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インド商用車市場:車両タイプ別(トラック(小型トラック、中型トラック、大型トラック)、バス(バン、バス)、推進力別(ICE、電気)、地域別、競合予測・機会、2028年度


India Commercial Vehicle Market, By Vehicle Type (Truck (Light Duty Truck, Medium Duty Truck, Heavy Duty Truck), Bus (Van and Bus), By Propulsion (ICE, Electric), By Region, Competition Forecast & Opportunities, FY2028

インドの商用車市場は、貨物輸送の急増と商用車生産の増加を背景に、2024年から2028年の予測期間において推定CAGRで成長すると予測されています。最終用途産業からの輸送需要の増加、乗り換えのための公共交通機... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年12月1日 US$3,500
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77 英語

 

サマリー

インドの商用車市場は、貨物輸送の急増と商用車生産の増加を背景に、2024年から2028年の予測期間において推定CAGRで成長すると予測されています。最終用途産業からの輸送需要の増加、乗り換えのための公共交通機関の普及率が高いことが、今後5年間のインド商用車市場の成長を後押ししています。また、商用車の技術的進歩に対する投資の増加も、市場の成長を後押ししています。
最終用途産業の需要が市場成長を促進
食品・飲料業界、建設業界、自動車業界、ヘルスケア業界など、さまざまな最終用途の業界では、原材料の輸送や、生産工場から販売チャネルへの最終製品の流通にトラックのような商用車の利用が多く、今後5年間のインド商用車市場の成長を牽引しています。2021年度には、国内で約568.56万台の商用車が販売されました。
様々な地域から工場や生産拠点へ定期的に通勤する人口が増えたことにより、バスやバンなどの商用車の需要がさらに高まり、今後5年間のインドの商用車市場の成長を促進します。インドでは160万台以上の登録バスが機能しており、公共バス部門は17万台のバスで1日あたり約7000万人を運んでいます。
困難な地形での道路交通が成長を約束する
インドの自動車産業は、商用車の需要の増加、輸送用車両の生産の増加、国内の困難な地形での道路貨物輸送の普及を背景に、急速に拡大しています。砂漠地帯、丘陵地帯、その他の困難な地形の開発が進み、低荷重トラック、高荷重トラック、バスなどの商用車の需要が高まっており、将来5年間のインド商用車市場の成長を牽引しています。
市場の細分化
インドの商用車市場は、車両タイプ、推進力、地域分布、競争環境に基づいて細分化されています。推進力に基づき、市場はICEと電気に区別されます。車両タイプ別では、市場はバスとトラックに大別されます。インドのトラック市場は、さらに車両タイプ、推進力、クラス、用途で区分されます。トラック市場の車両タイプ区分には、小型トラック、中型トラック、大型トラックが含まれます。推進力に基づく市場の差別化は、ICEと電気で行われます。トラック市場はクラス別にも行われ、クラス1、クラス2、クラス3、クラス4、クラス5、クラス6、クラス7、クラス8に二分される。物流、建設、鉱業など様々な産業におけるトラックの用途が、インドのトラック市場のセグメンテーションのために考慮されています。
インドの商用車市場については、インドのバス市場セグメントも合わせて考察しています。インドのバス市場は、車両タイプ、推進力、長さタイプ、座席数、用途で区分されます。インドバス市場の車両タイプに基づく市場細分化には、バンとバスの車両タイプが考慮されています。推進力によって、市場はICEと電気に分けられます。また、長さタイプに基づき、バス市場は8M未満、8M-10M、10M-12M、12M以上に二分される。また、バスの乗車定員を基準にすると、30人未満、30~40人未満、40人以上に細分化される。また、インドのバス市場は用途別に、公共交通バス、スクールバス、観光バス、その他に区分されています。また、インド商用車市場の分析は、北インド地域、南インド地域、東インド地域、西インド地域に分けられた地域区分も研究しています。
会社概要
Tata Motors Limited、Mahindra & Mahindra Limited、Eicher Motors Limited、Volvo Group、Hinduja Group (Ashoke Leyland)、Ford Motor Company、Asia Motor Works Ltd、Mazda Motor Corporation、Scania AB、Daimler Truck AG、は市場の成長分析を主導する同国の主要市場プレーヤーの一人です。
レポートのスコープ
本レポートでは、インドの商用車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述した業界動向も合わせて紹介しています:
- インドの商用車市場、車両タイプ別
トラック
 車両タイプ
- 軽負荷トラック
- 中型トラック
- 大型トラック
 推進力
- ICE
- 電気
 クラス
- クラス1
- クラス2
- クラス3
- クラス4
- クラス5
- クラス6
- クラス7
- クラス8
 アプリケーション
- ロジスティクス
- 建設業
- 鉱業
- その他
バス
 車種
- バン
- バス
 推進力
- ICE
- 電気式
 全長タイプ
- 8m未満
- 8m以上10m未満
- 10m以上12m未満
- 12m以上
 座席数
- 30名以下
- 30人以上40人未満
- 40名以上
 用途
- 公共交通機関のバス
- スクールバス
- 観光バス
- その他
- インドの商用車市場、推進力別
o ICE
電気
- インド商用車市場、地域別

