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北米のイベント物流市場の2031年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(在庫管理、配送管理、貨物輸送、パレット・梱包サービス、その他)、エンドユーザー別(メディア・エンターテイメント、スポーツイベント、企業イベント・見本市、文化イベント、その他)


North America Event Logistics Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type (Inventory Management, Delivery Management, Freight Forwarding, Pallets and Packaging Services, and Others) and End User (Media and Entertainment, Sports Events, Corporate Events and Trade Fairs, Cultural Events, and Others)

北米のイベント・ロジスティクス市場は、2023年に189億5,399万米ドルと評価され、2031年には288億3,827万米ドルに達すると予測されている。 持続可能なソリューションの採用が北米イベント・ロジスティクス市... もっと見る

 

 

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The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年10月17日 US$3,550
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サマリー

北米のイベント・ロジスティクス市場は、2023年に189億5,399万米ドルと評価され、2031年には288億3,827万米ドルに達すると予測されている。

持続可能なソリューションの採用が北米イベント・ロジスティクス市場を活性化

世界的な人口増加に伴い、適切な輸送・ロジスティクスサービスの必要性が高まっている。多くの国では、従来のロジスティクスが環境に与える影響を軽減するため、グリーン・ロジスティクスやサービスにシフトしている。持続可能で環境に優しいロジスティクス・サービスは、車両に電力を供給するために風力や太陽光などのクリーンなエネルギー源を利用することで排出量を削減することを強調している。世界はすでに高い大気汚染レベルに直面しており、特に米国、カナダ、サウジアラビア、UAE、ドイツ、フランス、中国、インドなどの主要国では、この持続可能なアプローチは非常に有益である。効率的なイベント管理のためにグリーン輸送やロジスティクスにシフトすることで、企業はこれらの排出量を削減するためのさまざまな対策を講じることが予想される。大中規模の組織の多くは、カーボンフットプリントを削減するためにビジネスプロセスを最適化する取り組みを選択している。米国環境保護庁(EPA)によると、運輸・物流部門は炭素排出の主な要因のひとつであり、2022年の温室効果ガス排出総量の29%を占める。世界中のイベント・ロジスティクス企業のいくつかは、グリーン・ロジスティクスの実践に取り組んでいる。多くのイベント・ロジスティクス企業は、環境に優しい輸送手段を提案することで、荷主のモビリティ向上を支援している。2023年、DHLグループのイベントロジスティクス部門-DHLサプライチェーンのグリーン輸送方針-は、脱炭素輸送ソリューションへの投資の一環となり、グリーン輸送方針を導入した。

歴史的に、パレットや梱包技術のエンジニアリングは、持続可能性よりも経済性や安全な輸送を優先してきました。しかし、多くのイベントロジスティクスプロバイダーは現在、環境への影響を軽減するため、環境に優しい梱包へと急速に移行しています。環境に優しいパッケージの作成にリサイクル廃棄物が利用されるため、利用される有害な資源が少なくなり、全体的な二酸化炭素排出量が減少します。ボーダーラインのようなロジスティクス・プロバイダーは、燃料1タンク当たりの輸送ユニット当たりの充填率を高め、より容量の大きい車両を使用し、輸送車両の定期的なメンテナンスを行うことで、貨物輸送中の二酸化炭素排出量の削減に貢献している。このように、カーボンフットプリントの削減に焦点を当てた持続可能なソリューションの採用が増加していることは、組織の事業戦略に合致しており、予測期間中に北米のイベント物流市場の成長に有利な機会を創出すると予想される。

北米イベント物流市場の概要

北米イベント物流市場は、米国、カナダ、メキシコに分類される。2024年の北米イベント物流市場では、米国がシェアの大半を占め、カナダ、メキシコがこれに続く。北米で事業を展開する主要企業には、Event Logistics Inc、Kuehne+Nagel、Gefco、Ceva Logistics、DB Schenker、DHL International GmbHなどがある。これらの企業は、競争の激しいイベント・ロジスティクス市場で競争力を維持するため、常に市場の需要を理解し、それぞれの顧客のさまざまな要件に対応するよう努めている。さらに、北米地域におけるイベント物流の需要の大部分は、主に企業イベント/見本市、ラグビー/バスケットボール/サッカー/野球などのスポーツイベント、地域のさまざまな国で開催される音楽コンサートによってもたらされている。さらに、2024年には、北米地域では、米国、カナダ、メキシコ全体で1700以上の企業イベント/見本市が開催される可能性が高く、これはさらに、来年の同地域のイベントロジスティクス市場を促進することが期待されている。

北米のイベント物流市場の2031年までの収益と予測(百万米ドル)

北米のイベント・ロジスティクス市場のセグメンテーション

北米のイベントロジスティクス市場は、タイプ、エンドユーザー、国に分類される。

タイプ別では、北米のイベント物流市場は在庫管理、配送管理、貨物輸送、パレット・梱包サービス、その他に区分される。2023年には、貨物輸送セグメントが最大の市場シェアを占めている。

エンドユーザー別では、北米イベントロジスティクス市場はメディア・エンターテインメント、スポーツイベント、企業イベント・見本市、文化イベント、その他に分類される。企業イベント・見本市分野が2023年に最大の市場シェアを占めた。

国別では、北米のイベント・ロジスティクス市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。2023年の北米イベントロジスティクス市場シェアは米国が独占した。

C H Robinson Worldwide Inc、CEVA Logistics AG、DB Schenker、Deutsche Post AG、DSV AS、FedEx Corp、GEODIS SA、Kuehne + Nagel International AG、United Parcel Service Inc、XPO Incは、北米イベント物流市場で事業を展開する大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 二次調査
3.2 一次調査
3.2.1 仮説の設定
3.2.2 マクロ経済要因分析
3.2.3 基礎数値の作成
3.2.4 データの三角測量
3.2.5 国レベルのデータ
4.北米イベント物流市場の展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 テクノロジープロバイダー
4.2.2 イベント・ロジスティクス・サービス・プロバイダー
4.2.3 エンドユーザー
4.2.4 アフターマーケット・ロジスティクス
4.2.5 バリューチェーンのベンダー一覧
5.北米のイベント物流市場:主要市場ダイナミクス
5.1 市場の促進要因
5.1.1 イベント産業の成長
5.1.2 主要企業による戦略的イニシアチブの高まり
5.2 市場の阻害要因
5.2.1 サプライチェーンの混乱と地政学的緊張
5.3 市場機会
5.3.1 持続可能なソリューションの採用増加
5.4 今後の動向
5.4.1 成長する建設・再生可能エネルギー産業における企業展示会・イベントの増加
5.5 推進要因と阻害要因の影響
6.イベント物流市場:北米の分析
6.1 北米のイベント物流市場収益(百万米ドル)、2021年~2031年
6.2 北米のイベント物流市場予測分析
7.北米のイベント物流市場分析-タイプ別
7.1 在庫管理
7.1.1 概要
7.1.2 在庫管理北米イベント物流市場:2031年までの売上高と予測(百万米ドル)
7.2 配送管理
7.2.1 概要
7.2.2 配送管理:北米のイベント物流市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.3 フレイトフォワーディング
7.3.1 概要
7.3.2 貨物輸送:北米のイベント物流市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
7.4 パレット・梱包サービス
7.4.1 概要
7.4.2 パレットと包装サービス:北米イベント物流市場北米のイベント物流市場:2031年に至る収益予測(百万米ドル)
7.5 その他
7.5.1 概要
7.5.2 その他:北米のイベント物流市場北米のイベント物流市場:2031年に至る収益予測(百万米ドル)
8.北米のイベント物流市場分析:エンドユーザー別
8.1 メディアとエンターテインメント
8.1.1 概要
8.1.2 メディアとエンターテインメント北米のイベント物流市場:2031年までの収益予測(百万米ドル)
8.2 スポーツイベント
8.2.1 概要
8.2.2 スポーツイベント北米のイベント物流市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.3 企業イベントと見本市
8.3.1 概要
8.3.2 企業イベントと見本市:北米のイベント物流市場:2031年に至る収益と予測(百万米ドル)
8.4 文化イベント
8.4.1 概要
8.4.2 文化イベント:北米のイベント物流市場:2031年までの収益と予測(百万米ドル)
8.5 その他
8.5.1 概要
8.5.2 その他:北米のイベント物流市場北米のイベント物流市場:2031年に至る収益予測(百万米ドル)
9.北米のイベント物流市場:国別分析
9.1 北米
9.1.1 北米のイベント物流市場の主要国別内訳(2023年および2031年)
9.1.1.1 北米のイベント物流市場 - 国別売上高および予測分析
9.1.1.2 アメリカ北米のイベント物流市場 - 2031年までの収益と予測 (百万米ドル)
9.1.1.2.1 アメリカ:北米のイベント物流市場のタイプ別内訳
9.1.1.2.2 米国:イベント物流市場のタイプ別内訳北米のイベント物流市場の内訳:エンドユーザー別
9.1.1.3 カナダ:北米のイベント物流市場:2031年に至る収益予測(百万米ドル)
9.1.1.3.1 カナダ:北米イベント物流市場のタイプ別内訳
9.1.1.3.2 カナダ:イベント物流市場のタイプ別内訳北米イベント物流市場の内訳:エンドユーザー別
9.1.1.4 メキシコ:北米のイベント物流市場 - 2031年までの収益予測 (百万米ドル)
9.1.1.4.1 メキシコ北米イベント物流市場のタイプ別内訳
9.1.1.4.2 メキシコ:北米のイベント物流市場の内訳:エンドユーザー別
10.競争環境
10.1 企業のポジショニングと集中度
11.業界の展望
11.1 概要
11.2 市場イニシアティブ
11.3 M&A
12.企業プロフィール
12.1 クーネ+ナーゲル インターナショナルAG
12.1.1 主要事実
12.1.2 事業内容
12.1.3 製品とサービス
12.1.4 財務概要
12.1.5 SWOT分析
12.1.6 主要開発
12.2 CEVA Logistics AG
12.2.1 主要事実
12.2.2 事業内容
12.2.3 製品とサービス
12.2.4 財務概要
12.2.5 SWOT分析
12.2.6 主要開発
12.3 DB シェンカー
12.3.1 主要事実
12.3.2 事業内容
12.3.3 製品とサービス
12.3.4 財務概要
12.3.5 SWOT分析
12.3.6 主要な開発
12.4 フェデックス
12.4.1 主要事実
12.4.2 事業内容
12.4.3 製品およびサービス
12.4.4 財務概要
12.4.5 SWOT分析
12.4.6 主要な開発
12.5 ユナイテッド・パーセル・サービス
12.5.1 主要事実
12.5.2 事業内容
12.5.3 製品とサービス
12.5.4 財務概要
12.5.5 SWOT分析
12.5.6 主要開発
12.6 XPO, Inc.
12.6.1 主要事実
12.6.2 事業内容
12.6.3 製品・サービス
12.6.4 財務概要
12.6.5 SWOT分析
12.6.6 主要開発
12.7 GEODIS SA
12.7.1 主要事実
12.7.2 事業内容
12.7.3 製品およびサービス
12.7.4 財務概要
12.7.5 SWOT分析
12.7.6 主要な開発
12.8 DSV A/S
12.8.1 主要事実
12.8.2 事業内容
12.8.3 製品とサービス
12.8.4 財務概要
12.8.5 SWOT分析
12.8.6 主要な開発
12.9 C.H.ロビンソン・ワールドワイド社
12.9.1 主要事実
12.9.2 事業内容
12.9.3 製品とサービス
12.9.4 財務概要
12.9.5 SWOT分析
12.9.6 主要な動き
12.10 ドイツポスト
12.10.1 主要事実
12.10.2 事業内容
12.10.3 製品およびサービス
12.10.4 財務概要
12.10.5 SWOT分析
12.10.6 主要開発
13.付録
13.1 インサイト・パートナーズについて

 

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Summary

The North America event logistics market was valued at US$ 18,953.99 million in 2023 and is expected to reach US$ 28,838.27 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 5.4% from 2023 to 2031.

Increasing Adoption of Sustainable Solutions Fuels North America Event Logistics Market

The need for proper transport and logistics services has been rising owing to population growth worldwide. Many countries are shifting to green logistics and services to reduce the environmental impacts of conventional logistics. Sustainable and environment-friendly logistics services highlight lowering emissions by utilizing clean energy sources, such as wind and solar, to power fleet vehicles. As the world is already facing high air pollution levels, especially in major countries such as US, Canada, Saudi Arabia, UAE, Germany, France, China, and India, this sustainable approach is significantly beneficial. By shifting to green transport and logistics for efficient event management, companies are anticipated to take various measures to reduce these emissions. Many large and medium-sized organizations are opting for initiatives to optimize their business processes to reduce carbon footprints. According to the US Environmental Protection Agency, (EPA), the transportation and logistics sectors are among the major contributors to carbon emissions, accounting for ~29% of the total GHG emissions in 2022. Several event logistics companies across the globe are involved in green logistics practices. Many event logistics firms are supporting shippers to enhance mobility by suggesting environmentally friendly modes of transportation. In 2023, the event logistics arm of DHL Group-DHL Supply Chain's Green Transport Policy-became a part of the company's investment in decarbonized transport solutions and introduced the Green Transport Policy.

Historically, the engineering of pallets and packing technologies has prioritized economic effectiveness and secure shipping over sustainability; however, many event logistics providers are now rapidly moving to eco-friendly packaging to reduce their environmental impact. As recycled waste is utilized in the creation of eco-friendly packaging, fewer harmful resources are leveraged, which lowers overall carbon emissions. Logistic providers such as Borderline help reduce carbon emissions during freight forwarding by raising the fill rate per transport unit per tank of fuel, using higher-capacity vehicles, and performing routine maintenance of transport vehicles. Thus, the increasing adoption of sustainable solutions that focus on reducing carbon footprints aligns with organizations' business strategy, which is anticipated to create lucrative opportunities for the North America event logistics market growth during the forecast period.

North America Event Logistics Market Overview

North America event logistics market has been categorized into the US, Canada and Mexico. The US accounted for majority of the share in the North America event logistics market, followed by Canada and Mexico in 2024. Some of the major companies that operate in North America are Event Logistics Inc, Kuehne+Nagel, Gefco, Ceva Logistics, DB Schenker, and DHL International GmbH. These companies are constantly working to understand the market demands and cater to the different requirements of their respective customers to remain competitive in the highly competitive market for event logistics. Further, the majority of the demand for event logistics in the North America region is mainly driven by the corporate events/trade fairs, sports events including rugby/basketball/soccer/baseball etc., and music concerts organized across different countries in the region. Further, in 2024, the North America region is likely to host more than 1700 corporate events/trade fairs across the US, Canada, and Mexico which is further expected to drive the market for event logistics in the region for the coming year.

North America Event Logistics Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)

North America Event Logistics Market Segmentation

The North America event logistics market is categorized into type, end user, and country.

Based on type, the North America event logistics market is segmented inventory management, delivery management, freight forwarding, pallets and packaging services, and others. The freight forwarding segment held the largest market share in 2023.

In terms of end user, the North America event logistics market is categorized into media and entertainment, sports events, corporate events and trade fairs, cultural events, and others. The corporate events and trade fairs segment held the largest market share in 2023.

