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レクリエーショナル・ビークル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響と予測(2021年~2026年


Recreational Vehicle Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact and Forecast (2021 - 2026)

レクリエーショナルビークル市場は、2020年に310億米ドル、2026年には480億米ドルに達すると予測され、予測期間(2021年~2026年)には7%のCAGRを記録しています。 COVID-19危機は、観光産業に多大な影響を与... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

レクリエーショナルビークル市場は、2020年に310億米ドル、2026年には480億米ドルに達すると予測され、予測期間(2021年~2026年)には7%のCAGRを記録しています。

COVID-19危機は、観光産業に多大な影響を与えています。そのため、この市場でのレクリエーション・ビークルの販売は頓挫しました。しかし、市場の回復が遅れていることや、消費者がホテルよりもキャラバンでの滞在を好むことは、市場の成長を促す可能性があります。また、新興国ではレンタルサービスが普及しているため、予測期間中は市場が活性化すると考えられます。

アクティブなキャンパーの増加がRV車の需要に貢献している。RVの商用利用が増加している。ピアツーピア型のレンタルサービスの成長は、レンタルサービスを求める傾向にあるミレニアル世代の間で人気が高まると予想されます。さらに、検疫からの逃避先としてドライブ旅行の需要が増加していることも、市場の成長を後押しする可能性があります。ロックダウン後の期間は、初めて購入する人の数が増加すると考えられます。

北米のレクリエーショナル・ビークル市場は、市場を支配する可能性が高いと考えられます。さらに、この地域ではレクリエーションパークやキャンプ場の数が急増しているため、予測期間中に市場が拡大する可能性があります。RVIA(RV Industry Association)の報告書によると、米国内には民間のキャンプ場が約13,000カ所、公共のキャンプ場が約1,600カ所あり、個人がレクリエーション・ビークルでキャンプを楽しむことができます。

COVID-19の発生により、世界のレクリエーション・ビークル市場は、特に北米と欧州で急速な成長が見込まれています。予測期間中、アジア太平洋地域でも大きな成長が見込まれています。これらの車両は、信頼性の高い個人的な移動手段を提供するため、COVID-19のパンデミックの際には、社会的な距離規範を維持しつつ、最も安全な移動手段として考えられています。

主な市場動向

モーターホームセグメントが市場をリードする見込み

予測期間中、最も高いCAGRを記録すると予想されているのは、モーターホームの分野です。国内のキャンプ場数の増加は、モーターホームを使ったレクリエーション旅行が好まれていることを示しています。さらに、モーターホームは、休暇中の旅行だけでなく、尾行、ペットとの旅行、ビジネス、アウトドアスポーツやその他のレジャー活動のための交通手段としても広く使用されています。

モーターホームの中でも、クラスCのモーターホームは、タイプAやBのモーターホームに比べて燃費が良い。また、ミニ・モーターホームと呼ばれることもあり、大型のモーターホームの設備を縮小して低価格で提供している。これらのモーターホームの価格は約40,000米ドルから始まり、最高で200,000米ドルになります。さらに、メーカーは居住空間を広げるために複数のスライドアウトを追加したり、より大きなシャシーバージョンで多種多様なフロアプランをデザインしています。

このようなハイブリッドクラスC+(4~6人家族に最適)は、クラスCモーターホームの消費者層を拡大するために現在テストされています。このような開発は、予測期間中、このセグメントの成長を後押しすると予想されます。クラスCセグメントは、2025年までに130億米ドル以上に達すると予想されています。クラスCは、クラスAとBの両方の最良の特徴を組み合わせ、より多目的で手頃な価格の中型モーターホームです。

クラスAの電動化は、2019年の世界のレクリエーショナルビークル市場シェアの約50%を占め、収益面で引き続き優位性を保つと予想されます。オンラインのレンタルサイトやアプリケーションの増加により、レンタルのプロセスがさらに容易になり、技術に精通したミレニアム世代の需要を押し上げています。

