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商用車テレマティクスの世界市場:成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Global Commercial Vehicle Telematics Market-Growth, Trends, COVID-19 Impact, And Forecasts(2022 - 2027)

商用車テレマティクスの世界市場は、予測期間(2022-2027年)に14.65%のCAGRで成長すると予想されています。商用車テレマティクスは、全地球測位システム(GPS)と車載診断システム(OBD)という2つの技術の利用... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年6月1日 US$4,750
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サマリー

商用車テレマティクスの世界市場は、予測期間(2022-2027年)に14.65%のCAGRで成長すると予想されています。商用車テレマティクスは、全地球測位システム(GPS)と車載診断システム(OBD)という2つの技術の利用を重視しています。GPSは衛星ベースのナビゲーションシステムとして地理空間上の位置情報を提供し、OBDはテレマティクスシステムが個々の車両のさまざまなシステムに関する情報にアクセスすることを可能にします。より良い安全管理のためのコネクテッド・ビークルに対するニーズの高まりや、ナビゲーション・システムや車両追跡・監視ソリューションの展開により、市場はさらに活性化すると予想されます。

主要なハイライト
コネクテッドカー分野の研究開発が盛んであることから、需要の大半は北米で発生しています。欧州やAPACなどの地域では、物流や建設などの用途で商用車の利用が拡大しており、これが商用車市場を牽引しているため、これらの地域のテレマティクス市場は成長すると分析されます。
テレマティクス分野は車両需要に依存するため、安全管理ソリューション、保険テレマティクス、車両追跡システムの需要拡大とともに、モールトラック、ピックアップバン、その他の小型商用車の需要増加が、市場成長率を押し上げると考えられます。
通勤の利便性から、ピックアップバン、小型トラックなどの小型商用車が急速に増加しています。例えば、物流産業やeコマース事業の台頭により、商用車の生産台数が増加しており、これがテレマティクス市場の成長を後押しすると予想されます。
スマートフォンやタブレットは日常生活に欠かせないものとなっています。これらのデバイスを車両と組み合わせることで、車載データをスマートフォンに転送し、リアルタイムのデータを素早く調べることができるようになりました。これにより、車両オーナーは速度事故の把握、メンテナンス費用の抑制、ガソリン代の節約などが可能になります。
運輸・物流事業は、市場競争、顧客ニーズの高まり、環境圧力など、多くの課題に直面しています。


主な市場動向

コネクテッドトラックの需要拡大


小型商用車の生産台数の増加は、コネクテッドトラック市場のさらなる推進に寄与しています。テレマティクス技術は、燃料使用量やトラックのメンテナンスなど、さまざまな要素の最適化を支援する。さらに、AI、機械学習、高度運転支援システムなど、商用車業界における最新技術の高い採用率や、自律走行型トラックに対する需要の高まりが、市場の成長にプラスの影響を与えています。
エリクソンによると、輸送業界ではIoT接続が2020年の1億から2030年には2億9200万に増加すると予測され、接続デバイスがより多くのデータを送信し、接続デバイスのアクセス数を超える成長を補足しています。
製品イノベーションの高まりは、市場に大きく貢献すると分析される。2021年1月、ミックス・テレマティクスは、アプリベースの新しいフリート向け追跡ソリューションの発売を発表しました。このシステムは、顧客がドライバーの安全性を向上させ、リスクを最小限に抑えるために、リアルタイムモニタリング機能を提供するよう特別に設計されています。
Tata Motorsは2021年3月、都市部での移動ニーズの増加に対応するため、インドでUltra Sleek T-Series smart trucksを発売しました。これらの小型商用・中型トラックは、3つのタイプで提供されます。
Volvo Eicher Commercial Vehicles Ltd(VECV)は、同社のBS 6トラック・バス向けのコネクテッドビークルフリートマネジメントシステム「Eicher LIVE」を2020年7月に開始すると発表した。


