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E-SUVの世界市場規模調査&予測:推進方式別(バッテリー電気自動車、ハイブリッド自動車)、タイプ別(コンパクトクロスオーバー、クロスオーバー、ミドルサイズ、フルサイズ)、座席数別(5シーター、6シーター、以上)、地域分析、2022-2029年


Global E-SUV Market Size study & Forecast, by Propulsion (Battery Electric Vehicle, and Hybrid Vehicle), by Type (Compact Crossover, Crossover, Mid-Size, and Full-Size), and by Seating Capacity (5-Seater, and 6-Seater, and Above) and Regional Analysis, 2022-2029

E-SUVの世界市場は、2021年に約444億1000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には25.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。E-SUVとは、Electric Sports Utility Vehicleのことです。E-SUVは、内燃... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2022年10月17日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

E-SUVの世界市場は、2021年に約444億1000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には25.1%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。E-SUVとは、Electric Sports Utility Vehicleのことです。E-SUVは、内燃エンジンの代わりに電気モーターを搭載しているため、バッテリー電気推進システムで駆動するタイプのSUVです。E-SUV市場は、電気自動車の需要増加、e-モビリティソリューションの普及拡大、主要企業の戦略的取り組みなどの要因によって拡大しています。

国際エネルギー機関の推計によると、2020年には世界で約300万台の電気自動車が販売され、2021年には660万台に増加し、世界の自動車市場の約9%を占めています。また、政府当局による有利なイニシアチブの増加と、自動車分野における技術の進歩が相まって、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、E-SUVに関連する高コストと発展途上国での普及不足は、2022年から2029年の予測期間を通して成長します。

E-SUVの世界市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、電気自動車に対する需要の高まりと、同地域における主要な市場プレイヤーの存在により、収益の面で主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、電気自動車の普及が進んでいることに加え、同地域の政府当局による積極的な政策により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。

本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
BMWグループ
BYDカンパニーリミテッド
ダイムラーAG
フォードモーターカンパニー
ルノー
本田技研工業株式会社
日産自動車株式会社
タタ・モーターズ
テスラ
フォルクスワーゲンAG

最近の市場の動向
2022年4月、Mahindra Groupは、英国でEVポートフォリオのための全く新しい電気専用ブランド「BE」を立ち上げた。

2021年12月、高級車メーカーBMWは、インドで初の電気SUV「BMW iX」を発売した。この新しいSUVは、インドでは完全なビルドアップ・ユニット(CBU)として販売される予定です。

世界のE-SUV市場レポートスコープ。
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年~2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント 推進力、タイプ、座席数、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(最大8アナリストの作業時間相当)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
推進力別
バッテリー電気自動車
ハイブリッド車
タイプ別
コンパクトクロスオーバー
クロスオーバー
ミッドサイズ
フルサイズ
乗車定員別
5人乗り
6人乗り以上
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. E-SUV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. E-SUV Market, by Propulsion, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. E-SUV Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. E-SUV Market, by Seating Capacity, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global E-SUV Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global E-SUV Market Dynamics
3.1. E-SUV Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for Electric Cars.
3.1.1.2. Growing penetration of e-mobility solutions.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost associated with E-SUVs
3.1.2.2. Lack of penetration in developing countries
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing number of favourable initiatives from government authorities.
3.1.3.2. Rising technological advancements in automobile sector.
Chapter 4. Global E-SUV Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global E-SUV Market, by Propulsion
6.1. Market Snapshot
6.2. Global E-SUV Market by Propulsion, Performance - Potential Analysis
6.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Propulsion 2019-2029 (USD Billion)
6.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Battery Electric Vehicle
6.4.2. Hybrid Vehicle
Chapter 7. Global E-SUV Market, by Type
7.1. Market Snapshot
7.2. Global E-SUV Market by Type, Performance - Potential Analysis
7.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
7.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Compact crossover
7.4.2. Crossover
7.4.3. Mid-size
7.4.4. Full-size
Chapter 8. Global E-SUV Market, by Seating Capacity
8.1. Market Snapshot
8.2. Global E-SUV Market by Seating Capacity, Performance - Potential Analysis
8.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Seating Capacity 2019-2029 (USD Billion)
8.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. 5 seater
8.4.2. 6 seater and above
Chapter 9. Global E-SUV Market, Regional Analysis
9.1. E-SUV Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America E-SUV Market
9.2.1. U.S. E-SUV Market
9.2.1.1. Propulsion breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Seating Capacity breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada E-SUV Market
9.3. Europe E-SUV Market Snapshot
9.3.1. U.K. E-SUV Market
9.3.2. Germany E-SUV Market
9.3.3. France E-SUV Market
9.3.4. Spain E-SUV Market
9.3.5. Italy E-SUV Market
9.3.6. Rest of Europe E-SUV Market
9.4. Asia-Pacific E-SUV Market Snapshot
9.4.1. China E-SUV Market
9.4.2. India E-SUV Market
9.4.3. Japan E-SUV Market
9.4.4. Australia E-SUV Market
9.4.5. South Korea E-SUV Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific E-SUV Market
9.5. Latin America E-SUV Market Snapshot
9.5.1. Brazil E-SUV Market
9.5.2. Mexico E-SUV Market
9.6. Rest of The World E-SUV Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. BMW Group
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. BYD Company Limited
10.2.3. Daimler AG
10.2.4. Ford Motor Company
10.2.5. Groupe Renault
10.2.6. Honda Motor Co., Ltd.
10.2.7. Kia Corporation
10.2.8. Tata Motors
10.2.9. Tesla
10.2.10. Volkswagen AG
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global E-SUV Market is valued approximately USD 44.41 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 25.1 % over the forecast period 2022-2029. E-SUV refers Electric Sports utility Vehicle. E-SUVs are powered by battery electric propulsion systems as these types of SUVs have an electric motor instead of an internal combustion engine. The E-SUV market is expanding because of factors such as rising demand for Electric Cars and growing penetration of e-mobility solutions as well as strategic initiatives from leading market players.

According to International Energy Agency estimates – during 2020, globally around 3 million units of electric cars were sold, and this number further increased to 6.6 million in 2021, representing around 9% of the global car market. Also, the rising number of favorable initiatives from government authorities coupled with growing technological advancements in automobile sector would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost associated with E-SUVs and lack of penetration in developing countries growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global E-SUV Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the leading region in terms of revenue owing to increasing demand for electric cars as well as presence of leading market players in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising adoption of electric cars as well as favorable government initiatives from government authorities in the region.

Major market player included in this report are:
BMW Group
BYD Company Limited
Daimler AG
Ford Motor Company
Groupe Renault
Honda Motor Co., Ltd.
Kia Corporation
Tata Motors
Tesla
Volkswagen AG

Recent Developments in the Market:
 In April 2022, Mahindra Group launched its all-new electric-only brand, BE, for its EV portfolio in the United Kingdom.

 In December 2021, Luxury carmaker BMW launched first-ever BMW iX electric SUV in India. This new SUV would be available in India as a completely built-up unit (CBU).

Global E-SUV Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Propulsion, Type, Seating Capacity, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Propulsion
Battery Electric Vehicle
Hybrid Vehicle
By Type
Compact Crossover
Crossover
Mid-Size
Full-Size
By Seating Capacity
5-Seater
6-Seater Above
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. E-SUV Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. E-SUV Market, by Propulsion, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. E-SUV Market, by Type, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. E-SUV Market, by Seating Capacity, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global E-SUV Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global E-SUV Market Dynamics
3.1. E-SUV Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for Electric Cars.
3.1.1.2. Growing penetration of e-mobility solutions.
3.1.1.3. Strategic initiatives from leading market players.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High cost associated with E-SUVs
3.1.2.2. Lack of penetration in developing countries
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing number of favourable initiatives from government authorities.
3.1.3.2. Rising technological advancements in automobile sector.
Chapter 4. Global E-SUV Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global E-SUV Market, by Propulsion
6.1. Market Snapshot
6.2. Global E-SUV Market by Propulsion, Performance - Potential Analysis
6.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Propulsion 2019-2029 (USD Billion)
6.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Battery Electric Vehicle
6.4.2. Hybrid Vehicle
Chapter 7. Global E-SUV Market, by Type
7.1. Market Snapshot
7.2. Global E-SUV Market by Type, Performance - Potential Analysis
7.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Type 2019-2029 (USD Billion)
7.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Compact crossover
7.4.2. Crossover
7.4.3. Mid-size
7.4.4. Full-size
Chapter 8. Global E-SUV Market, by Seating Capacity
8.1. Market Snapshot
8.2. Global E-SUV Market by Seating Capacity, Performance - Potential Analysis
8.3. Global E-SUV Market Estimates & Forecasts by Seating Capacity 2019-2029 (USD Billion)
8.4. E-SUV Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. 5 seater
8.4.2. 6 seater and above
Chapter 9. Global E-SUV Market, Regional Analysis
9.1. E-SUV Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America E-SUV Market
9.2.1. U.S. E-SUV Market
9.2.1.1. Propulsion breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. Seating Capacity breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada E-SUV Market
9.3. Europe E-SUV Market Snapshot
9.3.1. U.K. E-SUV Market
9.3.2. Germany E-SUV Market
9.3.3. France E-SUV Market
9.3.4. Spain E-SUV Market
9.3.5. Italy E-SUV Market
9.3.6. Rest of Europe E-SUV Market
9.4. Asia-Pacific E-SUV Market Snapshot
9.4.1. China E-SUV Market
9.4.2. India E-SUV Market
9.4.3. Japan E-SUV Market
9.4.4. Australia E-SUV Market
9.4.5. South Korea E-SUV Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific E-SUV Market
9.5. Latin America E-SUV Market Snapshot
9.5.1. Brazil E-SUV Market
9.5.2. Mexico E-SUV Market
9.6. Rest of The World E-SUV Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. BMW Group
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. BYD Company Limited
10.2.3. Daimler AG
10.2.4. Ford Motor Company
10.2.5. Groupe Renault
10.2.6. Honda Motor Co., Ltd.
10.2.7. Kia Corporation
10.2.8. Tata Motors
10.2.9. Tesla
10.2.10. Volkswagen AG
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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