西
o 北

競合他社の状況
企業プロファイル:インドの商用車市場に進出している主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
企業情報
- 追加の市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Commercial Vehicle Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Aided Brand Recall and Unaided Brand Recall
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Commercial Vehicle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value and Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type (Truck, Bus)
6.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
6.2.3. By Region (East, West, North, South)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Propulsion, By Region)
7. India Truck Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value and Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type (Light Duty Truck, Medium Duty Truck, Heavy Duty Truck)
7.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
7.2.3. By Class (Class 1, Class 2, Class 3, Class 4, Class 5, Class 6, Class 7, Class 8)
7.2.4. By Application (Logistics, Construction, Mining, Others)
7.3. Product Benchmarking
8. India Bus Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value and Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type (Van and Bus)
8.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
8.2.3. By Length Type (Less than 8m, Between 8m-10m, Between 10m-12m, Greater than 12m)
8.2.4. By Seating Capacity (Less than 30, Between 30-40, Greater than 40)
8.2.5. By Application (Public Transit Bus, School Bus, Tourist Bus, Others)
8.3. Product Benchmarking
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies)
13.1.1. Tata Motors Limited
13.1.2. Mahindra & Mahindra Limited
13.1.3. Eicher Motors Limited
13.1.4. Volvo Group
13.1.5. Hinduja Group (Ashoke Leyland)
13.1.6. Ford Motor Company
13.1.7. Asia Motor Works Ltd
13.1.8. Mazda Motor Corporation
13.1.9. Scania AB
13.1.10. Daimler Truck AG
14. Strategic Recommendations

 

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Summary

India commercial vehicle market is anticipated to grow with an estimated CAGR in the forecast years FY2024-FY2028, on the grounds of surging freight movements and growing production of commercial vehicles. Higher demands from end use industries for transportation and higher prevalence of public transportation for transits are driving the growth of the India commercial vehicle market in the upcoming five years. Growing investments in the commercial automobile technological advancements also aid the market growth.
End Use Industry Demands Drive Market Growth
Various end use industries like food & beverage industry, construction industry, automotive industry, healthcare industry, have high usage of commercial vehicles like trucks for transportation of raw materials as well as for the distribution of final products from production units to sales channels, drive the growth of the India commercial vehicle market in the next five years. About 568.56 thousand units of commercial vehicles were sold in the country in fiscal year 2021.
Due to higher numbers of regular commutes of population from various regions to factories and production units for work further increases the demand of commercial vehicles like buses, vans, etc., thus facilitating the growth of the India commercial vehicles market in the future five years. Over 1.6 million registered buses are functional in India, and the public bus sector operates as 170,000 buses carrying roughly 70 million people per day.
Road Transport In Difficult Terrain Promises Growth
The Indian automotive industry is rapidly expanding on the backbone of increasing demands for commercial vehicles, growing production of transit and transportation vehicles, along with higher prevalence of by road freight movement to the difficult terrains of the country. Increasing development of the desert lands, hilly regions, and other difficult terrains enhance the demand for commercial vehicles like low duty trucks, heavy duty trucks, buses etc. that drives the growth of the India commercial vehicle market in the future five years.
Market Segmentation
The India commercial vehicle market segmentation is based on vehicle type, propulsion, regional distribution, and competitional landscape. Based on propulsion, the market is differentiated between ICE and electric. By vehicle type, the market is broadly distributed between bus and trucks. India truck market is further segmented by vehicle type, propulsion, class, and application. Vehicle type segment of truck market includes light duty truck, medium duty truck, and heavy duty truck. Propulsion based market differentiation is done between ICE and electric. The truck market segment is also done by class, that is bifurcated into class 1, class 2, class 3, class 4, class 5, class 6, class 7, and class 8. Applications of truck in various industries like logistics, construction, mining, and others are considered for India truck market segmentation.
India commercial vehicle market is also discussed with India bus market segments. India bus market is segmented by vehicle type, propulsion, length type, seating capacity, and application. Van and bus vehicle type are considered for the market segmentation based on vehicle type of India bus market. By propulsion, the market is divided between ICE and electric. Based on length type, the bus market is also bifurcated into less than 8M, between 8M-10M, between 10M-12M, and greater than 12M. On the basis of seating capacity of buses, the market is also fragmented into less than 30, between 30-40, and greater than 40. The India bus market is also segmented by application, into public transit bus, school bus, tourist bus, and others. The India commercial vehicle market analysis also studies the regional segmentation divided among North India region, South India region, East India region, and West India region.
Company Profile
Tata Motors Limited, Mahindra & Mahindra Limited, Eicher Motors Limited, Volvo Group, Hinduja Group (Ashoke Leyland), Ford Motor Company, Asia Motor Works Ltd., Mazda Motor Corporation, Scania AB, Daimler Truck AG, are some of the major market players in the country that lead the market growth analysis.
Report Scope:
In this report, India commercial vehicle market is segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Commercial Vehicle Market, By Vehicle Type:
o Truck
 Vehicle Type
• Light Duty Truck
• Medium Duty Truck
• Heavy Duty Truck
 Propulsion
• ICE
• Electric
 Class
• Class 1
• Class 2
• Class 3
• Class 4
• Class 5
• Class 6
• Class 7
• Class 8
 Application
• Logistics
• Construction
• Mining
• Others
o Bus
 Vehicle Type
• Van
• Bus
 Propulsion
• ICE
• Electric
 Length Type
• Less than 8m
• Between 8m-10m
• Between 10m-12m
• Greater than 12m
 Seating Capacity
• Less than 30
• Between 30-40
• Greater than 40
 Application
• Public Transit Bus
• School Bus
• Tourist Bus
• Others
• India Commercial Vehicle Market, By Propulsion:
o ICE
o Electric
• India Commercial Vehicle Market, By Region:
o South
o West
o North
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India commercial vehicle market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Commercial Vehicle Market
5. Voice of Customer
5.1. Factors Influencing Purchase Decision
5.2. Aided Brand Recall and Unaided Brand Recall
5.3. Brand Satisfaction Level
6. India Commercial Vehicle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value and Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type (Truck, Bus)
6.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
6.2.3. By Region (East, West, North, South)
6.2.4. By Company (2021)
6.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Propulsion, By Region)
7. India Truck Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value and Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type (Light Duty Truck, Medium Duty Truck, Heavy Duty Truck)
7.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
7.2.3. By Class (Class 1, Class 2, Class 3, Class 4, Class 5, Class 6, Class 7, Class 8)
7.2.4. By Application (Logistics, Construction, Mining, Others)
7.3. Product Benchmarking
8. India Bus Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value and Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type (Van and Bus)
8.2.2. By Propulsion (ICE, Electric)
8.2.3. By Length Type (Less than 8m, Between 8m-10m, Between 10m-12m, Greater than 12m)
8.2.4. By Seating Capacity (Less than 30, Between 30-40, Greater than 40)
8.2.5. By Application (Public Transit Bus, School Bus, Tourist Bus, Others)
8.3. Product Benchmarking
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy and Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies)
13.1.1. Tata Motors Limited
13.1.2. Mahindra & Mahindra Limited
13.1.3. Eicher Motors Limited
13.1.4. Volvo Group
13.1.5. Hinduja Group (Ashoke Leyland)
13.1.6. Ford Motor Company
13.1.7. Asia Motor Works Ltd
13.1.8. Mazda Motor Corporation
13.1.9. Scania AB
13.1.10. Daimler Truck AG
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