予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRで成長すると分析される


アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々における大規模な自動車メーカーの存在が主な要因となって、2021年に最も高いシェアを占め、予測期間中に大きな成長率を示すと推定されています。また、同地域における政府の取り組みが活発化していることも、市場成長率に寄与しています。
過去10年間、消費者の嗜好、規制、技術の進化に伴い、自動車はますます複雑になっています。コネクティビティ、自律性、共有交通手段、電動化などの投資は今後も拡大すると思われます。製造拠点は、リーン生産方式の開発を続けながら、製品の複雑化に伴い、より機敏になるために費やすことになる。
中国政府が5Gをサポートしていることは、自動車メーカーが5Gコネクテッドカーの開発のために中国に殺到している重要な理由である。中国のトップダウン・アプローチと、官民のギャップを埋めるために国有企業を利用する能力が、5Gの導入を加速させています。明確なロードマップと政府の資金援助が5G環境の整備に役立っている。ボルボとチャイナユニコムは2020年にV2Xやその他の5Gのユースケースを調査するために協力した。
インド政府は2022年3月、自動車および自動車部品分野の生産連動型インセンティブ(PLI)制度により、今後5年間で総額74,850ルピーの投資提案があり、計画目標の42,500ルピーを76.11%上回ったと発表した。このため、製造業の拡大が市場成長率を押し上げると分析される。
さらに、北米や欧州地域でのパートナーシップの拡大が、これらの地域での市場成長率を押し上げると分析されている。例えば、2022年4月、米国の保険会社Nationwideは、車両管理プラットフォームRazor Trackingと新たに提携し、Nationwideの農業顧客に高度なテレマティクスと車両管理サービスを割引価格で提供すると発表している。Razor Trackingのリアルタイム車両テレマティクス機器、ダッシュカム、サブスクリプション価格は、この提携の一環としてNationwideの農業顧客向けに割引されることになる。


競合他社の状況

世界の商用車テレマティクス市場は、地域および世界のプレーヤーが相当数存在し、適度に統合されています。市場ベンダーは、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。各社は、市場シェアと収益性を高めるために戦略的な協力体制を敷いています。


2020年10月 - ZonarとNavistarは、Navistarの顧客がZonarテレマティクスコントロールユニットからOnCommand Connectionプラットフォームを、車種やモデルに関係なく1つのポータルで全車両に使用できるようにする提携を発表した。また、ZonarはNavistarのGateway Integrationsと統合し、Internationalの工場設置型テレマティクス機器を使用してソフトウェアソリューションを合理化する。
2020年1月 - トリンブルは、輸送管理システム(TMS)の大手プロバイダーであり、北米最大のコネクテッドシッピングコミュニティの創造者である株式非公開のKuebixの買収を発表しました。この買収により、Trimbleは、北米で合計130万台以上の商用トラックを代表するプライベートフリートおよび商業輸送会社の顧客のネットワークをまとめることができるようになります。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand For The Connected Trucks
5.1.2 Reduction of Fuel Costs With Real Time and Historical Data
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increased Communication, Leading to Security and Privacy Concern

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Solutions
6.1.1.1 Fleet Tracking & Monitoring
6.1.1.2 Driver Management
6.1.1.3 Insurance Telematics
6.1.1.4 Safety & Compliance
6.1.1.5 V2X solutions
6.1.1.6 Others
6.1.2 Services
6.2 By Provider Type
6.2.1 OEM
6.2.2 Aftermarket
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Navistar International Corporation
7.1.2 Volvo Trucks Corporation
7.1.3 Ford Motor Company
7.1.4 Hino Motors Ltd
7.1.5 General Motors Company
7.1.6 PTC Inc.
7.1.7 Trimble Inc.
7.1.8 Fleetmatics Pvt.Ltd
7.1.9 Lytx Inc.
7.1.10 Tata motors Ltd

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS

 

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Summary

The global commercial vehcile telematics market is expected to grow at a CAGR of 14.65% over the forecast period (2022-2027). Commercial vehicle telematics underlines usage of two technologies, namely global positioning systems (GPS) and on-board diagnostics (OBD). GPS as a satellite-based navigation system provides geo-spatial positioning and OBD enables telematics systems to access information about various systems in an individual vehicle. The market is expected to be driven further by the growing need for connected vehicles for better safety management, as well as the deployment of navigation systems and fleet tracking and monitoring solutions.

Key Highlights
With the significant research and development in the connected automotive sector, the majority of demand is from North America. The use of commercial vehicles for logistics, construction, and other applications has expanded in regions such as Europe and APAC, which is driving the commercial vehicle market and, as a result, the Telematics market in these regions is analyzed to grow.
As the telematics sector is dependent on vehicle demand, increased demand for mall trucks, pick-up vans, and other light commercial vehicles alongside the growing demand for safety management solutions, insurance telematics, and fleet tracking systems is set to boost the market growth rate.
Due to the ease of commute, commercial vehicles such as pick-up vans, small trucks, and other light commercial vehicles are rapidly increasing. For instance, the rise in logistic industries and e-commerce businesses has resulted in an increase in commercial vehicle production, which is expected to boost the growth of the Telematics market.
Smart phones and tablets have become an integral part of everyday lives; these devices are now being combined with vehicles to allow for the transfer of on-board data to smartphones for quick examination of real-time data. This allows vehicle owners to keep track of speed-related accidents, control maintenance expenses, and save money on gas, among other things.
The transportation and logistics business faces a number of challenges, including a competitive market, rising customer demands, and environmental pressures.


Key Market Trends

Growing Demand For The Connected Trucks


The increasing production of light commercial vehicles is helping to propel the connected truck market further. Telematics technology aids in the optimization of a variety of elements, including fuel usage, truck maintenance, and so on. Furthermore, the high adoption rate of modern technologies in the commercial vehicle industry, such as AI, machine learning, advanced driver assistance systems, and others, as well as the growing demand for autonomous trucks, are positively impacting the market's growth.
According to Ericsson, IoT connections are predicted to increase from 100 million in 2020 to 292 million in 2030 in the transportation industry, with connected devices sending more data and supplementing growth beyond the number of connected devices accessible.
The growing product innovations are analyzed to signficantly contribute to the market. In January 2021, Mix Telematics announced the launch of a new app-based tracking solution for fleets. The system is specifically designed to provide real-time monitoring capabilities to help customers improve driver safety and minimise risks.
Tata Motors launched the Ultra Sleek T-Series smart trucks in India in March 2021 to address the increased need for urban mobility. These light commercial and intermediate trucks are offered in three different types.
Volvo Eicher Commercial Vehicles Ltd (VECV) announced the launch of Eicher LIVE, a connected vehicle fleet management system for its BS 6 trucks and buses, in July 2020.


Asia-Pacific is Analyzed To Grow At Highest CAGR During The Forecast Period


Asia Pacific is estimated to hold highest share in 2021, with a significant growth rate during the forecast period majorly attributed to the presence of large automotive manufacturers in the countries such as China, India, Japan, and so on. The growing government initiatives in the region are further contributing to the market growth rate.
Vehicles have become increasingly complex during the last decade as consumer preferences, regulations, and technology have evolved. Connectivity, autonomy, shared transportation, and electrification investments will continue to grow. Manufacturing centers will spend to become more agile as product complexity grows, while continuing to develop lean manufacturing concepts.
The Chinese government's support for 5G is a significant reason why automakers are rushing to the nation to develop 5G connected vehicles. China's top-down approach and capacity to use state-owned firms to bridge the public-private gap is expediting 5G implementation. A clear road map and government funding are helping to create a 5G environment. Volvo and China Unicom collaborated in 2020 to investigate V2X and other 5G use cases.
The government of India announced in March 2022 that the production linked incentive (PLI) scheme for the automobile and auto component sectors had attracted investment proposals totaling INR 74,850 crore over the next five years, which is 76.11% higher than the planned target of Rs 42,500 crore. Therefore, the growing manufacturing sector is analyzed to boost the market growth rate.
Furthermore, the growing partnerships in North America and European regions are analyzed to boost the market growth rate in these regions. For instance, in April 2022, Nationwide, US insurance firm has announced a new collaboration with fleet management platform Razor Tracking to provide advanced telematics and fleet management services to Nationwide's agriculture customers at a discounted price. Razor Tracking's real-time vehicle telematics devices, dash cams, and subscription prices would be discounted for Nationwide's agriculture customers as part of the alliance.


Competitive Landscape

The Global Commercial Vehcile Telematics market is moderately consolidated, with a considerable number of regional and global players. The market vendors are focusing on expanding their customer base across foreign countries. The companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase market share and profitability.


October 2020 - Zonar and Navistar announced a partnership that will allow Navistar customers to use its OnCommand Connection platform from Zonar Telematics Control Units across an entire fleet with one portal, regardless of vehicle make or model. Zonar will also integrate with Navistar’s Gateway Integrations, using International’s factory-installed telematics devices to streamline software solutions.
January 2020 - Trimble announced the acquisition of privately-held Kuebix, a leading transportation management system (TMS) provider and creator of North America's largest connected shipping community. This acquisition will enable Trimble to bring together its network of the private fleet and commercial carrier customers, which collectively represent more than 1.3 million commercial trucks in North America.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Porters Five Force Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growing Demand For The Connected Trucks
5.1.2 Reduction of Fuel Costs With Real Time and Historical Data
5.2 Market Restraints
5.2.1 Increased Communication, Leading to Security and Privacy Concern

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Solutions
6.1.1.1 Fleet Tracking & Monitoring
6.1.1.2 Driver Management
6.1.1.3 Insurance Telematics
6.1.1.4 Safety & Compliance
6.1.1.5 V2X solutions
6.1.1.6 Others
6.1.2 Services
6.2 By Provider Type
6.2.1 OEM
6.2.2 Aftermarket
6.3 Geography
6.3.1 North America
6.3.2 Europe
6.3.3 Asia Pacific
6.3.4 Latin America
6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Navistar International Corporation
7.1.2 Volvo Trucks Corporation
7.1.3 Ford Motor Company
7.1.4 Hino Motors Ltd
7.1.5 General Motors Company
7.1.6 PTC Inc.
7.1.7 Trimble Inc.
7.1.8 Fleetmatics Pvt.Ltd
7.1.9 Lytx Inc.
7.1.10 Tata motors Ltd

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