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アフターマーケットカーテレマティクス - 第5版


Aftermarket Car Telematics - 5th Edition

概要 アフターマーケット向けカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケット向けカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2023年に世界で2,6... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年11月29日 Eur1,500
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190 英語

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サマリー

概要

アフターマーケット向けカーテレマティクスの最新動向とビジネスチャンスとは?Berg Insightの予測によると、アフターマーケット向けカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2023年に世界で2,670万台に達した。年平均成長率7.7%で成長し、2028年には出荷台数は3,870万台に達すると予測される。本レポートでカバーするアフターマーケットの自動車テレマティクス・アプリケーションには、盗難車追跡、ロードサイドアシスタンス、車両診断、Wi-Fiホットスポット、各種利便性アプリケーションなどが含まれる。Berg Insightが新たに発行した190ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

アフターマーケットカーテレマティクスは、盗難車追跡(SVT)、車両診断、Wi-Fiホットスポット、消費者向け利便性アプリケーションなど、市場の最新動向を分析したBerg Insightの5年連続レポートである。盗難車両追跡(SVT)、車両診断、Wi-Fiホットスポット、ロードサイドアシスタンス、消費者をターゲットとした利便性アプリケーションなどのアプリケーションの最新動向を分析しています。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測と専門家による解説を含む190ページのユニークなビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社の新規幹部インタビューからの洞察
  • アフターマーケットのカーテレマティクスのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • アフターマーケット向け自動車テレマティクスソリューションプロバイダー104社のプロファイルを新たに掲載
  • 自動車OEMと移動体通信事業者の関与の概要
  • 世界の自動車保有台数と新車登録台数の新データ
  • 2028年までの地域別市場予測

2023年、アフターマーケット向け自動車テレマティクス機器の出荷台数は2,670万台に到達

テレマティクスは、幅広い自動車接続ソリューションに適用される用語である。本レポートにおけるアフターマーケットのテレマティクス・ソリューションの定義には、自動車メーカー以外の企業によって作成され、主にOBD-IIを介して自動車に後付けされるテレマティクス・デバイスと、セルラー/GNSSとRF技術の両方をベースとするブラックボックス・デバイスが含まれる。コネクテッドカーは自動車業界の大きなトレンドであり、世界の大手自動車メーカーのほぼすべてが主要地域で大衆向けサービスを開始している。OEM の取り組みは、アフターマー ケットソリューションの競争相手とも言えるが、様々な形態のアフターマーケット・テレマティッ クスサービスに対する需要は依然として高まっている。アフターマー ケットテレマティクスは、世界の多くの地域で依然として市場を支配している。ロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、利用ベースの保険、ディーラーと在庫管理、Wi-Fi ホットスポット、消費者をターゲットにした利便性の高いアプリケーションなど、アフターマーケット向けカーテレマティクスのいくつかのカテゴリーが人気を博している。

アフターマーケットの自動車テレマティクス・ソリューションの市場規模は大きい。2022年末には、世界で13億6000万台の乗用車と小型トラックが登録されると推定される。アフターマーケット向けカーテレマティクス・サービスは、スマートフォン専用ソリューションやOEMソリューションとの競争に直面しているが、ベルグインサイトは、アフターマーケット向けカーテレマティクス市場はまだ成長段階にあると見ている。Berg Insightは、アフターマーケット向けカーテレマティクスシステムの総出荷台数は2023年に世界で2,670万台に達すると予測している。年平均成長率7.7%で成長し、2028年の出荷台数は3,870万台に達すると予想される。アフターマーケットの自動車用テレマティクス・システムの普及台数は、2023年の8,770万台から年平均成長率9.0%で増加し、2028年には世界で1億3,510万台になると予測される。同時に、普及率も2023年の6.3%から予測期間終了時には8.6%に拡大する。

