ライトEVバッテリースワッピングサプライヤー(リーダーボードレポートシリーズ)Guidehouse Insights Leaderboard: Light EV Battery Swapping Suppliers パーソナルライトEVの販売において、画期的な技術として期待されているのが「バッテリースワッピング」です。この技術は、従来の燃料補給や充電技術と比較して多くの利点があります。特に、バッテリースワッピ... もっと見る
下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
パーソナルライトEVの販売において、画期的な技術として期待されているのが「バッテリースワッピング」です。この技術は、従来の燃料補給や充電技術と比較して多くの利点があります。特に、バッテリースワッピングは、軽自動車の初期コストを削減できるだけでなく、充電速度が内燃機関(ICE)車の給油に比べてはるかに遅いという大きな欠点を解決することができます。また、この技術は、従来の充電方法に伴う環境負荷や運用コストを削減できるため、軽EVの共同利用サービスにおいても重要な意味を持ちます。電池交換はさまざまな交通機関で利用できますが、本レポートでは、電子バイク、座席付き電子スクーター、電子バイク、電子人力車などの小型電気自動車に焦点を当てています。
小型電気自動車向けの電池交換の第一段階は、ベンダーが国内市場で独自の電池交換ネットワーク用の車両を製造することでした。
台湾のGogoro、中国のImmotor、ベトナムのVinFastなど、このモデルが主流であった。インドのヒーロー社とGogoro社のJVや、中国のDCJ社、Yadea社、Gogoro社の3社のパートナーシップは、新しい時代、つまり第2段階を示しており、バッテリー交換が正当な技術プラットフォームソリューションとなり、海外市場のOEMに輸出されています。
このGuidehouse Insightsのリーダーボードでは、軽自動車のバッテリースワッピングを行っている大手サプライヤー14社の戦略と実行状況を調査しています。
これらのベンダーは、ビジョン、市場参入戦略、パートナー、生産戦略、地理的な範囲、市場での存在感、製品の品質と信頼性、製品ポートフォリオ、価格、そして持続力という10の基準で評価されています。
トップ10ベンダー
KEY QUESTIONS ADDRESSED
本レポートを必要とする人
目次
目次
1.エグゼクティブサマリー
1.1 市場紹介
1.2 The Guidehouse Insights Leaderboard Grid
2. 市場概要
2.1 市場の定義
2.2 市場のドライバー
2.3 市場の障壁
2.4 市場の動向
2.5 市場規模
3.The Guidehouse Insights Leaderboard
3.1 The Guidehouse Insights Leaderboard Categories
3.1.1 Leaders
3.1.2 Contenders
3.1.3 Challengers
3.1.4 Followers
3.2 The Guidehouse Insights Leaderboard Grid
4. 企業ランキング
4.1 Leaders
4
.1.1 Gogoro
4.2 Contenders
4.2.1 Immotor
4.2.2 Hello
4.
2.
3 VinFast
4.2.4 SUN Mobility
4.2.5 Honda
4.2.6 KYMCO (iONEX)
4.3 Challengers
4.3.1 Swobbee
4.
3.
2 Oyika
4.3.3 ZEWAY
4.3.4 Bounce (Zuink)
4.3.5 VoltUp
4.3.6 Lithion Power
4.3.7 Revolt Motors
5.頭字語と略語のリスト
6 目次
7
.図表
一覧
8.調査範囲と方法論
8.1 調査範囲
8.2 情報源と方法論
8.2.1 ベンダー選定
8.2.2 評価スケール
8.2.2.1 スコア計算
8.2.3 基準
の定義
8.2.3.1 戦略
8.2.3.2 Execution
LIST OF CHARTS AND FIGURES
LIST OF TABLES
Summary
このGuidehouse Insightsのリーダーボードでは、軽自動車のバッテリースワッピングを行っている大手サプライヤー14社の戦略と実行状況を調査しています。
Report Description
Battery swapping is emerging as a potential breakthrough technology for personal light EV sales. The technology is driven by many advantages compared with conventional refueling and charging technologies. Most importantly, battery swapping can reduce upfront light EV costs and address the major drawback of recharging speeds being much slower than internal combustion engine (ICE) vehicle refueling. The technology has also proved to be important for shared light EV services because it can reduce the environmental impact and operational costs associated with traditional charging strategies. Although battery swapping can be used in a variety of transportation applications, this report is focused on light EVs, which includes e bikes, seated e-scooters, e-motorcycles, and e rickshaws.
The first phase of battery swapping for light EVs was defined by vendors manufacturing vehicles for their proprietary battery swapping network, within their domestic home market. Whether it was Gogoro in Taiwan, Immotor in China, or VinFast in Vietnam, it has been the prevailing model. The JV between Hero and Gogoro in India, along with the three-way partnership between DCJ, Yadea, and Gogoro in China, marks a new era, or second phase, whereby battery swapping has become a legitimate technology platform solution that is being exported to OEMs in foreign markets. A plethora of countries in Southeast Asia and Europe with strong two-wheeler cultures, high urban density rates, supportive policy frameworks for EVs, and a strong desire to reduce urban air pollution will likely be next in line.
This Guidehouse Insights Leaderboard examines the strategy and execution of 14 leading light EV battery swapping suppliers. These vendors are rated on 10 criteria: vision; go-to-market strategy; partners; production strategy; geographic reach; market presence; product quality and reliability; product portfolio; pricing; and staying power. Using Guidehouse Insight’s proprietary Leaderboard methodology, vendors are profiled, rated, and ranked with the goal of providing industry participants with an objective assessment of these companies’ relative strengths and weaknesses in the growing global light EV battery swapping market.
Top 10 Vendors
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
1. Executive Summary
1.1 Market Introduction
1.2 The Guidehouse Insights Leaderboard Grid
2. Market Overview
2.1 Market Definition
2.2 Market Drivers
2.3 Market Barriers
2.4 Market Trends
2.5 Market Size
3. The Guidehouse Insights Leaderboard
3.1 The Guidehouse Insights Leaderboard Categories
3.1.1 Leaders
3.1.2 Contenders
3.1.3 Challengers
3.1.4 Followers
3.2 The Guidehouse Insights Leaderboard Grid
4. Company Rankings
4.1 Leaders
4.1.1 Gogoro
4.2 Contenders
4.2.1 Immotor
4.2.2 Hello
4.2.3 VinFast
4.2.4 SUN Mobility
4.2.5 Honda
4.2.6 KYMCO (iONEX)
4.3 Challengers
4.3.1 Swobbee
4.3.2 Oyika
4.3.3 ZEWAY
4.3.4 Bounce (Zuink)
4.3.5 VoltUp
4.3.6 Lithion Power
4.3.7 Revolt Motors
5. Acronym and Abbreviation List
6 Table of Contents
7. Table of Charts and Figures
8. Scope of Study and Methodology
8.1 Scope of Study
8.2 Sources and Methodology
8.2.1 Vendor Selection
8.2.2 Ratings Scale
8.2.2.1 Score Calculations
8.2.3 Criteria Definitions
8.2.3.1 Strategy
8.2.3.2 Execution
LIST OF CHARTS AND FIGURES
LIST OF TABLES
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(電池)の最新刊レポート
Guidehouse (旧Navigant Research)社のスマート交通・シティ(Transportation / Urban)分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(ev)の最新刊レポートよくあるご質問Guidehouse (旧Navigant Research)社はどのような調査会社ですか?ガイドハウス(Guidehouse - 旧称: Navigant Research社)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |