EVバッテリー生産は重要鉱物のサプライチェーンに依存するEV Battery Production Will Depend on the Critical Minerals Supply Chain 運輸の電動化へのシフトは、特に小型車に対する既存および将来の脱炭素化要件によって推進されており、自動車メーカーは野心的な生産目標を設定している。その結果、何百万台ものプラグインEV(PEV)をサポー... もっと見る
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サマリー
運輸の電動化へのシフトは、特に小型車に対する既存および将来の脱炭素化要件によって推進されており、自動車メーカーは野心的な生産目標を設定している。その結果、何百万台ものプラグインEV(PEV)をサポートするために、先進的なバッテリーセルの生産が大幅に増加することになり、それに伴い、特にリチウム、ニッケル、コバルトなどの原材料調達も増加する必要がある。これらの鉱物を採掘・精製するサプライチェーンは現在、特定の地域に集中しており、中国はほぼすべての市場で圧倒的なシェアを占めている。企業も政府も、調達先を多様化し、混乱のリスクを減らすために、供給全体を増やす努力と同時に、これらの材料の生産を増やすことを望んでいる。
このような重要鉱物の新たな供給源が確立される一方で、供給不足を含む供給の途絶は、広範な電化への進展と、それに関連する世界的な温室効果ガス排出削減効果を遅らせる可能性がある。この移行を成功させるためには、関係者はより地域に根ざした新たなサプライチェーンを構築し、採掘への依存を減らすためにリサイクルを通じた循環型エコシステムを確立し、一部の材料への依存を減らす方法を革新しなければなりません。
このガイドハウス・インサイトの戦略インサイトでは、バッテリー用鉱物の需要増につながるEVバッテリーの現在の需要と市場促進要因について考察しています。電池材料のサプライチェーンを多様化する動機と、サプライチェーンの混乱がもたらす潜在的な悪影響について説明しています。また、短期的な不足を回避し、電池材料のサプライチェーンにおける長期的な持続可能性を確立するための重要な提言も行っています。
主な質問
本レポートの対象者
目次
スパーク
コンテキスト
提言
EVは重要鉱物の需要増加を牽引してきた
現在のサプライチェーンは地理的に集中している
EVの増加はバッテリーの増加と大型化を意味する
サプライチェーンの構築には時間がかかる
リサイクルの規模拡大には数年かかる
重要鉱物の不足がEV普及を短絡させる可能性
バッテリー工場の拡張が間に合わない可能性
中国自動車メーカーがレガシー自動車メーカーを打倒する可能性
運輸部門の脱炭素化への取り組みが頓挫する可能性
自動車産業は弾力性のある循環型バッテリー・サプライ・チェーンを構築する必要がある
強固なリサイクル・エコシステムの確立
地域に根ざしたサプライチェーンへのインセンティブ提供の継続
代替バッテリー化学の促進
強固な充電ネットワークの確保
図表一覧
LD BEV 先進電池の地域別製造量(世界市場):2023~2032年
Summary
このレポートでは、バッテリー用鉱物の需要増につながるEVバッテリーの現在の需要と市場促進要因について考察しています。
Report Description
The shift to transportation electrification is driven by existing and future decarbonization requirements, particularly for light duty automobiles, and has resulted in automakers setting ambitious production goals. The result is an enormous increase in advanced battery cell production to support millions of plug-in EVs (PEVs), which will require a corresponding increase in raw material sourcing, particularly for lithium, nickel, and cobalt. The current supply chains for mining and refining these minerals are heavily focused in specific geographic areas, with China having an outsized share of nearly every market. Businesses and governments alike desire to increase production of these materials concurrent with efforts to increase the overall supply to diversify their sourcing and reduce the risk of disruption.
While these new sources for critical minerals are being established, disruptions in supply, including shortages, could delay progress toward widespread electrification and the related benefits in reducing global greenhouse gas emissions. To make this transition successfully, stakeholders must build new, more localized supply chains, establish a circular ecosystem through recycling to reduce dependence on mining, and innovate ways to reduce the reliance on some of these materials.
This Guidehouse Insights Strategy Insight reviews the current demand and market drivers for EV batteries that are leading to increased demand for battery minerals. It explains the motivations for diversifying the battery material supply chain and the potential negative consequences of supply chain disruption. It also offers key recommendations for avoiding near-term shortages and establishing long-term sustainability in the battery material supply chain.
KEY QUESTIONS ADDRESSED
WHO NEEDS THIS REPORT
Table of Contents
Spark
Context
Recommendations
EVs Have Driven Increases in the Need for Critical Minerals
Current Supply Chains Are Concentrated Geographically
More EVs Mean More, and Bigger, Batteries
Building Supply Chains Takes Time
Recycling Will Take Years to Scale
Critical Mineral Shortages Could Short-Circuit EV Adoption
Battery Plants Might Not Scale in Time
Chinese Automakers Could Topple Legacy Automakers
Transportation Decarbonization Efforts Could Falter
The Auto Industry Must Build a Resilient, Circular Battery Supply Chain
Establish Robust Recycling Ecosystems
Continue Providing Incentives for Localized Supply Chains
Promote Alternative Battery Chemistries
Ensure Robust Charging Networks
LIST OF CHARTS AND FIGURES
LD BEV Advanced Battery Manufacturing by Region, World Markets: 2023-2032
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2024/12/03 10:26 150.96 円 158.85 円 193.76 円 |