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自律走行/自動運転車の世界市場 - 2023-2030


Global Autonomous/Self-Driving Cars Market - 2023-2030

概要 世界の自律走行車/自動運転車市場は、2022年に256億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率27.8%で成長し、2030年には1,801億米ドルに達すると予測されている。 テスラ、ウェイモ、伝統的... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の自律走行車/自動運転車市場は、2022年に256億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に年平均成長率27.8%で成長し、2030年には1,801億米ドルに達すると予測されている。
テスラ、ウェイモ、伝統的な自動車メーカーなどの大手企業は、自動車の自律性、安全機能、ユーザーエクスペリエンスを向上させるため、研究開発に大規模な投資を続けている。さらに、新規参入企業、新興企業、技術大手は独自の方法で革新に取り組んでおり、破壊と革新の機が熟した競争シーンに貢献している。
しかし、法規制の壁、社会的信用への懸念、普及を促進するためのインフラ整備の必要性といった課題も残されている。こうした課題に対処し、自律走行車が社会にシームレスに吸収されるようにするためには、業界関係者と利害関係者の協力が不可欠である。
インドでは、自律走行車技術に注力する新興企業が増えている。新興企業はセンサー技術、マッピング、AIアルゴリズムなどに注力している。例えば、2022年5月、Chiratae Venturesは、安価な完全自動運転車を生産するインド初の企業のために170万米ドルのシードラウンドを主導した。そのため、インドの自律走行車/自動運転車市場は予測期間において最も高い成長を遂げている。
ダイナミクス
自動化の進展
自動化の程度は、消費者の採用と受容に直接的な影響を与える。消費者の信頼と承認は、車両が人間の介入なしにほとんどまたはすべての運転操作を実行できるレベル4と5でより高くなる。より多くの人々が完全自律走行車を使用し、投資することを望むようになれば、市場は拡大する。
技術の進歩は、さまざまな自動化レベルの進化によってもたらされる。自律性のレベルを高めるには、人工知能、センサー技術、コンピューティング能力、通信の進歩が必要である。技術の進歩は、より複雑な自動運転機能の開発を可能にすることで、自律走行車市場をさらに推進する。
ほとんどの自動車は標準的なADAS機能しか備えていないが、AD機能のかなりの進歩が目前に迫っている。自動車は最終的に、自動車技術会(SAE)のレベル4(L4)または特定の条件下でのドライバーレス制御を達成することになる。ADシステムに対する需要の増加は、数十億ドルの収益を生み出す可能性を秘めている。ライダーベースのレベル2+(L2+)機能を搭載した自動車の部品価格は1,500~2,000米ドルで、レベル3(L3)およびL4オプションを搭載した自動車はかなり高価です。
先進運転支援システム(ADAS)の改善
アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーンキーピング・アシスタンス、自動緊急ブレーキなどのADAS技術は、自律走行システムの基礎となるものである。ADASは、ユーザーに自動運転を徐々に紹介し、自動運転技術に関する知識と快適性を向上させる。ADASの要素は、主に交通安全の向上を目的としている。
未来のドライバーレス車には、安全運転を最大化するためにドライバーを支援するさまざまな先進運転支援システムが搭載される。電子システムは、ADASの進歩と、レーダー、LiDAR、画像センサー、コンピューター・ビジョンなどの多くのデータソースの結果として改善される。ADASの機能には、アダプティブ・クルーズ・コントロール、歩行者検知、駐車支援などがある。全米安全評議会によると、ADAS技術は毎年最大3人の人命、または交通事故死者全体の62%を救うことができるという。
政府支援の増加と主要プレーヤー間の協力・統合
いくつかの政府は、自動運転車のテストと配備を管理するための規制を制定している。これらの規則は、AVの安全要件、操作手順、責任の枠組みを定義することを目的としている。各国政府はまた、安全性を維持しながらイノベーションを促進するため、補助金や資金提供制度を通じてAV分野の研究開発を奨励している。
AV開発に携わる自動車メーカーやテクノロジー企業は、数多くの団体や規制機関が定めた高い安全要件を遵守しなければならない。IIHS、ICAT、NCAPなどの団体によって策定された基準は、衝突安全性、衝突回避性、その他の安全面など、指定された安全要件を満たす車両を設計する際にメーカーを支援する。
AVがネットワーク、AI、その他のソフトウェア・サービスに重点を置くようになるにつれ、メーカーはサイバーセキュリティ機能とサポートに多額の投資を行わなければならなくなる。これには、強固な認証と暗号化の仕組み、ファイアウォール、侵入検知システムの設置、セキュリティパッチとアップデートの定期的な配布などが含まれる。サイバーセキュリティは、乗客と車の両方の安全を保証するため、AV業界にとって重要な役割を担っている。さらに、AV企業は市場ごとに異なる消費者の嗜好や文化的特性を考慮しなければならない。これは、マーケティング・キャンペーンやコミュニケーション戦術を地域の嗜好に合わせて調整することを意味する。
安全性と責任に関する懸念
自律走行車には重大な責任問題がある。事故における責任の所在は、自動車メーカー、ソフトウェア開発者、センサーやハードウェアのプロバイダー、さらには車両の所有者や運転者にまで及ぶ可能性があるため、判断が難しい場合がある。責任の枠組みが定義されていないため、法的不確実性が生じ、市場参加者の意欲を削ぐことになりかねない。
自律走行技術の安全性を確保するためには、厳格なテストと検証プロセスが必要である。業界には、技術の信頼性と安全性を実証するための広範かつ多様な試験を実施するハードルがある。こうした懸念に対処し、市場の成長を促進するためには、メーカー、規制当局、技術開発者といった自律走行車分野のプレーヤーが協力して、明確な安全基準、責任の枠組み、強固な試験プロトコルを定義する必要がある。
