ベルギーVehicle To Grid市場:充電タイプ別(単方向充電、双方向充電)、コンポーネント別(EVSE、スマートメーター、ホームエネルギー管理(HEM)システム、その他)、車両タイプ別(バッテリー電気自動車(BEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV))、用途別(ピーク電力販売、回転予備、ベースロード電力、その他)、地域別:競争予測&機会、2028年Belgium Vehicle To Grid Market, By Charging Type (Unidirectional Charging, Bidirectional Charging), By Component (EVSE, Smart Meters, Home Energy Management (HEM) Systems, Others), By Vehicle Type (Battery Electric Vehicle (BEV), Hybrid Electric Vehicle (HEV), Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)), By Application (Peak Power Sales, Spinning Reserves, Base Load Power and Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028 ベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場は、複数の用途の電力を生成するためのスマート発電システムの普及が進んでいることから、予測期間2024-2028年に目覚ましいCAGRで成長すると予測されています。電気自動車... もっと見る
サマリーベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場は、複数の用途の電力を生成するためのスマート発電システムの普及が進んでいることから、予測期間2024-2028年に目覚ましいCAGRで成長すると予測されています。電気自動車需要の増加と技術進歩が、今後5年間のベルギービークル・トゥ・グリッド市場の成長をさらに促進します。同国の電気自動車需要の伸びはオランダやドイツなどに比べてかなり低いものの、電気自動車購入後の充電ステーション設置までの明確なプロセスや関連する燃料コストなどに関する詳細情報を増やすという、電気自動車メーカーの意識向上と一貫した取り組みが着実に成長しており、今後のベルギービークルtoグリッド市場の成長をより確かなものにする可能性があります。Vehicle to Grid技術とは、電気自動車から未使用の電力をグリッドに引き込むシステムです。電気自動車を利用してエネルギーを蓄え、そのエネルギーを携帯電話やノートパソコン、電子機器など他のシステムの電源として利用したり、ビークル・トゥ・グリッド技術を使って家庭の電力を賄うという未来的な計画も、このシステムの可能性を示しています。この技術により、ピーク時のエネルギー供給が可能になります。また、天候に左右される再生可能エネルギーが需要を満たせなかった場合にも、余分な電力を供給できる可能性があります。 電気自動車需要の高まりが市場成長を約束する 自動車を所有するための燃費の良い選択肢を求める需要の急増により、国内では電気自動車や電気商用車の需要が急速に高まっており、これが今後5年間のベルギービークル・トゥ・グリッド市場の成長をさらに後押ししています。電気自動車の販売台数が増えれば、充電インフラやVPS(Vehicle to Grid)インフラへの投資や建設が必要となり、今後5年間の市場成長を後押しする。 Fédération Belge de l'Automobile & du Cycle(FEBIAC)によると、バッテリー電気自動車(BEV)とプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)の合計販売台数は、2021年に25%増加する。政府当局や外国からの直接投資による投資の増加は、充電センターを含むEVサポートインフラの需要に影響を与え、それによって将来5年間のベルギービークル・トゥ・グリッド市場の成長を実質化することになるでしょう。 ハイブリッドカーの販売が市場成長を支える ハイブリッドカーの販売台数の増加も、市場成長の主な要因となっています。顧客の課題として、燃料の種類によって税金や補助金が不明瞭なため、国民は完全な電気自動車ではなく、ハイブリッド車を購入する傾向がある。充電インフラへの投資や政府の取り組みが増え、ハイブリッド車や電気自動車を購入する際の燃料費や税金の優遇措置がより明確になることで、今後5年間のベルギー車からグリッドへの市場の成長を促進すると考えられます。 また、電気自動車メーカーと充電ステーション事業者との連携も、市場の成長に寄与すると考えられます。また、潜在的な消費者の間で、金銭的な影響、既存および計画中の充電インフラ、さまざまなタイプの充電ポイント、提供される走行距離に関する認識を高めることで、今後5年間のベルギーVoIP市場の成長を促進することができます。 市場の細分化 ベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場は、充電タイプ、コンポーネント、車両タイプ、アプリケーション、競争環境、地域分布で区分される。充電タイプに基づき、市場は単方向充電と双方向充電に区別されます。コンポーネント別では、市場はさらにEVSE、スマートメーター、ホームエネルギー管理(HEM)システム、その他に二分される。車両タイプでは、市場はさらにバッテリー電気自動車(BEV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)に細分化される。アプリケーションに基づき、市場はさらにピーク電力販売、回転準備、ベースロード電力、その他に細分化される。また、市場分析では、フラマン地方、ワロン地方、ブリュッセル地方に分け、地域別の市場セグメンテーションを考案して調査しています。 会社概要 Elia Group, Jedlix BV, FUERGY Industries j.s.a., NUVVE Corp., ABB Group, YUSO BV, などは、ベルギーのVoIP市場の成長を支える主要企業の一部です。 レポートのスコープ 本レポートでは、ベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています: - ベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場:充電タイプ別 o 一方向充電 o 双方向充電(Bidirectional Charging - ベルギーのVehicle To Grid市場:コンポーネント別 o EVSE o スマートメータ o ホームエネルギー管理(HEM)システム o その他 - ベルギーのVehicle To Grid市場:車両タイプ別 o バッテリー電気自動車(BEV) o ハイブリッド電気自動車(HEV) o プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV) - ベルギーのVehicle To Grid市場:用途別 o ピーク電力販売 o スピニングリザーブ o ベースロード電力とその他 - ベルギーのVehicle To Grid市場:地域別 o フラマン o ワロン地域 o ブリュッセル 競合他社の状況 企業プロファイル:ベルギーのビークル・トゥ・グリッド市場に進出している主要企業の詳細分析。 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます: 企業情報 - 追加の市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Product Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Belgium Vehicle to Grid Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Considered for Selection of Service Provider 5.2. Aided Brand Recall and Unaided Brand Recall 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Belgium Vehicle to Grid Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Charging Type (Unidirectional Charging, Bidirectional Charging) 6.2.2. By Component (EVSE, Smart Meters, Home Energy Management (HEM) Systems, Others) 6.2.3. By Vehicle Type (Battery Electric Vehicle (BEV), Hybrid Electric Vehicle (HEV), Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)) 6.2.4. By Application (Peak Power Sales, Spinning Reserves, Base Load Power and Others) 6.2.5. By Region (Flemish, Wallonia, Brussels ) 6.2.6. By Company (2022) 6.3. Product Market Map (By Charging Type, By Component, By Vehicle Type, By Application, By Region) 7. Belgium BEV to Grid Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Charging Type 7.2.2. By Component 7.2.3. By Vehicle Type 7.2.4. By Application 8. Belgium HEV to Grid Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Charging Type 8.2.2. By Component 8.2.3. By Vehicle Type 8.2.4. By Application 9. Belgium PHEV to Grid Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Charging Type 9.2.2. By Component 9.2.3. By Vehicle Type 9.2.4. By Application 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Policy and Regulatory Landscape 13. Belgium Economic Profile 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies) 14.1.1. Elia Group 14.1.2. Jedlix BV 14.1.3. FUERGY Industries j.s.a. 14.1.4. NUVVE Corp. 14.1.5. ABB Group. 14.1.6. YUSO BV 15. Strategic Recommendations
SummaryBelgium vehicle to grid market is anticipated to register growth with an impressive CAGR in the forecast period, 2024-2028, on the account of higher prevalence of smart power generation systems for the generation of power for multiple uses. Increasing demand for the electric vehicles and increasing technological advancements are further driving the growth of the Belgium vehicle to grid market in the upcoming five years. Although growth of the electric vehicle demands in the country as compared to the countries like Netherlands, Germany is considerably low, steady growth in rising awareness and consistent efforts of the electric vehicle manufacturers in increasing detailed information about clear process to install a charging station after purchasing an EV and related fuel costs, etc. may further substantiate the growth of the Belgium vehicle to grid market in the future. Table of Contents1. Product Overview2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Belgium Vehicle to Grid Market 5. Voice of Customer 5.1. Factors Considered for Selection of Service Provider 5.2. Aided Brand Recall and Unaided Brand Recall 5.3. Brand Satisfaction Level 6. Belgium Vehicle to Grid Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Charging Type (Unidirectional Charging, Bidirectional Charging) 6.2.2. By Component (EVSE, Smart Meters, Home Energy Management (HEM) Systems, Others) 6.2.3. By Vehicle Type (Battery Electric Vehicle (BEV), Hybrid Electric Vehicle (HEV), Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)) 6.2.4. By Application (Peak Power Sales, Spinning Reserves, Base Load Power and Others) 6.2.5. By Region (Flemish, Wallonia, Brussels ) 6.2.6. By Company (2022) 6.3. Product Market Map (By Charging Type, By Component, By Vehicle Type, By Application, By Region) 7. Belgium BEV to Grid Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Charging Type 7.2.2. By Component 7.2.3. By Vehicle Type 7.2.4. By Application 8. Belgium HEV to Grid Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Charging Type 8.2.2. By Component 8.2.3. By Vehicle Type 8.2.4. By Application 9. Belgium PHEV to Grid Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Charging Type 9.2.2. By Component 9.2.3. By Vehicle Type 9.2.4. By Application 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Policy and Regulatory Landscape 13. Belgium Economic Profile 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies) 14.1.1. Elia Group 14.1.2. Jedlix BV 14.1.3. FUERGY Industries j.s.a. 14.1.4. NUVVE Corp. 14.1.5. ABB Group. 14.1.6. YUSO BV 15. Strategic Recommendations
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |