電気自動車市場:車種、用途、電池タイプ(鉛蓄電池、リチウムイオン電池)、駆動方式(2WD、4WD、AWD)、推進方式(純電気、ハイブリッド電気)、乗車定員(1シーター、2シーター、>2シーター)地域別 - 2027年までの世界予測
Electric Utility Vehicle Market by Vehicle Type, Application, Battery Type (Lead Acid, Lithium-Ion), Drive Type (2WD, 4WD, AWD), Propulsion (Pure Electric, Hybrid Electric), Seating Capacity (1-Seater, 2-Seater, >2-Seater) Region - Global Forecast to 2027
電動ユーティリティビークルの市場は、2022年の189億米ドルから2027年には239億米ドルに成長し、CAGR4.8%を記録すると予測されています。電動式全地形対応車(ATV)、多目的作業車(UTV)、ユーティリティカート... もっと見る
サマリー 電動ユーティリティビークルの市場は、2022年の189億米ドルから2027年には239億米ドルに成長し、CAGR4.8%を記録すると予測されています。電動式全地形対応車(ATV)、多目的作業車(UTV)、ユーティリティカート、シャトルカート、産業用多目的車両は、この調査の一環としてマッピングされた。電子商取引と物流業界の成長により、産業用電動車両(社内業務用)の需要が年々高まっています。また、世界的な充電スタンドの急速な普及に伴い、EVやシャトルカートのような低速車両の需要も増加しています。また、EV用バッテリーなどの技術革新により、オフロード走行用の電動ATVやUTVにICE並みのハイパワーエンジンを搭載することが可能になりました。これにより、今後数年間は電動ATVやUTVの需要に変化が生じると考えられます。電動式多目的車市場は、ポラリス(米国)、クラブカー(米国)、豊田自動織機(日本)、ジョンディア(米国)、テキストロン(米国)などの既存プレーヤーによって支配されています。これらのプレイヤーは、電気自動車のエコシステムに対応した製品を提供することに取り組んできました。彼らは、技術を開発し、顧客にクラス最高の製品を提供するために、パートナーシップを開始しました。
"電気式産業用ユーティリティビークルは予測期間中、市場の最大セグメントとなる"
電気式産業用ユーティリティビークルは、様々な産業におけるマテリアルハンドリング作業に使用されています。バッテリー駆動の産業用車両は、充電可能なバッテリーを使用して車両を駆動します。これらの車両は近年、大きな人気を集めています。環境にやさしいという利点があります。電気自動車は排出ガスが少なく、倉庫や産業プロジェクトに最適な環境対応車です。
過去10年間、工業化の進展に伴い、産業用電気自動車の使用は増加しています。アジア太平洋地域、ヨーロッパ、北米などの地域では、ほとんどの産業用車両が電気自動車です。例えば、北米ではフォークリフトの約64%が電動式です。現在、産業用電動車両は、荷物の運搬や牽引、引っ張りなど、物流や倉庫産業で大規模に活用されています。世界中のほとんどの物流事業者は、二酸化炭素排出量の削減に注力しています。CO2排出量やその他の排ガスを削減するため、産業車両メーカーはバッテリー駆動の車両に注目しています。BYD、豊田自動織機、WAEV、Kion Groupなど、多くの電気産業車両製造会社が、産業車両の生産ラインを繁栄させるために、技術的進歩、買収、提携を行いました。例えば、2022年7月、豊田自動織機の子会社であるトヨタマテリアルハンドリングは、マウントプレザント、ピッツバーグ、エリー、ペンシルバニアのフォークリフトディーラーであるペンウエストトヨタリフトの買収を発表した。
"リチウムイオン電池が予測期間中の電気自動車需要をリード"
代替燃料データセンター(AFDC)によると、ほとんどのオール電化車とプラグインハイブリッド車(PHEV)にはリチウムイオン電池が使用されています。比較的高価なリチウムイオン電池のコスト削減、寿命の延長、過熱に関する安全性の懸念に対応するための研究開発が進められています。電気自動車は、シティカー、ゴルフカート、産業車両、実用車などの需要増に伴い、普及が進んでいます。従来、これらの車両は、かさばり、重量もある鉛蓄電池を動力源としていました。リチウムイオン電池は鉛電池の3分の1の重さで、充放電効率はほぼ100%です。
電気自動車にリチウムイオン電池を搭載することで、重量性能比を大幅に向上させることが可能になります。2019年、E-Z-GOはサムスンSDIリチウムテクノロジーを搭載した「E-Z-GO Elite Lithium Vehicle」を開発。同社は、E-Z-GO RXV Elite Lithium Vehicleの年間運用コストは3,000米ドル相当、使用エネルギーは2.98kWh、バッテリー重量は46LBと、328LBの鉛バッテリーに比べて約8倍軽くなったと宣言している。他の OEM メーカーとしては,Club Car 社が Onward Series と Tempo Lithium-ion Series を,ヤマハ発動機株式会社が AC2 Series を有している.インドのスピードウェイズ・エレクトリック社は、タタ、アディティヤ・ビルラ・グループ、ゴドレー、ウェスティン・ホテル・アンド・リゾートなどの顧客向けに商用電気自動車、カスタム電気自動車、飲食用ユーティリティカート、ゴルフカート - SGCシリーズ、高級ゴルフカート - ロイヤルシリーズなどを開発しており、電気自動車市場の多くの国内プレイヤーがリチウムイオン電池駆動車の生産に力を注いでいます。
「北米が今後数年間、電気自動車市場を金額でリードする見込み
北米は電動ATV、UTV、ユーティリティカート、シャトルカートの販売で最大のシェアを占めている。米国が最も多く、次いでカナダ、メキシコとなっています。米国では、レクリエーション活動や農業、商業製品の輸送に使用されるため、これらの電動ユーティリティ・ビークルの需要が高くなっています。さらに、マウンテンバイク、トレール、オフロード選手権/イベント、良好な地形/天候の人気も、これらの車両の需要を後押ししています。この地域には、電気自動車市場のトッププレーヤーが集まっています。カナダは新興市場であり、今後数年間は米国やメキシコよりも急速に成長すると思われます。
この市場で活動する様々な主要組織のCEO、マーケティングディレクター、その他のイノベーションおよびテクノロジーディレクター、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施しました。
- 企業タイプ別ティア1:67%、ティア2およびティア3:9%、OEM:24
- 役職別CXO:33%、マネージャー:52%、エグゼクティブ:15
- 地域別北米 - 20%、欧州 - 34%、アジア太平洋 - 38%、その他の地域 - 8
電気自動車市場は、ポラリス(米国)、クラブカー(米国)、豊田自動織機(日本)、ジョンディア(米国)、テキストロン(米国)などの既存プレーヤーによって支配されています。これらの企業は、電気自動車のエコシステムのための製品を提供することに取り組んできました。彼らは、電気自動車の技術を開発し、顧客にクラス最高の製品を提供するためにパートナーシップを開始しました。
調査対象範囲
本レポートでは、車両タイプ、バッテリータイプ、駆動タイプ、推進力、座席数、用途、地域(北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域)に基づき、電気自動車市場をカバーしています。電気自動車のエコシステムにおける競争環境と主要企業のプロファイルをカバーしています。
また、主要市場プレイヤーの詳細な競合分析、企業プロファイル、製品および事業の提供に関する主要な見解、最近の開発、主要な市場戦略も含まれています。
レポート購入の主なメリット
- 本レポートは、電気自動車エコシステム全体とそのサブセグメントに関する収益数の最も近い概算に関する情報を提供し、この市場の市場リーダー/新規参入者を支援します。
- 本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、より良いビジネスの位置づけと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。
- また、本レポートは、利害関係者が市場の脈動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供するのに役立つものと思われます。
ページTOPに戻る
Summary The electric utility vehicle market is projected to grow from USD 18.9 billion in 2022 to USD 23.9 billion by 2027, registering a CAGR of 4.8%. Electric all-terrain vehicles (ATVs), utility task vehicles (UTVs), utility carts, shuttle carts, and industrial utility vehicles were mapped as part of this research. The growth of e-commerce and logistics industries has increased the demand for electric industrial utility vehicles (used for in-house operations) over the years. With the rapid setup of charging stations worldwide, demand for low-speed vehicles such as electric utility and shuttle carts has also increased. Technological breakthroughs in EV batteries and other EV technologies have made it possible to have high-power engines in electric ATVs and UTVs for off-roading (comparable to their ICE counterparts). This will create a shift in demand for electric ATVs and UTVs in the coming years. The electric utility vehicle market is dominated by established players such as Polaris (US), Club Car (US), Toyota Industries Corporation (Japan), John Deere (US), and Textron (US), among others. These players have worked on providing offerings for the electric utility vehicle ecosystem. They have initiated partnerships to develop their technology and provide best-in-class products to their customers.
“Electric industrial utility vehicles to be the largest segment in market during the forecast period” Electric industrial utility vehicles are used for material handling operations across various industries. Battery-operated industrial vehicles use rechargeable batteries to power respective vehicles. These vehicles have been gaining significant traction in recent years. They have the advantage of being eco-friendly. These engines generate fewer emissions, making electric industrial vehicles an ideal green machine for warehouse and industrial projects. The process of industrialization has picked up pace in the last decade, increasing the use of electric industrial vehicles. In regions such as Asia Pacific, Europe, and North America, most industrial vehicles are electric. For instance, around 64% of the forklifts in North America are electric. Nowadays, electric industrial vehicles are leveraged on a large scale in logistic and warehouse industries for carrying and towing loads, pulling, and other uses. Most logistics providers across the globe are focusing on reducing their carbon footprint. To reduce CO2 emissions and other exhaust gases, industrial vehicle manufacturers have been focusing on battery-operated vehicles. Many electric industrial vehicle manufacturing companies such as BYD, Toyota Industries Corporation, WAEV, and Kion Group have made technological advancements, acquisitions, and partnerships to flourish their production line of industrial vehicles. For instance, in July 2022, Toyota Material Handling, a subsidiary of Toyota Industries Corporation, announced the acquisition of Penn West Toyota Lift, a forklift dealership in Mount Pleasant, Pittsburgh, Erie, and Pennsylvania.
“Li-ion batteries to lead demand for electric utility vehicles in forecast period” According to the Alternate Fuel Data Center (AFDC), most all-electric vehicles and Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) use lithium-ion batteries. R&D is ongoing to reduce their relatively high cost, extend their shelf life, and address safety concerns regarding overheating. Electric utility vehicles have become popular with the increased demand for city cars, golf carts, industrial vehicles, and utility vehicles. Traditionally, these vehicles were powered by lead-acid batteries that were bulky and heavy. Lithium-ion batteries, one-third the weight of lead-acid batteries, offer nearly 100% efficiency in charge and discharge. Equipping a lithium-ion battery into an electric utility vehicle enables it to increase its weight-to-performance ratio significantly. In 2019, E-Z-GO developed the E-Z-GO Elite Lithium Vehicle powered by Samsung SDI Lithium technology. The company declared that the E-Z-GO RXV Elite Lithium vehicle had an annual cost of operation worth USD 3,000, used 2.98 kWh energy, and the battery weighed 46 LB, which is nearly eight times lighter than a lead-acid battery of 328 LB. Other OEMs such as Club Car have Onward Series and Tempo Lithium-ion series, and Yamaha Motor Co Ltd. has the AC2 series. Many domestic players in the electric utility vehicle market are focusing on producing lithium-ion battery-operated vehicles, such as Speedways Electric from India, which develops commercial electric vehicles, custom electric utility vehicle, food & beverage utility carts, Golf Cart - SGC Series, and Luxury Golf Cart - Royale Series for its clients from Tata, Aditya Birla Group, Godrej, Westin Hotels and Resorts, and other industries.
“North America to lead electric utility vehicle market in coming years by value” North America constitutes the largest share in electric ATV, UTV, utility cart, and shuttle cart sales. The US is the primary contributor, followed by Canada and Mexico. The US has a high demand for these electric utility vehicles, owing to their use in recreational activities, agriculture, and commercial goods transport. Further, the popularity of mountain biking, trailing, off-road championships/events, and favorable terrain/weather also fuel the demand for these vehicles. The region is home to top players in the electric utility vehicles market. Canada is an emerging market and is likely to grow faster than US and Mexico in the coming years.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market. • By Company Type: Tier I – 67%, Tier II and Tier III – 9%, and OEMs – 24% • By Designation: CXOs – 33%, Managers – 52%, Executives – 15% • By Region: North America – 20%, Europe – 34%, Asia Pacific – 38%, Rest of the World – 8% The electric utility vehicle market is dominated by established players such as Polaris (US), Club Car (US), Toyota Industries Corporation (Japan), John Deere (US), and Textron (US), among others. They have worked on providing offerings for the electric utility vehicle ecosystem. They have initiated partnerships to develop their electric utility vehicle technology and offer best-in-class products to their customers. Research Coverage: The report covers the electric utility vehicle market based on vehicle type, battery type, drive type, propulsion, seating capacity, application, and region (North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World). It covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the electric utility vehicle ecosystem. The study also includes an in-depth competitive analysis of the key market players, their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report: • This report will help market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of revenue numbers for the overall electric utility vehicle ecosystem and its subsegments. • This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies. • This report will also help stakeholders understand the market’s pulse and provide information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
ページTOPに戻る
MarketsandMarkets社の電気自動車分野での最新刊レポート
-
OTRタイヤの市場:用途・機器別(建設・鉱山、トラクター、産業車両、ATV)、出力別トラクタートラック、タイプ(ラジアル、ソリッド、バイアス)、リムサイズ、リトレッド(アプリケーション、プロセス)、アフターマーケット、地域 - 2027年までの世界予測
-
小型電気自動車(LEV)市場:車両カテゴリー、用途(パーソナルモビリティ、シェアモビリティ、レクリエーション&スポーツ、商用)、出力(6kW未満、6~9kW、9~15kW)、コンポーネントタイプ、車両タイプ地域別 - 2027年までの世界予測
-
GNSSシミュレーター市場:コンポーネント(ソフトウェア、ハードウェア、サービス)、GNSSレシーバー(GPS、Galileo、GLONASS、BeiDou)、アプリケーション(車両支援システム、位置情報サービス、マッピング)、業種、種類、地域別 - 2027年までの世界予測
-
V2Xサイバーセキュリティ市場:ユニットタイプ(OBU、RSU)、形態(車載、外部クラウドサービス)、通信タイプ(V2I、V2V、V2G、V2C、V2P)、セキュリティタイプ(PKI、組み込み)、接続形態、車両タイプ、地域別 - 2028年までの世界予測
-
セラミックアーマー市場:材料タイプ(アルミナ、炭化ホウ素、炭化ケイ素、セラミックマトリックス複合材料、ホウ化チタン、窒化アルミニウム)、用途(ボディアーマー、航空機アーマー、マリンアーマー、車両アーマー)、地域別 - 2027年までの世界予測
-
フリートマネジメント市場:ソリューション(オペレーションマネジメント、車両メンテナンスと診断、パフォーマンスマネジメント、フリート分析とレポーティング)、サービス、デプロイメントタイプ、フリートタイプ、業種、地域別 - 2027年までの世界予測
-
Metal-air Battery Market by Metal (Zinc, Lithium, Aluminum, Iron), Voltage, Type (Primary, Secondary), Application (Electric Vehicles, Military Electronics, Electronic Devices, Stationary Power) and Region - Global Forecast to 2027
-
Railway System Market by System Type (Auxiliary Power, HVAC, Propulsion, On-board Vehicle Control, Train Information & Train Safety), Transit Type, Application (Passenger & Freight Transportation), & Region - Global Forecast to 2027
-
Ballistic Composites Market by Fiber Type, Matrix Type (Polymer, Polymer-Ceramic, Metal), Product (Vehicle Armor, Body Armor, Helmet & Face Protection), Platform (Land, Airborne, Marine), Application and Region - Global Forecast to 2027
-
Air Suspension Market by Component (Air Spring, Shocker, Compressor, ECU, Tank, Solenoid Valve, Height & Pressure Sensor), Technology (Electronic, Non-Electronic), Cab Suspension, Vehicle Type (ICE & Electric), Aftermarket & Region - Global Forecast to 2027
本レポートと同じKEY WORD(utility vehicle)の最新刊レポート
よくあるご質問
MarketsandMarkets社はどのような調査会社ですか?
マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)は通信、半導体、医療機器、エネルギーなど、幅広い市場に関する調査レポートを出版しています。また広範な市場を対象としたカスタム調査も行って... もっと見る
調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?
在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。
注文の手続きはどのようになっていますか?
1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?
納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。
データリソース社はどのような会社ですか?
当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。
|
|