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日本の電気自動車用充電器市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Japan Electric Vehicle Charging Equipment Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

日本の電気自動車用充電器市場は、2020年には1億7,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には44%以上のCAGRを記録すると予想されています。 同市場は、パンデミックCOVID-19の発生によりマイナスの... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

日本の電気自動車用充電器市場は、2020年には1億7,000万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には44%以上のCAGRを記録すると予想されています。

同市場は、パンデミックCOVID-19の発生によりマイナスの影響を受けています。同国では電気自動車の販売が阻害され、電気自動車の市場シェアは非常に低い。年間の販売台数が少なかった主な理由は、年間を通して経済活動が長期間停止し、厳しい監禁措置がとられたことです。

- 日本では、2010年度以降、充電ステーションの数が順調に増加しています。2010年には、国内の充電ステーションは約310カ所でしたが、2019年には30,390カ所に増加しました。
- しかし、2020年3月には、国内の充電ステーションが約1,087基減り、29,233基になったことが記録されています。充電スタンドが減った理由は、日本で販売されている新車のうち、電気自動車が占める割合が1%しかないため、充電スタンドがあまり活用されていないことにあります。充電スタンドの中には古くなって撤去されたものもあります。
- しかし、日本政府は燃料電池車の販売を促進しており、2035年までに販売されるすべての新車を電気自動車およびハイブリッド車にするという野心的な計画を持っているため、予測期間中は電気自動車用充電設備の需要が高まると考えられます。

主な市場動向

国内の電気自動車販売を促進する政府の取り組み

日本政府は、電気自動車の普及によって二酸化炭素排出量を削減することを計画しており、そのために電気自動車のインフラ整備に向けた多額の投資が行われています。日本では、電気自動車購入者に対する政府の補助金制度の導入により、電気自動車の増加に対応するための充電スタンドの数が増加しています。政府は、電気自動車およびプラグインハイブリッド車の割合を、2018年のわずか1%から2030年までに20~30%に引き上げるための措置を講じています。

政府は、電気自動車の販売を促進するための措置を講じています。例えば、2020年12月、日本の環境省は、国内のバッテリー式電気自動車の購入に対する補助金を増額すると発表しました。購入者の家庭やオフィスで使用する電力が再生可能エネルギーであることを条件に、BEV車1台あたりの上限額を80万円(約6,340ユーロ)に倍増します。また、プラグインハイブリッド車についても、最大40万円(約3,200ユーロ弱)に倍増されます。

導入・維持コストの高さ

日本の電気自動車の充電インフラは、インフラ拡大のための補助金に依存しています。国内にある3万台の充電器のうち、2013年から2016年の間に約2万台が国の補助金を利用して設置されました。しかし、経済産業省の充電器予算は減少しています。

急速充電器の寿命は8年と言われています。しかし、人通りの多い場所では、これが3年以下に落ちてしまうこともあります。日本の多くは2022年度に交換が必要になりますが、修理や交換には費用がかかります。政府は、電気自動車の市場シェアが低く、国内の既存の充電インフラの利用率が低いため、壊れた充電ステーションの修理に十分な予算をかけていません。例えば

- 米子市の行政は2020年6月、2011年に観光センターに設置された急速充電器を撤去しました。2019年に故障し、100万円(9,100米ドル)近い費用がかかるため、市は修理をしないことにしました。

競合他社の状況

電気自動車用充電スタンドの市場はかなり集約されており、主要な市場シェアは数社で占められています。国内の大手企業は、最新の技術を開発するために他の企業との合弁事業に参入しています。例えば

2020年9月、デルタ・エレクトロニクス社は、デルタ社と日本のエネルギー企業である出光興産株式会社が共同で開発・運営する新しい「デルタ電気自動車(EV)充電ステーション横浜」を発表しました。この充電ステーションは、横浜市の災害対応拠点として、自治体の緊急対応EVに充電サービスを提供するとともに、災害時にはEVのバッテリー電力をグリッドに展開することができます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の阻害要因
4.3 ポーターズファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分
5.1 最終用途
5.1.1 家庭用充電器
5.1.2 公共の場での充電
5.2 充電ステーション
5.2.1 ACチャージングステーション
5.2.2 DCチャージングステーション

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール*1
6.2.1 ABB Ltd.
6.2.2 Delta Electronics, Inc.
6.2.3 e-Mobility Power.Inc.
6.2.4 トヨタコネクティッド株式会社
6.2.5 テスラ株式会社
6.2.6 青山エレベータグローバル株式会社
6.2.7 トリチウム・チャージング
6.2.8 NECテレコミュニケーション・インフォメーションテクノロジー株式会社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Japan Electric Vehicle Charging Equipment Market was valued at USD 0.17 billion in 2020 and the market is expected to register a CAGR of more than 44% during the forecast period (2021-2026).

The market has been negatively impacted with the outbreak of pandemic COVID-19. The sales of electric vehicles in the country was hampered and the market share of electric vehicles is very low. Major reason for the low sales during the year was the strict lockdown measures as economic activities were stopped for a long time during the year.

- The number of stations had been growing steadily in Japan since fiscal 2010. In 2010, there were around 310 charging stations in the counrty, which increased to 30,390 stations in the year 2019.
- However, in March 2020, it has been recorded that the number of charging stations in the country reduced by around 1,087 to 29,233 charging stations. The reason for the reduction in charging stations is electric vehicles account for only one percent of the new cars sold in Japan because of which the charging stands are not being used very much. Some of them are outdated and others have been removed.
- Yet, the government in the country is boosting the sales of geen fuel vehicles and have an ambitious plan that all the new vehicles sold by 2035 would be powered by electricity, both electric and hybrid electric vehicles, this will enhance the the demand for electric vehicle charging equiment during the forecast period.

Key Market Trends

Government Initiatives to Boost Electric Vehicle Sales in the Country

The Japanese government plans to reduce its carbon footprint through the use of EVs, which has resulted in substantial investments toward the EV infrastructure development. Japan witnessed an increase in the number of EV charging stations, to support the rising number of EVs, on account of the introduction of government subsidies for EV buyers.The government is taking steps to increase the share of electric and plug-in hybrids to between 20-30% by 2030, from just 1 percent in 2018.

The government is taking steps towards boosting sales of electric vehicles. For instance, in December 2020, Japan’s Environment Ministry made an announcement that it is increasing subsidies for the purchase of battery electric vehicles in the country. The maximum amount per BEV vehicle will be doubled to 800,000 yen (about EUR 6,340 ), provided the electricity used in the buyer’s home or office is generated from renewable energy sources. Also, the government subsidy will also be doubled for plug-in hybrid vehicles to up to 400,000 yen (just under EUR 3,200 ).

High Cost of Installation and Maintenance

The country's electric vehicle charging infrastructure depends on subsidies to expand the infrastructure. Of the 30,000 chargers in the country, about 20,000 were installed between 2013 and 2016, with the government subsidies. However, the Ministry of Economy, Trade and Industry has seen its charger budget decline.

It is considered that the life span of a quick charger is eight years. But in highly trafficked areas, this can drop to less than three years. Many in Japan will need to be replaced in fiscal 2022, but repairs or replacements will be costly. The government is not spending enough money on repairing the broken charging stations because of the low market share of electric vehicles and low utilization of existing charging infrastructure in the country. For instance,

- In June 2020, the city administration of Yonago removed a quick charger that had been installed at a tourist center in 2011. It broke down in 2019 and the city decided not to repair it because it would have cost nearly one million yen (USD 9,100).

Competitive Landscape

The Electric vehicle charging station market is fairly consolidated, with a major market share being coverd by few companies. Some of the major players in the market are ABB, Delta Electronics Inc., Toyota and others. the major players in the country are entering into joint ventures with other players to develop latest technology. For instance,

In September 2020, Delta Electronics Inc., announced its new Delta electric vehicle (EV) Charging Station Yokohama, jointly developed and operated by Delta and Japanese energy company Idemitsu Kosan Co., Ltd., which is capable of assisting as a disaster response base for the city of Yokohama by serving the local government's emergency response EVs with charging services as well as with EV battery electricity deployment to the grid during disasters.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End Use
5.1.1 Home Charging
5.1.2 Public Charging
5.2 Charging Station
5.2.1 AC Charging Station
5.2.2 DC Charging Station

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 ABB Ltd.
6.2.2 Delta Electronics, Inc.
6.2.3 e-Mobility Power., Inc.
6.2.4 Toyota Connected Corporation
6.2.5 Tesla Inc.
6.2.6 Aoyama Elevator Global Ltd.
6.2.7 Tritium Charging
6.2.8 NEC Telecommunication and Information Technology, Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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