セグメント分析
世界の自律走行車/自動運転車市場は、車両、自動化レベル、用途、地域に基づいてセグメント化される。
自律走行車のレベル4自動化を促進する運用効率性
完全自律走行車は、休憩のために停止することなく連続走行できるため、業務効率が向上する。レベル4の自律走行車を使用する企業は、人件費を節約し、生産性を高めることができる。レベル4の自律走行車は、特定の状況や環境において、常に人間が監視することなく機能することができる。人間との相互作用が少なくなるため、人為的ミスがなくなり、安全で効果的な運行が可能になる。
例えば、2023年5月には、サムスンが開発したレベル4の自律走行システムを使って200kmのテスト走行が行われた。報道によると、SAIT(サムスン高等技術院)は韓国の水原から江陵までの「ドライバーフリー」テストを完了した。したがって、上記の開発および要因が世界市場におけるレベル4自動運転セグメントの成長を牽引し、世界市場で大きなシェアを占めている。
地理的浸透
自動車開発と進歩の高まりが地域別成長を促進
活発な研究開発投資が自律走行車技術の躍進を支えている。米国の企業は、安全性、信頼性、リアルタイムでの意思決定能力に重点を置きながら、自律性の高度化に不可欠な最先端技術の開発に先駆的に取り組んでいる。
北米は技術革新の最先端にあり、数多くの企業が自動運転車開発に大規模な投資を行っている。テスラ、アルファベットのウェイモ、ウーバー、そして従来のメーカーが、AI、センサー技術、接続ソリューションの継続的な強化とともに市場を牽引している。その結果、北米市場は予測期間を通じて最も高い伸びを示すと予想される。
COVID-19影響分析
戸締まりや社会的距離を置く措置により、屋外でのテストや自動運転技術に取り組むチーム間の共同作業が妨げられたため、流行は自律走行車の研究、開発、テストに影響を与えた。人との接触を制限する方法として自動運転車の考えを受け入れる消費者がいる一方で、自律走行技術の安全性について懸念を表明する消費者もおり、これは長期的な市場の受容性に影響を与える可能性がある。
世界の自律走行車/自動運転車業界は、COVID-19の流行から2つの意味で影響を受けた。それは、非接触型サービスのための自動運転技術の展開を加速させる一方で、テスト、供給ネットワーク、規制変更の面で課題を突きつけたことである。世界はパンデミック後のシナリオに適応しており、プラスとマイナスの影響が複合的に影響しながら、市場は進化を続けている。
ロシア・ウクライナ紛争の影響分析
紛争の長期化により、ロシア、ウクライナ、欧米諸国間の地政学的緊張が高まっている。経済制裁の結果、国際的な結びつきが緊張している。自動運転技術の開発と展開に不可欠なグローバルな投資と協力関係は、このような地政学的不確実性によって損なわれる可能性がある。
ウクライナは、自動運転車に必要なハードウェア部品など、技術関連製造の重要な拠点となってきた。紛争により供給網が寸断され、重要部品の入手が困難になる懸念が高まっている。これは自動運転技術の生産スケジュールとコストに影響を及ぼしている。
車両別
乗用車
商用車
自動化レベル別
● L1
● L2
● L3
● L4
● L5
アプリケーション別
ロボタクシー
物流・配送
パーソナルモビリティ
公共交通
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
その他のヨーロッパ
南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
その他の南米
アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
主な進展
2022年10月、中国の合弁会社が自律走行電気自動車の量産を開始する。中国のAI企業百度と中国の自動車メーカー吉利汽車が出資する自達汽車は、自律走行型電気自動車「Robo-01 Lunar Edition」を発表した。
2021年、トヨタ自動車は、レクサスLSとトヨタMIRAIの新型モデルを日本で発表。両モデルには、車線維持、車間距離維持、車線変更支援、高度運転支援を行うレベル2の自律走行システム、アドバンスト・ドライブが搭載されている。
2021年、オーロラはトヨタおよびデンソーと戦略的提携を結び、自動運転車を大規模に開発・展開する。2021年、オーロラはトヨタ自動車、デンソーと戦略的提携を結び、大規模な自動運転車の開発と配備を行う。両社は2021年末までにシエナの初期車両群のテストを開始する予定である。
競争状況
Ltd.、Volvo Car Group、General Motors Company、Volkswagen AG、Tesla Inc.、BMW AG Source、Aurora Innovation Inc.などである。
レポートを購入する理由
車両、自動化レベル、用途、地域に基づく世界の自律走行車/自動運転車市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定
自律走行車/自動運転車市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したエクセルデータシート。
徹底的な定性インタビューと綿密な調査による包括的な分析結果をPDFで提供。
全主要プレイヤーの主要製品で構成された車両マッピングをエクセルで提供。
世界の自律走行車/自動運転車市場レポートは約61の表、57の図、188ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 調査専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle
3.2. Snippet by Level of Automation
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Level of Automation
4.1.1.2. Improving Advanced Driving Assistance Systems (ADAS)
