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大型トラックの世界市場規模調査:重量制限別(8000~11000Kg、11000~15000Kg、15000Kg以上)、トラッククラス別(クラス6、クラス7、クラス8)、用途別(建設・鉱業、貨物・物流、その他)、燃料タイプ別(ディーゼル、天然ガス、ガソリン、ハイブリッド、電気、燃料電池)、地域別予測:2024~2032年


Global Heavy Duty Trucks Market Size study, by Weight Limit (8000-11000 Kg, 11000-15000 Kg, 15000 Kg & Above), by Truck Class (Class-6, Class-7, Class-8), by Application (Construction & Mining, Freight & Logistics, Others), by Fuel Type (Diesel, Natural Gas, Gasoline, Hybrid, Electric, Fuel Cell) and Regional Forecasts 2024-2032

世界の大型トラック市場は、2023年に約3,925億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて5.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。大型トラックは、大型車またはローリーとも呼ばれ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月30日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界の大型トラック市場は、2023年に約3,925億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて5.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。大型トラックは、大型車またはローリーとも呼ばれ、大きな荷物や資材を輸送するために設計された実質的な車両である。これらのトラックは、その強力なエンジンと大きな積載量により、様々な産業、特に建設や物流に不可欠である。この市場を牽引しているのは、ハイブリッドエンジンや電気エンジンへの嗜好の高まりとともに、建設や物流活動におけるトラック需要の増加であり、予測期間中の市場成長に大きな影響を与えると予想される。
新興経済国における自動車産業の継続的な拡大は、有利な直接投資政策と必要不可欠な資源に支えられ、大型トラックの生産を後押しすると予想されます。道路網の拡張と大型トラック部品の国際的調達の増加は、需要を促進すると思われる。さらに、市場は自律走行トラック、電気トラック、ドライバーレストラックへのシフトを目の当たりにしており、これらは収益成長に大きな影響を与えると予想される。急速に進化する物流部門は、輸送、冷蔵、貨物トラックの需要を増大させている。製造業者は、ハイブリッド・エンジンや電気エンジンに対する進化する顧客の需要に応えるため、バッテリー駆動トラックに多額の投資を行っている。
しかし、大型トラック、特に電気・バッテリー駆動モデルのコストが高く、充電ステーションが十分に存在しないことが、市場成長の妨げになる可能性がある。こうした課題にもかかわらず、建設・物流活動からの旺盛な需要とトラック製造における継続的な技術革新により、市場は安定的に成長すると予想される。
大型トラックの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、大型トラック市場において収益面で優位を占めている地域です。北米の大型トラック市場の成長は、貨物輸送需要の増加、トラック技術の進歩、インフラへの政府投資、車両のアップグレードを促す厳しい排ガス規制、効率的な物流ソリューションを必要とする電子商取引の台頭によってもたらされている。さらに、経済成長と産業活動は、様々なセクターにおける大型トラックの必要性を高めています。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で成長すると予測されています。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
AB Volvo(スウェーデン)
ダイムラーAG(ドイツ)
PACCAR Inc.(米国)
タタ・モーターズ・リミテッド(インド)
トラトングループ(フォルクスワーゲン)(ドイツ)
アイヒャー・モーターズ(インド)
東風汽車集団(中国)
スカニアAB(スウェーデン)
ナビスター・インターナショナル・コーポレーション(アメリカ)
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
重量制限別
- 8000-11000 Kg
- 11000-15000 Kg
- 15000キロ以上
トラッククラス別
- クラス-6
- クラス-7
- クラス-8
用途別
- 建設・鉱業
- 貨物・物流
- その他
燃料タイプ別
- ディーゼル
- 天然ガス
- ガソリン
- ハイブリッド
- 電気
- 燃料電池
地域別
- 北米
- 米国
- カナダ
- 欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
- アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- その他のラテンアメリカ
- 中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.大型トラックの世界市場 エグゼクティブサマリー
1.1.大型トラックの世界市場規模・予測(2022~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.重量制限別
1.3.2.トラッククラス別
1.3.3.用途別
1.3.4.燃料タイプ別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界の大型トラック市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.大型トラックの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.建設および物流活動におけるトラックの高い使用率
3.1.2.ハイブリッドエンジンや電気エンジンへの嗜好の高まり
3.2.市場の課題
3.2.1.大型トラックの高コストと充電ステーションの不足
3.3.市場機会
3.3.1.自律走行トラック、電気トラック、ドライバーレストラック
3.3.2.急速に進化する物流セクター

第4章.大型トラックの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 大型トラック市場重量制限別大型トラックの世界市場規模・予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.大型トラックの世界市場重量制限の収益動向分析、2022年および2032年 (億米ドル)
5.2.1.8000-11000 Kg
5.2.2.11000-15000 Kg
5.2.3.15000キロ以上

第6章.大型トラックの世界市場規模・トラッククラス別予測 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.大型トラックの世界市場トラッククラス別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
6.2.1.クラス6
6.2.2.クラス-7
6.2.3.クラス-8

第7章.大型トラックの世界市場規模・用途別予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.大型トラックの世界市場アプリケーション別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
7.2.1.建設・鉱業
7.2.2.貨物・物流
7.2.3.その他

第8章.大型トラックの世界市場規模・予測:燃料タイプ別 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.大型トラックの世界市場燃料タイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
8.2.1.ディーゼル
8.2.2.天然ガス
8.2.3.ガソリン
8.2.4.ハイブリッド
8.2.5.電気
8.2.6.燃料電池

第9章.大型トラックの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米の大型トラック市場
9.1.1.米国の大型トラック市場
9.1.1.1.重量制限の内訳規模と予測、2022-2032年
9.1.1.2.トラッククラスの内訳規模・予測、2022-2032年
9.1.1.3.アプリケーションの内訳規模と予測、2022-2032年
9.1.1.4.燃料タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.カナダの大型トラック市場
9.1.2.1.重量制限の内訳規模と予測、2022〜2032年
9.1.2.2.トラッククラスの内訳規模・予測、2022-2032年
9.1.2.3.アプリケーションの内訳規模と予測、2022-2032年
9.1.2.4.燃料タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.2.欧州の大型トラック市場
9.2.1.イギリスの大型トラック市場
9.2.2.ドイツの大型トラック市場
9.2.3.フランス大型トラック市場
9.2.4.スペイン大型トラック市場
9.2.5.イタリアの大型トラック市場
9.2.6.その他のヨーロッパ大型トラック市場
9.3.アジア太平洋地域の大型トラック市場
9.3.1.中国の大型トラック市場
9.3.2.インドの大型トラック市場
9.3.3.日本の大型トラック市場
9.3.4.オーストラリア大型トラック市場
9.3.5.韓国の大型トラック市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域の大型トラック市場
9.4.中南米の大型トラック市場
9.4.1.ブラジルの大型トラック市場
9.4.2.メキシコの大型トラック市場
9.4.3.その他のラテンアメリカの大型トラック市場
9.5.中東・アフリカの大型トラック市場
9.5.1.サウジアラビアの大型トラック市場
9.5.2.南アフリカの大型トラック市場
9.5.3.その他の中東・アフリカの大型トラック市場

第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2 会社2
10.1.3.3社
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.ABボルボ
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.ダイムラーAG
10.3.3.PACCAR Inc.
10.3.4.タタ・モーターズ・リミテッド
10.3.5.トラトングループ(フォルクスワーゲン)
10.3.6.アイヒャー・モーターズ
10.3.7.東風汽車集団
10.3.8.スカニアAB
10.3.9.ナビスター・インターナショナル・コーポレーション