同市場は、複数の産業にまたがる複雑なバリューチェーンで相互作用する多様なプレーヤーによって特徴付けられる。アフターマーケット自動車セクターをターゲットとする自動車テレマティクス企業には、このアプリケーション分野のみに特化した専門企業だけでなく、例えば商用車のフリート管理など幅広いアプリケーションに対応する一般的なテレマティクス企業も含まれる。大手アフターマーケット向け自動車テレマティクス・ソリューション・プロバイダーは、数百万台規模のインストール・ベースに達している。大手自動車テレマティクス・ソリューション・ベンダーの例としては、OCTO Telematics、Procon Analytics、StarLine、Spireon、Targa Telematics、Ituran、PassTime GPS、Vodafone Automotive、Tracker Connect、Maxtrack、Carsystemなどがある。最も一般的な市場参入戦略は、保険会社、ディーラー、OEM、MNO、自動車金融会社との提携である。アフターマーケットの自動車テレマティクス市場にテレマティクス・ハードウェアと関連サービスを提供している主要企業には、Teltonika、Jimi IoT、Queclink、Danlaw、Positioning Universal、Xirgo Technologies、ERM Advanced Telematics、Suntech International、Meta System、Munic、Gosuncn RichLinkなどがある。

盗難車回収とセキュリティ関連のテレマティクス・アプリケーションは、成熟したアフターマーケットの自動車テレマティクス・アプリケーションである。車両犯罪の多さなどの地域的な市場環境が盗難車追跡の需要に影響を与え、ブラジル、アルゼンチン、中国、イスラエル、ロシア、南アフリカなどの国々でSVTソリューションが普及している。過去数年間、多くの国で車両盗難が増加している。例えば、米国保険犯罪局(NICB)によると、2023年には米国で100万台以上の自動車盗難が発生している。バーグ・インサイトは、世界中で使用されているアクティブなアフターマーケットSVTの台数は、2023年末の5,820万台から2028年には9,120万台に達すると予測している。

テレマティクスは、ディーラーや自動車金融会社のアフターセールス・プログラムの重要な一部となっており、遠隔診断やドライバーとの直接コミュニケーションを可能にしている。CRMソリューションを統合し、自動車からのデータをインテリジェントに利用することで、顧客管理のリアクティブな方法をプロアクティブなプロセスに変える絶好の機会がある。また、販売店にとっても、ロット上の車両からデータを収集することは、例えば、バッテリーの状態だけでなく、故障部品やソフトウェアのバグに関する情報を収集するためにも有益である。Verizon、Mojio、Tail Light (Bouncie)、Agnik (Vyncs)、Protectus (CarLock)、Autobrainなどの企業が、多くの地域で程度の差こそあれ、直接消費者向けの自動車テレマティクスを提供している。多くの消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーは、B2B2Cテレマティクス・サービスを提供するだけでなく、車両管理などのテレマティクス・アプリケーション分野を追加するために製品ポートフォリオを拡大している。

本レポートでは以下の質問に答える:

  • 市販のカーテレマティクス製品にはどのような種類があるか?
  • アフターマーケット向けカーテレマティクス技術の主要プロバイダーは?
  • カーテレマティックスに参入するプレーヤーはどのようなビジネスモデルを利用できるか?
  • どのような要因が有力な技術なのか?
  • 欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの市場はどのように発展するか?
  • 移動体通信事業者はアフターマーケットの自動車テレマティクス市場にどのようにアプローチしているか?
  • 自動車OEMのテレマティクス・ソリューションは長期的にアフターマーケットのカー・テレマティクスに勝るのか?
  • カーテレマティックス採用の主な推進要因と障壁は何か?
  • この業界の今後の主要動向は?


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目次

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図表一覧

エグゼクティブサマリー

1 世界の乗用車市場

1.1 概要
1.1.1 地域別乗用車普及台数
1.1.2 新しい乗用車のトレンド
1.1.3 ハイブリッド電気自動車、プラグインハイブリッド電気自動車、全電気自動車
1.2 市販カーテレマティクスサービスの概要
1.2.1 欧州におけるアフターマーケット・テレマティクス・サービス
1.2.2 米州におけるアフターマーケット自動車テレマティクスサービス
1.2.3 その他の地域におけるアフターマーケットサービス
1.3 規制対応
1.3.1 車両のセキュリティ、安全性、緊急通報に関する規制
1.3.2 eCallおよびERA-GLONASSイニシアチブ
1.3.3 車両追跡に関する保険業界の基準
1.4 車両犯罪

2 カーテレマティクスソリューション

2.1 アフターマーケットのテレマティクスインフラストラクチャ
2.1.1 車両セグメント
2.1.2 追跡セグメント
2.1.3 ネットワークセグメント
2.1.4 サービスセグメント
2.2 市販カーテレマティクス・アプリケーション
2.2.1 eコールとロードサイドアシスタンス
2.2.2 盗難車追跡
2.2.3 自動車保険テレマティクス
2.2.4 ディーラーのロット管理
2.2.5 自動車金融テレマティクス
2.2.6 遠隔操作と利便性サービス
2.2.7 車両診断とメンテナンス
2.2.8 電子料金徴収と混雑時課金
2.2.9 Wi-Fi ホットスポット
2.2.10 自動車の排ガスモニタリング
2.3 ビジネスモデル

3   市場予測とトレンド

3.1 自動車用テレマティクスの市場規模
3.1.1 欧州のアフターマーケット・テレマティックス市場
3.1.2 アメリカのアフターマーケット・テレマティックス
3.1.3 その他の地域における自動車用テレマティクスのアフターマーケット市場
3.1.4 ベンダーの市場シェア
3.2 バリューチェーン分析
3.2.1 自動車業界のプレーヤー
3.2.2 テレマティクス業界のプレーヤー
3.2.3 通信業界プレーヤー
3.2.4 IT業界プレーヤー
3.3 市場促進要因と障壁
3.3.1 マクロ経済環境
3.3.2 規制環境
3.3.3 競争環境
3.3.4 テクノロジー環境
3.4 市場動向と結論
3.4.1 アフターマーケットにおけるカーテレマティクスのコンセプトの継続的拡大が期待される
3.4.2 プライバシーへの懸念は和らいでいる
3.4.3 アフターマーケットのSVT/SVRサービスは多くの国でOEMサービスと競合する
3.4.4 利用ベースの保険は近い将来アフターマーケット・サービスにとどまる
3.4.5 多くの市場で大手保険会社がテレマティクス業務を外注化
3.4.6 スマートフォンベースのテレマティクス・ソリューションはアフターマー ケット・テレマティクスと競合する
3.4.7 CRM ソリューションと車両診断が顧客ケアの向上を可能にする
3.4.8 Wi-Fi ホットスポットが乗客の利便性を高める
3.4.9 自動車テレマティクス・サービス・プロバイダーは幅広いパートナー・エコシステムを利用する
3.4.10 アフターマーケット・テレマティクス・ソリューションが OEM のネットワーク停止管理を支援
3.4.11 新しい IoT 技術がアフターマーケットの自動車テレマティクス・サービスを簡素化する
3.4.12 消費者向け自動車テレマティクス・プロバイダーがフリート管理サービスを提供開始
3.4.13 ニッチなアフターマーケット・テレマティクス・アプリケーションの成功が証明される
3.4.14 衛星IoT通信は新たな機会を提供する

4   国際カーテレマティクスサービスプロバイダー

4.1  CalAmp (LoJack International)
4.2  Connected Cars
4.3  Haysquare
4.4  IMS
4.5  Ituran
4.6  Mojio
4.7  OCTO Telematics
4.8  Powerfleet
4.9  Scope Technology
4.10  Targa Telematics
4.11  Teletrac Navman Connected Service
4.12  Verizon
4.13  Vodafone and Vodafone Automotive

5   企業プロフィールと戦略

5.1   SVT/SVRおよび関連サービスのプロバイダー
5.1.1  Autoconnex
5.1.2  Autolocator
5.1.3  Cesar Satellite
5.1.4  StarLine
5.1.5  Conneqtech
5.1.6  Coyote (Traqueur)
5.1.7  FairConnect
5.1.8  Howden Driving Data (Howden Group)
5.1.9  Motix Connected
5.1.10  Redtail Telematics
5.1.11  Sherlog Technology
5.1.12  BrickHouse Security
5.1.13  Cox Automotive and Cox2M
5.1.14  Ikon Technologies
5.1.15  IMETRIK Global
5.1.16  MasTrack
5.1.17  PassTime GPS
5.1.18  Procon Analytics
5.1.19  SareKon
5.1.20  Skypatrol
5.1.21  Spireon
5.1.22  Guidepoint Systems
5.1.23  SVR Tracking
5.1.24  Voyomotive
5.1.25  Zubie
5.1.26  Strix
5.1.27  Carsystem
5.1.28  CEABS
5.1.29  Maxtrack
5.1.30  Pósitron (Stoneridge)
5.1.31  CSE Group
5.1.32  DTC
5.1.33  TPL Trakker
5.1.34  Questar Auto Technologies
5.1.35  ACM Track
5.1.36  Bidtrack (Bidvest Group)
5.1.37  Ctrack
5.1.38  Cartrack (Karooooo)
5.1.39  Digicell
5.1.40  MiX by Powerfleet
5.1.41  Netstar
5.1.42  Tracker Connect
5.1.43  AFAQY
5.2  消費者向けテレマティクスソリューションプロバイダー
5.2.1  Air
5.2.2  AutoSense
5.2.3  Grupo Next
5.2.4  Net4Things (EYSA Group)
5.2.5  Protectus Technologies (CarLock)
5.2.6  AutoAid
5.2.7  NorthTracker
5.2.8  AccuTracking
5.2.9  Autobrain
5.2.10  Agnik (Vyncs)
5.2.11  LandAirSea
5.2.12  Optimus Tracker
5.2.13  Trackimo
5.2.14  Radius Telematics
5.2.15  Tail Light (Bouncie)
5.2.16  Comodif
5.2.17  Arvento Mobile Systems
5.2.18  Beijing Yesway Information Technology
5.2.19  PATEO
5.2.20  Minda iConnect (Carot India)
5.2.21  Uffizio
5.2.22  Varroc Connect (CarIQ)
5.2.23  SenSight Technologies (AutoWiz)
5.2.24  Carmen Automotive
5.2.25  EasyGo
5.2.26  Jooycar
5.3  技術ベンダー
5.3.1  BWS IoT
5.3.2  Danlaw
5.3.3  Digital Matter
5.3.4  ERM Advanced Telematics
5.3.5  Gosafe
5.3.6  Gosuncn RichLink
5.3.7  Huabao Electronics Technology
5.3.8  Jimi IoT (Concox
5.3.9  Kingwo
5.3.10  Meitrack
5.3.11  Meta System
5.3.12  Munic
5.3.13  Neoway Technology
5.3.14  Positioning Universal
5.3.15  Queclink Wireless Solutions
5.3.16  Ruptela
5.3.17  Sinocastel
5.3.18  Suntech International
5.3.19  Teltonika
5.3.20  TOPFLYtech
5.3.21  Trakm8
5.3.22  Xirgo Technologies

用語集

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プレスリリース

2024-11-29 プレスリリース
アフターマーケットテレマティクスソリューションは今後数年間人気を維持

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査レポートによると、世界のアフターマーケットカーテレマティクスの総出荷台数は2023年に2,670万台に達し、2028年には3,870万台に達すると予測されている。アクティブなアフターマーケット・カー・テレマティクスのインストールベースは、2023年末の8,770万台から年平均成長率(CAGR)9.0%で成長し、2028年末には世界で1億3,510万台に達する。本レポートにおけるBerg Insightのアフターマーケット・カー・テレマティクス・ソリューションの定義は、セルラー/GNSSとRFベースのソリューションの両方を含んでいる。アフターマーケットの自動車テレマティクス・ソリューションは、盗難車追跡・回収(SVT/SVR)、車両診断、Wi-Fiホットスポット、利便性アプリケーション、利用ベースの保険など、多くのアプリケーション分野で有用である。遠隔車両診断により、ディーラーや整備工場などのサービス・プロバイダーは、自動車所有者へのサービス提供を改善することができる。Berg InsightのシニアアナリストであるMartin Cederqvist氏は、「コネクティビティを組み込んで販売される新車の数が増えているにもかかわらず、現在のOEMテレマティクス・サービスの市場での成功の程度はさまざまであるため、成熟したOEMテレマティクス市場においてもアフターマーケット・サービスは有望な将来性を持っている」と述べている。特定の顧客グループをターゲットにしたアフターマーケット・サービスは、主に幅広いユースケース向けに開発されたOEMテレマティクス・サービスと比較して、さらに専門性という点で優位に立つことができる。ディーラーは、テレマティクスサービスを彼らのビジネスニーズに合わせて調整できるため、アフターマーケッ トサービスプロバイダーがうまくサービスを提供している顧客グループの一例である。

