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世界の自動車OEMテレマティクス市場 - 第9版


The Global Automotive OEM Telematics Market - 9th Edition

概要 世界の自動車OEMテレマティクス市場は、世界のコネクテッドカー市場の最新動向を分析したBerg Insightの9年連続レポートです。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年9月26日 Eur1,800
シングルユーザライセンス
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270 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

概要

世界の自動車OEMテレマティクス市場は、世界のコネクテッドカー市場の最新動向を分析したBerg Insightの9年連続レポートです。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを270ページにわたって提供しています。

 


 

世界の自動車OEMテレマティクス市場の最新動向は?Berg Insightは、2023年に世界で販売される全自動車の約75%にOEM組み込みテレマティクスが搭載されると予測している。アプリケーションの例としては、eCallやロードサイドアシスタンス、盗難車追跡、車両診断、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、Wi-Fiホットスポット、利便性アプリケーション、Over-the-Airアップデート、車載決済、利用ベースの保険、リースやレンタル車両管理、電子ロードチャージなどがあります。この270ページの最新レポートで、業界の最新動向をご確認ください。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューからの洞察。
  • 世界の自動車人口と新車登録台数に関する新データ。
  • 自動車OEMテレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要。
  • 市場動向と主要開発の詳細分析。
  • 主要自動車メーカー21社の詳細プロフィールとテレマティクス提案。
  • 2028年までの地域別市場予測を更新

2023年に販売される自動車の4台に3台がテレマティクスシステムを搭載

テレマティクスとは、幅広い自動車接続ソリューションに適用される用語である。本レポートにおけるBerg Insightの自動車テレマティクス・システムの定義は、何らかの形態のセルラー通信を組み込んだ乗用車用に設計された自動システムである。モバイル・ネットワークが双方向通信によるオンライン接続を可能にしたのと同時に、GPS技術がコモディティ化し、衛星測位が事実上あらゆる機器に統合できるようになった。自動車メーカーは、コネクテッド・カー・サービスを構築する際に、いくつかの接続オプションから選択することができるが、これらは相互に排他的なものではない。主な選択肢は、組み込み型テレマティクス・デバイス、テザリング・デバイス、統合型スマートフォンである。コネクティビティとインテリジェンスは、組み込みシステムの形で自動車に組み込むことができる。一体型スマートフォンに依存するソリューションは、スマートフォンに内蔵されたコネクティビティとインテリジェンスを活用する。自動車メーカーは、さまざまな市場におけるさまざまな顧客のニーズや需要をサポートするために、これらのオプションを組み合わせて使用することが多い。

現在、自動車テレマティクス・アプリケーションのいくつかのカテゴリーが、自動車メーカーによって商業ベースで提供されている。例えば、eCall やロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、over-the-air(OTA)アップデート、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、音楽やビデオストリーミングなどのエンターテインメントサービス、Wi-Fi ホットスポット、さらにはコンシェルジュサービスや利便性アプリケーションなどである。利便性アプリケーションには、ドアロック/アンロック、車両プリコンディショニング(旅行前の客室の暖房または冷房)、EV充電管理、最終駐車位置の検索などの車両機能の遠隔制御が含まれる。その他にも、例えば利用ベースの保険、リースやレンタル車両の管理、電子料金徴収や道路充電など、いくつかのアプリケーションが存在する。自動車メーカーは、テレマティクス・データを第三者のサービス・プロバイダーに提供するため、車載コマース・プラットフォームやデータ交換も模索している。過去数年間、自動車メーカーはデータアクセスを可能にするAPIやアプリケーション開発用のSDKでサードパーティーのサービスプロバイダーをサポートしてきた。コネクテッドカー業界の大きなトレンドは、アンドロイド自動車用OSとグーグル・オートモーティブ・サービス(GAS)の採用が増加していることである。GM、ホンダ、ルノー、リンカーン、日産、ボルボ・カーズ、ポールスターは、すでにアンドロイド・オートモーティブOSとGASを搭載した車を走らせている。他のいくつかの自動車メーカーも、将来の車種にこれらを採用する計画を発表している。

コネクテッド・カーは自動車業界の大きなトレンドであり、世界の大手自動車メーカーのほぼすべてが主要地域で大衆向けサービスを開始している。OEMテレマティクスの採用の背景には、商業的要因と規制的要因の両方がある。安全とセキュリティに関連する規制上のイニシアチブは、欧州におけるOEMテレマティクスの導入に決定的な影響を与えるだろう。EU の eCall イニシアチブとロシアの ERA-GLONASS は、販売されるすべての新車モデルに自動緊急通報装置を必須安全装備とした。北米では、商用サービスが OEM テレマティクスの採用を推進し、それは差別化要因から、現在ではすべての主要自動車ブランドがそのモデルの大部分で提供している主流機能へと進化している。

Berg Insightは、2023年に世界で販売される新車の約75%にOEM内蔵テレマティクス・システムが搭載され、2022年の72%から増加すると予測している。プレミアムテレマティクスサービスが最も進んでいる市場は北米で、装着率は91%である。EU+EFTA+UK地域はこれに次いでおり、装着率は90%であった。日本や韓国のような他の先進国市場は、現在約81%の装着率である。中国はテレマティクス・サービスにとって重要な市場であり、2023年の装着率は約78%である。その他の地域では、装着率はまだ40%を下回っている。トヨタ、GM、ステランティス、フォード、フォルクスワーゲン、ヒュンダイ、ホンダ、日産といった多くの量販ブランドは現在、主要市場でコネクテッド・サービスを無料で提供しているため、今後数年間はコネクテッド・カー・サブスクリプションの成長の大部分を占めるだろう。BMW、メルセデス・ベンツ、アウディなどのプレミアム・ブランドは、10年以上前からモデルや地域を問わずテレマティクス・サービスを標準機能として提供しており、かなりの数の加入者を抱えている。組み込み型テレマティクスを広範な規模で提供している他の主要自動車ブランドには、起亜、テスラ、ルノー、吉利、BYD、ボルボ・カーズ、上海汽車、GWM、長安汽車などがある。

Berg Insightの予測によると、組み込み型OEMテレマティクスシステムの総出荷台数は2023年に世界で5,930万台に達した。年平均成長率6.9%で成長し、2028年には8,290万ユニットに達すると予測される。同時期に、組み込み型テレマティクス・ユニットの装着率は、2023年の約75%から2028年には94%に上昇すると予測される。組み込みシステムを利用するテレマティクスの加入者数は、2023年の2億3,970万人から2028年には4億7,380万人へと年平均成長率14.6%で増加すると予測される。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 自動車OEMテレマティクス産業の現状は?
  • OEMテレマティクスの主なアプリケーションは?
  • 主要テレマティクス・サービス・プロバイダーは?
  • 移動体通信事業者やMVNOはテレマティクスのバリューチェーンの中でどのような位置づけにあるのか?
  • 現在、主要自動車OEMはどのようなテレマティクス製品を提供しているか?
  • 自動車OEMはどのようなビジネスモデルを採用しているのか?
  • コネクテッドカーのデータ消費は今後どのように進化するのか?
  • 欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの各市場はどのように発展するか?


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目次

目次

目次
図の一覧

エグゼクティブサマリー

1 世界の乗用車市場

1.1 概要
1.1.1 地域別乗用車普及台数
1.1.2 乗用車の新規登録動向
1.2 自動車メーカー
1.2.1 トヨタ自動車
1.2.2 ルノー・日産・三菱アライアンス
1.2.3 フォルクスワーゲン・グループ
1.2.4 ステランティス
1.2.5 フォード・モーター・カンパニー
1.2.6 ゼネラルモーターズ
1.2.7 メルセデス・ベンツ・グループ
1.2.8 BMWグループ
1.2.9 本田技研工業
1.2.10 現代自動車グループ
1.3 自動車メーカーによるテレマティクスサービスの概要
1.3.1 組み込み型テレマティクスシステムとハイブリッド型テレマティクスシステム
1.3.2 北米における自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.3 欧州における自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.4 アジア太平洋地域における自動車OEMテレマティクスサービス
1.3.5 中南米における自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.6 中東・アフリカにおける自動車 OEM テレマティクスサービス
1.3.7 ビジネスモデル
1.4 規制対応
1.4.1 自動車のセキュリティ、安全性、緊急通報に関する規制
1.4.2 自動車の排出ガス
1.4.3 データ保護
1.5 市場動向
1.5.1 ハイブリッド電気自動車、プラグインハイブリッド電気自動車、全電気自動車
1.5.2 カーシェアリングとサービスとしての個人輸送
1.5.3 ADASと自律走行技術
1.5.4 車両間通信(V2X)

2 カーテレマティクス・ソリューション

2.1 カーテレマティクスのインフラ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 追跡セグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 サービスセグメント
2.2 カーテレマティクスアプリケーション
2.2.1 eコールとロードサイドアシスタンス
2.2.2 盗難車追跡
2.2.3 自動車保険テレマティクス
2.2.4 車両診断とメンテナンス
2.2.5 無線アップデート
2.2.6 リースとレンタル車両管理
2.2.7 電子料金徴収と渋滞課金
2.2.8 遠隔操作と便利なサービス
2.2.9 コネクテッド・ナビゲーションとインフォテインメント
2.2.10 コネクテッド車載決済
2.2.11 Wi-Fiホットスポット
2.3 コネクティビティ・オプション
2.3.1 テザリング・デバイス
2.3.2 統合スマートフォン・ソリューション
2.3.3 組み込み型コネクティビティ・ソリューション