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Heavy Duty Trucks Market is valued at approximately USD 392.56 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.2% over the forecast period 2024-2032. Heavy-duty trucks, also known as heavy-duty vehicles or lorries, are substantial vehicles designed for transporting large loads and materials. These trucks are essential for various industries, especially in construction and logistics, due to their powerful engines and large cargo capacities. The market is driven by the increasing demand for trucks in construction and logistics activities, along with the growing preference for hybrid and electric engines, which is expected to significantly influence the market growth during the forecast period.
The continuous expansion of the automotive industry in emerging economies, supported by favorable FDI policies and essential resources, is expected to boost the production of heavy-duty trucks. The extension of road networks and the increasing international sourcing of heavy-duty truck components are likely to drive demand. Furthermore, the market is witnessing a shift towards autonomous, electric, and driverless trucks, which are anticipated to significantly impact revenue growth. The rapidly evolving logistics sector is increasing the demand for transportation, refrigerated, and freight trucks. Manufacturers are investing heavily in battery-powered trucks to meet evolving customer demands for hybrid and electric engines.
However, the high cost of heavy-duty trucks, especially electric and battery-powered models, and the inadequate presence of charging stations may hinder market growth. Despite these challenges, the market is expected to grow steadily due to the strong demand from construction and logistics activities and the continuous innovation in truck manufacturing.
The key regions considered for the Global Heavy Duty Trucks Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Heavy Duty Trucks Market in terms of revenue. The growth of the Heavy Duty Trucks Market in North America is driven by increasing demand for freight transportation, advancements in truck technology, government investments in infrastructure, stringent emissions regulations prompting fleet upgrades, and the rise of e-commerce necessitating efficient logistics solutions. Additionally, economic growth and industrial activities boost the need for heavy-duty trucks in various sectors. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.
Major market player included in this report are:
AB Volvo (Sweden)
Daimler AG (Germany)
PACCAR Inc. (U.S.)
Tata Motors Limited (India)
Traton Group (Volkswagen) (Germany)
Eicher Motors (India)
Dongfeng Motor Group (China)
Scania AB (Sweden)
Navistar International Corporation (U.S.)
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Weight Limit:
• 8000-11000 Kg
• 11000-15000 Kg
• 15000 Kg & Above
By Truck Class:
• Class-6
• Class-7
• Class-8
By Application:
• Construction & Mining
• Freight & Logistics
• Others
By Fuel Type:
• Diesel
• Natural Gas
• Gasoline
• Hybrid
• Electric
• Fuel Cell
By Region:
• North America
• U.S.
• Canada
• Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
• Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
• Latin America
• Brazil
• Mexico
• Rest of Latin America
• Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Heavy Duty Trucks Market Executive Summary
1.1. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Weight Limit
1.3.2. By Truck Class
1.3.3. By Application
1.3.4. By Fuel Type
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Heavy Duty Trucks Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Heavy Duty Trucks Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. High Use of Trucks for Construction and Logistic Activities
3.1.2. Growing Preference for Hybrid and Electric Engines
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Cost of Heavy Duty Trucks and Inadequate Presence of Charging Stations
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Autonomous, Electric, and Driverless Trucks
3.3.2. Rapidly Evolving Logistic Sector

Chapter 4. Global Heavy Duty Trucks Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecasts by Weight Limit 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Heavy Duty Trucks Market: Weight Limit Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. 8000-11000 Kg
5.2.2. 11000-15000 Kg
5.2.3. 15000 Kg & Above

Chapter 6. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecasts by Truck Class 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Heavy Duty Trucks Market: Truck Class Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. Class-6
6.2.2. Class-7
6.2.3. Class-8

Chapter 7. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Heavy Duty Trucks Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Construction & Mining
7.2.2. Freight & Logistics
7.2.3. Others

Chapter 8. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecasts by Fuel Type 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Heavy Duty Trucks Market: Fuel Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
8.2.1. Diesel
8.2.2. Natural Gas
8.2.3. Gasoline
8.2.4. Hybrid
8.2.5. Electric
8.2.6. Fuel Cell

Chapter 9. Global Heavy Duty Trucks Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Heavy Duty Trucks Market
9.1.1. U.S. Heavy Duty Trucks Market
9.1.1.1. Weight Limit breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Truck Class breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. Fuel Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Heavy Duty Trucks Market
9.1.2.1. Weight Limit breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.2. Truck Class breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2.4. Fuel Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.2. Europe Heavy Duty Trucks Market
9.2.1. U.K. Heavy Duty Trucks Market
9.2.2. Germany Heavy Duty Trucks Market
9.2.3. France Heavy Duty Trucks Market
9.2.4. Spain Heavy Duty Trucks Market
9.2.5. Italy Heavy Duty Trucks Market
9.2.6. Rest of Europe Heavy Duty Trucks Market
9.3. Asia-Pacific Heavy Duty Trucks Market
9.3.1. China Heavy Duty Trucks Market
9.3.2. India Heavy Duty Trucks Market
9.3.3. Japan Heavy Duty Trucks Market
9.3.4. Australia Heavy Duty Trucks Market
9.3.5. South Korea Heavy Duty Trucks Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Heavy Duty Trucks Market
9.4. Latin America Heavy Duty Trucks Market
9.4.1. Brazil Heavy Duty Trucks Market
9.4.2. Mexico Heavy Duty Trucks Market
9.4.3. Rest of Latin America Heavy Duty Trucks Market
9.5. Middle East & Africa Heavy Duty Trucks Market
9.5.1. Saudi Arabia Heavy Duty Trucks Market
9.5.2. South Africa Heavy Duty Trucks Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Heavy Duty Trucks Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2 Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. AB Volvo
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Daimler AG
10.3.3. PACCAR Inc.
10.3.4. Tata Motors Limited
10.3.5. Traton Group (Volkswagen)
10.3.6. Eicher Motors
10.3.7. Dongfeng Motor Group
10.3.8. Scania AB
10.3.9. Navistar International Corporation

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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