中型・大型商用車の世界市場規模調査・予測:トン数別(3.5~7.5トン、7.5~16トン、16トン以上)、推進タイプ別(ICエンジン、プラグインハイブリッド電気自動車、バッテリー電気自動車、代替燃料エンジン)、地域別分析、2023~2030年Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Size study & Forecast, by Tonnage (3.5 - 7.5 ton, 7.5 - 16 ton, Above 16 ton) by Propulsion Type (IC Engine, Plug-In Hybrid Electric, Battery Electric, Alternative Fuel Powered), and Regional Analysis, 2023-2030 世界の中型・大型商用車市場は、2022年に約3,240億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。中・大型商用車とは、トラック、バス、その他の重量区分の高い商... もっと見る
サマリー世界の中型・大型商用車市場は、2022年に約3,240億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。中・大型商用車とは、トラック、バス、その他の重量区分の高い商用車の生産、販売、流通に重点を置く自動車産業のセグメントを指す。これらの車両は、ロジスティクス、建設、公共輸送などの分野で、物資や旅客を輸送したり、特殊な作業を行ったりするために設計されている。この市場には、中型トラック、大型トラック、コーチ、特殊車両など、幅広い車両サイズと構成が含まれ、商業輸送や産業部門の多様なニーズに対応している。中型・大型商用車市場は、交通インフラ整備への政府投資の増加や貨物輸送の増加といった要因によって牽引されている。交通インフラへの投資は、道路、高速道路、橋の建設や改良を伴うことが多い。こうしたインフラ・プロジェクトは、より広範で効率的な道路網を構築し、商品やサービスの円滑な輸送を可能にする。輸送ニーズの高まりにより、中型・大型商用車の需要が高まっており、そのため世界各国の政府は強力な輸送インフラを促進するために多額の投資を行っており、市場の成長をもたらしている。例えば、2021年3月、インドは同国の交通インフラ整備に1億4,2953万米ドルを投資すると発表した。同様に、2020年11月、オーストラリアは交通インフラ開発への10年間で6億7,000万米ドルの投資を発表した。このように、交通インフラ・プロジェクトに対する投資の増加が市場の成長を促進している。さらに、都市化や公共交通機関の増加、中型車や大型車の開発が進んでいることも、市場に有利な機会を生み出す要因となっている。しかし、燃料費と運転コストの増加は、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げる可能性がある。 中型・大型商用車の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。アジア太平洋地域は、著しい経済成長を遂げており、その結果、産業および商業活動が増加し、物流産業が台頭し、インフラ整備が進んでいるため、2022年の市場を支配した。また、アジア太平洋地域は、道路、高速道路、橋、港湾の建設を含む大規模なインフラ整備が行われているため、予測期間中に最も成長する地域と考えられている。これらのプロジェクトでは、輸送とロジスティクスのために大量の商用車が必要とされ、市場の需要を牽引している。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: PACCAR Inc. ダイムラーAG ボルボ・グループ タタ・モーターズ・リミテッド ルノートラック いすゞ自動車 スカニアAB 第一汽車集団 現代自動車 (現代商用車) 東風汽車有限公司 市場の最近の動き 2021年4月、北京で、北京福田ダイムラー汽車有限公司(ダイムラー汽車)が、ダイムラー汽車に対す る銀行融資契約を締結した。Ltd.は、メルセデス・ベンツの大型トラックの中国での現地生産を促進するため、51億6900万人民元の銀行融資の契約に調印した。この融資は、中国工商銀行や中国銀行など4行から提供される予定。フォートン・ダイムラーはこの融資を活用し、中国におけるメルセデス・ベンツ製大型トラックの国産化を支援する方針。 2021年2月、ダイムラー・トラックAGとカミンズ・インクは共同で、中型商用車用エンジンシステムの開発で協業する世界的イニシアチブを発表した。この提携は、パワートレインやエンジンシステムのコンポーネントなど、さまざまな面で潜在的な相乗効果を活用することを目的としている。両社の強みを生かし、中型商用車エンジンの効率、性能、持続可能性の向上を目指す。 世界の中型および大型商用車市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年〜2030年 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - トン数、推進タイプ、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: トン数別 3.5〜7.5トン 7.5~16トン 16トン以上 推進力タイプ別 ICエンジン プラグインハイブリッド電気 バッテリー式 代替燃料 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Medium and Heavy-Duty Commercial Vehicles Market, by Tonnage, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Propulsion Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Dynamics 3.1. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Development of Transportation Infrastructure. 3.1.1.2. Growth in Freight Transportation 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Fluctuation in Fuel and Operating Costs 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing Urbanization and Public Transportation 3.1.3.2. Development in medium and heavy duty vehicles Chapter 4. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Tonnage 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market by Tonnage, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Estimates & Forecasts by Tonnage 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. 3.5 - 7.5 ton 5.4.2. 7.5 - 16 ton 5.4.3. Above 16 ton Chapter 6. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Propulsion Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market by Propulsion Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Estimates & Forecasts by Propulsion Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. IC Engine 6.4.2. Plug-In Hybrid Electric 6.4.3. Battery Electric 6.4.4. Alternative Fuel Powered Chapter 7. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.4.1. U.S. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.4.1.1. Tonnage breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Propulsion Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5. Europe Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.5.1. U.K. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.2. Germany Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.3. France Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.4. Spain Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.5. Italy Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.6. Rest of Europe Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6. Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.6.1. China Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.2. India Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.3. Japan Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.4. Australia Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.5. South Korea Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.7. Latin America Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.7.1. Brazil Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.7.2. Mexico Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8. Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.1. Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.2. South Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. PACCAR Inc. 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Daimler AG 8.3.3. Volvo Group 8.3.4. Tata Motors Limited 8.3.5. Renault Trucks 8.3.6. Isuzu Motors Ltd 8.3.7. Scania AB 8.3.8. FAW Group Corporation 8.3.9. Hyundai Motor Company (Hyundai Commercial Vehicle) 8.3.10. Dongfeng Motor Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market is valued approximately USD 324 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8% over the forecast period 2023-2030. The Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles refers to the segment of the automotive industry that focuses on the production, sales, and distribution of trucks, buses, and other commercial vehicles with higher weight classifications. These vehicles are designed for transporting goods, passengers, or performing specialized tasks in sectors such as logistics, construction, and public transportation. The market encompasses a wide range of vehicle sizes and configurations, including medium-duty trucks, heavy-duty trucks, coaches, and specialized vehicles, catering to the diverse needs of commercial transportation and industrial sectors. The Medium and Heavy-Duty Commercial Vehicles Market is being driven by factors such as rising government investment in transportation infrastructure development and increasing freight transportation. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Medium and Heavy-Duty Commercial Vehicles Market, by Tonnage, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Propulsion Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Dynamics 3.1. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Development of Transportation Infrastructure. 3.1.1.2. Growth in Freight Transportation 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Fluctuation in Fuel and Operating Costs 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing Urbanization and Public Transportation 3.1.3.2. Development in medium and heavy duty vehicles Chapter 4. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Tonnage 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market by Tonnage, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Estimates & Forecasts by Tonnage 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. 3.5 - 7.5 ton 5.4.2. 7.5 - 16 ton 5.4.3. Above 16 ton Chapter 6. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, by Propulsion Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market by Propulsion Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Estimates & Forecasts by Propulsion Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. IC Engine 6.4.2. Plug-In Hybrid Electric 6.4.3. Battery Electric 6.4.4. Alternative Fuel Powered Chapter 7. Global Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.4.1. U.S. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.4.1.1. Tonnage breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Propulsion Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5. Europe Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.5.1. U.K. Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.2. Germany Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.3. France Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.4. Spain Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.5. Italy Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.5.6. Rest of Europe Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6. Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.6.1. China Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.2. India Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.3. Japan Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.4. Australia Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.5. South Korea Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.7. Latin America Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Snapshot 7.7.1. Brazil Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.7.2. Mexico Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8. Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.1. Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.2. South Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. PACCAR Inc. 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Daimler AG 8.3.3. Volvo Group 8.3.4. Tata Motors Limited 8.3.5. Renault Trucks 8.3.6. Isuzu Motors Ltd 8.3.7. Scania AB 8.3.8. FAW Group Corporation 8.3.9. Hyundai Motor Company (Hyundai Commercial Vehicle) 8.3.10. Dongfeng Motor Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
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