また、2019年の商用販売では北米が優勢であり、予測期間中も優勢であると考えられます。米国は世界最大の商用RV市場であり、主にレンタル業者が中心となっています。

北米が大きな成長を遂げる

北米のRV市場は、世界最大の市場です。米国ではRV車の人気が高く、11%以上の世帯がRV車を所有しています。米国では100万世帯以上がRV車でフルタイムで生活しています。20〜60%のコスト削減で旅行ができることから、主にミレニアル世代の間でRV車の人気が高まっています。RV車市場は、米国経済に1140億ドルの貢献をしており、60万人以上の人々を雇用しています。このように、RV車は米国経済における世界的な産業の1つです。

今後数年間は、米国が北米のRV市場の収益成長を牽引すると予想されます。また、カナダのRV市場も今後数年間で大きな成長を見せる可能性があります。カナダは、15BPS以上の獲得が見込まれています。予測期間終了まで、北米のレクリエーショナル・ビークル市場の10%以上のシェアを占めることが予想されます。

一方、米国は10BPS以上低下する可能性がありますが、2024年末までこの地域の市場の80%以上を占める可能性があります。CAGRの観点から見ると、北米のレクリエーショナル・ビークル市場では、カナダの方が米国よりも有利です。しかし、個人の可処分所得が増加していることや税制が緩和されていることなどから、市場シェアでは米国の方が魅力的です。

自然の景観に加えて、釣り、ラフティング、ハイキングなどの複数の施設を備えたキャンプ場の普及が、市場に旺盛な機会をもたらしています。高級RVリゾートでは、ゴルフコース、テニスコート、ヘルススパ、グルメレストランなどの専門的なスポーツ施設が用意されており、これが市場収益にプラスの影響を与えています。

競争状況

レクリエーショナル・ビークル市場は、複数のメーカーが製品を販売しており、製品の特徴によって直接競合しているため、激しい競争が繰り広げられています。レクリエーショナルビークル市場に参入している企業は、市場シェアを拡大するために、パートナーシップや協力関係を構築しながら、合併・買収戦略を採用しています。例えば

- 2021年5月、Williams-Sonoma, Inc.のポートフォリオブランドであるPottery Barnは、トラベルトレーラーのブランドであるAirstreamと提携し、自宅の快適さを旅に持ち込む冒険心にインスパイアされた文具やアクセサリーの新コレクションを発表しました。

市場のリーダーたちは、研究開発への投資や、車両の軽量化と燃費向上のための軽量素材の開発に向けた継続的なイノベーションにも注力しています。例えば

- 2020年8月、Forest River社は、DeKalb郡とLaGrange郡で事業を拡大することを発表しました。同社は、350万米ドルを投資して、バトラーの685 E. Main St.にある20エーカーの製造キャンパスを拡張する可能性があると述べています。この新施設により、XLR Toy Haulerの生産を強化することが期待されます。
- 2020年9月、AL-KOビークルテクノロジーグループは、460万米ドル以上を投じて、より効率的な新しいレーザー切断システムを導入し、CO2排出量を年間500トン削減するとともに、その他の生産改善をもたらしています。合計3台の最新式ファイバーレーザー切断システムにより、トレーラーやレジャー・商用車のアクスル、フレーム、ドローバーなどの部品を製造することができる。

世界市場で事業を展開している主要企業には、Thor Industries社、Forest River Inc.社、Winnebago Industries社、REV Recreation Group社などがあります。また、その他の主要企業には、Erwin Hymer、Airstream、Crossroads RV、Highland Ridge、Skyline Corporation、DRV Luxury Suites、Cruiser RV、Dutchmen RV、Fleetwood Corporation、Grand Design RV、Kropf Industries、GMC Motorhome、Keystone RV、Pleasure-Way Industriesなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 牽引式RV車
5.1.2 モーターホーム
5.2 牽引式RV車別
5.2.1 トラベルトレーラ
5.2.2 フィフスホイールトレイラー
5.2.3 フォールディングキャンパートレーラー
5.2.4 トラックキャンパー
5.3 モーターホーム別
5.3.1 タイプA
5.3.2 タイプB
5.3.3 タイプC
5.4 用途別
5.4.1 国内
5.4.2 業務用
5.5 地域別
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 その他の北アメリカ地域
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 イギリス
5.5.2.2 ドイツ
5.5.2.3 フランス
5.5.2.4 スペイン
5.5.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 中国
5.5.3.2 インド
5.5.3.3 日本
5.5.3.4 韓国
5.5.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 その他の世界の国々
5.5.4.1 南アメリカ
5.5.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Thor Industries Inc.
6.2.2 フォレストリバー社
6.2.3 ウィネベーゴ・インダストリーズ社
6.2.4 REVグループ
6.2.5 NeXus RV
6.2.6 Tiffin Motorhomes Inc.
6.2.7 トリプルE レクリエーショナル・ビークルズ
6.2.8 Dethleffs GmbH & Co.KG
6.2.9 Burstner GmbH & Co.KG
6.2.10 The Swift Group
6.2.11 Rapido Motorhomes

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The recreational vehicle market was valued at USD 31 billion in 2020, and it is expected to reach USD 48 billion by 2026, registering a CAGR of 7% during the forecast period (2021 - 2026).

The COVID-19 crisis has tremendously impacted the tourism industry. Thus, this has derailed the sales of recreational vehicles in the market. However, the slow recovery of the market and consumers’ preference to stay in caravans, then hotels can stimulate the growth of the market. The high proliferation of rental services in emerging economies is expected to propel the market over the forecast period.

The growing number of active campers is contributing to the demand for RVs. The commercial usage of RV is on the rise. Growth in peer-to-peer rental services is expected to increase popularity among millennials, which are increasingly seeking rental services. Furthermore, the increasing demand for road trips as a getaway from quarantine may boost market growth. The post lockdown period is likely to witness a rise in the number of first-time buyers.

The North American recreational vehicle market is likely to dominate the market. Moreover, it may expand during the forecast period, propelled by a rapidly growing number of recreational parks and camping grounds in the region. According to the RV Industry Association (RVIA) report, there are quite 13,000 privately-owned and 1,600 public campgrounds within the United States, enabling individuals to experience camping activities with their recreational vehicles.

Because of the COVID-19 outbreak, the global recreational vehicle market is expected to witness rapid growth, especially in North America and Europe. The Asia Pacific region is expected to witness significant growth during the forecast period. As these vehicles provide a reliable and personal way to travel, it is considered the safest travel alternative during the COVID-19 pandemic, while maintaining social distance norms.

Key Market Trends

Motorhomes Segment Expected to Lead the Market

The motorhomes segment of the market is anticipated to register the highest CAGR during the forecast period. The increase in the number of campgrounds in the country illustrates the increasing preference for recreational travel with motorhomes. Additionally, they are widely used in the country, not only for vacation traveling but also for tailgating, traveling with pets, business, and as a preferred mode of transportation for outdoor sports and other leisure activities.

Among the motorhomes, the class C motorhomes provide better fuel efficiency than the type A or B motorhomes. They are often referred to as mini-motorhomes, which provide the amenities of a larger motorhome in a scaled-down version and at a lower price. The price of these motorhomes starts from approximately USD 40,000 and goes up to USD 200,000. Moreover, manufacturers are adding multiple slide-outs to increase the living space and are designing a large variety of floor plans with larger chassis versions.

These hybrid class C+ (ideal for a family with 4-6 members) are currently being tested for increasing the consumer base of class C motorhomes. Such developments are anticipated to boost the growth of the segment during the forecast period. The class C segment is expected to reach over USD 13 billion by 2025. Class C combines the best features of both class A and B into a more versatile and affordable mid-size motorhome.

Class A motorized are expected to continue to dominate in terms of revenue, contributing approximately 50% of the global recreational vehicle market share in 2019. The growth in online rental websites and applications has further eased the process of renting, boosting the demand in the tech-savvy millennial population.

North America also dominated the commercial sales in 2019, and it is likely to dominate during the forecast period. The United States is the largest commercial RV market across the world, which is primarily dominated by rental agencies.