3 OEMテレマティクスの提案

3.1 BMW
3.1.1 BMWの乗用車モデルの概要
3.1.2 BMW ConnectedDriveテレマティクス・サービスの概要
3.1.3 BMWのインフォテイメント・システムとアプリ
3.1.4 BMWおよびMINI CarData
3.1.5 BMWモビリティ・サービス
3.1.6 MINIのテレマティクス・サービス
3.2 BYD Auto
3.2.1 BYD乗用車モデルの概要
3.2.2 BYDコネクテッドカー・サービス
3.3 長安汽車
3.3.1 長安汽車の乗用車モデルの概要
3.3.2 長安汽車InCallの概要
3.4 フォード
3.4.1 フォードの乗用車モデルの概要
3.4.2 フォードのインフォテインメント・システム
3.4.3 フォードのテレマティクス・サービスの概要
3.4.4 FordPass Connectとリンカーンのテレマティクス・サービス
3.4.5 Ford Proの商用サービス
3.5 吉利汽車
3.5.1 吉利の乗用車モデルの概要
3.5.2 吉利のコネクテッドカー・サービス
3.6 ゼネラルモーターズ
3.6.1 GMの主要乗用車ブランドの概要
3.6.2 GMオンスター・テレマティクス・サービス
3.6.3 コネクテッド・インフォテインメント・システムとアプリ
3.7 長城汽車
3.7.1 長城汽車の乗用車モデルの概要
3.7.2 GWMコネクテッドカーのプラットフォームとサービス
3.8 本田技研工業
3.8.1 ホンダとアキュラの乗用車モデルの概要
3.8.2 HondaとAcuraのインフォテインメント・システムとコネクティビティ・サービスの概要
3.8.3 HondaLinkコネクテッドカー・システムとサービス
3.8.4 AcuraLinkコネクテッドカー・システムとサービス
3.9 現代自動車グループ
3.9.1 現代自動車と起亜自動車の乗用車モデルの概要
3.9.2 現代自動車グループのテレマティクス・ソリューションの概要
3.9.3 北米における Hyundai Bluelink テレマティクスサービス
3.9.4 The Kia Connect Services
3.10 ジャガー・ランドローバー
3.10.1 ジャガー・ランドローバーの乗用車モデルの概要
3.10.2 ジャガー・ランドローバーのテレマティクス・サービス
3.11 マツダ株式会社
3.11.1 マツダ乗用車の概要
3.11.2 インフォテインメントシステム「マツダコネクト」とテレマティクスサービス
3.12 メルセデス・ベンツグループ
3.12.1 メルセデス・ベンツ乗用車の概要
3.12.2 メルセデス・ベンツのテレマティクスサービスの概要
3.12.3 MBUX-メルセデス・ベンツ ユーザー エクスペリエンス インフォテインメント システム
3.12.4 Mercedes Meサービス
3.12.5 北米におけるメルセデス・ベンツのコネクテッドサービス
3.13 日産自動車
3.13.1 日産とインフィニティの乗用車モデルの概要
3.13.2 日産およびインフィニティのインフォテインメント・システムとテレマティクス・サービスの概要
3.13.3 NissanConnectサービス
3.13.4 インフィニティ北米コネクテッドカー・サービス
3.14 ルノーグループ
3.14.1 ルノーとダチアの乗用車モデルの概要
3.14.2 ルノーのインフォテインメント・システムとテレマティクス・サービスの概要
3.14.3 ルノーのコネクテッドサービス
3.15 上海汽車
3.15.1 上海汽車の乗用車モデルの概要
3.15.2 上海汽車のコネクテッドカー・プログラム
3.16 ステランティス
3.16.1 ステランティスの乗用車モデルの概要
3.16.2 ステランティスのコネクテッドカープラットフォームの概要
3.16.3 モービルアイサイト
3.16.4 Uconnectインフォテインメント・システム
3.16.5 Uconnectコネクテッド・サービス
3.16.6 プジョー、シトロエン、DS、ボクスホール、オペルのテレマティクス・サービス
3.16.7 Free2Move
3.16.8 リーシス
3.17 スバル
3.17.1 スバル乗用車の概要
3.17.2 スバルSTARLINKインフォテイメントシステム
3.17.3 スバルSTARLINKコネクテッドサービス
3.18 テスラ
3.18.1 テスラ乗用車の概要
3.18.2 テスラのインフォテインメント・システムとテレマティクス・サービス
3.19 トヨタ自動車
3.19.1 トヨタとレクサスの乗用車モデルの概要
3.19.2 トヨタとレクサスのテレマティクスサービスの概要
3.19.3 日本市場におけるT-ConnectとG-LINKのテレマティクスサービス
3.19.5 中東におけるトヨタとレクサスのテレマティクスサービス
3.19.6 オーストラリアにおけるトヨタのコネクテッドサービス
3.19.7 欧州におけるトヨタとレクサスのコネクテッドサービス
3.19.8 トヨタKinto
3.20 フォルクスワーゲン・グループ
3.20.1 フォルクスワーゲングループの乗用車ブランドとモデルの概要
3.20.2 Cariad
3.20.3 アウディ・コネクト・テレマティクス・サービス
3.20.4 ポルシェ・コネクテッドカー・サービス
3.20.5 フォルクスワーゲン・ウィー・コネクト
3.20.6 Volkswagen Car-Net テレマティクスサービス
3.21 ボルボ・カーズ
3.21.1 ボルボの乗用車モデルの概要
3.21.2 ボルボのインフォテインメント・システム
3.21.3 ボルボ・デジタル・サービス
3.21.4 ボルボ・オン・デマンドとケア・バイ・ボルボ

4 コネクテッドカー・エコシステムプレーヤー

4.1 テレマティクスサービスプロバイダー
4.1.1  Beijing Yesway Information Technology
4.1.2  Bosch
4.1.3  Cerence
4.1.4  Harman International
4.1.5  IMS
4.1.6  OCTO Telematics
4.1.7  PATEO
4.1.8  Sibros
4.1.9  SiriusXM Connected Vehicle Services
4.1.10  Targa Telematics
4.1.11  Valtech Mobility
4.1.12  WirelessC
4.2 移動体通信事業者
4.2.1  América Móvil
4.2.2  AT&T
4.2.3  China Mobile
4.2.4  China Unicom
4.2.5  Deutsche Telekom
4.2.6  KDDI
4.2.7  Orange
4.2.8  T-Mobile USA
4.2.9  Telefónica Group
4.2.10  Verizon Communications
4.2.11  Vodafone
4.3 IoTマネージドサービスプロバイダー
4.3.1  Aeris
4.3.2  Airnity
4.3.3  Cubic Telecom
4.3.4  NTT
4.3.5  Tata Communications
4.4  マーケットプレイスと開発者向けプラットフォームプロバイダー
4.4.1  CCC Intelligent Solutions
4.4.2  High Mobility
4.4.3  LexisNexis Risk Solutions
4.4.4  Smartcar
4.4.5  Verisk Analytics

5 市場予測と動向

5.1 自動車テレマティクスの予測
5.1.1 自動車販売台数予測
5.1.2 自動車テレマティクスの予測
5.1.3 EU+EFTA+イギリスと東欧における自動車テレマティクス
5.1.4 北米における自動車テレマティクス
5.1.5 中南米における自動車テレマティクス
5.1.6 アジア太平洋地域の自動車テレマティクス
5.1.7 中東・アフリカにおけるカーテレマティックス
5.1.8 ハードウェアとサービスの収益予測
5.1.9 技術別の組み込み型TCU出荷台数
5.2 市場動向
5.2.1 各地域の指令による大衆向け安全サービス
5.2.2 パートナーとの幅広いエコシステムで協業する自動車OEM
5.2.3 OEMのSVTサービスは多くの国でアフターマーケットのサービスと競合する
5.2.4 無料スマートフォンアプリとの競争に直面するコネクテッドナビゲーション
5.2.5 遠隔操作機能は標準となり、進化を続けている
5.2.6 CRMソリューションと車両診断がカスタマーケアの向上を可能にする
5.2.7 利用ベースの保険商品に関わるOEM
5.2.8 コネクティビティが新たな自動車流通モデルを可能にする
5.2.9 Wi-Fiホットスポットが乗客の利便性を高める
5.2.10 OTA(Over-the-Air)アップデートによるリコール費用の削減
5.2.11 コールセンターの利便性向上サービスは一般的ではない
5.2.12 コンシェルジュ・サービスを補完するAI搭載の車載パーソナル・アシスタント
5.2.13 Apple CarPlayとAndroid Autoがスマートフォンとの統合を促進
5.2.14 データ交換によりOEMのデータがサードパーティプロバイダーに提供される
5.2.15 成熟市場では車載コマース・プラットフォームが台頭しつつある
5.2.16 新車アセスメントプログラムがV2X需要を促進
5.2.17 Android Automotive OSとGoogle Automotive Servicesが牽引役となる
5.2.18 TSPは自動車OEMのインソーシング戦略に適応する
5.2.19 中国ブランドが欧州自動車市場に参入
5.2.20 スマートフォン・ミラーリング・ソリューションは引き続き人気となる見込み
5.2.21 コネクテッドカーによるデータ消費は今後数年で急増する
5.2.22 自動車産業における衛星IoT通信
5.3 バリューチェーン分析
5.3.1 自動車OEMサプライヤー
5.3.2 テレマティクス・サービス・プロバイダー
5.3.3 自動車メーカー
5.3.4 通信業界プレーヤー
5.3.5 ソフトウェア、アプリケーション、コンテンツサプライヤー
5.4 合併と買収

用語解説
 

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プレスリリース

2024-09-26 プレスリリース
2023年に販売される自動車の4台に3台がテレマティクス・システムを搭載

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査レポートによると、組み込みシステムを利用したテレマティクスサービスの加入者数は、2023年末の2億3,970万件から2028年には4億7,380万件へと年平均成長率(CAGR)14.6%で増加する。組み込み型カーOEMテレマティクスシステムの世界出荷台数は、2023年の5,930万台から2028年には8,290万台に達し、予測期間終了時の装着率は94%に達すると予測される。2023年の組み込み型自動車OEMテレマティクス・システムの装着率は、世界全体で約75%であった。2023年の乗用車および小型トラックの新車登録台数は、世界で11.6%増の7,930万台となった。市場は2年連続で成長し、パンデミック前の水準に達した。Berg Insightは、コネクテッドカー・サービスがすべての主要自動車市場でユビキタスになるにつれて、OEMテレマティクス加入者が今後数年間で高成長すると予測している。

