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マイクロモビリティ・フリートのためのバッテリー交換


Battery Swapping for Micromobility Fleets

バッテリーのスワッピングは、重要な利点をもたらし、電動マイクロモビリティの継続的な成長を刺激する可能性を秘めた新興技術である。持続可能で低コストかつ効率的な都市交通という利点を持つマイクロモビリ... もっと見る

 

 

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Guidehouse (旧Navigant Research)
ガイドハウス
2024年5月9日 US$3,950
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サマリー

バッテリーのスワッピングは、重要な利点をもたらし、電動マイクロモビリティの継続的な成長を刺激する可能性を秘めた新興技術である。持続可能で低コストかつ効率的な都市交通という利点を持つマイクロモビリティ・フリートは、過去10年間で世界的に急成長を遂げてきた。車両のバッテリーは、便利な場所にあるバッテリー交換ステーション(BSS)で数分で交換できる。これにより、従来の充電ハブでの充電にかかる物流労力と運用コストが大幅に削減され、車両のダウンタイムが短縮されるため、収益が最大化される。さらに、バッテリー・スワッピングは、充電に必要なロジスティクスの労力を削減し、エネルギー貯蔵システムとして使用され、再生可能エネルギー源と統合された場合の送電網の利点から、持続可能性の利点をもたらす。
 
マイクロモビリティのためのバッテリー・スワッピングは、車両運行コストの削減、ユーザーへの充電体験の向上、環境面でのメリットを約束する。バッテリースワッピングは複数の課題に直面しているものの、ガイドハウス・インサイトは、バッテリースワッピング・プログラムで使用されるフリート用マイクロモビリティ車両、バッテリースワッピング・ステーションの設置台数、サービスとしてのバッテリー・ビジネスモデルを通じて得られる収益の堅調な伸びを予測している。技術の進歩とコスト効率化により、マイクロモビリティフリート向けのサービスとしてのバッテリー(BaaS)の収益成長と普及が進むだろう。
 
この調査レポートは、マイクロモビリティフリート向けバッテリースワップの世界市場を調査しています。予測には、フリート用マイクロモビリティ車両(eバイク、eキックスクーター、着座型eスクーター)の販売台数、フリート用マイクロモビリティ車両の設置ベース、BaaS用フリート用マイクロモビリティ車両の展開、BaaS用バッテリーとBSSの展開を含み、10年間の予測期間は2024年から2033年です。
 
主な質問
  • バッテリー交換がマイクロモビリティにもたらす主なメリットは何か?
  • バッテリー交換ステーションはグリッドにどのようなメリットをもたらすか?
  • BaaSはフリート事業者にどのようなメリットをもたらすか?
  • マイクロモビリティ向けバッテリースワップはどの地域で台頭しつつあり、どこで成長が見込まれるか?
  • マイクロモビリティ向けバッテリースワッピングの今後の成長に影響を与える主な要因は何か?
  • BaaSによるマイクロモビリティ・フリートからの収益はどの程度が見込まれるか?
 
本レポートの対象者
  • バッテリーメーカー
  • マイクロモビリティOEM
  • バッテリー交換プロバイダー
  • マイクロモビリティフリートオペレーター
  • シェアード・マイクロモビリティ・サービス・プロバイダー
  • 公益事業者
  • 再生可能エネルギー・プロバイダー
  • バッテリーリサイクル業者
 


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目次

1. エグゼクティブ・サマリー
1.1 はじめに
1.2 市場ハイライト
2. 市場の課題
2.1 ドライバー
2.1.1 オペレーションの効率化
2.1.1.1 BSSの利点
2.1.1.2 火災リスク管理の改善
2.1.2 電動マイクロモビリティフリートの成長
2.1.3 持続可能性
2.2 障壁
2.2.1 バッテリーの標準化
2.2.2 インフラコスト
2.2.3 安全性と合法性
3. 業界のバリューチェーン
3.1 マイクロモビリティ向けバッテリースワップのバリューチェーン
3.1.1 電池メーカー
3.1.2 自動車OEM
3.1.3 バッテリー・スワッピング・プロバイダー
3.1.4 マイクロモビリティ・フリート事業者
3.1.5 エンドユーザー
3.1.6 リサイクルと再利用
3.2 競争環境
3.2.1 バッテリースワッピング事業者
3.2.2 マイクロモビリティ事業者3.2.3 自動車OEM
3.3 ビジネスモデルの進化
3.3.1 ペイ・パー・スワップ
3.3.2 BaaS
4. 市場予測
4.1 範囲と方法論
4.2 フリート向けマイクロモビリティ車の販売台数
4.3 フリートマイクロモビリティ車の設置台数
4.4 BaaS向けマイクロモビリティ配備台数
4.5 BaaS用バッテリーとBSS
5. 結論と提言
5.1 3つの大きな収穫
5.2 提言
5.2.1 電池メーカー
5.2.1.1 マイクロモビリティ用途のスワッピングに最適化された電池の確保
5.2.1.2 ステークホルダーと協力して顧客の要求を満たす
5.2.1.3 標準化に向けた取り組み
5.2.1.4 BMSの開発
5.2.1.5 セカンドライフ戦略を考慮した電池開発
5.2.2 電池交換プロバイダー
5.2.2.1 競争力のある価格モデルの提供
5.2.2.2 信頼性の高いバッテリー交換サービスの提供
5.2.2.3 ユーザー・エクスペリエンスの最適化
5.2.2.4 再生可能エネルギー統合の選択肢の提供
5.2.3 マイクロモビリティ・フリート事業者
5.2.3.1 バッテリー交換プロバイダーとの連携
5.2.3.2 フリートニーズの評価
5.2.3.3 バッテリースワップ業務の試行
6. 頭字語・略語リスト
7. 目次
8. 図表一覧
9. 研究範囲
10. 出典、方法論、注釈
 
図表一覧
マイクロモビリティ向けBaaSの地域別年間売上高(世界市場):2024年~2033年
フリート向けマイクロモビリティ車両販売台数:地域別、世界市場:2024-2033年
フリート用マイクロモビリティ車両地域別販売台数(アジア太平洋地域を除く世界市場):2024年~2033年」
フリート用超小型モビリティの技術別販売台数:世界市場:2024~2033年
フリート用超小型モビリティの地域別設置台数:世界市場 2024-2033
フリート用超小型モビリティの地域別導入台数(アジア太平洋を除く世界市場:2024年~2033年) 」
フリート用マイクロモビリティの技術別導入台数:世界市場:2024~2033年
BaaS向けマイクロモビリティの地域別導入台数:世界市場:2024年~2033年
BaaS向けマイクロモビリティの地域別導入台数(アジア太平洋を除く世界市場:2024年~2033年) 」
BaaS向けマイクロモビリティの技術別導入台数(世界市場:2024~2033年
BaaS用マイクロモビリティ電池の地域別使用状況(世界市場:2024年~2033年
BaaS用マイクロモビリティ電池の地域別使用状況(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年) 」
マイクロモビリティ用電池交換ステーションの設置ベース(地域別):世界市場:2024年~2033年
マイクロモビリティ用電池交換ステーションの地域別設置台数(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年
マイクロモビリティ向けBaaSの地域別年間収益(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年」
フリートeバイク販売台数:地域別、世界市場:2024~2033年
フリート用eキックスクーターの地域別販売台数(世界市場):2024-2033年
フリートシート型eスクーター地域別販売台数:世界市場 2024-2033
バッテリー交換のバリューチェーン
 
表一覧
フリートeバイク地域別販売台数(世界市場):2024~2033年
フリート用eキックスクーターの地域別販売台数(世界市場:2024~2033年
フリート用eスクーターの地域別販売台数:世界市場 2024-2033
フリート用マイクロモビリティ車地域別販売台数:世界市場 2024-2033
フリートマイクロモビリティ車地域別販売台数(アジア太平洋を除く世界市場):2024-2033年
フリート用超小型モビリティ技術別販売台数:世界市場 2024-2033
フリート用超小型モビリティの地域別導入台数:世界市場 2024-2033
フリート用超小型モビリティの地域別設置ベース台数(アジア太平洋を除く世界市場):2024年〜2033年
フリート用超小型モビリティの技術別導入台数:世界市場 2024-2033
フリート用e-Bikeの設置ベース(地域別):世界市場:2024年〜2033年
フリート用eキックスクーターの設置ベース(地域別):世界市場:2024-2033年
フリート用着席型eスクーターの地域別設置ベース:世界市場:2024-2033年
BaaS向けe-bikeの導入台数:地域別、世界市場:2024-2033年
BaaS向けeキックスクーターの導入台数(地域別):世界市場:2024~2033年
BaaS向け着席型eスクーターの導入台数(地域別):世界市場:2024~2033年
BaaS向けマイクロモビリティの地域別導入台数(世界市場:2024~2033年
BaaS向けマイクロモビリティの地域別導入台数(アジア太平洋を除く世界市場:2024年~2033年
BaaS向けマイクロモビリティの技術別導入台数(世界市場:2024年~2033年
BaaS用マイクロモビリティバッテリーの地域別使用状況(世界市場:2024年~2033年
BaaS用マイクロモビリティ電池の地域別普及台数(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年
マイクロモビリティ用電池交換ステーションの設置ベース(地域別):世界市場:2024年~2033年
マイクロモビリティ用電池交換ステーションの地域別設置ベース(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年
マイクロモビリティ向けBaaSの地域別年間収益(世界市場):2024~2033年
マイクロモビリティ向けBaaSの地域別年間収益(アジア太平洋地域を除く世界市場:2024年~2033年

 

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Summary

このレポートは、マイクロモビリティフリート向けバッテリースワップの世界市場を調査しています。予測には、フリート用マイクロモビリティ車両(eバイク、eキックスクーター、着座型eスクーター)の販売台数、フリート用マイクロモビリティ車両の設置ベース、BaaS用フリート用マイクロモビリティ車両の展開、BaaS用バッテリーとBSSの展開を含み、10年間の予測期間は2024年から2033年です。
 
Report Description
Battery swapping is an emerging technology with potential to provide important benefits and stimulate the continued growth of electric micromobility. With their advantages of sustainable, low cost and efficient urban transportation, micromobility fleets have experienced rapid global growth over the past decade. Vehicle batteries can be exchanged in a matter of minutes at a conveniently located battery swapping station (BSS). This drastically reduces the logistical efforts and operational costs for charging at a conventional charging hub, and reduces vehicle downtime, thus maximizing revenue generation. Further, battery swapping brings sustainability advantages as a result of fewer logistical efforts required for charging, and from grid benefits when they are used as energy storage systems and integrated with renewable energy sources.
 
Battery swapping for micromobility promises to reduce fleet operating costs, providing an improved charging experience for its users and delivering environmental benefits. Though battery swapping faces multiple challenges, Guidehouse Insights forecasts solid growth in fleet micromobility vehicles used in battery swapping programs, the installations of battery swapping stations, and revenue generated through the battery as a service business model. Technology advances and cost efficiencies will drive revenue growth and increase penetration of battery as a service (BaaS) for micromobility fleets.
 
This Guidehouse Insights research report examines the global market for battery swapping for micromobility fleets. Forecasts include unit sales of fleet micromobility vehicles (e-bikes, e-kick scooters and seated e-scooters), installed bases of fleet micromobility vehicles, deployments of fleet micromobility vehicles for BaaS, and deployments of batteries and BSS for BaaS, for the 10-year forecast period of 2024-2033.
 
KEY QUESTIONS ADDRESSED
  • What are the key benefits that battery swapping brings to micromobility?
  • What benefits can battery swapping stations bring to the grid?
  • What advantages does BaaS bring to fleet operators?
  • In which regions is battery swapping for micromobility emerging and where is it likely to see growth?
  • What are the key factors that will have an impact on the future growth of battery swapping for micromobility?
  • How much revenue is expected to be generated by BaaS from micromobility fleets?
 