North America to Witness Significant Growth

The North American recreational vehicle market is the largest across the globe. RV is highly popular among Americans, and over 11% of households own it. Over 1 million households in the United States live in RVs full time. It allows traveling at 20–60% less cost, which is mainly driving the popularity of RV among millennials. The recreational vehicle market contributes an overall USD 114 billion to the US economy, employing over 600,000 people. Thus, RV is one of the global industries in the US economy.

Over the next few years, the United States is expected to drive revenue growth of the North American recreational vehicles market. The Canadian recreational vehicles market may also exhibit significant growth in the years to come. Canada is expected to gain more than 15 BPS. It is expected to hold more than a 10% share of the North American recreational vehicles market until the end of the forecast period.

On the other hand, the United States may lose more than 10 BPS, but it is likely to occupy more than 80% of this regional market until the end of 2024. In terms of CAGR, Canada is more lucrative than the United States in the North American recreational vehicles market. However, the United States is a more attractive market in terms of market share, owing to growing personal disposable income levels and tax relaxation.

The proliferation of campgrounds with multiple facilities, including fishing, white water rafting, and hiking, along with natural scenic landscapes, is providing robust opportunities for the market. Luxury RV resorts offer specialized sports facilities, including golf courses, tennis courts, health spas, and gourmet restaurants, which positively influence the market revenue.

Competitive Landscape

The Recreational Vehicle Market is intensely competitive with the presence of several manufacturers selling products that compete directly through product features. Companies operating in the are adopting merger & acquisition strategies coupled with partnerships and collaborations to increase their market share. For instance,

- In May 2021, Pottery Barn, a portfolio brand of Williams-Sonoma, Inc., partners with travel trailer brand, Airstream, to a new collection of statement décor and accessories inspired by the spirit of adventure that brings the comforts of home on the road.

Market leaders are also focusing on investments in R&D and continuous innovations for the development of lightweight raw materials to reduce vehicle weight and increase fuel efficiency. For instance,

- In August 2020, Forest River announced that it is expanding its operations in DeKalb and LaGrange counties. The company said it may invest USD 3.5 million to expand its 20-acre manufacturing campus at 685 E. Main St. in Butler. The new facilities are expected to allow the company to enhance the production of the XLR Toy Hauler.
- In September 2020, the AL-KO Vehicle Technology Group was investing over USD 4.6 million in new, more efficient laser cutting systems, reducing its CO2 emissions by 500 metric tons per year and bringing other production improvements. With a total of three state-of-the-art fiber laser cutting systems, the company may manufacture parts for axles, frames, and drawbars for trailers and leisure and commercial vehicles.

Key players operating in the global market include Thor Industries, Forest River Inc., Winnebago Industries, and REV Recreation Group. Other significant players include Erwin Hymer, Airstream, Crossroads RV, Highland Ridge, Skyline Corporation, DRV Luxury Suites, Cruiser RV, Dutchmen RV, Fleetwood Corporation, Grand Design RV, Kropf Industries, GMC Motorhome, Keystone RV, and Pleasure-Way Industries.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Towable RVs
5.1.2 Motorhomes
5.2 By Towable RVs
5.2.1 Travel Trailers
5.2.2 Fifth Wheel Trailers
5.2.3 Folding Camp Trailers
5.2.4 Truck Campers
5.3 By Motorhomes
5.3.1 Type A
5.3.2 Type B
5.3.3 Type C
5.4 By Application
5.4.1 Domestic
5.4.2 Commercial
5.5 By Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United states
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 United Kingdom
5.5.2.2 Germany
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Spain
5.5.2.5 Rest of Europe
5.5.3 Asia Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 India
5.5.3.3 Japan
5.5.3.4 South Korea
5.5.3.5 Rest of Asia Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 South America
5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thor Industries Inc.
6.2.2 Forest River Inc.
6.2.3 Winnebago Industries Inc.
6.2.4 REV Group
6.2.5 NeXus RV
6.2.6 Tiffin Motorhomes Inc.
6.2.7 Triple E Recreational Vehicles
6.2.8 Dethleffs GmbH & Co. KG
6.2.9 Burstner GmbH & Co. KG
6.2.10 The Swift Group
6.2.11 Rapido Motorhomes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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