By country, the North America event logistics market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America event logistics market share in 2023.

C H Robinson Worldwide Inc, CEVA Logistics AG, DB Schenker, Deutsche Post AG, DSV AS, FedEx Corp, GEODIS SA, Kuehne + Nagel International AG, United Parcel Service Inc, and XPO Inc are some of the leading companies operating in the North America event logistics market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Secondary Research
3.2 Primary Research
3.2.1 Hypothesis formulation:
3.2.2 Macro-economic factor analysis:
3.2.3 Developing base number:
3.2.4 Data Triangulation:
3.2.5 Country level data:
4. North America Event Logistics Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 Technology Providers
4.2.2 Event Logistics Service Providers
4.2.3 End User
4.2.4 Aftermarket Logistics
4.2.5 List of Vendors in the Value Chain
5. North America Event Logistics Market - Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Growth of Events Industry
5.1.2 Rise in Strategic Initiatives by Key Players
5.2 Market Restraints
5.2.1 Disruptions in Supply Chain and Geopolitical Tensions
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Increasing Adoption of Sustainable Solutions
5.4 Future Trends
5.4.1 Rise in Corporate Exhibition/Events in Growing Construction and Renewable Energy Industry
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Event Logistics Market - North America Analysis
6.1 North America Event Logistics Market Revenue (US$ Million), 2021-2031
6.2 North America Event Logistics Market Forecast Analysis
7. North America Event Logistics Market Analysis - by Type
7.1 Inventory Management
7.1.1 Overview
7.1.2 Inventory Management: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.2 Delivery Management
7.2.1 Overview
7.2.2 Delivery Management: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.3 Freight Forwarding
7.3.1 Overview
7.3.2 Freight Forwarding: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.4 Pallets and Packaging Services
7.4.1 Overview
7.4.2 Pallets and Packaging Services: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
7.5 Others
7.5.1 Overview
7.5.2 Others: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8. North America Event Logistics Market Analysis - by End User
8.1 Media and Entertainment
8.1.1 Overview
8.1.2 Media and Entertainment: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.2 Sports Events
8.2.1 Overview
8.2.2 Sports Events: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.3 Corporate Events and Trade Fairs
8.3.1 Overview
8.3.2 Corporate Events and Trade Fairs: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.4 Cultural Events
8.4.1 Overview
8.4.2 Cultural Events: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
8.5 Others
8.5.1 Overview
8.5.2 Others: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9. North America Event Logistics Market - Country Analysis
9.1 North America
9.1.1 North America Event Logistics Market Breakdown, by Key Countries, 2023 and 2031 (%)
9.1.1.1 North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast Analysis - by Country
9.1.1.2 United States: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.1.2.1 United States: North America Event Logistics Market Breakdown, by Type
9.1.1.2.2 United States: North America Event Logistics Market Breakdown, by End User
9.1.1.3 Canada: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.1.3.1 Canada: North America Event Logistics Market Breakdown, by Type
9.1.1.3.2 Canada: North America Event Logistics Market Breakdown, by End User
9.1.1.4 Mexico: North America Event Logistics Market - Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
9.1.1.4.1 Mexico: North America Event Logistics Market Breakdown, by Type
9.1.1.4.2 Mexico: North America Event Logistics Market Breakdown, by End User
10. Competitive Landscape
10.1 Company Positioning & Concentration
11. Industry Landscape
11.1 Overview
11.2 Market Initiative
11.3 Mergers & Acquisitions
12. Company Profiles
12.1 Kuehne + Nagel International AG
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 CEVA Logistics AG
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 DB Schenker
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 FedEx Corp
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 United Parcel Service, Inc.
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 XPO, Inc.
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 GEODIS SA
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 DSV A/S
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 C.H. Robinson Worldwide, Inc.
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 Deutsche Post AG
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 SWOT Analysis
12.10.6 Key Developments
13. Appendix
13.1 About The Insight Partners

 

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