore
6.9    Conneqtech
6.10    Dolphin Technologies
6.11    Earnix
6.12    FairConnect Group
6.13    Greater Than
6.14    Howden Driving Data (Howden Group)
6.15    IMS
6.16    Inzura
6.17    LexisNexis Risk Solutions
6.18    Meta System
6.19    Motix Connected
6.20    Munic
6.21    OCTO Telematics
6.22    OSeven Telematics
6.23    Powerfleet (Movingdots)
6.24    Radius Telematics
6.25    Redtail Telematics
6.26    Sentiance
6.27    Scope Technology
6.28    Sycada
6.29    Targa Telematics
6.30    Telematics Technologies
6.31    The Floow
6.32    Trakm8
6.33    Valtech Mobility
6.34    Verisk Analytics
6.35    Vodafone Automotive
6.36    Webfleet
6.37    Xirgo Technologies
6.38    ZenDrive

Glossary

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Press Release

2024-12-22 Press releases
Insurance telematics policies in Europe and North America to grow steadily in the coming years

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of insurance telematics policies in force on the European market reached 13.0 million in Q4-2023. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.2 percent, this number is expected to reach 17.6 million by 2028. In North America, the number of insurance telematics policies in force is expected to grow at a CAGR of 8.1 percent from 17.9 million in Q4-2023 to reach 26.3 million in 2028. The US, Italy, the UK and Canada are still the largest markets in terms of insurance telematics policies. The German market has grown in recent years and is Europe’s third-largest market in terms of insurance telematics policies. The Italian insurers UnipolSai and Generali together accounted for close to 50 percent of the telematics-enabled policies in Europe. Insurers with a strong adoption in the UK moreover include Admiral Group and Direct Line. HUK-Coburg and Allianz are currently dominant actors in the German UBI market, accounting for more than 85 percent of the active telematics policies in the country. In North America, the market is dominated by US-based Progressive, Allstate, Liberty Mutual, Nationwide and State Farm as well as Intact Financial Corporation and Desjardins in Canada. Aftermarket black boxes largely dominate the European insurance telematics market while smartphone applications followed by self-install OBD-II devices represent the vast majority of the active policies in North America. Berg Insight expects a continued increase in the uptake of smartphone-based solutions in all markets as well as an increase in the use of OEM telematics data in insurance telematics programs.

The telematics companies targeting the insurance market include insurance-focused specialists dedicated particularly to telematics applications such as UBI, as well as general telematics players that serve other verticals as well. Automotive OEMs are also increasingly taking an active part in the ecosystem and the data streams from line-fitted telematics systems can be used for insurance purposes. Automotive OEMs like Ford, General Motors, Mercedes-Benz, Stellantis, Tesla and Toyota have all launched solutions to enable usage-based insurance for their customers. Solutions combining data from line-fitted telematics systems with data from smartphones are promising as the combined solution can leverage the benefits and limit the drawbacks with each form factor.

Aftermarket telematics are still an important part of usage-based insurance, and many service providers focus on insurance telematics solutions. Leading providers of aftermarket hardware telematics solutions include Octo Telematics, Targa Telematics and Vodafone Automotive. Other providers that to a large degree focus on smartphone solutions include Cambridge Mobile Telematics, Arity, IMS and the Floow. Smartphone-based insurance telematics solutions are becoming mature solutions now and many insurers have taken advantage of the potential in claims and marketing tools. The uptake of smartphone-based insurance telematics policies is motivated by the low cost for implementation and even lower marginal costs per user. Insurers with smartphone-based telematics products can also increase their customer engagement and loyalty with well-thought-out marketing solutions and gamification features.

 

 

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