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フリートマネジメント市場:ソリューション(オペレーションマネジメント、車両メンテナンスと診断、パフォーマンスマネジメント、フリート分析とレポーティング)、サービス、デプロイメントタイプ、フリートタイプ、業種、地域別 - 2027年までの世界予測


Fleet Management Market by Solution (Operations Management, Vehicle Maintenance and Diagnostics, Performance Management, Fleet Analytics and Reporting), Service, Deployment Type, Fleet Type, Vertical and Region - Global Forecast to 2027

MarketsandMarketsは、フリートマネジメントの世界市場規模が2022年の255億米ドルから2027年には524億米ドルに成長し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は15.5%と予測されています。 「ソリューション別では... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年9月28日 US$7,150
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サマリー

MarketsandMarketsは、フリートマネジメントの世界市場規模が2022年の255億米ドルから2027年には524億米ドルに成長し、予測期間中の年間平均成長率(CAGR)は15.5%と予測されています。
「ソリューション別では、運用管理分野が予測期間中、最も高い市場シェアを占めています。
運行管理は、フリートの運行効率を扱う。ロケーショントラッキング、ジオフェンシング、ルーティング&ディスパッチなどの主要ソリューションは、車両やルートの位置情報をリアルタイムで提供し、車両運用の可視性を高めることを目的としています。車両、ドライバー、経路の追跡から生成されたデータは、分析とレポーティングに使用されます。これにより、危険な運転習慣、問題のあるルートの特定や対処など、業務のあらゆる側面で効率を向上させることができます。
"分野別では、小売業が予測期間中に大きな市場規模を維持する"
小売業界は、衣料品、消費財、Eコマースで構成されています。新しいプレイヤーの出現により、最もダイナミックでペースの速い産業の1つとして浮上しています。この分野はまた、世界中でeコマースの普及が進んでいることに加え、企業の需要に対応するための車両管理ソリューションの改善により、長年にわたって著しい成長を遂げてきました。小売業者は、顧客満足度の向上、顧客ロイヤリティの増加、市場の拡大、輸送管理に大きな重点を置いています。輸送費と国境を越える関税の上昇に伴い、小売業ではコストの管理が課題となっています。また、車両管理ソリューションは、車両の管理、ルートの最適化、効率の向上、コスト削減、顧客満足度の向上を実現するスケーラブルなソリューションを提供します。
世界中の小売企業は、激しい競争を特徴とする不安定なビジネス環境の中で事業を展開しています。このような環境下で競争優位に立つためには、ロジスティクスマネジメントを向上させる戦略としてフリートマネジメントが必要です。
"地域別では、欧州が予測期間中に2番目に高い市場シェアで成長すると予想される"
欧州の車両管理市場は、各国の経済的安定性、デジタル化や技術進歩の増加、商用車におけるテレマティクスやアナリティクスなどの高度な車両管理技術の採用など、多くの要因から高成長市場であると考えられています。英国、フランス、イタリア、スペイン、ロシア、ドイツなどは、この地域の車両管理事業を後押ししている国である。欧州の車両管理業界では現在、自動運転車の市場シェアが拡大する代わりに、車両共有が広く受け入れられています。さらに、同地域の自動車産業の拡大がフリートマネジメント市場の拡大を後押ししています。欧州では、政府の指令や規制がこの分野の繁栄に貢献しています。企業の車両は、従業員に給与として支給されるため、この分野での関連性は高い。固定資産の圧縮に加え、企業は車両を購入するのではなく、フルサービスのリース契約を購入するようになっています。
主な参加者のプロフィールの内訳は以下の通りです。
- 企業別企業別:Tier1 35%、Tier2 40%、Tier3 25
- 役職別役職別:Cレベル30%、役員35%、その他*-35
- 地域別北米:40%、欧州:20%、アジア太平洋:30%、その他の地域:10
本調査では、車両管理市場の潜在的な市場規模、市場ダイナミクス、および車両管理市場で事業を展開する主要ベンダーの概要を紹介しています。車両管理市場の主要かつ革新的なベンダーは、Geotab(カナダ)、Verizon Connect(米国)、Donlen(米国)、Inseego(サンディエゴ)、Teletrac Navman(米国)、Holman(米国)、Azuga(米国)、Chevin(英国)、GPS Insight(米国)、Mastersaut(英国)、Orbcomm(米国)、Trimble(米国)、Omnitracs(米国)、MiX Telematics(南アフリカ)、などである。TomTom(アムステルダム)、Zonar Systems(米国)、Zebra Technologies(米国)、Motive(オーストラリア)、Samsara(米国)、Fleet Complete(カナダ)、ClearPathGPS(米国)、Titan GPS(カナダ)、グルタム(ベラルーシ)、オートマイル(米国)、フリートノミー(イスラエル)、アブリオス(スイス)、フリートリオ(米国)、フリールート(UAE)、フリーウェイ・フリート(英国)、Ruptela(リトアニア)。
調査対象
フリート管理市場は、コンポーネント、フリートタイプ、展開タイプ、業種、地域ごとに区分されています。業界主要企業の詳細な分析により、事業概要、サービス、主要戦略、新サービスおよび製品の発表、パートナーシップ、契約、提携、事業拡張、車両管理市場に関連する競争環境に関する洞察を提供しています。
本レポートを購入する主なメリット
本レポートは、車両管理市場全体とそのセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供することで、同市場の市場リーダー/新規参入者を支援することが期待されます。また、本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、自社のビジネスのポジションを向上させ、適切な市場参入戦略を計画するための洞察を得るのに役立つと期待されています。また、本レポートは、利害関係者が市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供することも目的としています。

