マッピングとルーティングの進歩がEVと自動運転車への移行をサポートMapping and Routing Advances Support the Transition to EVs and Automated Vehicles 地図と経路検索サービスは、ドライバー、バイク、そして歩行者に至るまで、交通機関においてほぼユビキタスになっている。もともとは特定の車種のための贅沢なオプションと考えられていたが、今ではほぼすべて... もっと見る
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サマリー
地図と経路検索サービスは、ドライバー、バイク、そして歩行者に至るまで、交通機関においてほぼユビキタスになっている。もともとは特定の車種のための贅沢なオプションと考えられていたが、今ではほぼすべてのスマートフォンに地図・経路検索ソフトウェアがデフォルトで組み込まれている。しかし、EVや自動運転車(AV)が小型車(LDV)市場に浸透し始めるにつれ、この技術の重要性が見直され始めている。
Guidehouse Insightsは、2035年までに販売されるLDVの61%がバッテリーEVになり、新型LDVの45%がカメラ、レーダー、ライダーを含むシステムを搭載すると予測している。EVとAVは、多くの人が予想するよりも早く標準となるだろう。市場浸透が進むにつれ、これらのセグメントに特化した地図・経路検索サービスの必要性が明らかになる。
Guidehouse Insightsの本レポートでは、EV、AV、地図・経路検索サービスの市場動向を分析しています。EVドライバーの利便性を向上させ、航続距離への不安を軽減するために、地図と経路検索の技術スタックをどのように利用できるかについて論じています。また、詳細な高精細(HD)地図の作成が、コンシューマー向けAVの開発をどのように可能にするかについても探求している。レポートの最後には、販売される自動車の大半がEVとAVの両方を搭載する未来に備えるため、各分野のOEMとソフトウェア開発者に向けた提言を掲載している。
主要な質問
本レポートの対象者
目次
目次
スパーク
コンテキスト
推薦文
ADAS搭載EVがLDVのスタンダードになりつつある
EV
Avs
マッピングとルーティング技術
EVとAVには特定のマッピングとルーティングの考慮が必要
EVマッピングとルーティング
現在のサービス
AVマッピングとルーティング
現在のサービス内容
OEMとサービスプロバイダーは将来に備える必要がある
EV OEMはマッピングとルーティングをサービスの中核に据えるべき
LDV OEMはHDマップを作成すべき
マッピング・ルーティング企業は、提供するサービスを補完する必要がある。
図表一覧
ADAS分類別LDV年間普及台数(2023~2035年
LDVのパワートレイン別販売台数(世界市場):2021~2035年
Summary
このレポートでは、EV、AV、地図・経路検索サービスの市場動向を分析しています。
Report Description
Mapping and routing services have become nearly ubiquitous in transportation, used by drivers, bikers, and even pedestrians. Originally seen as a luxury option for certain vehicles, mapping and routing software is now built into nearly every smartphone by default. However, as EVs and automated vehicles (AVs) begin to penetrate the light duty vehicle (LDV) market, the importance of this technology is starting to be seen in a new light.
Guidehouse Insights predicts that by 2035, 61% of LDVs sold will be battery EVs and 45% of new LDVs will have a system that includes a camera, radar, and lidar. EVs and AVs will be the standard sooner than most might expect. As market penetration advances, the need for mapping and routing services specifically geared toward these segments becomes clear.
This Guidehouse Insights report analyzes the market trends for EVs, AVs, and mapping and routing services. It discusses how the technology stack for mapping and routing can be used to increase convenience and alleviate range anxiety for EV drivers. It also explores how the creation of detailed high definition (HD) maps enables the development of consumer AVs. The report ends with recommendations for OEMs and software developers in each of these segments to prepare them for a future where most cars sold are both an EV and an AV.
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
TABLE OF CONTENTS
Spark
Context
Recommendation
EVs with ADAS Are Becoming the Standard LDV
EVs
Avs
Mapping and Routing Technology
EVs and AVs Require Specific Mapping and Routing Considerations
EV Mapping and Routing
Current Service Offerings
AV Mapping and Routing
Current Service Offerings
OEMs and Service Providers Need to Prepare for the Future
EV OEMs Should Make Mapping and Routing a Core Part of Their Service Offerings
LDV OEMs Should Be Creating HD Maps
Mapping and Routing Companies Need to Supplement Their Offerings
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Annual LDV Deployment by ADAS Classification, 2023-2035
LDV Sales by Powertrain, World Markets: 2021-2035
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2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |