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世界の自動車用テレマティクスハードウェア市場 - 第3版


The Global Vehicle Telematics Hardware Market - 3rd Edition

内容 本レポートは、ブラックボックス、OBDドングル、TCUなどのデバイスフォームファクターを含むコネクテッドカーバリューチェーンのハードウェア部分に焦点を当てている。ベルグインサイトは、2023... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年12月12日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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150 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

内容

本レポートは、ブラックボックス、OBDドングル、TCUなどのデバイスフォームファクターを含むコネクテッドカーバリューチェーンのハードウェア部分に焦点を当てている。ベルグインサイトは、2023年のテレマティクス機器の総出荷台数が世界で1億1,570万台に達すると推定している。年平均成長率7.4%で成長し、2028年の出荷台数は1億6,530万台に達すると予測される。本レポートは、乗用車と商用車のアフターマーケットとOEMの両セグメントをカバーしています。ベルグインサイトが新たに発行した150ページの戦略レポートで、業界の最新動向をご覧ください。

 


 

世界の車両テレマティクスハードウェア市場は、乗用車と商用車のアフターマーケットとOEMセグメントの両方をカバーするBerg Insightの戦略レポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、150ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業30社への新規エグゼクティブインタビューからの洞察
  • 車両テレマティクスハードウェアのバリューチェーンと主要アプリケーションの包括的な概要
  • 市場動向と主要開発の詳細分析
  • アフターマーケットとOEMの車両テレマティクスハードウェアベンダー102社のプロファイルを新たに掲載
  • 自動車OEMと移動体通信事業者の関与の概要
  • 世界の自動車保有台数と新車登録台数の新データ
  • 2028年までの地域別市場予測

アフターマーケットとOEMのテレマティクスハードウェアの出荷台数は2023年に1億1,600万台に達する

テレマティクスは、幅広い車両接続ソリューションに適用される用語である。本レポートにおけるベルグインサイトのテレマティクスシステムの定義は、乗用車や商用車向けに設計された自動システムで、何らかの形態のセルラー/GNSSやRF通信技術を組み込んだものである。コネクテッドカーは、自動車業界における長年の大きなトレンドである。世界の大手自動車メーカー各社は現在、主要地域で大衆向けのコネクティビティサービスを開始している。OEM の取り組みはアフターマー ケットソリューションの競争とも言えるが、様々な形態のアフターマーケットテレマティクスサービスに対する 需要は依然として伸びている。アフターマーケットテレマティクスソリューションの市場規模は大きい。2022年末時点で、世界中で推定15.2億台の自動車が登録されている。Berg Insightの調べによると、2023年にアフターマーケットのテレマティクスハードウェア機器は世界で4,730万台販売され、市場総額は約22億ユーロであった。アジア太平洋地域が最大の市場であり、2023年の出荷台数は約1,710万台であった。欧州と北米のアフターマーケットテレマティクスハードウェアの出荷台数は、それぞれ1,160万台と1,120万台であった。Berg Insightは、アフターマーケットテレマティクス機器の世界出荷台数は今後5年間で年平均成長率(CAGR)8.0%で成長し、2028年には6,930万台に達すると予測している。アフターマーケット・テレマティクス機器の売上高は、2023年の22億ユーロから2028年には31億ユーロに成長すると予測され、CAGRは6.8%となる。

Teltonikaは、アフターマーケットハードウェアの売上高において、約6.8%の市場シェアでマーケットリーダーとなり、2023年の年間売上高は1億5300万ユーロに達した。次点はXirgo Technologiesで、市場シェアは約4.4%だった。その他の上位プレーヤーには、Jimi IoT、Queclink、CalAmpが含まれる。Jimi IoTは市場シェア約4.2%で売上高第3位、QueclinkとCalAmpはそれぞれ市場シェア約3.0%で第4位と第5位だった。さらに、イスラエルのERM Advanced Telematics、北米のPositioning UniversalとDanlaw、アジア太平洋のSuntech International、Gosuncn RichLink、Neoway Technology、Sinocastel、Coban Electronics、Gosafe、Kingwo、ATrack、欧州のMeta System、Ruptela、Munic、中南米のMaxtrackなどが注目すべきベンダーである。

自動車メーカーは、コネクテッド・カーサービスを構築する際、組み込み型とハンドセット・ベースといった接続オプションを選択することができるが、これらは相互に排他的なものではない。組み込み型ソリューションは、車両内のセルラー通信ハードウェアを使用するのに対し、ハンドセットベースのソリューションは、ドライバーのスマートフォンなどのテザリングデバイスを接続に使用する。本レポートでは、主に組み込み型テレマティクス・ソリューションに焦点を当てる。現在、テレマティクス・アプリケーションのいくつかのカテゴリーが、ほとんどの大手自動車メーカーによって提供されている。例えば、eCall やロードサイドアシスタンス、盗難車追跡(SVT)、車両診断、Over-the-Air アップデート、コネクテッドナビゲーションやインフォテインメント、車両管理、Wi-Fi ホットスポット、コンシェルジュサービス、利便性アプリケーションなどである。OEM テレマティクスの採用の背景には、商業的なものと規制的なものの両方がある。商用車メーカーが提供するOEMテレマティクスも数多くあり、単独で、あるいは大手アフターマーケット・テレマティクス・プロバイダーを含むサードパーティと共同で提供されている。これらの OEM ソリューションは、採用が進み、標準として提供される程度が高まると予想される。

Berg Insightは、乗用車と商用車のOEMテレマティクス・ハードウェアの世界出荷台数は2023年に6,840万台に達し、市場総額は86億ユーロに達すると推定している。ベルグインサイトは、2023年に世界で販売された乗用車と商用車の新車の約74%にOEM組み込みテレマティクスシステムが搭載され、2022年の約72%から増加すると予測している。

OEMテレマティクス・システムの設計と開発は、車両システムとの統合、厳しい品質基準の達成、車種の長いライフサイクルにおける性能の確保が求められるため、複雑である。このため、OEMテレマティクス機器サプライヤーは、自動車メーカーと協力してソリューションを開発する、一般的に定評のある自動車サプライヤーである。ベルグインサイトは、LGエレクトロニクスをOEMテレマティクスの出荷台数における市場リーダーとしており、市場シェアは約26%である。同社はゼネラル・モーターズやフォルクスワーゲンといった大手自動車ブランドと契約を結んでいる。次点はコンチネンタルとハーマンで、市場シェアはそれぞれ約16%と10%だった。その他のOEMテレマティクス・ハードウェア・ベンダーには、Valeo、Marelli、Denso、Actia、Lear、Bosch、Gosuncn WeLink、Huawei、Neusoft Corporation、Lianyou Technology、Hyundai Mobis、Visteon、Aptivが含まれる。

本レポートは以下の質問に答えている:

  • アフターマーケット向けテレマティクス機器の主要ベンダーは?
  • OEMテレマティクス機器の主要ベンダーは?
  • 世界の車両テレマティクス・ハードウェア市場の促進要因と障壁は?
  • 支配的な技術フォームファクターはどれか?
  • 車両テレマティクス・ハードウェアの世界市場は今後5年間でどのように進化するか?
  • 欧州、北米、中南米、アジア太平洋、MEAの各市場はどのように発展するか?
  • OEMのテレマティクス・ソリューションは長期的にアフターマーケットの車両テレマティクスに勝るのか?
  • この業界の今後の主要トレンドは?

 



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目次

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図表一覧

エグゼクティブサマリー

1 乗用車・商用車市場

1.1 概要
1.1.1 地域別使用車両台数
1.1.2 新車登録動向
1.2 自動車と商用車のテレマティクス
1.2.1 車両管理
1.2.2 車両診断とメンテナンス計画
1.2.3 セキュリティ追跡
1.3 アフターマーケットとOEMのテレマティクス・インフラストラクチャ
1.3.1 車両セグメント
1.3.2 追跡セグメント
1.3.3 ネットワークセグメント

2 市場予測と動向

2.1 アフターマーケットテレマティクスハードウェア予測
2.1.1 補修用テレマティクスハードウェアベンダーの市場シェア
2.1.2 アフターマーケットテレマティクスハードウェア市場の分析と予測
2.2 OEMテレマティクスハードウェアの予測
2.2.1 主要OEMテレマティクスハードウェアベンダー
2.2.2 OEMテレマティクスハードウェア市場の分析と予測
2.3 バリューチェーン分析
2.3.1 自動車産業プレイヤー
2.3.2 テレマティクス業界プレイヤー
2.3.3 通信業界プレーヤー
2.4 市場動向
2.4.1 OEMのSVTサービスは、多くの国でアフターマーケットのサービスと競合している。
2.4.2 遠隔操作機能は標準化され、進化を続けている
2.4.3 テレマティクスハードウェアベンダーがソフトウェア分野に進出
2.4.4 電動化トレンドがOEMテレマティクス・ハードウェアの採用を後押し
2.4.5 新車アセスメントプログラムがV2Xの需要を促進
2.4.6 規制環境がOEMテレマティクスの採用を促進
2.4.7 OEM にとってネットワーク世代の日没が繰り返し問題となる可能性
2.4.8 アンテナ一体型TCUの普及が進む
2.4.9 衛星IoT通信は新たな機会を提供する

3    企業プロフィールと戦略

3.1  アフターマーケットのハードウェア専門ベンダー
3.1.1  666GPS (Guangzhou Xingwei Information Technology)
3.1.2  Aplicom
3.1.3  ArusNavi
3.1.4  Arya Omnitalk
3.1.5  Ascent Solutions
3.1.6  Atlanta Systems
3.1.7  ATrack
3.1.8  Auto Leaders (Sinotrack)
3.1.9  Bitrek
3.1.10  Bofan Information Technology
3.1.11  CalAmp
3.1.12  Cargo-UFC
3.1.13  Coban Electronics
3.1.14  Danlaw
3.1.15  Digital Communications Technologies (DCT)
3.1.16  Eelink Communication Technology
3.1.17  ERM Advanced Telematics
3.1.18  FleetGuide
3.1.19  Galileosky
3.1.20  Geometris
3.1.21  GLONASSSoft
3.1.22  GoSafe
3.1.23  Gosuncn RichLink
3.1.24  Huabao Electronics Technology
3.1.25  Hua Sheng
3.1.26  IAV
3.1.27  Intangles
3.1.28  iTriangle
3.1.29  iWave Systems Technologies
3.1.30  Jimi (Concox)
3.1.31  Jointech
3.1.32  Kingwo
3.1.33  Lantronix
3.1.34  Level Systems
3.1.35  LK-GPS (LHYK Communication Technology)
3.1.36  Maxtrack
3.1.37  Meitrack
3.1.38  Meta system
3.1.39  Micronet
3.1.40  Munic
3.1.41  Navtelecom
3.1.42  Neomatica
3.1.43  Neoway Technology
3.1.44  Omnicomm
3.1.45  PCL Technology
3.1.46  Positioning Universal
3.1.47  Quake Global
3.1.48  Quartix
3.1.49  Quasar Electronics
3.1.50  Queclink Wireless Solutions
3.1.51  Redtail Telematics
3.1.52  Ruptela
3.1.53  Sensata Insights
3.1.54  Sinocastel
3.1.55  Squarell Technology
3.1.56  Suntech International
3.1.57  TechnoKom
3.1.58  Teltonika
3.1.59  ThinkRace
3.1.60  TOPFLYtech
3.1.61  TotemTech
3.1.62  Trakm8
3.1.63  Tramigo
3.1.64  Ulbotech
3.1.65  Vem Solutions
3.1.66  Volty
3.1.67  Voyomotive
3.2 垂直統合型テレマティクス・車両管理ベンダー
3.2.1  AFAQY
3.2.2  Connected Cars
3.2.3  Cox Automotive and Cox2M
3.2.4  Digital Matter
3.2.5  Directed Electronics Australia
3.2.6  Fleet Complete
3.2.7  G7 Connect
3.2.8  Geotab
3.2.9  Guidepoint Systems
3.2.10  IMS
3.2.11  Ituran
3.2.12  Kuantic
3.2.13  Motive Technologies
3.2.14  PassTime GPS
3.2.15  Powerfleet
3.2.16  Procon Analytics
3.2.17  Samsara
3.2.18  SareKon
3.2.19  Spireon
3.2.20  Questar Auto Technologies
3.2.21  Webfleet
3.3 OEMテレマティクス・ハードウェア・サプライヤー
3.3.1  Actia
3.3.2  Aptiv
3.3.3  Bosch
3.3.4  Continental
3.3.5  Denso
3.3.6  Harman
3.3.7  Hyundai Mobis
3.3.8  Lear
3.3.9  LG Electronics
3.3.10  Marelli
3.3.11  Valeo
3.3.12  Visteon
3.3.13  その他のOEMテレマティクス・ハードウェア・ベンダー

用語集

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プレスリリース

2024-12-12 プレスリリース
Berg Insightが自動車テレマティクスハードウェアの主要サプライヤーをランク付け

世界有数のIoT市場調査会社であるBerg Insightはこのほど、自動車テレマティクスハードウェア市場に関する新たな調査結果を発表した。2023年中に世界全体で4,730万台以上のアフターマーケットテレマティクスデバイスが出荷され、市場規模は約22億ユーロとなる。現在、車両管理およびその他の車両テレマティクスサービスに対する意欲の高まりが市場を牽引している。2028年まで、アフターマーケットハードウェアの年間出荷台数は年平均成長率(CAGR)8.0%で成長し、6,930万台に達すると予測されている。Berg Insightは同時に、乗用車、小型トラック、商用車向けOEMテレマティクスハードウェアの世界出荷台数が2023年には6,840万台近くに達し、市場価値は86億ユーロに達すると予測している。現在では、商業的および規制的な要因も相まって、自動車メーカー各社が地域や市場セグメントを超えてコネクテッドカーサービスの利用可能性を拡大することを後押ししている。商用車メーカーによるOEMテレマティクス製品も数多くある。乗用車、小型トラック、商用車における組み込み型テレマティクスユニットの装着率は、2023年の約74%から2028年には93%に上昇すると予測される。

「Berg Insightは、2023年の年間テレマティクスハードウェア売上高が1億5300万ユーロに達するアフターマーケット・テレマティクスハードウェア分野の市場リーダーとしてTeltonikaを位置づけている」とBerg Insightのシニアアナリスト、Martin Cederqvistは述べた。その他、Xirgo Technologies、Jimi IoT、Queclink、CalAmpが大きなシェアを占めている。2023年のアフターマーケット・テレマティクス・ハードウェアの売上高は、これら5社合計で約4億7,800万ユーロとなる。Jimi IoTとQueclinkは中国の大手サプライヤーであり、Xirgo TechnologiesとCalAmpは米国を拠点としている。「その他の重要なアフターマーケット・テレマティクス・ハードウェア・ベンダーには、イスラエルのERM Advanced Telematics、北米のPositioning Universal、Danlaw、アジア太平洋のSuntech International、Gosuncn RichLink、Neoway Technology、Sinocastel、Coban Electronics、Gosafe、Kingwo、ATrack、欧州のMeta System、Ruptela、Munic、ブラジルのMaxtrackが含まれる」と、Cederqvist氏は続けた。

OEMのテレマティクス・システムの設計と開発は複雑で、車両システムとの統合、厳しい品質基準の達成、車種の長いライフサイクルにおける性能の確保が求められます。もう一つの課題は、ますます複雑化する地理的状況への対応とナビゲートである。OEMテレマティクス機器のサプライヤーは一般的に、自動車メーカーと協力してソリューションを開発する、定評のある自動車サプライヤーである。「技術トレンドには、5Gや衛星接続といった新しいネットワーク技術の台頭や、テレマティクス・コントロール・ユニットへの統合アンテナ・ソリューションの採用が含まれます」とCederqvist氏は述べた。 乗用車および小型トラック向けOEMテレマティクス・ハードウェアの出荷台数は、2023年には約5,930万台となり、OEMテレマティクス・ハードウェア出荷台数全体のほぼ87%を占める。従って、OEMテレマティクス・ハードウェアの出荷台数でリードするベンダーは、乗用車と小型トラックのOEMテレマティクス・セグメントに存在する。OEMテレマティクス・ハードウェアの主要な自動車サプライヤーには、LG電子、コンチネンタル、ハーマン、ヴァレオ、マレリ、デンソー、アクティア、リア、ボッシュ、Gosuncn WeLink、ファーウェイ、Neusoft Corporation、Lianyou Technology、現代モービス、ビステオン、Aptivなどがある。

 

 

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Summary

Description

This report focuses on the hardware part of the connected vehicle value chain, including device form factors such as blackboxes, OBD dongles and TCUs. Berg Insight estimates that total shipments of telematics devices reached 115.7 million units worldwide in 2023. Growing at a compound annual growth rate of 7.4 percent, shipments are expected to reach 165.3 million units in 2028. The report covers both the aftermarket and OEM segments for passenger cars and commercial vehicles. Get up to date with the latest industry trends in this new 150-page strategy report from Berg Insight.

 


 

The Global Vehicle Telematics Hardware Market is a strategy report from Berg Insight covering both the aftermarket and OEM segments for passenger cars and commercial vehicles. This strategic research report from Berg Insight provides you with 150 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Comprehensive overview of the vehicle telematics hardware value chain and key applications.
  • In-depth analysis of market trends and key developments.
  • New profiles of 102 aftermarket and OEM vehicle telematics hardware vendors.
  • Summary of the involvement of vehicle OEMs and mobile operators.
  • New data on vehicle populations and new vehicle registrations worldwide.
  • Market forecasts by region lasting until 2028.

Shipments of aftermarket and OEM telematics hardware reached 116 million units in 2023

Telematics is a broad term that may be applied to a wide range of vehicle connectivity solutions. Berg Insight’s definition of a telematics system in this report is an automatic system designed for passenger cars and commercial vehicles that incorporates some form of cellular/GNSS or RF communication technology. The connected car has been a major trend in the automotive industry for many years. All of the world’s leading carmakers have now launched mass-market connectivity services in key regions. The OEM initiatives can be seen as competition for aftermarket solutions, but there is still a growing demand for different forms of aftermarket telematics services. The addressable market for aftermarket telematics solutions is significant. At the end of 2022, an estimated 1.52 billion vehicles were registered worldwide. Berg Insight has found that 47.3 million aftermarket telematics hardware devices were sold globally during 2023 for a total market value of approximately € 2.2 billion. Asia-Pacific is the largest geographical market, achieving shipments of about 17.1 million in 2023. The shipments of aftermarket telematics hardware in Europe and North America accounted for 11.6 million and 11.2 million respectively. Berg Insight forecasts that global shipments of aftermarket telematics devices will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.0 percent in the next five years to reach 69.3 million in 2028. Revenues from sales of aftermarket telematics devices are forecasted to grow from € 2.2 billion in 2023 to € 3.1 billion in 2028, representing a CAGR of 6.8 percent.

Teltonika was the market leader in terms of aftermarket hardware sales with a market share of about 6.8 percent, reaching annual sales of € 153 million in 2023. Xirgo Technologies was the runner-up with a market share of around 4.4 percent in terms of sales. Additional top players include Jimi IoT, Queclink and CalAmp. Jimi IoT ranked third in terms of sales with a market share of about 4.2 percent while Queclink and CalAmp ranked fourth and fifth with a market share of roughly 3.0 percent each. Notable vendors further include ERM Advanced Telematics from Israel; Positioning Universal and Danlaw from North America; Suntech International, Gosuncn RichLink, Neoway Technology, Sinocastel, Coban Electronics, Gosafe, Kingwo and ATrack from Asia-Pacific; Meta System, Ruptela and Munic from Europe; and Maxtrack from Latin America.

Automotive manufacturers can choose between connectivity options such as embedded and handset-based when creating connected car services, which are not mutually exclusive. Embedded solutions use cellular communications hardware inside the vehicle, whereas handset-based solutions use a tethered device such as the driver’s smartphone for connectivity. This report mainly focuses on embedded telematics solutions. Several categories of telematics applications are now offered by most leading vehicle manufacturers. Examples include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking (SVT), vehicle diagnostics, over-the-air updates, connected navigation and infotainment, fleet management, Wi-Fi hotspots, concierge services and convenience applications. The drivers behind the adoption of OEM telematics are both commercial and regulatory. There are also numerous OEM telematics offerings from commercial vehicle manufacturers, provided either independently or in collaboration with third parties including leading aftermarket telematics providers. These OEM solutions are expected to achieve increased adoption and to an increasing extent be delivered as standard.

Berg Insight estimates that global shipments of OEM telematics hardware for both passenger cars and commercial vehicles reached 68.4 million units in 2023 at a total market value of € 8.6 billion. Berg Insight estimates that nearly 74 percent of all new passenger cars and commercial vehicles sold worldwide in 2023 were equipped with an OEM-embedded telematics system, up from nearly 72 percent in 2022.

The design and development of OEM telematics systems are complex as these have to integrate with vehicle systems, fulfil strict quality standards and ensure performance during the long lifecycle of a vehicle model. For this reason, the OEM telematics equipment suppliers are generally established automotive suppliers that develop their solutions in cooperation with car manufacturers. Berg Insight has identified LG Electronics as the market leader in terms of OEM telematics shipments with a market share of about 26 percent. The company has contracts with leading automotive brands such as General Motors and Volkswagen. Continental and Harman were the runners-up with market shares of about 16 and 10 percent respectively. Other OEM telematics hardware vendors include Valeo, Marelli, Denso, Actia, Lear, Bosch, Gosuncn WeLink, Huawei, Neusoft Corporation, Lianyou Technology, Hyundai Mobis, Visteon and Aptiv.

This report answers the following questions:

  • Which are the leading providers of aftermarket telematics devices?
  • Which are the leading vendors of OEM telematics devices?
  • Which are the drivers and barriers on the global vehicle telematics hardware market?
  • Which are the dominant technology form factors?
  • How will the global vehicle telematics hardware market evolve over the next five years?
  • How will the market evolve in Europe, North America, Latin America, Asia-Pacific and MEA?
  • Will OEM telematics solutions outcompete aftermarket vehicle telematics in the long term?
  • Which are the key future trends in this industry?

 



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Table of Contents

Table of Contents

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List of Figures

Executive summary

1    The Passenger Car and Commercial Vehicle Market

1.1    Introduction
1.1.1    Vehicles in use by region
1.1.2    New vehicle registration trends
1.2    Automotive and commercial vehicle telematics
1.2.1    Vehicle management
1.2.2    Vehicle diagnostics and maintenance planning
1.2.3    Security tracking
1.3    Aftermarket and OEM telematics infrastructure
1.3.1    Vehicle segment
1.3.2    Tracking Segment
1.3.3    Network segment

2    Market Forecasts and Trends

2.1    Aftermarket telematics hardware forecast
2.1.1    The aftermarket telematics hardware vendor market shares
2.1.2    Aftermarket telematics hardware market analysis and forecasts
2.2    OEM telematics forecast
2.2.1    Leading OEM telematics hardware vendors
2.2.2    OEM telematics hardware market analysis and forecasts
2.3    Value chain analysis
2.3.1    Automotive industry players
2.3.2    Telematics industry players
2.3.3    Telecom industry companies
2.4    Market trends
2.4.1    OEM SVT services compete with aftermarket services in many countries
2.4.2    Remote control features have become standard and continue to evolve
2.4.3    Telematics hardware vendors expand into the software space
2.4.4    The electrification trend boosts adoption of OEM telematics hardware
2.4.5    V2X technology becomes integrated in OEM telematics hardware
2.4.6    The regulatory environment has driven the adoption of OEM telematics
2.4.7    Looming 4G LTE network sunsets drive 5G adoption in the automotive industry

3    Company Profiles and Strategies

3.1    Specialised aftermarket hardware vendors
3.1.1    666GPS (Guangzhou Xingwei Information Technology)
3.1.2    Aplicom
3.1.3    ArusNavi
3.1.4    Arya Omnitalk
3.1.5    Ascent Solutions
3.1.6    Atlanta Systems
3.1.7    ATrack
3.1.8    Auto Leaders (Sinotrack)
3.1.9    Bitrek
3.1.10    Bofan Information Technology
3.1.11    CalAmp
3.1.12    Cargo-UFC
3.1.13    Coban Electronics
3.1.14    Danlaw
3.1.15    Digital Communications Technologies (DCT)
3.1.16    Eelink Communication Technology
3.1.17    ERM Advanced Telematics
3.1.18    FleetGuide
3.1.19    Galileosky
3.1.20    Geometris
3.1.21    GLONASSSoft
3.1.22    GoSafe
3.1.23    Gosuncn RichLink
3.1.24    Huabao Electronics Technology
3.1.25    Hua Sheng
3.1.26    IAV
3.1.27    Intangles
3.1.28    iTriangle
3.1.29    iWave Systems Technologies
3.1.30    Jimi (Concox)
3.1.31    Jointech
3.1.32    Kingwo
3.1.33    Lantronix
3.1.34    Level Systems
3.1.35    LK-GPS (LHYK Communication Technology)
3.1.36    Maxtrack
3.1.37    Meitrack
3.1.38    Meta system
3.1.39    Micronet
3.1.40    Munic
3.1.41    Navtelecom
3.1.42    Neomatica
3.1.43    Neoway Technology
3.1.44    Omnicomm
3.1.45    PCL Technology
3.1.46    Positioning Universal
3.1.47    Quake Global
3.1.48    Quartix
3.1.49    Quasar Electronics
3.1.50    Queclink Wireless Solutions
3.1.51    Redtail Telematics
3.1.52    Ruptela
3.1.53    Sensata Insights
3.1.54    Sinocastel
3.1.55    Squarell Technology
3.1.56    Suntech International
3.1.57    TechnoKom
3.1.58    Teltonika
3.1.59    ThinkRace
3.1.60    TOPFLYtech
3.1.61    TotemTech
3.1.62    Trakm8
3.1.63    Tramigo
3.1.64    Ulbotech
3.1.65    Vem Solutions
3.1.66    Volty
3.1.67    Voyomotive
3.2    Vertically integrated telematics and fleet management vendors
3.2.1    AFAQY
3.2.2    Connected Cars
3.2.3    Cox Automotive and Cox2M
3.2.4    Digital Matter
3.2.5    Directed Electronics Australia
3.2.6    Fleet Complete
3.2.7    G7 Connect
3.2.8    Geotab
3.2.9    Guidepoint Systems
3.2.10    IMS
3.2.11    Ituran
3.2.12    Kuantic
3.2.13    Motive Technologies
3.2.14    PassTime GPS
3.2.15    Powerfleet
3.2.16    Procon Analytics
3.2.17    Samsara
3.2.18    SareKon
3.2.19    Spireon
3.2.20    Questar Auto Technologies
3.2.21    Webfleet
3.3    OEM telematics hardware suppliers
3.3.1    Actia
3.3.2    Aptiv
3.3.3    Bosch
3.3.4    Continental
3.3.5    Denso
3.3.6    Harman
3.3.7    Hyundai Mobis
3.3.8    Lear
3.3.9    LG Electronics
3.3.10    Marelli
3.3.11    Valeo
3.3.12    Visteon
3.3.13    Other OEM telematics hardware vendors

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Press Release

2024-12-12 Press releases
Berg Insight ranks the leading vehicle telematics hardware suppliers

Berg Insight, the world’s leading IoT market research provider, today released new findings about the vehicle telematics hardware market. More than 47.3 million aftermarket telematics devices were shipped globally during 2023, a market valued at approximately € 2.2 billion. The growing appetite for fleet management and other vehicle telematics services is currently driving the market. Until 2028, annual shipments of aftermarket hardware are forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.0 percent to reach 69.3 million. Berg Insight estimates at the same time that global shipments of OEM telematics hardware for passenger cars, light trucks and commercial vehicles reached close to 68.4 million units in 2023 corresponding to a market value of € 8.6 billion. A combination of commercial and regulatory drivers now encourages a broader set of carmakers to expand the availability of connected car services across geographies and market segments. There are also numerous OEM telematics offerings from commercial vehicle manufacturers. The attach rate of embedded telematics units among passenger cars, light trucks and commercial vehicles is forecasted to increase from about 74 percent in 2023 to 93 percent in 2028.

 

“Berg Insight ranks Teltonika as the market leader in the aftermarket telematics hardware segment reaching annual telematics hardware sales of € 153.0 million in 2023”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight. Other vendors that hold significant market shares include Xirgo Technologies, Jimi IoT, Queclink and CalAmp. These five vendors generated together approximately € 478 million in annual revenues from the sales of aftermarket telematics hardware in 2023. Jimi IoT and Queclink are leading suppliers from China while Xirgo Technologies and CalAmp are US-based. “Other significant aftermarket telematics hardware vendors include ERM Advanced Telematics from Israel, Positioning Universal and Danlaw from North America; Suntech International, Gosuncn RichLink, Neoway Technology, Sinocastel, Coban Electronics, Gosafe, Kingwo and ATrack from Asia-Pacific; Meta System, Ruptela and Munic from Europe and Maxtrack from Brazil”, continued Mr. Cederqvist.

 

The design and development of OEM telematics systems is complex as these have to integrate with vehicle systems, fulfil strict quality standards and ensure performance during the long lifecycle of a vehicle model. Another challenge is handling and navigating through the increasingly complex geographical landscape. The suppliers of OEM telematics equipment are generally established automotive suppliers that develop their solutions in cooperation with car manufacturers. “Technology trends include the rise of new network technologies such as 5G and satellite connectivity as well as the adoption of integrated antenna solutions in telematics control units”, said Mr. Cederqvist.  Shipments of OEM telematics hardware for passenger cars and light trucks amounted to about 59.3 million in 2023, representing almost 87 percent of the total OEM telematics hardware shipments. The leading OEM telematics hardware vendors in terms of unit shipments are therefore found in the passenger car and light truck OEM telematics segment. Examples of leading automotive suppliers of OEM telematics hardware include LG Electronics, Continental, Harman, Valeo, Marelli, Denso, Actia, Lear, Bosch, Gosuncn WeLink, Huawei, Neusoft Corporation, Lianyou Technology, Hyundai Mobis, Visteon and Aptiv.

 

 

 

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