現在、ほとんどのOEMテレマティクス・サービスは、緊急アシスタンス、ロードサイドアシスタンス、リモートコントロールなどの中核的な提案に重点を置いており、これらは標準またはプレミアム契約として提供されている。ここ数年、新世代のコネクテッド・エンターテインメント・サービスが開始されている。これらのサービスには、例えばビデオや音楽のストリーミング、ゲーム、ビデオ通話などが含まれる。このようなサービスは、主に新しいプレミアムカーモデルで利用できる。自動車メーカー各社は、コネクテッド・サービスのビジネス・モデルについて、顧客の需要によりマッチさせ、コネクテッド・カー・データを社内目的に活用するために、現在も試行錯誤を続けている。「自動車メーカー各社は、ブランド・ロイヤルティを高め、多くの自動車がアクティブな接続を持つようにするため、コア・サービスを長期間無料でバンドルする傾向が強まっている。この戦略により、ビッグデータの収集が可能になり、製品開発プロセスが強化され、保証や製品リコールのコストが削減されます」と、Berg Insightのシニアアナリスト、Martin Cederqvistは述べている。

自動車メーカーは、サードパーティ製アプリをインフォテインメント・システムに組み込み、ドライバーがスマートフォンに入れているのと同じアプリにアクセスできるようにすることに徐々に注力している。Android AutoやApple CarPlayのようなスマートフォン・ミラーリング・ソリューションは、サードパーティ製アプリを組み込むための手段であった。それでも自動車メーカーは、スマートフォンとの接続を必要とせず、車のインフォテインメント・システムを通じて直接アプリにアクセスできるようにすることにますます注力している。一部の自動車メーカーは、コネクテッド・ドライビング・エクスペリエンスの主導権を自ら握るために、Android AutoやApple CarPlay、その他のスマートフォン・ミラーリング・ソリューションのサポートを取りやめることさえ検討している。「自動車メーカーは、コネクテッド・カー・サービスを活用することで、デジタル・ドライビング・エクスペリエンスを向上させることに注力しています」と、Cederqvist氏は続けた。

トヨタ自動車グループの2023年末のコネクテッドカー保有台数は2,300万台以上。ゼネラルモーターズとBMWは同時期にそれぞれ2,000万台以上のコネクテッドカーを保有していた。組み込み型OEMテレマティクスの加入者数では、ステランティスとフォードが残りの上位5社を占めている。2023年末時点でアクティブなコネクテッドカーが1,300万台を超える自動車OEMには、フォルクスワーゲン、メルセデス・ベンツ、現代自動車が含まれる。「成熟した市場では、コネクテッドカーの出荷台数は新車販売台数に比例して増加し、組み込み型テレマティクス・システムの普及率は将来的に100%近くに達すると予想されます」とCederqvist氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

The Global Automotive OEM Telematics Market is the ninth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the connected car market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 270 pages ofunique business intelligence including 5-year industry forecasts andexpert commentary on which to base your business decisions.

 


 

What are the latest trends on the global car OEM telematics market? Berg Insight estimates that nearly 75 percent of all cars sold worldwide in 2023 were equipped with OEM embedded telematics. Examples of applications include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking, vehicle diagnostics, connected navigation and infotainment, Wi-Fi hotspot, convenience applications, over-the-air updates, in-vehicle payments, usage-based insurance, leasing and rental fleet management, as well as electronic road charging. Get up to date with the latest industry trends in this new 270-page report.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • New data on car populations and new car registrations worldwide.
  • Comprehensive overview of the car OEM telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Detailed profiles of 21 major car OEMs and their telematics propositions.
  • Updated market forecasts by region lasting until 2028.

Three out of four cars sold in 2023 were equipped with embedded telematics systems

Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of automotive connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a car telematics system in this report is an automatic system designed for passenger cars that incorporates some form of cellular communications. Mobile networks have enabled online connectivity with two-way communications at the same time as GPS technology has been commoditised to the extent that satellite positioning can be integrated into virtually any device. Automotive manufacturers can choose between several connectivity options when creating connected car services, which are not mutually exclusive. The main options are embedded telematics devices, tethered devices and integrated smartphones. Connectivity and intelligence can be built into the car in the form of embedded systems. Solutions relying on integrated smartphones leverage the connectivity and intelligence built into the smartphone. Car manufacturers often use a combination of these options to support different customer needs and demands in various markets.

Several categories of car telematics applications are now offered on a commercial basis by carmakers. Examples include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, over-the-air (OTA) updates, connected navigation and infotainment, entertainment services such as music and video streaming, Wi-Fi hotspots as well as concierge services and convenience applications. Convenience applications include remote control of vehicle functions such as door lock/unlock, vehicle preconditioning (heating or cooling of the passenger compartment before a trip), EV charging management and finding the last parking position. Several other applications also exist, for instance, usage-based insurance, leasing and rental fleet management as well as electronic toll collection and road charging. Carmakers are also exploring in-vehicle commerce platforms and data exchanges to offer telematics data to third-party service providers. During the past years, carmakers have supported third-party service providers with APIs enabling data access and SDKs for application development. A major trend in the connected car industry is moreover the increasing adoption of Android Automotive OS and Google Automotive Services (GAS). GM, Honda, Renault, Lincoln, Nissan, Volvo Cars and Polestar already have cars on the road today equipped with Android Automotive OS and GAS. Several other car OEMs have announced plans to adopt these in future car models.

The connected car is a major trend in the automotive industry and virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions. The drivers behind the adoption of OEM telematics are both commercial and regulatory. Regulatory initiatives related to safety and security will have a decisive effect on the adoption of OEM telematics in Europe. The EU’s eCall initiative and Russia’s ERA-GLONASS have made an automatic emergency call device a mandatory safety feature in all new car models sold. In North America, commercial services have driven the adoption of OEM telematics services that have evolved from being a differentiator to a mainstream feature now offered by all the leading car brands on a large majority of their models.

Berg Insight estimates that about 75 percent of all new cars sold worldwide in 2023 were equipped with an OEM-embedded telematics system, up from 72 percent in 2022. North America is the most advanced market in terms of premium telematics services with an attach rate of 91 percent. The EU+EFTA+UK region is just behind and had an attach rate of 90 percent. Other developed markets such as Japan and South Korea currently have attach rates of approximately 81 percent. China is an important market for telematics services with an attach rate of about 78 percent in 2023. In other regions, the attach rate is still below 40 percent. As many volume brands such as Toyota, GM, Stellantis, Ford, Volkswagen, Hyundai, Honda and Nissan now offer connected services for free in their main markets, they will constitute a large part of the growth of connected car subscriptions in the coming years. Premium brands such as BMW, Mercedes-Benz and Audi have offered telematics services as a standard feature across models and geographies for more than a decade and have a considerable number of subscribers. Other major car brands offering embedded telematics on a broad scale include Kia, Tesla, Renault, Geely, BYD, Volvo Cars, SAIC, GWM and Changan Motors.

Berg Insight estimates that total shipments of embedded OEM telematics systems reached 59.3 million units worldwide in 2023. Growing at a compound annual growth rate of 6.9 percent, the shipments are expected to reach 82.9 million units in 2028. During the same time, the attach rate of embedded telematics units is forecasted to increase from about 75 percent in 2023 to 94 percent in 2028. The number of telematics subscribers using embedded systems is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 14.6 percent from 239.7 million subscribers in 2023 to 473.8 million in 2028.

This report answers the following questions:

  • What is the current status of the car OEM telematics industry?
  • Which are the key OEM telematics applications?
  • Which are the leading telematics service providers?
  • How are mobile operators and MVNOs positioning themselves in the telematics value chain?
  • What telematics offerings are available from the leading car OEMs today?
  • What business models are used by car OEMs?
  • How will connected car data consumption evolve in the next years?
  • How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?


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List of Figures

Executive summary

1    The Global Passenger Car Market

1.1    Introduction
1.1.1    Passenger cars in use by region
1.1.2    New passenger car registration trends
1.2    Car manufactures
1.2.1    Toyota Motor Corporation
1.2.2    Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
1.2.3    Volkswagen Group
1.2.4    Stellantis
1.2.5    Ford Motor Company
1.2.6    General Motors
1.2.7    Mercedes-Benz Group
1.2.8    BMW Group
1.2.9    Honda Motor
1.2.10    Hyundai Motor Group
1.3    Overview of car OEM telematics services
1.3.1    Embedded and hybrid telematics systems
1.3.2    Car OEM telematics services in North America
1.3.3    Car OEM telematics services in Europe
1.3.4    Car OEM telematics services in Asia-Pacific
1.3.5    Car OEM telematics services in Latin America
1.3.6    Car OEM telematics services in the Middle East and Africa
1.3.7    Business models
1.4    Regulatory compliance
1.4.1    Vehicle security, safety and emergency call regulations
1.4.2    Vehicle emissions
1.4.3    Data protection
1.5    Market trends
1.5.1    Hybrid electric, plug-in hybrid electric and all-electric vehicles
1.5.2    Carsharing and personal transportation as a service
1.5.3    ADAS and autonomous driving technologies
1.5.4    Vehicle-to-Everything (V2X) communications

2    Car Telematics Solutions

2.1    Car telematics infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    Tracking segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Service segment
2.2    Car telematics applications
2.2.1    eCall and roadside assistance
2.2.2    Stolen vehicle tracking
2.2.3    Motor insurance telematics
2.2.4    Vehicle diagnostics and maintenance
2.2.5    Over-the-air updates
2.2.6    Leasing and rental fleet management
2.2.7    Electronic toll collection and congestion charging
2.2.8    Remote control and convenience services
2.2.9    Connected navigation and infotainment
2.2.10    Connected in-vehicle payments
2.2.11    Wi-Fi hotspot
2.3    Connectivity options
2.3.1    Tethered devices
2.3.2    Integrated smartphone solutions
2.3.3    Embedded connectivity solutions