車両犯罪の多さなどの地域的な市場環境が盗難車追跡の需要に影響を与え、ブラジル、イスラエル、ロシア、南アフリカなどの国々でSVTソリューションが普及している。「2023年末の5,820万台から、2028年には9,120万台に達すると予測されています」と、Cederqvist氏は述べた。現在、アフターマーケットのカーテレマティクスには、専門家が設置するハードワイヤードのブラックボックスから、自分で設置するOBDドングルやバッテリー駆動のデバイスまで、さまざまなフォームファクターがあります。業界全体ではセルラー技術を活用したソリューションが最も一般的だが、RFベースのソリューションは多くの地域で見られ、特にSVT/SVRサービスに利用されている。

アフターマーケットの自動車テレマティクス・サービスは、幅広いプレーヤーによって提供されている。サードパーティ経由または消費者に直接サービスを販売している大手テレマティクス企業の例としては、Octo Telematics、Procon Analytics、StarLine、Spireon、Targa Telematics、Ituran、PassTime GPS、Vodafone Automotive、Tracker Connect、Maxtrack、Carsystem、Verizon、Ikon Technologies、Mojio、Tail Light(Bouncie)、Agnik(Vyncs)などがある。「サードパーティを通じてサービスや製品を販売することは、アフターマーケットの自動車テレマティクス・ソリューション・ベンダーにとって最も一般的な市場参入戦略である。重要な販売チャネルには、保険会社、ディーラー、輸入業者のほか、携帯電話事業者やオンライン小売業者などの消費者直販チャネルがあります」とCederqvist氏は締めくくった。

 

 

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Summary

Description

What are the latest trends and business opportunities for aftermarket car telematics? Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 26.7 million units worldwide in 2023. Growing at a compound annual growth rate of 7.7 percent, shipments are expected to reach 38.7 million units in 2028. The aftermarket car telematics applications covered in the report include stolen vehicle tracking, roadside assistance, vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot and various convenience applications. Get up to date with the latest industry trends in this new 190-page strategy report from Berg Insight.

 


 

Aftermarket Car Telematics is the fifth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the market for applications such as stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot, roadside assistance and convenience applications targeting consumers. This strategic research report from Berg Insight provides you with 190 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the aftermarket car telematics value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • New profiles of 104 aftermarket car telematics solution providers.
  • Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
  • New data on car populations and new car registrations worldwide.
  • Market forecasts by region lasting until 2028.

Shipments of aftermarket car telematics devices reached 26.7 million in 2023

Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of automotive connectivity solutions. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report includes telematics devices created by a company other than the carmakers and are retrofitted into cars mainly via OBD-II and blackbox devices based on both cellular/GNSS and RF technology. The connected car is a major trend in the automotive industry and virtually all of the world’s leading carmakers have launched mass-market services in key regions. The OEM initiatives can be seen as competition for the aftermarket solutions, but there is still a growing demand for different forms of aftermarket car telematics services. Aftermarket telematics still has a dominant position on the market in many parts of the world. Several categories of aftermarket car telematics applications have become popular including roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, usage-based insurance, dealer and inventory management, Wi-Fi hotspot as well as convenience applications targeting consumers.

The addressable market for aftermarket car telematics solutions is significant. At the end of 2022, there were an estimated 1.36 billion passenger cars and light trucks registered worldwide. Even though aftermarket car telematics services face competition from smartphone-only solutions and OEM solutions, Berg Insight is of the opinion that the aftermarket car telematics market is still in a growth phase. Berg Insight estimates that total shipments of aftermarket car telematics systems reached 26.7 million units worldwide in 2023. Growing at a compound annual growth rate of 7.7 percent, shipments are expected to reach 38.7 million units in 2028. The number of aftermarket car telematics systems in active use is forecasted to grow at a compound annual growth rate of 9.0 percent from 87.7 million in 2023 to 135.1 million worldwide in 2028. The penetration rate will at the same time grow from 6.3 percent in 2023 to 8.6 percent at the end of the forecast period.

The market is characterised by a great diversity of players interacting in a complex value chain that spans multiple industries. The car telematics companies targeting the aftermarket car sector include specialists focusing on this application area only as well as general telematics players that serve a broad range of applications including also for example fleet management for commercial vehicles. The leading aftermarket car telematics solution providers have reached installed bases in the millions. Examples of leading car telematics solution vendors include OCTO Telematics, Procon Analytics, StarLine, Spireon, Targa Telematics, Ituran, PassTime GPS, Vodafone Automotive, Tracker Connect, Maxtrack and Carsystem. The most common go-to-market strategy is to partner with insurance companies, dealers, OEMs, MNOs and vehicle finance companies. Leading companies delivering telematics hardware and related services to the aftermarket car telematics market include Teltonika, Jimi IoT, Queclink, Danlaw, Positioning Universal, Xirgo Technologies, ERM Advanced Telematics, Suntech International, Meta System, Munic and Gosuncn RichLink.

Stolen vehicle recovery and security-related telematics applications are mature aftermarket car telematics applications. Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Argentina, China, Israel, Russia and South Africa. Vehicle theft has increased in the past years in many countries. For example, there were thefts of more than 1.0 million motor vehicles in the US in 2023 according to the National Insurance Crime Bureau (NICB). Berg Insight forecasts that the number of active aftermarket SVT units in use worldwide will reach 91.2 million in 2028, up from 58.2 million at year-end 2023.

Telematics has become an important part of the aftersales programmes of dealers and vehicle finance companies, enabling remote diagnostics and direct communication with drivers. There is a tremendous opportunity to turn a reactive way of managing customers into a proactive process by integrating CRM solutions, using data from cars intelligently. Collecting data from the fleet on the lot is also valuable for dealers in order to for example collect information about faulty components and software bugs as well as battery status. Direct-to-consumer car telematics offerings are available to varying degrees in many regions by companies such as Verizon, Mojio, Tail Light (Bouncie), Agnik (Vyncs), Protectus (CarLock) and Autobrain. Many direct-to-consumer car telematics providers have broadened their product portfolios to include additional telematics application areas such as fleet management as well as powering B2B2C telematics services.

This report answers the following questions:

  • What types of aftermarket car telematics products are offered on the market?
  • Which are the leading providers of aftermarket car telematics technology?
  • What business models are available for players entering the car telematics space?
  • Which are the dominant technology from factors?
  • How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?
  • How are mobile operators approaching the aftermarket car telematics market?
  • Will car OEM telematics solutions outcompete aftermarket car telematics in the long term?
  • Which are the major drivers and barriers for car telematics adoption?
  • Which are the key future trends in this industry?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    The Global Passenger Car Market

1.1    Introduction
1.1.1    Passenger cars in use by region
1.1.2    New passenger car trends
1.1.3    Hybrid electric, plug-in hybrid electric and all-electric vehicles
1.2    Overview of aftermarket car telematics services
1.2.1    Aftermarket car telematics services in Europe
1.2.2    Aftermarket car telematics services in the Americas
1.2.3    Aftermarket services in the Rest of the World
1.3    Regulatory compliance
1.3.1    Vehicle security, safety and emergency call regulations
1.3.2    The eCall and ERA-GLONASS initiatives
1.3.3    Insurance industry standards for vehicle tracking
1.4    Vehicle crime

2    Car Telematics Solutions

2.1    Aftermarket telematics infrastructure
2.1.1    Vehicle segment
2.1.2    Tracking segment
2.1.3    Network segment
2.1.4    Service segment
2.2    Aftermarket car telematics applications
2.2.1    eCall and roadside assistance
2.2.2    Stolen vehicle tracking
2.2.3    Motor insurance telematics
2.2.4    Dealer lot management
2.2.5    Vehicle finance telematics
2.2.6    Remote control and convenience services
2.2.7    Vehicle diagnostics and maintenance
2.2.8    Electronic toll collection and congestion charging
2.2.9    Wi-Fi hotspot
2.2.10    Vehicle emission monitoring
2.3    Business models

3    Market Forecasts and Trends

3.1    Aftermarket car telematics market sizing
3.1.1    Aftermarket car telematics in Europe
3.1.2    Aftermarket car telematics in the America
3.1.3    Aftermarket car telematics in the Rest of the World
3.1.4    Vendor market shares
3.2    Value chain analysis
3.2.1    Automotive industry players
3.2.2    Telematics industry players
3.2.3    Telecom industry players
3.2.4    IT industry players
3.3    Market drivers and barriers
3.3.1    Macroeconomic environment
3.3.2    Regulatory environment
3.3.3    Competitive environment
3.3.4    Technology environment
3.4    Market trends and conclusions
3.4.1    Continued broadening of the aftermarket car telematics concept is expected
3.4.2    Privacy concerns are softening
3.4.3    Aftermarket SVT/SVR services compete with OEM services in many countries
3.4.4    Usage-based insurance to remain an aftermarket service in the near future
3.4.5    Large insurance companies insource telematics activities in many markets
3.4.6    Smartphone-based telematics solutions compete with aftermarket telematics
3.4.7    CRM solutions and vehicle diagnostics enable improved customer care
3.4.8    Wi-Fi hotspots enable convenient connectivity for passengers
3.4.9    Car telematics service providers to use a wide ecosystem of partners
3.4.10    Aftermarket telematics solutions help OEMs manage network shutdowns
3.4.11    New IoT technologies to simplify aftermarket car telematics services
3.4.12    Consumer car telematics providers now offer fleet management services
3.4.13    Niche aftermarket car telematics applications proven to be successful
3.4.14    Satellite IoT communications offers new opportunities

4    International Car Telematics Service Providers

4.1    CalAmp (LoJack International)
4.2    Connected Cars
4.3    Haysquare
4.4    IMS
4.5    Ituran
4.6    Mojio
4.7    OCTO Telematics
4.8    Powerfleet
4.9    Scope Technology
4.10    Targa Telematics
4.11    Teletrac Navman Connected Service
4.12    Verizon
4.13    Vodafone and Vodafone Automotive

5    Company Profiles and Strategies

5.1    Providers of SVT/SVR and related services
5.1.1    Autoconnex
5.1.2    Autolocator
5.1.3    Cesar Satellite
5.1.4    StarLine
5.1.5    Conneqtech
5.1.6    Coyote (Traqueur)
5.1.7    FairConnect
5.1.8    Howden Driving Data (Howden Group)
5.1.9    Motix Connected
5.1.10    Redtail Telematics
5.1.11    Sherlog Technology
5.1.12    BrickHouse Security
5.1.13    Cox Automotive and Cox2M
5.1.14    Ikon Technologies
5.1.15    IMETRIK Global
5.1.16    MasTrack
5.1.17    PassTime GPS
5.1.18    Procon Analytics
5.1.19    SareKon
5.1.20    Skypatrol
5.1.21    Spireon
5.1.22    Guidepoint Systems
5.1.23    SVR Tracking
5.1.24    Voyomotive
5.1.25    Zubie
5.1.26    Strix
5.1.27    Carsystem
5.1.28    CEABS
5.1.29    Maxtrack
5.1.30    Pósitron (Stoneridge)
5.1.31    CSE Group
5.1.32    DTC
5.1.33    TPL Trakker
5.1.34    Questar Auto Technologies
5.1.35    ACM Track
5.1.36    Bidtrack (Bidvest Group)
5.1.37    Ctrack
5.1.38    Cartrack (Karooooo)
5.1.39    Digicell
5.1.40    MiX by Powerfleet
5.1.41    Netstar
5.1.42    Tracker Connect
5.1.43    AFAQY
5.2    Consumer telematics solution providers
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5.2.3    Grupo Next
5.2.4    Net4Things (EYSA Group)
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5.2.6    AutoAid
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5.2.8    AccuTracking
5.2.9    Autobrain
5.2.10    Agnik (Vyncs)
5.2.11    LandAirSea
5.2.12    Optimus Tracker
5.2.13    Trackimo
5.2.14    Radius Telematics
5.2.15    Tail Light (Bouncie)
5.2.16    Comodif
5.2.17    Arvento Mobile Systems
5.2.18    Beijing Yesway Information Technology
5.2.19    PATEO
5.2.20    Minda iConnect (Carot India)
5.2.21    Uffizio
5.2.22    Varroc Connect (CarIQ)
5.2.23    SenSight Technologies (AutoWiz)
5.2.24    Carmen Automotive
5.2.25    EasyGo
5.2.26    Jooycar
5.3    Technology vendors
5.3.1    BWS IoT
5.3.2    Danlaw
5.3.3    Digital Matter
5.3.4    ERM Advanced Telematics
5.3.5    Gosafe
5.3.6    Gosuncn RichLink
5.3.7    Huabao Electronics Technology
5.3.8    Jimi IoT (Concox
5.3.9    Kingwo
5.3.10    Meitrack
5.3.11    Meta System
5.3.12    Munic
5.3.13    Neoway Technology
5.3.14    Positioning Universal
5.3.15    Queclink Wireless Solutions
5.3.16    Ruptela
5.3.17    Sinocastel
5.3.18    Suntech International
5.3.19    Teltonika
5.3.20    TOPFLYtech
5.3.21    Trakm8
5.3.22    Xirgo Technologies

Glossary

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Press Release

2024-11-29 Press releases
Aftermarket telematics solutions to remain popular in the coming years

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the total number of aftermarket car telematics shipments worldwide reached 26.7 million in 2023 and is forecasted to reach 38.7 million units in 2028. The installed base of active aftermarket car telematics units will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.0 percent from 87.7 million at the end of 2023 to 135.1 million worldwide at the end of 2028. Berg Insight’s definition of an aftermarket car telematics solution in this report comprises both cellular/GNSS and RF-based solutions. Aftermarket car telematics solutions are useful in a number of application areas including stolen vehicle tracking and recovery (SVT/SVR), vehicle diagnostics, Wi-Fi hotspot, convenience applications and usage-based insurance. Remote vehicle diagnostics allow service providers such as dealers and workshops to improve service offerings to car owners. “Even though an increasing number of new cars are sold with embedded connectivity, a varying degree of market success for current OEM telematics services enables aftermarket services to have a promising future even in mature OEM telematics markets”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Aftermarket services targeting a specific customer group can furthermore gain an advantage in specialisation compared to OEM telematics services that are mainly developed for a wide range of use cases. Dealers is an example of a customer group that aftermarket service providers serve successfully as the telematics offering can be adjusted to fit their business needs.

Regional market conditions such as a high level of vehicle crime influence the demand for stolen vehicle tracking and have made SVT solutions popular in countries such as Brazil, Israel, Russia and South Africa. “The number of active aftermarket SVT units in use is forecasted to reach 91.2 million in 2028, up from 58.2 million at year-end 2023”, said Mr. Cederqvist. Today, there are many different form factors applicable for aftermarket car telematics ranging from professionally installed hardwired blackboxes to self-installed OBD dongles and battery-powered devices. Solutions leveraging cellular technologies are most common across the industry, but RF-based solutions can be found in many geographical markets and are particularly used for SVT/SVR services.

Aftermarket car telematics services are offered by a wide range of players. Examples of leading telematics companies selling services via third parties or directly to consumers include Octo Telematics, Procon Analytics, StarLine, Spireon, Targa Telematics, Ituran, PassTime GPS, Vodafone Automotive, Tracker Connect, Maxtrack, Carsystem, Verizon, Ikon Technologies, Mojio, Tail Light (Bouncie) and Agnik (Vyncs). “Distributing services and products through third parties is the most common go-to-market strategy for aftermarket car telematics solution vendors. Important sales channels include insurance companies, dealers and importers as well as direct-to-consumer channels such as mobile operators and online retailers”, concluded Mr. Cederqvist.

 

 

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