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ソーラーカー市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Solar Vehicle Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ソーラーカー市場は、2020年には2億500万米ドルとなり、2026年には6億8000万米ドルに達すると予想されています。同市場は、予測期間(2021年~2026年)に18%のCAGRを記録すると予想されている COVID-19の発生... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ソーラーカー市場は、2020年には2億500万米ドルとなり、2026年には6億8000万米ドルに達すると予想されています。同市場は、予測期間(2021年~2026年)に18%のCAGRを記録すると予想されている

COVID-19の発生は、自動車業界にいくつかの課題を突きつけました。世界的なサプライチェーンの混乱による生産不足が、世界の自動車メーカーに影響を与える可能性があります。パンデミックの影響から経済が回復しつつある中、メーカーは安定したビジネス成長を目指しています。現在、需要が回復しつつある中で、企業は生産と顧客への供給を調整しようとしています。

技術は日々進歩しており、自動車部門の研究開発能力を押し上げています。環境保護の観点から、自動車メーカーの関心は代替エネルギーへと移っています。そのような信頼できるエネルギー源の一つが太陽光発電です。太陽電池を搭載した自動車は長い間開発段階にありましたが、ここ数年でそのペースが上がってきています。太陽電池を搭載した自動車は、まもなく生産・使用されるようになるでしょう。

現在、ソーラーカーは、ハイブリッド電気自動車(HEV)の一種に分類されます。電気自動車の航続距離が限られていることがHEVの分野でのイノベーションの妨げになっており、メーカーは補助電源を使ってHEVの航続距離を伸ばすことに余念がない。ソーラーカーの場合、屋根の上に設置されたソーラーフィルムを電源とし、バッテリーを充電します。また、価格の低下、効率の向上、ソーラーパネルの技術革新なども、ソーラーカー市場の原動力となっています。また、変換した電力を長時間保持することができるため、効率的なバッテリーストレージのオプションも市場の成長に貢献します。また、効率的なバッテリー管理システムも、市場の推進に重要な役割を果たしています。

単結晶ソーラーフィルムは、多結晶フィルムに比べて効率が高く、また、自動車はバッテリーの充電時間を長くするために高効率が求められるため、単結晶ソーラーフィルムの市場は高くなることが予想されます。北米と欧州は、これらの自動車にまつわる研究のほとんどがこれらの地域で行われていることから、支配的な市場となることが予想されます。

主な市場動向

厳格な排ガス規制がハイブリッド車の需要を押し上げている

排出ガスに関するより効率的な枠組みを作るために、多くの国が自動車分野の持続可能な環境を作っています。EUは、新車の乗用車および商用車の二酸化炭素排出量に関する新しい規制を設定しました。2020年パッケージは、EUが2020年の気候・エネルギー目標を達成するために制定された法律です。このパッケージでは、温室効果ガスの排出量を(1990年比で)20%削減するという3つの重要な目標が設定されています。合意された目標は、新車の乗用車からの平均CO2排出量を、2021年の基準値に対して、2025年に20%、2030年に37.5%削減することを目指しています。

2020年3月、米国EPAとNHTSAは、MY2021-2026年の自動車のGHG排出量とCAFE基準を緩和する「SAFE(Safer Affordable Fuel-Efficient)Vehicles Rule」[4754]を最終決定しました。2012年に発行されたCO2基準では毎年5%近くの引き上げが必要であったが、2020年ルールではモデルイヤー2026年までCAFEおよびCO2排出基準の厳格さを毎年1.5%ずつ引き上げている。

これらの目標を達成するために、ハイブリッド車はメーカーを支援し、各国政府は適切な補助金やリベートを与えています。例えば、オランダ政府は、プラグインハイブリッド車の登録料を最大7%引き下げました。同様に、ドバイの道路交通局は、2021年までにドバイのタクシーの半分をハイブリッド車にするという野心的な計画を発表しました。また、モロッコ政府は、環境に優しい自動車の普及を目的とした一連の改革の一環として、ハイブリッド車と電気自動車の関税を撤廃することを発表しました。このような取り組みにより、予測期間中、ソーラーカー市場が拡大することが期待されます。

乗用車セグメントが高い成長率を示すと予想される

太陽電池車市場では、乗用車が大きなシェアを占めています。多くの自動車メーカーが、コンセプトカーやプロトタイプを発表しており、それらは間もなく生産される予定です。オランダのスタートアップ企業であるライトイヤー社は、ルーフとボンネットにパネルを搭載し、車両を充電するソーラー電気自動車「Lightyear One」を開発しました。この車は、2021年までに生産を開始する予定で、価格は約14万9,000米ドルです。

ドイツの新興企業Sono Motors社は、電力網または自社製の太陽電池を使ってバッテリーを充電できるソーラー電気自動車「Sion」のデザインを公開しました。同社は、2022年末までに生産を開始する計画を発表した。ヒュンダイは、2021年発売のセダン「ヒュンダイ・ソナタ・ハイブリッド」のルーフにソーラーフィルムを埋め込み、バッテリーの充電に役立てるバージョンを発表しました。さらに、ソーラールーフを1日6時間使用した場合、車のバッテリーに必要な総電力の60%を集めることができるという。この電力は、1年間で約1,300km(800マイル)の走行を可能にします。これらの開発により、この分野は2026年までに大きく成長することが期待されています。

競争状況

ソーラーカーの市場は、完全に統合されているわけでも、断片的なものでもありません。現時点では、ソーラーカーをラインナップに加えている企業は非常に少ない。一部のメーカーは試作品を持っているだけで、今後数年のうちに量産モデルを発表する予定です。この市場に参入している企業の多くは、米国、欧州、アジアに集中しています。フォード、FCA、フォルクスワーゲン、ゼネラルモーターズ、トヨタなどがこの市場に参入しているグローバル企業の一例です。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分
5.1 車両タイプ
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 電気自動車タイプ
5.2.1 バッテリー式電気自動車
5.2.2 ハイブリッド電気自動車
5.3 電池の種類
5.3.1 リチウムイオン
5.3.2 鉛酸
5.3.3 その他のバッテリータイプ
5.4 太陽電池パネルの種類
5.4.1 単結晶
5.4.2 多結晶
5.5 地理的条件
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 その他の北アメリカ地域
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 ドイツ
5.5.2.2 イギリス
5.5.2.3 フランス
5.5.2.4 スペイン
5.5.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 中国
5.5.3.2 日本
5.5.3.3 インド
5.5.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 その他の地域
5.5.4.1 ブラジル
5.5.4.2 アラブ首長国連邦
5.5.4.3 その他の国々

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア**(英語)
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Lightyear
6.2.2 Sono Motors
6.2.3 トヨタ自動車株式会社
6.2.4 フォード・モーター・カンパニー
6.2.5 フィアット・クライスラー・オートモービルズ
6.2.6 アメリカ・クルーズ・カー
6.2.7 ソーラー電気自動車カンパニー
6.2.8 ベンチュリ・オートモービルズ
6.2.9 ハナージー
6.2.10 マヒンドラエレクトリックモビリティー社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The solar vehicle market was valued at USD 205 million in 2020, and it is expected to reach USD 680 million by 2026. The market is anticipated to register a CAGR of 18% during the forecast period (2021-2026)

The COVID-19 outbreak has pushed several challenges on the automotive sector. Production shortfalls resulting from supply chain disruptions worldwide may impact global automakers. As the economies are recovering from the repercussions of the pandemic, the manufacturers are aiming for steady business growth. Now, as the demand comes back on stream, companies are trying to adjust production and supplies to customers.

As technology is improving day by day, it is pushing the R&D capabilities of the automobile sector. Due to environmental norms, the focus of automakers is shifting toward alternative energy sources. One such reliable source is solar power. Though solar-powered vehicles are in developmental stages for very long, the pace is picking up over the last few years. Solar-assisted vehicles are soon to be in production and use.

Currently, solar vehicles can be classified as a type of hybrid electric vehicle (HEV). The limited range of EVs has hindered innovations in the field of HEVs, and manufacturers are leaving no stoned unturned in increasing the range of these HEVs using ancillary power sources. In the case of solar vehicles, solar films mounted on the vehicle’s roof are the source of power that helps to charge the battery. Decreasing prices, increased efficiency, and technological innovations in solar panels are also some of the driving factors for the solar vehicle market. Better and efficient battery storage options will also help the market grow, as they will help retain the converted power for a longer time. Efficient battery management systems also play a key role in driving the market forward.

The market for mono-crystalline solar films is expected to be higher as they are more efficient compared to poly-crystalline films and automobiles demand higher efficiency for better charging times for the batteries. North America and Europe are expected to be the dominant markets, as most of the research around these vehicles is happening in these regions.

Key Market Trends

Stringent Vehicle Emission Norms and Regulations are Driving the Demand for Hybrid Vehicles

In order to create more efficient frameworks regarding emissions, many countries are creating sustainable environments for the automobile sector. The EU set new regulations for carbon dioxide emissions for new passenger cars and commercial vehicles. The 2020 package is a set of laws passed to ensure the EU meets its climate and energy targets for the year 2020. The package sets three key targets: a 20% cut in greenhouse gas emissions (from 1990 levels). The agreed-upon targets aim to reduce average CO2 emissions from new passenger cars by 20% in 2025 and by 37.5% in 2030, both relative to the 2021 base figure.

In March 2020, the United States EPA and NHTSA finalized the Safer Affordable Fuel-Efficient (SAFE) Vehicles Rule [4754], which relaxed the GHG emissions and CAFE standards for MY 2021-2026 vehicles. The 2020 rule increases the stringency of CAFE and CO2 emission standards by 1.5% each year through the model year 2026, while the CO2 standards issued in 2012 would have required increases of almost 5% per year.

Hybrid vehicles are helping manufacturers achieve these targets, and governments are awarding appropriate subsidies and rebates for the same. For instance, the Dutch government reduced the registration fees up to 7% for a plug-in hybrid vehicle. Similarly, Dubai’s Roads and Transport Authority announced ambitious plans for half of the emirate’s cabs to be hybrid vehicles by 2021. Even the Moroccan government announced that it would remove customs duties for hybrid and electric vehicles as part of a package of changes aimed at promoting eco-friendly cars. All these initiatives are expected to boost the solar vehicle market over the forecast period.

Passenger Cars Segment is Expected to Show the High Growth Rate

Passenger cars hold a major share in the solar-powered vehicles market. Many automakers are unveiling concept cars and prototypes, which are soon to be in production. Lightyear, a Dutch startup, developed the ‘Lightyear One’, a solar electric car with panels on the roof and bonnet which charge the vehicle. The car is expected to go into production by 2021, and it would be available at a price of around USD 149,000.

The German-based startup Sono Motors revealed the design of its solar electric car Sion where the battery can be charged using the electric grid or its own solar cells. The company announced its plans to start manufacturing the car by the end of 2022. Hyundai released a version of its 2021 Hyundai Sonata Hybrid sedan that has solar film embedded on its roof to help charge the battery. Moreover, 60% of the total power for the car's battery could be gathered if the solar roof is used for 6 hours a day. This power salvaged is enough to propel the vehicle for around 1,300km (800miles) a year. All these developments are expected to help this segment grow considerably by 2026.

Competitive Landscape

The solar vehicle market is neither completely consolidated nor fragmented. As of now, very few players in the market have solar variants in their vehicle portfolio. Some manufacturers only have prototypes and are expected to release their production models over the coming few years. Most of the companies operating in this market are concentrated within the United States, Europe, and Asia. Ford, FCA, Volkswagen, General Motors, and Toyota are some of the global firms operating in this market.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 Electric Vehicle Type
5.2.1 Battery Electric Vehicle
5.2.2 Hybrid Electric Vehicle
5.3 Battery Type
5.3.1 Lithium Ion
5.3.2 Lead Acid
5.3.3 Other Battery Types
5.4 Solar Panel Type
5.4.1 Mono-crystalline
5.4.2 Poly-crystalline
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Rest of North America
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Spain
5.5.2.5 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 United Arab Emirates
5.5.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles
6.2.1 Lightyear
6.2.2 Sono Motors
6.2.3 Toyota Motor Corporation
6.2.4 Ford Motor Company
6.2.5 Fiat Chrysler Automobiles
6.2.6 America Cruise Car
6.2.7 The Solar Electric Vehicle Company
6.2.8 Venturi Automobiles
6.2.9 Hanergy
6.2.10 Mahindra Electric Mobility Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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