3    OEM Telematics Propositions

3.1    BMW
3.1.1    Overview of BMW passenger car models
3.1.2    Overview of BMW ConnectedDrive telematics services
3.1.3    BMW infotainment systems and apps
3.1.4    BMW and MINI CarData
3.1.5    BMW Mobility Services
3.1.6    MINI telematics services
3.2    BYD Auto
3.2.1    Overview of BYD passenger car models
3.2.2    BYD connected car services
3.3    Changan Motors
3.3.1    Overview of Changan Motors passenger car models
3.3.2    Overview of Changan Motors InCall
3.4    Ford Motor Company
3.4.1    Overview of Ford passenger car models
3.4.2    Ford infotainment systems
3.4.3    Overview of Ford telematics services
3.4.4    FordPass Connect and Lincoln telematics services
3.4.5    Ford Pro commercial offerings
3.5    Geely
3.5.1    Overview of Geely passenger car models
3.5.2    Geely connected car services
3.6    General Motors
3.6.1    Overview of the main GM passenger car brands
3.6.2    GM OnStar telematics services
3.6.3    Connected infotainment systems and apps
3.7    Great Wall Motors
3.7.1    Overview of Great Wall Motors passenger car models
3.7.2    GWM connected car platforms and services
3.8    Honda Motor Company
3.8.1    Overview of Honda and Acura passenger car models
3.8.2    Overview of Honda and Acura infotainment systems and connectivity services
3.8.3    HondaLink connected car systems and services
3.8.4    AcuraLink connected car systems and services
3.9    Hyundai Motor Group
3.9.1    Overview of Hyundai and Kia passenger car models
3.9.2    Overview of Hyundai Motor Group’s telematics solutions
3.9.3    The Hyundai Bluelink telematics service in North America
3.9.4    The Kia Connect Services
3.10    Jaguar Land Rover
3.10.1    Overview of Jaguar Land Rover passenger car models
3.10.2    Jaguar Land Rover telematics services
3.11    Mazda Motor Corporation
3.11.1    Overview of Mazda passenger car models
3.11.2    The Mazda Connect infotainment system and telematics services
3.12    Mercedes-Benz Group
3.12.1    Overview of Mercedes-Benz passenger car models
3.12.2    Overview of Mercedes-Benz telematics services
3.12.3    MBUX – Mercedes-Benz User Experience infotainment system
3.12.4    Mercedes Me services
3.12.5    Mercedes-Benz connected services in North America
3.13    Nissan Motor Company
3.13.1    Overview of Nissan and Infiniti passenger car models
3.13.2    Overview of Nissan and Infiniti infotainment systems and telematics services
3.13.3    NissanConnect Services
3.13.4    Infiniti North America connected car services
3.14    Renault Group
3.14.1    Overview of Renault and Dacia passenger car models
3.14.2    Overview of Renault infotainment systems and telematics services
3.14.3    Renault connected services
3.15    SAIC Motor
3.15.1    Overview of SAIC Motor passenger car models
3.15.2    The SAIC connected car programmes
3.16    Stellantis
3.16.1    Overview of Stellantis passenger car models
3.16.2    Overview of Stellantis’ connected car platforms
3.16.3    Mobilisights
3.16.4    The Uconnect infotainment system
3.16.5    Uconnect connected services
3.16.6    Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall and Opel telematics services
3.16.7    Free2Move
3.16.8    Leasys
3.17    Subaru
3.17.1    Overview of Subaru passenger car models
3.17.2    The Subaru STARLINK infotainment system
3.17.3    Subaru STARLINK connected services
3.18    Tesla
3.18.1    Overview of Tesla passenger car models
3.18.2    Tesla infotainment systems and telematics services
3.19    Toyota Motor Corporation
3.19.1    Overview of Toyota and Lexus passenger car models
3.19.2    Overview of Toyota and Lexus telematics services
3.19.3    The T-Connect and G-LINK telematics services for the Japanese market
3.19.5    Toyota and Lexus telematics services in the Middle East
3.19.6    Toyota connected services in Australia
3.19.7    Toyota and Lexus connected services in Europe
3.19.8    Toyota Kinto
3.20    Volkswagen Group
3.20.1    Overview of Volkswagen Group passenger car brands and models
3.20.2    Cariad
3.20.3    The Audi Connect telematics services
3.20.4    Porsche connected car services
3.20.5    Volkswagen We Connect
3.20.6    The Volkswagen Car-Net telematics services
3.21    Volvo Cars
3.21.1    Overview of Volvo passenger car models
3.21.2    Volvo infotainment systems
3.21.3    Volvo Digital Services
3.21.4    Volvo On Demand and Care by Volvo

4    Connected Car Ecosystem Players

4.1    Telematics service providers
4.1.1    Beijing Yesway Information Technology
4.1.2    Bosch
4.1.3    Cerence
4.1.4    Harman International
4.1.5    IMS
4.1.6    OCTO Telematics
4.1.7    PATEO
4.1.8    Sibros
4.1.9    SiriusXM Connected Vehicle Services
4.1.10    Targa Telematics
4.1.11    Valtech Mobility
4.1.12    WirelessCar
4.2    Mobile operators
4.2.1    América Móvil
4.2.2    AT&T
4.2.3    China Mobile
4.2.4    China Unicom
4.2.5    Deutsche Telekom
4.2.6    KDDI
4.2.7    Orange
4.2.8    T-Mobile USA
4.2.9    Telefónica Group
4.2.10    Verizon Communications
4.2.11    Vodafone
4.3    IoT managed service providers
4.3.1    Aeris
4.3.2    Airnity
4.3.3    Cubic Telecom
4.3.4    NTT
4.3.5    Tata Communications
4.4    Marketplace and developer platform providers
4.4.1    CCC Intelligent Solutions
4.4.2    High Mobility
4.4.3    LexisNexis Risk Solutions
4.4.4    Smartcar
4.4.5    Verisk Analytics

5    Market Forecasts and Trends

5.1    Car telematics forecasts
5.1.1    Car sales forecast
5.1.2    Car telematics forecast
5.1.3    Car telematics in the EU+EFTA+UK and Eastern Europe
5.1.4    Car telematics in North America
5.1.5    Car telematics in Latin America
5.1.6    Car telematics in Asia-Pacific
5.1.7    Car telematics in the Middle East and Africa
5.1.8    Hardware and service revenue forecast
5.1.9    Embedded TCU shipments by technology
5.2    Market trends
5.2.1    Mass market safety services driven by regional mandates
5.2.2    Automotive OEMs to collaborate in a wide ecosystem of partners
5.2.3    OEM SVT services compete with aftermarket services in many countries
5.2.4    Connected navigation faces competition from free smartphone apps
5.2.5    Remote control features have become standard and continue to evolve
5.2.6    CRM solutions and vehicle diagnostics enable improved customer care
5.2.7    OEMs involved in usage-based insurance products
5.2.8    Connectivity enables new car distribution models
5.2.9    Wi-Fi hotspots enable convenient connectivity for passengers
5.2.10    Over-the-air (OTA) updates reduce recall expenses
5.2.11    Call centre convenience services are less common
5.2.12    AI-powered in-car personal assistants to complement concierge services
5.2.13    Apple CarPlay and Android Auto drive uptake of smartphone integration
5.2.14    Data exchanges make OEM data available for third-party providers
5.2.15    In-vehicle commerce platforms are emerging in mature markets
5.2.16    New car assessment programmes drive demand for V2X
5.2.17    Android Automotive OS and Google Automotive Services gain traction
5.2.18    TSPs adjust to automotive OEMs’ insourcing strategies
5.2.19    Chinese brands enter the European car market
5.2.20    Smartphone-mirroring solutions expected to remain popular
5.2.21    Data consumption from connected cars will ramp up in the next few years
5.2.22    Satellite IoT communications in the automotive industry
5.3    Value chain analysis
5.3.1    Automotive OEM suppliers
5.3.2    Telematics service providers
5.3.3    Car manufacturers
5.3.4    Telecoms industry players
5.3.5    Software, application and content suppliers
5.4    Mergers and acquisitions

Glossary

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Press Release

2024-09-26 Press releases
Three out of four cars sold in 2023 were equipped with embedded telematics systems

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of telematics service subscribers using embedded systems will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 14.6 percent from 239.7 million subscribers at the end of 2023 to 473.8 million subscribers by 2028. Shipments of embedded car OEM telematics systems worldwide are expected to grow from 59.3 million units in 2023 to reach 82.9 million units in 2028, representing an attach rate of 94 percent at the end of the forecasted period. The attach rate of embedded car OEM telematics systems in 2023 was about 75 percent globally. New passenger car and light truck registrations increased 11.6 percent to 79.3 million worldwide in 2023. The market grew for the second consecutive year and reached pre-pandemic levels. Berg Insight anticipates high growth of OEM telematics subscribers in the next years as connected car services become ubiquitous in all major car markets.

Today, most OEM telematics services focus on core propositions such as emergency assistance, roadside assistance, and remote control, which are made available as standard or premium subscriptions. A new generation of connected entertainment services has been launched in the past few years. These services include for example video and music streaming, gaming and video calls. Such services are moreover mainly available in new premium car models. Carmakers are still experimenting with business models for connected services to match customer demands better and leverage connected car data for internal purposes. “Carmakers are increasingly bundling core services for free for extended periods to boost brand loyalty and ensure that a large portion of cars have active connections. This strategy enables big data collection to enhance product development processes and reduce warranty and product recall costs”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight.

Carmakers are gradually focusing on incorporating third-party apps into infotainment systems, providing access to the same apps that drivers have in their smartphones. Smartphone-mirroring solutions such as Android Auto and Apple CarPlay have been a way to incorporate third-party apps. Still, carmakers are increasingly focused on providing access to the apps directly through the car infotainment system, without the need for smartphone connectivity. Some carmakers are even considering removing support for Android Auto, Apple CarPlay and other smartphone mirroring solutions in order to take charge of the connected driving experience themselves. “Carmakers are focusing on enhancing digital driving experiences by leveraging connected car services, which are becoming an increasingly important factor in customers’ purchasing decisions”, continued Mr Cederqvist.

Toyota Motor Group had more than 23 million connected cars at the end of 2023. General Motors and BMW had at the same time more than 20 million connected cars each. Stellantis and Ford make up the remaining top five carmakers in terms of embedded OEM telematics subscribers. Additional automotive OEMs with more than 13 million active connected cars at the end of 2023 include Volkswagen, Mercedes-Benz and Hyundai. “In mature markets, shipments of connected cars are expected to grow in line with new car sales as the attach rate of embedded telematics systems in the future reaches close to 100 percent”, concluded Mr Cederqvist.

 

 

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