4.1.1.3. Increasing Government Support and Collaborations and Consolidations Across Key Players
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Safety and Liability Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
7.2. Passenger Cars*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Level of Automation
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Level of Automation
8.2. L1*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. L2
8.4. L3
8.5. L4
8.6. L5
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Robo-Taxis*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Logistics and Delivery
9.4. Personal Mobility
9.5. Public Transportation
9.6. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Daimler AG*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Vehicle Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Waymo LLC (Google Inc.)
12.3. Toyota Motor Corp
12.4. Nissan Motor Co. Ltd
12.5. Volvo Car Group
12.6. General Motors Company
12.7. Volkswagen AG
12.8. Tesla Inc.
12.9. BMW AG Source
12.10. Aurora Innovation Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global autonomous/self-driving cars market reached US$ 25.6 billion in 2022 and is expected to reach US$ 180.1 billion by 2030, growing with a CAGR of 27.8% during the forecast period 2023-2030.
Major players like Tesla, Waymo and traditional automakers are continuing to invest extensively in R&D to improve car autonomy, safety features and user experience. Furthermore, new entrants, startups and tech giants are innovating in unique ways, contributing to a competitive scene ripe for disruption and innovation.
However, challenges like as legislative barriers, public trust concerns and the need for considerable infrastructure development to facilitate widespread implementation remain. Collaboration among industry players and stakeholders is essential for addressing these challenges and ensuring autonomous vehicles' seamless absorption into society.
In India, an increasing number of startups are focusing on autonomous vehicle technologies. The startups are focused on sensor technologies, mapping and AI algorithms, among other things. For instance, in May 2022, Chiratae Ventures led a US$ 1.7 million seed round for India's first company producing inexpensive fully self-driving cars. Therefore, the Indian autonomous/ self-driving cars market is witnessing the highest growth in the forecasted period.
Dynamics
Growing Level of Automation
The degree of automation has a direct impact on consumer adoption and acceptance. Consumer trust and approval are more likely at Levels 4 and 5, where a vehicle can execute most or all driving operations without human intervention. As more people are willing to use and invest in completely autonomous vehicles, the market grows.
