![]() 電気式垂直離着陸機のサービスは、当初考えられていたよりもメリットが少ないElectric Vertical Takeoff and Landing Vehicle Services Create Fewer Advantages Than Initially Thought 電気式垂直離着陸機(eVTOL)の認証取得と商業化が間近に迫り、自動車が交通渋滞の上空を飛行するというアイデアに拍車がかかっているため、市場ウォッチャーは、すべての交通問題が解決され、渋滞が再び問題... もっと見る
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サマリー
電気式垂直離着陸機(eVTOL)の認証取得と商業化が間近に迫り、自動車が交通渋滞の上空を飛行するというアイデアに拍車がかかっているため、市場ウォッチャーは、すべての交通問題が解決され、渋滞が再び問題になることはないと信じて疑わないだろう。こうした航空機のメーカーの多くは、"空のウーバー "のような大規模な空のライドヘイリングサービスの一環として発売することで、商業的発展を加速させようとしている。市場がそのサービスを展開する準備ができているかどうかはひとつの問題だが、もうひとつは、車両そのものがフライト・ライディング・サービスに適しているかどうかだ。
この戦略インサイトでは、Guidehouse Insightsが現在のeVTOL技術、業界プレーヤー、eVTOL展開のためのビジネスモデル案をレビューしている。また、eVTOLメーカーに対して、短期的なビジネスモデルと市場シェア全体を支援する技術開発の両面から、詳細かつ実行可能な提言を行っている。
スパーク
電動垂直離着陸機(eVTOL)の認証取得と商業化が間近に迫り、自動車が交通渋滞の上空を飛行するというアイデアに拍車がかかる中、市場ウォッチャーは、交通問題はすべて解決され、渋滞が再び問題になることはないと信じて疑わないだろう。
こうした航空機のメーカーの多くは、"空のウーバー "のような大規模な空のライドヘイリングサービスの一環として発売することで、商業的発展を加速させようとしている。市場がそのサービスを展開する準備が整っているかどうかはひとつの問題だが、もうひとつは、車両そのものが空のライドヘイリングサービスを展開する準備が整っているかどうかである。本レポートでは、Guidehouse Insightsが現在のeVTOL技術、業界プレーヤー、eVTOL展開のためのビジネスモデル案をレビューしている。
またGuidehouse Insightsは、eVTOLメーカーに対し、短期的なビジネスモデルと市場シェア全体を支援する技術開発の両方について、詳細かつ実行可能な提言を提供している。
背景
本レポートでは以下を取り上げる:
・過去10年間のeVTOL技術開発と現在の主要プレーヤー
・eVTOLフライトヘイリングの継続的な進歩に最適なバッテリー技術開発
・現在のeVTOL技術に適した代替ビジネスモデル
推奨事項
Guidehouse Insightsは以下を推奨する:
現在のeVTOLターゲットのビジネスモデルは非現実的であり、より大きな市場に適用できる兆しはほとんどない。
初期展開後、eVTOL事業者はフライトヘイリングサービスに注力すべきではない。
eVTOLを旅客機として運航する際に発生する可能性のある充電インフラの問題を軽減するために、バッテリースワップ技術を開発することができる。
Summary
このレポートでは、Guidehouse Insightsが現在のeVTOL技術、業界プレーヤー、eVTOL展開のためのビジネスモデル案をレビューしている。また、eVTOLメーカーに対して、短期的なビジネスモデルと市場シェア全体を支援する技術開発の両面から、詳細かつ実行可能な提言を行っている。
Report Description
With the imminent certification and commercialization of electric vertical takeoff and landing (eVTOL) vehicles fueling the idea of cars flying over traffic, market watchers can be forgiven for believing that all traffic problems have been solved, and congestion will never be a problem again. Many manufacturers of these aircrafts are attempting to speed up their commercial development by launching them as part of a larger air ride-hailing service, like an “Uber in the sky.” Whether or not the market is ready for that service to roll out is one issue, but another is whether the vehicles themselves are ready for a flight-hailing service.
In this Strategy Insight, Guidehouse Insights reviews current eVTOL technology, industry players, and proposed business models for rolling out eVTOL. Guidehouse Insights also provides detailed and actionable recommendations for eVTOL manufacturers, both for short-term business models and for technology developments that could assist overall market share.
Spark
With the imminent certification and commercialization of electric vertical takeoff and landing (eVTOL)
vehicles fueling the idea of cars flying over traffic, market watchers can be forgiven for believing that all
traffic problems have been solved, and congestion will never be a problem again. Many manufacturers
of these aircrafts are attempting to speed up their commercial development by launching them as part
of a larger air ride-hailing service, like an “Uber in the sky.” Whether or not the market is ready for that
service to roll out is one issue, but another is whether the vehicles themselves are ready for a
flight-hailing service. In this report, Guidehouse Insights reviews current eVTOL technology, industry
players, and proposed business models for rolling out eVTOL. Guidehouse Insights also provides
detailed and actionable recommendations for eVTOL manufacturers, both for short-term business
models and for technology developments that could assist overall market share.
Context
This report covers the following:
・ eVTOL technology developments over the last decade and current major players in the space
・Battery technology developments that are ideal for continued advances in eVTOL flight-hailing
・Alternative business models that are better for current eVTOL technology
Recommendations
Guidehouse Insights recommends the following:
・The current eVTOL target business model is unrealistic, and shows few signs of applicability to a
larger market.
・ After the initial rollout, eVTOL operators should not focus on flight-hailing services.
・Battery swapping technology could be developed to alleviate charging infrastructure issues that
might arise while operating eVTOLs as passenger aircraft.
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2025/04/15 10:26 144.64 円 164.16 円 193.23 円 |