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欧州と北米のEV充電インフラ - 第4版


EV Charging Infrastructure in Europe and North America - 4th Edition

概要 本調査では、欧州と北米の電気自動車充電インフラ市場を調査している。欧州における専用充電ポイントの総設置台数は、2023年の780万台から2028年には2,630万台へと年平均成長率(CAGR)28%で増... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年7月15日 Eur1,500
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サマリー

概要

本調査では、欧州と北米の電気自動車充電インフラ市場を調査している。欧州における専用充電ポイントの総設置台数は、2023年の780万台から2028年には2,630万台へと年平均成長率(CAGR)28%で増加すると予測している。北米では、専用充電ポイントの総設置台数が2023年の340万台から2028年には1,530万台に達し、CAGR35%で成長するとベルグインサイトは予測している。この数字には、民間、半公共、公共の充電ポイントが含まれる。2023年には、両地域のこれらの充電ポイントのうち約340万カ所がセルラー接続でモニターされる。ベンダー、充電ポイント事業者、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

欧州と北米のEV充電インフラは、この2地域における電気自動車充電市場の最新動向を分析したベルグインサイトの4冊目の戦略レポートである。本レポートは、充電ポイント事業者、自動車OEMイニシアティブ、ハードウェアおよびソフトウェアベンダーを含むバリューチェーンのすべての部分をカバーしています。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測、専門家による解説、実際のケーススタディを含む225ページのユニークなビジネスインテリジェンスを提供します。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューからの洞察
  • 欧州と北米のEV充電インフラに関する最新データ
  • EV充電のバリューチェーンと主要アプリケーションを包括的に解説
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • EV充電ハードウェアとソフトウェアを提供する68社のプロファイル
  • 充電ポイント事業者(CPO)34社のプロフィール
  • 2028年までの市場予測

欧州と北米の接続EV充電ポイント数は2028年までに3,570万カ所に達する

電気自動車(EV)の充電とは、バッテリー式電気自動車やプラグイン・ハイブリッド式電気自動車を外部電源から充電するプロセスを指す。外部電源は多くの場合充電ステーションであり、電気自動車と電力網の接続を可能にする機器と定義される。EV充電ステーションは、車両の電動化に関する議論において重要な役割を果たしている。電気自動車とEV充電ステーションは、輸送が環境に与える影響を減らすための前提条件として、しばしば持ち出される。

Berg Insightは、EV充電ソリューション市場は成長段階にあり、今後数年間はこの状態が続くと見ている。自動車の排出ガスや気候変動といった大きな課題が、電気自動車やEV充電インフラへの投資を促し続けており、市場の前向きな見通しに寄与している。欧州における専用充電ポイントの総数は、2023年の780万カ所から2028年末には2,630万カ所に、年平均成長率(CAGR)28%で増加すると予測されている。北米では、専用充電ポイントの総数が2023年の340万カ所から2028年には1,530万カ所に達し、CAGR35%で成長するとベルグインサイトは予測している。この数字には、民間の充電ポイントと公共の充電ポイントの両方が含まれる。

長年にわたり、充電ステーションは、従来の接続されていないハードウェア・デバイスから、Wi-Fiや2G/4G携帯電話などの接続技術を使用するスマート・デバイスへと進化してきた。充電ポイント・オペレーター(CPO)は充電ステーションを遠隔で監視・保守でき、EVドライバーは充電器の場所を特定し、充電の可用性を監視し、支払いを管理できる。2023年には、欧州のコネクテッド・チャージ・ポイントの数は550万ユニットに達すると推定され、普及率は70%に相当する。北米では、接続された充電ポイントの数は約190万基と推定され、普及率は56%に相当する。欧州と北米のコネクテッド・チャージ・ポイントのほとんどは、公共施設か半公共施設に設置されている。家庭用充電器も一般的になりつつある。

定評のある自動車メーカーやパワーエレクトロニクスソリューションプロバイダーのグループは、欧州の主要なEV充電ステーションメーカーのひとつである。また、一部の純粋な充電ステーションメーカーも有力なプレーヤーに成長しつつある。この地域の主要ハードウェアプロバイダーの例としては、ABB、Alfen、Alpitronic、Circontrol、Comero Charging Solutions、CTEK、DBT Group、Easee、Efacec、EVBox、Garo、IES Synergy、KEBA、Kempower、Mennekes、Pod Point、Rolec Services、Schneider Electric、Wallbox、Zaptecなどがある。AC充電器とDC充電器のどちらかに特化している企業もあれば、両方を提供している企業もある。また、エンド・ツー・エンドの一環として、ソフトウェアやサービスを提供している企業もある。いくつかのCPOは、バックオフィスプラットフォームを自社開発しているが、他のCPOは、専用のソフトウェアプロバイダーによるサードパーティプラットフォームを好んでいる。欧州における主要なソフトウェア・プロバイダーの例としては、Last Mile Solutions、Virta、GreenFlux、Driivz、AMPECOなどがある。

北米では、EV充電器を販売する地域企業や国際企業が数多く存在する。ChargePointは、市場をリードする企業であり、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを提供するフルサービスプロバイダーである。その他の主要な地域ハードウェア・プロバイダーには、Ampure、BTC Power(E.ON)、Blink Charging、Enphase、Enel X Way、Floなどがある。北米の著名な企業数社は、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを含むエンド・ツー・エンドのサービスを提供できる。北米で最も著名な専用ソフトウェア・プロバイダーは、EV Connect(最近Schneider Electricに買収された)とShell Recharge Solutions(以前はGreenlots)である。

欧州には多数のCPOが存在する。そのうちの数社は充電事業を中核事業としているが、多くの事業者は隣接市場から参入している。多かれ少なかれ特化したCPOである企業の例としては、Allego、Atlante、Fastned、Freshmile、InstaVolt、Ionityなどがある。Ionityは、BMWグループ、フォード・モーター・カンパニー、ダイムラー、フォルクスワーゲン・グループによって2017年に設立された。欧州のCPOの多くは電力会社の子会社である。CPOネットワークを運営する電力会社の例としては、CEZ Group、EnBW、Enel X、ESB Group、Iberdrola Group、Innogy、Izivia、Statkraft、Vattenfallなどがある。フランスのCPOイジビアはフランスの電力会社EDFの子会社であり、エネルXはイタリアの電力会社エネルの子会社である。エネルXはさらに、2017年にeMotorWerksを買収した後、北米で注目すべきハードウェア・プロバイダーとなっている。欧州のCPOの中には、石油業界出身者もいる。シェル・リチャージ・ソリューションズとBPパルスは、石油会社がEV充電に参入した顕著な例である。フランスのトタルエナジー社も公共充電ネットワークを運営している。さらに、BP Pulse、Shell Recharge Solutions、TotalEnergiesはいずれも独自のハードウェアを提供している。これは、エネルXウェイのブランドで電力会社のエネルも同様である。北米では、Electrify AmericaとEVgoが2大CPOである。テスラも著名なプレーヤーで、欧州と北米でスーパーチャージャーとデスティネーション・チャージング・ネットワークを運営している。テスラのスーパーチャージャー・ネットワークは、当初はテスラのドライバーのみを対象としていたが、現在ではテスラ以外のドライバーも利用できるようにネットワークの一部が開放されつつある。

本レポートは以下の質問に答えます

  • EV充電市場の現状と規模は?
  • この市場の現在のトレンドは?
  • ハードウェアおよびソフトウェア・ソリューションの主要プロバイダーは?
  • 各ベンダーが提供する機器やサービスにはどのようなものがあるか?
  • 欧州と北米の主要な充電ポイント事業者は?
  • EV充電器普及の主な原動力は何か?
  • 技術の進歩は市場にどのような影響を与えるのか?
  • EV充電器産業は今後5年間でどのように進化するのか?


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目次

目次

目次
図の一覧

エグゼクティブサマリー

1 欧州と北米におけるEV充電

1.1 電気自動車市場
1.1.1 車両タイプ
1.1.2 欧州の電気自動車市場
1.1.3 北米の電気自動車市場
1.2 欧州のEV充電インフラ
1.3 北米のEV充電インフラ
1.4 市場プレーヤー
1.4.1 充電ポイント事業者(CPOs)
1.4.2 Eモビリティ・サービス・プロバイダー(eMSP)
1.4.3 ハードウェアとソフトウェアのプロバイダー

2 充電技術と規格

2.1 電気自動車の充電
2.1.1 交流と直流
2.1.2 充電モードと充電レベル
2.1.3 熱管理
2.1.4 バッテリー容量と充電時間
2.2 コネクタ規格
2.2.1 タイプ1/SAE J1772
2.2.2 北米充電規格(テスラ)/SAE J3400
2.2.3 タイプ2/IEC 62196
2.2.4 複合充電システム(CCS)
2.2.5 CHAdeMO
2.2.6 GB/T
2.3 接続性と管理ソフトウェア
2.3.1 セルラーIoTゲートウェイ、ルーター、モデム
2.3.2 オープン・チャージ・ポイント・プロトコル(OCPP)
2.3.3 充電ステーション管理ソフトウェア
2.4 支払いソリューション
2.4.1 モバイル決済とRFIDタグ
2.4.2 ISO 15118 - プラグ&チャージ
2.4.3 オートチャージ
2.4.4 支払い端末

3 チャージポイント事業者

3.1 欧州
3.1.1 Allego
3.1.2 Atlante
3.1.3 Be Charge
3.1.4 BP Pulse
3.1.5 CEZ Group
3.1.6 E.ON Group
3.1.7 EnBW
3.1.8 Eneco eMobility
3.1.9 Enel X (Enel Group)
3.1.10 Equans (Bouygues Group)
3.1.11 ESB Group
3.1.12 Fastned
3.1.13 Freshmile
3.1.14 Iberdrola Group
3.1.15 InstaVolt
3.1.16 Ionity
3.1.17 Izivia (EDF)
3.1.18 Jolt Energy
3.1.19 Mer (Statkraft)
3.1.20 Powerdot
3.1.21 Recharge
3.1.22 Shell Recharge Solutions
3.1.23 TotalEnergies
3.1.24 Vattenfall Group
3.2 北米
3.2.1 Blink Charging
3.2.2 Electrify America
3.2.3 Electrify Canada
3.2.4 EVgo
3.2.5 Francis Energy
3.2.6 Hydro-Québec
3.2.7 It’s Electric
3.2.8 Tesla
3.2.9 Voltpost
3.2.10 ZEF Energy

4 ハードウェアとソフトウェアのプロバイダー

4.1 欧州
4.1.1 ABB
4.1.2 ADS-TEC Energy
4.1.3 Alfen
4.1.4 Alpitronic
4.1.5 Amina Charging
4.1.6 AMPECO
4.1.7 Charge Amps
4.1.8 Chargecloud
4.1.9 ChargeNode
4.1.10 Circontrol
4.1.11 Compleo Charging Solutions
4.1.12 CTEK
4.1.13 DBT Group
4.1.14 Driivz
4.1.15 E-Totem
4.1.16 Easee
4.1.17 Eaton
4.1.18 Efacec
4.1.19 Ekoenergetyka
4.1.20 Elli
4.1.21 EnerCharge
4.1.22 eNovates
4.1.23 EO Charging
4.1.24 EVBox (Engie)
4.1.25 Evtec
4.1.26 Garo
4.1.27 Gnrgy
4.1.28 GreenFlux
4.1.29 Heidelberg Amperfied (Heidelberg Druckmaschinen)
4.1.30 I-charging
4.1.31 IES Synergy
4.1.32 Ingeteam
4.1.33 Juice Technology
4.1.34 KEBA
4.1.35 Kempower
4.1.36 Kostad
4.1.37 L-Charge
4.1.38 Landis+Gyr
4.1.39 Last Mile Solutions
4.1.40 Legrand
4.1.41 Mennekes Group
4.1.42 Ohme
4.1.43 Pod Point (EDF)
4.1.44 Rolec Services
4.1.45 Schneider Electric
4.1.46 Siemens
4.1.47 Smartlab
4.1.48 Teltonika
4.1.49 Tritium
4.1.50 Virta
4.1.51 Wallbox
4.1.52 Wirelane
4.1.53 Zaptec
4.2 北米
4.2.1 Ampure
4.2.2 BorgWarner
4.2.3 BTC Power (E.ON)
4.2.4 ChargePoint
4.2.5 Dcbel Energy
4.2.6 Delta Electronics
4.2.7 Elmec
4.2.8 Enphase Energy
4.2.9 EV Connect
4.2.10 EvoCharge (Phillips & Temro)
4.2.11 EVPassport
4.2.12 Flo
4.2.13 FreeWire Technologies
4.2.14 InductEV
4.2.15 SK Signet
4.3 その他のハードウェアベンダー

5 市場分析と動向

5.1 市場分析
5.1.1 市場予測
5.1.2 地域別市場分析
5.1.3 政府のインセンティブと投資
5.2 バリューチェーン分析
5.2.1 EV充電ハードウェアベンダー
5.2.2 ソフトウェアプロバイダと充電ポイント事業者
5.2.3 自動車業界プレーヤー
5.2.4 合併と買収
5.3 市場動向
5.3.1 市場の不確実性にもかかわらず成長を続ける電気自動車市場
5.3.2 コネクテッド充電ステーションのビジネスケースは改善し続けている
5.3.3 M&AがEV充電の統合を促進
5.3.4 株式公開は成長資本へのアクセスをもたらす
5.3.5 欧州では公共充電と目的地充電の需要が急増
5.3.6 オープン・アーキテクチャがEV充電のバリューチェーンを変える
5.3.7 モジュール設計がDC充電のケースを改善する
5.3.8 自動車メーカーがブランドeMSPサービスを提供し、EV普及の障壁を下げる
5.3.9 急速充電は都市部でも存在感を増す
5.3.10 新たなセグメントとして大型商用車充電が登場
5.3.11 都市の既存の電気設備を利用した新しいEV充電コンセプト

用語解説

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プレスリリース

2024-07-15 プレスリリース
欧州と北米のEV充電ポイント数は2028年までに3,600万カ所に達する

Berg Insightは、欧州と北米の電気自動車充電インフラ市場に関する新たな調査結果を発表した。欧州と北米におけるEV充電ポイントの数は、2023年には推定740万ユニットに達する。欧州はこれらの充電ポイントのうち約550万台で最大のシェアを占め、接続普及率は70%に相当する。北米では、充電ポイント総数のうち約190万台が接続され、接続普及率は56%に相当する。年平均成長率37%で成長し、2028年には両地域の接続充電ポイント数は3,570万に達すると予想される。

コネクテッドEV充電ステーション市場は、様々なセグメントに対応する様々なプレーヤーによって提供されている。充電ステーション管理のためのバックオフィス・ソフトウェア・プラットフォームは、充電ステーション管理を専門とするソフトウェア会社、ハードウェア・プロバイダー、充電ポイント・オペレーター(CPO)など、さまざまな企業から提供されている。CPOが自社開発したバックオフィス・プラットフォームは、場合によっては他のCPOにホワイトラベル・ソリューションとして提供されることもある。ChargePointは、独自のソリューションを使用し、さらに他のCPOにも提供している北米の大手CPOである。同社はまた、北米における同社のソフトウェア・プラットフォームに接続された充電ポイントの数でもトップである。さらに、ChargePointとEnel X Wayが、この地域で接続されている自家用充電器の大半を占めている。自社のプラットフォームに接続された充電ポイントを数多く持つ専門的なソフトウェア・ベンダーの例は、欧州ではより多く、Last Mile Solutions、Virta、GreenFlux、Driivz、AMPECOなどがある。Easee、Zaptec、Pod Pointのような、よりハードウェアに重点を置く企業は、多くの接続された充電ポイントを持っているが、通常、ソフトウェアで提供するユースケースの包括的なセットをサポートしていない。シェル・リチャージ・ソリューションズ(Shell Recharge Solutions)やEVBox(Engie)のようなフルサービス・プロバイダーは、ヨーロッパで重要な事業者となっており、彼らのバックオフィス・プラットフォームに接続された充電ポイントを相当数保有している。また、ヨーロッパのCPOのいくつかは、独自のソフトウェア・ソリューションを開発し、Vattenfall、Innogy、Allegoなど、多数の充電ポイントを管理している。

「EV充電ステーションに通信技術を統合することで、EV充電ステーションに関連するエネルギーコストに大きな影響を与えることができる」と、Berg Insight社のIoTアナリスト、Caspar Jansson氏は述べた。接続された充電ステーションは、電力会社向けのグリッド・サービス・ソリューションに含めることができ、充電出力を一時的に低下させることで、送電網への一時的な負担を軽減することができる。また、負荷管理によって、充電出力を送電網接続の容量内に抑えることができるため、送電網への負担を軽減することができる。「コネクテッド・チャージング・ポイントは、その所有者が電力会社の需要応答プログラムをサポートすることを可能にし、それによって自らの充電コストも削減する。EVの普及とエネルギー価格の高騰は、コネクテッド充電とスマート充電ソリューションの必要性をさらに高めるでしょう」とJansson氏は続けた。家庭用充電器との接続にも価値がある。「コネクテッド家庭用充電ステーションの数は、両地域で増加している。例えば、コネクテッド・チャージャーを使えば、自宅の所有者が仕事の出張に伴うEV充電の料金を払い戻すことができるため、公共充電の必要性とそれに伴うコストを削減することができます」とJansson氏は締めくくった。

 

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Summary

Description

This study investigates the electric vehicle charging infrastructure market in Europe and North America. The total installed base of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 28 percent from 7.8 million in 2023 to 26.3 million by 2028. In North America, Berg Insight estimates that the total installed base of dedicated charging points will increase from 3.4 million in 2023 to reach 15.3 million in 2028, growing at a CAGR of 35 percent. These numbers include private, semi-public and public charging points. About 3.4 million of these charging points in the two regions were monitored via cellular connections in 2023. Get up to date with the latest information about vendors, charge point operators, products and markets.

 


 

EV Charging Infrastructure in Europe and North America is the fourth strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the electric vehicle charging market in these two regions. The report covers all parts of the value chain including charge point operators, car OEM initiatives, and hardware and software vendors. This strategic research report from Berg Insight rovides you with 225 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions.

Highlights from the report:

  • Insights from 30 executive interviews with market leading companies.
  • New data on EV charging infrastructure in Europe and North America.
  • Comprehensive description of the EV charging value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • Profiles of 68 companies offering EV charging hardware and software.
  • Profiles of 34 charge point operators (CPOs).
  • Market forecasts lasting until 2028.

The number of connected EV charging points in Europe and North America to reach 35.7 million by 2028

Electric vehicle (EV) charging refers to the process of charging a battery electric vehicle or plug-in hybrid electric vehicle from an external power source. The external power source is often a charging station, which is defined as equipment enabling a connection between the electric vehicle and the power grid. EV charging stations play a significant role in the discussions regarding the electrification of vehicle fleets. Electric vehicles and EV charging stations are often brought forward as a prerequisite in order to decrease the environmental impact of transportation.

Berg Insight is of the opinion that the market for EV charging solutions is in a growth phase which will last for several years to come. Mega-challenges such as vehicle emissions and climate change continue to encourage investments in electric vehicles and EV charging infrastructure, contributing to a positive outlook for the market. The total number of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 28 percent from 7.8 million in 2023 to 26.3 million by the end of 2028. In North America, Berg Insight estimates that the total number of dedicated charging points will increase from 3.4 million in 2023 to reach 15.3 million in 2028, growing at a CAGR of 35 percent. These numbers include both private and public charging points.

Over the years, charging stations have evolved from being traditional non-connected hardware devices to smart devices using connectivity technologies like Wi-Fi and 2G/4G cellular. Charge point operators (CPOs) can remotely monitor and maintain charging stations, while EV drivers can locate chargers, monitor charging availability and manage payments. In 2023, the number of connected charging points in Europe is estimated to have reached 5.5 million units, corresponding to a penetration rate of 70 percent. In North America, the number of connected charging points is estimated to about 1.9 million, corresponding to a penetration rate of 56 percent. Most of the connected charging points in Europe and North America are either in public or semi-public applications. Connected home chargers are becoming more common too.

A group of established automotive and power electronics solution providers are among the leading EV charging station manufacturers in Europe. Some pure play charging station manufacturers are also developing into influential players. Examples of major hardware providers in the region include ABB, Alfen, Alpitronic, Circontrol, Compleo Charging Solutions, CTEK, DBT Group, Easee, Efacec, EVBox, Garo, IES Synergy, KEBA, Kempower, Mennekes, Pod Point, Rolec Services, Schneider Electric, Wallbox and Zaptec. While some companies specialise in either AC or DC chargers, others offer both. A few players additionally offer software and services as part of end-to-end offerings. Several CPOs develop back-office platforms in-house, whereas others prefer third-party platforms from dedicated software providers. Examples of significant software providers in Europe are Last Mile Solutions, Virta, GreenFlux, Driivz and AMPECO.

In North America, there are a number of regional as well as international companies marketing EV chargers. ChargePoint is a leading player on the market and is a full-service provider offering hardware, software and CPO services. Other major regional hardware providers include Ampure, BTC Power (E.ON), Blink Charging, Enphase, Enel X Way and Flo. Several of the prominent companies in North America can provide end-to-end offerings including hardware, software and CPO services. The most prominent dedicated software providers in North America are EV Connect (recently acquired by Schneider Electric) and Shell Recharge Solutions (formerly Greenlots).

There is a large number of CPOs in Europe. A few of these players have charging operations as their core business, but many actors come from adjacent markets. Examples of companies that are more or less specialised CPOs include Allego, Atlante, Fastned, Freshmile, InstaVolt and Ionity. Ionity was founded in 2017 by BMW Group, Ford Motor Company, Daimler and Volkswagen Group. Many of the CPOs in Europe are subsidiaries of utility companies. Examples of utilities operating CPO networks include CEZ Group, EnBW, Enel X, ESB Group, Iberdrola Group, Innogy, Izivia, Statkraft and Vattenfall. The French CPO Izivia is a subsidiary of the French utility EDF, while Enel X is a subsidiary of the Italian utility Enel. Enel X is furthermore a notable hardware provider in North America after acquiring eMotorWerks in 2017. Some CPOs in Europe have a background in the petroleum industry. Shell Recharge Solutions and BP Pulse are notable examples of petroleum companies entering EV charging. French TotalEnergies operates a public charging network as well. Moreover, BP Pulse, Shell Recharge Solutions and TotalEnergies all offer proprietary hardware. This is the case also for the utility Enel under the Enel X Way brand. In North America, Electrify America and EVgo are two major pure play CPOs. Tesla is also a prominent player, operating its Supercharger and Destination Charging Networks in Europe and North America. The Tesla Supercharger network initially only served Tesla drivers, but a growing part of the network is now being opened up to also serve non-Tesla drivers.

This report answers the following questions:

  • What is the current state and size of the EV charging market?
  • What are the current trends on this market?
  • Which are the leading providers of hardware and software solutions?
  • What equipment and service offerings are available from the different vendors?
  • Which are the leading charge point operators in Europe and North America?
  • What are the key drivers behind the adoption of EV chargers?
  • What impact will technology advancements have on the market?
  • How will the EV charging industry evolve in the next 5 years?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    EV Charging in Europe and North America

1.1    The electric vehicle market
1.1.1    Vehicle types
1.1.2    The electric vehicle market in Europe
1.1.3    The electric vehicle market in North America
1.2    EV charging infrastructure in Europe
1.3    EV charging infrastructure in North America
1.4    Market players
1.4.1    Charge point operators (CPOs)
1.4.2    E-mobility service providers (eMSPs)
1.4.3    Hardware and software providers

2    Charging Technologies and Standards

2.1    Electric vehicle charging
2.1.1    AC and DC
2.1.2    Charging modes and levels
2.1.3    Heat management
2.1.4    Battery capacity and charging time
2.2    Connector Standards
2.2.1    Type 1/SAE J1772
2.2.2    North American Charging Standard (Tesla)/SAE J3400
2.2.3    Type 2/IEC 62196
2.2.4    Combined charging system (CCS)
2.2.5    CHAdeMO
2.2.6    GB/T
2.3    Connectivity and management software
2.3.1    Cellular IoT gateways, routers and modems
2.3.2    The open charge point protocol (OCPP)
2.3.3    Charging station management software
2.4    Payment solutions
2.4.1    Mobile payments and RFID tags
2.4.2    ISO 15118 – Plug & Charge
2.4.3    Autocharge
2.4.4    Payment terminals

3    Charge Point Operators

3.1    Europe
3.1.1    Allego
3.1.2    Atlante
3.1.3    Be Charge
3.1.4    BP Pulse
3.1.5    CEZ Group
3.1.6    E.ON Group
3.1.7    EnBW
3.1.8    Eneco eMobility
3.1.9    Enel X (Enel Group)
3.1.10    Equans (Bouygues Group)
3.1.11    ESB Group
3.1.12    Fastned
3.1.13    Freshmile
3.1.14    Iberdrola Group
3.1.15    InstaVolt
3.1.16    Ionity
3.1.17    Izivia (EDF)
3.1.18    Jolt Energy
3.1.19    Mer (Statkraft)
3.1.20    Powerdot
3.1.21    Recharge
3.1.22    Shell Recharge Solutions
3.1.23    TotalEnergies
3.1.24    Vattenfall Group
3.2    North America
3.2.1    Blink Charging
3.2.2    Electrify America
3.2.3    Electrify Canada
3.2.4    EVgo
3.2.5    Francis Energy
3.2.6    Hydro-Québec
3.2.7    It’s Electric
3.2.8    Tesla
3.2.9    Voltpost
3.2.10    ZEF Energy

4    Hardware and Software Providers

4.1    Europe
4.1.1    ABB
4.1.2    ADS-TEC Energy
4.1.3    Alfen
4.1.4    Alpitronic
4.1.5    Amina Charging
4.1.6    AMPECO
4.1.7    Charge Amps
4.1.8    Chargecloud
4.1.9    ChargeNode
4.1.10    Circontrol
4.1.11    Compleo Charging Solutions
4.1.12    CTEK
4.1.13    DBT Group
4.1.14    Driivz
4.1.15    E-Totem
4.1.16    Easee
4.1.17    Eaton
4.1.18    Efacec
4.1.19    Ekoenergetyka
4.1.20    Elli
4.1.21    EnerCharge
4.1.22    eNovates
4.1.23    EO Charging
4.1.24    EVBox (Engie)
4.1.25    Evtec
4.1.26    Garo
4.1.27    Gnrgy
4.1.28    GreenFlux
4.1.29    Heidelberg Amperfied (Heidelberg Druckmaschinen)
4.1.30    I-charging
4.1.31    IES Synergy
4.1.32    Ingeteam
4.1.33    Juice Technology
4.1.34    KEBA
4.1.35    Kempower
4.1.36    Kostad
4.1.37    L-Charge
4.1.38    Landis+Gyr
4.1.39    Last Mile Solutions
4.1.40    Legrand
4.1.41    Mennekes Group
4.1.42    Ohme
4.1.43    Pod Point (EDF)
4.1.44    Rolec Services
4.1.45    Schneider Electric
4.1.46    Siemens
4.1.47    Smartlab
4.1.48    Teltonika
4.1.49    Tritium
4.1.50    Virta
4.1.51    Wallbox
4.1.52    Wirelane
4.1.53    Zaptec
4.2    North America
4.2.1    Ampure
4.2.2    BorgWarner
4.2.3    BTC Power (E.ON)
4.2.4    ChargePoint
4.2.5    Dcbel Energy
4.2.6    Delta Electronics
4.2.7    Elmec
4.2.8    Enphase Energy
4.2.9    EV Connect
4.2.10    EvoCharge (Phillips & Temro)
4.2.11    EVPassport
4.2.12    Flo
4.2.13    FreeWire Technologies
4.2.14    InductEV
4.2.15    SK Signet
4.3    Additional hardware vendors