Technological advancement is driven by the evolution of various levels of automation. Artificial intelligence, sensor technologies, computing power and communication advancements are required to achieve increased levels of autonomy. The technology advancement propels the autonomous vehicle market further by allowing for the development of more complex self-driving capabilities.
Most automobiles are equipped with only standard ADAS features, but considerable advancements in AD capabilities are on the horizon. Vehicles will eventually accomplish Society of Automotive Engineers (SAE) Level 4 (L4) or driverless control under specific conditions. An increase in demand for AD systems has the potential to generate billions of dollars in revenue. Vehicles with lidar-based Level 2+ (L2+) capabilities cost between US$ 1,500 to US$ 2,000 in component prices and automobiles with Level 3 (L3) and L4 options cost considerably more.
Improving Advanced Driving Assistance Systems (ADAS)
ADAS technology such as adaptive cruise control, lane-keeping assistance and automatic emergency braking serve as the foundation for autonomous systems. It introduces users to automation gradually, improving their knowledge and comfort with self-driving technologies. ADAS elements are primarily intended to increase road safety.
The future of driverless vehicles will have a variety of Advanced Driving Assistance Systems to assist motorists in maximizing driving safety. The electronic systems improve as a result of ADAS advancement and many data sources, including radar, LiDAR, image sensors and computer vision. ADAS features include adaptive cruise control, pedestrian detection and parking assistance. According to the National Safety Council, ADAS technologies can save up to three lives each year or 62% of all road fatalities.
Increasing Government Support and Collaborations and Consolidations Across Key Players
Several governments are enacting regulations to govern the testing and deployment of self-driving vehicles. The rules are intended to define AV safety requirements, operating procedures and liability frameworks. Governments are also encouraging R&D in the AV sector through grants and funding schemes in order to foster innovation while maintaining safety.
Automobile manufacturers and technology companies engaged in AV development have to adhere to high safety requirements established by numerous organizations and regulatory bodies. Standards established by organizations such as the IIHS, ICAT, NCAP and others aid manufacturers in designing vehicles that fulfill specified safety requirements such as crashworthiness, crash avoidance and other aspects of safety.
As AVs become more focused on networking, AI and other software services, players must invest heavily in cybersecurity features and support. It could include setting in place robust authentication and encryption mechanisms, firewalls and intrusion detection systems and distributing security patches and updates on a regular basis. Cybersecurity is an important part of the AV industry since it assures the safety of both passengers and cars. Furthermore, AV companies must consider the varied consumer preferences and cultural characteristics of each market. It could imply tailoring marketing campaigns and communication tactics to regional preferences.
Safety and Liability Concerns
Autonomous vehicles pose significant liability concerns. Liability in an accident can be difficult to determine because it may involve the car manufacturer, software developers, sensor and hardware providers and even the vehicle owner or operator. The absence of a defined liability framework could lead to legal uncertainty and discourage market players.
To ensure the safety of autonomous technology, stringent testing and validation processes are required. The industry has hurdles in undertaking extensive and diversified testing to demonstrate the reliability and safety of the technology. To address these concerns and foster market growth, players in the autonomous vehicle sector, such as manufacturers, regulators and technology developers, must collaborate to define clear safety standards, liability frameworks and robust testing protocols.
Segment Analysis
The global autonomous/self-driving cars market is segmented based on vehicle, level of automation, application and region.
Operational Efficiency Drives the Level 4 Automation in Autonomous Vehicles
Fully autonomous cars can run continuously without stopping for rest, resulting in greater operational efficiency. Companies that use Level 4 autonomous vehicles may conserve cost on labor and boost productivity. Level 4 autonomy allows cars to function in particular situations or environments without constant human supervision. Because there is less need for human interaction, operational efficiency improves by eliminating human errors and enhancing the vehicle's capacity to operate safely and effectively.
For instance, in May 2023, A 200km test run was completed using a Level 4 autonomous driving system developed by Samsung. According to reports, SAIT (Samsung Advanced Institute of Technology) completed a "driver-free" test from Suwon to Gangneung in South Korea. Therefore, above development and factor drives the growth of the level 4 automation segment in global market and accounts for the significant shares in the global market.
Geographical Penetration
Rising Vehicle Development and Advancement Drives the Regional Growth
Robust R&D investments are supporting breakthroughs in autonomous car technologies. Companies in U.S. are pioneering the development of cutting-edge technologies essential to obtaining increased degrees of autonomy, with a focus on safety, dependability and real-time ability to make decisions.
North America is at the leading edge of technical innovation, with numerous corporations investing extensively in self-driving car development. Tesla, Alphabet's Waymo, Uber and traditional manufacturers are driving the market along with continually enhancing AI, sensor technology and connection solutions. As a result, the market in North America is expected to increase the highest throughout the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
Because lockdowns and social distancing measures precluded outdoor testing and collaborative efforts among teams working on self-driving technology, the epidemic impacted autonomous car research, development and testing. While some consumers embraced the thought of self-driving cars as a method to limit contact with people, others voiced reservations about the safety of autonomous technology, which could have an impact on long-term market acceptability.
The global autonomous/self-driving cars industry was influenced by the COVID-19 epidemic in two ways: it accelerated the deployment of self-driving technology for contactless services while also posing challenges in terms of testing, supply networks and regulatory changes. The market continues to evolve as the world adjusts to the post-pandemic scenario, with a combination of positive and negative influences affecting its direction.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The protracted conflict has increased geopolitical tensions between Russia, Ukraine and Western nations. Economic sanctions have resulted, as have strained international ties. Global investments and collaborations, which are critical for the development and deployment of self-driving technology, can be harmed by such geopolitical uncertainty.
Ukraine has long been an important center for technology-related manufacturing, including hardware components required in self-driving cars. Because of the conflicts, supply networks have been disrupted, increasing concerns about the availability of critical components. The has had an impact on the production timelines and costs of self-driving technologies.
By Vehicle
● Passenger Cars
● Commercial Vehicles
By Level of Automation
● L1
● L2
● L3
● L4
● L5
By Application
● Robo-Taxis
● Logistics and Delivery
● Personal Mobility
● Public Transportation
● Others
By Region
● North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
● Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
● South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
● Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
Key Developments
● In October 2022, A Chinese joint venture will start mass-production of an autonomous electric car. Jidu Automotive, funded by Chinese AI company Baidu and Chinese automaker Geely, has unveiled the Robo-01 Lunar Edition, an autonomous electric vehicle.
● In 2021, Toyota Motor Corp. unveiled new Lexus LS and Toyota Mirai models in Japan, both of which are equipped with Advanced Drive, a Level 2 autonomous system that aids in keeping the car in its lane, maintaining distance from other vehicles, assisting with lane changes and providing advanced-driver support.
● In 2021, Aurora formed a strategic alliance with Toyota and Denso to develop and deploy self-driving vehicles on a large scale. The collaboration will manufacture and test driverless vehicles outfitted with the Aurora Driver, beginning with the Toyota Sienna. Companies intend to begin testing an initial fleet of Siennas before the end of 2021.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Daimler AG, Waymo LLC (Google Inc.), Toyota Motor Corp, Nissan Motor Co. Ltd, Volvo Car Group, General Motors Company, Volkswagen AG, Tesla Inc., BMW AG Source and Aurora Innovation Inc.
Why Purchase the Report?
● To visualize the global autonomous/self-driving cars market segmentation based on vehicle, level of automation, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
● Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
● Excel data sheet with numerous data points of autonomous/self-driving cars market-level with all segments.
● PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
● Vehicle mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global autonomous/self-driving cars market report would provide approximately 61 tables, 57 figures and 188 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Vehicle
3.2. Snippet by Level of Automation
3.3. Snippet by Application
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Level of Automation
4.1.1.2. Improving Advanced Driving Assistance Systems (ADAS)
4.1.1.3. Increasing Government Support and Collaborations and Consolidations Across Key Players
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Safety and Liability Concerns
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Vehicle
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Vehicle
7.2. Passenger Cars*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Commercial Vehicles
8. By Level of Automation
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Level of Automation
8.2. L1*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. L2
8.4. L3
8.5. L4
8.6. L5
9. By Application
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
9.2. Robo-Taxis*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Logistics and Delivery
9.4. Personal Mobility
9.5. Public Transportation
9.6. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Russia
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Vehicle
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Level of Automation
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. Daimler AG*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Vehicle Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. Waymo LLC (Google Inc.)
12.3. Toyota Motor Corp
12.4. Nissan Motor Co. Ltd
12.5. Volvo Car Group
12.6. General Motors Company
12.7. Volkswagen AG
12.8. Tesla Inc.
12.9. BMW AG Source
12.10. Aurora Innovation Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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