E-SUVの世界市場規模調査&予測:推進方式別(バッテリー電気自動車、ハイブリッド自動車)、タイプ別(コンパクトクロスオーバー、クロスオーバー、ミドルサイズ、フルサイズ)、座席数別(5シーター、6シーター、以上)、地域分析、2022-2029年Global E-SUV Market Size study & Forecast, by Propulsion (Battery Electric Vehicle, and Hybrid Vehicle), by Type (Compact Crossover, Crossover, Mid-Size, and Full-Size), and by Seating Capacity (5-Seater, and 6-Seater, and Above) and Regional Analysis, 2022-2029 E-SUVの世界市場は、2021年に約444億1000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には25.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。E-SUVとは、Electric Sports Utility Vehicleのことです。E-SUVは、内燃... もっと見る
サマリーE-SUVの世界市場は、2021年に約444億1000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には25.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。E-SUVとは、Electric Sports Utility Vehicleのことです。E-SUVは、内燃エンジンの代わりに電気モーターを搭載しているため、バッテリー電気推進システムで駆動するタイプのSUVです。E-SUV市場は、電気自動車の需要増加、e-モビリティソリューションの普及拡大、主要企業の戦略的取り組みなどの要因によって拡大しています。国際エネルギー機関の推計によると、2020年には世界で約300万台の電気自動車が販売され、2021年には660万台に増加し、世界の自動車市場の約9%を占めています。また、政府当局による有利なイニシアチブの増加と、自動車分野における技術の進歩が相まって、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、E-SUVに関連する高コストと発展途上国での普及不足は、2022年から2029年の予測期間を通して成長します。 E-SUVの世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、電気自動車に対する需要の高まりと、同地域における主要な市場プレイヤーの存在により、収益の面で主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、電気自動車の普及が進んでいることに加え、同地域の政府当局による積極的な政策により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。 本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。 BMWグループ BYDカンパニーリミテッド ダイムラーAG フォードモーターカンパニー ルノー 本田技研工業株式会社 日産自動車株式会社 タタ・モーターズ テスラ フォルクスワーゲンAG 最近の市場の動向 2022年4月、Mahindra Groupは、英国でEVポートフォリオのための全く新しい電気専用ブランド「BE」を立ち上げた。 2021年12月、高級車メーカーBMWは、インドで初の電気SUV「BMW iX」を発売した。この新しいSUVは、インドでは完全なビルドアップ・ユニット(CBU)として販売される予定です。 世界のE-SUV市場レポートスコープ。 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計基準年 2021年 予測期間 2022年~2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド 対象セグメント 推進力、タイプ、座席数、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(最大8アナリストの作業時間相当)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。 推進力別 バッテリー電気自動車 ハイブリッド車 タイプ別 コンパクトクロスオーバー クロスオーバー ミッドサイズ フルサイズ 乗車定員別 5人乗り 6人乗り以上 地域別 北米 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他の地域 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. E-SUV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. E-SUV Market, by Propulsion, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. E-SUV Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. E-SUV Market, by Seating Capacity, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global E-SUV Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global E-SUV Market Dynamics 3.1. E-SUV Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing demand for Electric Cars. 3.1.1.2. Growing penetration of e-mobility solutions. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost associated with E-SUVs 3.1.2.2. Lack of penetration in developing countries 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing number of favourable initiatives from government authorities. 3.1.3.2. Rising technological advancements in automobile sector. Chapter 4. Global E-SUV Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global E-SUV Market, by Propulsion 6.1. Market Snapshot 6.2. Global E-SUV Market by Propulsion, Performance - Potential Analysis 6.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Propulsion 2019-2029 (USD Billion) 6.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Battery Electric Vehicle 6.4.2. Hybrid Vehicle Chapter 7. Global E-SUV Market, by Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global E-SUV Market by Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 7.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Compact crossover 7.4.2. Crossover 7.4.3. Mid-size 7.4.4. Full-size Chapter 8. Global E-SUV Market, by Seating Capacity 8.1. Market Snapshot 8.2. Global E-SUV Market by Seating Capacity, Performance - Potential Analysis 8.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Seating Capacity 2019-2029 (USD Billion) 8.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. 5 seater 8.4.2. 6 seater and above Chapter 9. Global E-SUV Market, Regional Analysis 9.1. E-SUV Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America E-SUV Market 9.2.1. U.S. E-SUV Market 9.2.1.1. Propulsion breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Seating Capacity breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada E-SUV Market 9.3. Europe E-SUV Market Snapshot 9.3.1. U.K. E-SUV Market 9.3.2. Germany E-SUV Market 9.3.3. France E-SUV Market 9.3.4. Spain E-SUV Market 9.3.5. Italy E-SUV Market 9.3.6. Rest of Europe E-SUV Market 9.4. Asia-Pacific E-SUV Market Snapshot 9.4.1. China E-SUV Market 9.4.2. India E-SUV Market 9.4.3. Japan E-SUV Market 9.4.4. Australia E-SUV Market 9.4.5. South Korea E-SUV Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific E-SUV Market 9.5. Latin America E-SUV Market Snapshot 9.5.1. Brazil E-SUV Market 9.5.2. Mexico E-SUV Market 9.6. Rest of The World E-SUV Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. BMW Group 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. BYD Company Limited 10.2.3. Daimler AG 10.2.4. Ford Motor Company 10.2.5. Groupe Renault 10.2.6. Honda Motor Co., Ltd. 10.2.7. Kia Corporation 10.2.8. Tata Motors 10.2.9. Tesla 10.2.10. Volkswagen AG Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
SummaryGlobal E-SUV Market is valued approximately USD 44.41 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.1 % over the forecast period 2022-2029. E-SUV refers Electric Sports utility Vehicle. E-SUVs are powered by battery electric propulsion systems as these types of SUVs have an electric motor instead of an internal combustion engine. The E-SUV market is expanding because of factors such as rising demand for Electric Cars and growing penetration of e-mobility solutions as well as strategic initiatives from leading market players. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. E-SUV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. E-SUV Market, by Propulsion, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. E-SUV Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.4. E-SUV Market, by Seating Capacity, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global E-SUV Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global E-SUV Market Dynamics 3.1. E-SUV Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing demand for Electric Cars. 3.1.1.2. Growing penetration of e-mobility solutions. 3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players. 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost associated with E-SUVs 3.1.2.2. Lack of penetration in developing countries 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing number of favourable initiatives from government authorities. 3.1.3.2. Rising technological advancements in automobile sector. Chapter 4. Global E-SUV Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Investment Adoption Model 4.5. Analyst Recommendation & Conclusion 4.6. Top investment opportunity 4.7. Top winning strategies Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global E-SUV Market, by Propulsion 6.1. Market Snapshot 6.2. Global E-SUV Market by Propulsion, Performance - Potential Analysis 6.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Propulsion 2019-2029 (USD Billion) 6.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Battery Electric Vehicle 6.4.2. Hybrid Vehicle Chapter 7. Global E-SUV Market, by Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global E-SUV Market by Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion) 7.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Compact crossover 7.4.2. Crossover 7.4.3. Mid-size 7.4.4. Full-size Chapter 8. Global E-SUV Market, by Seating Capacity 8.1. Market Snapshot 8.2. Global E-SUV Market by Seating Capacity, Performance - Potential Analysis 8.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Seating Capacity 2019-2029 (USD Billion) 8.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. 5 seater 8.4.2. 6 seater and above Chapter 9. Global E-SUV Market, Regional Analysis 9.1. E-SUV Market, Regional Market Snapshot 9.2. North America E-SUV Market 9.2.1. U.S. E-SUV Market 9.2.1.1. Propulsion breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.1.3. Seating Capacity breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 9.2.2. Canada E-SUV Market 9.3. Europe E-SUV Market Snapshot 9.3.1. U.K. E-SUV Market 9.3.2. Germany E-SUV Market 9.3.3. France E-SUV Market 9.3.4. Spain E-SUV Market 9.3.5. Italy E-SUV Market 9.3.6. Rest of Europe E-SUV Market 9.4. Asia-Pacific E-SUV Market Snapshot 9.4.1. China E-SUV Market 9.4.2. India E-SUV Market 9.4.3. Japan E-SUV Market 9.4.4. Australia E-SUV Market 9.4.5. South Korea E-SUV Market 9.4.6. Rest of Asia Pacific E-SUV Market 9.5. Latin America E-SUV Market Snapshot 9.5.1. Brazil E-SUV Market 9.5.2. Mexico E-SUV Market 9.6. Rest of The World E-SUV Market Chapter 10. Competitive Intelligence 10.1. Top Market Strategies 10.2. Company Profiles 10.2.1. BMW Group 10.2.1.1. Key Information 10.2.1.2. Overview 10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 10.2.1.4. Product Summary 10.2.1.5. Recent Developments 10.2.2. BYD Company Limited 10.2.3. Daimler AG 10.2.4. Ford Motor Company 10.2.5. Groupe Renault 10.2.6. Honda Motor Co., Ltd. 10.2.7. Kia Corporation 10.2.8. Tata Motors 10.2.9. Tesla 10.2.10. Volkswagen AG Chapter 11. Research Process 11.1. Research Process 11.1.1. Data Mining 11.1.2. Analysis 11.1.3. Market Estimation 11.1.4. Validation 11.1.5. Publishing 11.2. Research Attributes 11.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(電気自動車)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の電気自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(battery)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|