 

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Summary

MarketsandMarkets forecasts the global fleet management Market size is expected to grow from USD 25.5 billion in 2022 to USD 52.4 billion by 2027, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 15.5% during the forecast period.
“By Solutions, the operations management segment have the highest market share during the forecast period”
Operations management deals with the fleet’s operational efficiency. The major solutions, such as location tracking, geofencing, and routing and dispatching, aim at providing real-time location information of fleets and routes that result in increased visibility into the fleet operations. The data generated from the tracking of vehicles, drivers, and routes are used for analysis and reporting. This can result in improved efficiency across aspects of operations, such as unsafe driving habits, identification, and addressal of problematic routes.
“By Vertical, the retail segment to hold the larger market size during the forecast period”
The retail industry comprises clothing, consumer products, and eCommerce. It has emerged as one of the most dynamic and fast-paced industries due to the emergence of new players. This sector has also witnessed tremendous growth over the years due to increased eCommerce penetration across the globe, along with improvements made in fleet management solutions that help address enterprise demands. The major focus of retailers is on enhancing customer satisfaction, increasing customer loyalty, expanding the market, and managing transportation. With the rising shipping expenses and cross-border tariffs, controlling the costs of the retail sector is a challenge. Fleet management solutions also provide a scalable solution to manage fleets, optimize routes, all while improving efficiencies, reducing costs, and increasing customer satisfaction.
Retail organizations from across the globe are operating in a volatile business environment that is characterized by intense levels of competition. To be able to gain a competitive advantage in such an environment requires fleet management as a strategy for improving logistics management.
“By Region, the Europe is expected to grow at the second highest market share during the forecast period”
The fleet management market in Europe is considered to be a high-growth market due to many factors, such as the economic stability of its countries, increase in digitization and technological advancements, and adoption of advanced fleet management technologies, including telematics and analytics in commercial fleets. The UK, France, Italy, Spain, Russia, and Germany are among the nations boosting the region's fleet management business. Instead of having a larger market share of self-driving cars, the fleet management industry in Europe is currently seeing widespread acceptance of vehicle sharing. Additionally, the expansion of the region's automotive industry fuels the expansion of the fleet management market. Government mandates and regulations in Europe have helped the sector flourish. Corporate fleets are highly relevant in this area since they are provided to employees as a form of pay. In addition to reducing their fixed assets, businesses are purchasing full-service leasing agreements rather than purchasing vehicles.
The breakup of the profiles of the primary participants is given below:
• By Company: Tier 1 – 35%, Tier 2 – 40%, and Tier 3 – 25%
• By Designation: C-Level Executives – 30%, Directors– 35%, Others*–35%
• By Region: North America – 40%, Europe – 20%, Asia Pacific – 30%, Rest of the World – 10%
This research study outlines the market potential, market dynamics, and major vendors operating in the fleet management market. Key and innovative vendors in the fleet management Market include Geotab (Canada), Verizon Connect (US), Donlen (US), Inseego (San Diego), Teletrac Navman (US), Holman (US), Azuga (US), Chevin (England), GPS Insight (US), Masternaut (England), Orbcomm (US), Trimble (US), Omnitracs (US), MiX Telematics (South Africa), TomTom (Amsterdam), Zonar Systems (US), Zebra Technologies (US), Motive (Australia), Samsara (US), Fleet Complete (Canada), ClearPathGPS (US), Titan GPS (Canada), Gurtam (Belarus), Automile (US), Fleetonomy (Israel), Avrios (Switzerland), Fleetio (US), Fleetroot (UAE), Freeway Fleet (UK), and Ruptela (Lithuania).
Research Coverage
Fleet management market is segmented on component, fleet type, deployment type, vertical, and region. A detailed analysis of the key industry players has been undertaken to provide insights into their business overviews; services; key strategies; new service and product launches; partnerships, agreements, and collaborations; business expansions; and competitive landscape associated with the fleet management market.
Key benefits of buying the report
The report is expected to help the market leaders/new entrants in this market by providing them information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall fleet management market and its segments. This report is also expected to help stakeholders understand the competitive landscape and gain insights to improve the position of their businesses and to plan suitable go-to-market strategies. The report also aims at helping stakeholders understand the pulse of the market and provide them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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