WHO NEEDS THIS REPORT
  • Battery manufacturers
  • Micromobility OEMs
  • Battery swapping providers
  • Micromobility fleet operators
  • Shared micromobility service providers
  • Utilities
  • Renewable energy providers
  • Battery recyclers
 


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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1    Introduction
1.2    Market Highlights
2. Market Issues
2.1    Drivers
2.1.1     Operational Efficiencies
2.1.1.1 BSS Advantages
2.1.1.2 Improved Fire Risk Management
2.1.2     Growth of Electric Micromobility Fleets
2.1.3     Sustainability
2.2    Barriers
2.2.1     Battery Standardization
2.2.2   Infrastructure Costs
2.2.3   Safety and Legality
3. Industry Value Chain
3.1    Battery Swapping for Micromobility Value Chain
3.1.1     Battery Manufacturers
3.1.2   Vehicle OEMs
3.1.3   Battery Swapping Providers
3.1.4   Micromobility Fleet Operators
3.1.5   End Users
3.1.6   Recycling and Re-Use
3.2      Competitive Landscape
3.2.1     Battery Swapping Providers
3.2.2   Micromobility Operators3.2.3   Vehicle OEMs
3.3      Business Model Evolution
3.3.1     Pay-per-Swap
3.3.2   BaaS
4. Market Forecasts
4.1      Scope and Methodology
4.2    Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales
4.3    Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles
4.4    Micromobility Vehicle Deployments for BaaS
4.5    Batteries and BSSs for BaaS
5. Conclusions and Recommendations
5.1      Three Big Takeaways
5.2    Recommendations
5.2.1     Battery Manufacturers
5.2.1.1 Ensure Batteries Are Optimized for Swapping for Micromobility Applications
5.2.1.2 Collaborate with Stakeholders to Meet Customer Requirements
5.2.1.3 Work Toward Standardization
5.2.1.4 Develop BMS
5.2.1.5 Develop Batteries with Second-Life Strategies in Mind
5.2.2     Battery Swapping Providers
5.2.2.1 Provide Competitive Pricing Models
5.2.2.2 Provide a Reliable Battery Swapping Service
5.2.2.3 Optimize the User Experience
5.2.2.4 Provide Options for Renewable Energy Integration
5.2.3     Micromobility Fleet Operators
5.2.3.1 Engage with Battery Swapping Providers
5.2.3.2 Assess Fleet Needs
5.2.3.3 Trial Battery Swapping Operations
6. Acronym and Abbreviation List
7. Table of Contents
8. Table of Charts and Figures
9. Scope of Study
10. Sources, Methodology & Notes
 
LIST OF CHARTS AND FIGURES
Annual Revenue from BaaS for Micromobility by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033"
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Technology, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033"
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Technology, World Markets: 2024-2033
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033"
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Technology, World Markets: 2024-2033
Micromobility Batteries in Use for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Micromobility Batteries in Use for BaaS by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033"
Installed Base of Micromobility Battery Swap Stations by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Micromobility Battery Swap Stations by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Annual Revenue from BaaS for Micromobility by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033"
Fleet e-Bike Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet e-Kick Scooter Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Seated e-Scooter Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Battery Swapping Value Chain
 
LIST OF TABLES
Fleet e-Bike Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet e-Kick Scooter Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Seated e-Scooter Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Region, World Markets: 2024-2033
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Fleet Micromobility Vehicle Unit Sales by Technology, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Installed Base of Fleet Micromobility Vehicles by Technology, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet e-Bikes by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet e-Kick Scooters by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Fleet Seated e-Scooters by Region, World Markets: 2024-2033
e-bike Deployments for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
e-kick Scooter Deployments for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Seated e-Scooter Deployments for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Micromobility Vehicle Deployments for BaaS by Technology, World Markets: 2024-2033
Micromobility Batteries in Use for BaaS by Region, World Markets: 2024-2033
Micromobility Batteries in Use for BaaS by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Installed Base of Micromobility Battery Swap Stations by Region, World Markets: 2024-2033
Installed Base of Micromobility Battery Swap Stations by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033
Annual Revenue from BaaS for Micromobility by Region, World Markets: 2024-2033
Annual Revenue from BaaS for Micromobility by Region, World Markets Excluding Asia Pacific: 2024-2033

 

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ガイドハウス(Guidehouse - 旧称: Navigant Research社)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や... もっと見る


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