5    Market Analysis and Trends

5.1    Market analysis
5.1.1    Market forecast
5.1.2    Regional market analysis
5.1.3    Government incentives and investments
5.2    Value chain analysis
5.2.1    EV charging hardware vendors
5.2.2    Software providers and charge point operators
5.2.3    Automotive industry players
5.2.4    Mergers and acquisitions
5.3    Market trends
5.3.1    The electric vehicle market continues to grow in spite of market uncertainty
5.3.2    The business case for connected charging stations continues to improve
5.3.3    M&As drive consolidation in the EV charging landscape
5.3.4    Going public gives access to growth capital
5.3.5    Demand for public and destination charging to increase rapidly in Europe
5.3.6    Open architectures alter the EV charging value chain
5.3.7    A modular design improves the case for DC charging
5.3.8    Car OEMs offer branded eMSP services to lower barriers to EV adoption
5.3.9    Fast charging gains presence also in more urban locations
5.3.10    Heavy commercial vehicle charging emerges as a new segment
5.3.11    New EV charging concepts using existing electrical installations in cities

Glossary

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Press Release

2024-07-15 Press releases
The number of connected EV charging points in Europe and North America to reach 36 million by 2028

Berg Insight just released new findings about the market for electric vehicle charging infrastructure in Europe and North America. The number of connected EV charging points in Europe and North America reached an estimated 7.4 million units in 2023. Europe represents the largest share comprising around 5.5 million of these charging points, corresponding to a connectivity penetration rate of 70 percent. In North America, about 1.9 million of the total number of charging points were connected, equivalent to a connectivity penetration rate of 56 percent. Growing at a compound annual growth rate of 37 percent, the number of connected charging points in the two regions is expected to reach 35.7 million in 2028.

The connected EV charging station market is served by a variety of players addressing the different segments. Back-office software platforms for charging station management is offered by a variety of companies, including software companies specialised in charging station management, hardware providers and charge point operators (CPOs). The back-office platforms developed in-house by CPOs are in some cases also offered as white-label solutions to other CPOs. ChargePoint is a leading CPO in North America that uses proprietary solutions and additionally offers these to other CPOs. The company is also a leader in terms of charging points connected to its software platform in North America. Additional companies having a notable number of connected charging stations on their platforms in the region include Blink Charging, Flo, EV Connect, Shell Recharge Solutions and Tesla. ChargePoint and Enel X Way further account for the majority of the connected private chargers in the region. Examples of specialized software vendors with a significant number of charging points connected to their platforms are more prolific in Europe and include Last Mile Solutions, Virta, GreenFlux, Driivz and AMPECO. Some more hardware focused actors like Easee, Zaptec and Pod Point have many connected charging points but usually support a less comprehensive set of use cases with their software offering. Full-service providers like Shell Recharge Solutions and EVBox (Engie) have become significant actors in Europe and have notable numbers of charging points connected to their back-office platforms. Several European CPOs have also developed proprietary software solutions with numerous charging points under management with examples including Vattenfall, Innogy and Allego.

“The integration of communications technology in EV charging stations can have a considerable impact on the energy costs related to an EV charging station”, said Caspar Jansson, IoT Analyst, Berg Insight. Connected charging stations can be included in grid service solutions for utilities where charging output can be temporarily reduced to ease the momentary pressure on the power grid. Load management can also reduce the strain on the grids by enabling charging output to be kept within the capacity of the grid connection. “Connected charging points enable their owners to support utilities with demand response programs and thereby also reduce their own charging costs. The growing adoption of EVs together with high energy prices will only strengthen the case for connected and smart charging solutions”, continued Mr. Jansson. He adds that it can be valuable to connect home chargers too. “The number of connected home charging stations is growing in both regions. Connected chargers for example enable homeowners to be reimbursed for EV charging related to work travel, thereby reducing the need for public charging and the associated cost”, concluded Mr. Jansson.

 

 

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